abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163735881
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 16:38 schreef Monopoly_Man het volgende:

[..]

Ik woon en werk in Londen aangezien ik daar graag naartoe wilde. Dus ik profiteer enorm. Het bedrijf waarvoor ik werk bestaat voor tenminste één derde uit Europeanen uit andere EU landen.
Kunnen die gewoon blijven dan?
pi_163736056
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 16:43 schreef john2406 het volgende:

[..]

Kunnen die gewoon blijven dan?
Totdat het VK een overeenkomst sluit het de EU staat er niks vast, maar hoogstwaarschijnlijk wel.
pi_163736799
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 16:05 schreef beantherio het volgende:

[..]

Dat je je vrij kunt vestigen in een ander land en daar een baan kunt aannemen o.b.v. dezelfde regels als de bewoners daar is toch wel heel prettig hoor.
Bergen non EU werknermers in A'dam. Ik hoor er niet één klagen hoe moeilijk het wel niet was :D

Omgekeerd ook niet (werken buiten de EU, zoals SeLang zegt, zolang je maar wat kan)

Alleen extreem honkvaste mensen hanteren meerstal het argument van vrij verkeer enzo ;)
pi_163737247
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 17:03 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Alleen extreem honkvaste mensen hanteren meerstal het argument van vrij verkeer enzo ;)
Ik weet niet of ik het goed lees of dat ik begrijp hoe je het bedoelt maar ik zie liever grenzen niet om ze tegen te houden maar om te controleren wat er vervoerd wordt.
  donderdag 14 juli 2016 @ 17:19:38 #30
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163737355
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 16:14 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Die man is een karikatuur van zichzelf :')
  donderdag 14 juli 2016 @ 17:28:04 #31
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163737620
quote:
[ afbeelding ]
Alsof de situatie ook maar enigszins vergelijkbaar is. Geen mens die er last van zou hebben als er nooit meer gesproken zou worden over dat referendum over het associatieverdrag.
pi_163738172
quote:
[ afbeelding ]
Wat een vergelijking.

"In VK na 20 dagen een nieuwe appelboom geplant, in Nederland na 3 maanden nog steeds groene appels aan de boom."
pi_163738424
quote:
[ afbeelding ]
Die club roept wel vaker mallotige dingen.
pi_163738617
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 17:03 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Bergen non EU werknermers in A'dam. Ik hoor er niet één klagen hoe moeilijk het wel niet was :D

Omgekeerd ook niet (werken buiten de EU, zoals SeLang zegt, zolang je maar wat kan)

Ja, en dat is dus precies de groep die we in beweging moesten krijgen. Mensen die in land A een uitkering vangen aan het werk krijgen op een vacature in land B. De groep dus die we maar nauwelijks in beweging krijgen in Griekenland en Spanje. De groep die zielig doet over 'moeten werken in Duitsland'. De groep die niet vanzelf meehelpt aan het oplossen van macro-economische problemen. Die dus door hun passieve houding ook de euro destabiliseren.
Kortom, er is in Europa niet teveel migratie er is veel en veel te weinig migratie. Regels om migratie te bemoeilijken hebben we niet alleen niks aan, maar ze zijn schadelijk.
  donderdag 14 juli 2016 @ 18:32:03 #35
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163738925
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:35 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ehm, nee. Ik heb die voorraad omdat ik die een paar dagen geleden heb gekocht op een lage wisselkoers. Maar mocht de £ nog richting 1,10-1,15 gaan dan lijkt me dat een goed moment om voor 1-2 jaar voorraad in te slaan want ik maak me wat zorgen dat GB het economisch veel beter gaat doen dan de EU.
Waarom? Met de huidige stand van zaken heeft het VK een grote diensteneconomie met een financieel waterhoofd. Uiteindelijk zijn plat gezegd diensten niets meer dan dozen heen en weer sjouwen, terwijl een maak-industrie echt waarde toevoegt voor de maatschappij. De maak-industrie die het VK dan heeft, moet nodig gemoderniseerd worden. Maar laat nou het investeringsniveau teruglopen en business cases voor investeringen steeds minder interessant worden.

Daarnaast hebben ze een flink handelstekort uiteraard. Met een handelstekort is dat niet ideaal, tenzij het VK meer gaat exporteren, maar dan moeten er wel de broodnodige investeringen gedaan worden dus.

Ben wel benieuwd hoe je hier naar kijkt.

Het meest schokkende nieuws sinds de Brexit vond ik dat het aantal vacatures gehalveerd zijn. Organisaties verwachten dus plots niet te gaan groeien de komende tijd.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 14 juli 2016 @ 18:49:29 #36
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163739228
quote:
2s.gif Op donderdag 14 juli 2016 18:32 schreef Falco het volgende:

[..]

Waarom? Met de huidige stand van zaken heeft het VK een grote diensteneconomie met een financieel waterhoofd. Uiteindelijk zijn plat gezegd diensten niets meer dan dozen heen en weer sjouwen, terwijl een maak-industrie echt waarde toevoegt voor de maatschappij. De maak-industrie die het VK dan heeft, moet nodig gemoderniseerd worden. Maar laat nou het investeringsniveau teruglopen en business cases voor investeringen steeds minder interessant worden.

Daarnaast hebben ze een flink handelstekort uiteraard. Met een handelstekort is dat niet ideaal, tenzij het VK meer gaat exporteren, maar dan moeten er wel de broodnodige investeringen gedaan worden dus.

Ben wel benieuwd hoe je hier naar kijkt.

Het meest schokkende nieuws sinds de Brexit vond ik dat het aantal vacatures gehalveerd zijn. Organisaties verwachten dus plots niet te gaan groeien de komende tijd.
Natuurlijk heb je nu even een dipje want er is onzekerheid. Dat is normaal. Mensen wachten even af hoe de hazen lopen. De EU is echter al heel lang bezig het moeras in te zakken (en dan met name de eurozone). En dat is geen tijdelijk transitie probleem maar structureel. Ik ben daarom veel pessimistischer over de EU dan over GB, want in GB pakken ze nu goed door terwijl alles in Brussel muurvast lijkt te zitten ondanks de death spiral waar ze in zitten. Als de EU de komende 20 jaar overleeft in de huidige vorm (wat ik niet verwacht, maar stel dat) dan denk ik dat GB gemiddeld een hogere economische groei hebben dan de EU. Ze kunnen het natuurlijk verkloten maar als ze het goed managen dan komt het allemaal goed.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 14 juli 2016 @ 18:52:07 #37
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163739281
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 18:49 schreef SeLang het volgende:

[..]

Natuurlijk heb je nu even een dipje want er is onzekerheid. Dat is normaal. Mensen wachten even af hoe de hazen lopen. De EU is echter al heel lang bezig het moeras in te zakken (en dan met name de eurozone). En dat is geen tijdelijk transitie probleem maar structureel. Ik ben daarom veel pessimistischer over de EU dan over GB, want in GB pakken ze nu goed door terwijl alles in Brussel muurvast lijkt te zitten ondanks de death spiral waar ze in zitten. Als de EU de komende 20 jaar overleeft in de huidige vorm (wat ik niet verwacht, maar stel dat) dan denk ik dat GB gemiddeld een hogere economische groei hebben dan de EU.
Hoe dan? Ik heb je nu alleen gehoord over de EU. Eens dat daar weeffouten in zitten en dat men gewoon aan de opgestelde regels dient te houden die gemaakt zijn bij de euro, of gewoon niet meer mee doen (doei Frankrijk met tig jaar >3% begrotingstekort :W).

Maar ik weet nog steeds niet wat er zo aantrekkelijk is aan de Britse economie en waarom deze hogere groeipercentages gaat hebben.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_163739313
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 18:49 schreef SeLang het volgende:
Als de EU de komende 20 jaar overleeft in de huidige vorm (wat ik niet verwacht, maar stel dat) dan denk ik dat GB gemiddeld een hogere economische groei hebben dan de EU.
Je hebt volgens mij wel een soort van "ontregelend" effect op het topic. Een verfrissende visie vind ik persoonlijk.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 14 juli 2016 @ 18:56:24 #39
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163739359
quote:
2s.gif Op donderdag 14 juli 2016 18:52 schreef Falco het volgende:

[..]

Hoe dan? Ik heb je nu alleen gehoord over de EU. Eens dat daar weeffouten in zitten en dat men gewoon aan de opgestelde regels dient te houden die gemaakt zijn bij de euro, of gewoon niet meer mee doen (doei Frankrijk met tig jaar >3% begrotingstekort :W).

Maar ik weet nog steeds niet wat er zo aantrekkelijk is aan de Britse economie en waarom deze hogere groeipercentages gaat hebben.
Alleen al vanwege de demografie die gunstiger is. Zelfs als in GB de productiviteit blijft hangen op EU niveau (met kneusjes als Frankrijk, Griekenland en Italië) gaan ze het al beter doen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 14 juli 2016 @ 18:59:23 #40
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163739425
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 18:53 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Je hebt volgens mij wel een soort van "ontregelend" effect op het topic. Een verfrissende visie vind ik persoonlijk.
Vind het ook leuk :Y, alleen begrijp ik niet helemaal waarom ie het lef heeft zijn kapitaal in euro's te hebben en daar tegelijkertijd niet zo veel mee op heeft. Komt wel nu toevallig dus goed uit, zoals ik begrijp uit dit topic :).
pi_163739439
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 18:56 schreef SeLang het volgende:

[..]

Alleen al vanwege de demografie die gunstiger is. Zelfs als in GB de productiviteit blijft hangen op EU niveau (met kneusjes als Frankrijk, Griekenland en Italië) gaan ze het al beter doen.
Frankrijk heeft significant meer natuurlijke bevolkingsgroei. Het VK heeft zo'n sterke demografische ontwikkeling dankzij immigratie, maar dat is nou net wat door de Brexit veel minder moet worden.
  donderdag 14 juli 2016 @ 19:05:02 #42
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163739537
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 18:56 schreef SeLang het volgende:

[..]

Bedoel je groter percentage beroepsbevolking? Daar zit GB wel wat positiever ten opzichte van de meeste EU-landen in als je deze lijst bekijkt: http://data.worldbank.org(...)year_high_desc=false

Griekenland en Italië hebben inderdaad een percentage wat ruim tien procent lager ligt. Maar dat van het VK ligt in de buurt van Duitsland, Nederland en dat soort landen.
pi_163739638
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 19:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Frankrijk heeft significant meer natuurlijke bevolkingsgroei. Het VK heeft zo'n sterke demografische ontwikkeling dankzij immigratie, maar dat is nou net wat door de Brexit veel minder moet worden.
Of hij moet er al vanuit gaan dat de Brexit in de praktische uitwerking amper of niet doorgaat :P
pi_163739664
quote:
2s.gif Op donderdag 14 juli 2016 18:59 schreef Falco het volgende:

[..]

Vind het ook leuk :Y, alleen begrijp ik niet helemaal waarom ie het lef heeft zijn kapitaal in euro's te hebben en daar tegelijkertijd niet zo veel mee op heeft. Komt wel nu toevallig dus goed uit, zoals ik begrijp uit dit topic :).
Hij is een soort sphinx. Het geeft natuurlijk wel een zekere rust als je min of meer onafhankelijk bent waardoor je met gepaste ironie en afstandelijkheid de loop der dingen kunt observeren.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163739701
quote:

[..]

Merk ik wat frustratie hier, Falco? ;)
pi_163739702
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juli 2016 19:09 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Of hij moet er al vanuit gaan dat de Brexit in de praktische uitwerking amper of niet doorgaat :P
Het hoofdargument in de campagne was dat er minder EU-buitenlanders moesten komen die banen inpikken en/of de NHS belasten. En May schijnt eerder als minister de doelstelling te hebben gehad om de immigratie met meer dan tweederde te verminderen en heeft ook al het verblijfsrecht ter discussie gesteld van Europeanen die nu in het VK wonen. Dus ik denk niet dat die gaat aansturen op een Noorwegen/Zwitserland-model.
pi_163739738
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juli 2016 19:09 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Misschien heeft ie wel zoveel te verhapstukken, dat het 'm bijzonder weinig uitmaakt. Ik heb soms het idee dat bij een aantal hier precies het omgekeerde geldt.
  donderdag 14 juli 2016 @ 19:15:16 #48
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_163739770
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 18:13 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja, en dat is dus precies de groep die we in beweging moesten krijgen. Mensen die in land A een uitkering vangen aan het werk krijgen op een vacature in land B. De groep dus die we maar nauwelijks in beweging krijgen in Griekenland en Spanje. De groep die zielig doet over 'moeten werken in Duitsland'. De groep die niet vanzelf meehelpt aan het oplossen van macro-economische problemen. Die dus door hun passieve houding ook de euro destabiliseren.
Kortom, er is in Europa niet teveel migratie er is veel en veel te weinig migratie. Regels om migratie te bemoeilijken hebben we niet alleen niks aan, maar ze zijn schadelijk.
Ja,hebben die mensen niet door dat ze slechts productie middelen zijn die zich economisch optimaal moeten verspreiden. Beetje lastig doen met hun verlangens en wensen..bah!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 14 juli 2016 @ 19:18:19 #49
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_163739839
quote:

[..]

Heeft hij ergens euros gezegd,nee toch?
Misschien zit zijn vermogen wel in yen of yuan of dollars of goud of Zwitserse franken...
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_163739855
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 19:18 schreef nixxx het volgende:

[..]

Heeft hij ergens euros gezegd,nee toch?
Misschien zit zijn vermogen wel in yen of yuan of dollars of goud of Zwitserse franken...
In het eurocrisis-topic heeft hij er wel eens wat over gezegd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')