1997 toch ook?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik had nooit meer gedacht het nog mee te maken dat het gebeurde in Turkije, laatste was in 1980.
Eind jaren negentig was er ook nog een soort van 'Soft coup'.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik had nooit meer gedacht het nog mee te maken dat het gebeurde in Turkije, laatste was in 1980.
twitter:AlptekinAkdogan twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 22:07:12Groep militairen hebben het hoofdkwartier van het leger overgenomen. reageer retweet
twitter:EjmAlrai twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 22:08:30Helicopters hitting the Intelligence service building and army surrounding the army HQ. Getting hotter. #Turkeyhttps://t.co/YlDffz4uuK reageer retweet
Duitsland?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:08 schreef KingRadler het volgende:
het ziet er naar uit dat Erdogan niet meer naar huis kan.
Dan zal hij direct worden opgepakt.
Zal wel vluchten naar bondgenoot.
Nou, ik vroeg me pas nog wel af hoe Erdogan erin geslaagd was het leger klein te houden naast alle beleidsmaatregelen die hij nam. Dat is hem dus niet gelukt!quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik vind het behoeden van de seculiere staat een goed ding.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het direct gematigd moet noemen. Het leger ziet zichzelf wel als hoeder van de seculiere staat. Erdogan is ook wel aardig bezig geweest om de macht van het leger op dat vlak aan pakken.
twitter:thewarjournal twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 22:08:50Earlier tweet confirmed - Turkish intelligence HQ in #Ankara fired upon by gunships in #Turkey coup attempt. #TurkeyCoup reageer retweet
twitter:AlptekinAkdogan twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 22:09:31Premier Yildirim: 'de genen die dit op zijn geweten hebben zullen hard worden gestraft.' reageer retweet
Junker zal zijn tong meteen in de aars van de betreffende generaal stoppen zodra bekend is dat Erdogan definitief is afgezet.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:09 schreef Infection het volgende:
Kan zo'n militaire coup in een oorlog eindigen trouwens? Het lijkt mij dat het westen dit ook niet leuk gaat vinden, die hebben nogal goede banden met Erdogan.
Niet dat ik weet, alleen 1980, en ergens in de jaren 60, werd toen nog een premier terdoodveroordeeld.quote:
Zei ik al, staat nu ook op de media. Erdogan zit gevangen in Bodrum, militairen hebben de macht overgenomen. Straks een persco. De erfenis van Ataturk is teveel verloochend...quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:08 schreef KingRadler het volgende:
het ziet er naar uit dat Erdogan niet meer naar huis kan.
Dan zal hij direct worden opgepakt.
Zal wel vluchten naar bondgenoot.
Een militaire coup is dan toch juist positief?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:00 schreef Infection het volgende:
[..]
Militaire coup dus. Zag dit filmpje net ook al meerdere keren. Die moskee op de achtergrond maakt het nog angstaanjagender.
Daarnet was ie nog op vakantie in Bodrum.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:06 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, Erdogan zit op de Euraziatische top in Mongolië.
twitter:AlptekinAkdogan twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 22:10:07Staatsomroep TRT is overgenomen door de militairen. reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |