DUO webcare is al getagd in dit topic, die zal vast binnenkort wel komen buurtenquote:Op donderdag 21 juli 2016 13:43 schreef hottentot het volgende:
Zou TS al weten dat er bij DUO een aanmaning voor hem klaarligt voor het voltallige bedrag inclusief rente?
Zou TS al weten dat er in veel gevallen geen betalingsregeling volgens de gebruikelijke studieaflossingen kan worden getroffen?
Zou TS al weten dat hierdoor zijn studieschuld vervalt tot een reguliere schuld inclusief bijbehorende hogere rente?
Zou TS al weten dat DUO niet schroomt om tot beslaglegging in het buitenland over te gaan, hetzij op eigendom of op Inkomen?
Zou TS zijn hartslag versnellen bij het lezen van deze post?
Maar TS gaat nu een brief krijgen waardoor er stuiting plaatsvindquote:Op donderdag 21 juli 2016 13:45 schreef monkyyy het volgende:
[..]
De algemene termijn waarna schulden verjaren, is twintig jaar. Dit kan verschillen per soort schuld.
Je kan wel (deels) kwijtschelding krijgen als je minder dan een bepaald bedrag verdient.
https://duo.nl/particulie(...)n/kwijtschelding.jsp
Elke keer wanneer er een brief wordt gestuurd herstart het verjaringstraject toch?quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:46 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar TS gaat nu een brief krijgen waardoor er stuiting plaatsvind
Yes.quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:47 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Elke keer wanneer er een brief wordt gestuurd herstart het verjaringstraject toch?
dan weten ze dat hij het weet en kan hij niet blijven verstoppen..quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:47 schreef HulkHeld het volgende:
Waarom log je niet even in bij DUO en bekijk je wat je studieschuld is. Dat kan je daar zien incl. de opgebouwde rente geloof ik.
En wat ik zo lees doet DUO dat, al dan niet per brief. Ze maken er melding van. Net als de Belastingdienst dat doet. De kans op verjaren is dus nog kleiner dan die piemel van een mier.quote:
Waarom zeg je dit nouquote:Op donderdag 21 juli 2016 13:49 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
[..]
dan weten ze dat hij het weet en kan hij niet blijven verstoppen..
Hij wilt graag weten waar hij aan toe is zei hij een paar pagina's terug. Dan weet hij direct de hoogte van het bedrag en moet hij contact opnemen of er een betalingsregeling is te krijgen.quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:49 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
[..]
dan weten ze dat hij het weet en kan hij niet blijven verstoppen..
nu vraag ik me af hoe groot de piemel van een mier isquote:Op donderdag 21 juli 2016 13:50 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
En wat ik zo lees doet DUO dat, al dan niet per brief. Ze maken er melding van. Net als de Belastingdienst dat doet. De kans op verjaren is dus nog kleiner dan die piemel van een mier.
Zie je nu hoe klein die kans is!quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:53 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
[..]
nu vraag ik me af hoe groot de piemel van een mier is![]()
googlen gaat..
edit- hebben ze niet.. the more you know
De gevolgen zijn dat er afspraken worden gemaakt om de studieschuld terug te betalen .quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:30 schreef PerpetualTraveler het volgende:
Mijn werkgever (in thet buitenland) kreeg net een mailtje van DUO of ze mijn contact gegevens willen opsturen. Ik heb volgens mij nog een studieschuld lopen in NL - als dat zo is, is dat al 10 jaar het geval.. wat zijn de gevolgen? Wordt het niet afgeschreven op een bepaald moment?
OK bedankt, wat voor rente wordt er gerekent? Is dat variabel?quote:Op donderdag 21 juli 2016 14:01 schreef DUO-Webcare het volgende:
[..]
De gevolgen zijn dat er afspraken worden gemaakt om de studieschuld terug te betalen .
Je kunt het beste zo snel mogelijk contact opnemen met ons via het telefoonnummer dat in het bericht staat dat je werkgever heeft ontvangen. Je komt dan direct bij de juiste afdeling uit.
We proberen altijd om goede individuele afspraken te maken over het terugbetalen van de studieschuld. Met het maken van de afspraak, weegt ook de persoonlijke situatie van de debiteur mee.
^CN
Ja hij dacht ik ga een paar jaar reizen en weg is de schuldquote:Op donderdag 21 juli 2016 12:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wacht even. Jij hebt er 'gewoon niet meer aan gedacht' en nu vind je het belachelijk dat ze je na een paar jaar gaan opsporen?
De rente over je schuld wordt elke vijf jaar opnieuw vastgesteld. Hier kun je bekijken onder welk rentepercentage je valt.quote:Op donderdag 21 juli 2016 14:05 schreef PerpetualTraveler het volgende:
[..]
OK bedankt, wat voor rente wordt er gerekent? Is dat variabel?
Tja. Dat is jouw fout. En die kan je in de toekomst duur komen te staan.quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:36 schreef PerpetualTraveler het volgende:
daarna nooit meer aan gedacht.
Wat niet is kan nog komen. Vergeet niet dat het DUO jouw nu gevonden heeft. En het kan zo maar in de toekomst zijn, dat je in eens niet meer weg mag, of opgepakt wordt.quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:43 schreef PerpetualTraveler het volgende:
Ben al zovaak terug geweest voor bezoek. Nooit problemen gehad. Denk niet dat dit het geval is.
Als je nu gewoon eens contact opneemt met DUO. Die kunnen je exact vertellen, hoe groot nu je probleem is worden.quote:Op donderdag 21 juli 2016 14:05 schreef PerpetualTraveler het volgende:
Die opmerking van TS was een reactie op Duo Webcare, dus dat komt goedquote:Op donderdag 21 juli 2016 14:24 schreef Rolfieo het volgende:
Als je nu gewoon eens contact opneemt met DUO. Die kunnen je exact vertellen, hoe groot nu je probleem is worden.
Ik zal contact met ze opnemen om de betaling te regelen, "bedankt" allemaal, er kan een slotje opquote:Op donderdag 21 juli 2016 14:49 schreef Mark het volgende:
[..]
Die opmerking van TS was een reactie op Duo Webcare, dus dat komt goed
Ongelofelijk 😎quote:Op donderdag 21 juli 2016 20:55 schreef Katoenplukkert het volgende:
[..]
Jawel.
Tevens veel (uit)gelachen tijdens het lezen van dit topic.
Haha wtfquote:Op donderdag 21 juli 2016 16:55 schreef nikky het volgende:
[..]
Jazeker wel
http://forum.fok.nl/user/history/401329
Te vroeg gereageerd, slotje zal wel handig zijn.quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:44 schreef PerpetualTraveler het volgende:
[..]
Omdat als ik contact opneem ze in een keer een stuk verder zijn met het innen van die lening (met ws een berg rente). Ik wil graag eerst weten waar ik aantoe ben.
dit is ongeveer állemaal eerder al gezegd. Al wat je leent moet je terug betalen. We maken geen stiefkinderen.quote:Op donderdag 21 juli 2016 14:05 schreef PerpetualTraveler het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |