Als de overheid niks doet, dan maar de burgers, prima geeft ook gelijk aan dat de overheid faalt, goed toch dat dit tuig alsnog aangepakt wordt.quote:Op donderdag 21 juli 2016 10:23 schreef Elzies het volgende:
[..]
Nee, de politie als arm van de overheid. Het aantal incidenten van vertekende You Tube beelden omtrent arrestaties op het Net als het trekken van de racistenkaart maakt het de politie steeds moeilijker. Een apparaat dat al zwaar onderbemand ligt, wat overigens in deze tijd met zoveel spanningen onbegrijpelijk is.
Persoonlijk zag ik liever militaire aanvulling naast het bestaande politieapparaat om de problemen effectiever aan te pakken. Ik denk dat je daarmee ook incidenten verminderd. Nu krijg je een situatie dat burgergroeperingen het recht in eigen hand gaan nemen.
Het is toch te gek voor woorden dat burgers moeten ingrijpen omdat de overheid wegkijkt van het probleem?quote:Op donderdag 21 juli 2016 10:27 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Als de overheid niks doet, dan maar de burgers, prima geeft ook gelijk aan dat de overheid faalt, goed toch dat dit tuig alsnog aangepakt wordt.
Ja, dat is het ook!quote:Op donderdag 21 juli 2016 10:28 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het is toch te gek voor woorden dat burgers moeten ingrijpen omdat de overheid wegkijkt van het probleem?
Okay Geert.quote:Op donderdag 21 juli 2016 09:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gestopt met lezen.
Echt, wat zijn sommige mensen denkende hier
Alleen grijpen de burgers (in dit geval neonazi's) in door een knokploeg samen te stellen, iets dat jij blijkbaar wel een goed idee vindt.quote:Op donderdag 21 juli 2016 10:28 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het is toch te gek voor woorden dat burgers moeten ingrijpen omdat de overheid wegkijkt van het probleem?
En probleem asielzoekrs zijn niet erg? Wat is het probleem als je vuur met vuur bestrijd?quote:Op donderdag 21 juli 2016 10:57 schreef NgInE het volgende:
[..]
Alleen grijpen de burgers (in dit geval neonazi's) in door een knokploeg samen te stellen, iets dat jij blijkbaar wel een goed idee vindt.
Dat je dan op de lange termijn burgeroorlog krijgt. Zijn denk ik genoeg voorbeelden van, vooral in landen waar mensen zoals jij op neer kijken.quote:Op donderdag 21 juli 2016 10:59 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
En probleem asielzoekrs zijn niet erg? Wat is het probleem als je vuur met vuur bestrijd?
Krijg je ook als je helemaal niks doet, deze gasten lopen gewoon over ons heen en hebben schijt aan alles, eindelijk een aanpak en dan is het weer niet goed.quote:Op donderdag 21 juli 2016 10:59 schreef NgInE het volgende:
[..]
Dat je dan op de lange termijn burgeroorlog krijgt. Zijn denk ik genoeg voorbeelden van, vooral in landen waar mensen zoals jij op neer kijken.
Het probleem is vrij evident. Dit soort groepjes gaan gewoon lekker migrantjemeppen, geen gedegen onderzoek doen naar schuldvragen en plegers van strafbare feiten ordentelijk staande houden.quote:Op donderdag 21 juli 2016 10:59 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
En probleem asielzoekrs zijn niet erg? Wat is het probleem als je vuur met vuur bestrijd?
De grenzen van de wet houden in dat burgers op heterdaad een arrest mogen uitvoeren. Op basis van enkele mondelinge verklaringen achter een migrant aangaan, hem uiteraard zachtzinnig bij de lurven grijpen en bij de politie afleveren is volgens mij per definitie buitenwettelijk.quote:Op donderdag 21 juli 2016 11:04 schreef BlackEyedAngel het volgende:
Mits ze binnen de grenzen van wetten en fatsoen blijven, heb ik geen enkel probleem met burgers die willen doen wat anderen niet willen doen.
Criminelen oppakken en afleveren bij het politiebureau omdat de politie zelf onderbemand/ongeorganiseerd is
En hoe denk je hoe het er aan toe gaat in het land van herkomst? Laat ze maar weten dat je niet zomaar je gang kan gaan zoals verteld is door hun voorgangers.quote:Op donderdag 21 juli 2016 11:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het probleem is vrij evident. Dit soort groepjes gaan gewoon lekker migrantjemeppen, geen gedegen onderzoek doen naar schuldvragen en plegers van strafbare feiten ordentelijk staande houden.
Klopt, omdat het dom en gevaarlijk is zoals ik al eerder schreef. Ik leef (vind ik zelf) in een prettig en veilig land. Ik heb niet zo veel behoefte aan knokploegjes die een probleem (wat niet bestaat) op willen lossen met geweld (wat nare gevolgen heeft voor de samenleving historisch gezien).quote:Op donderdag 21 juli 2016 11:04 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Krijg je ook als je helemaal niks doet, deze gasten lopen gewoon over ons heen en hebben schijt aan alles, eindelijk een aanpak en dan is het weer niet goed.
Je mist het punt of wellicht denk je dat het zijn van een migrant strafbaar is. Dat laatste is natuurlijk niet het geval. Of wellicht vind je het wel oké dat mensen die er niet direct Nederlands uitzien gewoon om die reden in elkaar gestompt worden.quote:Op donderdag 21 juli 2016 11:08 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
En hoe denk je hoe het er aan toe gaat in het land van herkomst? Laat ze maar weten dat je niet zomaar je gang kan gaan zoals verteld is door hun voorgangers.
Ik kijk er naar uit!quote:Op donderdag 21 juli 2016 11:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het probleem is vrij evident. Dit soort groepjes gaan gewoon lekker migrantjemeppen, geen gedegen onderzoek doen naar schuldvragen en plegers van strafbare feiten ordentelijk staande houden.
Dus moeten we maar net zo barbaars gaan doen als in zulke landen?quote:Op donderdag 21 juli 2016 11:08 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
En hoe denk je hoe het er aan toe gaat in het land van herkomst? Laat ze maar weten dat je niet zomaar je gang kan gaan zoals verteld is door hun voorgangers.
Dit werkt ook preventief, deze mensen komen nu naar ons land om ons uit te buiten omdat er door hun vriendjes verteld is dat je alles kan maken hier,quote:Op donderdag 21 juli 2016 11:10 schreef NgInE het volgende:
[..]
Klopt, omdat het dom en gevaarlijk is zoals ik al eerder schreef. Ik leef (vind ik zelf) in een prettig en veilig land. Ik heb niet zo veel behoefte aan knokploegjes die een probleem (wat niet bestaat) op willen lossen met geweld (wat nare gevolgen heeft voor de samenleving historisch gezien).
en wat doen zij andersom dan? Vind je het normaal dat ze aan onze vrouwen en kinderen zitten en etc..quote:Op donderdag 21 juli 2016 11:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je mist het punt of wellicht denk je dat het zijn van een migrant strafbaar is. Dat laatste is natuurlijk niet het geval. Of wellicht vind je het wel oké dat mensen die er niet direct Nederlands uitzien gewoon om die reden in elkaar gestompt worden.
Dat men in andere landen niet zoveel opheeft met rechtsstaten of mensenrechten, betekent natuurlijk niet dat we die concepten hier ook maar overboord moeten gooien.
Het 'hullie'-denken is niet echt constructief wat dat betreft.
Waarom hebben we dan burger-arrest in de wet geregeld?quote:Op donderdag 21 juli 2016 11:01 schreef Byzantynixschii het volgende:
Burgers moeten helemaal niet ingrijpen, of dat nou neonazi's zijn, motorkneuzen of anderszins iq-gehandicapt ongewassen tuig. Opsporing en berechting van strafbare feiten is voorbehouden aan de staat en dat gaat in Nederland uitstekend. Wanneer een groepje josties zichzelf kiest om zich hier mee te bemoeien breek je de rechtsstaat af en dat is bijzonder gevaarlijk. Sta je dit soort dingen toe dan eindigt dat slechts in één situatie en dat is een burgeroorlog.
Ga de wet dan nog maar eens lezen, want daar blijven ze niet binnen.quote:Op donderdag 21 juli 2016 11:04 schreef BlackEyedAngel het volgende:
Mits ze binnen de grenzen van wetten en fatsoen blijven, heb ik geen enkel probleem met burgers die willen doen wat anderen niet willen doen.
Criminelen oppakken en afleveren bij het politiebureau omdat de politie zelf onderbemand/ongeorganiseerd is
Heb je het artikel wel gelezen of automatisch je benepen conclusietjes getrokken?quote:Op donderdag 21 juli 2016 11:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je mist het punt of wellicht denk je dat het zijn van een migrant strafbaar is. Dat laatste is natuurlijk niet het geval. Of wellicht vind je het wel oké dat mensen die er niet direct Nederlands uitzien gewoon om die reden in elkaar gestompt worden.
Dat men in andere landen niet zoveel opheeft met rechtsstaten of mensenrechten, betekent natuurlijk niet dat we die concepten hier ook maar overboord moeten gooien.
Het 'hullie'-denken is niet echt constructief wat dat betreft.
Volgens de politie terplaatse wel. Maar jij weet het vast beterquote:Op donderdag 21 juli 2016 11:15 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ga de wet dan nog maar eens lezen, want daar blijven ze niet binnen.
Deze actie heeft helemaal niets met een burger-arrest te maken.quote:Op donderdag 21 juli 2016 11:15 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Waarom hebben we dan burger-arrest in de wet geregeld?
En die laatste zin is helemaal lachwekkend, paniekzaaier
Hoe is het jagen op migranten een wettelijke toegestane actie?quote:Op donderdag 21 juli 2016 11:16 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Volgens de politie terplaatse wel. Maar jij weet het vast beter
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |