Wat dan?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 11:16 schreef Amsel het volgende:
Hier ook tevreden over de Spectra. We gaan hem vandaag maar weer eens aanzwengelen
http://www.medela.com/BX/(...)of-breastshield.htmlquote:Op dinsdag 19 juli 2016 13:28 schreef Dot. het volgende:
Ik heb ook Ardo, heel fijn! Ik heb er zelfs twee, zodat ik de een op mn werk kan laten liggenMarktplaatskoopje voor 40 euro
Ik vraag me wel af of ik de goede maat borstschelpen gebruik trouwens. Ik gebruik nu 26, de kleinste die er bij zaten, maar er wordt wel nog steeds een stukje van mn tepelhoven mee naar binnen gevacuumd. Bestaan er ook kleinere en hoe dicht hoort het kokertje om je tepel te zitten?
Kijken of baby uit een flesje wat meer drinkt per sessie, zodat hij vannacht misschien langer dan een uurtje slaapt na een voeding. Dus ik voed bijna elke voeding verder gewoon aan de borst, maar vannacht 1 of 2x uit de fles (en dan zelf kolven daarna) zodat ik hopelijk in ieder geval ergens een keer een stukje kan slapen. Nu valt hij aan de borst steeds heel snel in slaap, niet meer wakker te krijgen voor meer, maar een uurtje later moet ik dus wel weer aan de bak. En dat de hele nacht lang. En dat trek ik nietquote:
Dank je!quote:Op dinsdag 19 juli 2016 13:30 schreef WupWup het volgende:
[..]
http://www.medela.com/BX/(...)of-breastshield.html
Misschien is een paar keer kolven/flesje al wel voldoende.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 15:08 schreef Amsel het volgende:
[..]
Kijken of baby uit een flesje wat meer drinkt per sessie, zodat hij vannacht misschien langer dan een uurtje slaapt na een voeding. Dus ik voed bijna elke voeding verder gewoon aan de borst, maar vannacht 1 of 2x uit de fles (en dan zelf kolven daarna) zodat ik hopelijk in ieder geval ergens een keer een stukje kan slapen. Nu valt hij aan de borst steeds heel snel in slaap, niet meer wakker te krijgen voor meer, maar een uurtje later moet ik dus wel weer aan de bak. En dat de hele nacht lang. En dat trek ik nietNouja, ik kan het niet eens helemaal helder uitleggen omdat ik daar te moe voor ben
Ik heb zowel de Ardo gehad als de medela Swing maxi. Ik vond de Ardo heel prettig kolven, vooral omdat de snelheid en kracht afzonderlijk ingesteld kunnen worden. Hij heeft evenveel of zelfs ietsje meer kracht dan de swing maxi. Maar, ik vond de Ardo dus wel echt groter en zwaarder om mee te zeulen. Dus daarom heb ik niet opnieuw gekozen voor Ardo toen ik een nieuwe moest kopen (oude hield ermee op middenin mijn werkweek, dus had direct een nieuwe nodig).quote:Op dinsdag 19 juli 2016 16:49 schreef Lamb29 het volgende:
Oh ik hoop dat het werkt amsel!
Thanks voor de merknamen! Ik ga eens googlen
En afgelopen nacht?quote:Op woensdag 20 juli 2016 07:24 schreef Amsel het volgende:
Nou dat was leuk, met een nacht vol krampjes kun je moeilijk checken of zo'n afgekolfd flesje zorgt voor beter slapen bij babyMaar hey, ik heb zelf in totaal toch zo'n 3 uur kunnen slapen in de afgelopen 24 uur, dus we blijven lachen
Hoe zit dat dan precies? En hoe weet je of je overproductie hebt? Darmkrampen zijn hier niet extreem maar spugen wel. Nu vraag ik me af of ik haar overvoed...quote:Op maandag 25 juli 2016 08:44 schreef WupWup het volgende:
Overvoeden gaat je niet lukken met borstvoeding, tenzij overproductie icm spugende baby met darmkrampen.
quote:Op maandag 25 juli 2016 18:35 schreef Chanty het volgende:
[..]
Hoe zit dat dan precies? En hoe weet je of je overproductie hebt? Darmkrampen zijn hier niet extreem maar spugen wel. Nu vraag ik me af of ik haar overvoed...
Zie: https://www.borstvoeding.com/problemen/vproductie/veel1.htmlquote:Te veel melk: hoe merk je dat
Meestal merk je dat je te veel melk hebt omdat je bijvoorbeeld steeds volle gespannen borsten (stuwing) hebt en als je borsten na de voeding nog steeds vol aanvoelen of voortdurend lekken. Vaak verstopte melkkanaaltjes of terugkerende borstontstekingen kunnen ook wijzen op overproductie. Soms zie je dat je kindje onrustig drinkt, zich vaak verslikt, tijdens de voedingen melk uit zijn mondje laat lopen of veel spuugt. Mogelijk is hij na de voedingen onrustig en ontevreden en heeft hij darmkrampen of veel groene en/of schuimige ontlasting en/of spuitluiers. Het kan zijn dat hij heel veel of juist onvoldoende groeit.
Voor mij klinkt dit als heel normaal, last van een virusje, de hitte, gewoon even de dag niet of een regeldagje. Dat soort dingen kunnen al veel verschil maken,.quote:Op maandag 25 juli 2016 18:24 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nou, na vandaag toch weer twijfel. Vaak en veel drinken (soms zelfs minder dan 2 uur ertussen) en veel last van krampjes. Ik vond haar erg onrustig en kon me gewoon niet voorstellen dat ze echt alweer dorst/honger had (En ik heb er toch twee behoorlijk relaxt al kunnen voeden, dus dacht dat ik alle signalen prima oppikte)... Ik heb echt het gevoel dat ze teveel drinkt nu, en geloof toch ook wel erg in mijn eigen intuïtie wat dat betreft.
Maar ik weet dus niet zo goed wat ik kan doen. Misschien heeft ze vooral zuigbehoefte en interpreteer ik dat als 'willen drinken', maar een speen accepteert ze niet...
Ah wel, een beetje zoeken zo.
Dit is de derde die ik voed, en voor mij 'voelt' het niet als normaal.quote:Op maandag 25 juli 2016 18:49 schreef Moppert het volgende:
[..]
Voor mij klinkt dit als heel normaal, last van een virusje, de hitte, gewoon even de dag niet of een regeldagje. Dat soort dingen kunnen al veel verschil maken,.
Je kan altijd een lactatiekundige om hulp vragen natuurlijk.
Tnx, niet herkenbaar gelukkig!quote:Op maandag 25 juli 2016 18:39 schreef Burdie het volgende:
[..]
[..]
Zie: https://www.borstvoeding.com/problemen/vproductie/veel1.html
Groofs is ze ook niet tevreden met een pink? Of misschien een andere speen?quote:Op maandag 25 juli 2016 19:01 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik ben benieuwd hoe leegdrinken en blokvoeden helpt tegen overproductie of tegen de onrust die ze nu ervaart?
Ik heb geen verstand van dat soort dingen, juist omdat het bij de eerste twee nooit een issue was.
Goed! Ik heb mijn eigenwijze zelfbedachte richtlijn (als ze binnen de twee uur komt voor een voeding, zelfde borst geven, en na twee uur wel wisselen) aangehouden en ze is nu al rustiger. De pijnlijke, rode, harde plek lijkt ook minder te worden (koorts heb ik niet!) en haar mondje ziet er schoon uit, dus ik denk geen spruw. Volgens mij had ik tijdelijke overproductie in één borstquote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:12 schreef WupWup het volgende:
Ik ook, maar ik was al zwangert![]()
Ik geloof ook wel dat je het gewoon uit kan proberen hoor. Zou geen schema's bedenken, tenzij je erg gevoelig bent voor borstontstekingen?
Groof, hoe gaat het?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |