Bosbeetle | woensdag 20 juli 2016 @ 09:43 |
De zakenwereld zit vol met "vriendjes" na dingen als de bouwfraude, de bierkartels hebben we nu dus de truckfabrikanten. Ik ben wel benieuwd hoe de BNWers dit nieuws duiden, voor hen is het natuurlijk lang en breed bekend dat er kartelvorming bestaat en dat zo hooggeplaatsten aan touwtjes trekken die de "kleine man" benadeeld. Maar wat vinden jullie van het feit dat de EU dit beboet en dus heeft "opgerolt"? http://www.volkskrant.nl/(...)abrikanten~a4340709/ | |
Bosbeetle | woensdag 20 juli 2016 @ 09:45 |
Ikzelf vind het kwalijkst nog het proberen uit te stellen van bestaande maatregelen die het milieu bevorderen... Wat zou de doelstelling daar van geweest zijn? Kostenbesparing neem ik aan... ![]() ![]() | |
motorbloempje | woensdag 20 juli 2016 @ 09:52 |
Ik dacht 'trucks met kartelrandjes'? | |
Bosbeetle | woensdag 20 juli 2016 @ 10:02 |
Om beter fietsers te scheppen ![]() | |
Megumi | woensdag 20 juli 2016 @ 10:07 |
Ik moet denken aan al die integer onzin op een intranet van veel bedrijven. En vervolgens blijkt het top management daar zelf lak aan te hebben. Tijd dat er naast boetes ook wat nieuwe woningen met tralies worden geregeld. | |
Dance99Vv | woensdag 20 juli 2016 @ 15:45 |
Kleine man? Bedrijven die vrachtwagens kopen zijn geen kleine jongens. Die fabrikanten van vrachtwagens zorgen er voor dat geen van allen de markt uitgeconqureerd worden. Wat werkgelegenheid garandeert. De kleine man heeft eerder baat bij wat afspraken. Wat als die boetes er voor zorgen dat diverse fabrikanten er failliet door zouden gaan, want het is niet alleen de EU (Brussel)die geld wil zien. Uiteindelijk draait de kleine man altijd op voor alles, want die boetes worden gewoon in de prijs verwerkt of is er wel een constructie die het belasting aftrekbaar maakt. | |
Bosbeetle | woensdag 20 juli 2016 @ 15:48 |
Door er voor te zorgen dat er niemand ook maar uit de markt geconcureerd kan worden zorgt er voor dat geen van de bedrijven alles op alles zet om de beste ontwikkelingen te maken. Door het risico weg te filteren houd je luie producenten over, die slechts gaan voor het goedkoopste. | |
ChrisCarter | woensdag 20 juli 2016 @ 15:50 |
Witteboordscriminaliteit wordt veel te licht bestraft t.o.v. de maatschappelijke gevolgen die er vaak uit voortvloeien. | |
Dance99Vv | woensdag 20 juli 2016 @ 16:25 |
Ik weet niet in wat voor illusie-wereld jij leeft, maar het grootste gedeelte van onderdelen voor wat dan ook komt uit aziatische landen, made in germany met onderdelen uit china, japan korea enz.(voor het goedkoopste gaan is doel geworden, i.p.v. voor kwaliteit te gaan) Bijvoorbeeld de franse autoindustrie wordt op de been gehouden met staatssubsidie (mag niet, gebeurt wel) Wat hier aan innovatie naar buiten komt wordt binnen de korste tijd gekopieerd en geproduceerd door landen als china. Een paar voorbeelden, een elektrische fiets europese makelij kost al gauw 2000¤ tot 3000¤, europese fabrikant van de fiets Bosch motortje erop, elektrische fiets uit china heb je voor 1000¤, Zonnepanelen uit europa zijn klalitaief goed maar duur , chinese zonnepanelen zijn de helft van de prijs ondanks de extra import-heffing. enz. | |
Bosbeetle | woensdag 20 juli 2016 @ 16:34 |
Is dat een reden om moedwillig milieu onvriendelijkere trucks op de markt te brengen dan technisch mogelijk, sterker nog om die invoering van die zaken zo lang mogelijk uit te stellen | |
Dance99Vv | donderdag 21 juli 2016 @ 08:39 |
Ik zie het meer als stroomlijnen, de bewering die je hier maakt zie ik niet direct terug in info die er over is. http://nos.nl/artikel/211(...)iljoen-voor-daf.html Wat ik vreemd vind is dat MAN trucks de boete ontloopt een korting op de boete zou i.m.o. terecht zijn maar complete kwijtschelding terwijl ze vrolijk meededen vind ik verdacht. Tegen Scania loopt nog een onderzoek m.b.t. het cartel schandaal. Naast de boete van de EU is komt er nog een claim van bedrijven/consumenten van zo'n 16.000¤ per vrachtwagen. | |
Bosbeetle | donderdag 21 juli 2016 @ 08:41 |
uit het volkskrant artikel Natuurlijk gericht op dat ze het tegelijk invoeren en daarom er niet één fabrikant is die er voordeel/nadeel van kan ondervinden. | |
Dance99Vv | donderdag 21 juli 2016 @ 08:51 |
Dat kosten van nieuwe technologien worden afgewenteld op de consument is niks nieuws en vrij standaard lijkt me, het wordt gebracht als iets kwalijks wat ik ergens lachwekkend vind. Ja de volkskrant, linkse krant, rood gekleurd en achter een paywall. geheel neutraal is die krant i.m.o. niet | |
Bosbeetle | donderdag 21 juli 2016 @ 23:23 |
Dat de kosten bij de consument liggen vind ik niet zo raar dat technologie moedwillig niet geïmplementeerd wordt wel. |