Ik ben er wel in gestapt.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 15:22 schreef najra1990 het volgende:
ik zit ook nog een soort van te twijfelen... de rente staat meer in verhouding met het risico en het gaat om 'maar' 20.000 euro... ik denk toch dat ik m hem nog even laat lopen.
Verder bestaat dit filiaal volgens de omschrijving al ruim 18 jaar, maar is het bedrijf begin 2010 opgericht... zal wel aan mijn rekenkunde liggen... (A)
quote:Wegens technisch onderhoud aan ons boekhoudsysteem zijn de uitbetalingen aan investeerders helaas vertraagd en zullen de betalingen van deze week na het weekend worden hervat. Onze excuses voor het ongemak.
Klopt maar dat kunnen deze mensen uitstekend inschatten denk ik. Redelijke rente voor 5 sterren.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 18:04 schreef Gijsbertus het volgende:
HCN
https://www.horecacrowdfu(...)a-cubanita-rotterdam
Weer een La Cubanita. Goedlopende zaak,maar een half miljoen ter overname is toch best veel.
Resultaat 2015 lijkt oa te zijn behaald door een hogere voorraad, er is iig geen rooie cent aanwezig, vermoedelijk alleen wat bank krediet.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 13:48 schreef mike79_n het volgende:
FNC leeft weer! Nieuw project voor een koelvitrine.
Zelfde lui die ook verantwoordelijk (&HA) zijn voor proeflokaal Bregje Rdam, waar ik al in zit, dus laat deze even lopen.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 18:28 schreef obligataire het volgende:
[..]
Klopt maar dat kunnen deze mensen uitstekend inschatten denk ik. Redelijke rente voor 5 sterren.
Ik doe gewoon weer mee met mijn vaste bedragje.
Mooi bedrijf met mooi product waar vermoedelijk snel geld nodig is. Hoop voor de mensen die via GvE de eerste lening hebben verstrekt dat deze nieuwe lening snel vol komt. Ik laat dit naar mijn idee te risico volle project lopen.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 20:30 schreef obligataire het volgende:
Wat is hier de mening over Domoplasma op GVE?
Ik laat hem zelf liggen. De prognose bij hun vorige project hebben ze niet gehaald. En hoe ze 2 ton in 5 maanden, kunnen vertalen naar 675K op jaarbasis is me een raadsel. Het hele verhaal komt me wat overdreven ambitieus voor.
Ik pak deze ook mee voor een klein bedragje. Ik vind alleen de gepresenteerde informatie vrij summier maar gezien de ervaring van de ondernemers pak ik deze toch mee.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 18:28 schreef obligataire het volgende:
[..]
Klopt maar dat kunnen deze mensen uitstekend inschatten denk ik. Redelijke rente voor 5 sterren.
Ik doe gewoon weer mee met mijn vaste bedragje.
quote:Op maandag 25 juli 2016 11:06 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project op collincrowdfund:
Link: https://www.collincrowdfund.nl/hypotheek-visie-hilversum/
Normaal ben ik zeer terughoudend bij starters maar deze heb ik meegepakt. Ben zelf ondernemer in de financiële dienstverlening en zie van dichtbij dat de hypotheekmarkt enorm is aangetrokken en dat het geld er weer uit spuit voor de hypotheekadviseurs... En dat blijft nog wel zo een paar jaar ;-)
Ik twijfel nog een beetje. Ik zie tweemaal hoofdelijke aansprakelijkheid maar zonder verdere zekerheden of verwachte waarde op dit moment. Wel een bescheiden eigen inbreng. Beide een partner met eigen inkomen en beide ook de nodige ervaring in deze tak van sport. Veel concurrentie in Hilversum maar dat dit vrouwen zijn in deze overwegende mannenwereld kan zeker een voordeel zijn.quote:
Die handel, die komt wel. M.i. zijn de grootste drie risico's:quote:Op maandag 25 juli 2016 11:29 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik twijfel nog een beetje. Ik zie tweemaal hoofdelijke aansprakelijkheid maar zonder verdere zekerheden of verwachte waarde op dit moment. Wel een bescheiden eigen inbreng. Beide een partner met eigen inkomen en beide ook de nodige ervaring in deze tak van sport. Veel concurrentie in Hilversum maar dat dit vrouwen zijn in deze overwegende mannenwereld kan zeker een voordeel zijn.
Ik vind het grootste risico of deze handel over een paar jaar nog wel, in deze omvang, bestaat. Nu al zie je dat steeds meer mensen zelf (en dus veel goedkoper) de hypotheek vergelijken en regelen via Internet rechtstreeks bij de hypotheekverstrekker. Ik denk dat het kostbare hypotheekadvies zoals we dat nu kennen, straks niet meer via deze bemiddelingsbureautjes loopt, waar er volgens mij ook veel te veel van zijn. Ik heb deze overgeslagen.quote:Op maandag 25 juli 2016 11:35 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Die handel, die komt wel. M.i. zijn de grootste drie risico's:
1) zijn deze loondienst-tijgeressen wel goede ondernemers ?
2) kunnen de twee firmanten blijvend met elkaar door één deur
3) zijn de huwelijken bestand tegen een vrouw die opeens ondernemer wordt en weinig tijd voor hubbie heeft ;-)
Huwelijken? Ze zijn beide niet getrouwd maar hebben wel een partnerquote:Op maandag 25 juli 2016 11:35 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Die handel, die komt wel. M.i. zijn de grootste drie risico's:
1) zijn deze loondienst-tijgeressen wel goede ondernemers ?
2) kunnen de twee firmanten blijvend met elkaar door één deur
3) zijn de huwelijken bestand tegen een vrouw die opeens ondernemer wordt en weinig tijd voor hubbie heeft ;-)
Ziet er op zich niet slecht uit. In schijf 1 beleg je via een hypothecaire lening en dat geeft toch een stukje zekerheid maar ontvang je geen annuitaire aflossing. Je kan ook kiezen voor schijf 2 waarin wel annuitaire aflossing plaats vindt maar dan zonder hypothecaire lening. Ik vind het wel prettig dat ze je een keuze bieden al zal ik zelf bijna altijd voor schijf 1 kiezen.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:17 schreef zoekie het volgende:
Heeft er al iemand gekeken naar Fenixlofts van Bouwaandeel? Ik kon geen eerdere reacties vinden en ben benieuwd naar jullie mening.
Om deze rede heb ik hem ook overgeslagen. Nu is een hypotheekadvies bij de hypotheker nog goed voor gemiddeld zo'n 3000 euro aan inkomsten.quote:Op maandag 25 juli 2016 11:47 schreef mike79_n het volgende:
[..]
Ik vind het grootste risico of deze handel over een paar jaar nog wel, in deze omvang, bestaat. Nu al zie je dat steeds meer mensen zelf (en dus veel goedkoper) de hypotheek vergelijken en regelen via Internet rechtstreeks bij de hypotheekverstrekker. Ik denk dat het kostbare hypotheekadvies zoals we dat nu kennen, straks niet meer via deze bemiddelingsbureautjes loopt, waar er volgens mij ook veel te veel van zijn. Ik heb deze overgeslagen.
Schijf 2 is wel annuitaire, maar wel annuiteiten op basis van 30 jaar. Dus naar 5 jaar staat het grootste deel nog open en krijg je dan in 1 keer afgelost.quote:Op maandag 25 juli 2016 12:39 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
Ziet er op zich niet slecht uit. In schijf 1 beleg je via een hypothecaire lening en dat geeft toch een stukje zekerheid maar ontvang je geen annuitaire aflossing. Je kan ook kiezen voor schijf 2 waarin wel annuitaire aflossing plaats vindt maar dan zonder hypothecaire lening. Ik vind het wel prettig dat ze je een keuze bieden al zal ik zelf bijna altijd voor schijf 1 kiezen.
Ik ken deze ook nog niet. Ga er eens serieus naar kijken. Aardig is dat je dus de mogelijkheid hebt om te kiezen voor hypothecaire zekerheid via schijf 1 voor 55% van de verhuurde waarde.quote:Op maandag 25 juli 2016 12:39 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
Ziet er op zich niet slecht uit. In schijf 1 beleg je via een hypothecaire lening en dat geeft toch een stukje zekerheid maar ontvang je geen annuitaire aflossing. Je kan ook kiezen voor schijf 2 waarin wel annuitaire aflossing plaats vindt maar dan zonder hypothecaire lening. Ik vind het wel prettig dat ze je een keuze bieden al zal ik zelf bijna altijd voor schijf 1 kiezen.
De moeite voor beoordeling van het plan kun je je echter besparen want er zijn nog maar 3 investeerders gevonden en volschrijven gaat dus lastig worden.
De site is een initiatief van sameningeld.nl waar het project ook op staat.
Als je zou willen beginnen met investeren via deze site zou je kunnen kijken naar:
https://investeren.sameningeld.nl/project/kastanjelaan-1a-geleen
Er staat bij dat het project sowieso door gaat (Let op! Dit project heeft een fundingszekerheid. Project gaat hoe dan ook door!). Wat ik daarvan moet vinden weet ik niet....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |