Dader is dus een afghaanse """"vluchteling""""quote:Auf der Bahnstrecke zwischen Würzburg-Heidingsfeld und Ochsenfurt soll ein unbekannter Mann in einem Zug 21 Menschen attackiert haben.
Das berichtet der Bayerische Rundfunk. Der Täter sei von der Polizei erschossen worden.
Wie ein Polizeisprecher auf Anfrage von FOCUS Online mitteilte, gibt es mehrere schwer- und lebensgefährlich Verletzte. Dass der Angreifer erschossen wurde, konnte er nicht bestätigen. Es habe aber einen Zugriff gegeben.
Weitere Informationen in Kürze bei FOCUS Online.
Die verdomde katholieken.twitter:wierdduk twitterde op dinsdag 19-07-2016 om 10:53:41Inzake de Afghaanse aanslagpleger: woonde bij Beiers pleeggezin en werd door katholieke liefdadigheidsorganisatie geholpen. reageer retweet
Is toch bizar, ik wil helemaal niks van de islam weten, mee te maken hebben of zelfs een oordeel over hebben. De enige die de islam moeten veranderen zijn de moslims zelf, niemand anders.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 10:33 schreef erodome het volgende:
Persoonlijk vind ik het zorgelijk dat we de radicale vorm van de islam zoveel waarde geven, het DE islam noemen, zeggen dat zij echt de letter volgen. Moslims die niet radicaal zijn noemen we gematigd, los in geloof.
Daarmee duwen we een deel van de moslims de radicale hoek in, want van alle kanten krijgen zij te horen dat dat de ware islam is.
Denk dat het beter zou zijn om juist wat we nu gematigd noemen meer gewicht te geven, juis de radicalen als geloofsbrekers neer te gaan zetten.
Als je dat allemaal niet wil, waarom dan toch wel die radicale islam zoveel gewicht geven?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 11:20 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Is toch bizar, ik wil helemaal niks van de islam weten, mee te maken hebben of zelfs een oordeel over hebben. De enige die de islam moeten veranderen zijn de moslims zelf, niemand anders.
Tja, dat radicale deel is best groot. Wat zij geloven en voor staan is radicaal in onze ogen.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 11:29 schreef erodome het volgende:
[..]
Als je dat allemaal niet wil, waarom dan toch wel die radicale islam zoveel gewicht geven?
Je ziet het reuze veel, dat er gewoon letterlijk gezegd wordt dat die gewelddadige uitleg de juiste is, een letterlijke interpretatie is.
Ook jij wil de gehele islam aanpakken bv, wordt zelfs boos op mensen die het daar niet mee eens zijn. Als je niets ervan wil weten noch wil oordelen moet je dat misschien dan ook eens niet doen...
En IS heeft de aanslag inmiddels al weer opgeeist, die hebben het er maar druk mee de laatste tijd.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 11:32 schreef Karkarov het volgende:
http://nos.nl/artikel/211(...)izigers-aanviel.html
IS vlag gevonden. Gisterenavond dacht ik nog heel even dat het misschien gewoon een psychisch gestoorde Duitser zou zijn maar helaas, de islam heeft zich weer van zijn beste kant laten zien.
Dat doe ik niet. Ik word geconfronteerd met een idealogie die polariseerd, gewelddadig en intolerant is.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 11:29 schreef erodome het volgende:
Als je dat allemaal niet wil, waarom dan toch wel die radicale islam zoveel gewicht geven?
Ik wil dat er geen gewelddadige intolerante polariserende ideologie in dit land is die zo breed gedragen wordt. Het is aan moslims zelf de taak om die ideologie zo te veranderen dat die duiding niet meer op zijn plaats is, niet aan mij. De praktijk is dat door mensen zoals jij moslims zich helemaal niet genoodzaakt zien om zich met deze verandering bezig te houden.quote:Je ziet het reuze veel, dat er gewoon letterlijk gezegd wordt dat die gewelddadige uitleg de juiste is, een letterlijke interpretatie is.
Ook jij wil de gehele islam aanpakken bv, wordt zelfs boos op mensen die het daar niet mee eens zijn. Als je niets ervan wil weten noch wil oordelen moet je dat misschien dan ook eens niet doen...
twitter:RenateKuenast twitterde op dinsdag 19-07-2016 om 00:22:03Tragisch und wir hoffen für die Verletzten. Wieso konnte der Angreifer nicht angriffsunfähig geschossen werden???? Fragen! #Würzburg @SZ reageer retweet
De Groenenquote:Op dinsdag 19 juli 2016 11:40 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Was deze al voorbij gekomen? Iemand van de groene partij vraag zich af waarom de dader is doodgeschoten
twitter:RenateKuenast twitterde op dinsdag 19-07-2016 om 00:22:03Tragisch und wir hoffen für die Verletzten. Wieso konnte der Angreifer nicht angriffsunfähig geschossen werden???? Fragen! #Würzburg @SZ reageer retweet
Als een moslim haar uit het niets het ziekenhuis inslaat, vraagt ze zich waarschijnlijk als eerste af of zijn hand niet is gekneusd.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 11:40 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Was deze al voorbij gekomen? Iemand van de groene partij vraag zich af waarom de dader is doodgeschoten
Dat ontken ik dan ook nergens. Maar het is vreemd om aan de ene kant te zeggen dat je niet wil oordelen, er niets mee te maken wil hebben, maar aan de andere kant die radicale vorm zoveel gewicht geeft en alle moslims daarop aankijkt. Zelfs maatregelen wil tegen alle moslims.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 11:36 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Tja, dat radicale deel is best groot. Wat zij geloven en voor staan is radicaal in onze ogen.
Islam = rechtschquote:
quote:Op dinsdag 19 juli 2016 11:37 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat doe ik niet. Ik word geconfronteerd met een idealogie die polariseerd, gewelddadig en intolerant is.
[..]
Ik wil dat er geen gewelddadige intolerante polariserende ideologie in dit land is die zo breed gedragen wordt. Het is aan moslims zelf de taak om die ideologie zo te veranderen dat die duiding niet meer op zijn plaats is, niet aan mij. De praktijk is dat door mensen zoals jij moslims zich helemaal niet genoodzaakt zien om zich met deze verandering bezig te houden.
[ afbeelding ]
Mensen zoals jij maken het moeilijk voor de moslims die wel de islam willen helpen te veranderen.
Hopelijk staan er steeds meer en meer mensen op. En zijn de linkse wat stiller. Dan kunnen de hervormingen komen en echte verandering.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 11:37 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat doe ik niet. Ik word geconfronteerd met een idealogie die polariseerd, gewelddadig en intolerant is.
[..]
Ik wil dat er geen gewelddadige intolerante polariserende ideologie in dit land is die zo breed gedragen wordt. Het is aan moslims zelf de taak om die ideologie zo te veranderen dat die duiding niet meer op zijn plaats is, niet aan mij. De praktijk is dat door mensen zoals jij moslims zich helemaal niet genoodzaakt zien om zich met deze verandering bezig te houden.
[ afbeelding ]
Mensen zoals jij maken het moeilijk voor de moslims die wel de islam willen helpen te veranderen.
Dat is een excuus zoeken om niet te willen helpen veranderen.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 11:37 schreef truthortruth het volgende:
Nee hoor, ik ben er namelijk een voorstander van om die meer aandacht te geven en de vredelievende uitleg van als "de" islam te zien.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 11:37 schreef truthortruth het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Dat doe je dan op de verkeerde manier.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 11:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben er namelijk een voorstander van om die meer aandacht te geven en de vredelievende uitleg van als "de" islam te zien.
Ik wil juist die mensen omarmen, alleen zie ik het niet zozeer als veranderen, meer gewoon een normale uitleg van dat geloof.
Behalve dat het dat niet is, lees de koran en de hadith maar en verdiep je in het leven van mohammed en de opkomst van de islam.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 11:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben er namelijk een voorstander van om die meer aandacht te geven en de vredelievende uitleg van als "de" islam te zien.
Ik wil juist die mensen omarmen, alleen zie ik het niet zozeer als veranderen, meer gewoon een normale uitleg van dat geloof.
Wat is dan de juiste manier? Wat is er zo verkeerd aan om mensen die wel gewoon normaal kunnen doen, niet naar geweld willen grijpen niet op 1 hoop te gooien met de radicalen?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 11:54 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dat doe je dan op de verkeerde manier.
Door maar te blijven hameren dat niet alle moslims zo zijn en er dus in principe niets mis is met de religie gaat er niets veranderen.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 11:55 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat is dan de juiste manier? Wat is er zo verkeerd aan om mensen die wel gewoon normaal kunnen doen, niet naar geweld willen grijpen niet op 1 hoop te gooien met de radicalen?
Hoe is dat verkeerd, leg dat eens uit?
Heb ik gedaan, vraag me altijd af of degene die dit zo hard roepen dat ook werkelijk gedaan hebben of dat ze alleen wat mening tekstjes op het internet hebben gelezen erover.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 11:55 schreef Karkarov het volgende:
[..]
Behalve dat het dat niet is, lees de koran en de hadith maar en verdiep je in het leven van mohammed en de opkomst van de islam.
Jammer maar helaas, de gewelddadige uitleg is gewoon sterk gerechtvaardigd.
Wat onwetende buitenstaanders roepen zou voor hervormingsgezinde moslims geen belemmering mogen zijn.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 11:57 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Door maar te blijven hameren dat niet alle moslims zo zijn en er dus in principe niets mis is met de religie gaat er niets veranderen.
Maar dan krijgen ze toch minder mensen mee, als er minder kritiek is. Dat beweert deze man, en deze man heeft er ervaring mee. Dus ik geloof hem.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 11:59 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Wat onwetende buitenstaanders roepen zou voor hervormingsgezinde moslims geen belemmering mogen zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |