abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 juli 2016 @ 21:53:04 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_163767597
quote:
DEN HAAG - Europa staat aan de vooravond van een 9/11 door IS-terroristen. De toenemende dreiging is volgens anti-terreurdeskundige Peter Knoope een rechtstreeks gevolg van de recente militaire overwinningen op IS in Irak en Syrië.

“Ik wil geen onheilsprofeet zijn, maar maak me hier ernstig zorgen over”, aldus de voormalige directeur van het International Centre for Counter-terrorism in Den Haag. “Nu IS aan de verliezende hand is, betekent dat een hard core van zeker 40.000 IS-strijders zich gaat verspreiden. Zij keren terug naar hun ruim tachtig herkomstlanden. Heel Europa, Noord-Afrikaanse landen als Marokko en Tunesië maar ook Rusland, Tsjetsjenië, China, Indonesië en Pakistan krijgen de komende tijd met meer aanslagen te maken.”

Net als veel andere terreurexperts vergelijkt Knoope de situatie met het einde van Sovjet-Afghaanse oorlog, toen de Mujahideen huiswaarts keerden. Onder hen Osama bin Laden. “We hebben gezien waartoe dat leidde: het ontstaan van Al Qaeda en series terreuraanvallen.”

Belangrijk verschil is het bereik van het IS-netwerk. “Dat is aanzienlijk groter omdat er veel meer IS-strijders zijn. Het gaat om strijders, potentiële terroristen, die de drempel van geweld allang hebben genomen en veel volharding en gevechtservaring hebben. Deze goed getrainde terreurcellen zullen overal neerstrijken.”

Knoope pleit voor betere internationale samenwerking en informatie-uitwisseling tussen inlichtingen- en veiligheidsdiensten om het groeiende terrorisme te bestrijden. “Daar is sinds 9/11 al veel geïnvesteerd, maar het kan altijd beter.”

Het preventief opsluiten en intensief monitoren van terugkerende IS-strijders is niet genoeg. Veel aandacht moet er volgens hem zijn en blijven voor programma’s om IS-aanhangers te deradicaliseren en te laten terugkeren in de maatschappij.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_verspreiden___.html

Is het allemaal opgeteld van de laatste 2 jaar niet al voldoende om van een 911 te spreken?
The End Times are wild
  vrijdag 15 juli 2016 @ 22:07:33 #2
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_163768114
Oké vervelend.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_163770094
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 21:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Is het allemaal opgeteld van de laatste 2 jaar niet al voldoende om van een 911 te spreken?
Bangmakerij, ik geloof niks van deze beweringen.

Nog een paar false flags maken mij echt niet bang om naar buiten te gaan.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 22:51:03 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_163770114
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 22:50 schreef Voice_of_Liberty het volgende:

[..]

Waarom denk je dat het false flags zijn? het draagt niet echt bij aan de stabiliteit hier
The End Times are wild
  vrijdag 15 juli 2016 @ 22:52:13 #5
451005 Grems
Clown World
pi_163770162
"Deskundigen" :')

Doctoraat in open deuren intrappen?
pi_163770179
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 22:50 schreef Voice_of_Liberty het volgende:

[..]

Je aluhoedje roept je.
pi_163770200
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 22:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Waarom denk je dat het false flags zijn? het draagt niet echt bij aan de stabiliteit hier
Toevallig was Frankrijk net in een staat van sociale onrust en zou de noodtoestand binnenkort afgeschaft worden. Nu kan de noodtoestand weer verlengt worden.
Overigens zal een bange bevolking eerder voor hun overheid kiezen en hun vrijheid verzetsloos afstaan.

quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 22:52 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Je aluhoedje roept je.
Nah te veel werk om die dingen te maken
pi_163772410
Een "Europese 9/11" op komst wordt om de paar maanden geroepen lijkt het wel.
pi_163775144
quote:

[..]

Wel mooi dat de Telegraaf dit soort adviezen geeft aan ISIS het zijn natuurlijk handige tips :)
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_163775202
quote:

[..]

welke deskundigen? Dezelfde die 9/11 hadden voorspeld?
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_163775247
Hou eens op met onheil oproepen en 3e wereldoorlog verwelkomen en wat negatievelingen verder maar kunnen verzinnen als "onvermijdelijk" of zelfs de gehoopte WO als oplossing van alle problemen aankondigen...

De bevolking heeft alleen maar een hogere opleidingsgraad omdat de opleidingen afgezakt zijn en je ter plekke van alles op internet bij elkaar kan grabbelen. Het is niet omdat het mensdom er intelligenter op geworden is.
pi_163775284
9/11 is childsplay vergeleken met wat komen gaat
pi_163775331
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 00:46 schreef myShizzle het volgende:
9/11 is childsplay vergeleken met wat komen gaat
Dit.
pi_163775572
Is geen greintje bewijs voor. Is hysterie!
pi_163775919
Stomme turken :(
Eddy loves Hondjes & the movies :)
Eddy heeft een schizoïde persoonlijkheidsstoornis :(
DEF / BAF F-16
pi_163776344
Broko
pi_163778469
Laat het maar gebeuren' en dan zien we wel wat we er daarna mee doen. Met dit soort oproepen kun je namelijk helemaal niks beginnen. Ja, het is mogelijk maar we hebben geen handvaten om er iets aan te doen. Hoe de hele fucking toekomst zich gaat uitrollen is voor niemand duidelijk.

geniet van de dag
  zaterdag 16 juli 2016 @ 05:32:43 #18
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_163778478
Het makkelijkst is natuurlijk zorgen dat de "terugkerende" IS-leden het land niet meer inkomen of als staatsvijand gedetineerd worden (vroeger zouden ze zonder pardon de doodstraf hebben gekregen, lijkt mij).
Maar daar zal de overheid wel weer te slap voor zijn. Die handelen al jaren te soft met hun idee dat buitenlanders/moslims/ex-strijders (alles wat geen blanke man is) zielig is en geholpen moet worden. Daar zit het gevaar ook: een overheid die het gevaar voor de eigen burgers niet *wil* zien en dus geen beleid maakt voor de in de OP beschreven situatie.
pi_163780365
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 05:19 schreef Beathoven het volgende:
Laat het maar gebeuren' en dan zien we wel wat we er daarna mee doen. Met dit soort oproepen kun je namelijk helemaal niks beginnen. Ja, het is mogelijk maar we hebben geen handvaten om er iets aan te doen. Hoe de hele fucking toekomst zich gaat uitrollen is voor niemand duidelijk.

geniet van de dag
dit dus.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 11:04:04 #20
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_163780410
Lekker belangrijk. Als je tijd is gekomen dan is je tijd gekomen, het leven is tekort om bang te zijn :)

Straks maar even een rondje motorrijden met miljoenen keer met risico op een dodelijk ongeval dan betrokken te zijn bij een dodelijke terroristische aanslag.

Mensen laten zich helemaal gek maken door die opgeklopte bangmakerij.
pi_163780444
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 23:35 schreef karton2 het volgende:
Een "Europese 9/11" op komst wordt om de paar maanden geroepen lijkt het wel.
Ooit komt het dus uit. Als het gebeurt gebeurt het. Amerika bestaat ook nog steeds.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 11:08:12 #22
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_163780460
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:04 schreef Revolution-NL het volgende:
Lekker belangrijk. Als je tijd is gekomen dan is je tijd gekomen, het leven is tekort om bang te zijn :)

Straks maar even een rondje motorrijden. Miljoenen keer risico op een dodelijk ongeval dan betrokken te zijn bij een dodelijke terroristische aanslag.

Mensen laten zich helemaal gek maken door die opgeklopte bangmakerij.
Alleen is er een instantie die voor de veiligheid van burgers hoort te waken, maar zijn verantwoordelijkheden niet neemt, niet durft te nemen.

Rondje motor is je eigen stommiteit.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 11:10:17 #23
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_163780478
Eerst 2 torens bouwen, daarna zien we wel.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 11:10:21 #24
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_163780481
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:08 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Alleen is er een instantie die voor de veiligheid van burgers hoort te waken, maar zijn verantwoordelijkheden niet neemt, niet durft te nemen.

Rondje motor is je eigen stommiteit.
Je overdrijf nogal. Het is hartstikke veilig in Europa zolang er niet dagelijkse aanslagen plaatsvinden waar doden bij vallen.
Wat voor veiligheid wil je tegen wat voor prijs? Liever een aanslag hier en daar dan leven in een totalitaire surveillancestaat zonder burgerrechten
pi_163780541
Dat de aanslagen in Europa zullen toenemen valt nauwelijks meer te ontkennen. Ik verwacht meer aanslagen. Of dat het kaliber 09/11 zal zijn, de tijd zal het leren.

Feit blijft overeind staan dat de buitengrenzen van de EU onder druk staan. Nu Turkije mogelijk vervalt in een burgeroorlog is de kans groot dat dit zal overslaan op Europa. Ik denk dan aan etnische conflicten tussen bevolkingsgroepen binnen de lidstaten, waarbij de onderlinge verhoudingen al op scherp staan. Veel van die aanslagen zijn daar feitelijk op gebaseerd omdat ze veelal worden uitgevoerd door hier geboren en getogen geradicaliseerde nazaten van immigranten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')