abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163929450
ik zit ook nog een soort van te twijfelen... de rente staat meer in verhouding met het risico en het gaat om 'maar' 20.000 euro... ik denk toch dat ik m hem nog even laat lopen.

Verder bestaat dit filiaal volgens de omschrijving al ruim 18 jaar, maar is het bedrijf begin 2010 opgericht... zal wel aan mijn rekenkunde liggen... (A)
pi_163929860
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 15:22 schreef najra1990 het volgende:
ik zit ook nog een soort van te twijfelen... de rente staat meer in verhouding met het risico en het gaat om 'maar' 20.000 euro... ik denk toch dat ik m hem nog even laat lopen.

Verder bestaat dit filiaal volgens de omschrijving al ruim 18 jaar, maar is het bedrijf begin 2010 opgericht... zal wel aan mijn rekenkunde liggen... (A)
Ik ben er wel in gestapt.
Die datum van 2010 is denk ik van de KvK inschrijving. Mogelijk was het eerder een vof of eenmanszaak.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 16:18:14 #53
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_163930923
Goed zo, GVE! Zo voorkom je geklaag. Even vertellen dat er wat onderhoud gepleegd is/wordt.
quote:
Wegens technisch onderhoud aan ons boekhoudsysteem zijn de uitbetalingen aan investeerders helaas vertraagd en zullen de betalingen van deze week na het weekend worden hervat. Onze excuses voor het ongemak.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 18:04:35 #54
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_163933867
HCN

https://www.horecacrowdfu(...)a-cubanita-rotterdam

Weer een La Cubanita. Goedlopende zaak,maar een half miljoen ter overname is toch best veel.
pi_163934334
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 18:04 schreef Gijsbertus het volgende:
HCN

https://www.horecacrowdfu(...)a-cubanita-rotterdam

Weer een La Cubanita. Goedlopende zaak,maar een half miljoen ter overname is toch best veel.
Klopt maar dat kunnen deze mensen uitstekend inschatten denk ik. Redelijke rente voor 5 sterren.
Ik doe gewoon weer mee met mijn vaste bedragje.
Pecunia non olet
pi_163936896
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 13:48 schreef mike79_n het volgende:
FNC leeft weer! Nieuw project voor een koelvitrine.
Resultaat 2015 lijkt oa te zijn behaald door een hogere voorraad, er is iig geen rooie cent aanwezig, vermoedelijk alleen wat bank krediet.
In 2014 lijkt een dividend uitkering of oid te zijn gedaan van ca 2ton (EV had moeten stijgen dat jaar).
Cash is king, en dat is er dus niet.
Gevalletje junk lening, maar zoals gezegd, risico projectje met passende rente, korte looptijd en een te overzien bedrag om in de toekomst uit te winnen...
pi_163936921
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 18:28 schreef obligataire het volgende:

[..]

Klopt maar dat kunnen deze mensen uitstekend inschatten denk ik. Redelijke rente voor 5 sterren.
Zelfde lui die ook verantwoordelijk (&HA) zijn voor proeflokaal Bregje Rdam, waar ik al in zit, dus laat deze even lopen.
Heel de formule Cubanita&Bregje groeit als kool met veel vreemd vermogen. Ambitieus!

Bij HCN mogen ze wmb ondernemers wel informeren dat incentives goed voor hen zijn & leuk voor de crowd kunnen werken :p

[ Bericht 22% gewijzigd door marathon2000 op 22-07-2016 20:02:12 ]
pi_163938067
Wat is hier de mening over Domoplasma op GVE?
Ik laat hem zelf liggen. De prognose bij hun vorige project hebben ze niet gehaald. En hoe ze 2 ton in 5 maanden, kunnen vertalen naar 675K op jaarbasis is me een raadsel. Het hele verhaal komt me wat overdreven ambitieus voor.
Pecunia non olet
pi_163938607
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 20:30 schreef obligataire het volgende:
Wat is hier de mening over Domoplasma op GVE?
Ik laat hem zelf liggen. De prognose bij hun vorige project hebben ze niet gehaald. En hoe ze 2 ton in 5 maanden, kunnen vertalen naar 675K op jaarbasis is me een raadsel. Het hele verhaal komt me wat overdreven ambitieus voor.
Mooi bedrijf met mooi product waar vermoedelijk snel geld nodig is. Hoop voor de mensen die via GvE de eerste lening hebben verstrekt dat deze nieuwe lening snel vol komt. Ik laat dit naar mijn idee te risico volle project lopen. :)
pi_163948095
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 18:28 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik pak deze ook mee voor een klein bedragje. Ik vind alleen de gepresenteerde informatie vrij summier maar gezien de ervaring van de ondernemers pak ik deze toch mee.
pi_163948498
Heeft een van jullie ervaring met NL Investeert? Ik heb me net ingeschreven (vooral om meer detailinformatie te zien). Het lijkt een beetje op Investormatch in de zin dat ze een totaaloplossing proberen aan te bieden (dus ook kijken naar bijv. participatiemaatschappijen). Alleen brengen ze wel een beheerfee in rekening. Opvallend is ook dat ze zowel leningen verstrekken als een combinatie van een lening met (preferente) aandelen (bijvoorbeeld 1 ticket met 50% lening en 50% aandelen). Een nadeel is het minimumbedrag van ¤ 2.000,-. Bovendien zal het meestal om stapelfinanciering gaan: de bank zal dan wel weer alle zekerheden hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Benger op 23-07-2016 10:59:54 ]
pi_163962308
Heeft er al iemand gekeken naar Fenixlofts van Bouwaandeel? Ik kon geen eerdere reacties vinden en ben benieuwd naar jullie mening.
pi_163994405
Collin:
Hypotheek Visie Hilversum
Overnamefinanciering
¤ 150.000
7,5% rente | 60 maanden

Helft zit al vol door de inner crowd
pi_163994548
Nieuw project op collincrowdfund:
Link: https://www.collincrowdfund.nl/hypotheek-visie-hilversum/

Leningaanvrager: Hypotheek Visie Hilversum
Doel van de lening: Overnamefinanciering
Rente: 7,50 %
Looptijd: 60 maanden
pi_163994726
quote:
14s.gif Op maandag 25 juli 2016 11:06 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project op collincrowdfund:
Link: https://www.collincrowdfund.nl/hypotheek-visie-hilversum/

Normaal ben ik zeer terughoudend bij starters maar deze heb ik meegepakt. Ben zelf ondernemer in de financiële dienstverlening en zie van dichtbij dat de hypotheekmarkt enorm is aangetrokken en dat het geld er weer uit spuit voor de hypotheekadviseurs... En dat blijft nog wel zo een paar jaar ;-)

pi_163994978

[ Bericht 100% gewijzigd door Horsemen op 25-07-2016 11:29:24 ]
pi_163994987
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 11:15 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Ik twijfel nog een beetje. Ik zie tweemaal hoofdelijke aansprakelijkheid maar zonder verdere zekerheden of verwachte waarde op dit moment. Wel een bescheiden eigen inbreng. Beide een partner met eigen inkomen en beide ook de nodige ervaring in deze tak van sport. Veel concurrentie in Hilversum maar dat dit vrouwen zijn in deze overwegende mannenwereld kan zeker een voordeel zijn.
pi_163995102
quote:
14s.gif Op maandag 25 juli 2016 11:29 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik twijfel nog een beetje. Ik zie tweemaal hoofdelijke aansprakelijkheid maar zonder verdere zekerheden of verwachte waarde op dit moment. Wel een bescheiden eigen inbreng. Beide een partner met eigen inkomen en beide ook de nodige ervaring in deze tak van sport. Veel concurrentie in Hilversum maar dat dit vrouwen zijn in deze overwegende mannenwereld kan zeker een voordeel zijn.
Die handel, die komt wel. M.i. zijn de grootste drie risico's:
1) zijn deze loondienst-tijgeressen wel goede ondernemers ?
2) kunnen de twee firmanten blijvend met elkaar door één deur
3) zijn de huwelijken bestand tegen een vrouw die opeens ondernemer wordt en weinig tijd voor hubbie heeft ;-)
pi_163995383
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 11:35 schreef paardendokter het volgende:

[..]

3) zijn de huwelijken bestand tegen een vrouw die opeens ondernemer wordt en weinig tijd voor hubbie heeft ;-)
Ik vind het grootste risico of deze handel over een paar jaar nog wel, in deze omvang, bestaat. Nu al zie je dat steeds meer mensen zelf (en dus veel goedkoper) de hypotheek vergelijken en regelen via Internet rechtstreeks bij de hypotheekverstrekker. Ik denk dat het kostbare hypotheekadvies zoals we dat nu kennen, straks niet meer via deze bemiddelingsbureautjes loopt, waar er volgens mij ook veel te veel van zijn. Ik heb deze overgeslagen.
pi_163995457
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 11:35 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Huwelijken? Ze zijn beide niet getrouwd maar hebben wel een partner *) . Sabine heeft twee kinderen maar die zijn van haar partner. Sonja een 1 kind bij haar partner. De overige punten heb je helemaal gelijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Horsemen op 25-07-2016 12:06:37 ]
pi_163996323
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 21:17 schreef zoekie het volgende:
Heeft er al iemand gekeken naar Fenixlofts van Bouwaandeel? Ik kon geen eerdere reacties vinden en ben benieuwd naar jullie mening.
Ziet er op zich niet slecht uit. In schijf 1 beleg je via een hypothecaire lening en dat geeft toch een stukje zekerheid maar ontvang je geen annuitaire aflossing. Je kan ook kiezen voor schijf 2 waarin wel annuitaire aflossing plaats vindt maar dan zonder hypothecaire lening. Ik vind het wel prettig dat ze je een keuze bieden al zal ik zelf bijna altijd voor schijf 1 kiezen.

De moeite voor beoordeling van het plan kun je je echter besparen want er zijn nog maar 3 investeerders gevonden en volschrijven gaat dus lastig worden.

De site is een initiatief van sameningeld.nl waar het project ook op staat.

Als je zou willen beginnen met investeren via deze site zou je kunnen kijken naar:
https://investeren.sameningeld.nl/project/kastanjelaan-1a-geleen
Er staat bij dat het project sowieso door gaat (Let op! Dit project heeft een fundingszekerheid. Project gaat hoe dan ook door!). Wat ik daarvan moet vinden weet ik niet....
pi_163996552
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 11:47 schreef mike79_n het volgende:

[..]

Ik vind het grootste risico of deze handel over een paar jaar nog wel, in deze omvang, bestaat. Nu al zie je dat steeds meer mensen zelf (en dus veel goedkoper) de hypotheek vergelijken en regelen via Internet rechtstreeks bij de hypotheekverstrekker. Ik denk dat het kostbare hypotheekadvies zoals we dat nu kennen, straks niet meer via deze bemiddelingsbureautjes loopt, waar er volgens mij ook veel te veel van zijn. Ik heb deze overgeslagen.
Om deze rede heb ik hem ook overgeslagen. Nu is een hypotheekadvies bij de hypotheker nog goed voor gemiddeld zo'n 3000 euro aan inkomsten.
Er zijn sinds een paar maanden al diverse online mogelijkheden voor rond de 800 euro. natuurlijk zullen de hypotheek winkels de moeilijke gevallen nog wel houden maar de rechttoerechtaan hypotheken zal men snel kwijt raken als klant aan de internet bemiddelaars.
vb: https://www.hypotheek24.nl/informatie/wat-kost-het

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 25-07-2016 13:28:06 ]
pi_163997623
Uit Sprout niewsbrief:

4. Dubaise crowdfunder Eureeca start in Nederland

Het in Dubai groot geworden crowdfundplatform http://eureeca.com/Default.aspx zet voet aan Nederlandse bodem. De website richt zich op het delen van aandelen en noemt Nederland een springplank naar de rest van het Europeese continent. Eureeca richt zich op scale-ups die tussen de 250.000 euro en 2 miljoen aan investering zoeken. Helemaal vanuit niets begint het platform niet, er zijn nu al drie scale-ups en één IoT-onderneming te vinden. Namelijk 3D-metaalprintbedrijf Mundo 3D, online gezondheidszorgmarktplaats FItmo, innovatieve taxi-adverteerder Cabture en analyseerder van handdrogers Savortex.

Wat me opvalt is dat veel van dit soort crowdfunding bedrijven dezelfde websoftware gebruiken. Druk maar eens op de link naar de site van Eureeca.
pi_163998407
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 12:39 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ziet er op zich niet slecht uit. In schijf 1 beleg je via een hypothecaire lening en dat geeft toch een stukje zekerheid maar ontvang je geen annuitaire aflossing. Je kan ook kiezen voor schijf 2 waarin wel annuitaire aflossing plaats vindt maar dan zonder hypothecaire lening. Ik vind het wel prettig dat ze je een keuze bieden al zal ik zelf bijna altijd voor schijf 1 kiezen.

Schijf 2 is wel annuitaire, maar wel annuiteiten op basis van 30 jaar. Dus naar 5 jaar staat het grootste deel nog open en krijg je dan in 1 keer afgelost.

Zal dus ook altijd voor de eerste schijf gaan.
pi_163998569
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 12:39 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

De moeite voor beoordeling van het plan kun je je echter besparen want er zijn nog maar 3 investeerders gevonden en volschrijven gaat dus lastig worden.

De site is een initiatief van sameningeld.nl waar het project ook op staat.

Als je zou willen beginnen met investeren via deze site zou je kunnen kijken naar:
https://investeren.sameningeld.nl/project/kastanjelaan-1a-geleen
Er staat bij dat het project sowieso door gaat (Let op! Dit project heeft een fundingszekerheid. Project gaat hoe dan ook door!). Wat ik daarvan moet vinden weet ik niet....
Ik ken deze ook nog niet. Ga er eens serieus naar kijken. Aardig is dat je dus de mogelijkheid hebt om te kiezen voor hypothecaire zekerheid via schijf 1 voor 55% van de verhuurde waarde.
Dit dekt volgens mij goed het risico af dat je gedurende die 5 jaar geen aflossing krijgt. Of zie ik dat verkeerd? Als het fout gaat ga je altijd voor op schijf 2 en schijf 3 waar wel aflossing plaats vind en waar door aflossing je risico afneemt maar een slechter hypotheekrecht hebt. We een aardige constructie met die schijven!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')