Hier broekmaat 74/80 en schat 11 kg. Donderdag naar het cb, dan hebben we weer statsquote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:46 schreef Dot. het volgende:
Ik werd gebeld door mijn vader of hij Stip op mocht halen en dat we hem gerust zondag pas weer op konden halen
Zijn die van jullie dan niet zo lang? Stip is al even 15 kilo, maar ik heb gisteren ook een broek maat 98 gekocht, omdat 92 echt hoog water is. Hij eet ook echt als een bootwerker, gisteren was zijn ontbijt een appel, twee crackers en twee boterhammen![]()
Ideaal trouwens, hij vindt crackers koekjes
Oh my, dat zijn de stats van mijn tienmaanderquote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:54 schreef Chanty het volgende:
[..]
Hier broekmaat 74/80 en schat 11 kg. Donderdag naar het cb, dan hebben we weer stats
Haha, ik lees vandaag alleen verkeerde interpretaties in wat mensen typen. Ja, mijn kind is ook weleens gegroeidquote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:58 schreef GotC het volgende:
Hier maat 98/104, broekmaat nog echt wel 98. Hij weegt ongeveer 14kg, lengte geen idee. Hij is weleens een stuk gegroeid heb ik het idee
Ja, dat. E. was bij de 3j 9m afspraak op het CB (2 maandjes terug) 102 cm en 16,8 kg. Deze vakantie droeg ze korte broeken mt 86/92, ging echt makkelijkquote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:03 schreef Kyara het volgende:
Hier broekmaat 104. Behalve bij korte broeken, dan past maat 92 ook nog wel
Vandaag precies 2 maandenquote:
Lolquote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:01 schreef Dot. het volgende:
[..]
Haha, ik lees vandaag alleen verkeerde interpretaties in wat mensen typen. Ja, mijn kind is ook weleens gegroeid![]()
Maar T is van november toch? Stip was in maart 91 cm, dus ik denk dat hij ook een spurtje heeft gehad.
Qua bovenmaat koop ik voor Lucas nu wel 92. Afhankelijk van het model zit het perfect of nog wat te lang. Maar 86 neigt naar te kort.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:26 schreef Fazzoletti het volgende:
F past nog goed in 86 met z'n 2 jaar & 2 mnd. Ik had al wat 92 gekocht maar daar zwemt hij nog in![]()
Dat leuke H&M vestje in 92 past hij vast komende winter wel
teun heeft nu echt wel 92/98 aan. 86 komt hij al een tijdje niet meer inquote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:34 schreef Chanty het volgende:
[..]
Qua bovenmaat koop ik voor Lucas nu wel 92. Afhankelijk van het model zit het perfect of nog wat te lang. Maar 86 neigt naar te kort.
Ik dacht even dat ik in een ander topic zat en dit over je dochter gingquote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:54 schreef Chanty het volgende:
[..]
Hier broekmaat 74/80 en schat 11 kg. Donderdag naar het cb, dan hebben we weer stats
Die zit nog in 50/56quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik dacht even dat ik in een ander topic zat en dit over je dochter ging.
Hoe oud zijn die van jou?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:39 schreef Goitske het volgende:
[..]
teun heeft nu echt wel 92/98 aan. 86 komt hij al een tijdje niet meer in
Ze weegt ook vast geen 11 kiloquote:
Ik liet kuiken net één van zijn shirtjes uit de kraamweek zien. Hij moest lachen en zei alleen maar: babieeeeee!quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:13 schreef BlueEyes het volgende:
Burdie omg ben je nu alweer vergeten hoe mini ze zijn
Joh!quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:07 schreef Goitske het volgende:
[..]
Teun 2 jaar 3 maand en Jan 3 jaar 9 maand
Ik vind denk ik zeer binnenkort mijm eerste grijze haren dankzij hun tweequote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:23 schreef Chanty het volgende:
[..]
Joh!ik dacht dat ze ouder waren gezien je verhalen en foto's!
Burdiehaal er maar 7 kg af
Dat eerste geloof ik helemaal!quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:38 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ik vind denk ik zeer binnenkort mijm eerste grijze haren dankzij hun twee
Teun doet niet onder voor een 3 jarige hoor en vorig najaar vroegen ze op de basisschool toen we kwamrn kijken of hij al bijna 4 was.. Uhmm nee hij werd toen bijna 3
en dan zeggen vriendinnen die net een derde hebben bij jullie niet nog eentje?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:55 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dat eerste geloof ik helemaal!ik moet wel grinniken om je verhalen hoor maar kan me voorstellen dat je je handen vol hebt en wel eens horendol wordt. Als ze volwassenen zijn wel veel mooie verhalen.
3,5 toch?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:40 schreef Omentielvo het volgende:
Riley is 2,5 en zit in maat 92. Jurkjes wel eens 98. Broekjes zit ze in maat 86.
het is toch echt zo!quote:Op vrijdag 15 juli 2016 18:36 schreef Omentielvo het volgende:
[..]
Typefout en gedeeltelijk ontkenning dat ze al zo groot is
Echt?! Nu weet ik dat saar groot is maar die zit dus in 98 voor de lengte, en soms zelfs 104 omdat t dan op de buik lekkerder zit ( wel helemaal ingesnoerd dan.. ) en die word de 31e pas 2...quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:40 schreef Omentielvo het volgende:
Riley is 3,5 en zit in maat 92. Jurkjes wel eens 98. Broekjes zit ze in maat 86.
Ik heb de broekjes van V nog even over elkaar gelegd. De smalle name its vallen kort en de next 92 super skinny's vallen lang. Die zal hij denk ik in de tussenfase wel aan kunnen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:51 schreef Burdie het volgende:
Kuiken is qua bovenkleding nu wel echt over op maat 98. Qua broeken past hij niet meer in maat 92 maar ook echt nog niet in maat 98, heel handig.
Riley is ook een fijn poppetjequote:Op vrijdag 15 juli 2016 18:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Echt?! Nu weet ik dat saar groot is maar die zit dus in 98 voor de lengte, en soms zelfs 104 omdat t dan op de buik lekkerder zit ( wel helemaal ingesnoerd dan.. ) en die word de 31e pas 2...
Toch maar over op water en brood.😂
Zwanger al helemaal niet... Gelukkig wil saar steeds meer "nee mama selluf" doen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 20:21 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Riley is ook een fijn poppetje
Ik had Boaz er laatst in Blijdorp langs proberen te zetten en qua breedte paste Riley al bijna 2 keer in Boaz .. bij wijze van.
Wel beter voor je rug want ojojoj.. dat geleur iedere keer met ruim 16 kilo is op een gegeven moment echt niet cool meer.
*steekt nog even de kop in het zand*quote:Op vrijdag 15 juli 2016 20:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Zwanger al helemaal niet... Gelukkig wil saar steeds meer "nee mama selluf" doen.
Onze pukjes worden gewoon bijna 2.
Daarom neem je toch een nieuwequote:Op vrijdag 15 juli 2016 20:32 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
*steekt nog even de kop in het zand*
Mijn baby
Ja maar het houdt ergens een keer op hequote:Op vrijdag 15 juli 2016 20:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Daarom neem je toch een nieuwe![]()
Slaapzak achterstevoren werkt hier afhankelijk van welke slaapzak het is prima. We hebben er helaas ook een paar die T open krijgt, dus die krijgt S nu aan.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 20:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Daarom neem je toch een nieuwe![]()
Nee t gaat echt bizar hard...
Gelijk weer even een vraag aan de mama's hier... Saar vonden we vanmiddag bij het uit bed halen dus naakt aan.. slaapzak en luier uitgedaan (en geplast in bed) ze was zelf heel trots maar wij toch iets minder blij![]()
Vanavond heb ik haar slaapzak achterstevoren aangetrokken, nog meer tips?
Deze tip vind ik wel echt briljant! Dank je!quote:Op vrijdag 15 juli 2016 21:37 schreef BlueEyes het volgende:
Gm ducttape over de luier plakken. Blijft die in elk geval aan en is het bed niet nat of vies
Ducttapequote:Op vrijdag 15 juli 2016 21:37 schreef BlueEyes het volgende:
Gm ducttape over de luier plakken. Blijft die in elk geval aan en is het bed niet nat of vies
Ik kon alleen maar lachen, en blij zijn dat het alleen plas was (en een ikea dekmatrasje)quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik kon alleen maar lachen, en blij zijn dat het alleen plas was (en een ikea dekmatrasje)
Dat koppie van dr erbij... ik zal ff kijken of ik de foto van censureren.
Gecensureerd.geweldige hoe ze i haar bed staat maar de zooiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Otje draagt gewoon een broekje dat al voor de derde zomer meegaat.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:22 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ja, dat. E. was bij de 3j 9m afspraak op het CB (2 maandjes terug) 102 cm en 16,8 kg. Deze vakantie droeg ze korte broeken mt 86/92, ging echt makkelijk
wauw dat lijkt mij ook wel handig! Hier groeien ze zo snel dat mij dat niet lukt! Ik hoop dat Teun volgend jaar Jan zijn zomerkleding past maar dat zal wel gaat nu hopelijk niet zo hard meerquote:Op zaterdag 16 juli 2016 08:19 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Otje draagt gewoon een broekje dat al voor de derde zomer meegaat.De eerste zomer zat het erg royaal, vorige zomer paste het precies met luier en nu past het precies zonder. Ik geloof dat ze redelijk gelijk opgaat met E.
Ja dat soort broekjes hebben wij dus ookquote:Op zaterdag 16 juli 2016 08:19 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Otje draagt gewoon een broekje dat al voor de derde zomer meegaat.De eerste zomer zat het erg royaal, vorige zomer paste het precies met luier en nu past het precies zonder. Ik geloof dat ze redelijk gelijk opgaat met E.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dat gaat nooit meer voorbij!quote:Op zondag 17 juli 2016 12:46 schreef BlueEyes het volgende:
Ik heb ook een rechterkniebroekdestroyer![]()
En hij is pas 2
Dat zijn exact de statistieken van mijn W (alleen is zij van september 2012, en een meisje, die zijn meestal ook iets kleiner). Hier vooral het probleem dat veel broeken zo laag zijn en dat ze dan snel zo'n bouwvakkersdecolleté krijgt. En vooral ook onderbroeken snap ik niet zo qua maat. Ze draagt nu onderbroeken maat 122-128. (ook nog wel wat kleinere, maar deze zitten het lekkerst).quote:Op zondag 17 juli 2016 11:48 schreef vencodark het volgende:
Heb ik dan zo'n reus?
Aiden is van april 2013. Is zo'n 1.04 m, weegt 17,4 kilo en past broeken maat 104 al amper. Lengte is goed maar de breedte is niks meer.
Ohja, en altijd een gaatje in de linkerknie.3 broeken tegelijk kapot!
Ik weet nog dat mijn broertje het tot zijn 10e ofzo had. Altijd een gat bij z'n knieën.quote:Op zondag 17 juli 2016 23:16 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
En dat gaat nooit meer voorbij!
Al begon de mijne pas bij 4 met kapotte knieën... Maar ze slijten als een malloot tegenwoordig
En de jongste begint nu ook al met leggings slijten
Ik haalde 'm idd droog uit bedquote:Op maandag 18 juli 2016 16:11 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Sja, hier gaf peuter het vanzelf aan. Wilde geen luier meer om. en t ging meteen goed. Dus Burd gaat vast goed met zijn slaapje..(hoop ik voor je)
Mensen geven gauw een mening ipv dat ze ervaringen delen of een tip.quote:Op maandag 18 juli 2016 16:03 schreef Omentielvo het volgende:
Hier ook een peuter die echt nog niet zindelijk is. In de vakantie wil ik haar straks met blote billen laten lopen. Maar net als MM's J resulteert dat nu nog in gehuil.
En ik kan zo slecht er tegen als mensen dan zeggen dat je ze dan moet laten huilen, want jij bent de baas.
Gedeeltelijk ook, omdat ik daar gevoelig voor ben en dan de fout weer bij mij zoekt
Dank jequote:Op maandag 18 juli 2016 20:36 schreef Sylver_ het volgende:
Omen, ik vind het juist goed dat je naar Riley kijkt en haar hier in volgt. Ik denk dat je het alleen maar een vervelende ervaring er van maakt als je het gaat afdwingen. Bovendien denk ik niet dat het werkt.
'Men' heeft altijd een mening over hoe anderen opvoeden; ene oor in, andere oor uit.
Het komt heus goed, er komt een moment dat Riley er ook echt klaar voor is en dan spring je er op in
Voor nu af en toe proberen, maar levert het veel verdriet of frustratie op, gewoon een andere keer weer proberen.
ik herken wel dat mensen snel willen benoemen, je kind willen doorgronden, of karakteriseren. En ik merk ook dat je het als ouder ook snel gaat doen, het is denk ik een valkuil. Want als je dat steeds uitspreekt of als anderen dat steeds zeggen, wordt het 'waar'. Ik weet het nog goed uit mijn eigen jeugd. Ik kom uit een gezin en omgeving met vrij veel stevige/grote/dikkere mensen. Ik was juist heel tenger. Dat heb ik echt zo lang ik me kan herinneren moeten horen. 'wat ben je toch lekker dun', 'heel anders dan je zussen' 'zij is echt heel anders he?' Waardoor in mijn hoofd al heel vroeg de volgende twee ideeën zich vastzetten: a. ik ben kennelijk raar of in ieder geval 'anders' dan de rest, b. dun zijn is kennelijk bijzonder en goed (terwijl ik daar niets voor doe en me er eigenlijk helemaal niet bewust van ben). Beide ideeën hebben uiteindelijk niet zo'n fijn effect op me gehad denk ik.quote:Op maandag 18 juli 2016 20:52 schreef vencodark het volgende:
Herkennen jullie zulke opmerkingen en in hoeverre zijn jullie kinderen weleens verlegen naar vreemden?
Damn... Dan zijn we nog 4 jaar bezig, want geloof dat mijn oudste er ook wel zo 1 isquote:Op maandag 18 juli 2016 09:44 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik weet nog dat mijn broertje het tot zijn 10e ofzo had. Altijd een gat bij z'n knieën.
Overigens heb ik nu ook een gat in mijn broek bij de knie.
Heb in Aiden's babytijd nogal veel achter hem aangekropen.
Ik maak daar geen probleem van, ze komen er toch wel mee in aanraking, en voorlopig legt hij die link niet met oorlog, nu is een tank gewoon een hele grote stoere auto.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 08:56 schreef Fazzoletti het volgende:
Oh, ik heb nog even een vraag voor hier![]()
F heeft als verlaat verjaardagskado een magneet spel gekregen met allerlei stukjes magneet die je vervolgens kunt gebruiken om voertuigen te maken (deze)
Hij is er helemaal wild van en wil het nu de hele tijd spelen![]()
Maar, 1 van de kaartjes met voertuigen is een tank. Vriend vroeg me: 'Zullen we deze eruit halen?' omdat hij het niet nodig vind dat een 2 jarige al leert wat een tank is. Zelf had ik hier echt geen moment over na gedachtIn zijn eigen opvoeding zat dit wel erg; hij mocht als kind ook echt geen oorlogje spelen oid of kijken naar de A-Team
![]()
, ik was daar als kind gewoon helemaal niet mee bezig
![]()
Hoe staan jullie hier in?
Kuiken is bij de GO vandaag. Vanmorgen zei hij dat hij daar ook zonder luier wilde, dus ik heb een hele stapel onderbroekjes en broekjes in zijn koffer gegooid, maar eenmaal in de auto daar naartoe, krabbelde hij een beetje terugquote:Op dinsdag 19 juli 2016 08:32 schreef Fazzoletti het volgende:
Burd, gaat lekker met de zindelijkheid! Fijn zegVandaag weer zonder luier proberen?
Heerlijk hequote:Op dinsdag 19 juli 2016 08:34 schreef Franny_G het volgende:
Zo mooi op deze leeftijd, dat ze soms denken dat ze al de hele wereld aan kunnen en dan bij nader inzien toch maar niet..
Ik zou het er uit halen, kuiken krijgt van ons ook niks met pistolen of wapens er op (ook geen waterpistool, voorlopig). We wonen wel vlakbij militair oefenterrein, en zijn ook wel eens bij het Nationaal Militair Museum geweest, maar kijken vind ik wat anders dan spelen.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 08:56 schreef Fazzoletti het volgende:
Oh, ik heb nog even een vraag voor hier![]()
F heeft als verlaat verjaardagskado een magneet spel gekregen met allerlei stukjes magneet die je vervolgens kunt gebruiken om voertuigen te maken (deze)
Hij is er helemaal wild van en wil het nu de hele tijd spelen![]()
Maar, 1 van de kaartjes met voertuigen is een tank. Vriend vroeg me: 'Zullen we deze eruit halen?' omdat hij het niet nodig vind dat een 2 jarige al leert wat een tank is. Zelf had ik hier echt geen moment over na gedachtIn zijn eigen opvoeding zat dit wel erg; hij mocht als kind ook echt geen oorlogje spelen oid of kijken naar de A-Team
![]()
, ik was daar als kind gewoon helemaal niet mee bezig
![]()
Hoe staan jullie hier in?
Zo staan wij er idd ook in. Over slaan met stokken gesproken.... kuiken vindt het enorm leuk om met een stok in struiken/bosjes en tegen bomen te slaan. Ik weet dat er meer jochies zijn die dat leuk vinden, vraag me toch af waarom...quote:Op dinsdag 19 juli 2016 09:17 schreef WupWup het volgende:
Ik ben wel strikt op wapens en gewelddadige spelletjes, dus geen geweren, zwaarden en niet voor de grap slaan met stokken. Ik geloof dat ik een tank in een boek wel zou toestaan, dat kan op sommige plekken in Nederland gewoon onderdeel van het straatbeeld zijn. Oorlog is natuurlijk ook gewoon een realiteit. Niet hier gelukkig, maar oorlog spélen gaat me wel te ver.
Wij zetten het nieuws sowieso niet aan als kuiken er bij is. Tot een jaar of 6 hoeven (en kunnen) ze er niets mee, heb ik begrepen.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 09:49 schreef Fazzoletti het volgende:
Als ik zie hoe het nieuws nu gedomineerd wordt door ellende vraag ik me echt af hoe je je kinderen daarin begeleidMoeders met oudere peuters, heb je het idee dat je kind hier uberhaupt al iets van mee krijgt?
Inderdaad, eerder keken wij standaard het 20-uur journaal, tegenwoordig zo goed als nooit meer. Heerlijk rustigquote:Op dinsdag 19 juli 2016 11:20 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik kijk zelf al langere tijd geen nieuws meer, dat vind ik zo'n verademing! Uiteindelijk krijg ik de hoofdlijnen echt wel mee van nu.nl/zaterdagkrant/etc maar ik wil niet alle nare/sensatiebeluste details & beelden meekrijgen.
Ja, je hebt gelijk, er zit inderdaad verschil in. Het lijkt me ook echt lastig als je een kind hebt dat er op die manier mee bezig is zoals jij beschrijft van de jongens in je klas. Ik weet dat ook nog wel van vroeger. Zoals ik ook nog weet dat op de kleuterschool een paar jongetjes wrede dingen uithaalde met insecten.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 10:49 schreef Crumpette het volgende:
Ah maar ik vind dat, naast herkenbaar, wel iets anders dan de jongetjes in mijn klas die niks anders tekenden dan tanks en geweren en ook in de pauzes niks anders wouden spelen dan oorlogje en het vooral stoer vonden om elkaar eronder te krijgen.
Spelen dat je een 'good guy' bent en eigenlijk de wereld verdedigt tegen het kwaad zoals in het verzet zitten, is dan m.i. bijna lief. Same voor A-team, dat waren ook goeierds in een stoer jasje toch? Ik was als kind ook graag bezig met geschiedenis, ook met de nare kanten, en in de juiste context is dat alleen maar prima volgens mij. Het jeugdjournaal en gesprekken daarover lijkt me ook goed (als hij wat groter is en zich er voor interesseert,) maar ik zet nu nog niet het gewone nieuws aan met W erbij. Horizon verbreden, topmaar er is echt nog tijd zat om gruwelbeelden te zien.
Waarmee ik maar wil zeggen: op den duur kun je ze toch niet beschermen, en dat hoeft m.i. ook niet, maar ik geef nu nog geen speelgoed dat er voor bedoeld is om elkaars harses in te slaanzeker niet omdat ik straks een duo heb en ze dat ongetwijfeld wel willen.
Als ik daar wat amateur psychologie op loslaat, zou het misschien iets kunnen zijn als: je eigen kracht 'meten', effect zien van wat je doet, en ja misschien ook iets destructiefs: zo'n stok kapot proberen te slaan? Ik denk dat veel kinderen, en met name jongetjes (al is dit seksistisch om te zeggen, denk toch dat het zo is), hun macht en kracht ontdekken en gefascineerd raken door wat ze kunnen maken maar ook kunnen stukmaken.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 10:58 schreef Burdie het volgende:
Zo staan wij er idd ook in. Over slaan met stokken gesproken.... kuiken vindt het enorm leuk om met een stok in struiken/bosjes en tegen bomen te slaan. Ik weet dat er meer jochies zijn die dat leuk vinden, vraag me toch af waarom....
gefeliciteerdquote:Op dinsdag 19 juli 2016 19:52 schreef ferrari_rood het volgende:
Fijn dat het beter gaat met Jan, deze warmte is natuurlijk ook niet fijn voor een huid.
ik heb een baan voor een jaar
Oh ja dan zal er in 2 mnd niet ve veranderd zijn..quote:Op dinsdag 19 juli 2016 20:30 schreef mousemicky het volgende:
GM, we zijn een maand of 2 geleden naar een bungalowpark geweest met onze vriendengroep (incl 6 peuters/ kleuters) en waar de rest enthousiast het (diepe) zwembad in rende, waagde J zich alleen in het peuterbad om daar volmaakt gelukkig in zn eentje met bakjes water te slepen... Hij vermaakte zich wel, maar voor de gezelligheid hoef ik dus niet met vriendinnen te gaan
Ik weet dat als wij er niet bij zijn ze super goed op ze letten en het is niet meer aaah joh dat doet hij niet. Ze zien in dat ik twee wereld ontdekkertjes heb en niet zoals hun nichtje die gezellig bij je blijft. Ze zien nu echt dat ze hun streken hebben en dat ze echt moeten oplettenquote:Op dinsdag 19 juli 2016 20:41 schreef Sylver_ het volgende:
Gelukkig dat het wat beter gaat met Jan.
Oh Goitske, ik zou het ook erg spannend vinden om ze te laten gaan dan![]()
In zo'n instructiebad kan hij in het eerste deel nog wel met z'n voeten bij de bodemquote:Op dinsdag 19 juli 2016 21:00 schreef mousemicky het volgende:
Zoals J zelf zegt: ik wil niet in het grote zwembad want dan kan ik niet met mn voeten bij de grond. Dat is dus nu nog een hard criterium
Verder geen trauma hoor, in bad gaan vindt ie verder wel leuk, met water spelen ook, alleen water op z'n hoofd en gezicht is een no go. J is idd van het voorzichtige type, doet dingen echt pas als ie zelf vindt dat ie ze kan. Zo gaat ie nu pas regelmatig (heeeeeeel langzaam) op de loopfiets...
Het is ook meer een langetermijnplan van mijquote:Op dinsdag 19 juli 2016 21:21 schreef mousemicky het volgende:
Er is wel een binnenbad met zo'n ding, maar daar kom ik liever niet, staat in een niet al te beste wijk met bijbehorende bezoekers zeg maar....
Vraag me trouwens af of het zou werken, het meer bij de Beekse Bergen begint natuurlijk ook ondiep, maar daar ging ie ook echt niet verder dan enkeldiepte...
Tja, daar gaat het denk ik mis. Elke week zwemmen gaat hier echt niet gebeuren, ik hou zelf helemaal niet van (binnen)zwembaden. Bij warm weer vind ik een buitenbad nog wel te doen, maar binnen, nee. Het komt vast wel een keer, en misschien lijkt ie op mij, en wordt t nooit een watterrat. Een zwemband heb ik trouwens wel voor m gekocht, maar die krijgt ie in zn vakantie-verrassingspakket. Een hele toffe van cars, dat helpt misschien een beetjequote:Op dinsdag 19 juli 2016 21:27 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Het is ook meer een langetermijnplan van mij![]()
Dat je er elke week (2 weken?) heen kunt en hij er zo vertrouwd mee raakt en langzaamaan steeds iets verder durft/wil.
Maar elke week Speelland Beekse Bergen klinkt ook niet verkeerd
werkt heel goed heb ik ook voor Teun gekocht en met opzet gewoon goedkoopste die ik kon vinden zodat hij sneller denk van hmmm. Pampers absorberen te goedquote:Op dinsdag 19 juli 2016 21:52 schreef Franny_G het volgende:
Ik had vandaag een Eureka-momentje.. om die ongelukjes te voorkomen, kunnen we natuurlijk luierbroekjes gaan gebruiken. Kan I toch makkelijk op en af het potje en hoeft ze ook niet overstuur te raken als het toch niet lukt. Beetje suf dat ik daar niet eerder op kwam..
Haha! Peutersquote:Op dinsdag 19 juli 2016 22:06 schreef mousemicky het volgende:
O, en in het kader van totaal wat anders: J heeft gisteren en vandaag geheel vrijwillig rauwe bloemkool gesnackt. De truc? Hem vertellen dat dit eigenlijk BOEMkool is, en dat het soms heel hard boem zegt als je er op bijt. Dat moets natuurlijk getest worden. Natuurlijk deed de bloemkool een paar keer boem, en nu vindt ie het lekkerVerrassend, hoe de psyche van de peuter werkt
Bij ons met 5, maar hier hebben ze kleuterlessen voor 4-5-jarigen. Wel zonder ouders maar nog maar een half uurtje. Als ze eraan toe zijn en er is plek, gaan ze door naar het diplomazwemmen.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 23:27 schreef Burdie het volgende:
Kuiken zwemt al vanaf dat bij 3 maanden oud is wekelijks, die vindt het heerlijk in het water en voelt zich er helemaal vrij. Die stroomt straks ook zo door naar ABC (is dat met 4 jaar ja?).
Hier moest je kind werpen ed. Dat kan ik met mijn schouder en arm echt niet meer.quote:Op woensdag 20 juli 2016 13:45 schreef Shandaly het volgende:
Dat was hier deze week ook... de laatste zwemles voor de zomervakantie is mét een ouder in het zwembad. Geweldig juist! Ik had oppas voor Femke geregeld en ben lekker meegegaan. Ze hadden een mini aquarobics les geregeld op muziek van Kabouter Plop en aanverwanten, vreselijk, maar hebben zo gelachen! Daarna met de ongewone gewone les meegedaan, zwemmen door het gat enzoLars vond het geweldig! Lekker gek doen met mama
Ik heb er nu wel spierpijn van
Dat is ook precies de intentie. Hoewel.... het ligt er wel een beetje aan hoe M's fysiotraject gaat. Misschien dat wat bij de meiden past voor hem niet echt passend is en vice versa.quote:Op woensdag 20 juli 2016 09:55 schreef mousemicky het volgende:
Kyara, in jouw situatie zou ik ze gewoon alledrie tegelijk laten starten denk ik, scheelt heen en weer rijdenMet twee snellere meiden en een iets voorzichtigere grote broer die maar een jaar ouder is gaan ze hopelijk mooi gelijk op!
Fijn dat hij het ook zo leuk vindt!quote:Op woensdag 20 juli 2016 15:13 schreef Fazzoletti het volgende:
F was gisteren op strand met oma. 'S middags nog even bij haar thuis geslapen en daarna zijn ze weer gegaan, tot 9 uur zijn ze gebleven![]()
Hij vond het fantastisch en blijft er vandaag maar over vertellenZelf was ik borrelen op een ander strand dus een goede deal zo
![]()
Lucas is een kloon van mijn man. Die is 1.87 en 65 kg ongeveerquote:Op donderdag 21 juli 2016 12:54 schreef ferrari_rood het volgende:
Franny wat een ondernemende dame heb je. Hier blijven ze tegenwoordig heel dicht bij mij. Ean deed dat altijd al en Sac tegenwoordig ook of anders is er Ean die haar terug dirigeert.
Chanty lucas heeft jouw bouw denk ik. Dus logisch dat hij smal is.
Shandaly nog spierpijn?
Nah op dit moment niet. Ik schrok gister een beetje van mezelf in bikiniquote:Op donderdag 21 juli 2016 13:23 schreef ferrari_rood het volgende:
Dan zijn jullie beide slank gebouwd en dus logisch dat Lucas dat ook is. En volgens mij ben jij nu nog steeds slank.
Niet te steng voor jezelf zijn hoor.quote:Op donderdag 21 juli 2016 14:04 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nah op dit moment niet. Ik schrok gister een beetje van mezelf in bikinizit nu al een paar weken op hetzelfde gewicht na de bevalling en stiekem baal ik daar wel van. Niet te hard afvallen okz maar stagneren hoeft nou ook niet. Moet nog tien kilo kwijt voor een mooi gewicht
maar goed, bevalling is net een maand geleden dus het mag en het komt wel goed. Kwam t vorige keer ook.
Nee, ik denk dat die van mij (en jou) daar nog wat te klein voor is eigenlijk. Ik heb nu wel een paar keer gezien wat ze doet als ze mij/ons kwijt is: dan gaat ze dus heel hard roepen (mama, mama, waar ben je???) en dat pikken mensen om haar heen dan dus wel op. Ik zat meer te denken om haar iets om te doen met naam en mijn telefoonnummer erbij.quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:03 schreef Burdie het volgende:
Hebben jullie eigenlijk met je peuter afgesproken wat ze moeten doen als ze je kwijt zijn?
Ja ik meen me te herinneren dat het na de bevalling bij Lucas ook even stagneerde en toen kelderde. Eet nu wel meer om dat te voorkomen. Een kan het wel loslaten maar moppert gewoon niet voor de spiegel gaan staan nu. Gelukkig ligt er iets heel moois bij mequote:Op donderdag 21 juli 2016 14:25 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat die van mij (en jou) daar nog wat te klein voor is eigenlijk. Ik heb nu wel een paar keer gezien wat ze doet als ze mij/ons kwijt is: dan gaat ze dus heel hard roepen (mama, mama, waar ben je???) en dat pikken mensen om haar heen dan dus wel op. Ik zat meer te denken om haar iets om te doen met naam en mijn telefoonnummer erbij.
Chanty,. Het komt zeker weten goed, net als de vorige keer. Ik heb na de bevalling van I ook vrij lang stil gestaan en het ging langzaam maar uiteindelijk had ik driekwart jaar erna wel ondergewicht.
. Je gewicht en hoe je er in bikini uitziet, is wel het laatste waar je je nu, zo kort na de bevalling, druk over hoeft te maken toch?
Ik denk dat dat dus best al wel kan. Op zijn eigen niveau weliswaar, maar wij maken best af en toe al afspraken met hem en dat geeft hem heel veel houvast en zelfvertrouwen. Ook als hij het nog niet helemaal snapt. Ik wil hem voor zaterdag wel wat meegeven, bijvoorbeeld dat hij ons niet moet gaan zoeken maar stil moet blijven staan en een volwassene om hulp vragen of zo.quote:Op donderdag 21 juli 2016 14:25 schreef Franny_G het volgende:
Nee, ik denk dat die van mij (en jou) daar nog wat te klein voor is eigenlijk. Ik heb nu wel een paar keer gezien wat ze doet als ze mij/ons kwijt is: dan gaat ze dus heel hard roepen (mama, mama, waar ben je???) en dat pikken mensen om haar heen dan dus wel op. Ik zat meer te denken om haar iets om te doen met naam en mijn telefoonnummer erbij.
Kuiken heeft deze en vindt het heeeeeel cool als die weer eens om magquote:Op donderdag 21 juli 2016 14:44 schreef Roomsnoes het volgende:
Chanty, zoek eens op sos polsbandje. Dan vind je oa van die festivalachtige bandjes. Wij hebben we ook zo een voor O en die heeft ze dan om haar pols, enkel of kleding, al naar gelang haar humeur
Zoiets iddquote:Op donderdag 21 juli 2016 14:44 schreef Roomsnoes het volgende:
Chanty, zoek eens op sos polsbandje. Dan vind je oa van die festivalachtige bandjes. Wij hebben we ook zo een voor O en die heeft ze dan om haar pols, enkel of kleding, al naar gelang haar humeur
Ja, op die manier kan het wel. Ik maak soms met I ook wel afspraken. Ik bedoel meer dat ik denk dat bij de paniek (help, waar is mama) die een kind dan kan voelen en ook de oriëntatie kwijt zijn, ze vaak precies datgene doen waarvan je hoopt dat ze 't niet doen. Zoals op het strand: vaak lopen de kinderen dan de 'wind mee' richting op, ze gaan toch zoeken, en stil staan is dan heel tegennatuurlijk voor ze. Dus in die zin denk ik dat het heel lastig is om echt afspraken te maken, omdat ze die op zo'n moment vergeten.quote:Op donderdag 21 juli 2016 14:47 schreef Burdie het volgende:
Ik denk dat dat dus best al wel kan. Op zijn eigen niveau weliswaar, maar wij maken best af en toe al afspraken met hem en dat geeft hem heel veel houvast en zelfvertrouwen.
Ik denk dat ik dit voor zaterdag ook zo ga oefenen met kuikenquote:Op donderdag 21 juli 2016 14:59 schreef Twinkle20 het volgende:
Boaz snapt dat kettingkje ook nog niet. Djenna weet wel heel goed te vertellen dat als ze papa en mama kwijt is. Dat oefenen we ook altijd even voordat we weg gaan ..dat ze dan naar iemand toe moet lopen, de ketting mort laten zien en vragen of die papa en mama bellen. Ik denk dat ze, mocht het ooit gebeuren, dit in de praktijk ook echt wel doet![]()
Dat was meer als we elkaar in een winkelcentrum ofzo kwijt zouden raken. Je kan niet om de haverklap herkenningspunten afspreken, en het is voor volwassenen natuurlijk veel makkelijker om terug te lopen naar waar je vandaan kwam. En als er volwassenen komen en dat kind zegt dan ze moet blijven staan waar ze staat, dan kunnen ze vast van daar uit helpen zoeken.quote:Op donderdag 21 juli 2016 17:00 schreef Moppert het volgende:
met niemand meegaan vind ik dan wel weer best lastig om te zeggen als het kind iemand kwijt is.
want die iemand kan als volwassene veel hulp bieden, en weglopen van iets om hulp te halen is zonder kind dan weer misschien dat het kind weer kwijt is.
Ik spreek een vaste ophaal plek af met de kinderen, (naast hun favoriete speelobject wat ze altijd weten te vinden ) En ik leer ze hun voor en achternaam. En mijn voor en achternaam.
Als het speelding niet lukt dan vraag ik ze of ze iemand die er werkt aan kunnen spreken of een andere moeder die kan helpen.
oh die vind ik voor de jongens leukquote:Op donderdag 21 juli 2016 14:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Kuiken heeft deze en vindt het heeeeeel cool als die weer eens om mag.
We spreken dan met hem af wanneer het armbandje af mag en daar hudt hij zich vrijwel altijd netjes aan.
[ afbeelding ]
dat is nog meer geschikter voor die van mijquote:Op donderdag 21 juli 2016 14:54 schreef Chanty het volgende:
[..]
Zoiets iddeven zijn maat opmeten vanavond. Hoop dat het past. Anders haal ik bij de dierenwinkel en halsband met koker
"Voor jou, van vrouwtje appelwang" staan veel meer leuke verhaaltjes in. We hebben vooral veel gehad aan 'Jaspers boze bui'. Dat heeft t voor haar makkelijker gemaakt te benoemen dat ze 'boos is/niet wil slapen' maar ook te begrijpen dat je dat mag voelen en hoe je ermee om kunt gaan en dat t ook weer over gaat. Nou ja, moeilijk uit te leggen wat ik precies bedoel, maar t heeft enorm geholpen.quote:Op donderdag 21 juli 2016 17:23 schreef Burdie het volgende:
Fijne tips, bedankt. Hoe heet dat boekje, wmik? Dat lijkt me voor kuiken nog een flinke stap te ver, maar misschien voor over een jaar
.
Wat zegt ze wel Wammes?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 12:46 schreef WammesWaggel het volgende:
Hi daar, gisteren heb ik wat tijd doorgebracht met mijn nichtje van bijna 2,5 jaar oud maar behalve een paar woordjes achter elkaar komt er niet veel uit.
Een echt gesprek voeren zit er niet in..
Hoe ongebruikelijk is dat voor een kind van die leeftijd?
26 jaar? HOE OUD BEN JIJ DAN WEL NIET???quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:22 schreef Goitske het volgende:
Teun op het cb vandaag 13.8 kg en 92,6 cm daarmee gewicht op de 0 lijn lengte op de +1
Alles was goed en hij deed alles. Volgende x voor ogentest
Jan en Teun kennen alleen mijn schoonouders, ik heb al 26 jaar geen contact meer met mijn ouders dus die kennen ze niet
Met opa en oma zijn ze helemaal gek. Staan te juichen als die komen![]()
Ooit komt een dag dat ze vragen waarom ik gern papa en mama heb want zr weten dat opa en oma de papa en mama van papa zijn. Ik weet nog niet wat ik ga antwoorden
Mijn bijna 2,5 jarige maakt combinaties van maximaal 4 woorden, maar als ouder is daar prima een gesprek mee te voeren hoor. Soms versta je als buitenstaander woordjes ook niet die de ouders wel herkennen. Als ze nog niks zeggen met 2,5 zou ik me wel wat zorgen maken, maar dit klinkt niet heel vreemd.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 12:46 schreef WammesWaggel het volgende:
Hi daar, gisteren heb ik wat tijd doorgebracht met mijn nichtje van bijna 2,5 jaar oud maar behalve een paar woordjes achter elkaar komt er niet veel uit.
vrij normaal hoor, ze maken korte zinnetjes van een paar woorden en soms moet je echt goed luisteren maar meestal kan eentje van die leeftijd je wel wat duidelijk makenquote:Op vrijdag 22 juli 2016 12:46 schreef WammesWaggel het volgende:
En dit idd..quote:Op vrijdag 22 juli 2016 13:23 schreef Dot. het volgende:
[..]
Mijn bijna 2,5 jarige maakt combinaties van maximaal 4 woorden, maar als ouder is daar prima een gesprek mee te voeren hoor. Soms versta je als buitenstaander woordjes ook niet die de ouders wel herkennen.
Ik zou ook in paniek zijn dan, vooral omdat ze al met al best lang weg was, tegen die tijd. Fijn dat je zo kalm kon blijven! En gelukkig stond ze gewoon netjes in de rij.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 08:59 schreef _NIKKI_ het volgende:
Waarschijnlijk zien ze daar normaal alleen maar mama's die compleet in paniek en overstuur zijn, want ze keken me een beetje vreemd aan toen ik kalmpjes mijn verhaal over L vertelde. Na nog even verder zoeken bleek dat L gewoon keurig in de rij stond bij het schminkenn, maar dat ik de schminkrij had aangezien voor een receptie/feestje.
Oh en ik ben aan het inpakken voor vakantie. Morgen vertrekken we naar Frankrijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Franny_G op 22-07-2016 13:52:58 ]"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Hier zegt hij bief als we hem iets geven omdat hij nog niet snapt dat hij op ons alsjeblieft dankjewel moet zeggenquote:
Ja, die boerderij was echt geweldig. Precies dezelfde gedachten over wat een kdv moet zijn en bieden, heel veel ruimte, kleine slaapkamers met maar 2 bedjes bij de peuters en een lekker nuchtere boerenattitude, maar echt wel ruim een half uur rijden. En als Stip eenmaal op school zit moeten we mini dus alsnog verhuizen, want dat is niet te combineren.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 13:51 schreef BlueEyes het volgende:
Dot wat sneu, kan me zo indenken dat je daar een knoop van in je maag krijgt.
Hoop zo dat jullie snel een prettig KDV vinden.
Er was toch laatst een KDV die bij het verhaal wel goed reageerde? Of voelde dat KDV niet goed voor jullie?
En misschien toch de 25km verderop boerderij toch eens bezoekje brengen?
Ja, precies dat doet I ook, en behoorlijk erg momenteel. En als ik niet op haar inga als ze zo tegen me praat of als ik niet aan haar wil tegemoet wil komen, dan is het huilen geblazen, op de grond liggen en soms zelfs een gefrustreerd langgerekt 'AAAAAAAH' en een rode kop van kwaadheid.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 17:02 schreef Twinkle20 het volgende:
Djenna kan soms ook aardig commanderen/delegeren/dirigeren/hoe je het wilt noemen. Ze bedoelt het niet zo denk ik, maar toch. Zoals een zinnetje: 'Mama moet mij troosten'. En dan verbeter ik haar door te zeggen: 'Hoe vraag je dat netjes?' of ik zeg ... 'Mama zou je mij alsjeblieft willen troosten'? Want mama (en andere mensen) moeten helemaal niks .. vind dat een beetje onbeschoft
Mooi dat je tot zo'n inzicht komt door zo'n programma. We hebben allemaal zo onze blinde vlekken, gevoeligheden en valkuilen in de opvoeding, denk ik. Maar je grote betrokkenheid bij je kinderen en je liefde voor hen is altijd heel duidelijk voelbaar.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 19:12 schreef Twinkle20 het volgende:
Bottom line: ik moet mijn kinderen echt wat meer los durven te laten... Ze leren dingen niet alleen doordat ik ze voor van alles behoed. Soms moeten ze gewoon meemaken dat dingen op een bepaalde manier aanpakken niet altijd even handig is. Ik denk dat dat bij mij vooral komt omdat Djenna voornamelijk de eerste 3 jaar van haar leventje veel moeite had met het goed kauwen en dan pas doorslikken van haar eten. Hoewel we nog steeds wat terughoudend zijn met bepaalde dingen (druiven en cherrytomaatjes gaan hier nog altijd in 4 stukjes bijvoorbeeld), gaat het overigens heel goed! Steeds minder vaak worden dingen voor haar in stukjes gesneden en durf (voornamelijk ik) het aan om eten zo in het vuistje te geven. Dus voor mij ook een grote stap vooruit
Hier wilde ik laatst ook iets over vragen.quote:Ze volgen zo ongeveer 1 op 1 het Voedingscentrum ipv op de behoefte van het kind af te gaan. Een kind eet wat het eet, en als mijn kind 5 boterhammen wil dan mag hij dat, dan wil ik niet dat er in het beleid staat dat ze max 2 boterhammen mogen op de peutergroep. Vind ik wat vreemd.
Wij wonen aan de rand van Apeldoorn. 4 minuten fietsen en we zitten tussen de landerijen maar wonen gewoon in een hoekwoning op een woonerf.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 18:46 schreef Dot. het volgende:
Een vriendin vertelde me dat ze op haar kdv alleen water aanbieden en haar dochtertje drinkt dat nauwelijks dus het eerste wat die doet als ze thuis komt is 3 bekers diksap drinken. Dat snap ik ook echt niet van zo'n kdv, vooral met warm weer.
We zijn vandaag even langs het kdv gereden waar we donderdag heen gaan (met het rare voedselbeleid) en de buitenruimte zag er iig al erg leuk uit. Heel ruim opgezet en een apart baby stukje met een tuin ipv tegels.
Leuk zeg goitske! Jullie wonen wel redelijk landelijk of niet? Ik mis het durp soms wel. Buiten is hier net te ver om te fietsen zeg maar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
het hoeft niet hoor als de knop om is dan is het zo klaarquote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:40 schreef Loj het volgende:
Hihi, er zullen vast een hoop ongelukjes gebeuren.
Maar meneertje roept nu telkens naar mij: mama, het gaat stinken want ik poep nu
Luier verschonen is echt dramatisch momenteel, dus we gaan er nu echt voor. (Ik heb twee weken daarna gaat dreumes onder het mes, dus hoop dat t gaat lukken voor die tijd)
gefeliciteerd!quote:Op zondag 24 juli 2016 21:12 schreef Chanty het volgende:
Met haar grote ogen
Goitske leuk tweetal
Hier vandaag naar Plaswijckpark geweest voor het eerst (mijn 32e verjaardag gevierd). Lucas vond het prachtig! Zelfs de water/ zand speeltuin!!! Middagslaapje heeft hij geskipt. Hopelijk slaapt hij de nacht door.
E wordt volgende week 4 en is 2 welen terug bij Dory geweest. Ging prima! Er was 1 stukje spannend, vrij aan het begin en daarna niet echt meer. De film duurt wel lang, incl pauze 2 uur. /my2centsquote:Op zondag 24 juli 2016 21:24 schreef Loj het volgende:
Oh super tof Franny!
Ik wil eigenlijk met Ow naar finding Dort, hij is helemaal gek op finding nemo. Maar de film is vanaf 6, dus durf t toch niet aan.
We gaan t zien, hij zegt nu zelf ook: mama, vanaf dinsdag geen vieze poepbillen meer toch?! Dus ben benieuwd.
Mooie foto's trouwens
Wij zijn vandaag in onze laatste dag Luxemburg (morgen rijden we naar huis) naar een dierentuintje/sprookjespark gegaan. Echt onwijs leuk, Ow heeft zich super vermaakt! Aanrader als iemand ooit in Luxemburg is met peuters
was een typfout moet 16 zijn maar voor mij vooral een opluchting nu ik kinderen heb en vooral een bevestiging dat het een goede keuze is geweest. Ik en mijn kinderen zijn veilig en vrij en dat is mij alles waard.quote:Op zondag 24 juli 2016 22:44 schreef ferrari_rood het volgende:
Ean vond shaun het schaap.al eng vorig jaar en sac kan niet langer dan 20min ergens naar kijken. Ik skip de bios nog even.
Franny wat is I ineens groot.
Dot wat sneu voor stip. Hopelijk vinden jullie snel een passende oplossing.
Goitske het klinkt altijd heel.erg leuk bij jullie. Maar al 26jr geen contact met je ouders lijkt mij best heftig. Vooral nu zelf je moeder bent of niet?
Nogg steeds koorts. Hij werd om 6 uur huilend wakker en wilde niet meer slapen of liggen. Wij zijn dus al aangekleed en gedouched allemaal.quote:
W kan ook helemaal in iets zitten en lang kijken (ook lang kleuren, schilderen enzo. trouwens).quote:Op maandag 25 juli 2016 09:32 schreef Franny_G het volgende:
Een andere film had ik met I nog niet gedaan. Ik was een keer eerder met I in het filmhuis geweest bij een speciale peuterfilm. Dat ging over een kindje van 3 - 4 jaar in Thailand en hoe zijn leventje eruit ziet. Het duurde een uurtje. Pim en Pom kent I van de korte filmpjes en boeken die we hebben, de film duurt 70 minuten en is ook niet echt spannend. Dat ging dus precies goed zo. Maar ik kan me voorstellen dat je met een kind van vier al best naar Finding Dory kunt gaan als ze Finding Nemo kennen en die ook niet (te) eng vinden. Het ene kind houdt het wel langer vol met kijken dan het andere. I kan echt al helemaal 'in' iets zitten en houdt het daardoor lang vol.
Ja hij gaat gewoon zwemmen, hij kan niet wachten en wordt helemaal wild zodra hij het zwembad ziet, dus dan vergeet hij gewoon dat hij niet helemaal 100% oké is. En als het niet goed gaat dan ga ik gewoon met hem bij onze tent zitten. We hebben de waterbaan met bootjes mee dus daar kan hij dan op zijn gemak mee spelen, of lekker met mama knuffelen.quote:Op maandag 25 juli 2016 07:28 schreef Sylver_ het volgende:
Gelukkig voelt hij zich niet ziek, Nikki. Vandaag dus wel gewoon zwemmen?
Goitske, het zal daarbij denk ik ook wel verschil maken of het om een 'gewone' ruzie gaat of over iets dat al een lange (heftige) geschiedenis kent.
Whelemaal mee eensquote:Op maandag 25 juli 2016 09:20 schreef Goitske het volgende:
Twinkle ik denk altijd maar zo familie kun je niet kiezen maar je kunt er wel voor kiezen om ze niet in je leven te hebben
Nikkie fijn dat het mee valt en dat hij niet ziek in bed ligt
Sylver bij ons is ht een heftige geschiedenis met geestelijke mishandeling, doorgedraaid in het geloof en drank misbruik
Daar wil ik zelf niet zijn en al helemaal mijn kinderen niet.
Idd die opmerking, dan is mijn anwoord goh die vader van jou heeft ook vast gezeten voor mishandeling. Is godsdienstwaanzinnig geworden en om alle ellende te ontvluchten ben je via een raam op de eerste verdieping het huis uit gegaan zijn ze meestal wel stilquote:Op maandag 25 juli 2016 11:51 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Whelemaal mee eens![]()
het feit dat ze een stickertje moeder of schoonbroer of weet ik veel hebben, wil nog niet zeggen dat alles dan maar gezegd en gedaan kan worden door hun. Als het vrienden waren geweest had ik er ook mee gebroken. Dan is het ineens wel maatschappelijk verantwoord
Nuet dat ik me er ook maar iets van aan trek.. maar ik krijg soms wel de opmerking: 'tis wel je moeder he'.
Dude oordeel pas als je het hele verhaal kent denk ik dan![]()
fijn zo'n dememte poesquote:Op dinsdag 26 juli 2016 06:29 schreef Dot. het volgende:
Onze demente poes krabt dus s ochtends vroeg aan de deur van Stips kamerZe moet naar boven kunnen omdat daar de kattenbak staat, maar 5 uur vind ik toch echt te vroeg en afgaand op Stip's humeur hij ook
![]()
Oh, dan zou ik idd ook boos worden Fazz! Vind je het niet fijn hoe je vriend erop reageert of kunnen er wel twee vormen naast elkaar bestaan?
Blue, hoe gaat het met slapen?
Gefeliciteerd room!
Oh boe, niet fijn zo'n vroege katquote:Op dinsdag 26 juli 2016 06:29 schreef Dot. het volgende:
Onze demente poes krabt dus s ochtends vroeg aan de deur van Stips kamerZe moet naar boven kunnen omdat daar de kattenbak staat, maar 5 uur vind ik toch echt te vroeg en afgaand op Stip's humeur hij ook
![]()
Oh, dan zou ik idd ook boos worden Fazz! Vind je het niet fijn hoe je vriend erop reageert of kunnen er wel twee vormen naast elkaar bestaan?
Blue, hoe gaat het met slapen?
Gefeliciteerd room!
Geloof dat in de driftbui helemaal niets werkt!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 08:26 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Oh boe, niet fijn zo'n vroege kat![]()
Dit weekend was eigenlijk voor het eerst dat F een driftbui had waar we beide bij waren, dus voor het eerst dat we er tegelijkertijd op reageerdenIk ben meer van de kalme, begripvolle aanpak (die op zo'n moment niet werkt) en vriend meer van het ferme toespreken (wat op zo'n moment ook niet werkt)
Ik vind het vooral sneu voor F, die wervelwind van emoties die hij dan heeft.
Het is niet zo dat ik de ene manier beter vind dan de andere hoor, ik weet gewoon nog niet wat nu de beste aanpak is. Dat vriend dingen anders aanpakt als ik vind ik geen probleem, we zijn het in de basis met elkaar eens en dat is het belangrijkste lijkt me
Ik heb het hele slaapeuvel niet helemaal mee gekregen, maar V heeft in het begin om de dag een middagslaapje gedaan. Dat kan tzt misschien ook nog een oplossing zijn.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:05 schreef BlueEyes het volgende:
@Dot We hebben het slaapgebeuren een beetje losgelaten.
Middagslaap skippen resulteert in een jongetje met wallen onder zijn ogen die om 10u 's morgens al zat te gapen en er niet gezelliger op werd.
Dus de middagslaap weer lekker laten gaan en in de avond later naar bed.
Met ongeveer een uurtje bovenzitten in de gang door 1 van ons tot meneer slaapt.
Over een tijdje als het minder warm is en het eerder donker wordt gaan we het weer oppakken.
Ze was natuurlijk enorm van slag. Haar hielen waren helemaal ontveld en haar voetjes bont en blauw. Ze had veel pijn en was enorm geschrokken. Dat je meisje je dan huilend om een pleister vraagt, want die maken alles beterquote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:27 schreef GotC het volgende:
2 benen in het gipsDat was vast schrikken! Hoe reageert ze erop?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |