abonnement Unibet Coolblue
pi_163884229
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 16:56 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Ja het is nog steeds minder erg, maar alsnog verschrikkelijk.
wat was minder erg?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163884238
quote:
9s.gif Op woensdag 20 juli 2016 16:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

De coupplegers zouden bewijzen dat ze echte Kemalisten waren.
Oké.

Gelukkig is het nu veel beter, behalve dat er geen docenten meer zijn en ook geen leger meer.
pi_163884240
quote:
9s.gif Op woensdag 20 juli 2016 16:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

De coupplegers zouden bewijzen dat ze echte Kemalisten waren.
Linkerduim. Duidelijk.
  woensdag 20 juli 2016 @ 16:57:52 #154
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163884242
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 16:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk sws dat je dan in een soort semi-burgeroorlog zou zitten op dit moment. Met ook al heel wat meer doden nu.
Het zal precies deze overweging zijn, ook bij de EU, zeker bij de VS, om liever voor Erdo dan voor chaos te kiezen.
Ach neem de Wiki's van vorige staatsgrepen door, en dan kan je snel zien wat de gevolgen ongeveer zijn.
pi_163884278
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 16:57 schreef Slayage het volgende:

[..]

wat was minder erg?
Het is minder erg dan een coup, natuurlijk, maar wat ze nu doen komt ook wel in de buurt.

Misschien niet alleen TRT en ATV kijken. Er zitten 15-jarige ventjes al dagen vast.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 juli 2016 @ 16:59:20 #156
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163884293
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 16:23 schreef Slayage het volgende:

[..]

jaja zeker al een geruime tijd is de hetze gaan. nu de coup is mislukt gaat de hetze gewoon door. eigenlijk niks nieuws. ipv dat de democraten in europa vanaf het begin van de coup massaal zeiden "onacceptabel dat er een coup poging is ein TR". was het muisstil in europa. pas de volgende dag toen de coup was afgewend kwamen de woorden "een coup kan natuurlijk niet", maar meteen erbij vermeldend. "het zou geen bijltjes dag moeten worden". en wat zien we nu? geen enkele empathie. geen enkele steun. slechts een geheven vingertje en dreigementen.

ziek-ziek-ziek
Wat voor steun moet EU geven aan die doorgedraaide gast die alles en iedereen als een potentieel gevaar ziet?

Gaan we nou de EU aanvallen omdat ze om een eerlijk proces en een goed lopend rechtdproces willen? Jullie zakken met de dag dieper om het goed te praten. Hebben jullie dat in de gaten?
pi_163884319
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 16:31 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Dus jij vind het normaal dat er nu 50.000+ man zijn vastgezet op vaagheden? Dat academici (ALLEMAAL he ;) ) niet mogen uitreizen?

Dat zijn geen draconische maatregelen van een megalomaan dictator?
Ik zei toch ook dat ze wel doorslaan nu. Maar enige nuance is wel op z'n plaats als zo ongeveer iedereen in dat land behalve de gülenusten achter hem staan.
pi_163884333
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 16:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk sws dat je dan in een soort semi-burgeroorlog zou zitten op dit moment. Met ook al heel wat meer doden nu.
Het zal precies deze overweging zijn, ook bij de EU, zeker bij de VS, om liever voor Erdo dan voor chaos te kiezen.
veel zeggende post dit, maar ik denk dat je gelijk hebt, omdat ik ook vermoed dat heel veel europese landen en de VS zeer zeker balen dat de coup is mislukt. en dat verklaart natuurlijk ook de stilte in de eerste uren van de coup. ze hebben liever een clubje officieren in de pocket dan een beide hand ventje die zijn eigen weg gaat
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163884374
quote:
9s.gif Op woensdag 20 juli 2016 16:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

De coupplegers zouden bewijzen dat ze echte Kemalisten waren.
geen besef van ideologie en geschiedenis, zorgt voor onwetendheid. daarom kan je het ze ook niet wijsmaken.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163884432
Kwam deze net tegen, moest lachen.

klik om te spelen

_O-.
pi_163884445
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 16:58 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Het is minder erg dan een coup, natuurlijk, maar wat ze nu doen komt ook wel in de buurt.
dude dat je uberhaupt de vergelijking maakt tussen een democratisch gekozen regering, die met de laatste stemronde rond de helft van de stemmen krijgt en een machtsgreep van militairen zegt genoeg.

het komt helemaal niet in de buurt. in de verste verte niet.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163884462
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:00 schreef Slayage het volgende:

[..]

veel zeggende post dit, maar ik denk dat je gelijk hebt, omdat ik ook vermoed dat heel veel europese landen en de VS zeer zeker balen dat de coup is mislukt. en dat verklaart natuurlijk ook de stilte in de eerste uren van de coup. ze hebben liever een clubje officieren in de pocket dan een beide hand ventje die zijn eigen weg gaat
Tuurlijk hebben ze liever die officieren. Die officieren hebben ook veel contact met officieren uit NAVO-landen. Spreken dezelfde taal en hebben dezelfde doelen. Ook zien we in het westen liever minder dan meer invloed van de islam.
Maar.... de Kemalisten zijn wel een kleine minderheid dus een coup van hun kant zou nu na zoveel jaar bewind van Erdo mbv Gülen uitgelopen zijn op een soort permanente vrije hete semi-burgeroorlog met als eindresultaat radicalisering van moslims en chaos.
I´m back.
pi_163884474
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 16:59 schreef Kyran het volgende:

[..]

Wat voor steun moet EU geven aan die doorgedraaide gast die alles en iedereen als een potentieel gevaar ziet?

Gaan we nou de EU aanvallen omdat ze om een eerlijk proces en een goed lopend rechtdproces willen? Jullie zakken met de dag dieper om het goed te praten. Hebben jullie dat in de gaten?
de eu kan me gestolen worden atm...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163884509
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 16:44 schreef Slayage het volgende:

[..]

voor mij zegt die houding dat westerse politici die al jaren huilen over de democratische karakter van erdogan geen ene fuck geven om de wil van het volk.
imo zijn ze allemaal door de mand gevallen en hebben ze laten zien hoe hypocriet te zijn als ze erdogan verwijten niet democraat genoeg te zijn.

ziek-ziek-ziek
Westerse democratie is niet "geef het volk wat het wil", als het dat was dan waren in de meeste EU landen de moskeeën gesloten, hoofddoeken verboden, dan hadden we de doodstraf voor pedofielen etc..
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_163884564
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:05 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Westerse democratie is niet "geef het volk wat het wil", als het dat was dan waren in de meeste EU landen de moskeeën gesloten, hoofddoeken verboden, dan hadden we de doodstraf voor pedofielen etc..
Dat geloof ik dus niet, maar daar zijn de politici nog steeds bang voor idd. Daarom zijn ze ook fervent tegenstanders van referenda.
Onze bevolking daarentegen is behoorlijk hoog opgeleid en is geen voorstander van het soort extremisme dat jij daar opsomt.
I´m back.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 juli 2016 @ 17:09:27 #166
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163884598
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:01 schreef Slayage het volgende:

[..]

geen besef van ideologie en geschiedenis, zorgt voor onwetendheid. daarom kan je het ze ook niet wijsmaken.
Lekker makkelijk om mensen die het niet eens met je zijn af te zetten als onwetenden. Zo kan ik het ook.

Over wijsmaken gesproken. Ik denk dat de meest stugge gasten om mee te discussiëren de Erdoğan fans zijn.
pi_163884632
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tuurlijk hebben ze liever die officieren. Die officieren hebben ook veel contact met officieren uit NAVO-landen. Spreken dezelfde taal en hebben dezelfde doelen. Ook zien we in het westen liever minder dan meer invloed van de islam.
puur rationeel bekeken is het exact hoe je het beschrijft.

quote:
Maar.... de Kemalisten zijn wel een kleine minderheid dus een coup van hun kant zou nu na zoveel jaar bewind van Erdo mbv Gülen uitgelopen zijn op een soort permanente vrije hete semi-burgeroorlog met als eindresultaat radicalisering van moslims en chaos.
ja als de coup was gelukt, was het vreselijk bloedig geworden nu. daar twijfel ik niet aan.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163884642
quote:
9s.gif Op woensdag 20 juli 2016 16:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

De coupplegers zouden bewijzen dat ze echte Kemalisten waren.
Oh, ik dacht dat het Gulenisten waren, nu zijn het weer Kemalisten...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_163884650
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:10 schreef Slayage het volgende:

[..]

puur rationeel bekeken is het exact hoe je het beschrijft.

[..]

ja als de coup was gelukt, was het vreselijk bloedig geworden nu. daar twijfel ik niet aan.
Veel erger nog dan nu, daarvan ben ik wel overtuigd.
I´m back.
pi_163884653
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:09 schreef Kyran het volgende:

[..]

Lekker makkelijk om mensen die het niet eens met je zijn af te zetten als onwetenden. Zo kan ik het ook.

Over wijsmaken gesproken. Ik denk dat de meest stugge gasten om mee te discussiëren de Erdoğan fans zijn.
had niet het idee dat ik een discussie aan het voeren was...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163884657
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:03 schreef Slayage het volgende:

[..]

dude dat je uberhaupt de vergelijking maakt tussen een democratisch gekozen regering, die met de laatste stemronde rond de helft van de stemmen krijgt en een machtsgreep van militairen zegt genoeg.

het komt helemaal niet in de buurt. in de verste verte niet.
Ik vergelijk de daden en geef ook nog duidelijk aan wat erger is.

Het feit dat iemand gekozen is, is geen rechtvaardiging voor alles.
pi_163884674
Gewoon de hele dag ATV kijken, dan ben je een wijs man.
  woensdag 20 juli 2016 @ 17:13:35 #174
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163884706
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:11 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat het Gulenisten waren, nu zijn het weer Kemalisten...
Als je roept dat je Kemalist bent is kan je een coup richting de buitenwereld rechtvaardigen.

"We komen om het secularisme te herstellen"

Half FOK! zou dan nat worden in het broekje.
pi_163884721
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:11 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Ik vergelijk de daden en geef ook nog duidelijk aan wat erger is.

Het feit dat iemand gekozen is, is geen rechtvaardiging voor alles.
het feit dat iemand gekozen is door miljoen en feit dat een handje vol mensen dit onder dwang willen veranderen is geen vergelijking.

aangezien je niet weet wat de daden van de coup plegers zou zijn kan je de daden niet eens vergelijken.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163884737
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:12 schreef Kosmoproleet het volgende:
Gewoon de hele dag ATV kijken, dan ben je een wijs man.
ik kijk van alles schoonheid. ook atv.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163884760
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:13 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Als je roept dat je Kemalist bent is kan je een coup richting de buitenwereld rechtvaardigen.

"We komen om het secularisme te herstellen"

Half FOK! zou dan nat worden in het broekje.
Dat klopt idd, ik denk iig dat een liberale democratie met strikte scheiding der machten, scheiding religie en staat en behoorlijk wat overige balances of power ingebouwd de verstandigste manier is om een land te besturen.
Hier horen allerlei andere fundamentele rechten ook bij, vrijheid van pers, vrijheid van meningsuiting, vrijheid van vereniging, vrijheid van geweten zijn daarvan de belangrijkste.
I´m back.
  woensdag 20 juli 2016 @ 17:16:55 #178
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_163884769
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:13 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Als je roept dat je Kemalist bent is kan je een coup richting de buitenwereld rechtvaardigen.

"We komen om het secularisme te herstellen"

Half FOK! zou dan nat worden in het broekje.
Jij ziet liever vandaag dan morgen overal een niet-seculiere staatsvorm verschijnen?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  woensdag 20 juli 2016 @ 17:18:45 #179
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163884805
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat klopt idd, ik denk iig dat een liberale democratie met strikte scheiding der machten, scheiding religie en staat en behoorlijk wat overige balances of power ingebouwd de verstandigste manier is om een land te besturen.
Hier horen allerlei andere fundamentele rechten ook bij, vrijheid van pers, vrijheid van meningsuiting, vrijheid van vereniging, vrijheid van geweten zijn daarvan de belangrijkste.
Zoals ik al zei, roepen dat je secularisme komt herstellen is al genoeg voor FOK!

Wat je echte bedoelingen zijn doet er dan niet toe, men juicht je dan gelijk toe.
pi_163884814
esatreis twitterde op dinsdag 19-07-2016 om 20:32:02 devlet, POKEMON GO'nun yazılımını kopyalayıp ülkedeki haşhaşilerin adresini yüklesin. biz de haritayı açıp sokak sokak arayalım: HAŞHAŞİ GO! reageer retweet
"De Turkse staat moet de software van Pokemon Go kopieren en de adressen van de pokemons vervangen met de adressen van Gulenisten, zodat wij ze straat voor straat kunnen zoeken: Hasjhasji Go!" (Hasjhasji is een bijnaam voor Gulenisten).
pi_163884836
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:14 schreef Slayage het volgende:

[..]

het feit dat iemand gekozen is door miljoen en feit dat een handje vol mensen dit onder dwang willen veranderen is geen vergelijking.

aangezien je niet weet wat de daden van de coup plegers zou zijn kan je de daden niet eens vergelijken.
Jaja hij is gekozen, we weten het. Sterker nog,het wordt 8 miljard keer herhaald op het elke zender.

Ik vergeleek het met eerdere coups en de gevolgen lijken op sommige punten vergelijkbaar.


Ware het niet dat een coup erger is.


Maar Erdoğan is gekozen dus hij mag alles, fok de grondwet enzo, ik weet het.
  woensdag 20 juli 2016 @ 17:20:28 #182
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163884840
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:19 schreef Bilge het volgende:
esatreis twitterde op dinsdag 19-07-2016 om 20:32:02 devlet, POKEMON GO'nun yazılımını kopyalayıp ülkedeki haşhaşilerin adresini yüklesin. biz de haritayı açıp sokak sokak arayalım: HAŞHAŞİ GO! reageer retweet
"De Turkse staat moet de software van Pokemon Go kopieren en de adressen van de pokemons vervangen met de adressen van Gulenisten, zodat wij ze straat voor straat kunnen zoeken: Hasjhasji Go!" (Hasjhasji is een bijnaam voor Gulenisten).
Die gast heeft vroeger trouwens in het Gulen systeem gezeten gezien de reacties op zijn Tweets.
pi_163884849
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:18 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, roepen dat je secularisme komt herstellen is al genoeg voor FOK!

Wat je echte bedoelingen zijn doet er dan niet toe, men juicht je dan gelijk toe.
ik zeg hierboven al dat ik ervan overtuigd ben dat het regime wat de kemalisten zouden brengen wrs tot nog meer ellende zou leiden dan dat je nu ziet. Wat dat betreft is Turkije ergens reddeloos verloren, als je dat afzet tegen wat eigenlijk de beste manier is om een land te besturen. Eigenlijk hebben we nu alleen verliezers.
I´m back.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 juli 2016 @ 17:22:32 #184
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163884881
Ik word zo simpel van Erdoğan aanhangers die een slachtofferrol spelen.

"Heb het met ons te doen, want we zijn genaaid door de Gulenisten die wij zelf met eigen hand onterecht op machtsposities hebben geplaatst"

"Heb het met ons te doen, want we zijn genaaid door PKK, een terroristische organisatie, waar wij mee in dialoog zijn gegaan, terwijl ze doorgingen met het moorden van kinderen en het verkrachten van onze vrouwen."

"Heb het met ons te doen, want de IS die we eerst nog een hand boven het hoofd hielden omdat het ons uitkwam pleegt nu ook aanslagen in Turkije."

Etc. Etc.
pi_163884889
Gülenisten vermomd als Kemalisten toch.
pi_163884895
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Die gast heeft vroeger trouwens in het Gulen systeem gezeten gezien de reacties op zijn Tweets.
Ja heel kort, maar hij is daar vertrokken en is al minstens 4 jaar 1 van de meest gehate aktrolls.
Ik vind hem heel cool.
pi_163884906
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:22 schreef Kyran het volgende:
Ik word zo simpel van Erdoğan aanhangers die een slachtofferrol spelen.

"Heb het met ons te doen, want we zijn genaaid door de Gulenisten die wij zelf met eigen hand onterecht op machtsposities hebben geplaatst"

"Heb het met ons te doen, want we zijn genaaid door PKK, een terroristische organisatie, waar wij mee in dialoog zijn gegaan, terwijl ze doorgingen met het moorden van kinderen en het verkrachten van onze vrouwen."

"Heb het met ons te doen, want de IS die we eerst nog een hand boven het hoofd hielden omdat het ons uitkwam pleegt nu ook aanslagen in Turkije."

Etc. Etc.
Eeuwige slachtoffers.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 juli 2016 @ 17:28:25 #188
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163884999
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:23 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Eeuwige slachtoffers.
Ik schaam me echt dood als Turk zijnde.

Wees dan een vent en zeg eerlijk dat je gewoon aan het zuiveren bent om je eigen macht veilig te stellen en het volk zo dom en ongeschoold mogelijk te houden, zodat je je gang kan blijven gaan.
pi_163885008
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:19 schreef Bilge het volgende:
esatreis twitterde op dinsdag 19-07-2016 om 20:32:02 devlet, POKEMON GO'nun yazılımını kopyalayıp ülkedeki haşhaşilerin adresini yüklesin. biz de haritayı açıp sokak sokak arayalım: HAŞHAŞİ GO! reageer retweet
"De Turkse staat moet de software van Pokemon Go kopieren en de adressen van de pokemons vervangen met de adressen van Gulenisten, zodat wij ze straat voor straat kunnen zoeken: Hasjhasji Go!" (Hasjhasji is een bijnaam voor Gulenisten).
_O-
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163885041
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:20 schreef Kosmoproleet het volgende:

Maar Erdoğan is gekozen dus hij mag alles, fok de grondwet enzo, ik weet het.
ik zeg niet dat alles mag dude. ik zeg dat er iets gedaan moet worden. dat er een zuivering moet komen. hoe ze dat gaan doen weet ik niet. wie ben ik om daar adviezen over te geven. dat het moet gebeuren is het enige wat ik weet.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163885043
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:18 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, roepen dat je secularisme komt herstellen is al genoeg voor FOK!

Wat je echte bedoelingen zijn doet er dan niet toe, men juicht je dan gelijk toe.
Is het bij je opgekomen dat de "echte bedoelingen" misschien ook echt ehhh "echte bedoelingen" zijn? Dus dat mensen het niet prettig vinden dat een staatshoofd zichzelf tot meer dan ceremonieel staatshoofd maakt, verkiezingen manipuleert en mensenrechten erodeert, niet omdat het allemaal enge turcofoben zijn, maar gewoon omdat het nogal een vervelend idee is dat zoiets aan wil sluiten bij een politieke unie waar wij ook lid van zijn?

De wereld is niet één kwaadaardig complot zomaar tegen arme onschuldige Turken of zo. Er is genoeg substantieels op te merken op de staat Turkije zoals die nu bestuurd wordt. Ik heb ook genoeg zorgen over Nederland, dat maakt mij ook niet meteen een blankenhatende tokkie.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_163885082
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:22 schreef Kyran het volgende:
Ik word zo simpel van Erdoğan aanhangers die een slachtofferrol spelen.
dude mensen hebben gepoogd vrijdag om het land te naaien. het land. dit staat boven een regering. of de akp of erdo.

misschien ben je gewoon simpel?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163885117
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:28 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik schaam me echt dood als Turk zijnde.
dat zegt wat over jou.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 20 juli 2016 @ 17:34:29 #194
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163885131
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:30 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Is het bij je opgekomen dat de "echte bedoelingen" misschien ook echt ehhh "echte bedoelingen" zijn? Dus dat mensen het niet prettig vinden dat een staatshoofd zichzelf tot meer dan ceremonieel staatshoofd maakt, verkiezingen manipuleert en mensenrechten erodeert, niet omdat het allemaal enge turcofoben zijn, maar gewoon omdat het nogal een vervelend idee is dat zoiets aan wil sluiten bij een politieke unie waar wij ook lid van zijn?

De wereld is niet één kwaadaardig complot zomaar tegen arme onschuldige Turken of zo. Er is genoeg substantieels op te merken op de staat Turkije zoals die nu bestuurd wordt. Ik heb ook genoeg zorgen over Nederland, dat maakt mij ook niet meteen een blankenhatende tokkie.
Ja vandaar dat het hele land tegen de coupplegers is. Vandaar dat alle politieke partijen zich tegen de coupplegers hebben gekeerd. Vandaar dat zelfs generaals die eerder ten onrechte veroordeeld waren vanwege vermeende pogingen tot coup zelfs tegen de coupplegers zijn. Maar anderen weten het wel beter hoor.
pi_163885137
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:28 schreef Kyran het volgende:

[..]

Wees dan een vent en zeg eerlijk dat je gewoon aan het zuiveren bent om je eigen macht veilig te stellen en het volk zo dom en ongeschoold mogelijk te houden, zodat je je gang kan blijven gaan.
Gelukkig zijn er ook redelijke Turken.

[ Bericht 3% gewijzigd door crystal_meth op 20-07-2016 17:40:26 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_163885160
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:34 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ja vandaar dat het hele land tegen de coupplegers is. Vandaar dat alle politieke partijen zich tegen de coupplegers hebben gekeerd. Vandaar dat zelfs generaals die eerder ten onrechte veroordeeld waren vanwege vermeende pogingen tot coup zelfs tegen de coupplegers zijn. Maar anderen weten het wel beter hoor.
tja...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 juli 2016 @ 17:36:34 #197
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163885180
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:30 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Is het bij je opgekomen dat de "echte bedoelingen" misschien ook echt ehhh "echte bedoelingen" zijn? Dus dat mensen het niet prettig vinden dat een staatshoofd zichzelf tot meer dan ceremonieel staatshoofd maakt, verkiezingen manipuleert en mensenrechten erodeert, niet omdat het allemaal enge turcofoben zijn, maar gewoon omdat het nogal een vervelend idee is dat zoiets aan wil sluiten bij een politieke unie waar wij ook lid van zijn?

De wereld is niet één kwaadaardig complot zomaar tegen arme onschuldige Turken of zo. Er is genoeg substantieels op te merken op de staat Turkije zoals die nu bestuurd wordt. Ik heb ook genoeg zorgen over Nederland, dat maakt mij ook niet meteen een blankenhatende tokkie.
Dit.

Zoals ik al zei, wij (Turken) zijn goed in het spelen van slachtoffer, zowel binnenlands als buitenlands.

Binnenlands kritiek wordt weggewuifd als Gulenisten of Kemalisten.

Buitenlands kritiek krijgt de tag jaloerse westerse wereld die de groeiende nieuwe Turkije voor de voeten wil lopen.

Er is gewoon geen manier om tot ze door te dringen. Het is om hopeloos te worden en daarom begrijp ik heel goed waarom sommige mensen denken dat een coup de enige manier is. Ik keur het niet goed, maar ik snap de wanhoop.
  woensdag 20 juli 2016 @ 17:37:18 #198
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_163885196
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:03 schreef Slayage het volgende:

[..]

dude dat je uberhaupt de vergelijking maakt tussen een democratisch gekozen regering, die met de laatste stemronde rond de helft van de stemmen krijgt en een machtsgreep van militairen zegt genoeg.

het komt helemaal niet in de buurt. in de verste verte niet.
erdo vergelijken met democratische principes.
Scheiding machten, iemand?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_163885211
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:34 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er ook redelijke Turken.
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:28 schreef Kyran het volgende:

Ik schaam me echt dood als Turk zijnde.

soort zoekt soort.

je mag trots zijn LAN!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 20 juli 2016 @ 17:38:29 #200
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_163885219
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:34 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ja vandaar dat het hele land tegen de coupplegers is. Vandaar dat alle politieke partijen zich tegen de coupplegers hebben gekeerd. Vandaar dat zelfs generaals die eerder ten onrechte veroordeeld waren vanwege vermeende pogingen tot coup zelfs tegen de coupplegers zijn. Maar anderen weten het wel beter hoor.
Met de doodstraf achter de hand krijg je inderdaad geen sociaal wenselijke antwoorden :')

Maar goed, mocht het zo zijn, dan verklaart bijna de voltallige turkse bevolking zichzelf achterlijk, een rechtsstaat niet te erkennen en uit te zijn op massamoord op coupplegers met enkel als argument dat'men' dit zou willen en het dus gerechtvaardigd is.
Democratie blijkt dan toch een moeilijk concept te zijn.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  woensdag 20 juli 2016 @ 17:39:35 #201
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163885244
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:38 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Met de doodstraf achter de hand krijg je inderdaad geen sociaal wenselijke antwoorden :')
Welke doodstraf?
pi_163885247
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:37 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

erdo vergelijken met democratische principes.
Scheiding machten, iemand?
erdo vertegenwoordigt de turkse tak van democratie zoals wilders de nederlandse tak vertegenwoordigt
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163885268
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Welke doodstraf?
Stel nou niet van die lastige vragen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 juli 2016 @ 17:41:27 #204
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163885270
Blijft ook mooi dat de enige verdediging is dat Erdoğan democratisch is gekozen. Er is geen enkel ander punt die ze naar voren kunnen brengen.

Ja, hij is gekozen. Nee, niet door de meerderheid trouwens. Hij had niet >50% van de stemmen. Hier houdt ook meteen alle democratie in Turkije op. Alles na de verkiezingen is niet democratisch.

Hij doet wat hij wil, je buigt of hij laat je buigen. Simpel.

Ze noemen dat een dictator.
  woensdag 20 juli 2016 @ 17:41:36 #205
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_163885274
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Welke doodstraf?
Nee, dat dreigt totaal niet :')
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_163885277
om dit soort dingen te voorkomen zijn de zuiveringen aan de gang.

dit nooit meer.

IHWCo twitterde op woensdag 20-07-2016 om 12:04:29 The most insane footage I've seen from the Turkish Coup so far. F 16 strike caught on film on ground https://t.co/8QB4zTfsI1 reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 20 juli 2016 @ 17:42:34 #207
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163885292
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:41 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Nee, dat dreigt totaal niet :')
Nee over welke doodstraf heb je het nu?
  woensdag 20 juli 2016 @ 17:43:04 #208
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_163885300
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:39 schreef Slayage het volgende:

[..]

erdo vertegenwoordigt de turkse tak van democratie zoals wilders de nederlandse tak vertegenwoordigt
Niet dat er iets van klopt, maar dank voor het bevestigen van het feit dat ze allebei even achterlijk zijn
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 juli 2016 @ 17:44:06 #209
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163885312
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:33 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat zegt wat over jou.
Gelukkig wel ja. Ben er trots op dat ik geen papegaai ben, niet achter iemand sta die Turkije naar de klote helpt, niet achter iemand sta die alles uit de naam van de Islam doet. Ben er trots op dat ik opgeleid ben, zelf kan nadenken en in een land woon met normen en waarden.

Gelukkig zegt het iets over mij.
  woensdag 20 juli 2016 @ 17:44:38 #210
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_163885319
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Nee over welke doodstraf heb je het nu?
Waar de herinvoering van dreigt. Maar goed, duidelijk geen geschiedenis gehad om de impact van dit soort dreigingen te kennen.
Kennis is weinig aanwezig in het achterste van erdo.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_163885327
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:41 schreef Kyran het volgende:
Blijft ook mooi dat de enige verdediging is dat Erdoğan democratisch is gekozen. Er is geen enkel ander punt die ze naar voren kunnen brengen.

Ja, hij is gekozen. Nee, niet door de meerderheid trouwens. Hij had niet >50% van de stemmen.
Erdogan kreeg 52% van de stemmen, de AKP kreeg 49,5%.
pi_163885331
quote:
Regering roept Turkse ambassadeur op het matje

De convocatie is een eerste stap, zei Charles Michel (MR), op basis waarvan de regering zal kijken welke gevolgen ze aan de uitspraken moet geven.

De woordvoerder had eerder verklaard dat er Vlaamse organisaties zijn die de 'terroristische' Gülen-beweging steunen en dat de Vlaamse overheid goede banden heeft met die Gülen-organisaties. Vlaams minister-president Geert Bourgeois (N-VA) reageerde dinsdag al misnoegd op die uitspraken.

Vragen

Tijdens het wekelijkse vragenuurtje in de Kamer kreeg premier Michel van bijna elke partij vragen voorgeschoteld over de mislukte militaire staatsgreep in Turkije, de repressie die daarop is gevolgd en de gevolgen binnen de Turkse gemeenschap in ons land. Daarbij werd ook de uitspraken van de woordvoerder van de ambassade aan de kaak gesteld.

Bourgeois' partijgenoot Peter Luykx merkte op dat ons land geen duidelijk standpunt heeft ingenomen over die uitspraken. In N-VA-kringen vond men het eerder al vreemd dat er gisteren nog geen reactie kwam vanuit Buitenlandse Zaken.

Lees ook: jongerenvoorzitters N-VA, CD&V en N-VA roepen op om haatspraak uit Turkije te veroordelen

Premier Michel wees erop dat de regering reeds zaterdagmorgen heeft gecommuniceerd dat ze het aanwenden van geweld om de macht te grijpen veroordeelt en dat ze een oproep heeft gelanceerd tot terughoudendheid en proportinaliteit in de reacties op de staatsgreep. 'Wat gebeurt in Turkije is een totaal onaanvaardbare autoritaire ontsporing', aldus de premier.

Hij voegde er aan toe dat er initiatieven zijn genomen om te voorkomen dat de situatie in Turkije naar ons land zou worden geëxporteerd. Naar aanleiding van een vergadering van de Nationale Veiligheidsraad kregen de veiligheidsdiensten de boodschap 'bijzonder alert' te zijn om de cohesie te bewaren en dat er tegen bedreigingen en intimidaties 'nultolerantie' geldt. (Belga/KVDA)
Vlaanderen heeft nog al wat meer Gülen organisaties en aanhangers binnen de grenzen, denk ik.
O, en daar is de regering inclusief premier wel aanwezig om vragen aan te stellen.
I´m back.
pi_163885338
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:41 schreef Slayage het volgende:
om dit soort dingen te voorkomen zijn de zuiveringen aan de gang.

dit nooit meer.

IHWCo twitterde op woensdag 20-07-2016 om 12:04:29 The most insane footage I've seen from the Turkish Coup so far. F 16 strike caught on film on ground https://t.co/8QB4zTfsI1 reageer retweet
Onvoorstelbaar.
  woensdag 20 juli 2016 @ 17:45:53 #214
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_163885340
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:41 schreef Slayage het volgende:
om dit soort dingen te voorkomen zijn de zuiveringen aan de gang.
Want er zaten duizenden docenten achter de stuurknuppel van een F16?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 20 juli 2016 @ 17:46:02 #215
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_163885341
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:41 schreef Slayage het volgende:
om dit soort dingen te voorkomen zijn de zuiveringen aan de gang.

dit nooit meer.

IHWCo twitterde op woensdag 20-07-2016 om 12:04:29 The most insane footage I've seen from the Turkish Coup so far. F 16 strike caught on film on ground https://t.co/8QB4zTfsI1 reageer retweet
zei stalin ook.
Mao.
Pol pot.
Eng dat dit soort gedachten in nl nog levendig ronddwalen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  woensdag 20 juli 2016 @ 17:46:54 #216
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163885352
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:44 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Waar de herinvoering van dreigt. Maar goed, duidelijk geen geschiedenis gehad om de impact van dit soort dreigingen te kennen.
Kennis is weinig aanwezig in het achterste van erdo.
Erdogan heeft gezegd dat het parlement het zal bespreken. Hij heeft niet gezegd dat het er zal komen. Daarnaast kan ik je alvast vertellen dat het er sowieso niet zal komen en dat heeft 1 reden: Abdullah Ocalan.
  woensdag 20 juli 2016 @ 17:47:31 #217
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_163885370
http://www.groene.nl/artikel/we-gaan-het-land-zuiveren

Hier zal ook wel niks van kloppen.
Westers complot. Altijd die Joden.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_163885386
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Erdogan heeft gezegd dat het parlement het zal bespreken. Hij heeft niet gezegd dat het er zal komen. Daarnaast kan ik je alvast vertellen dat het er sowieso niet zal komen en dat heeft 1 reden: Abdullah Ocalan.
Bovendien heeft Turkije talloze verdragen gesloten waarin de doodstraf wordt verboden. Ik zie het ook niet gebeuren.
pi_163885400
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:41 schreef Kyran het volgende:
Blijft ook mooi dat de enige verdediging is dat Erdoğan democratisch is gekozen. Er is geen enkel ander punt die ze naar voren kunnen brengen.

Ja, hij is gekozen. Nee, niet door de meerderheid trouwens. Hij had niet >50% van de stemmen. Hier houdt ook meteen alle democratie in Turkije op. Alles na de verkiezingen is niet democratisch.

Hij doet wat hij wil, je buigt of hij laat je buigen. Simpel.

Ze noemen dat een dictator.
nee dude dat is het turkse systeem. het turkse besef van democratie is verkiezingen. dat is alles. opkomen voor de mening van andersdenkenden valt daar niet onder. het is de ezilmemek icin ezeceksin mentaliteit, dat breed wordt gedragen in de turkse cultuur, dat is de turkse mentalitiet en die rijmt simpelweg niet met de westerse versie van democratie. neemt niet weg dat ze gekozen zijn door het volk en gesteund worden door het volk. en alleen daarom al gesteund zouden moeten worden door, westerse politici, maar nee het vingertje, tja het vingertje, achja het vingertje. :Y)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163885412
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:43 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Niet dat er iets van klopt, maar dank voor het bevestigen van het feit dat ze allebei even achterlijk zijn
politici die controversieel in eigen land zijn was de vergelijking ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 juli 2016 @ 17:50:51 #221
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163885433
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:41 schreef Slayage het volgende:
om dit soort dingen te voorkomen zijn de zuiveringen aan de gang.

dit nooit meer.

IHWCo twitterde op woensdag 20-07-2016 om 12:04:29 The most insane footage I've seen from the Turkish Coup so far. F 16 strike caught on film on ground https://t.co/8QB4zTfsI1 reageer retweet
Niemand zegt dat er niet gezuiverd moet worden. Pak iedereen lekker hard aan, volgens de wet. Jullie beweren toch democratisch te zijn?

Moeten er nu ondertussen bijna 60.000 mensen boeten voor iets wat gedaan is door een handjevol mensen?

Moeten 31000 docenten boeten voor een paar mafkezen met een F16 of tank?

Moeten 3000 rechters boeten voor een paar rotte appels in het systeem? Rotte appels die daar onterecht en met hulp van Erdoğan zijn terecht gekomen mind you...
pi_163885449
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:44 schreef Kyran het volgende:

[..]

Gelukkig wel ja. Ben er trots op dat ik geen papegaai ben, niet achter iemand sta die Turkije naar de klote helpt, niet achter iemand sta die alles uit de naam van de Islam doet. Ben er trots op dat ik opgeleid ben, zelf kan nadenken en in een land woon met normen en waarden.

Gelukkig zegt het iets over mij.
als je mee deed met het turkse politieke proces door te stemmen zou ik je nog serieus nemen, maar je staat op dezelfde voet als alle tatas hier die vanaf de zijlijn de vinger heffen richting turkije. lekke bezig joh.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163885470
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:41 schreef Slayage het volgende:
om dit soort dingen te voorkomen zijn de zuiveringen aan de gang.

dit nooit meer.

IHWCo twitterde op woensdag 20-07-2016 om 12:04:29 The most insane footage I've seen from the Turkish Coup so far. F 16 strike caught on film on ground https://t.co/8QB4zTfsI1 reageer retweet
Van wanneer is dit dan? In ieder geval niet die paar uur in het donker van afgelopen vrijdag?
pi_163885481
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:45 schreef Ryan3 het volgende:

Vlaanderen heeft nog al wat meer Gülen organisaties en aanhangers binnen de grenzen, denk ik.
O, en daar is de regering inclusief premier wel aanwezig om vragen aan te stellen.
quote:
Premier Michel wees erop dat de regering reeds zaterdagmorgen heeft gecommuniceerd dat ze het aanwenden van geweld om de macht te grijpen veroordeelt
alsof dat iets is om trots op te zijn :') :') :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 20 juli 2016 @ 17:54:25 #225
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_163885489
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:48 schreef Slayage het volgende:

[..]

nee dude dat is het turkse systeem. het turkse besef van democratie is verkiezingen. dat is alles. opkomen voor de mening van andersdenkenden valt daar niet onder. het is de ezilmemek icin ezeceksin mentaliteit, dat breed wordt gedragen in de turkse cultuur, dat is de turkse mentalitiet en die rijmt simpelweg niet met de westerse versie van democratie. neemt niet weg dat ze gekozen zijn door het volk en gesteund worden door het volk. en alleen daarom al gesteund zouden moeten worden door, westerse politici, maar nee het vingertje, tja het vingertje, achja het vingertje. :Y)
Waarom zou het westen een niet liberale vorm van democratie moeten steunen?
Dat beiden eenzelfde woord gebruiken betekent niet dat je hetzelfde gedachtegoed steunt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  woensdag 20 juli 2016 @ 17:54:28 #226
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_163885491
quote:
6s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:53 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Van wanneer is dit dan? In ieder geval niet die paar uur in het donker van afgelopen vrijdag?
Universal Studios.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 juli 2016 @ 17:54:34 #227
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163885496
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:51 schreef Slayage het volgende:

[..]

als je mee deed met het turkse politieke proces door te stemmen zou ik je nog serieus nemen, maar je staat op dezelfde voet als alle tatas hier die vanaf de zijlijn de vinger heffen richting turkije. lekke bezig joh.
Zo sneu en stereotype Turks dit. Jammer, verloren generatie.

...sowieso het woordje tata... ;')
pi_163885505
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:45 schreef Bilge het volgende:

[..]

Onvoorstelbaar.
is theater broer, erdo heeft het zelf georganiseerd om er beter uit te komen 8)7 8)7 8)7
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163885516
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:48 schreef Slayage het volgende:

[..]

nee dude dat is het turkse systeem. het turkse besef van democratie is verkiezingen. dat is alles. opkomen voor de mening van andersdenkenden valt daar niet onder. het is de ezilmemek icin ezeceksin mentaliteit, dat breed wordt gedragen in de turkse cultuur, dat is de turkse mentalitiet en die rijmt simpelweg niet met de westerse versie van democratie. neemt niet weg dat ze gekozen zijn door het volk en gesteund worden door het volk. en alleen daarom al gesteund zouden moeten worden door, westerse politici, maar nee het vingertje, tja het vingertje, achja het vingertje. :Y)
Ik vind dat opgeheven vingertje dan niet onterecht hoor, eerlijk gezegd.
Een westers liberale democratie is ook geen paradijs, alleen je wordt er iig niet achter slot en grendel gestopt om je overtuiging.
Nu niet althans.
Tuurlijk liggen die gevaren ook altijd op de loer in het westen, maar dankzij eerdergenoemd systeem kunnen we voorkomen dat het ooit zover komt.
I´m back.
pi_163885522
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:34 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ja vandaar dat het hele land tegen de coupplegers is. Vandaar dat alle politieke partijen zich tegen de coupplegers hebben gekeerd. Vandaar dat zelfs generaals die eerder ten onrechte veroordeeld waren vanwege vermeende pogingen tot coup zelfs tegen de coupplegers zijn. Maar anderen weten het wel beter hoor.
Ik zie het verband niet tussen jouw reactie en mijn post :?
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  woensdag 20 juli 2016 @ 17:55:54 #231
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_163885526
Erdogan's razzia's worden gewoon goedgekeurd hier, hoop dat er snel ook familie/vrienden van jullie bij zitten die spoorloos gaan verdwijnen. Schaam je.
pi_163885527
quote:
9s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:45 schreef Ringo het volgende:

[..]

Want er zaten duizenden docenten achter de stuurknuppel van een F16?
het gaat om de mentaliteit en de netwerk dat ervoor heeft gezorgd dat die f16 dat kon doen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 20 juli 2016 @ 17:56:44 #233
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_163885553
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:55 schreef Slayage het volgende:

is theater broer, erdo heeft het zelf georganiseerd om er beter uit te komen 8)7 8)7 8)7
Grote Aap is niet te benauwd voor zulke streken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_163885556
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Erdogan heeft gezegd dat het parlement het zal bespreken. Hij heeft niet gezegd dat het er zal komen. Daarnaast kan ik je alvast vertellen dat het er sowieso niet zal komen en dat heeft 1 reden: Abdullah Ocalan.
komt niet joh. daar geloof ik niks van. ze proberen gewoon de gemoederen te sussen nu.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163885560
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:55 schreef Slayage het volgende:

[..]

het gaat om de mentaliteit en de netwerk dat ervoor heeft gezorgd dat die f16 dat kon doen.
Zelfde doel en ideologie (en mentaliteit) als Erdo verder hoor.
I´m back.
  woensdag 20 juli 2016 @ 17:57:21 #236
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_163885568
http://www.ad.nl/dossier-(...)an-dat-nou~a91eb8a5/

Dit topic bevestigd dit zo hard.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_163885580
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:50 schreef Kyran het volgende:

[..]

Niemand zegt dat er niet gezuiverd moet worden. Pak iedereen lekker hard aan, volgens de wet. Jullie beweren toch democratisch te zijn?

Moeten er nu ondertussen bijna 60.000 mensen boeten voor iets wat gedaan is door een handjevol mensen?

Moeten 31000 docenten boeten voor een paar mafkezen met een F16 of tank?

Moeten 3000 rechters boeten voor een paar rotte appels in het systeem? Rotte appels die daar onterecht en met hulp van Erdoğan zijn terecht gekomen mind you...
het gaat om de gehele mentaliteit en netwerk dat het mogelijk maakte dat die f16 dat deed.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 20 juli 2016 @ 17:58:43 #238
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_163885593
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:55 schreef Slayage het volgende:

het gaat om de mentaliteit en de netwerk dat ervoor heeft gezorgd dat die f16 dat kon doen.
Ha ja. Heeft Grote Aap dat jou zelf verteld of is het uit onderzoek vast komen te staan?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_163885594
quote:
6s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:53 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Van wanneer is dit dan? In ieder geval niet die paar uur in het donker van afgelopen vrijdag?
het was heel vroeg in de ochtend een van de laatste geweld acties
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 juli 2016 @ 17:58:51 #240
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163885596
quote:
6s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:54 schreef Ringo het volgende:

[..]

Universal Studios.
In de video staat de zon bijna recht boven hun... Coup begon rond zonsondergang en was voor zonsopkomst al afgeslagen.

Hebben ze het over tegenstanders die alles geloven en onwetend zijn. Denk eerst even na voordat je iets als bewijs levert.
  woensdag 20 juli 2016 @ 17:59:08 #241
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_163885605
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik vind dat opgeheven vingertje dan niet onterecht hoor, eerlijk gezegd.
Een westers liberale democratie is ook geen paradijs, alleen je wordt er iig niet achter slot en grendel gestopt om je overtuiging.
Nu niet althans.
Tuurlijk liggen die gevaren ook altijd op de loer in het westen, maar dankzij eerdergenoemd systeem kunnen we voorkomen dat het ooit zover komt.
De rechtsstaat is dan ook bedoeld om minderheden te beschermen en de dictatuur van de meerderheid te voorkomen.
Een gedeelte van het verhaal waarbij erdo en gulen mensen de vingers in de oren stoppen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  woensdag 20 juli 2016 @ 17:59:21 #242
19194 Oversight
◢◤
pi_163885609
:? Waarom heffen we Turkije niet gewoon op?
◢◤
pi_163885627
1Vandaag is nu al klaar met Turkije.
pi_163885635
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:54 schreef Kyran het volgende:

[..]

Zo sneu en stereotype Turks dit. Jammer, verloren generatie.

...sowieso het woordje tata... ;')
verloren generatie zelfs. ebru umar taal ook nog.

en dan ook nog "fuck ebru" zeggen... dude jezelf verloochenen is het ergste wat je kan doen. veel succes daarmee :W
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 20 juli 2016 @ 18:00:54 #245
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_163885637
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:59 schreef Oversight het volgende:
:? Waarom heffen we Turkije niet gewoon op?
"Uitroeien, dat kankergezwel." (vrij naar Grote Aap)
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_163885642
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:59 schreef Oversight het volgende:

Misschien lukt het als je heel hard roept.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 juli 2016 @ 18:02:38 #247
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163885673
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:00 schreef Slayage het volgende:

[..]

verloren generatie zelfs. ebru umar taal ook nog.

en dan ook nog "fuck ebru" zeggen... dude jezelf verloochenen is het ergste wat je kan doen. veel succes daarmee :W
Ik lees echt geen Ebru, geloof wat je wil. De paar keer dat ik het wel heb gedaan vond ik haar te irritant qua taalgebruik.
pi_163885689
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:59 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

De rechtsstaat is dan ook bedoeld om minderheden te beschermen en de dictatuur van de meerderheid te voorkomen.
Een gedeelte van het verhaal waarbij erdo en gulen mensen de vingers in de oren stoppen.
Klopt, mensen vergeten vaak dat je behoorlijk wat balances of power en fundamentele rechten in stelling moet zetten om te voorkomen dat mensen een staat kapen voor hun eigen persoonlijke of ideologische denkbeelden. Het zijn mensen waartegen je je binnen een staat moet beschermen, of dat nou bewegingen, groepen, partijen zijn of functionarissen die werkzaam zijn binnen die staat.
I´m back.
  woensdag 20 juli 2016 @ 18:04:30 #249
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_163885711
Als turken zich zo verbonden voelen met turkije, donder dan gewoon op.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_163885717
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik vind dat opgeheven vingertje dan niet onterecht hoor, eerlijk gezegd.
Een westers liberale democratie is ook geen paradijs, alleen je wordt er iig niet achter slot en grendel gestopt om je overtuiging.
Nu niet althans.
Tuurlijk liggen die gevaren ook altijd op de loer in het westen, maar dankzij eerdergenoemd systeem kunnen we voorkomen dat het ooit zover komt.
natuurlijk moet europa laten zien waar ze voor staan. dat geldt voor iedereen.

maar waar stonden ze dan de avond/nacht van de coup?

niet achter de turkse regering. niet achter de turkse bevolking.

dan ben je mi niet geloofwaardig als je nu met dat "democratie" vingertje wijst als je een kans om te laten zien dat je oprecht democraat bent hebt laten varen.

geloofwaardigheid 0,0
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163885729
Een voordeel aan het gebrek aan kogels is dat Nederlandse politici nooit voor een staatsgreep hoeven te vrezen.

Maar als het toch plaatsvindt, zie ik niet 1 Nederlander uit zijn luie stoel komen. De Duitse invasie werd ook nauwelijks bestreden.
  woensdag 20 juli 2016 @ 18:06:07 #252
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_163885741
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:04 schreef Slayage het volgende:

[..]

natuurlijk moet europa laten zien waar ze voor staan. dat geldt voor iedereen.

maar waar stonden ze dan de avond/nacht van de coup?

niet achter de turkse regering. niet achter de turkse bevolking.

dan ben je mi niet geloofwaardig als je nu met dat "democratie" vingertje wijst als je een kans om te laten zien dat je oprecht democraat bent hebt laten varen.

geloofwaardigheid 0,0
Gelukkig stonden ze niet achter de regering en het deel van de bevolking dat de straat op ging.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 20 juli 2016 @ 18:06:07 #253
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_163885742
Tijd dat we hier alle pro erdogan turken oppakken en uit hun functie zetten onder het mom van staatsgevaarlijk.
pi_163885743
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:56 schreef Ringo het volgende:

[..]

Grote Aap is niet te benauwd voor zulke streken.
en die officieren zetten hun carrieres en levens op het spel om erdos macht te vergroten :') :') :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 20 juli 2016 @ 18:06:50 #255
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_163885757
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:06 schreef Klummie het volgende:
Tijd dat we hier alle pro erdogan turken oppakken en uit hun funcite zetten onder het mom van staatsgevaarlijk.
Paspoort afpakken.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 20 juli 2016 @ 18:08:35 #256
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_163885792
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:06 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Paspoort afpakken.
Dat ook, maar vooral vastzetten en waarschijnlijk een aantal spoorloos laten verdwijnen. Want dat is toch democratie? :')
pi_163885795
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zelfde doel en ideologie (en mentaliteit) als Erdo verder hoor.
mach = macht

ja ik denk niet dat ze heel ver verwijderd zijn van elkaar als je het op een bepaalde manier bekijkt, maar erdo heeft de weg bewandeld waar het leeuwendeel van turken met elkaar over eens zijn om die macht te grijpen, namelijk het politieke proces.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163885796
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:55 schreef Slayage het volgende:

[..]

is theater broer, erdo heeft het zelf georganiseerd om er beter uit te komen 8)7 8)7 8)7
OnlineMagazin twitterde op zondag 17-07-2016 om 20:50:43 🆘‼☠ From the night of #Turkeŭ Coup ... a tank rides on the highway. #Istanbul #Ankara #Erdogan https://t.co/XYoc0BxlGw reageer retweet
Nog meer theater.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 juli 2016 @ 18:09:50 #259
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163885821
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:05 schreef Bilge het volgende:
Een voordeel aan het gebrek aan kogels is dat Nederlandse politici nooit voor een staatsgreep hoeven te vrezen.

Maar als het toch plaatsvindt, zie ik niet 1 Nederlander uit zijn luie stoel komen. De Duitse invasie werd ook nauwelijks bestreden.
Hier krijgen oppositiepartijen gewoon zendtijd op alle zenders. Wist je dat gisteren de eerste keer in 7 jaar was dat de leider van CHP op TRT mocht verschijnen?

Hier kunnen mensen een regering wegstemmen, zonder dat hun stembiljetten kwijtraken.

Hier bepalen mensen zelf of en wat ze stemmen en worden niet met bussen vol met voorgedrukte stembiljetten naar stemlokalen vervoerd.

Hier kunnen mensen kritiek lever op de regering, zonder doodsbedreigingen te krijgen, op straat inelkaar geslagen te worden of bakstenen door hun ruiten ye krijgen.

Mooie vergelijking verder, try again.
pi_163885825
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:04 schreef Slayage het volgende:

[..]

natuurlijk moet europa laten zien waar ze voor staan. dat geldt voor iedereen.

maar waar stonden ze dan de avond/nacht van de coup?

niet achter de turkse regering. niet achter de turkse bevolking.

dan ben je mi niet geloofwaardig als je nu met dat "democratie" vingertje wijst als je een kans om te laten zien dat je oprecht democraat bent hebt laten varen.

geloofwaardigheid 0,0
Ik heb het je eerder al geprobeerd uit te leggen. In Europa zag men al jarenlang met leden ogen aan hoe het Turkije onder Erdogan zich aan het ontwikkelen was, met zeker de laatste jaren echt als dieptepunt. Komt bij dat Erdo de hele EU bij de ballen had ivm de Syrische vluchtelingen. En ja men gelooft dan dat de seculiere erfenis die hersteld wordt van Moustafa Kemal een minder kwaad is, op den duur, dan het regime van Erdo. Ik denk zelfs dat een regering onder leiding van Gülen als nog een stuk positiever gezien zou worden, ondanks dat het ook onmiskenbaar islamitisch zou zijn, dan het regime van Erdo dat steeds meer richting autocratie ging.
I´m back.
pi_163885830
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:00 schreef Toefjes het volgende:
1Vandaag is nu al klaar met Turkije.
hoe bedoel je?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 juli 2016 @ 18:11:09 #262
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163885840
Edit: foutje
  woensdag 20 juli 2016 @ 18:11:14 #263
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_163885842
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:08 schreef Klummie het volgende:

[..]

Dat ook, maar vooral vastzetten en waarschijnlijk een aantal spoorloos laten verdwijnen. Want dat is toch democratie? :')
Wat er in turkuje gebeurt boeit mij niets, laat ze hun land maar verkankeren. Alle nederturken moeten gwn kiezen. Al die pro erdogan apen die hier de straat op gaan en zelfs tegenstanders bedreigen en aanvallen mogen van mij per direct het land uit.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_163885843
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:05 schreef Bilge het volgende:
Een voordeel aan het gebrek aan kogels is dat Nederlandse politici nooit voor een staatsgreep hoeven te vrezen.

Maar als het toch plaatsvindt, zie ik niet 1 Nederlander uit zijn luie stoel komen. De Duitse invasie werd ook nauwelijks bestreden.
Hier blijft het gelukkig wat rustiger. Heeft ook iets met ontwikkeling te maken. Met alle respect uiteraard voor onderontwikkelde Turken.
pi_163885851
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:02 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik lees echt geen Ebru, geloof wat je wil. De paar keer dat ik het wel heb gedaan vond ik haar te irritant qua taalgebruik.
ik zeg niet dat je ebru leest. je bezigt dezelfde taal. jullie schelen kennelijk minder van elkaar dan je denkt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163885852
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:09 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hier krijgen oppositiepartijen gewoon zendtijd op alle zenders. Wist je dat gisteren de eerste keer in 7 jaar was dat de leider van CHP op TRT mocht verschijnen?

Hier kunnen mensen een regering wegstemmen, zonder dat hun stembiljetten kwijtraken.

Hier bepalen mensen zelf of en wat ze stemmen en worden niet met bussen vol met voorgedrukte stembiljetten naar stemlokalen vervoerd.

Hier kunnen mensen kritiek lever op de regering, zonder doodsbedreigingen te krijgen, op straat inelkaar geslagen te worden of bakstenen door hun ruiten ye krijgen.

Mooie vergelijking verder, try again.
Wanneer haal je die alewitische anti-Erdogan haatsites uit je favorieten?
pi_163885861
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:04 schreef Smoofie het volgende:
Als turken zich zo verbonden voelen met turkije, donder dan gewoon op.
nog 1 ga terug naar je eigen land post :W
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163885864
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:10 schreef Slayage het volgende:

[..]

hoe bedoel je?
Ze besteden liever aandacht aan de 4daagse, een chemisch bedrijf in Dord en nog iets anders.
  woensdag 20 juli 2016 @ 18:12:44 #269
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_163885872
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik heb het je eerder al geprobeerd uit te leggen. In Europa zag men al jarenlang met leden ogen aan hoe het Turkije onder Erdogan zich aan het ontwikkelen was, met zeker de laatste jaren echt als dieptepunt. Komt bij dat Erdo de hele EU bij de ballen had ivm de Syrische vluchtelingen. En ja men gelooft dan dat de seculiere erfenis die hersteld wordt van Moustafa Kemal een minder kwaad is, op den duur, dan het regime van Erdo. Ik denk zelfs dat een regering onder leiding van Gülen als nog een stuk positiever gezien zou worden, ondanks dat het ook onmiskenbaar islamitisch zou zijn, dan het regime van Erdo dat steeds meer richting autocratie ging.
ratio en argumentatie werkt niet bij verafgoding.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_163885877
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:05 schreef Bilge het volgende:
Een voordeel aan het gebrek aan kogels is dat Nederlandse politici nooit voor een staatsgreep hoeven te vrezen.

Maar als het toch plaatsvindt, zie ik niet 1 Nederlander uit zijn luie stoel komen. De Duitse invasie werd ook nauwelijks bestreden.
dat sowieso
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 juli 2016 @ 18:13:22 #271
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163885882
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:11 schreef Bilge het volgende:

[..]

Wanneer haal je die alewitische anti-Erdogan haatsites uit je favorieten?
Haha, nu ben ik zelfs een alewiet.

Al zou ik het zijn, ben ik dan minderwaardig volgens jou?

Mooie inhoudelijke reactie verder, knap.
  woensdag 20 juli 2016 @ 18:13:50 #272
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_163885893
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:12 schreef Slayage het volgende:

[..]

nog 1 ga terug naar je eigen land post :W
http://www.ad.nl/dossier-(...)an-dat-nou~a91eb8a5/
Tja dit verhaal klopt natuurlijk wel.
De reeks staats er vol mee.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_163885895
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:08 schreef Bilge het volgende:

[..]

OnlineMagazin twitterde op zondag 17-07-2016 om 20:50:43 🆘‼☠ From the night of #Turkeŭ Coup ... a tank rides on the highway. #Istanbul #Ankara #Erdogan https://t.co/XYoc0BxlGw reageer retweet
Nog meer theater.
nee joh, dat zie jij verkeerd :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163885896
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:11 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Hier blijft het gelukkig wat rustiger. Heeft ook iets met ontwikkeling te maken. Met alle respect uiteraard voor onderontwikkelde Turken.
Ik denk dat het ook - met alle respect - heeft te maken met het belang dat Nederland op het wereldtoneel vervult, door haar inwonertal, locatie, militaire kracht en grondstoffen.
pi_163885906
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:12 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

ratio en argumentatie werkt niet bij verafgoding.
Ik denk toch dat mensen vanuit een islamitische bril anders kijken naar dit soort dingen ook. Daar heeft het toch mee te maken wrs.
I´m back.
  woensdag 20 juli 2016 @ 18:14:48 #276
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_163885911
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:11 schreef Bilge het volgende:

[..]

Wanneer haal je die alewitische anti-Erdogan haatsites uit je favorieten?
Gaat het om anti-erdogan of liberale democratische principes met een rechtstaat?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_163885926
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:13 schreef Kyran het volgende:

[..]

Haha, nu ben ik zelfs een alewiet.

Al zou ik het zijn, ben ik dan minderwaardig volgens jou?

Mooie inhoudelijke reactie verder, knap.
Nee integendeel. Jammer dat je bij het Alewitische blijft hangen.

Je komt met ongefundeerde aantijgingen en verwacht dat ik er serieus op in ga?
  woensdag 20 juli 2016 @ 18:15:30 #278
19194 Oversight
◢◤
pi_163885927
quote:
9s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:01 schreef Bilge het volgende:

[..]

Misschien lukt het als je heel hard roept.
:{w We kunnen toch gewoon een referendum houden?

:{ VN waarnemers erheen, Erdo aanklagen en vastzetten, overgangsregering benoemen, en verkiezingen organiseren om te bepalen hoe het land verdeeld wordt tussen de buurlanden?
◢◤
pi_163885933
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:09 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hier krijgen oppositiepartijen gewoon zendtijd op alle zenders. Wist je dat gisteren de eerste keer in 7 jaar was dat de leider van CHP op TRT mocht verschijnen?

Hier kunnen mensen een regering wegstemmen, zonder dat hun stembiljetten kwijtraken.

Hier bepalen mensen zelf of en wat ze stemmen en worden niet met bussen vol met voorgedrukte stembiljetten naar stemlokalen vervoerd.

Hier kunnen mensen kritiek lever op de regering, zonder doodsbedreigingen te krijgen, op straat inelkaar geslagen te worden of bakstenen door hun ruiten ye krijgen.

Mooie vergelijking verder, try again.
jij past echt hier op fok broer. echt. het is dat je zegt dat je turk bent en ik het van je aanneem :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 20 juli 2016 @ 18:15:55 #280
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_163885936
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk toch dat mensen vanuit een islamitische bril anders kijken naar dit soort dingen ook. Daar heeft het toch mee te maken wrs.
Ik zie het niet als een islamitisch dingetje.
Meer als een turks nationalistische culturele kijk op de wereld. Die wordt onder jongeren alleen maar extremer.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  woensdag 20 juli 2016 @ 18:17:12 #281
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_163885961
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:13 schreef Slayage het volgende:

nee joh, dat zie jij verkeerd :')
Met dank aan Grote Aap, die zijn volk bevel gaf de straat op te gaan, ondanks het gevaar waarvoor men was gewaarschuwd.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 20 juli 2016 @ 18:17:14 #282
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_163885962
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:15 schreef Slayage het volgende:

[..]

jij past echt hier op fok broer. echt. het is dat je zegt dat je turk bent en ik het van je aanneem :')
Want echte Turken mogen dit soort onregelmatigheden onder Erdo niet benoemen?
Typisch iets voor een democratie ook. Een kliklijn :')
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  woensdag 20 juli 2016 @ 18:18:16 #283
19194 Oversight
◢◤
pi_163885984
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk toch dat mensen vanuit een islamitische bril anders kijken naar dit soort dingen ook. Daar heeft het toch mee te maken wrs.
:? Hebben die dan nog nooit van Pearle gehoord?

◢◤
  woensdag 20 juli 2016 @ 18:18:47 #284
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_163885999
Grappig dat geen enkele erdo extremist op http://www.ad.nl/dossier-(...)an-dat-nou~a91eb8a5/ of het artikel van de groene ingaat.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_163886000
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik heb het je eerder al geprobeerd uit te leggen. In Europa zag men al jarenlang met leden ogen aan hoe het Turkije onder Erdogan zich aan het ontwikkelen was, met zeker de laatste jaren echt als dieptepunt. Komt bij dat Erdo de hele EU bij de ballen had ivm de Syrische vluchtelingen. En ja men gelooft dan dat de seculiere erfenis die hersteld wordt van Moustafa Kemal een minder kwaad is, op den duur, dan het regime van Erdo. Ik denk zelfs dat een regering onder leiding van Gülen als nog een stuk positiever gezien zou worden, ondanks dat het ook onmiskenbaar islamitisch zou zijn, dan het regime van Erdo dat steeds meer richting autocratie ging.
ik kan me best voorstellen dat veel europeanen denken, erdo bevalt me niet dus liever een andere smaakje, ook al is dat het leger of gulen. ik snap dat wel ja.
spreekt van weinig respect voor de wil van het turkse volk, maar das weer een ander verhaal.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163886005
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:15 schreef Oversight het volgende:

[..]

:{w We kunnen toch gewoon een referendum houden?

:{ VN waarnemers erheen, Erdo aanklagen en vastzetten, overgangsregering benoemen, en verkiezingen organiseren om te bepalen hoe het land verdeeld wordt tussen de buurlanden?
VN-waarnemers en Nederland vind ik geen gelukkige combinatie.

Laten we maar weer ontopic gaan.
pi_163886010
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:58 schreef Slayage het volgende:

[..]

het was heel vroeg in de ochtend een van de laatste geweld acties
We hebben ook gehoord dat Erdogan op het nippertje aan een aanslag op z'n hotel ontsnapte. Een aanval die plaatsvond ruim een uur nadat hij in Istanbul was geland.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_163886022
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:18 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Grappig dat geen enkele erdo extremist op http://www.ad.nl/dossier-(...)an-dat-nou~a91eb8a5/ of het artikel van de groene ingaat.
Je dumpt een lang artikel en verwacht dat wij dat voor je doornemen en erop reageren. Juist.

Kom eerst maar eens met je beschuldiging, luilak.
pi_163886023
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:11 schreef Bilge het volgende:

[..]

Wanneer haal je die alewitische anti-Erdogan haatsites uit je favorieten?
is hij alevi?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163886034
Is er nu al iets boeiends in de emails van wikileaks gevonden?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_163886036
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:15 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Ik zie het niet als een islamitisch dingetje.
Meer als een turks nationalistische culturele kijk op de wereld. Die wordt onder jongeren alleen maar extremer.
Het feit dat pluriformiteit niet wordt erkend als iets nastrevenswaardig, want dat zie je nu dus, zie ik volledig in de context van het strikte morele absolutisme dat moslims vanaf dat ze kunnen praten meekrijgen, hoor.
I´m back.
pi_163886038
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:12 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ze besteden liever aandacht aan de 4daagse, een chemisch bedrijf in Dord en nog iets anders.
oh ja joh turkije is altijd een side show geweest weet je toch
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 20 juli 2016 @ 18:20:57 #293
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_163886049
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:12 schreef Slayage het volgende:

[..]

nog 1 ga terug naar je eigen land post :W
Waarom zou je hier wonen als je Turkije en Erdogan ziet als je vaderland en echte leider? Ik snap het gewoon niet.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_163886052
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:20 schreef Slayage het volgende:

[..]

is hij alevi?
Weet ik niet, kan me ook niets schelen, maar gezien de ongefundeerdheid van zijn beschuldigingen en zijn misplaatste arrogantie, wekte hij die associatie bij mij.
  woensdag 20 juli 2016 @ 18:21:40 #295
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_163886058
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:19 schreef Bilge het volgende:

[..]

Je dumpt een lang artikel en verwacht dat wij dat voor je doornemen en erop reageren. Juist.

Kom eerst maar eens met je beschuldiging, luilak.
Dat je dezelfde werkwijze hanteert met het begrip democratie maakt wel weer een heleboel duidelijk. ^O^
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_163886071
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:13 schreef Kyran het volgende:

[..]

Haha, nu ben ik zelfs een alewiet.

Al zou ik het zijn, ben ik dan minderwaardig volgens jou?
minder waardig zeker niet maar dan zou dat je houding verklaren. als ik alevi was was ik ook waarschijnlijk tegen die erdo en zou ik een coup mogelijk niet eens zo erg vinden.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 20 juli 2016 @ 18:22:42 #297
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_163886080
Straks gaat turks bezet Cyprus nog smeken of ze zich bij de rest van Cyprus aan mogen sluiten :) Of heeft oom erdo daar niets te vertellen? Vraag het me af omdat ik er eigenlijk niets van hoor...
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 20 juli 2016 @ 18:23:00 #298
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_163886088
Je blijft je afvragen waarom zg. lokale rechtshandhavers zich laten (ver)leiden om andere mensen vanwege hun politieke overtuiging te willen opsluiten.
Wie zijn toch die mannen/vrouwen die overtuigd zijn van het gelijk van hun leider dat ze die blindelings willen volgen.... ? Ich weiss es nicht warum Sie es jetzt nicht gewusst haben (sollen).

Ondertussen meer dan 50.000 mensen opgepakt en vraagt niemand aldaar zich nu af of er iets niet klopt..... 8)7

Moet keer op keer terugdenken aan de gevleugelde uitspraak van Erdogan in z'n tijd als burgermeester (1996), 'Democratie is als een trein. Je rijdt mee tot je op je plaats van bestemming bent gekomen en dan spring je er van af.' want (alleen) de Islam is daarbij het meerderheidsdoel.

Er gaapt iig een afgrond van verschil ..... lands wijs land zonder eer.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (İZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 20 juli 2016 @ 18:23:07 #299
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_163886090
Tijd voor een coup onder nederlandse Turken als dit topic representatief is.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_163886108
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:18 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Grappig dat geen enkele erdo extremist op http://www.ad.nl/dossier-(...)an-dat-nou~a91eb8a5/ of het artikel van de groene ingaat.
ik heb geen tijd om dat artiukel te lezen met al die reacties hier :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')