http://www.telegraaf.nl/b(...)_verspreiden___.htmlquote:DEN HAAG - Europa staat aan de vooravond van een 9/11 door IS-terroristen. De toenemende dreiging is volgens anti-terreurdeskundige Peter Knoope een rechtstreeks gevolg van de recente militaire overwinningen op IS in Irak en Syrië.
“Ik wil geen onheilsprofeet zijn, maar maak me hier ernstig zorgen over”, aldus de voormalige directeur van het International Centre for Counter-terrorism in Den Haag. “Nu IS aan de verliezende hand is, betekent dat een hard core van zeker 40.000 IS-strijders zich gaat verspreiden. Zij keren terug naar hun ruim tachtig herkomstlanden. Heel Europa, Noord-Afrikaanse landen als Marokko en Tunesië maar ook Rusland, Tsjetsjenië, China, Indonesië en Pakistan krijgen de komende tijd met meer aanslagen te maken.”
Net als veel andere terreurexperts vergelijkt Knoope de situatie met het einde van Sovjet-Afghaanse oorlog, toen de Mujahideen huiswaarts keerden. Onder hen Osama bin Laden. “We hebben gezien waartoe dat leidde: het ontstaan van Al Qaeda en series terreuraanvallen.”
Belangrijk verschil is het bereik van het IS-netwerk. “Dat is aanzienlijk groter omdat er veel meer IS-strijders zijn. Het gaat om strijders, potentiële terroristen, die de drempel van geweld allang hebben genomen en veel volharding en gevechtservaring hebben. Deze goed getrainde terreurcellen zullen overal neerstrijken.”
Knoope pleit voor betere internationale samenwerking en informatie-uitwisseling tussen inlichtingen- en veiligheidsdiensten om het groeiende terrorisme te bestrijden. “Daar is sinds 9/11 al veel geïnvesteerd, maar het kan altijd beter.”
Het preventief opsluiten en intensief monitoren van terugkerende IS-strijders is niet genoeg. Veel aandacht moet er volgens hem zijn en blijven voor programma’s om IS-aanhangers te deradicaliseren en te laten terugkeren in de maatschappij.
Bangmakerij, ik geloof niks van deze beweringen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 21:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)_verspreiden___.html
Is het allemaal opgeteld van de laatste 2 jaar niet al voldoende om van een 911 te spreken?
Waarom denk je dat het false flags zijn? het draagt niet echt bij aan de stabiliteit hierquote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:50 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
[..]
Bangmakerij, ik geloof niks van deze beweringen.
Nog een paar false flags maken mij echt niet bang om naar buiten te gaan.
Je aluhoedje roept je.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:50 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
[..]
Bangmakerij, ik geloof niks van deze beweringen.
Nog een paar false flags maken mij echt niet bang om naar buiten te gaan.
Toevallig was Frankrijk net in een staat van sociale onrust en zou de noodtoestand binnenkort afgeschaft worden. Nu kan de noodtoestand weer verlengt worden.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het false flags zijn? het draagt niet echt bij aan de stabiliteit hier
Nah te veel werk om die dingen te makenquote:
Wel mooi dat de Telegraaf dit soort adviezen geeft aan ISIS het zijn natuurlijk handige tipsquote:Op vrijdag 15 juli 2016 21:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Is het allemaal opgeteld van de laatste 2 jaar niet al voldoende om van een 911 te spreken?
welke deskundigen? Dezelfde die 9/11 hadden voorspeld?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 21:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:46 schreef myShizzle het volgende:
9/11 is childsplay vergeleken met wat komen gaat
dit dus.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 05:19 schreef Beathoven het volgende:
Laat het maar gebeuren' en dan zien we wel wat we er daarna mee doen. Met dit soort oproepen kun je namelijk helemaal niks beginnen. Ja, het is mogelijk maar we hebben geen handvaten om er iets aan te doen. Hoe de hele fucking toekomst zich gaat uitrollen is voor niemand duidelijk.
geniet van de dag
Ooit komt het dus uit. Als het gebeurt gebeurt het. Amerika bestaat ook nog steeds.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:35 schreef karton2 het volgende:
Een "Europese 9/11" op komst wordt om de paar maanden geroepen lijkt het wel.
Alleen is er een instantie die voor de veiligheid van burgers hoort te waken, maar zijn verantwoordelijkheden niet neemt, niet durft te nemen.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 11:04 schreef Revolution-NL het volgende:
Lekker belangrijk. Als je tijd is gekomen dan is je tijd gekomen, het leven is tekort om bang te zijn
Straks maar even een rondje motorrijden. Miljoenen keer risico op een dodelijk ongeval dan betrokken te zijn bij een dodelijke terroristische aanslag.
Mensen laten zich helemaal gek maken door die opgeklopte bangmakerij.
Je overdrijf nogal. Het is hartstikke veilig in Europa zolang er niet dagelijkse aanslagen plaatsvinden waar doden bij vallen.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 11:08 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Alleen is er een instantie die voor de veiligheid van burgers hoort te waken, maar zijn verantwoordelijkheden niet neemt, niet durft te nemen.
Rondje motor is je eigen stommiteit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |