Lijkt me een standaardprotocol bij het uitroepen van de noodtoestand, dat hoor je wel vaker. Weg nu het nog kan.quote:Op donderdag 21 juli 2016 11:54 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zijn wel drastische stappen?
Wat verwachten ze dan?
Nee sluitdienst gehad en veelte kort geslapen door buitenspelende kinderenquote:Op donderdag 21 juli 2016 11:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Misschien iets te vroeg aan lekkere wijn met ijs begonnen met dit lekkere weer?
Meer dan een poging is het helaas niet, ik hoop niet dat die persoon hier geboren is. Want hij schrijf als iemand die net 2 jaar Nederlandse les heeft gehadquote:Op donderdag 21 juli 2016 11:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zie het van de zonnige kant; ze doen in ieder geval hun best Nederlands met elkaar te praten.
En dat is een Turk?quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:00 schreef Re het volgende:
vader van een college is op vakantie in Turkije en hem is medegedeeld dat hij niet het land mag verlaten
En nu? Straks krijgt hij problemen met zijn baan.quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:00 schreef Re het volgende:
vader van een college is op vakantie in Turkije en hem is medegedeeld dat hij niet het land mag verlaten
Ik vraag me af of erolf dat iets uitmaakt.quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:01 schreef Atak het volgende:
[..]
En nu? Straks krijgt hij problemen met zijn baan.
Is dat een Turk, wat is z'n baan/opleiding?quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:00 schreef Re het volgende:
paar maanden voor zijn pensioen (is professor in 2 landen waaronder Turkije)quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:01 schreef Atak het volgende:
[..]
En nu? Straks krijgt hij problemen met zijn baan.
Oh, een paar maanden picknicken met Sultan Erdogan en dan genieten van een welverdiende oude dag in Malaga.quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:03 schreef Re het volgende:
[..]
paar maanden voor zijn pensioen (is professor in 2 landen waaronder Turkije)
En herr Erdolf zegt tegen zijn volk dat dat komt omdat het hatelijke westen nu Turkije zit te boycotten omdat de democratie gewonnen heeft of zo!quote:Op donderdag 21 juli 2016 10:51 schreef Drugshond het volgende:
Turkije balanceert na couppoging op randje ‘junk status’ op markt internationale leningen
Na een inflatie van pak en beet 7 % krijgen ze deze tsunami er ook er nog over.
Beloofd weinig voorspoed. En sterker nog welk bedrijf durft nog wel te investeren in Turkije,
Is daar al sprake van dan?quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:09 schreef Yasmin23 het volgende:
Je zal maar als Turk gezellig op bezoek zijn bij familie en dan niet meer weg mogen?
Wanneer heeft de omwenteling bij jou plaatsgevonden eigenlijk? En wat heeft je van mening doen veranderen?quote:
Ja nou dat is ook lullig :pquote:Op donderdag 21 juli 2016 12:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is daar al sprake van dan?
Volgens mij geld het uitreis verbod alleen voor academici?
Onderschat het fanatisme van de volgers van erdopannekoek niet. Als hij die gaat draften in een soort civielr garde heb je ineens een horde fanatici.quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:10 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
We mogen wel in onze handjes knijpen dat het Turkse leger weinig voorstelt. Dat geluk hadden we 75 jaar geleden niet met Adolf Hitler. Je moet niet aan denken dat Erdogan een leger van het kaliber VS onder zijn hoede zou hebben.
Klopt, maar dat is te overzien.quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:11 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Onderschat het fanatisme van de volgers van erdopannekoek niet. Als hij die gaat draften in een soort civielr garde heb je ineens een horde fanatici.
Maar een menigte valt wel uit te schakelen, als je bereid bent slachtoffers te maken.quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:11 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Onderschat het fanatisme van de volgers van erdopannekoek niet. Als hij die gaat draften in een soort civielr garde heb je ineens een horde fanatici.
Die kunnen niet bij familie op bezoek zijn?quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
dat is hij dan ook, professor op turkse uni en nog een andere uni ergens in het buitenlandquote:Op donderdag 21 juli 2016 12:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat een erdo kan spinnen naar: zie hoe ze mijn bevolking uitmoorden vanuit het westen.quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar een menigte valt wel uit te schakelen, als je bereid bent slachtoffers te maken.
Als het zover komt kan erdo niet meer zoveel spinnen, het westen is niet zo amateuristisch als de coupplegers.quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:15 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Wat een erdo kan spinnen naar: zie hoe ze mijn bevolking uitmoorden vanuit het westen.
Vonk slaat over. Escalatie. (Wereld)oorlog.
Dan heb ik nog een vraag... Hoe heeft hij dit te horen gekregen? Sms? Politie aan de deur? Of toch anders?quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:17 schreef Re het volgende:
hij kreeg trouwens het advies om ook de straat op te gaan om mee feest te vieren om zo niet op te vallen... hij heeft alleen geen vlag
Genoeg anti westers sentiment in het midden-oosten hoor. Die geloven dat gespin wel want bevestiging van hun basale angsten.quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als het zover komt kan erdo niet meer zoveel spinnen, het westen is niet zo amateuristisch als de coupplegers.
volgens mij per brief maar ik zal het eens vragenquote:Op donderdag 21 juli 2016 12:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan heb in nog een vraag... Hoe heeft hij dit te horen gekregen? Sms? Politie aan de deur? Of toch anders?
quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:20 schreef Re het volgende:
[..]
volgens mij per brief maar ik zal het eens vragen
Ik denk niet dat het in scène is gezet. Wel dat Erdolf al ruim vantevoren wist dat de laatste restjes nog niet weggewerkte tegenstand in het leger dit gingen doen en hij in zijn handjes kon gaan wrijven over de mogelijkheden die dit zou bieden.quote:Op donderdag 21 juli 2016 09:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nu? Langzaam maar gestaag krijgt de wereld het gevoel dat de staatsgreep gewoon in scene gezet is.
Serieus?quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:17 schreef Re het volgende:
hij kreeg trouwens het advies om ook de straat op te gaan om mee feest te vieren om zo niet op te vallen... hij heeft alleen geen vlag
De VS is niet dom, die schakelen meteen al,e communicatie uit als ze een inval zouden doen. En ze pakken de hoogwaardigheidsbekleders meteen op.quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:19 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Genoeg anti westers sentiment in het midden-oosten hoor. Die geloven dat gespin wel want bevestiging van hun basale angsten.
Nou en? Het is toch het beloofde land?quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:09 schreef Yasmin23 het volgende:
Je zal maar als Turk gezellig op bezoek zijn bij familie en dan niet meer weg mogen?
Genoeg Turken die hier helemaal geen zin in hebben denk ik zo.quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:25 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nou en? Het is toch het beloofde land?
Ik denk dat de gemiddelde Turk hier die dat roept niet zeer hoog is opgeleid? Dus die hebben ook geen last van het uitreisverbod.quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:25 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nou en? Het is toch het beloofde land?
Erdogan schopt eigenhandig Turkije en het volk weer jaren naar achteren...quote:De Turkse president Erdogan zal een wetsvoorstel van het parlement over de herinvoering van de doodstraf ook goedkeuren als dat het lidmaatschap van Turkije in de Europese Unie in gevaar brengt.
En buiten Turkije boeit het niemand ene ruk..quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:29 schreef ChrisCarter het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)lidmaatschap___.html
Erdogan schopt eigenhandig Turkije en het volk weer jaren naar achteren...
Nou niet eens. De Turkse bevolking is hier wel de dupe van.quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:31 schreef Pek het volgende:
[..]
En buiten Turkije boet het niemand ene ruk..
Vrijdag is altijd het goede moment om je te bezinnen...... alleen een beetje jammer dat er religies zijn.quote:Op donderdag 21 juli 2016 11:55 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Vrijdag als de moskee leegwaggelt zou het weleens interessant kunnen worden..
Zeker, maar dat boeit toch niet?quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:32 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Nou niet eens. De Turkse bevolking is hier wel de dupe van.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ogan-1612890-a464632quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:27 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Ik denk dat de gemiddelde Turk hier die dat roept niet zeer hoog is opgeleid? Dus die hebben ook geen last van het uitreisverbod.
Dan reis je toch alleen met je Nederlandse paspoort? En natuurlijk meteen de Nederlandse ambassade bellen als ze je bij de grens ophouden, lekker stampij maken!quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:34 schreef HiZ het volgende:
Het uitreisverbod raak dus iedereen, want je moet aan de grens kunnen bewijzen dat je niet hoort bij de 'verboden categorie'. Een vriend van mij moet zo'n beetje alle papieren die hij nodig had voor het aanvragen van een Nederlands toeristenvisum weer opnieuw leveren aan de Turkse overheid. Om aan te tonen dat hij geen ambtenaar oid is.
artikel hier, voor wie het kan lezen: http://t24.com.tr/haber/h(...)ay-once-olmus,350943twitter:MahirZeynalov twitterde op donderdag 21-07-2016 om 02:11:35One Turkish prosecutor, who was suspended this week in connection to the coup, died 2 months ago -- an indication of a pre-planned purge. reageer retweet
Juistem, alhoewel ik benieuwd ben wat de ambassade zou doen, alles wat ze doen ligt namelijk politiek gevoelig momenteel.quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:39 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dan reis je toch alleen met je Nederlandse paspoort? En natuurlijk meteen de Nederlandse ambassade bellen als ze je bij de grens ophouden, lekker stampij maken!
http://www.nu.nl/buitenla(...)kse-ambassadeur.htmlquote:Oostenrijk ontbiedt Turkse ambassadeur
Minister van Buitenlandse Zaken Sebastian Kurz heeft de Turkse ambassadeur ontboden om uit te leggen wat Ankara te maken heeft met de demonstraties voor president Recep Tayyip Erdogan in Oostenrijk.
Hij wil weten of Turkse autoriteiten de duizenden Oostenrijkers heeft aangemoedigd de straat op te gaan om Erdogan steun te betuigen na de mislukte staatsgreep.
''We willen helderheid over welke kant Turkije opgaat'', aldus Kurz donderdag in een radio-uitzending van de ORF. ''Ten tweede hebben we bewijs dat de pro-Erdogandemonstraties in Wenen op direct verzoek uit Turkije zijn gehouden. en dat is natuurlijk onbestaanbaar. Daar willen we met klem tegen protesteren.''
Erdogan riep woensdag de noodtoestand uit voor drie maanden, na de zuiveringen in het overheidsapparaat (leger, politie, onderwijs, rechterlijke macht) te hebben uitgebreid.
Oh jawel hoor.quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:31 schreef Pek het volgende:
[..]
En buiten Turkije boeit het niemand ene ruk..
Daarom, als blijkt dat erdopannekoek zijn 5e colonne rechtstreeks aanspoort om rotzooi, guerilla style, te gaan uitvoeren, dan escaleert dat vanzelf tot oorlog.quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:48 schreef Montagui het volgende:
De armpjes van Erdogan worden alsmaar langer.
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)kse-ambassadeur.html
En als dat in Oostenrijk is gebeurd dan lijkt het me best aannemelijk dat dat ook in andere Europese landen waar Turken de straat op zijn gegaan is gebeurd.
Als we vader erdo moeten geloven dan waren er 100.000 man betrokken bij de coup en is dat ook niet uitgelekt. Dan zal dit ook niet hoeven uitlekken hequote:
er wordt gesuggereerd dat Erdo gewoon wist van de plannen voor een coup en het gewoon heeft laten gebeurenquote:Op donderdag 21 juli 2016 12:51 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Als we vader erdo moeten geloven dan waren er 100.000 man betrokken bij de coup en is dat ook niet uitgelekt. Dan zal dit ook niet hoeven uitlekken he
Nou moeten toch wel Turken zijn in het buitenland die zo'n oproep krijgen en dat dan online gooienquote:Op donderdag 21 juli 2016 12:51 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Als we vader erdo moeten geloven dan waren er 100.000 man betrokken bij de coup en is dat ook niet uitgelekt. Dan zal dit ook niet hoeven uitlekken he
twitter:intlspectator twitterde op donderdag 21-07-2016 om 12:55:34BREAKING: Turkey's Deputy Prime Minister says country will temporarily suspend European Convention on Human Rights reageer retweet
Hij wilt terug naar de middeleeuwen. Doodstraf hoort daarbij.quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:29 schreef ChrisCarter het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)lidmaatschap___.html
Helemaal de weg kwijt die vent.
[..]
Erdogan schopt eigenhandig Turkije en het volk weer jaren naar achteren...
Is dat echt?quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:59 schreef Ryan3 het volgende:
Dit al voorbij gekomen:twitter:intlspectator twitterde op donderdag 21-07-2016 om 12:55:34BREAKING: Turkey's Deputy Prime Minister says country will temporarily suspend European Convention on Human Rights reageer retweet
Ja, dat wordt nu wel getwitterd langs alle kanten.quote:
Ze hebben daar ook een geautomatiseerd systeem. Ze weten dus echt wel wie ook de Turkse nationaliteit hebben.quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:39 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dan reis je toch alleen met je Nederlandse paspoort? En natuurlijk meteen de Nederlandse ambassade bellen als ze je bij de grens ophouden, lekker stampij maken!
..."zoals Frankrijk", volgens mij heeft Frankrijk dan wel de noodtoestand uitgeroepen, maar de ERVM niet buiten werking gezet, toch?twitter:CNNTURK_ENG twitterde op donderdag 21-07-2016 om 12:51:42#BREAKING Turkish Deputy PM says TR to suspend European Convention on Human Rights for a while like France did https://t.co/2rGqDfRaAM reageer retweet
Dit inderdaad.quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:48 schreef agter het volgende:
[..]
Oh jawel hoor.
Ik volg het met argus-ogen. Wat aan de grenzen van de EU gebeurt.
Begrijp ik goed dat ze tijdelijk de mensenrechten 'opschorten' ?quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:04 schreef Ryan3 het volgende:
..."zoals Frankrijk", volgens mij heeft Frankrijk dan wel de noodtoestand uitgeroepen, maar de ERVM niet buiten werking gezet, toch?twitter:CNNTURK_ENG twitterde op donderdag 21-07-2016 om 12:51:42#BREAKING Turkish Deputy PM says TR to suspend European Convention on Human Rights for a while like France did https://t.co/2rGqDfRaAM reageer retweet
Habeas corpus vervalt iig.
Het cadeautje van 6 miljard is dan ook van de baan, neem ik aan.quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat wordt nu wel getwitterd langs alle kanten.
Als het waar is, kun je die Turkije-deal ook wel in de prullenbak gooien wrs.
Jep... ziek...quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Begrijp ik goed dat ze tijdelijk de mensenrechten 'opschorten' ?
Waarschijnlijk een graadje erger dan de Fransen.quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik ook, iig het verdrag dat gaat over de Europese rechten van de mens.quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja, lijkt mij dat alles hiermee vervalt, want nu is per definitie Turkije geen veilig derde land meer.quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het cadeautje van 6 miljard is dan ook van de baan, neem ik aan.
Dat zou Erdogan niet erg vinden. Dan kan hij definitie de Europese mensenrechten opschorten en daarna 3 miljoen Syriërs in Europa dumpen.quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:07 schreef BarryOSeven het volgende:
Ben benieuwd hoeveel Turkse "verraders" er op dit moment aan hun balzak aan het plafond hangen.
Je zou toch direct alles moeten verscheuren wat je bent overeengekomen in de EU deal op het moment dat een land bekend maakt mensenrechten tijdelijk niet te respecteren.
Zo niet ben je gewoon medeplichtig aan deze genocide.
Ik doelde vooral op de medeplichtigheid van onze eigen of EU politici. Hoewel Koenders het wel afkeurde geloof ik. Maar de EU gaat door met de toetreding gesprekken.quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:09 schreef Atak het volgende:
[..]
Dat zou Erdogan niet erg vinden. Dan kan hij definitie de Europese mensenrechten opschorten.
Hier een stuk over het uitroepen van de noodtoestand in Frankrijk in relatie tot het EVRM:quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:04 schreef Ryan3 het volgende:
Habeas corpus vervalt iig.
Jup maar ik gok dat het hem gaat om artikel 7.quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hij weet zelf ook dat als hij Erdogan boos maakt dat hij 3 miljoen Syriërs in Europa dumpt.quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:10 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ik doelde vooral op de medeplichtigheid van onze eigen of EU politici. Hoewel Koenders het wel afkeurde geloof ik. Maar de EU gaat door met de toetreding gesprekken.
Dit, zo ziek is Turkije dus al.quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:07 schreef BarryOSeven het volgende:
Ben benieuwd hoeveel Turkse "verraders" er op dit moment aan hun balzak aan het plafond hangen.
Je zou toch direct alles moeten verscheuren wat je bent overeengekomen in de EU deal op het moment dat een land bekend maakt mensenrechten tijdelijk niet te respecteren.
Denk juist dat een boel Europeanen hier blij van wordenquote:Op donderdag 21 juli 2016 12:31 schreef Pek het volgende:
[..]
En buiten Turkije boeit het niemand ene ruk..
Dus in feite nog niet getoetst of het een reguliere inperking is of een opschorting in Frankrijk.quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:10 schreef Montagui het volgende:
[..]
Hier een stuk over het uitroepen van de noodtoestand in Frankrijk in relatie tot het EVRM:
http://www.montesquieu-in(...)&pk_kwd=vjzcgrm9siva
quote:Wel duidelijk is dat het Hof zich wat betreft die opschortingsmogelijkheid formeel opstelt. Zolang een staat geen officiële notificatie heeft gedaan aan de Secretaris-Generaal van gebruikmaking van de opschortingsmogelijkheid, zal het EHRM de normale toetsingsmaatstaven hanteren. En voor zover ik heb kunnen nagaan heeft Frankrijk geen notificatie aan de Raad van Europa en VN i gestuurd. Dus allicht komt er ooit nog eens een Europees of internationaal juridisch oordeel of deze vergaande inbreuk op het huisrecht in tijden van terreur en terreurdreiging proportioneel is of niet.
Frankrijk heeft al wel een notificatie afgegeven:quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus in feite nog niet getoetst of het een reguliere inperking is of een opschorting in Frankrijk.
Maar in Turkije is het wel een opschorting dus en die moeten ze dan voorleggen aan de Raad van Europa en de VN.
[..]
Er wordt tijdelijk afgeweken van 'bepaalde rechten', behalve in ieder geval van deze:quote:Frankrijk heeft de Raad van Europa op de hoogte gebracht van zijn plannen om op bepaalde punten tijdelijk 'af te wijken van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens'.
Ergens heb ik zomaar het idee dat Turkije die uitzondering niet wil maken.quote:Van bepaalde rechten kan bovendien nooit worden afgeweken, zoals het recht op leven en het verbod op foltering of onmenselijke of vernederende behandelingen of bestraffingen.
Het lijkt een beetje op Noord-Korea. Gewoon meedoen, anders ben je 'tegen' en hoor je er niet meer bij en ben je een staatsvijand. Elkaar NSB'en om maar niet buiten de boot te vallen.quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:24 schreef Kyran het volgende:
En aanhangers blijven klappen en steunen, zonder na te denken, want het is nodig.
Zijn sws al volop aan het martelen, wat ik links en rechts voorbij zie komen.quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:24 schreef Montagui het volgende:
[..]
Frankrijk heeft al wel een notificatie afgegeven:
http://www.knack.be/nieuw(...)e-normal-629619.html
[..]
Er wordt tijdelijk afgeweken van 'bepaalde rechten', behalve in ieder geval van deze:
[..]
Ergens heb ik zomaar het idee dat Turkije die uitzondering niet wil maken.
'Genocide' is tegenwoordig ook aan inflatie onderhevig zeg, damn. Beetje zoals drie keer per dag 'ik hou van je' zeggen tegen je geliefden.quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:07 schreef BarryOSeven het volgende:
als je niet klapt geven ze je aanquote:Op donderdag 21 juli 2016 13:24 schreef Kyran het volgende:
En aanhangers blijven klappen en steunen, zonder na te denken, want het is nodig.
Na de noodtoestand waren Erdogan-aanhangers massaal op straat gegaan om dit te vieren. Als Erdogan zegt van ik ga jullie moeders verkopen dan zouden ze nog steeds klappen en juichen. Turkije komt nooit meer goed. Als je geen kritische bevolking hebt dan herhaalt de geschiedenis zich alleen maar. En als je iets kritisch zegt dan ben je gelijk een landverrader.quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:26 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Het lijkt een beetje op Noord-Korea. Gewoon meedoen, anders ben je 'tegen' en hoor je er niet meer bij en ben je een staatsvijand. Elkaar NSB'en om maar niet buiten de boot te vallen.
quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:29 schreef zarGon het volgende:
[..]
'Genocide' is tegenwoordig ook aan inflatie onderhevig zeg, damn. Beetje zoals drie keer per dag 'ik hou van je' zeggen tegen je geliefden.
Genocide dus. 50 duizend man inmiddels opgepakt.quote:een van de volgende handelingen, gepleegd met de bedoeling om een nationale, etnische, godsdienstige groep, dan wel een groep, behorende tot een bepaald ras, geheel of gedeeltelijk als zodanig te vernietigen: 'het doden van leden van de groep; het toebrengen van ernstig lichamelijk of geestelijk letsel aan leden van de groep; het opzettelijk aan de groep opleggen van levensvoorwaarden die gericht zijn op haar gehele of gedeeltelijke lichamelijke vernietiging; het nemen van maatregelen, bedoeld om geboorten binnen de groep te voorkomen en het gewelddadig overbrengen van kinderen van de groep naar een andere groep
Waar denk je dat in Rotterdam ineens al die vlaggen vandaan kwamen?quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:48 schreef Montagui het volgende:
De armpjes van Erdogan worden alsmaar langer.
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)kse-ambassadeur.html
En als dat in Oostenrijk is gebeurd dan lijkt het me best aannemelijk dat dat ook in andere Europese landen waar Turken de straat op zijn gegaan is gebeurd.
Als je Erdoğan/de Turkse regering gelooft en de Gülen-beweging als de schuldige ziet, valt het goed te begrijpen (dat het nodig is). Zoals deze generaal die onterecht onder Erdoğan is veroordeeld: https://www.nrc.nl/nieuws(...)dig-3311249-a1512363 (link openen in privé-/incognito-modus).quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:24 schreef Kyran het volgende:
hij praat niets goed sufkopquote:Op donderdag 21 juli 2016 13:38 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
[..]
Genocide dus. 50 duizend man inmiddels opgepakt.
En jij praat dit goed. Lever je ook even je Nederlandse paspoort in?
Ook zo'n dooddoener inmiddels.quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:38 schreef BarryOSeven het volgende:
En jij praat dit goed. Lever je ook even je Nederlandse paspoort in?
Sws denk ik dat Fra en Turkije niet echt te vergelijken zijn qua democratische tradities.quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:24 schreef Montagui het volgende:
[..]
Frankrijk heeft al wel een notificatie afgegeven:
http://www.knack.be/nieuw(...)e-normal-629619.html
[..]
Er wordt tijdelijk afgeweken van 'bepaalde rechten', behalve in ieder geval van deze:
[..]
Ergens heb ik zomaar het idee dat Turkije die uitzondering niet wil maken.
Geen genocide in ieder geval.quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:43 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Wat is dit dan, een beetje genocide? Een mini-genocide? Of gewoon een meervoudige moord?
Een hele groep burgers zonder duidelijke verdenking verbieden om het land te verlaten is al een flinke schending. Daar kunnen die Fransozen niet aan tippen.quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
lees je eigen definitie nog eens, maakt verder niet uit ik stel dat hij het niet goedpraat, hij stelt alleen dat het woord wat aan erosie onderhevig is, net zo als het woord terrorismequote:Op donderdag 21 juli 2016 13:43 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Wat is dit dan, een beetje genocide? Een mini-genocide? Of gewoon een meervoudige moord?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |