SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Updates:
The Levantine War - Reddit
https://twitter.com/IraqiSecurityIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Kortom, verouderde info en niet zo overzichtelijk eigenlijk.quote:Vanuit hun bolwerk Falluja, dat IS in januari van dit jaar in handen kreeg
be my guestquote:Op vrijdag 15 juli 2016 10:56 schreef HexHunter het volgende:
De OP is volgens mij ook wel aan een herziening toe.
Ik ga vanavond wel even aan de slag ermee en laat het je vervolgens weten.quote:
ja ik meen dat ik die titel ook een paar keer had gewijzigd, maar dat anderen em weer gingen wijzigen terug naar "crisis". hoe dan ook was er heel veel te doen over de OP en TT van de Syrie topic tot dat ie in huidige vorm werd gegoten. met pro en anti assad mensen die die elkaar aan het bevechten waren. zo kwam op een gegeven moment ook de regel dat de TT neutraal moest zijnquote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:07 schreef HexHunter het volgende:
Daarnaast zou een titelwijziging ook wel mooi zijn.![]()
Dit conflict valt al lang geen simpele 'crisis' meer te noemen maar een volwaardige oorlog.
verkeerde topic?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:31 schreef SupportIceland het volgende:
Waar mij het omgaat is: islamitische gekkies zijn niet de enige gekkies op deze wereld.
Nee, kijk maar eens terug in de vorige reeks. Toen reageerde ik op jouw post dat het nog helemaal niet zeker is of deze dader uit Syri danwel door IS geinspireert was.quote:
Het is niet helemaal zeker maar toch wel 90%... Tunesir die in Frankrijk woont.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:35 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Nee, kijk maar eens terug in de vorige reeks. Toen reageerde ik op jouw post dat het nog helemaal niet zeker is of deze dader uit Syri danwel door IS geinspireert was.
mogelijk zouden de westerse mogendheden minder makkelijk zich in het conflict hebben bemoeid.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:52 schreef zarGon het volgende:
Zou het anders gelopen zijn als IS zich koest hield tegen 'buitenlandse krachten'? Dus zich richten op het 'binnenland' (Syri en Irak) en niets doen in het 'buitenland' (aanslagen e.d.).
Ik denk dat de Turken onder grote druk staan door de EU, VS en Rusland.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 12:23 schreef Slayage het volgende:
was heel opvallend hoe de turken opeens geen problemen meer hadden met de ypg aan de andere oever bij manbij
U.S. Compromises Won Turkey’s Backing for Kurdish-Led Offensive
Major roles for U.S. special forces and local Arabs were crucial to Ankara’s support for an assault on an Islamic State stronghold in Syria.
Turkey agreed to back a pivotal offensive in Syria led by its Kurdish adversaries after intense U.S. lobbying that culminated in a secret May meeting, according to U.S. officials, an agreement that could lead to wider cooperation in the fight against Islamic State militants.
The U.S. won Turkish backing for the assault on the Syrian city of Manbij with a series of political and tactical compromises to rein in the Kurds, Turkish, U.S. and British officials said. That included having U.S. special-operations forces and local...
dat sowieso.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 13:07 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik denk dat de Turken onder grote druk staan door de EU, VS en Rusland.
Het zal voor Turkije denk ik prima uitkomen want dan zijn ze na de oorlog van het hele Koerdische probleem af.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 13:13 schreef Slayage het volgende:
[..]
dat sowieso.
maar dit specifieke punt mbt manbij was heel erg opvallend. als je de turkse officials zag praten over deze ontwikkelingen waren ze heel positief in de communicatie. terwijl het voor turkije uiteraard een nachtmerrie scenario is dat er straks een pkk staat aan de zuid grens is. dan zouden ze helpen aan het stichten van die pkk staat en er ook nog eens vrolijk over doen. het klopte gewoon niet. kennelijk hebben ze achter de schermen het een en ander af gesproken.
een pkk staat voor de turken uitkomen? lijkt me sterk.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 13:16 schreef HSG het volgende:
[..]
Het zal voor Turkije denk ik prima uitkomen want dan zijn ze na de oorlog van het hele Koerdische probleem af.
twitter:sayed_ridha twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 13:06:54Southern Front launch "Hayy Allah" offensive against SAA in the 'Triangle of Death' in Daraa/Quneitra countryside https://t.co/2tZcnSQZvX reageer retweet
Want?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 13:21 schreef Slayage het volgende:
vraag me af wat de amerikanen/jordaniers hiervan vinden...
ik denk dat ze snel teruggefloten zullen worden.twitter:sayed_ridha twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 13:06:54Southern Front launch "Hayy Allah" offensive against SAA in the 'Triangle of Death' in Daraa/Quneitra countryside https://t.co/2tZcnSQZvX reageer retweet
de amerikanen willen dit "staakt het vuren" een echte kans geven. dat helpt niet als iedereen aan het schieten is. en de rebellen in het zuiden zijn volledig afhankelijk van de amerikanen en jordaniers, dus die hoeven letterlijk te fluiten en het is klaar. itt de rebellen in het noorden die minder afhankelijk zijn van de amerikanen.quote:
nee maar het is wel de isis stijl.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 13:25 schreef Szura het volgende:
Want het is al duidelijk dat ISIS een hand had in Nice?
Het valt me gewoon op, als een lone wolf een aanslag zou plegen dan zou ISIS trots zeggen dat zij er achter zitten zoals ze hebben gedaan in Amerika bij die gaybar attack.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 13:25 schreef Szura het volgende:
Want het is al duidelijk dat ISIS een hand had in Nice?
Ik denk dat een "staak het vuren" berhaupt geen kans heeft. Teveel religieus geneuzel wat erbij betrokken is.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 13:28 schreef Slayage het volgende:
[..]
de amerikanen willen dit "staakt het vuren" een echte kans geven. dat helpt niet als iedereen aan het schieten is. en de rebellen in het zuiden zijn volledig afhankelijk van de amerikanen en jordaniers, dus die hoeven letterlijk te fluiten en het is klaar. itt de rebellen in het noorden die minder afhankelijk zijn van de amerikanen.
een staakt het vuren dat niemand eert?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 13:30 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik denk dat een "staak het vuren" berhaupt een kans heeft.
waar?quote:
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 13:31 schreef Slayage het volgende:
[..]
een staakt het vuren dat niemand eert?
Ik bedoel "geen" in Syri.quote:
de interne spelers in syrie zijn sowieso uitgeput. het zijn de externe spelrs die het een halt kunnen roepen, maar dan zouden ze er onderling moeten komen en dan gaan ze echt geen religieuse shit bespreken.quote:
Nee het begon als een politieke kwestie en is uiteindelijk veranderd in religieuze sektarisch geweld. Dat is veel moeilijker tegen te houden.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 13:34 schreef Slayage het volgende:
[..]
de interne spelers in syrie zijn sowieso uitgeput. het zijn de externe spelrs die het een halt kunnen roepen, maar dan zouden ze er onderling moeten komen en dan gaan ze echt geen religieuse shit bespreken.
saudisch/turken/amerikanen moeten aan tafel met iran/russen, zij moeten eruit komen om vervolgens het plan te laten slikken aan het regime en de rebellen. er lijkt geen andere optie. assad wil koste wat kost aanblijven en het regime overeind houden en de rebellen willen dat eht regime valt en hij opkrast. en niemand geeft een krimp, omdat beide spelers toch weten dat hun backing niet stopt.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 13:51 schreef HSG het volgende:
[..]
Nee het begon als een politieke kwestie en is uiteindelijk veranderd in religieuze sektarisch geweld. Dat is veel moeilijker tegen te houden.
Misschien moeten de partijen SAA en FSA weer samen gaan om dat laatste te stoppen want anders heeft het allemaal toch geen zin.
Saudirs moeten gewoon opzouten want dat zijn net zulke griezels als IS.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:55 schreef Slayage het volgende:
[..]
saudisch/turken/amerikanen moeten aan tafel met iran/russen, zij moeten eruit komen om vervolgens het plan te laten slikken aan het regime en de rebellen. er lijkt geen andere optie. assad wil koste wat kost aanblijven en het regime overeind houden en de rebellen willen dat eht regime valt en hij opkrast. en niemand geeft een krimp, omdat beide spelers toch weten dat hun backing niet stopt.
dus de backing moet stoppen, dan zijn de plaatselijke spelers sowieso binnen een relatief korte tijd uitgespeeld. anders kunnen we doorgaan tot het einde der tijden met deze shit.
wie de neuk is michelle hackman?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 13:51 schreef Peachbird het volgende:
Die post van michelle hackman in de OP
godverdomme wat een bullshit.
scheelt idd niet veel. sowieso zijn de wahabi staten de grote exporteurs van deze shit terreur wat we nu al jaren meemaken. al qaida / isis zijn gewoon saudi gebroed. al qaida en isis praktiseren wat de saudisch prediken in hun scholen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:56 schreef HSG het volgende:
[..]
Saudirs moeten gewoon opzouten want dat zijn net zulke griezels als IS.
Het fijne is is dat grotendeels van die oliestaten dichtbij ISIS komen maar SA spant de kroon. Helaas zijn we nog afhankelijk van hun vanwege de olie hoewel dat niet lang meer gaat duren. SA heeft al enorme issues door de olieprijs en omdat er tegenwoordig minder olie nodig is en in de VAE binnen de problemen ook al. Ook raar is dat een land als SA miljarden moet lenen terwijl de koning een paar honderd miljard op zijn bankrekening heeft staan.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:02 schreef Slayage het volgende:
[..]
scheelt idd niet veel. sowieso zijn de wahabi staten de grote exporteurs van deze shit terreur wat we nu al jaren meemaken. al qaida / isis zijn gewoon saudi gebroed. al qaida en isis praktiseren wat de saudisch prediken in hun scholen.
als de olie op is ben ik bang dat we weer andere uitdagingen zullen krijgen, omdat de subsidie kranen van de plaatselijke bevolking ook op zullen zijn wat weer andere problemen zal gaan veroorzaken.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:06 schreef HSG het volgende:
[..]
Het fijne is is dat grotendeels van die oliestaten dichtbij ISIS komen maar SA spant de kroon. Helaas zijn we nog afhankelijk van hun vanwege de olie hoewel dat niet lang meer gaat duren. SA heeft al enorme issues door de olieprijs en omdat er tegenwoordig minder olie nodig is en in de VAE binnen de problemen ook al. Ook raar is dat een land als SA miljarden moet lenen terwijl de koning een paar honderd miljard op zijn bankrekening heeft staan.
Op een dag zullen zij allemaal buiten spel worden gezet.
Een aantal jaren terug hadden we toch een aanslag op koninginnedag in Apeldoorn waarbij iemand met een auto inreed op een menigte? Toen vielen er rond de 10 doden.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:32 schreef chroestjov het volgende:
Het is wel een goedkope en efficinte methode van aanslagen plegen.
Het enige dat je nodig hebt is een vrachtwagen of een ander zwaar voertuig en een publiek, geen moeilijk gedoe met vuurwapens en chemicalin, het is zo simpel dat de meest simpele en ongetrainde ziel het zelfs in zijn eentje smetteloos kan uitvoeren.
Ik denk dat we deze methode de komende tijd nog veel vaker terug gaan zien in Europa.
quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:21 schreef SteelDogg het volgende:
Hoe zal dit uitpakken voor Syria en Iraq? Dat is de grote vraag..
twitter:alialimadadi110 twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:48:07#Breaking #Turkey Army orders troops pull out from Northern #Iraq reageer retweet
twitter:sayed_ridha twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 00:09:39Iraqi Television says that the Turkish Army has ordered its troops to withdraw from Iraq 'immediately' https://t.co/KyzqLSS7on reageer retweet
Dat was een actie van wat we tegenwoordig een ''verwarde man'' noemen en ook nog eens een klein autootje.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 21:29 schreef polderturk het volgende:
[..]
Een aantal jaren terug hadden we toch een aanslag op koninginnedag in Apeldoorn waarbij iemand met een auto inreed op een menigte? Toen vielen er rond de 10 doden.
Dat heeft dus weinig waarde meer nu de regering de controle weer terug lijkt te krijgen.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:41 schreef UpsideDown het volgende:
[..]twitter:alialimadadi110 twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:48:07#Breaking #Turkey Army orders troops pull out from Northern #Iraq reageer retweet
twitter:sayed_ridha twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 00:09:39Iraqi Television says that the Turkish Army has ordered its troops to withdraw from Iraq 'immediately' https://t.co/KyzqLSS7on reageer retweet
Wie?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:59 schreef Sunri5e het volgende:
Heeft Premier Rutten al gemeld dat we schouder aan schouder staan met Erdogan?
Dan is hij net op tijd geland.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 02:27 schreef Szura het volgende:
@RT_com
#TurkeyCoup: Turkish PM declares no-fly zone over #Ankara
Turkije heeft eindelijk z'n no-fly zone jongens
twitter:anadoluajansi twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 03:03:13Cumhurbaşkanı Erdoğan İstanbul'da. Cumhurbaşkanı Erdoğan'ı havalimanında mahşeri bir kalabalık karşılıyor. https://t.co/MLrvAv9lyU reageer retweet
Paar uur later:twitter:SyrianDeveloper twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:22:13Heavy shooting by #Assad forces in #Aleppo they are celebrating for what's going on in #Turkey reageer retweet
twitter:THE_47th twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 06:32:30Pro Assads celebratory gunfire in Damascus kills 1person & injures 5 after hearing news of coup in Ankara (pg legit) https://t.co/fRhHnUU7ZB reageer retweet
Daarmee zijn de problemen niet meteen opgelost en de chaos wegquote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:59 schreef Szura het volgende:
[..]
Dat heeft dus weinig waarde meer nu de regering de controle weer terug lijkt te krijgen.
twitter:nytimesworld twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 15:33:56Turkey Halts U.S.-Led Strikes on ISIS From Air Base https://t.co/ttRnFQhDI9 reageer retweet
twitter:CNN twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 15:52:26Turkish military authorities have now closed the airspace around Incirlik Air Base, U.S. official says https://t.co/oif96HJjnW reageer retweet
twitter:Charles_Lister twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 22:20:27Massive explosions coming from #Aleppo’s Defense Factories. Activists report hearing them from 100km away. #Syria https://t.co/dkJypnaNuG reageer retweet
Dat zijn extremistische jihadisten die omschreven worden als "opstandelingen".quote:Op zondag 17 juli 2016 06:58 schreef bianconeri het volgende:
Toch wel grappig dat filmpje wat NOS plaatst over explosie in munitiefabriek van Assad vlakbij Aleppo. Echt stereotype islamieten die om de 3 seconden roepen Allāhu akbar. Wel heel typisch bij een explosie.
Aldus een Nusra account.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 09:51 schreef HexHunter het volgende:
Paar uur later:twitter:SyrianDeveloper twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:22:13Heavy shooting by #Assad forces in #Aleppo they are celebrating for what's going on in #Turkey reageer retweet
twitter:THE_47th twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 06:32:30Pro Assads celebratory gunfire in Damascus kills 1person & injures 5 after hearing news of coup in Ankara (pg legit) https://t.co/fRhHnUU7ZB reageer retweet
Tsja, lijkt me lastig dit...quote:
Als zij nou samenwerken dan gaat het ze zeker lukken.quote:Op zondag 17 juli 2016 12:39 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Tsja, lijkt me lastig dit...
Het is noodzakelijk een doorbraak in het Zuiden te behalen denk ik... Of de YPG moet die nieuwbouwwijk ten noorden van de pocket innemen.
de gevechtshandelingen zijn voor een groot gedeelte overgenomen door de russen/iraniers/shia milities, was je dat ontgaan?quote:Op maandag 18 juli 2016 00:00 schreef SupportIceland het volgende:
Wel respect voor Assad , SAA dat ze nog steeds vechten tegen de islamisten.
Saa/Shia milities, handen op een buik.quote:Op maandag 18 juli 2016 00:02 schreef Slayage het volgende:
[..]
de gevechtshandelingen zijn voor een groot gedeelte overgenomen door de russen/iraniers/shia milities, was je dat ontgaan?
Zolang het maar helpt tegen die religieuze idioten.quote:Op maandag 18 juli 2016 00:02 schreef Slayage het volgende:
[..]
de gevechtshandelingen zijn voor een groot gedeelte overgenomen door de russen/iraniers/shia milities, was je dat ontgaan?
help is een understatement.quote:Op maandag 18 juli 2016 00:05 schreef HSG het volgende:
[..]
Zolang het maar helpt tegen die religieuze idioten.
liever geen van de driequote:
Bij dit nieuwste offensief in Noordwest-Aleppo niet, afgezien van luchtsteun.quote:Op maandag 18 juli 2016 00:02 schreef Slayage het volgende:
[..]
Nieuwe problemen voor Obama. Amerikanen kunnen of beter serieus gaan vechten daar of weg gaan. Anders heeft hij weer een paar body bags uit te leggen.twitter:Conflicts twitterde op maandag 18-07-2016 om 00:09:43IRAQ: Prominent Shi'ite cleric Moqtada al-Sadr has called on his followers to target US troops fighting #ISIS.https://t.co/OhQAHRssRT reageer retweet
muv iddquote:Op maandag 18 juli 2016 00:16 schreef Szura het volgende:
[..]
Bij dit nieuwste offensief in Noordwest-Aleppo niet, afgezien van luchtsteun.
die sadr ookquote:Op maandag 18 juli 2016 00:20 schreef Nintex het volgende:
Nieuwe problemen voor Obama. Amerikanen kunnen of beter serieus gaan vechten daar of weg gaan. Anders heeft hij weer een paar body bags uit te leggen.twitter:Conflicts twitterde op maandag 18-07-2016 om 00:09:43IRAQ: Prominent Shi'ite cleric Moqtada al-Sadr has called on his followers to target US troops fighting #ISIS.https://t.co/OhQAHRssRT reageer retweet
Obama gaat toch binnenkort weg. Voor hem kan het een worst wezen. Enige waar hij om geeft is dat hij zonder verwikkeld te raken in een directe oorlog uit office gaat.quote:Op maandag 18 juli 2016 00:20 schreef Nintex het volgende:
hij heeft een grote mond idd, maar vraag me af hoeveel invloed hij nou echt heeft.quote:Op maandag 18 juli 2016 00:26 schreef Szura het volgende:
Alsof die Sadr-aanhangers doorgaans zoveel Amerikanen tegenkomen. Vent roept wel meer.
twitter:trbrtc twitterde op maandag 18-07-2016 om 09:51:26Very clear footage (rare) of a CJTF airstrike north of #Manbij on July 5, 2016. Geolocation: https://t.co/w70f6hO506 https://t.co/JFlAKDj2yh reageer retweet
Goh wat vervelend nou voor hem.quote:Op maandag 18 juli 2016 13:05 schreef Slayage het volgende:
Rebels fear Assad victory in Syria as noose tightens around Aleppo
Opposition groups brace for onslaught as US and Russia agree to cooperate, and Ankara sends peace feelers to Moscow and Damascus
The move has created despair among the ranks of the Syrian opposition, which insists that a pact between Moscow and Washington will entrench the Syrian leader, whom Russia and Iran have saved from defeat over the past 12 months. Adding to the alarm of the now diminished rebel ranks is a detente, also signed during the week, between Moscow and Ankara, after a seven-month standoff, as well as the Turkish prime minister’s remarks that Ankara was interested in peace with Damascus.
“This all means that Assad is no longer at risk,” said a senior official in the western-backed Syrian opposition. “This means that he has won.”
...
“I’m sitting here in a ruined house in eastern Aleppo,” said Abu Sobhi Jumail, a Syrian opposition fighter who has fought across northern Syria for the past five years. “I have the Russians in the skies, the Syrian air force too, when its planes can fly. I have Isis to my east, Hezbollah to my north and al-Qaida [Jabhat al-Nusra] in between. They abandon us, and tell us to rely on God, and then condemn us when we are forced to seek help [from al-Nusra]. Without them we would all have been killed a year ago. That is not politics. That is life and death.”
twitter:Souria4Syrians twitterde op maandag 18-07-2016 om 20:24:02Breaking: Syrian Army captured 'Ayn Ghazal, Bayt Janawru, & Marj Az Zawiya' from Erdogan backed jihadists #Latakia https://t.co/LznWw1tgcn reageer retweet
Deze nederlaag gaat de proxies van Erdogan nog wel meer gebied kostenquote:
Het is al gebeurd, niemand hoeft meer te raden.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 14:22 schreef Szura het volgende:
'Gematigde' 'rebellen' laten hun ware aard zien
@HKX07
U.S backed #FSA "rebels" captured a child soldier from #Palestine Al-Quds Brigade in #Handarat #Aleppo #Syria
Je kan wel raden wat er daarna met hem gebeurt maar dat ga ik hier niet delen
De VS steunt dit soort zwijnen. Eens zien wat Toner of Kirby nu weer voor non-antwoord geeft als ze ernaar gevraagd worden bij de volgende persco.
twitter:walid970721 twitterde op dinsdag 19-07-2016 om 14:26:23US backed Nour el-Din Zenky grp (FSA) beheads child allegedly fighting with Palest. Lewa2 Quds loyal to govt #Syria https://t.co/h0xqRKSz7P reageer retweet
typerend dit, de wandaden van de "tegen partij" benoemen, maar de wandaden van de "eigen partij" doodzwijgen.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 14:22 schreef Szura het volgende:
'Gematigde' 'rebellen' laten hun ware aard zien
@HKX07
U.S backed #FSA "rebels" captured a child soldier from #Palestine Al-Quds Brigade in #Handarat #Aleppo #Syria
Je kan wel raden wat er daarna met hem gebeurt maar dat ga ik hier niet delen
De VS steunt dit soort zwijnen. Eens zien wat Toner of Kirby nu weer voor non-antwoord geeft als ze ernaar gevraagd worden bij de volgende persco.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
das niks nieuws dude. spijtig genoeg.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 12:13 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Ben al een tijdje in contact met een Syrische jongen, die eerst iets op internet had gezet dat hij de aanslagen begreep in Frankrijk, waarom dat gedaan werd, ik begreep het net, want ik zei 'Europa en Amerika bombarderen toch alleen stellingen tegen IS?''
En toen kwam hij met dit
Was het maar zo, dat ze alleen stellingen bombarderen.. Dan zou ik ze toejuichen.. Jammergenoeg, worden complete wijken platgebombardeerd.. en later op het nieuws.. Lees je.. 2500 ISIS strijders vermoord.. maar ze zetten niet erbij 10 000 burgers platgebombardeerd.. laatst werd Stad Faluja aangevallen en "bevrijd".. er is niet veel over van Faluja.. de mensen die gevlucht zijn.. zijn door de regering gepakt en mishandeld.. oud mannen van 60/70 met stokken in elkaar geslagen.. en daarna doodgeschoten.. jongemannen levend verbrand.. dit krijgt het westen niet te zien.. maar als je op Arabische sites gaat kijken.. heb je talloze filmpjes ervan.
Al Rumadi.. zijn wijken met de grond gelijk gemaakt. Onder de mom van "bevrijding".. Iraq en Syrie zijn een broedplaats van terroristen geworden.. door dood en verderf dat word gegooid op de burgers. Ik heb vrienden die nog in Syrie zijn.. ze vergaan van de honger.. Hoe kan men het accepteren, dat een vader huilt, en om geld smeekt.. om zijn kinderen eten te kunnen geven.. Die mensen zijn alle hoop in mensheid verloren, en al hun menselijkheid is ontnomen. Ze zijn in staat om alles te doen, om hun gezinnen te voeden/beschermen.. Terecht ook. Elk vader/moeder zou hetzelfde doen.
Zou zijn verhaal waar zijn, dat de EU en Amerika hele wijken bombarderen?
quote:Op dinsdag 19 juli 2016 15:20 schreef Slayage het volgende:
[..]
typerend dit, de wandaden van de "tegen partij" benoemen, maar de wandaden van de "eigen partij" doodzwijgen.
de grootste zwijnen, verantwoordelijk voor de grootste wandaden zijn de mensen die jij steunt in syrie.
just sayin.Deze discussie ga ik niet nog eens met je voeren. Je kent m'n positie daarin.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
je bent heel duidelijk in je houding idd.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 15:42 schreef Szura het volgende:
[..]
Deze discussie ga ik niet nog eens met je voeren. Je kent m'n positie daarin.
Zo nauwkeurig zijn ze ja:quote:Op maandag 18 juli 2016 12:41 schreef Slayage het volgende:
fucking nauwkeurig...twitter:trbrtc twitterde op maandag 18-07-2016 om 09:51:26Very clear footage (rare) of a CJTF airstrike north of #Manbij on July 5, 2016. Geolocation: https://t.co/w70f6hO506 https://t.co/JFlAKDj2yh reageer retweet
quote:Syria conflict: 'Dozens of civilians killed' in US-led strikes near Manbij
At least 56 civilians have died in US-led coalition air strikes near the Islamic State stronghold of Manbij in north Syria, opposition monitors say.
The Syrian Observatory for Human Rights said residents had been fleeing the village of Tokhar when they were hit.
An opposition activist network said 90 had died in Tokhar and nearby Hoshriya.
There was no immediate comment from the coalition, which has been providing air support for the Kurdish-led offensive to drive IS militants out of Manbij.
On Monday, the Syrian Observatory and another monitoring group, the Local Co-ordination Committees (LCC), both said coalition air strikes in the Tokhar area had caused 15 deaths.
The Syrian Observatory said 11 children were among those killed as people fled the village, which is about 14km (9 miles) north of Manbij, at dawn on Tuesday.
The UK-based monitoring group's director, Rami Abdul Rahman, told AFP news agency that the strikes appeared to have been carried out in error, with the civilians mistaken for IS militants.
Etc.
Dat jij het niet wil zien is jouw probleemquote:Op dinsdag 19 juli 2016 15:42 schreef Slayage het volgende:
[..]
je bent heel duidelijk in je houding idd.
quote:Op dinsdag 19 juli 2016 15:20 schreef Slayage het volgende:
[..]
typerend dit, de wandaden van de "tegen partij" benoemen, maar de wandaden van de "eigen partij" doodzwijgen.
de grootste zwijnen, verantwoordelijk voor de grootste wandaden zijn de mensen die jij steunt in syrie.
just sayin.Organiseer een stille tocht als assad weer iets doet zou ik zeggen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
blijft nauwkeurig.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 15:44 schreef Szura het volgende:
[..]
Zo nauwkeurig zijn ze ja:
http://www.bbc.com/news/world-middle-east-36835671
[..]
idem dito.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 15:45 schreef Szura het volgende:
[..]
Dat jij het niet wil zien is jouw probleem
badum tsssquote:Op dinsdag 19 juli 2016 16:00 schreef Djibril het volgende:
[..]
Organiseer een stille tocht als assad weer iets doet zou ik zeggen.
Dan snap ik toch iets meer de houding van veel moslims.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 15:24 schreef Slayage het volgende:
[..]
das niks nieuws dude. spijtig genoeg.
joshua landis roept bv al jaren dat "we" exact hetzelfde doen in irak als wat assad doet in syrie (platgooien van steden), hij zegt is dat niet merkwaardig dat we ons dan zo druk maken over assad?
quote:Op dinsdag 19 juli 2016 16:00 schreef Djibril het volgende:
[..]
Organiseer een stille tocht als assad weer iets doet zou ik zeggen.
oog om oog verhaal wordt als excuus gebruikt door sommige moslims zeker, neemt niet weg dat dat argument geen hout snijdt. wat heeft bv. de operatie tegen isis in irak te maken met mensen die een vuurwerkshow checken in Nice? niks dus.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 16:10 schreef Zalmplaat010 het volgende:
[..]
Dan snap ik toch iets meer de houding van veel moslims.
Vaak zeggen ze dat ze niet hypocriet mee gaan rouwen met de doden van aanslagen in Europa, omdat dezelfde overheden in moslimlanden hele wijken bombarderen en geen autochtoon die zich daar om bekommerd.
Het is een beetje een wisselwerking, bommen in hun land, en vergeldingen in onze landen..
Owja op die toer....je bent nog coulant voor deze retoriek zie ik. Een grote farce. Aanslagen als in Nice of Parijs zijn van een heel andere orde dan de anti-IS coalitie die bommen dropt. Als die dezelfde instelling zouden hebben als de aanslagplegers in Parijs zou er helemaal niets meer van het IS gebied over zijn en alles in een nacht in klontertjes smeulend vlees zijn veranderd...zonder enig onderscheid. Want daar zit het verschil in; zonder enig onderscheid. Nice/Parijs/Istanbul/Bagdad laatst die aanslag (zonder onderscheid, zoveel mogelijk doden maken) en bombardementen op IS (richten op militaire doelen, maar ook daar loop je wel schade op ja...moderne oorlogsvoering helaas).quote:Op dinsdag 19 juli 2016 16:10 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Dan snap ik toch iets meer de houding van veel moslims.
Vaak zeggen ze dat ze niet hypocriet mee gaan rouwen met de doden van aanslagen in Europa, omdat dezelfde overheden in moslimlanden hele wijken bombarderen en geen autochtoon die zich daar om bekommerd.
twitter:QalaatAlMudiq twitterde op dinsdag 19-07-2016 om 19:15:01Ahrar Al-Sham troops before the ongoing battle in #Mallah, #Aleppo. https://t.co/LhnfYG4hkc reageer retweet
walgelijke daad iddquote:Op dinsdag 19 juli 2016 17:39 schreef IPA35 het volgende:
Nur ad-Din Zengi Brigade is nu zelfs Palestijnse kinderen aan het onthoofden.
Ik weet zeker dat die mensen een of andere oude Arabische demon aanbidden die bloedoffers eist.
twitter:archicivilians twitterde op dinsdag 19-07-2016 om 20:10:22#Zinki Mov. released a statement condemns this and said the fighter who executed the child will be jailed+punished. https://t.co/cCdxL58D1v reageer retweet
Dat zie je steeds vaker, zowel bij ISIS, 'rebellen' en het regime en bondgenoten. Een hele generatie wordt verneukt, echt zwaar vertyft gewoonquote:Op dinsdag 19 juli 2016 20:41 schreef Slayage het volgende:
waren er overigens ook veroordelingen vanuit het pro assad kamp, hier in dit topic,dat er kindertjes worden ingezet als kanonnenvoer tegen de rebellen?
ja is fok op idd. de volwassen zijn op bij alle kanten en dan moet de jeugd het ontgeldenquote:Op dinsdag 19 juli 2016 20:46 schreef Szura het volgende:
[..]
Dat zie je steeds vaker, zowel bij ISIS, 'rebellen' en het regime en bondgenoten. Een hele generatie wordt verneukt, echt zwaar vertyft gewoon
'Damage control'. FSA-groepen als Zinki zijn sterk afhankelijk van Nusra voor operaties. Dan kun je dit soort ''Nusra''-acties verwachten.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 20:39 schreef Slayage het volgende:
[..]
walgelijke daad iddtwitter:archicivilians twitterde op dinsdag 19-07-2016 om 20:10:22#Zinki Mov. released a statement condemns this and said the fighter who executed the child will be jailed+punished. https://t.co/cCdxL58D1v reageer retweet
quote:VS en Frankrijk plannen aanval op IS in Mosul
Frankrijk en de Verenigde Staten bereiden een gezamenlijke aanval voor op terreurbeweging Islamitische Staat (IS) in de Iraakse stad Mosul. Dat heeft een woordvoerster van de Franse regering woensdag verklaard.
De Franse minister van Defensie Jean-Yves le Drian is op dit moment in Washington, waar de internationale coalitie tegen IS bijeen is om te praten over de bestrijding van de terreurgroep.
Mosul is verreweg de grootste stad die in handen is van IS. Het Iraakse leger begon in maart een offensief om de stad te bevrijden, maar dat mislukte. Na drie weken werd de campagne onderbroken in afwachting van versterking. Sindsdien wordt internationaal gesproken over een gezamenlijke aanpak.
Le Drian bevestigde bovendien dat speciale Franse troepen aanwezig zijn in Libi, waar IS ook voet aan de grond heeft gekregen. "Speciale troepen moet ons er van verzekeren dat Frankrijk overal aanwezig is in de strijd tegen het terrorisme," aldus de minister.
Volgens de minister zijn drie Franse soldaten omgekomen in Libi. Het is niet bekend hoe dat precies is gebeurd.
Godver de *** wat een eng pleurisvolkquote:Op woensdag 20 juli 2016 15:25 schreef vigen98 het volgende:
http://www.msn.com/nl-nl/(...)zPsO&ocid=spartandhp
door westen gesteunde terroristen onthoofd een kind
MAAR ASSAD MOET WEL WEG HOOR!!!! ZODAT MENSEN ZOALS DIT HET DEMOCRATISCH KUNNEN OVERNEMEN!!quote:Op woensdag 20 juli 2016 16:37 schreef MrvanTrapZ het volgende:
[..]
Godver de *** wat een eng pleurisvolk
Laat ze lekker een gezamenlijke aanval op de banlieues plannen, veel urgenter.quote:
nee assad is lekker bezig met het uitmoorden van zijn volk...quote:Op woensdag 20 juli 2016 16:57 schreef vigen98 het volgende:
[..]
MAAR ASSAD MOET WEL WEG HOOR!!!! ZODAT MENSEN ZOALS DIT HET DEMOCRATISCH KUNNEN OVERNEMEN!!
De Amerikanen zijn de grootste vrienden van de moslims, als sinds Afghanistan. Toch haten zij Amerika.quote:Op woensdag 20 juli 2016 17:18 schreef Szura het volgende:
@EjmAlrai
#Palestinian Abdullah Issa was suffering from lack of oxygen n the bloodstream causes thalassemias and needed blood transfusion every month+
He was not fighting among Al-Quds pro-gov group but his father. He was a patient at the Hospital in #Aleppo when beheaded by pro-#US Zinki.
Westerse propaganda.quote:Op woensdag 20 juli 2016 17:16 schreef Slayage het volgende:
[..]
nee assad is lekker bezig met het uitmoorden van zijn volk...
- Tiger Forces hebben Mallah en Layramoun, daarmee Castello Road binnen vuurcontrole en de terroristen omsingeldquote:Op woensdag 20 juli 2016 21:32 schreef Zahreddine het volgende:
Ik ben 11 dagen op vakantie geweest en heb het nieuws over dit conflict totaal niet gevolgd, kan iemand een korte samenvatting van de laaste 11 dagen posten?
Thanks.quote:Op woensdag 20 juli 2016 21:35 schreef Szura het volgende:
[..]
- Tiger Forces hebben Mallah en Layramoun, daarmee Castello Road binnen vuurcontrole en de terroristen omsingeld
- Nusra heeft nu Kinsibba, is de laatste week gepingpongd
- SAA stoomt verder op in Darayya
- SDF steeds verder in het centrum van Manbij
Ja ook wat dorpen waarvan ik de namen niet onthoudquote:Op woensdag 20 juli 2016 21:38 schreef Zahreddine het volgende:
[..]
Thanks.
Spijtig van Kinsibba, hebben ze de dorpen daarrond al gepakt? Hebben ze heel LayramounN, betekent dat niet dat Bani Zeid helemaal is omsingeld ook?
Maar over het algemeen heztelfde in Latakia en wat verdere progressie in Mallah voor de SAA?quote:Op woensdag 20 juli 2016 21:39 schreef Szura het volgende:
[..]
Ja ook wat dorpen waarvan ik de namen niet onthoud
Volgens mij niet heel Layramoun, vuurcontrole over de rotonde daar. Het busstation zouden ze ook niet hebben.
Behalve dat Kinsibba en wat dorpen nu in Nusra-handen zijn.quote:Op woensdag 20 juli 2016 21:41 schreef Zahreddine het volgende:
[..]
Maar over het algemeen heztelfde in Latakia en wat verdere progressie in Mallah voor de SAA?
Nieuws over Damascus front?
Humor ditquote:
quote:Op woensdag 20 juli 2016 21:43 schreef Szura het volgende:
[..]
Humor dit
@Conflicts
BREAKING: #Syria opposition asks anti-#ISIS coalition to halt strikes - AFP
quote:Op woensdag 20 juli 2016 21:45 schreef Zahreddine het volgende:
Trouwens zitten ze nu echt op de Castello route of gewoon vuurcontrole?
volgens peto zitten ze echt op de weg zelf
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 20 juli 2016 22:02 schreef Zahreddine het volgende:
Btw heeft iemand een Darayya map? lijkt erop dat ze daar zwaar klop hebben gekregen.
en holy crap de rebellen doen het slecht in Ghouta
[ afbeelding ]
Op cruise in de Tyrrheense en Adriatische zee. Enige minpunt is dus Kinsibba, maar die strategische waarde verbleekt tov ghouta of Aleppo.quote:Op woensdag 20 juli 2016 22:08 schreef Slayage het volgende:
waar was je al die tijd dan? rebellen hebben veel klap geregen. casetllo weg. daraya/ghouta gekrompen.
[..]
[..]
chill.quote:Op woensdag 20 juli 2016 22:09 schreef Zahreddine het volgende:
[..]
Op cruise in de Tyrrheense en Adriatische zee. Enige minpunt is dus Kinsibba, maar die strategische waarde verbleekt tov ghouta of Aleppo.
twitter:MIG29_ twitterde op woensdag 20-07-2016 om 17:00:21Breaking: Tiger forces destroy 5 vehicles for Nusra including 2 BMPs while they were preparing to attack #Mallah reageer retweet
twitter:watanisy twitterde op woensdag 20-07-2016 om 17:08:40(unconfirmed) #SAA destroy 3 BMP and 4 tanks and besieged a group of militants in the vicinity of al-Mallah / Aleppo reageer retweet
twitter:watanisy twitterde op woensdag 20-07-2016 om 17:50:44@watanisy 20 militants surrounded by SAA acc. to @rh_albasha reageer retweet
twitter:watanisy twitterde op woensdag 20-07-2016 om 18:32:57@watanisy #SAA seized large number of vehicles (including tanks and BMP s) acc. to pro SAA source reageer retweet
twitter:watanisy twitterde op woensdag 20-07-2016 om 20:11:38@watanisy https://t.co/QqYpbTOfzg reageer retweet
twitter:MIG29_ twitterde op woensdag 20-07-2016 om 19:24:13JN announced that they have stopped their operations in Mallah for military reasons LOL reageer retweet
ISIS zit daar niet.quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:45 schreef HSG het volgende:
Leuk man dat FSA wordt omsingeld in Aleppo.Aan de ene kant IS, aan de andere kant SAA, NDF, Shia en Iran en boven hun de Russische luchtmacht. Op Nusra hoeven ze niet te rekenen want die hebben hun handen al vol aan hun eigen zaakjes.
twitter:archicivilians twitterde op donderdag 21-07-2016 om 19:23:19Correction: Not a child.Abdullah, 19 years old pro-Regime fighter in #QudsBrigade, from a village in #Homs. https://t.co/qHJefQpHxg reageer retweet
twitter:pelpasha twitterde op donderdag 21-07-2016 om 19:48:14@SyriaWar2 @archicivilians His sister on FB say it is disrespectful for his soul to deny he was brave syrian fighter https://t.co/2xafmpt50Z reageer retweet
ach wat scheelt het.quote:
nu de turken afgeleid zijn zal het er niet beter op wordenquote:Op woensdag 20 juli 2016 22:12 schreef Zahreddine het volgende:
WTF, de rebellen krijgen de rammeling van hun leven
aan gort geschoten ongeboren kinderen oa.quote:Op donderdag 21 juli 2016 20:05 schreef BEFEM het volgende:
Zo, dat was me het weekje wel zeg.
Ontopic: Nog Syrische kinderen gezien
Ehhh, wat?quote:Op donderdag 21 juli 2016 20:06 schreef Slayage het volgende:
[..]
aan gort geschoten ongeboren kinderen oa.
Ach wat maakt dat nou uit. Over een week is hij dood.quote:Op donderdag 21 juli 2016 20:05 schreef Slayage het volgende:
wat is dat met de neanderthaler look van die isis lui?
[ afbeelding ]
we hebben het over syrie dude. das niks geks. zo vaak eerder gezien.quote:
hij is al dood.quote:Op donderdag 21 juli 2016 20:10 schreef HSG het volgende:
[..]
Ach wat maakt dat nou uit. Over een week is hij dood.
twitter:archicivilians twitterde op donderdag 21-07-2016 om 19:35:30#Syria: Emad al-Sabti, #ISIS commander in North of Lajat area between #Daraa and #Suwayda, killed by his cousin. https://t.co/dT22835b7A reageer retweet
Ik bedoel in het echtquote:Op donderdag 21 juli 2016 20:12 schreef Slayage het volgende:
[..]
we hebben het over syrie dude. das niks geks. zo vaak eerder gezien.
we zelfs een ongeboren kind gezien die in de baarmoeder gewond raakte aan haar/zijn hoofd door shrapnel. kind was volgroeid genoeg om het te overleven.
Ze maken elkaar af. Nog beter.quote:Op donderdag 21 juli 2016 20:12 schreef Slayage het volgende:
[..]
hij is al dood.twitter:archicivilians twitterde op donderdag 21-07-2016 om 19:35:30#Syria: Emad al-Sabti, #ISIS commander in North of Lajat area between #Daraa and #Suwayda, killed by his cousin. https://t.co/dT22835b7A reageer retweet
ik zie ze hier in den haag rondlopen telt dat ookquote:
hun dagen zijn sowieso geteld. de vraag is hoe lang ze het gaan rekken.quote:
Dat snappen domme mensen toch nooit.quote:Op donderdag 21 juli 2016 20:19 schreef Slayage het volgende:
[..]
hun dagen zijn sowieso geteld. de vraag is hoe lang ze het gaan rekken.
welke domme mensen?quote:
O.a. die man met een lange witte baard, een mijter en een staf.quote:
ik denk niet of je zo makkelijk kan zeggen iedereen die bij isis zit is dom. of iedereen die dom is zit bij isis. denk bv niet dat er veel keuze vrijheid is als je toevallig woont in isis istan, dan isis te joinen, zeer zeker in de gebieden waar ze al geruime tijd domineren.quote:Op donderdag 21 juli 2016 20:29 schreef HSG het volgende:
[..]
O.a. die man met een lange witte baard, een mijter en een staf.
ISIS natuurlijk.
twitter:watanisy twitterde op vrijdag 22-07-2016 om 11:11:02#SAA captured Hurayra town south of Zabadani / Damascus reageer retweet
quote:
Die denken dat echt alles te koop is hquote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:36 schreef maastricht12345 het volgende:
Saudis..![]()
Saudi Arabia Offers Russia Economic Incentives to Drop Assad
Saudi Arabia will offer Russia access to the Gulf Cooperation Council Market and regional investment funds if it ends its support for the regime of Syrian President Bashar Assad, the Kingdom’s Foreign Minister Adel Al-Jubeir said in an interview with the Politico.eu news website.
Russia’s military intervention in Syria began in September last year, purportedly to fight the Islamic State, but many analysts have seen it as a way to prop up Assad's government by mostly attacking groups opposed to the regime.
Saudi Arabia provides financial and military support to several rebel groups in Syria and has long proposed a handover of power or the forcible removal of Assad.
Saudi Arabia, according to Al-Jubeir, can offer Russia a foothold in the Middle East if a compromise can be found on the Syria conflict.
“We are ready to give Russia a stake in the Middle East that will make Russia a force stronger than the Soviet Union” with access to a pool of investment “greater than China’s," he said.
“It would be reasonable for Russia to say, that’s where our relations will advance our interests, not with Assad. We don’t disagree on the end game in Syria but how to get there," he claimed.
“Assad’s days are numbered," he said, “so make a deal while you can.”
The Islamic State is a terrorist organization banned in Russia.
https://themoscowtimes.co(...)-assad-support-54705
als geld je enige dividend is hoop je daar wel op uiteraardquote:Op zaterdag 23 juli 2016 12:07 schreef Zahreddine het volgende:
[..]
Die denken dat echt alles te koop is h
Ik ben benieuwd hoe de Russen hierop reageren. Zij weten ook dat de Saudi's een van de partijen zijn die deze oorlog hebben veroorzaakt.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 13:31 schreef Slayage het volgende:
[..]
als geld je enige dividend is hoop je daar wel op uiteraard
ik denk niet dat voor de russen de persoon assad of de staatsinrichting zoals we die kennen in syrie heilig is, maar eerder russische belangen, dus wat dat betreft denk ik dat alles bespreekbaar is.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 14:54 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe de Russen hierop reageren. Zij weten ook dat de Saudi's een van de partijen zijn die deze oorlog hebben veroorzaakt.
Vergis je niet in dat concept...quote:Op zaterdag 23 juli 2016 12:07 schreef Zahreddine het volgende:
[..]
Die denken dat echt alles te koop is h
twitter:Charles_Lister twitterde op zaterdag 23-07-2016 om 21:38:52High-level Islamist source in #Syria:‘Nusra’s Shura Council has voted to break ties with Al-Qaeda. Possibly tomorrow.’[I cannot confirm] reageer retweet
twitter:Charles_Lister twitterde op zaterdag 23-07-2016 om 21:39:41#pt - We’ve heard such claims before, but this one comes after Abu Mohammed al-Maqdisi effectively gave his permission for such a move. reageer retweet
twitter:Charles_Lister twitterde op zaterdag 23-07-2016 om 21:43:15#pts: One should *not* take this as confirmed by any means.But it does come after wks of talks over the AQ issue:https://t.co/z6HTfxukXP reageer retweet
twitter:Charles_Lister twitterde op maandag 18-07-2016 om 14:33:36"Under Pressure, #Syria’s Rebels Face al-Nusra Quandary”My new *exclusive* piece.https://t.co/rg4by0usuT https://t.co/hC8s4txKfh reageer retweet
Wat kunnen de gevolgen zijn voor Nusra?quote:Op zondag 24 juli 2016 10:16 schreef Slayage het volgende:
nusra is em aan het knijpen en overweegt om de banden met al qaida te knippen. beetje mosterd na de maaltijd imo op dit tijdstip maar we gaan het zien.twitter:Charles_Lister twitterde op zaterdag 23-07-2016 om 21:38:52High-level Islamist source in #Syria:‘Nusra’s Shura Council has voted to break ties with Al-Qaeda. Possibly tomorrow.’[I cannot confirm] reageer retweet
twitter:Charles_Lister twitterde op zaterdag 23-07-2016 om 21:39:41#pt - We’ve heard such claims before, but this one comes after Abu Mohammed al-Maqdisi effectively gave his permission for such a move. reageer retweet
twitter:Charles_Lister twitterde op zaterdag 23-07-2016 om 21:43:15#pts: One should *not* take this as confirmed by any means.But it does come after wks of talks over the AQ issue:https://t.co/z6HTfxukXP reageer retweet
twitter:Charles_Lister twitterde op maandag 18-07-2016 om 14:33:36"Under Pressure, #Syria’s Rebels Face al-Nusra Quandary”My new *exclusive* piece.https://t.co/rg4by0usuT https://t.co/hC8s4txKfh reageer retweet
als ze geen officiele tak van al kaida meer zijn?quote:
En mbt deze oorlog?quote:Op zondag 24 juli 2016 10:51 schreef Slayage het volgende:
[..]
als ze geen officiele tak van al kaida meer zijn?
quote:
twitter:SDF_Press_1 twitterde op vrijdag 22-07-2016 om 23:38:36"ISIS Militants Attempted to Flee Manbij in Women's Clothes - Captured by MMCF: 22 July 2016 #Manbij, #Amaq #MMCF, "https://t.co/NOMo6E0PvH reageer retweet
De Saoedi's hebben in het verleden zelfs de Russen indirect bedreigd, zoals met het verstoren van de Winterspelen in Sochi. Ook hun steun aan de islamisten in Tsjetsjeni is een gegeven. Putin is erg pragmatisch, maar hij zal zich niet zo snel laten omkopen door de Saoedi's lijkt me. En sowieso zijn de Saoedi's nog steeds verstrikt in een oorlog in Jemen, die niet goed voor ze verloopt.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:36 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik denk niet dat voor de russen de persoon assad of de staatsinrichting zoals we die kennen in syrie heilig is, maar eerder russische belangen, dus wat dat betreft denk ik dat alles bespreekbaar is.
quote:
ik denk dat het van meerdere factoren afhangt. meerdere spelers roepen al jaren dat ze afstand zouden moeten nemen van de "centrale". om zo meer backing te kunnen krijgen van het westen, maar dat hebben ze al die jaren simpel weg vertikt om te doen en wanneer er nood aan de man is en de kaarten er totaal anders voor staan, krijgen we deze signalen. sowieso niet oprecht en imo zoals ik zei mosterd na de maaltijd. deze stap hadden ze jaren geleden moeten nemen. maar het lijkt me knap lastig als daar nu eenmaal je roots zitten. hoewel het wel te doen is lijkt me.quote:Op zondag 24 juli 2016 12:26 schreef Szura het volgende:
Zal weinig veranderen, het maakt ze niks minder extremistisch
quote:Op zondag 24 juli 2016 12:34 schreef UpsideDown het volgende:
[..]twitter:SDF_Press_1 twitterde op vrijdag 22-07-2016 om 23:38:36"ISIS Militants Attempted to Flee Manbij in Women's Clothes - Captured by MMCF: 22 July 2016 #Manbij, #Amaq #MMCF, "https://t.co/NOMo6E0PvH reageer retweet
6 stuks in 24 uur tijd kennelijkquote:Op zondag 24 juli 2016 13:36 schreef Szura het volgende:
Weer ziekenhuizen geraakt in Aleppo?....
http://nos.nl/artikel/211(...)o-gebombardeerd.html
Walgelijk.
twitter:SyriaCivilDef twitterde op zondag 24-07-2016 om 13:47:076 medical facilities targeted in 24 hours in Aleppo City. Below statement predicts effect of +200 deaths/day https://t.co/LuKdJ3EZAp reageer retweet
Wat hebben de VS, UK en Frankrijk nou goed gedaan voor Syri?quote:Op zondag 24 juli 2016 16:44 schreef Slayage het volgende:
dit is volledig langs me heen gegaan kennelijk![]()
een stuk uit september 2015.
West 'ignored Russian offer in 2012 to have Syria's Assad step aside'
Exclusive: Senior negotiator describes rejection of alleged proposal – since which time tens of thousands have been killed and millions displaced
Nee, een farc commadant heeft aangegeven om samen met de YPG tegen isis te vechten. YPG gaat de voorstel afwijzen om duidelijke redenen.quote:Op zondag 24 juli 2016 20:58 schreef HSG het volgende:
Overigens schijnen er geruchten te zijn dat de FARC ook in Rojava aangekomen is.
twitter:DrPartizan_ twitterde op zondag 24-07-2016 om 21:32:42#Manbij SDF advancing in El-Kecl neighbourhood. (ANHA) reageer retweet
twitter:DrPartizan_ twitterde op zondag 24-07-2016 om 21:40:42#Manbij Strong clashes in the northwest of the city centre and 4 ISIS terrorists killed. (ANHA) reageer retweet
twitter:ChuckPfarrer twitterde op zondag 24-07-2016 om 22:22:27MANBIJ: 24 JUL 2016. 2030 UTC. Airstrikes reported tonight in city center. #Manbij #ManbijBattleMap https://t.co/hVtvopzSRG reageer retweet
En die zijn?quote:Op zondag 24 juli 2016 21:46 schreef Djibril het volgende:
[..]
Nee, een farc commadant heeft aangegeven om samen met de YPG tegen isis te vechten. YPG gaat de voorstel afwijzen om duidelijke redenen.
die colombianen?quote:Op zondag 24 juli 2016 20:58 schreef HSG het volgende:
Overigens schijnen er geruchten te zijn dat de FARC ook in Rojava aangekomen is.
Weg van twee kanten onder controle nu. De "rebellen" moeten als ze enigszins om de bevolking geven zich nu gewoon overgeven. Dit is een kansloze strijd. I.t.t. in Ghouta hebben ze ook geen boerderijen waarin ze hun eigen eten kunnen produceren.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:58 schreef Szura het volgende:
@sayed_ridha
Syrian Army take control of at least 12 factories/buildings on Layramoun - Khalidiyah front after clashes with Fateh Halab militants #Aleppo
[ afbeelding ]
Weet alleen niet wat er met Castello restaurant is gebeurd, SAA had het eerst.
hoe realistisch is dat?quote:Op maandag 25 juli 2016 18:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De rebellen moeten als ze enigszins om de bevolking geven zich nu gewoon overgeven.
twitter:markito0171 twitterde op maandag 25-07-2016 om 02:09:56#Russia'n airstrikes destroyed store of #UN World Food Programm in #Aleppo #Syria - several aid workers killed reageer retweet
twitter:TheArabSource twitterde op maandag 25-07-2016 om 17:21:46Sad footage emerges showing aftermath of #Damascus restaurant massacre (VIDEO) https://t.co/knlMeZ6njh https://t.co/ziDneDWkzB reageer retweet
twitter:TheArabSource twitterde op maandag 25-07-2016 om 19:31:50Rebel group on the verge of total collapse in Aleppo https://t.co/ufoTeQlUkU https://t.co/GQ5iJL17H5 reageer retweet
Aanvallen maarquote:Op maandag 25 juli 2016 21:49 schreef Zahreddine het volgende:
twitter:TheArabSource twitterde op maandag 25-07-2016 om 19:31:50Rebel group on the verge of total collapse in Aleppo https://t.co/ufoTeQlUkU https://t.co/GQ5iJL17H5 reageer retweet
Yep, Rest van Layramoun pakken en dan zal Bani Zeid wel lekker gaan; daarna is opschuiven naar Mallah een kinderspel.quote:
Dat zullen de "moderate rebels" niet toestaan.quote:Op maandag 25 juli 2016 18:53 schreef" Zahreddine het volgende:
Ondertussen in Latakia. Toch wel gek h, kan je dit voorstellen bij de ''rebellen''?
http://www.dailymail.co.u(...)es-siege-Aleppo.html
Hoezo afwijzen?quote:Op zondag 24 juli 2016 21:46 schreef Djibril het volgende:
[..]
Nee, een farc commadant heeft aangegeven om samen met de YPG tegen isis te vechten. YPG gaat de voorstel afwijzen om duidelijke redenen.
Lol ja, dat wist ik ook wel hoorquote:Op maandag 25 juli 2016 23:23 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat zullen de "moderate rebels" niet toestaan.
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op maandag 25-07-2016 om 23:24:27#Syria #Aleppo Latest Reports About #SAA #SyrianArmy targeting Militants in #Bani_Zeid #Bani_Zayd #Bani_Zeyd https://t.co/SGgsFYtZdL reageer retweet
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op maandag 25-07-2016 om 23:25:03#Syria #Aleppo #NorthernAleppo BRAND NEW #SAA #SyrianArmy Reports CLAIM #Tiger_Forces Captured #Castello_Pool https://t.co/u7YBvwFAoJ reageer retweet
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op maandag 25-07-2016 om 23:36:16#Syria #Aleppo #NorthernAleppo Report from 1 hour ago Jets & helicopters striking Dahra Abd Rabbah & #Layramoun https://t.co/rnBAJ78nZK reageer retweet
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op maandag 25-07-2016 om 23:39:17#Syria #Aleppo BRAND NEW report says #Tiger_Forces & #SyrianArmy have control of #Castello_Complex & #Castello_Pool https://t.co/FqGFEUNtQN reageer retweet
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op maandag 25-07-2016 om 23:51:02#Syria #Aleppo BRAND NEW REPORTS #SAA #SyrianArmy FLAG NOW RAISED ABOVE #Castello_Complex & #Castello_Restaurant https://t.co/kzWMzqJhYj reageer retweet
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op maandag 25-07-2016 om 23:56:01#Syria #Aleppo Reports now Claim #SAA #SyrianArmy #SyrianArabArmy SETTING UP CHECKPOINTS on #Castello_Road https://t.co/ZfdH50lITF reageer retweet
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op maandag 25-07-2016 om 23:59:07#Syria #Aleppo NEW REPORT - #SAA HAS FULL CONTROL of All #Layramoun Factories & Heavy Fire NOW Targeting "Garages" https://t.co/6a8ZwAZevH reageer retweet
Dit komt van een super subjectieve rebel fan, dan weet je al hoe laat het is.twitter:ShamiRebel twitterde op maandag 25-07-2016 om 23:58:50Unfortunately Rebels in Northern #Aleppo city were not able to break the siege on the city.*Seems like we might have a #Homs 2.0 scenario* reageer retweet
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 00:05:55#Syria #Aleppo With All This Progress I would Guess #SyrianRepublicanGuard & 4th Division are less than 2KM away from #SAA & #Tiger_Forces reageer retweet
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 00:06:59#Syria #Aleppo #NorthernAleppo Al Mayadeen Reporter EXPLAINS IMPORTANCE OF #Castello_Complex With #Bani_Zayd https://t.co/ne5yZetoUZ reageer retweet
twitter:Syriabetween twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 00:11:58#Aleppoisburning #OppositionisburningAleppo #SAA #SaveAleppo Tiger Forces continue to advance in north #Aleppo,... https://t.co/Qmc9S7N4ao reageer retweet
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 00:13:29#Syria #Aleppo #NorthernAleppo #SAA #SyrianArmy TANKS ARE NOW ON #Castello_Road #Castello https://t.co/LbeN6a94kb reageer retweet
Bani Zayd, jullie worden bevrijd...twitter:IvanSidorenko1 twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 00:16:43#Syria #Aleppo VERY INTENSIVE BATTLES ERUPTING @ #Bani_Zayd & Castello Perimeter from #Al_Shuqqaif Side https://t.co/BANKJi8GFr reageer retweet
Vanuit het westenquote:Op dinsdag 26 juli 2016 00:24 schreef Adrie072 het volgende:
De aanvoer vanuit het oosten via die hoofdweg/Castello road hebben ze geblokkeerd. Begrijp ik het goed?
Ja; nu met tanks en infantrie op de route zelf.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 00:24 schreef Adrie072 het volgende:
De aanvoer vanuit het oosten via die hoofdweg/Castello road hebben ze geblokkeerd. Begrijp ik het goed?
Jawel hoor. Zijn al weken actief en hadden de weg de facto al afgesneden doordat ze er vuurcontrole over hadden.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 00:30 schreef Adrie072 het volgende:
Het klinkt alsof deze ontwikkelingen niet werden verwacht?
http://english.alarabiya.(...)ussia-over-ISIS.htmlquote:Republican nominee Donald Trump said on Monday that if elected US president he would weigh an alliance with Russia against ISIS militants but rejected any suggestion Russian President Vladimir Putin might be trying to help him win.
Speaking at a rally in Winston-Salem, North Carolina, Trump dismissed any suggestion that Putin’s intelligence services might have had a hand in hacking the Democratic National Committee’s email system.
Emails leaked last week disclosed that some party officials had been in favor of former Secretary of State Hillary Clinton winning the Democratic presidential nomination over US Senator Bernie Sanders and sought ways to thwart Sanders.
The uproar over the WikiLeaks revelations prompted Debbie Wasserman Schultz to resign as DNC chairwoman, and Trump eagerly injected himself into the controversy.
Trump dismissed a charge from Clinton campaign manager Robby Mook that Russian hackers might have stolen the emails and leaked them to embarrass Democrats and help Trump defeat Clinton in the Nov. 8 election.
“I don’t think it’s coincidental that these emails were released on the eve of our convention here, and I think that’s disturbing,” Mook told CNN’s “State of the Union.”
Trump dismissed what he called “one of the weirdest conspiracy theories” he said he had heard.
He said he had never met Putin. But over the course of his year-long campaign, Trump has praised the Russian leader and one of his top foreign policy advisers, retired Lieutenant General Michael Flynn, had dinner with Putin last December.
“When you think about it, wouldn’t it be nice if we got along with Russia?” Trump said. “Wouldn’t it be nice if we got together with Russia and knocked the hell out of ISIS?” he added, using another name for ISIS.
As it happens, skeptics in the US government, European allies in the anti-ISIS coalition and the main Syrian opposition, distrustful of Russia’s intentions, are questioning Secretary of State John Kerry’s own latest proposal for closer US-Russian cooperation against militant groups in Syria.
twitter:watanisy twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 11:35:21photos of Castello road (after #SAA control Castello complex) https://t.co/lb6CpCrWnl reageer retweet
twitter:watanisy twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 11:48:47#SAA captured Layramoun Garages / Aleppo reageer retweet
Tijgers and 4de divisie met elkaar linken, Youth Housing complex en Bani Zeid housing complex pakken en dan valt Bani Zeid vanzelf. Lijkt me een kwestie van tijd, als Bani Zeid is gepakt dan zal het mortiergevuur van de rebellen snel stoppen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:55 schreef Szura het volgende:
Wow. Bani Zeid gaat zo snel afgesloten worden
bron? Heb ik nog niet gezien.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 13:24 schreef Szura het volgende:
Leger biedt burgers een vrije doorgang naar West-Aleppo aan.
er is zoveel haat richting hillary dat er een serieus kans is dat trump de president wordt. hoewel het nu al game over lijkt voor de rebellen. is het definitief over and out als trump president is.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:42 schreef Zahreddine het volgende:
Trump![]()
[..]
http://english.alarabiya.(...)ussia-over-ISIS.html
goed nieuws voor de burgers if truequote:Op dinsdag 26 juli 2016 13:33 schreef Szura het volgende:
[..]
Reuters via SANA
http://www.dailystar.com.(...)eld-aleppo-sana.ashx
twitter:NorthernStork twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 14:53:35#Aleppo seems completely besieged by Assad/Iran militias supported by Russians. Now the UN can start begging Assad to allow aid to 350K ppl. reageer retweet
Koerden en SAA die samen vechten. Een perfecte combinatie.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:50 schreef Zahreddine het volgende:
''Rebellen'' worden kapot gemaakt.
[ afbeelding ]twitter:watanisy twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 11:35:21photos of Castello road (after #SAA control Castello complex) https://t.co/lb6CpCrWnl reageer retweet
twitter:watanisy twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 11:48:47#SAA captured Layramoun Garages / Aleppo reageer retweet
350k? Het worden er steeds meerquote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:32 schreef Slayage het volgende:
wat een grap de VNtwitter:NorthernStork twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 14:53:35#Aleppo seems completely besieged by Assad/Iran militias supported by Russians. Now the UN can start begging Assad to allow aid to 350K ppl. reageer retweet
Haha, ja die ISIS lui worden straks proefkonijnen voor het nieuwe Amerikaanse en Russische wapentuig.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:42 schreef Zahreddine het volgende:
Trump![]()
[..]
http://english.alarabiya.(...)ussia-over-ISIS.html
Jihadi Julian in volledige paniek.twitter:JulianRoepcke twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 18:06:27MASSIVE AIR STRIKES on advancing #Assad forces is the only action that could save 300.000 civilians in #Aleppo now. https://t.co/AgJb1hxZu2 reageer retweet
Typisch weer iddquote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:34 schreef Zahreddine het volgende:
Jihadi Julian in volledige paniek.twitter:JulianRoepcke twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 18:06:27MASSIVE AIR STRIKES on advancing #Assad forces is the only action that could save 300.000 civilians in #Aleppo now. https://t.co/AgJb1hxZu2 reageer retweet
twitter:EHSANI22 twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 17:42:23Almost over. The Syrian army can be seen from roof tops now. Within 500 meters of touchdown https://t.co/mKLifJp6l6 reageer retweet
Jaahaa het is bijna zo ver!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:50 schreef UpsideDown het volgende:
[ afbeelding ]twitter:EHSANI22 twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 17:42:23Almost over. The Syrian army can be seen from roof tops now. Within 500 meters of touchdown https://t.co/mKLifJp6l6 reageer retweet
twitter:PetoLucem twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 20:17:28#Syria/n army texts residents to leave rebel-held #Aleppo: SANA https://t.co/PLYV6MXIxP via @Reuters reageer retweet
twitter:ODayAlQuds twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 20:35:58#Syrian government forces called on opposition fighters in #Aleppo to surrender as they captured new ground:https://t.co/KN3z8w6MNH#Syria reageer retweet
Waar waren zijn tranen bij Kobane en Fuah/Kefraya?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:49 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Typisch weer idd
• Regeringsdorpjes of Koerden die belegerd worden: wat is het probleem?
• Rebellen die belegerd worden: een regelrechte ramp!
Hij vind geen TOW filmpjes meer?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:21 schreef HSG het volgende:
Het valt mij op dat Clapclapyourhands heel stil is.
Die is bezig met aanhangers van Glen te molesterenquote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:21 schreef HSG het volgende:
Het valt mij op dat Clapclapyourhands heel stil is.
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:25 schreef Szura het volgende:
Z'n legerbron van de 12 jets, zou die nog op z'n post zitten?
TAKBEEERtwitter:leithfadel twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 22:37:17Hawsh Al-Farah in the East Ghouta is now under the Syrian Arab Army's control. reageer retweet
De wat?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:25 schreef Szura het volgende:
Z'n legerbron van de 12 jets, zou die nog op z'n post zitten?
twitter:leithfadel twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 22:57:44Situation is really bad for rebels in the East Ghouta. reageer retweet
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 22:57:38#Syria #Aleppo NOW - #SAA Rockets & Tanks & Artillery targeting #Bani_Zayd & Youth Housing & Dahret Abedrabbou https://t.co/ZBj52SmHDh reageer retweet
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 23:00:55#Syria #Aleppo #SAA Heavy Artillery Shelling #Qabtan_Al_Jabbal & #Babis Tanks Targetin #Hayyan & Dhahret Abedrabbou https://t.co/mQO1YTLGGO reageer retweet
twitter:AP twitterde op woensdag 27-07-2016 om 10:13:26Syria's state TV raises death toll from car bombing in predominantly Kurdish town, says 22 died, dozens hurt. https://t.co/2Cw1qxRY2N reageer retweet
Ze gaan het dadelijk omdraaien in hun media: Koerden vallen ons aan, ze werken samen met assad!quote:Op woensdag 27 juli 2016 09:47 schreef Szura het volgende:
Je zou denken dat die knakkers van Fatah Halab wel andere prioriteiten hebben momenteel
@leithfadel
YPG officially repels jihadist offensive in northern Aleppo.
Plausibel.quote:Op woensdag 27 juli 2016 10:26 schreef Djibril het volgende:
[..]
Ze gaan het dadelijk omdraaien in hun media: Koerden vallen ons aan, ze werken samen met assad!
twitter:Conflicts twitterde op woensdag 27-07-2016 om 11:27:52UPDATE: Bombings in the northeastern Syrian city of Qamishli have killed up to 50 people, sources say. - @AJENews reageer retweet
Lachen toch.quote:Op woensdag 27 juli 2016 12:56 schreef Szura het volgende:
@leithfadel
Jihadists launched an offensive against the Kurds and government in Aleppo City; it failed and then their weapons depot blew up in Bani Zaid
quote:Op woensdag 27 juli 2016 15:48 schreef Szura het volgende:
@Ald_Aba
#YPG capture Youth Housing Complex from Fath Halab after inense clashes in #Aleppo #Syria
@sayed_ridha
Opp sources: YPG capture the Youth Housing Complex in al-Ashrafiyeh neighbourhood in northern Aleppo
Hahahaha backfire
We zijn bang hoor.quote:Op woensdag 27 juli 2016 15:29 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Wacht maar jullie gaan zien. Lach maar nu het kan.
Zoveelste aanslag in Qamishli, werkt echter averechts voor ISISquote:Op woensdag 27 juli 2016 12:03 schreef Frutsel het volgende:
Zie ook
Tientallen doden bij aanslag in Syri
twitter:brett_mcgurk twitterde op woensdag 27-07-2016 om 13:15:22Condemn in strongest terms terrorist attack in #Qamishli this morning, pledge ongoing support for Syrian Kurds in their fight against #ISIL. reageer retweet
twitter:ranj_talabani twitterde op woensdag 27-07-2016 om 16:00:54#PUK stands shoulder to shoulder with our brothers & sisters in #Rojava, and our support will not waver following #Qamishlo attack by #ISIS. reageer retweet
twitter:K24English twitterde op woensdag 27-07-2016 om 20:56:13Chancellor of the #Kurdistan Region Security Council, @masrour_barzani condemns "horrific attacks in #Qamishlo." https://t.co/vYWg6mMKqh reageer retweet
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op woensdag 27-07-2016 om 22:42:30#Syria #Aleppo NEW REPORT - #SAA begin to break into streets of #Bani_Zeid #Bani_Zayd #Bani_Zeyd For The First Time https://t.co/DWMOKrK7oV reageer retweet
twitter:USEmbassySyria twitterde op woensdag 27-07-2016 om 20:01:46US & Russia urged UN to prepare proposal 4 pol transition based on relevant UNSC resolutions+input by Syrian parties in previous talks. 3/4 reageer retweet
Hopelijk worden alle terroristen afgemaakt.quote:Op woensdag 27 juli 2016 22:48 schreef Zahreddine het volgende:
Aanval op Bani Zayd is begonnen.twitter:IvanSidorenko1 twitterde op woensdag 27-07-2016 om 22:42:30#Syria #Aleppo NEW REPORT - #SAA begin to break into streets of #Bani_Zeid #Bani_Zayd #Bani_Zeyd For The First Time https://t.co/DWMOKrK7oV reageer retweet
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op woensdag 27-07-2016 om 23:58:25#Syria #Aleppo UNCONFIRMED REPORT PRO #FSA ACTIVIST - #SAA take control of ALL OF #Bani_Zeid #Bani_Zayd #Bani_Zeyd https://t.co/u3XovGuOFE reageer retweet
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op donderdag 28-07-2016 om 00:01:47#Syria #Aleppo Latest Report by Pro #SAA Activist in Aleppo #Bani_Zeid #Bani_Zayd #Bani_Zeyd #SAA & #YPG #SDF #QSD https://t.co/SNbyWEgHVH reageer retweet
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op donderdag 28-07-2016 om 00:05:03#Syria #Aleppo Latest Report #SAA #SRG advancing from #Layramoun Bus Station towards #Dhahret_Abderrabou https://t.co/4GlOq8yI8Y reageer retweet
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op donderdag 28-07-2016 om 00:10:26#Syria #Aleppo #FSA Activist Who Says #Bani_Zayd #Bani_Zeyd #Bani_Zeid has Fallen to #SAA is well known In Aleppo https://t.co/BB8Y5sJtDx reageer retweet
De rebellen zijn eerder vandaag of gisteren begonnen met met een terugtrekking uit Bani Zeid omdat ze de bui al zagen hangen en de SAA is er vanavond even simpel binnen gewandeld. Is een optie in elk geval.quote:
Volgens dit artikel is de SAA ook vanuit Sheikh Maqsoud naar binnen gegaan en hebben veel "rebellen" om een vrije aftocht gevraagd. Tevens hebben de Koerden meegevochten. In hoeverre ze samen hebben gevochten is niet duidelijk, maar er zal ongetwijfeld veel gecordineerd zijn aangezien de SAA vanuit Sheikh Maqsoud naar binnen trok.quote:Op donderdag 28 juli 2016 03:07 schreef HexHunter het volgende:
[..]
De rebellen zijn eerder vandaag of gisteren begonnen met met een terugtrekking uit Bani Zeid omdat ze de bui al zagen hangen en de SAA is er vanavond even simpel binnen gewandeld. Is een optie in elk geval.
Zo door de vijandelijke linies?quote:Op donderdag 28 juli 2016 03:07 schreef HexHunter het volgende:
[..]
De rebellen zijn eerder vandaag of gisteren begonnen met met een terugtrekking uit Bani Zeid omdat ze de bui al zagen hangen en de SAA is er vanavond even simpel binnen gewandeld. Is een optie in elk geval.
twitter:Paradoxy13 twitterde op donderdag 28-07-2016 om 08:32:19After pro-Assad YPG captured the Youth Housing area in #Aleppo y'day, unfortunate reports this AM that Bani Zaid area has fallen to regime reageer retweet
Hele buurt is gevallen en het gehuil begint al.twitter:observatory_me twitterde op donderdag 28-07-2016 om 08:43:36#Srebrenica again? (#Aleppo) https://t.co/iDwN5FkLwg reageer retweet
Dit ook weer. Tegen wie vechten ze? Marokkanen, Tunesirs, Libirs, Uzbeken, Tadzjiken, Turken, Tsjetsjenen en ga zo maar door.twitter:sndlifesyria twitterde op donderdag 28-07-2016 om 08:49:58Let's be clear #Syria n army did not besieged #Aleppo,but rather Lebanese, Iranian Iraqis and Afghani (yes Afghani) mercenaries reageer retweet
niks nieuws toch. ze zijn geen matties met het regime, maar ze hebbende duidelijk een understandingquote:Op donderdag 28 juli 2016 08:51 schreef Richestorags het volgende:
twitter:Paradoxy13 twitterde op donderdag 28-07-2016 om 08:32:19After pro-Assad YPG captured the Youth Housing area in #Aleppo y'day, unfortunate reports this AM that Bani Zaid area has fallen to regime reageer retweet
Hele buurt is gevallen en het gehuil begint al.twitter:observatory_me twitterde op donderdag 28-07-2016 om 08:43:36#Srebrenica again? (#Aleppo) https://t.co/iDwN5FkLwg reageer retweet
Pro-Assad YPG
twitter:SyriaIraqNews twitterde op donderdag 28-07-2016 om 08:53:26#BREAKING -- #Syria Army + allies capture large part of #BaniZeid district in #Aleppo. https://t.co/NSlyQAXv3R reageer retweet
Ja maar dat is meer een pragmatische dan dat ze pro-Assad zijn. Net als dat het regime ook niet pro-Koerd is, ze gebruiken elkaar gewoon. De "rebellen" zijn dikkere matties met Al Nusra dan dat de YPG en Assad met elkaar zijn.quote:Op donderdag 28 juli 2016 08:55 schreef Slayage het volgende:
[..]
niks nieuws toch. ze zijn geen matties met het regime, maar ze hebbende duidelijk een understanding
Eens, maar eigenlijk niet per se vanwege nu. Ook als ze het niet hadden gedaan hadden de Koerden vanwege het verleden wel hun kans schoon gezien om wraak te nemen op deze gasten. Ze zijn immers talloze keren zeer laf aangevallen door de "rebellen" met als dieptepunt een gifgasaanval.quote:Op donderdag 28 juli 2016 08:56 schreef Szura het volgende:
Ze hebben hun eigen ondergang ingeluid door ineens de Koerden daar weer aan te gaan vallen. Niet janken als je daarna vernietigd wordt.
ineens? das toch ook al jaren gaande?quote:Op donderdag 28 juli 2016 08:56 schreef Szura het volgende:
Ze hebben hun eigen ondergang ingeluid door ineens de Koerden daar weer aan te gaan vallen. Niet janken als je daarna vernietigd wordt.
Tuurlijk, maar ik doelde op die desperate actie van gisteren.quote:Op donderdag 28 juli 2016 09:05 schreef Slayage het volgende:
[..]
ineens? das toch ook al jaren gaande?
srbrenica is geneuzel uiteraard, maar de rest zijn reeele argumenten, maar ook andersom toe te passen uiteraard.quote:Op donderdag 28 juli 2016 08:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja maar dat is meer een pragmatische dan dat ze pro-Assad zijn. Net als dat het regime ook niet pro-Koerd is, ze gebruiken elkaar gewoon. De "rebellen" zijn dikkere matties met Al Nusra dan dat de YPG en Assad met elkaar zijn.
Daarnaast het Srebrenica verhaal plus het ontzettend hypocriete geneuzel dat de SAA wordt geholpen door buitenlanders. Kijk hoeveel buitenlanders er in Syri voor de "rebellen" uit 30 of meer landen vechten.
kan wel ben niet up to date.quote:Op donderdag 28 juli 2016 09:07 schreef Szura het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar ik doelde op die desperate actie van gisteren.
quote:Op woensdag 27 juli 2016 23:06 schreef Slayage het volgende:
waar gaat dit over?twitter:USEmbassySyria twitterde op woensdag 27-07-2016 om 20:01:46US & Russia urged UN to prepare proposal 4 pol transition based on relevant UNSC resolutions+input by Syrian parties in previous talks. 3/4 reageer retweet
Poging om Genve weer op te starten in ieder gevalquote:Op donderdag 28 juli 2016 09:16 schreef Slayage het volgende:
[..]
kan wel ben niet up to date.
waar gaat dit over dan? weer geneuzel?
[..]
smokescreen of serieus, want ik weet niet of er mensen zijn die geneve of wat dan ook nog serieus nemen namelijk. en waarom zou assad oprecht in gesprek gaan terwijl hij alle backing heeft nu?quote:Op donderdag 28 juli 2016 09:19 schreef Szura het volgende:
[..]
Poging om Genve weer op te starten in ieder geval
twitter:
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op donderdag 28-07-2016 om 10:46:58#Syria #Aleppo #NorthernAleppo NEW REPORT #Tiger_Forces HAVE MET UP WITH #SyrianRepublicanGuard Soldiers #Castello - #Layramoun - #Bani_Zayd reageer retweet
Was toch al zo?quote:Op donderdag 28 juli 2016 11:38 schreef Szura het volgende:
@MIG29
Ashrafieh district is also under control
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op donderdag 28-07-2016 om 12:02:27#Syria #Aleppo Mazen Mohammed a #Syrian Reporter CLAIMS "#SAA making significant progress @ #Handarat_Camp https://t.co/NqX9vSXyZv reageer retweet
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op donderdag 28-07-2016 om 12:20:57#Syria #Aleppo One Source Claims #SAA & Liwa Al Quds Brigade Control points inside #Handarat_Camp #HandaratCamp https://t.co/154cBXTMF2 reageer retweet
twitter:leithfadel twitterde op donderdag 28-07-2016 om 12:20:23Liwaa Al-Quds reporting that they are progressing in the Handarat Refugee Camp! This is big! reageer retweet
quote:Assad wil rebellen Syri amnestie verlenen
De Syrische president Bashar al-Assad heeft rebellen die binnen drie maanden de wapens neerleggen en zich overgeven amnestie in het vooruitzicht gesteld. Hij kondigde dat donderdag aan via staatsmedia.
Syri is samen met Rusland bezig met een offensief rond de stad Aleppo, die al langere tijd in handen is van rebellen. Zeker 250.000 burgers zitten vast in de stad.
Rusland en Syri kondigden donderdag ook aan dat er pogingen worden ondernomen om de burgers de stad uit te krijgen via corridors. Ook wordt er een mogelijkheid geboden aan rebellen om de stad uit te komen en zich over te geven.
Zal Rusland wel voor gepusht hebben. Heel ander geluid dan die 'totale overwinning' waar Assad het altijd over heeftquote:Op donderdag 28 juli 2016 13:55 schreef Slayage het volgende:
het regime doet soms ook goede dingen uiteraard.
ik vraag me af hoeveel mensen gaan happen.
[..]
Mooie stap van Bashar, de rebellen kunnen nu amnestie krijgen als ze de wapens neerleggen in hun verloren strijd. Een goede stap richting stabiliteit in Syrie. Laten we hopen dat deze rebellen dit dan ook massaal gaan doen en de oorlog zo ten einde komt. Nu hopen dat de Amerikanen en Turken hier nu ook in meewerken. Interessant vooral de rol van de Turken. Erdogan zoekt opzichtig toenadering tot Poetin. Een concessie van zijn kan kan zijn dat de Turken samen met de Russen gaan optrekken in Syrie.quote:Op donderdag 28 juli 2016 13:55 schreef Slayage het volgende:
het regime doet soms ook goede dingen uiteraard.
ik vraag me af hoeveel mensen gaan happen.
[..]
die totale overwinning moet nog wel op zich laten wachten uiteraard, maar aleppo op welke manier ingenomen dan ook kan een doodsteek zijn voor de rebellen.quote:Op donderdag 28 juli 2016 14:12 schreef Szura het volgende:
[..]
Zal Rusland wel voor gepusht hebben. Heel ander geluid dan die 'totale overwinning' waar Assad het altijd over heeft.
de oorlog komt echt niet ten einde als aleppo weer in assadistische handen is. nog lang niet. dan gaan we een nieuwe fase binnen.quote:Op donderdag 28 juli 2016 14:16 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Mooie stap van Bashar, de rebellen kunnen nu amnestie krijgen als ze de wapens neerleggen in hun verloren strijd. Een goede stap richting stabiliteit in Syrie. Laten we hopen dat deze rebellen dit dan ook massaal gaan doen en de oorlog zo ten einde komt. Nu hopen dat de Amerikanen en Turken hier nu ook in meewerken. Interessant vooral de rol van de Turken. Erdogan zoekt opzichtig toenadering tot Poetin. Een concessie van zijn kan kan zijn dat de Turken samen met de Russen gaan optrekken in Syrie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |