abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 27 juli 2016 @ 15:02:40 #76
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164045539
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 14:40 schreef Roomsnoes het volgende:
Wat heeft hij moeten inleveren chanty, behalve jouw exclusieve aandacht?
Wat hij heeft nog steeds jouw aandacht, alleen wat minder. Maar wat denk je dat hij nu tekort komt?
Hij plakte natuurlijk enorm aan me en de komst van de baby heeft gewoon een flinke impact gehad. Dus dat hij niet meer altijd op de eerste plaats staat en de aandacht moet delen is moeilijk. Hij kan niet drinken op het moment dat hij dat wil, maar ik kan ook niet altijd a la minute opstaan om iets te pakken als hij dat wil omdat ik met de baby zit of andere dingen die hij wil die niet te combineren zijn met een baby aan de borst.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164045644
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 14:55 schreef Chanty het volgende:

[..]

Nu haalt man hem nog maar als ik straks weer werk haal ik hem en de baby op. Dan zal hij ook moeten wachten, baby moet nubeenmaal nog groeien van mijn melk en dat leg ik ook steeds uit. Dus ja man kan een seintje geven maar dan verschuif ik het probleem. En aandacht zou ik hem best kunnen en willen geven door een boekje te kijken of te puzzelen terwijl ik voed maar dat wil hij niet want hij wil drinken.
Je verschuift het probleem, zeg je. Maar wie weet is er over een maand of 2 helemaal geen probleem meer. Dan is hij wellicht alweer wat meer gewend aan de nieuwe situatie, zelf ook weer ietsjes ouder, of hij accepteert het misschien beter als jij hem komt halen ipv man. Je weet het niet. Ik zou iig niet nu stoppen omdat je 'straks' een probleem verwacht.
quote:
[..]

Rationeel weet ik dat maar ik loop denk ik aan tegen mijn eigen onvermogen vanuit mijn emotieregulatie verleden (mijn gevoel mocht er heel lang niet zijn en ik verwacht nu eigenlijk hetzelfde van hem :'(). Hij stopt namelijk niet (kan echt een half uur tot een uur erin blijven hangen) en ik ben van het: nu is het klaar. En dan word ik boos op hem, of eigenlijk stiekem op mezelf omdat ik er niks mee kan. Denk dat ik daar gewoon nog wat professionele hulp bij nodig heb want herken heel veel van mijn emotieregulatiestoornis hierin.

[..]

Klopt ja dat een boze reactie het erger maakt. In het begin ben ik ook nog wel begripvol en probeer alternatieven te geven maar dat werkt niet. Vervolgens ga ik het gedrag negeren maar dat lukt me op een gegeven moment ook niet meer en dan word ik boos. Maar ik ga eens proberen om zijn gevoel meer te benoemen zonder het te willen oplossen.
Ik snap dat het bij jou een stuk moeilijker ligt door je verleden :*. Ik herken ook erg, dat erin blijven hangen heel lang. Dat hoort ook erg bij de leeftijd, bij mijn oudste is dat inmiddels veel minder zo (eigenlijk alleen nog als hij heel, héél moe is). Blijft hij ook steeds opnieuw vragen (of schreeuwen "MAAR IK WIL HET!!!" :') )? Bij ons helpt het dan wel redelijk door te zeggen dat ik niet meer in discussie ga. Nee is nee, blijft nee. Dat het voor mij klaar is. Dat hij zeker boos mag zijn, maar dat ik er niet meer op in ga.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_164045953
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 15:02 schreef Chanty het volgende:

[..]

Hij plakte natuurlijk enorm aan me en de komst van de baby heeft gewoon een flinke impact gehad. Dus dat hij niet meer altijd op de eerste plaats staat en de aandacht moet delen is moeilijk. Hij kan niet drinken op het moment dat hij dat wil, maar ik kan ook niet altijd a la minute opstaan om iets te pakken als hij dat wil omdat ik met de baby zit of andere dingen die hij wil die niet te combineren zijn met een baby aan de borst.
Ik snap dat die impact groot is voor hem. Het ís natuurlijk ook heel wat voor een 2-jarige. Zeker in L's geval, die toch heel erg van jou afhankelijk is.
Zou je nog steeds overwegen te stoppen als het zonder gedram gaat? Of is het puur het gedram wat jou triggert?

Ik merk dat O ook erg kan drammen. Die snapt ook werkelijk niet waarom ze geen banaan mag terwijl ie dus wél op tafel ligt. Is voor haar natuurlijk niet te begrijpen. Ik leg die banaan dus weg, maar je kam moeilijk je borsten in de koelkast leggen :P Als O er zelf niet uit komt laat ik haar heel eventjes drammen, en dan pak ik haar op en knuffel ik haar. Ik merk dat dat haar heel erg helpt. Na 1 minuut ontspant ze dan en na 3 minuten zitten ziet ze ineens haar pop en speelt ze zo verder. Emoties reguleren is heel moeilijk voor die kleintjes volgens mij.

Is er iets wat L heel fijn of leuk vindt, wat hij weinig mag? Zou het een idee zijn om hem iets "speciaals" aan te bieden terwijl jij A voedt? Want je kan wel proberen om A's voedingen rond Lucas' aanwezigheid te timen, maar dat klinkt mij erg vermoeiend in de oren.
Heeft hij een pop die hij zelf kan V2voeden" terwijl jj bezig bent, zodat je hem bij het hele proces kan betrekken? Dat hij even zoet is terwijl jij A voedt, en dan kan hij er na?
Want dat hij niet kan drinken wanneer het hém uitkomt, is denk ik toch iets wat hij moet leren. De baby gaat immers voor in deze.

Lastig hoor :*
  woensdag 27 juli 2016 @ 16:10:09 #79
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164046740
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 15:25 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Ik snap dat die impact groot is voor hem. Het ís natuurlijk ook heel wat voor een 2-jarige. Zeker in L's geval, die toch heel erg van jou afhankelijk is.
Zou je nog steeds overwegen te stoppen als het zonder gedram gaat? Of is het puur het gedram wat jou triggert?

Ik merk dat O ook erg kan drammen. Die snapt ook werkelijk niet waarom ze geen banaan mag terwijl ie dus wél op tafel ligt. Is voor haar natuurlijk niet te begrijpen. Ik leg die banaan dus weg, maar je kam moeilijk je borsten in de koelkast leggen :P Als O er zelf niet uit komt laat ik haar heel eventjes drammen, en dan pak ik haar op en knuffel ik haar. Ik merk dat dat haar heel erg helpt. Na 1 minuut ontspant ze dan en na 3 minuten zitten ziet ze ineens haar pop en speelt ze zo verder. Emoties reguleren is heel moeilijk voor die kleintjes volgens mij.

Is er iets wat L heel fijn of leuk vindt, wat hij weinig mag? Zou het een idee zijn om hem iets "speciaals" aan te bieden terwijl jij A voedt? Want je kan wel proberen om A's voedingen rond Lucas' aanwezigheid te timen, maar dat klinkt mij erg vermoeiend in de oren.
Heeft hij een pop die hij zelf kan V2voeden" terwijl jj bezig bent, zodat je hem bij het hele proces kan betrekken? Dat hij even zoet is terwijl jij A voedt, en dan kan hij er na?
Want dat hij niet kan drinken wanneer het hém uitkomt, is denk ik toch iets wat hij moet leren. De baby gaat immers voor in deze.

Lastig hoor :*
@ Phaidra: dat niet meer erop in gaan vind ik dus lastig.

@room: zonder gedram zou ik echt niet willen stoppen. Het is echt zijn drammen en huilen waardoor ik boos en geïrriteerd raak en als ik daar uiting aan geef (wat gebeurt als hij niet snel genoeg bijdraait) doe ik volgens mij meer kwaad dan goed omdat ik zijn emoties niet begrijp en eis dat hij 'normaal' doet. En ik reageer vrij explosief. Kan een hele poos rustig blijven maar ineens ben ik het zat en wordt boos. Voor hem lijkt me dat vrij onvoorspelbaar. En ik weet wat de impact was van het onvoorspelbare humeur van mijn ouders ;( dat is het ergste: ik weet de schade die het kan veroorzaken maar Zelfs als ik daaraan denk kan ik mijn boosheid niet tegen houden.

Knuffelen helpt hier niet. Lucas lijkt erg op mij. Ook erg explosief in zijn emoties en eigenlijk moet iedereen dan weg. Hij duwt en slaat dan ook en gaat alleen nog harder krijsen (waardoor ik nog bozer word).

Idee van de pop vind ik wel een hele goede! Dat gaan we morgen testen. Verder kan ik hem soms omkopen met een koekje maar aangezien we kort erna eten vind ik dat ook geen goede oplossing.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164046949
Is het een idee om iets eerder boos tr worden (maar omdat je t niet echt bent kun je t zelf betrr reguleren en wordt voor hem voorspelbaarder). Dus dan meer een soort strenge duidelijkheid.
  woensdag 27 juli 2016 @ 16:29:43 #81
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164047128
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 16:20 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Is het een idee om iets eerder boos tr worden (maar omdat je t niet echt bent kun je t zelf betrr reguleren en wordt voor hem voorspelbaarder). Dus dan meer een soort strenge duidelijkheid.
Streng toespreken doe ik al voordat ik boos word. Dat wakkert mijn boosheid alleen aan omdat hij niet zo reageert als ik wil. Ik moet echt een manier vinden om rustig te blijven of om het bedrag te negeren zonder dat ik afbreuk doe aan zijn emoties want ja die mogen erbij en ik kan niet van een peuter verwachten dat hij zijn emoties even onder controle houdt.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164048528
Nou :{ . Niet slecht voelen als moeder. Het is toch heel knap dat je zelf in de gaten hebt dat je dit lastig vindt en dat je nadenkt over hoe je dat kan oplossen?

Ik vind het ook moeilijk hoor, als I zo doet en ook zo lang erin kan hangen. Ze is na een kdv-dag soms niet te genieten, gaat 'los' als ze haar schoenen uit moet doen/geen koekje mag voor het eten/ik niet snel genoeg drinken voor haar pak. Dan is het even alle zeilen bij zetten om daar zelf rustig bij te blijven en haar een beetje rustig te maken (ze is vaak ook helemaal hyper van het spelen en die overgang naar een rustig thuis is groot) Dat vraagt veel van je geduld en ik kan me voorstellen dat je met zo'n kleine baby erbij extra gevoelig bent daarvoor. Je hebt ook nog last van hormonen he?

Misschien kan je man hier een rol in spelen? Dat hij probeert om op zo'n moment Lucas uit z'n bui te halen, of even naar een andere ruimte te gaan met hem?

Dat benoemen van wat je ziet bij hem, is trouwens echt een goed middel. Het is niet zozeer dat het I kalmeert (soms wel een beetje trouwens), maar het maakt vooral dat ik zelf rustiger blijf omdat ik ipv zelf ook in de emotie te gaan zitten feitelijk constateer wat er aan de hand is. En dan ook beter kan berusten in dat zij dit nu eenmaal zo voelt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 27 juli 2016 @ 20:35:12 #83
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164052185
quote:
2s.gif Op woensdag 27 juli 2016 17:47 schreef Franny_G het volgende:
Nou :{ . Niet slecht voelen als moeder. Het is toch heel knap dat je zelf in de gaten hebt dat je dit lastig vindt en dat je nadenkt over hoe je dat kan oplossen?

Ik vind het ook moeilijk hoor, als I zo doet en ook zo lang erin kan hangen. Ze is na een kdv-dag soms niet te genieten, gaat 'los' als ze haar schoenen uit moet doen/geen koekje mag voor het eten/ik niet snel genoeg drinken voor haar pak. Dan is het even alle zeilen bij zetten om daar zelf rustig bij te blijven en haar een beetje rustig te maken (ze is vaak ook helemaal hyper van het spelen en die overgang naar een rustig thuis is groot) Dat vraagt veel van je geduld en ik kan me voorstellen dat je met zo'n kleine baby erbij extra gevoelig bent daarvoor. Je hebt ook nog last van hormonen he?

Misschien kan je man hier een rol in spelen? Dat hij probeert om op zo'n moment Lucas uit z'n bui te halen, of even naar een andere ruimte te gaan met hem?

Dat benoemen van wat je ziet bij hem, is trouwens echt een goed middel. Het is niet zozeer dat het I kalmeert (soms wel een beetje trouwens), maar het maakt vooral dat ik zelf rustiger blijf omdat ik ipv zelf ook in de emotie te gaan zitten feitelijk constateer wat er aan de hand is. En dan ook beter kan berusten in dat zij dit nu eenmaal zo voelt.
Zo herkenbaar die redenen om driftig te worden :')

Mijn man ondersteunt daarin al ja maar die is er natuurlijk ook niet altijd. Die buien horen erbij dus ik moet er mee leren dealen op een goede manier. Morgen haal ik Lucas op van het kdv (gisteren ook gedaan) dus kijken hoe dat gaat. Amélie slaapt namelijk niet in de auto in tegenstelling tot normale baby's :') dus bij thuiskomst moet ik beiden tevreden zien te houden. Dat mislukte gister jammerlijk. Ga morgen in ieder geval de pop proberen mocht ik Amélie aan moeten leggen. En tot tien blijven tellen en zijn gevoel erkennen mocht hij boos worden om wat voor reden dan ook.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 27 juli 2016 @ 20:35:28 #84
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_164052193
quote:
2s.gif Op woensdag 27 juli 2016 17:47 schreef Franny_G het volgende:
Dat benoemen van wat je ziet bij hem, is trouwens echt een goed middel. Het is niet zozeer dat het I kalmeert (soms wel een beetje trouwens), maar het maakt vooral dat ik zelf rustiger blijf omdat ik ipv zelf ook in de emotie te gaan zitten feitelijk constateer wat er aan de hand is. En dan ook beter kan berusten in dat zij dit nu eenmaal zo voelt.
Dit :Y

Ik reageer precies zoals jij beschrijft Chanty, ik kan een tijd rustig blijven, maar op een gegeven moment knapt er iets en reageer ik heel explosief. Ik ben dan echt boos en ik weet op dat moment wel dat het niet handig is, maar ik kan het dan niet meer stoppen.
Het constant benoemen wat er aan de hand is helpt mij wel ('je bent boos omdat je moet wachten', 'dat is ook erg vervelend als je heel graag iets wilt' of als je de reden niet weet alleen herhalen dat hij boos is), alleen is het wel belangrijk om voor ogen te houden dat je de bui niet moet willen oplossen. De emotie moet er 'even' uit en het stopt vanzelf weer (ik heb een 'deze bui komt nooit meer terug'-mantra in mijn hoofd :P).

Ik vind het vooral moeilijk dat ik weet dat het mij helpt als ik heel even naar een andere kamer loop om daar adem te halen, maar mijn dochter gaat echt over haar toeren omdat ze dan denkt dat ik haar voor eeuwig verlaat :X Dat werkt dus niet, dus nu draai ik me om en drink een glas water terwijl ik mijn mantra in mijn hoofd herhaal. En vooral niet nadenken over hoe boos het je maakt, want dan blaas je het ballonetje op.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_164052280
Even een vraag alsof ik nooit eerder borstvoeding heb gegeven. :')

Hoe doen jullie het met afgekolfde melk opwarmen? En de opvang?
Flessenwarmer/au bain marie/of gewoon geven op kamertemperatuur?
pi_164052374
Als het in de koelkast had gestaan, au bain marie opwarmen. Flessenwarmer vond ik veel lastiger. Hoe de opvang het deed, weet ik eigenlijk niet :@

Chanty, lastig is dat :*
pi_164052997
Ik heb een flessenwarmer tot 37 graden en zwenkte tussendoor.
Op de opvang ging het ook in de flessenwarmer omdat ik het niet in de magnetron wilde.
  woensdag 27 juli 2016 @ 21:01:08 #88
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164053020
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 20:35 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Dit :Y

Ik reageer precies zoals jij beschrijft Chanty, ik kan een tijd rustig blijven, maar op een gegeven moment knapt er iets en reageer ik heel explosief. Ik ben dan echt boos en ik weet op dat moment wel dat het niet handig is, maar ik kan het dan niet meer stoppen.
Het constant benoemen wat er aan de hand is helpt mij wel ('je bent boos omdat je moet wachten', 'dat is ook erg vervelend als je heel graag iets wilt' of als je de reden niet weet alleen herhalen dat hij boos is), alleen is het wel belangrijk om voor ogen te houden dat je de bui niet moet willen oplossen. De emotie moet er 'even' uit en het stopt vanzelf weer (ik heb een 'deze bui komt nooit meer terug'-mantra in mijn hoofd :P).

Ik vind het vooral moeilijk dat ik weet dat het mij helpt als ik heel even naar een andere kamer loop om daar adem te halen, maar mijn dochter gaat echt over haar toeren omdat ze dan denkt dat ik haar voor eeuwig verlaat :X Dat werkt dus niet, dus nu draai ik me om en drink een glas water terwijl ik mijn mantra in mijn hoofd herhaal. En vooral niet nadenken over hoe boos het je maakt, want dan blaas je het ballonetje op.
Misschien moet ik deze post in mijn favorieten zetten en terug lezen zodra hij weer driftig wordt. Fijn dat er herkenning is. Ik ga het proberen. Glas water is een goed idee. Hier kan ik ook niet weglopen idd omdat hij dan helemaal over zijn toeren gaat en ik ook.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 27 juli 2016 @ 21:02:56 #89
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164053079
Au bain marie :Y
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164053114
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 21:00 schreef BlueEyes het volgende:
Ik heb een flessenwarmer tot 37 graden en zwenkte tussendoor.
Op de opvang ging het ook in de flessenwarmer omdat ik het niet in de magnetron wilde.
Magnetron wil ik inderdaad ook niet! En las al googlend veel wisselende ervaringen over flessenwarmers. Au bain marie lijkt zo sloom te gaan als het water ook niet heet mag zijn.

Maarrrrr we gingen net dus met eerste keer flesje geven oefenen, en dat was nauwelijks warm en hij atte het in één teug op. Lauw geven is geen bezwaar toch?
pi_164053172
F zoop het zo uit de koelkast pas ontdooit ook :D
  woensdag 27 juli 2016 @ 21:17:17 #92
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164053438
Wij ontdooien gewoon in warm water dus de melk was ook gewoon lauw. Kan geen kwaad, als je kind het gewoon blieft.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164053548
Stip kreeg van koudere flesvoeding krampjes. Weet niet of dat ook zo werkt bij bv, maar wij waren er wel alert op als we een koelere fles gaven.

En dat benoemen vind ik altijd heel goed klinken in theorie, maar boos is hier krijsen en afsluiten voor alles dus ik kan benoemen wat ik wil, qua volume overstemt hij alles :+ Als hij echt overstuur is werkt het wel om op zijn niveau te gaan zitten met m'n armen open en zodra hij dan bij me komt hem laten zuchten en dan samen diep ademhalen. Maar ja, moet je wel ruimte voor hebben en niet met baby zitten.
pi_164053557
Flessenwarmers en zo zijn inderdaad overrated. Gewoon lauwwarm is prima.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 27 juli 2016 @ 21:33:54 #95
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_164053830
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 21:22 schreef Dot. het volgende:
Stip kreeg van koudere flesvoeding krampjes. Weet niet of dat ook zo werkt bij bv, maar wij waren er wel alert op als we een koelere fles gaven.

En dat benoemen vind ik altijd heel goed klinken in theorie, maar boos is hier krijsen en afsluiten voor alles dus ik kan benoemen wat ik wil, qua volume overstemt hij alles :+ Als hij echt overstuur is werkt het wel om op zijn niveau te gaan zitten met m'n armen open en zodra hij dan bij me komt hem laten zuchten en dan samen diep ademhalen. Maar ja, moet je wel ruimte voor hebben en niet met baby zitten.
Het benoemen is dan ook vooral voor mama, dat die er niet naast gaat liggen schreeuwen van boosheid :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_164054637
Hier wel tevreden met flessenwarmer van Difrax. Heb voor beide kindjes een element en na het verschonen is flesje klaar. Bij gekolfde melk ideaal, flesvoeding maak ik wat warmer (40 graden) dan drinken ze dat beter...

Chanty, klinkt niet gemakkelijk allemaal, ouderschap is echt een spiegel voorgehouden krijgen. Hopelijk helpen de tips van hier!
pi_164055912
*binnenrolt*
morgen is ie net zo lang uit de buik als er in :o O+ en de 4e augustus alweer 9 maanden aan de borst. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:)
pi_164056146
Chanty :*

Ik heb geen idee hoe de flessen hier gegeven worden :') ik geloof dat B. ze au bain marie doet, we hebben nmlk geen magnetron en ook geen flessenwarmer...
Bij A. gaven we de flessen op kamertemperatuur, dat vond ze het lekkerst. Prima...

Mijn kleine A. is een beetje picky :') hij blieft geen ontdooide melk uit de koelkast. Ik heb 4 liter staan nu waarvan ik vooralsnog hoop dat ie het ooit nog gaat drinken.

Verder heb ik een tongriem-momentje geloof ik. Afgelopen twee weken al 5 baby's doorgestuurd om te laten klieven, en ik ben helemaal niet zo'n fanatieke kliever :o het zit in de lucht geloof ik.
:)
pi_164058426
Chanty :*
Ahhh mignonne O+ Van harte!

Flessen: net hoe 't uitkomt eigenlijk. In het begin erg gekut met au bain marie, gedoe (zelfs voor dat ene flesje per half jaar). Nu een difraxflessenwarmer, maar soms krijgt ze 't ook gewoon zoals het er staat.
pi_164059945
Mijn vriend deed au bain marie opwarmen voor die enkele keer dat het voorkwam.

Mignonne, je lieve kleine A O+. Bijna 9 maanden, omg!
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')