abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218781439
quote:
9s.gif Op maandag 15 september 2025 13:33 schreef summer2bird het volgende:
Hoi, momenteel hondsberoerd.
Sinds vrijdag kramp in mijn buik, en sinds gister een continue aanval.
Huilend op de wc, misselijk van de krampen maar zo bang voor overgeven dat ik er alles aan doe om dat te voorkomen.
Ik durf bijna niet te eten of drinken, alles word nu toch afgekeurd door mijn lichaam.

Ooit gediagnosticeerd door een huisarts zo van "tja, denk dat het gewoon prikkelbare darm is" en met een kluitje in het riet gestuurd zonder iets van onderzoek ofzo. Is dat gebruikelijk?

Mijn aanvallen lijken zich niet te laten voorspellen en zijn verschrikkelijk. Soms is het een paar keer per jaar, maar soms ook meerdere keren per week voor een paar maanden, een keer ben ik 10kg afgevallen na zon aanval cluster.

Het ergste vind ik nog wel de schaamte. Ik durf niet de deur open te doen na een aanval bijvoorbeeld gezien de wc bij de voordeur zit en een aanval een bepaalde geur bij zich draagt.

Ik ben zo moe he.
Het is inmiddels meer dan 10 jaar dat ik deze aanvallen heb en het lijkt alleen maar erger te worden met de jaren. Of misschien bounce ik minder goed terug omdat ik zelf niet meer een jong persoon ben, geen idee.

Ik heb net loperamide genomen, doe ik anders normaal nooit maar deze aanval weet niet van stoppen. Hopelijk kan ik zo even slapen, ben kapot.
Wat verschrikkelijk voor je :*

Heeft je huisarts geen collega in de praktijk waar je beter mee op kunt schieten? Ik zou teruggaan en om onderzoeken vragen als ik jou was. Of om fatsoenlijke medicatie en tips om je op de been te houden. Dit is echt niet normaal hoor.
Spoilers!
  maandag 15 september 2025 @ 19:29:47 #127
30919 mitt
Michael Corleone
pi_218781484
Heb je verder wel enig onderzoek gehad? Zou toch echt naar de huisarts gaan en daarop aandringen.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_218782292
quote:
9s.gif Op maandag 15 september 2025 13:33 schreef summer2bird het volgende:
Hoi, momenteel hondsberoerd.
Sinds vrijdag kramp in mijn buik, en sinds gister een continue aanval.
Huilend op de wc, misselijk van de krampen maar zo bang voor overgeven dat ik er alles aan doe om dat te voorkomen.
Ik durf bijna niet te eten of drinken, alles word nu toch afgekeurd door mijn lichaam.

Ooit gediagnosticeerd door een huisarts zo van "tja, denk dat het gewoon prikkelbare darm is" en met een kluitje in het riet gestuurd zonder iets van onderzoek ofzo. Is dat gebruikelijk?

Mijn aanvallen lijken zich niet te laten voorspellen en zijn verschrikkelijk. Soms is het een paar keer per jaar, maar soms ook meerdere keren per week voor een paar maanden, een keer ben ik 10kg afgevallen na zon aanval cluster.

Het ergste vind ik nog wel de schaamte. Ik durf niet de deur open te doen na een aanval bijvoorbeeld gezien de wc bij de voordeur zit en een aanval een bepaalde geur bij zich draagt.

Ik ben zo moe he.
Het is inmiddels meer dan 10 jaar dat ik deze aanvallen heb en het lijkt alleen maar erger te worden met de jaren. Of misschien bounce ik minder goed terug omdat ik zelf niet meer een jong persoon ben, geen idee.

Ik heb net loperamide genomen, doe ik anders normaal nooit maar deze aanval weet niet van stoppen. Hopelijk kan ik zo even slapen, ben kapot.
Zo lang klinkt voor mij niet als "normaal " ben je wel eens getest op voedselallergie of is er ooit verder onderzoek gedaan?

Ik heb voor de kramp duspatal/mebeverine en soms een kruik als t echt mis is, gelukkig is dat niet zo vaak meer.

Hopenlijk heb je een beetje kunnen slapen want de aanvallen vreten energie. (En vocht dus let op je drinken)
S. 2014
J. 2016
  Moderator/colorchick maandag 15 september 2025 @ 21:50:36 #129
382129 crew  Donna
pi_218782735
Ik zou me toch verder laten onderzoeken. Gewoon eisen.

Ik had een hele lange periode, echt maandenlang, minstens 2x per week mega buikpijn. Echt in de trant van; bevallen doe ik liever.
Ging echt helemaal kapot, kon niks eten en niet naar toilet. Net zo pijnlijk als wat jij omschrijft.
Bleek een chronische maagontsteking.
Met medicatie, geduld, eten weer heeeeel rustig opbouwen ben ik nu weer oké. Had het echt nooit verwacht na zoveel pijn. Dacht echt dat ik er mee moest leren leven.

Niet om met diagnoses te strooien ofzo hoor, maar wat jij omschrijft klinkt wel erg extreem en niet normaal. Ga ervoor om je verder te laten onderzoeken.
pi_218783217
Jullie hebben ook gewoon gelijk. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik al een tijdje weet dat het niet goed is, maar ik stel het steeds uit.

Heb er nooit onderzoek ofzo voor gehad en na die losse vinger werk diagnose had ik het gevoel dat hulp ervoor zoeken zinloos was. Moet wel zeggen dat dat al meer dan 10 jaar geleden is, en ik nu een hele fijne huisarts heb.

Had er ook een paar dingen uitgelaten, uit mijn verhaal, heb afgelopen jaar een half jaar consistente koorts gehad (38 tot soms 40) voor een half jaar ongeveer. Gebeurde 2 jaar geleden ook al.
Heb ook vrij regelmatig bloed en slijm op mijn toiletpapier zonder dat ik ooit druk ofzoiets.

Ik stel de dokter al een tijdje uit omdat ik me er zo erg voor schaam, maar het word er niet beter op.

Maak morgen een afspraak.
Twiddel
pi_218783240
Mijn ervaring is dat de stress die ik bij een aanval ervaar minder is geworden nu ik zeker weet wat het is en waardoor het komt. En juist stress is war je bij PDS moet voorkomen, hoe moeilijk dat ook is.
Spoilers!
pi_218785643
Vanochtend wakker gemaakt door een aanval. Tot nu toe gelukkig nog maar 2x aanval gehad en lig voornamelijk in bed. Knettermoe. Vanmiddag afspraak met de huisarts, wel een waarnemende maar een arts is een arts denk ik dan maar
Twiddel
  dinsdag 16 september 2025 @ 12:40:35 #133
30919 mitt
Michael Corleone
pi_218785717
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 12:26 schreef summer2bird het volgende:
Vanochtend wakker gemaakt door een aanval. Tot nu toe gelukkig nog maar 2x aanval gehad en lig voornamelijk in bed. Knettermoe. Vanmiddag afspraak met de huisarts, wel een waarnemende maar een arts is een arts denk ik dan maar
En laat je vooral niet afschepen
Bloed en ontlastingonderzoek lijkt me een goed begin.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_218787353
quote:
12s.gif Op dinsdag 16 september 2025 12:40 schreef mitt het volgende:

[..]
En laat je vooral niet afschepen
Bloed en ontlastingonderzoek lijkt me een goed begin.
Net geweest en kan ontlastingsonderzoek gaan doen.
Over 2 weken weer afspraak voor hoe nu verder
Twiddel
pi_218849721
Update, calprotectine waarde is rond de 200, word doorverwezen naar mdl arts voor onderzoek.

Aanval is wel opgehouden sinds het weekend dus ik ben opgelucht dat het weer voorbij is en maak me niet teveel zorgen, heb online gelezen dat die waarde nog veel hoger kan liggen dus zo erg zal het niet zijn.
Twiddel
pi_218850222
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 11:29 schreef summer2bird het volgende:
Update, calprotectine waarde is rond de 200, word doorverwezen naar mdl arts voor onderzoek.

Aanval is wel opgehouden sinds het weekend dus ik ben opgelucht dat het weer voorbij is en maak me niet teveel zorgen, heb online gelezen dat die waarde nog veel hoger kan liggen dus zo erg zal het niet zijn.
200 is idd reden voor onderzoek maar het kan veeel hoger dus inderdaad niet direct reden tot zorg.
Succes met het onderzoek, krijg je een roesje?
S. 2014
J. 2016
pi_218859853
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:29 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
200 is idd reden voor onderzoek maar het kan veeel hoger dus inderdaad niet direct reden tot zorg.
Succes met het onderzoek, krijg je een roesje?
Geen idee, moet eerst wachten tot er plek is bij de MDL arts.
Is een roesje aan te raden of is het niet zon vervelend onderzoek?
Twiddel
pi_218859912
Ik heb een roesje gehad en daarmee zeg ik dat ik het voorbereiden erger vond dan het onderzoek maar weet niet hoe het zonder roesje is.
S. 2014
J. 2016
pi_219257575
Update, onderzoek gehad, alles was goed.
Voorbereiding was idd erger dan het onderzoek, vooral die gore zoete drank was heel erg haha.
Krijg geen verwijzing naar MDL arts omdat het onderzoek goed was maar het scheelt al dat ik iig zeker weet dat ik geen ziekte ofzo heb buiten pds.
Twiddel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')