Waar?![cornelis_vvl_01.jpg]()
![cornelis_vvl_02.jpg]()
© Cornelis Rotterdam.![360.jpg]()
![360.jpg]()
Als je naar boven loopt is dit een deel van het binnen interieur.![360.jpg]()
Boven gezeten met uitzicht op een deel van het Stadhuisplein.
© Google Maps Cornelis RotterdamStadhuisplein 3
3012 AR Rotterdam
Wat at / dronk je?![360.jpg]()
Klassiek bereide steaktartaar i.c.m. o.a. gerookt eigeel.Mwah…gerookt eigeel is niet nieuw voor mij maar vlakte
in deze het gerecht als geheel erg af. Steaktartaar was goed gesneden en lekker! Hierna nog een keer zonder eigeel
uitgevraagd en in een grotere hoeveelheid.![360.jpg]()
Het volgende gerechtje was gemarineerde ribfingers (erg juicy!) met een huiselijk
bereide koolsla. Lekker! En nog een keer uitgevraagd. ‘Miep’s’handtasje op de
vensterbank dient als achtergrond decor zeg ik maar. Rode wijn was een Barolo
riserva '82. Erg lekker!![360.jpg]()
![wb58v4.jpg]()
Dry aged coute de boeuf van Simmertaler rund, green egg bereid (joh…) i.c.m. patat en een bearnaisse saus. Mjah…goed stuk vlees,mals,sappig..kortom niks te klagen dan alleen dat de patat bijzonder lijkt maar het niet is(geen Agria zoals Pomms) en de bernaisse saus voor mij te weinig was en er dus tot twee keer toe gevraagd werd de kom bij te vullen. Hierna nog maar een keer alleen het vlees uitgevraagd.![360.jpg]()
Flan caramel van gecondenseerde melk als toetje. Lange tijd geleden dat ik dit heb gegeten en erg,erg lekker. Niet te koud,maar
lauw en gewoon goed en vooral niet te sompig.Impressies / op of aanmerkingenIk heb genoten als het al niet duidelijk was. Van begin tot eind waren alle gerechten
goed te versmaden en het als geheel lekker en absoluut de moeite van het bezoek waard.
Ik kom terug ongeacht of het nu bevolkt gaat worden de komende weken door het welbekende
‘hipster’volk dat natuurlijk hier graag gezien wil worden alleen maar omdat het de zoveelste
nieuwe horeca zaak is waar ze voor hun eigen ego en instagram account gezien moeten worden.
Vakman Karim en IJsbrand hebben hier voor Rotterdamse begrippen een goede vlees
toko in handen die een stempel kan gaan drukken in het centrum van Rotterdam waar een echt
goede vlees-toko al tijden ontbreekt. En voor de prijzen die men vraagt vind ik het allemaal erg
goed in verhouding i.t.t.andere ‘hippe’horeca-zaken met een soortgelijk assortiment.
Cijfer:
8,5 / 10