Wat verschrikkelijk voor jequote:Op maandag 15 september 2025 13:33 schreef summer2bird het volgende:
Hoi, momenteel hondsberoerd.
Sinds vrijdag kramp in mijn buik, en sinds gister een continue aanval.
Huilend op de wc, misselijk van de krampen maar zo bang voor overgeven dat ik er alles aan doe om dat te voorkomen.
Ik durf bijna niet te eten of drinken, alles word nu toch afgekeurd door mijn lichaam.
Ooit gediagnosticeerd door een huisarts zo van "tja, denk dat het gewoon prikkelbare darm is" en met een kluitje in het riet gestuurd zonder iets van onderzoek ofzo. Is dat gebruikelijk?
Mijn aanvallen lijken zich niet te laten voorspellen en zijn verschrikkelijk. Soms is het een paar keer per jaar, maar soms ook meerdere keren per week voor een paar maanden, een keer ben ik 10kg afgevallen na zon aanval cluster.
Het ergste vind ik nog wel de schaamte. Ik durf niet de deur open te doen na een aanval bijvoorbeeld gezien de wc bij de voordeur zit en een aanval een bepaalde geur bij zich draagt.
Ik ben zo moe he.
Het is inmiddels meer dan 10 jaar dat ik deze aanvallen heb en het lijkt alleen maar erger te worden met de jaren. Of misschien bounce ik minder goed terug omdat ik zelf niet meer een jong persoon ben, geen idee.
Ik heb net loperamide genomen, doe ik anders normaal nooit maar deze aanval weet niet van stoppen. Hopelijk kan ik zo even slapen, ben kapot.
Zo lang klinkt voor mij niet als "normaal " ben je wel eens getest op voedselallergie of is er ooit verder onderzoek gedaan?quote:Op maandag 15 september 2025 13:33 schreef summer2bird het volgende:
Hoi, momenteel hondsberoerd.
Sinds vrijdag kramp in mijn buik, en sinds gister een continue aanval.
Huilend op de wc, misselijk van de krampen maar zo bang voor overgeven dat ik er alles aan doe om dat te voorkomen.
Ik durf bijna niet te eten of drinken, alles word nu toch afgekeurd door mijn lichaam.
Ooit gediagnosticeerd door een huisarts zo van "tja, denk dat het gewoon prikkelbare darm is" en met een kluitje in het riet gestuurd zonder iets van onderzoek ofzo. Is dat gebruikelijk?
Mijn aanvallen lijken zich niet te laten voorspellen en zijn verschrikkelijk. Soms is het een paar keer per jaar, maar soms ook meerdere keren per week voor een paar maanden, een keer ben ik 10kg afgevallen na zon aanval cluster.
Het ergste vind ik nog wel de schaamte. Ik durf niet de deur open te doen na een aanval bijvoorbeeld gezien de wc bij de voordeur zit en een aanval een bepaalde geur bij zich draagt.
Ik ben zo moe he.
Het is inmiddels meer dan 10 jaar dat ik deze aanvallen heb en het lijkt alleen maar erger te worden met de jaren. Of misschien bounce ik minder goed terug omdat ik zelf niet meer een jong persoon ben, geen idee.
Ik heb net loperamide genomen, doe ik anders normaal nooit maar deze aanval weet niet van stoppen. Hopelijk kan ik zo even slapen, ben kapot.
En laat je vooral niet afschepenquote:Op dinsdag 16 september 2025 12:26 schreef summer2bird het volgende:
Vanochtend wakker gemaakt door een aanval. Tot nu toe gelukkig nog maar 2x aanval gehad en lig voornamelijk in bed. Knettermoe. Vanmiddag afspraak met de huisarts, wel een waarnemende maar een arts is een arts denk ik dan maar
Net geweest en kan ontlastingsonderzoek gaan doen.quote:Op dinsdag 16 september 2025 12:40 schreef mitt het volgende:
[..]
En laat je vooral niet afschepen
Bloed en ontlastingonderzoek lijkt me een goed begin.
200 is idd reden voor onderzoek maar het kan veeel hoger dus inderdaad niet direct reden tot zorg.quote:Op dinsdag 23 september 2025 11:29 schreef summer2bird het volgende:
Update, calprotectine waarde is rond de 200, word doorverwezen naar mdl arts voor onderzoek.
Aanval is wel opgehouden sinds het weekend dus ik ben opgelucht dat het weer voorbij is en maak me niet teveel zorgen, heb online gelezen dat die waarde nog veel hoger kan liggen dus zo erg zal het niet zijn.
Geen idee, moet eerst wachten tot er plek is bij de MDL arts.quote:Op dinsdag 23 september 2025 12:29 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
200 is idd reden voor onderzoek maar het kan veeel hoger dus inderdaad niet direct reden tot zorg.
Succes met het onderzoek, krijg je een roesje?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |