abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163746013
quote:
1) Je kan met Pikachu het spel beginnen
Helemaal in het begin van het spel praat je met Professor Willow, en hij geeft je de keuze tussen Charmander, Squirtle of Bulbasaur als startpokémon. Maar, je kan deze keuze ook afwijzen, en als je dat 5 keer op een rij doet krijg je Pikachu aangeboden!

2) Stardust en Pokécandy bewaren tot later in het spel
In het begin kan het aantrekkelijk lijken om Stardust en Pokécandy te gebruiken om de Pokémons direct te upgraden. Maar da’s niet handig… pas als je op een tweecijferig aantal levels komt loont het zich om Stardust te gebruiken. Het is namelijk vrij duur om te krijgen en naar gelang de Pokémons sterker worden, kosten ze ook meer om te upgraden. Als je zelf een hoger level hebt, zijn de Pokémons die je vangt meteen sterker, waardoor je dus een sterkere Pokémon hebt en je hebt minder Stardust gebruikt.
Dus, bewaar je Stardust tot later en gebruik je tijd om omhoog te gaan in level. Da’s veel effectiever.

3) Bezoek Pokéstops
Heel belangrijk. Bij een Pokéstops krijg je Pokéballs en andere waardevolle dingen naar gelang level hoger wordt. Daarnaast krijg je 50 XP voor ieder bezoek. Het is dus een effectieve manier om je level te verbeteren als je het vergelijkt met een Pokemon vangen (daar krijg je 100 XP voor, of als het een nieuwe is 600).
Het is ook irritant om een Pokémon tegen te komen en geen Pokéballen meer te hebben. Zorg ervoor dat je altijd 100 ballen hebt, dan ben je voorbereid op het meeste.

4) Vang alle Pokémons (ook die je al hebt)
Als je voor de zoveelste keer weer een Ratata tegekomt kan je zin hebben om het beest te laten gaan, maar vang hem! Voor iedere Pokémon die je vangt krijgt je snoep voor dat type, en dat zorgt er weer voor dat je later meer sterkere Rattatas tot Raticat kan laten ontwikkelen. Het kost je maar een Pokéball en dat is het waard.

5) Stuur je overvloedige Pokémons naar Professor Willow
Als je alle Pokémons vangt die jet egenkomt raakt je rugzak ook snel vol, er is immers maar plek voor 250 Pokémons per keer. De truc is om alle Pokémons die je niet nodig hebt te stallen bij Professor Willow. Daar krijg je ook extra Pokécandy voor en dan heb je weer meer resources om in te zetten op het type dat je sterker wil maken.

6) Draai de bal
Alle Pokémons die jet egenkomt hebben een verschillende moeilijkheidsgraad om te vangen. Als de cirkel rond ze groen is, zijn ze makkelijk, geel iets moeilijker en rood is het moeilijkst.
Wat velen niet weten is dat je de pokéballen met je vingers kan schudden voordat je bal gooit. Er komen dan kleine sterren rond de bal en je hebt een grotere kans om te vanger waar je op richt. Maar let op, een curveball is wel lastiger om te gooien dus je moet beter richten.

7) Volg bewegende blaadjes
De meningen zijn wat verdeeld, maar de meeste Youtube-guides zijn het er toch wel over eens dat bewegende baadjes een teken zijn dat er een verhoogde kans is om een Pokémon te vinden. Het is niet gegarandeerd dat er een in de nabijheid opduikt, maar met een verhoogde kans kan het in ieder geval waard zijn om even te kijken als je wat blad ziet waaien.

8) Je kan verschillende types op verschillende plekken vinden
Het heeft geen nut om altijd op dezelfde plek te blijven als je alle verschillende Pokémons wil vangen. Wil je de watertypes vangen, moet je richting het water, en een Pikachu of Squirtle zal zelden op dezelfde plaats opduiken als een Charmander. De sleutel tot success is dus je omgeving regelmatig veranderen zodat je variatie in je verzameling krijgt.

9) Speel als een team
Als je sterk genoeg bent om een gym over te nemen is het altijd slim om een alliantie te vormen met anderen van je team. Als je bv bij het rode team hoort en een gym van een blauw team wil is het altijd een voordeel om meerdere Pokémons achter te laten, waardoor de basis sterker is en daardoor moeilijker om te verslaan. De gym kan een level omhoog gaan als je er traint en voor ieder level dat de gym groeit is er plek voor een extra Pokémon.
Een minimum van 4 Pokémons in een gym geeft een redelijke verdediging.

10) Gebruik lure en incense
Lure kan je gebruiken om Pokémons naar Pokéstops te lokken. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor andere trainers die in de buurt zijn. Incense daarintegen is een prive lokmiddel en werkt uitsluitend voor jou gedurende 30 minuten. Deze lokmiddelen zijn vrij zeldzaam en als je ze eenmaal hebt kan je denken dat het handig is om ze te bewaren voor later. Maar dat kan je beter niet doen. Hoe meer Pokémons je vangt, hoe sneller je omhoog gaat in je level. En als je level hoger is krijg je betere Pokémons en andere voordelen bij de Pokéstops. Er is dus geen goede reden om ze te bewaren. Gerbuik de voordelen die je hebt en als je ziet dat iemand anders een Lure heeft moet je opschieten en die kant op gaan.
Bron, met dank aan Fogel voor het vertalen

[ Bericht 0% gewijzigd door Fogel op 15-07-2016 10:26:02 ]
pi_163746045
Ik ben gisteren begonnen met elke bal als curve ball te gooien. Bij de hogere pokémon lijkt er een soort wind mee te spelen die je worp verstoort, met curve heb je dat niet. Om te blijven oefenen doe ik het nu gewoon altijd, begin er best handig in te worden.
pi_163746281
Euhm. Professor Oak zit niet in Pokémon go.
pi_163746284
Als je pokemons opspaart om te evolueren bij lvl 9 met zo'n speciaal eitje kan je flink lvlen. Moet je wel die 2 soorten hebben wat maar 12 Candy kost.

Ga ik dit weekend eens doen met 40K XP ready
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_163746833
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 23:35 schreef Shadowkid053 het volgende:
Euhm. Professor Oak zit niet in Pokémon go.
Oh, die had ik even gemist. Dat moet Professor Willow zijn.
  Moderator vrijdag 15 juli 2016 @ 10:26:38 #6
45833 crew  Fogel
pi_163753355
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juli 2016 23:52 schreef picodealion het volgende:

[..]

Oh, die had ik even gemist. Dat moet Professor Willow zijn.
Ik heb het aangepast :Y
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_163753639
Nog meer tips voor beginners?

Bijvoorbeeld naar welke gym kan ik het beste gaan als je net level 5 bent?

En hoe kan je het beste zeldzame pokemon laten evolueren?
  vrijdag 15 juli 2016 @ 11:45:04 #8
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_163754771
Hoe ga je naar professor willow? Kun je dat erbij zetten?
En hoe je een pokéstop gebruikt?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 15 juli 2016 @ 19:59:58 #9
370431 drakin
vurig typje
pi_163765154
Ik kan nu 2 pokemons voor het eerst laten evolueren, is dat slim om nu al te doen?
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  Moderator vrijdag 15 juli 2016 @ 21:31:20 #10
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_163767083
Ik heb een Ratata van CP54 ofzo, heb veel ratata candys , verstandig om hem te evolueren?
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_163767191
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 21:31 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik heb een Ratata van CP54 ofzo, heb veel ratata candys , verstandig om hem te evolueren?
Nee, lekker opsparen tot je een stuk of 10-15 in een keer kan evolven. Lucky egg aanzetten en EXP binnenharken.

[ Bericht 0% gewijzigd door picodealion op 15-07-2016 21:42:25 ]
  Moderator vrijdag 15 juli 2016 @ 21:38:00 #12
Belg
pi_163767219
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 21:36 schreef picodealion het volgende:

[..]

Nee, lekker opsparen tot je een stuk of 10-15 in een keer kan evolven. Lucky egg aanzetten en EXP binnenharken.
atuk?

[ Bericht 0% gewijzigd door picodealion op 15-07-2016 21:38:38 ]
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_163767236
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 21:38 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

atuk?
*stuk :')
  Moderator vrijdag 15 juli 2016 @ 21:41:30 #14
Belg
pi_163767310
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 21:38 schreef picodealion het volgende:

[..]

*stuk :')
lol :P ok
pi_163767337
Oh en vervolgens edit ik mijn fout in jouw quote, niet in mijn eigen post _O-.
  Moderator vrijdag 15 juli 2016 @ 21:43:05 #16
Belg
pi_163767359
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 21:42 schreef picodealion het volgende:
Oh en vervolgens edit ik mijn fout in jouw quote, niet in mijn eigen post _O-.
vond ik al raar :P
  vrijdag 15 juli 2016 @ 22:54:37 #17
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_163770271
Een lure EN een incense TEGELIJK werkt NIET.

Net met 5 man op een bankje gezeten onder 1 lure, ik had incense aan, rest niet. Allemaal precies even veel, en dezelfde pokemon op de lure.
Dum de dum
pi_163996957
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 22:54 schreef Fe2O3 het volgende:
Een lure EN een incense TEGELIJK werkt NIET.

Net met 5 man op een bankje gezeten onder 1 lure, ik had incense aan, rest niet. Allemaal precies even veel, en dezelfde pokemon op de lure.
Apart bij ons namelijk wel...
Ik heb een stuk of 10 Pokémon meer gezien dan de gene zonder incense.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')