Vergeet niet dat, indien coup echt was, het voornamelijk om het behouden van de huidige grondwet gaat. Het probleem lijkt voor de coup plegers niet Erdogan te zijn, maar iedereen die wil tornen aan de huidige grondwet, en dat is in dit geval Erdogan.quote:Op maandag 18 juli 2016 16:14 schreef BarryOSeven het volgende:
Het kan ook goed zijn dat ze niet eens van plan waren de coup te laten slagen. Ze hadden Erdogan gemakkelijk uit de lucht kunnen schieten naast dat er geen coup-leiding naar voren is getreden om duidelijk te maken wie toen de macht in handen had.
Slimmer zou zijn om onrust te veroorzaken om onder dekking van het tumult overheidsgeheimen te kopieren en deze te verspreiden. (ISIS links, ander schadelijk materiaal)
Zo blijft Erdogan aan de macht maar ligt zijn complete plan op tafel. Red je daar maar eens uit.
Tja en de democratie heeft gewonnen door degenen die de grondwet willen beschermen, te verslaan.quote:Op maandag 18 juli 2016 16:16 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Vergeet niet dat, indien coup echt was, het voornamelijk om het behouden van de huidige grondwet gaat. Het probleem lijkt voor de coup plegers niet Erdogan te zijn, maar iedereen die wil tornen aan de huidige grondwet, en dat is in dit geval Erdogan.
Of een vliegtuig uit de lucht knallen, dat zijn ze echt niet vergeten hoor.quote:Op maandag 18 juli 2016 13:40 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Klopt, de tactiek is niet vreemd maar ik vermoed dat ze Erdogan niet zo lang laten zitten mocht dit gebeuren.
Weet niet waar ik het vandaan haal maar volgens mij hoef je een Rus maar een keer een dolk in de rug te stoppen en het is gebeurt met het vertrouwen.
Ik vermoed dat die actie razendsnel vergeten is als Turkije toenadering zoekt. Politiek blijft politiek.quote:Op maandag 18 juli 2016 17:02 schreef theguyver het volgende:
[..]
Of een vliegtuig uit de lucht knallen, dat zijn ze echt niet vergeten hoor.
Eergisteren las ik iets over dat Rusland daarmee inmiddels zoiets had van "Zand er over". Erg opvallend...misschien dat Rusland Turkije toch naar zich toe wil trekken in deze instabiele situatie.quote:Op maandag 18 juli 2016 17:02 schreef theguyver het volgende:
[..]
Of een vliegtuig uit de lucht knallen, dat zijn ze echt niet vergeten hoor.
quote:Op maandag 18 juli 2016 17:06 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik vermoed dat die actie razendsnel vergeten is als Turkije toenadering zoekt. Politiek blijft politiek.
nou....quote:Op maandag 18 juli 2016 17:07 schreef ToT het volgende:
[..]
Eergisteren las ik iets over dat Rusland daarmee inmiddels zoiets had van "Zand er over". Erg opvallend...misschien dat Rusland Turkije toch naar zich toe wil trekken in deze instabiele situatie.
Zou ik ook zeggen als ik Frankrijk wasquote:Op maandag 18 juli 2016 17:19 schreef theguyver het volgende:
[..]
[..]
nou....
http://www.nu.nl/algemeen(...)land-en-turkije.html
Ik weet zo net nog niet hoor...
quote:Op maandag 18 juli 2016 17:37 schreef BarryOSeven het volgende:
Is er al iemand op het idee gekomen waarom dat EU visumvrij reizen zo snel geregeld moest worden?Volk blij, EU alvast buiten spel.
Valt ook binnen de lijn van de zelf-georganiseerde coup.
twitter:zerohedge twitterde op maandag 18-07-2016 om 16:44:3220K Detained or Suspended After Failed Turkey Coup Attempt: PM reageer retweet
EU buiten spel?quote:Op maandag 18 juli 2016 17:37 schreef BarryOSeven het volgende:
Is er al iemand op het idee gekomen waarom dat EU visumvrij reizen zo snel geregeld moest worden?Volk blij, EU alvast buiten spel.
Valt ook binnen de lijn van de zelf-georganiseerde coup.
Ze hebben het wel op volle kracht geprobeerd. Het is godzijdank niet gelukt maar als dit wel zo was stonden we mooi met de mond vol tanden.quote:Op maandag 18 juli 2016 17:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
EU buiten spel?
Het visumvrij reizen heeft Turkije niet gekregen
twitter:DEFCONWS twitterde op maandag 18-07-2016 om 18:00:241/3 We are monitoring an increased level of US nuclear forces HF traffic (live triad comm activity) including E4B, TACAMO, and CONUS B-52s reageer retweet
twitter:DEFCONWS twitterde op maandag 18-07-2016 om 18:01:302/3 B/52s appear to be training outside of Minot AFB using standard training callsigns, other triad forces are not using training callsigns reageer retweet
twitter:DEFCONWS twitterde op maandag 18-07-2016 om 18:03:083/3 EAM traffic is high. Our main concern at the moment is the amount of TACAMO aircraft in the air. We are monitoring live. reageer retweet
Tja als Erdo's mannetjes daar op Incirlik aan het rondsnuffelen zijn, willen ze natuurlijk op alles voorbereid zijn, lijkt me.quote:Op maandag 18 juli 2016 18:26 schreef BarryOSeven het volgende:
twitter:DEFCONWS twitterde op maandag 18-07-2016 om 18:00:241/3 We are monitoring an increased level of US nuclear forces HF traffic (live triad comm activity) including E4B, TACAMO, and CONUS B-52s reageer retweet
twitter:DEFCONWS twitterde op maandag 18-07-2016 om 18:01:302/3 B/52s appear to be training outside of Minot AFB using standard training callsigns, other triad forces are not using training callsigns reageer retweet
twitter:DEFCONWS twitterde op maandag 18-07-2016 om 18:03:083/3 EAM traffic is high. Our main concern at the moment is the amount of TACAMO aircraft in the air. We are monitoring live. reageer retweet
Die dingen moeten niet toevallig in handen van IS komen bijvoorbeeld nee.quote:Op maandag 18 juli 2016 18:36 schreef ToT het volgende:
[..]
Tja als Erdo's mannetjes daar op Incirlik aan het rondsnuffelen zijn, willen ze natuurlijk op alles voorbereid zijn, lijkt me.
De Grote Zuivering.quote:Op maandag 18 juli 2016 18:38 schreef ToT het volgende:
De Turkse politie heeft maandag Dursun Özbek, de voorzitter van voetbalclub Galatasaray, gearresteerd. De zakenman wordt verdacht van betrokkenheid bij de mislukte staatsgreep in Turkije. Dat heeft Sky Sports gemeld.
Bij Galatasaray staat de Nederlandse international Wesley Sneijder onder contract, Jan Olde Riekerink is de trainer.
Voorzitter Galatasaray opgepakt wegens coupWesley Sneijder zit dus bij een criminele organisatie?
![]()
Echt, wie gaan er allemaal nog meer opgepakt worden???
quote:Op maandag 18 juli 2016 18:36 schreef ToT het volgende:
[..]
Tja als Erdo's mannetjes daar op Incirlik aan het rondsnuffelen zijn, willen ze natuurlijk op alles voorbereid zijn, lijkt me.
twitter:DEFCONWS twitterde op maandag 18-07-2016 om 18:22:57There was a miscommunication amoung the staff, as far as we can tell all callsigns are routine training, all other information is correct. reageer retweet
Baghdad Bob!quote:Op maandag 18 juli 2016 18:49 schreef ChrisCarter het volgende:
[..][ afbeelding ]twitter:DEFCONWS twitterde op maandag 18-07-2016 om 18:22:57There was a miscommunication amoung the staff, as far as we can tell all callsigns are routine training, all other information is correct. reageer retweet
quote:Op maandag 18 juli 2016 18:46 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
De Grote Zuivering.
In het turks van erdogan ook wel
Dë Grötë Zûìvërìng
Ah!quote:Op maandag 18 juli 2016 18:49 schreef ChrisCarter het volgende:
[..][ afbeelding ]twitter:DEFCONWS twitterde op maandag 18-07-2016 om 18:22:57There was a miscommunication amoung the staff, as far as we can tell all callsigns are routine training, all other information is correct. reageer retweet
De staatsmedia zegt dat hij het was. De private media zegt dat hij juist iets totaal anders heeft gezegd.quote:Op maandag 18 juli 2016 19:23 schreef ToT het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_achter_coup__.html
En we hebben een zondebok, die er overigens ook helemaal niet uitziet alsof hij gemarteld is of zo.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar goed, die verwondingen kunnen natuurlijk ook tijdens de coup opgelopen zijn....toch is zijn "bekentenis" alles behalve waterdicht, zoals je kunt lezen:
"Volgens Haberturk heeft Öztürk helemaal geen bekentenis afgelegd. De voormalige luchtmachtbaas zou juist tegen aanklagers hebben gezegd dat hij de coup wilde voorkomen. ,,Ik ben niet iemand die de couppoging van 15 juli heeft voorbereid of geregisseerd en ik weet niet wie dat wel heeft gedaan'', zei Öztürk volgens NTV in zijn getuigenis."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |