abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 20 juli 2016 @ 09:43:31 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163874176
De zakenwereld zit vol met "vriendjes" na dingen als de bouwfraude, de bierkartels hebben we nu dus de truckfabrikanten.

Ik ben wel benieuwd hoe de BNWers dit nieuws duiden, voor hen is het natuurlijk lang en breed bekend dat er kartelvorming bestaat en dat zo hooggeplaatsten aan touwtjes trekken die de "kleine man" benadeeld.

Maar wat vinden jullie van het feit dat de EU dit beboet en dus heeft "opgerolt"?

http://www.volkskrant.nl/(...)abrikanten~a4340709/
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 20 juli 2016 @ 09:45:53 #2
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163874200
Ikzelf vind het kwalijkst nog het proberen uit te stellen van bestaande maatregelen die het milieu bevorderen... Wat zou de doelstelling daar van geweest zijn? Kostenbesparing neem ik aan... :X :r
pi_163874315
Ik dacht 'trucks met kartelrandjes'?
Ja doei.
  Moderator woensdag 20 juli 2016 @ 10:02:54 #4
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163874471
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2016 09:52 schreef motorbloempje het volgende:
Ik dacht 'trucks met kartelrandjes'?
Om beter fietsers te scheppen :P
  woensdag 20 juli 2016 @ 10:07:30 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_163874537
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juli 2016 09:45 schreef Bosbeetle het volgende:
Ikzelf vind het kwalijkst nog het proberen uit te stellen van bestaande maatregelen die het milieu bevorderen... Wat zou de doelstelling daar van geweest zijn? Kostenbesparing neem ik aan... :X :r
Ik moet denken aan al die integer onzin op een intranet van veel bedrijven. En vervolgens blijkt het top management daar zelf lak aan te hebben. Tijd dat er naast boetes ook wat nieuwe woningen met tralies worden geregeld.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 20 juli 2016 @ 15:45:23 #6
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_163881915
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 09:43 schreef Bosbeetle het volgende:
De zakenwereld zit vol met "vriendjes" na dingen als de bouwfraude, de bierkartels hebben we nu dus de truckfabrikanten.

Ik ben wel benieuwd hoe de BNWers dit nieuws duiden, voor hen is het natuurlijk lang en breed bekend dat er kartelvorming bestaat en dat zo hooggeplaatsten aan touwtjes trekken die de "kleine man" benadeeld.

Maar wat vinden jullie van het feit dat de EU dit beboet en dus heeft "opgerolt"?

http://www.volkskrant.nl/(...)abrikanten~a4340709/

Kleine man? Bedrijven die vrachtwagens kopen zijn geen kleine jongens.
Die fabrikanten van vrachtwagens zorgen er voor dat geen van allen de markt uitgeconqureerd worden.
Wat werkgelegenheid garandeert. De kleine man heeft eerder baat bij wat afspraken.
Wat als die boetes er voor zorgen dat diverse fabrikanten er failliet door zouden gaan, want het is niet alleen de EU (Brussel)die geld wil zien.
Uiteindelijk draait de kleine man altijd op voor alles, want die boetes worden gewoon in de prijs verwerkt of is er wel een constructie die het belasting aftrekbaar maakt.
There is only one religion
  Moderator woensdag 20 juli 2016 @ 15:48:39 #7
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163882016
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 15:45 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Kleine man? Bedrijven die vrachtwagens kopen zijn geen kleine jongens.
Die fabrikanten van vrachtwagens zorgen er voor dat geen van allen de markt uitgeconqureerd worden.
Wat werkgelegenheid garandeert. De kleine man heeft eerder baat bij wat afspraken.
Wat als die boetes er voor zorgen dat diverse fabrikanten er failliet door zouden gaan, want het is niet alleen de EU (Brussel)die geld wil zien.
Uiteindelijk draait de kleine man altijd op voor alles, want die boetes worden gewoon in de prijs verwerkt of is er wel een constructie die het belasting aftrekbaar maakt.
Door er voor te zorgen dat er niemand ook maar uit de markt geconcureerd kan worden zorgt er voor dat geen van de bedrijven alles op alles zet om de beste ontwikkelingen te maken. Door het risico weg te filteren houd je luie producenten over, die slechts gaan voor het goedkoopste.
pi_163882064
Witteboordscriminaliteit wordt veel te licht bestraft t.o.v. de maatschappelijke gevolgen die er vaak uit voortvloeien.
  woensdag 20 juli 2016 @ 16:25:30 #9
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_163883114
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juli 2016 15:48 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Door er voor te zorgen dat er niemand ook maar uit de markt geconcureerd kan worden zorgt er voor dat geen van de bedrijven alles op alles zet om de beste ontwikkelingen te maken. Door het risico weg te filteren houd je luie producenten over, die slechts gaan voor het goedkoopste.
Ik weet niet in wat voor illusie-wereld jij leeft, maar het grootste gedeelte van onderdelen voor wat dan ook komt uit aziatische landen, made in germany met onderdelen uit china, japan korea enz.(voor het goedkoopste gaan is doel geworden, i.p.v. voor kwaliteit te gaan)
Bijvoorbeeld de franse autoindustrie wordt op de been gehouden met staatssubsidie (mag niet, gebeurt wel)
Wat hier aan innovatie naar buiten komt wordt binnen de korste tijd gekopieerd en geproduceerd door landen als china.
Een paar voorbeelden, een elektrische fiets europese makelij kost al gauw 2000¤ tot 3000¤, europese fabrikant van de fiets Bosch motortje erop, elektrische fiets uit china heb je voor 1000¤,
Zonnepanelen uit europa zijn klalitaief goed maar duur , chinese zonnepanelen zijn de helft van de prijs ondanks de extra import-heffing. enz.
  Moderator woensdag 20 juli 2016 @ 16:34:30 #10
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163883439
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 16:25 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Ik weet niet in wat voor illusie-wereld jij leeft, maar het grootste gedeelte van onderdelen voor wat dan ook komt uit aziatische landen, made in germany met onderdelen uit china, japan korea enz.(voor het goedkoopste gaan is doel geworden, i.p.v. voor kwaliteit te gaan)
Bijvoorbeeld de franse autoindustrie wordt op de been gehouden met staatssubsidie (mag niet, gebeurt wel)
Wat hier aan innovatie naar buiten komt wordt binnen de korste tijd gekopieerd en geproduceerd door landen als china.
Een paar voorbeelden, een elektrische fiets europese makelij kost al gauw 2000¤ tot 3000¤, europese fabrikant van de fiets Bosch motortje erop, elektrische fiets uit china heb je voor 1000¤,
Zonnepanelen uit europa zijn klalitaief goed maar duur , chinese zonnepanelen zijn de helft van de prijs ondanks de extra import-heffing. enz.
Is dat een reden om moedwillig milieu onvriendelijkere trucks op de markt te brengen dan technisch mogelijk, sterker nog om die invoering van die zaken zo lang mogelijk uit te stellen
  donderdag 21 juli 2016 @ 08:39:06 #11
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_163898924
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juli 2016 16:34 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Is dat een reden om moedwillig milieu onvriendelijkere trucks op de markt te brengen dan technisch mogelijk, sterker nog om die invoering van die zaken zo lang mogelijk uit te stellen
Ik zie het meer als stroomlijnen, de bewering die je hier maakt zie ik niet direct terug in info die er over is.
http://nos.nl/artikel/211(...)iljoen-voor-daf.html

Wat ik vreemd vind is dat MAN trucks de boete ontloopt een korting op de boete zou i.m.o. terecht zijn maar complete kwijtschelding terwijl ze vrolijk meededen vind ik verdacht.
Tegen Scania loopt nog een onderzoek m.b.t. het cartel schandaal.

Naast de boete van de EU is komt er nog een claim van bedrijven/consumenten van zo'n 16.000¤ per vrachtwagen.
  Moderator donderdag 21 juli 2016 @ 08:41:50 #12
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163898942
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 08:39 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Ik zie het meer als stroomlijnen, de bewering die je hier maakt zie ik niet direct terug in info die er over is.
http://nos.nl/artikel/211(...)iljoen-voor-daf.html

Wat ik vreemd vind is dat MAN trucks de boete ontloopt een korting op de boete zou i.m.o. terecht zijn maar complete kwijtschelding terwijl ze vrolijk meededen vind ik verdacht.
Tegen Scania loopt nog een onderzoek m.b.t. het cartel schandaal.

Naast de boete van de EU is komt er nog een claim van bedrijven/consumenten van zo'n 16.000¤ per vrachtwagen.
uit het volkskrant artikel

quote:
Naast afspraken over gefixeerde prijzen van vrachtwagens maakte het truckkartel ook afspraken over het tijdpad van de introductie van vrachtwagenmotoren die minder uitstoot van schadelijke stoffen veroorzaakten, alsook over hoe de kosten van die nieuwe emissietechnologie moesten worden afgewenteld op de klanten.
Natuurlijk gericht op dat ze het tegelijk invoeren en daarom er niet één fabrikant is die er voordeel/nadeel van kan ondervinden.
  donderdag 21 juli 2016 @ 08:51:54 #13
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_163899033
quote:
2s.gif Op donderdag 21 juli 2016 08:41 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

uit het volkskrant artikel

[..]

Natuurlijk gericht op dat ze het tegelijk invoeren en daarom er niet één fabrikant is die er voordeel/nadeel van kan ondervinden.
Dat kosten van nieuwe technologien worden afgewenteld op de consument is niks nieuws en vrij standaard lijkt me, het wordt gebracht als iets kwalijks wat ik ergens lachwekkend vind.
Ja de volkskrant, linkse krant, rood gekleurd en achter een paywall.
geheel neutraal is die krant i.m.o. niet
  Moderator donderdag 21 juli 2016 @ 23:23:45 #14
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163918556
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 08:51 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Dat kosten van nieuwe technologien worden afgewenteld op de consument is niks nieuws en vrij standaard lijkt me, het wordt gebracht als iets kwalijks wat ik ergens lachwekkend vind.
Ja de volkskrant, linkse krant, rood gekleurd en achter een paywall.
geheel neutraal is die krant i.m.o. niet
Dat de kosten bij de consument liggen vind ik niet zo raar dat technologie moedwillig niet geïmplementeerd wordt wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')