Terecht, er was nog niet in gepost. Heb mijn persoonlijke commentaar overgeheveld. Had het andere topic over het hoofd gezien. Was pas recent weer in gepost.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 14:23 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nee, gewoon in die eerste verder.
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:30 schreef tong80 het volgende:
[..]
Terecht, er was nog niet in gepost. Heb mijn persoonlijke commentaar overgeheveld. Had het andere topic over het hoofd gezien. Was pas recent weer in gepost.
Ik zou die taak niet op me willen nemen. Alle respect. Ging nu te veel de schaar in. Kan gebeuren. Jammer, but no big deal.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 14:51 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het wordt imho prima gedaan.
Het is uitermate lastig je tussen het geweld van zeer frequente emoties, frustraties en (ongefundeerde) feiten te bewegen.
In NWS, nofi, moeten we proberen de feiten te beoordelen, te betwisten en te voorkomen dat we voorbarige conclusies trekken.
Natuurlijk moeten we proberen (gezochte) analyses te maken, dat maakt het boeiend om te kijken of iets qua nieuws standhoudt. Daarbij moeten we proberen niet te vervallen in doorgedraaide en doorgefantaseerde (angst)hypotheses.
Natuurlijk kan het gebeuren dat je iets zegt wat al gezegd cq. uitgezocht was, dat verneem je dan snel genoeg en is dan een opsteker om je beter in te lezen.
Was eerder in het vorige topic ook het geval.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:02 schreef TserrofEnoch het volgende:
In het topic over de gedode Franse pater, wilde ik dieper erop ingaan. Naar de verhouding tussen het Franse katholicisme en de Franse seculiere wereld. Dit werd echter als offtopic gezien. Alle afwijkende posts werden ook gewijzigd. Omdat het verder alleen over het teneur ging van 'moslims' die 'ons' weer te pakken genomen hebben. Ik denk dat dit onderwerp hier tekort meegedaan wordt. De diepgaandere zaken die er mee te maken hebben mogen niet besproken worden. Gemiste kans!
beginnen over Laïcisme lijkt me tamelijk offtopicquote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:02 schreef TserrofEnoch het volgende:
In het topic over de gedode Franse pater, wilde ik dieper erop ingaan. Naar de verhouding tussen het Franse katholicisme en de Franse seculiere wereld. Dit werd echter als offtopic gezien. Alle afwijkende posts werden ook gewijzigd. Omdat het verder alleen over het teneur ging van 'moslims' die 'ons' weer te pakken genomen hebben. Ik denk dat dit onderwerp hier tekort meegedaan wordt. De diepgaandere zaken die er mee te maken hebben mogen niet besproken worden. Gemiste kans!
Al datgene wat besproken was had te maken met de spanningen in Frankrijk. De spanningen tussen katholicisme en islam. De spanningen tussen de Franse staat en religie. En het kwam voort als een inhoudelijke reactie op de teneur die het over 'wij' en 'zij' hadden. Daar kanttekeningen bijzetten, hier een ander beeld tegenover zetten en zo samen tot een beter begrip van de algehele situatie te komen is mijn doel. Als dit offtopic is dan is het beter als er ergens een strakke formulering komt wat in dit topic wel toegestaan is. Want als het alleen maar zeiken over islamisten en afschuw tonen over de terreurdaad is, dan is het onderwerp te sterk begrensd. Ik vind dat de discussie die ik voerde daar thuis hoort en als die niet gevoerd mag worden in het topic waar die thuis hoort dan heb ik geen verdere belangstelling om dit onderwerp te bespreken. Door deze beknotting voorkom je diepgang, het blijven uiteraard jouw keuzes, maar ik vind het een gemis.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:11 schreef damian5700 het volgende:
Open er een topic over!
In het topicreeks over het nieuws van de aanslag in Saint-Etienne-du-Rouvray is dit alles offtopic.
Het motief is nog niet bekend dus filosoferen over de laïcité en zelfs de euthanasiewetgeving van België en Frankrijk sneeuwt de nieuwsberichten en ontwikkelingen nogal onder.
Okee hier kan ik mij wel in vinden. De discussies verhinderen inderdaad dat mensen snel de informatie over de recente gebeurtenissen tot zich kunnen nemen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:31 schreef damian5700 het volgende:
Ik ben het niet oneens met zulke gedachte-experimenten, maar doe die dan in een op zichzelf staande topic en niet in een topicreeks waar de ontwikkelingen van het nieuws besproken worden.
Dit is voor degenen die op de hoogte willen blijven over de aanslag erg vervelend als het actuele nieuws doorspekt wordt met stokpaardjes, filosofische redevoeringen over het euthanasiebeleid van België en de platitudes zoals 'moslims zijn kut'.
Gewoon ontopic blijven, aub!
Damian doet het primaquote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:25 schreef BansheeBoy het volgende:
Damian, wat is er allemaal aan de hand man? Dat topic is helemaal kapotgemod. Doodnormale posts worden als troll neergezet. Verklaar je nader.²
Dat staat ook niet ter discussie. Behalve als je je wilt inslijmen wellicht. Op deze manier krijgt het niet de kans te groeien tot een volwassen discours.quote:
Weggehaald! Anders nog even een TR doen, aub.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:51 schreef Yasmin23 het volgende:
Graag dan ook die domme beschuldigen weg halen in het topic Damian.
NWS / Gijzeling kerk Frankrijk - Priester vermoord #4
Hatelijk als mensen hun eigen visie op iemand anders projecteren.
Thnx.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:32 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Weggehaald! Anders nog even een TR doen, aub.
inslijmen ? als het me niet bevalt zeg ik het ook hoorquote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat staat ook niet ter discussie. Behalve als je je wilt inslijmen wellicht. Op deze manier krijgt het niet de kans te groeien tot een volwassen discours.²
95% van de posts die blijven staan bevatten ook niets nieuws over de aanslag...quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:31 schreef damian5700 het volgende:
Ik ben het niet oneens met zulke gedachte-experimenten, maar doe die dan in een op zichzelf staande topic en niet in een topicreeks waar de ontwikkelingen van het nieuws besproken worden.
Dit is voor degenen die op de hoogte willen blijven over de aanslag erg vervelend als het actuele nieuws doorspekt wordt met stokpaardjes, filosofische redevoeringen over het euthanasiebeleid van België en de platitudes zoals 'moslims zijn kut'.
Het verwijderen van posts en onnodig editen is een groter kwaad dan zgn. offtopic posten.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:36 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
95% van de posts die blijven staan bevatten ook niets nieuws over de aanslag...
Ik vind dat je het prima doetquote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:31 schreef damian5700 het volgende:
eens, ik zie een post (of meerdere vooral) ook liever verwijderd dan leeggehaald.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:42 schreef LTVDK het volgende:
Waarom worden er tegenwoordig trouwens posts leeg gehaald ipv van gewoon verwijderd, leest best irritant zo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |