Maar dan kan ik me toch nu niet alweer ok voelen?quote:Op maandag 25 juli 2016 14:40 schreef Natalie het volgende:
[..]
Eigenlijk zou het me niet verbazen als je inderdaad een lichte voedselvergiftiging hebt opgelopen op de barbeque
waarom niet? Als de zooi eruit is via boven of onderkant dan is het probleem opgelostquote:Op maandag 25 juli 2016 14:58 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Maar dan kan ik me toch nu niet alweer ok voelen?
Het kan ook Norovirus zijn, zelfde verschijnselen als voedselvergiftiging maar is ook heel kort heel heftig en daarna weer prima.quote:Op maandag 25 juli 2016 14:58 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Soms is het kort en heftig, en een andere keer lig je 5 dagen plat. Beter de eerste, denk ik dan.quote:Op maandag 25 juli 2016 14:58 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Hiquote:Op maandag 25 juli 2016 15:07 schreef Voszje het volgende:
Meld! Bij mij dachten ze aan Colitis, veel onderzoeken gehad, maar uiteindelijk zou het toch PDS zijn, daar de gevonden ontsteking een oude ontsteking betrof.
hoe minder vezels hoe beter, lijkt het opquote:Op woensdag 19 oktober 2016 11:13 schreef PluisigNijntje het volgende:
Dat laatste herken ik inderdaad ook! Ongezonde, bewerkte dingen zoals chocolade, koekjes, broodje frikandel, dat gaat allemaal wel. Maar juist bij bepaalde groenten en fruit en peulvruchten gaat het helemaal mis. De motivatie om gezond te eten is dan ook steeds moeilijker.
,
Niet gek toch? Voedingsbodem voor gist en bacteriën en zo, gasvorming. Als ik veel snoep eet, stinkt mijn zweet ook meer, ik krijg gistinfecties op mijn huid en op donkere plekken die ik hier maar niet ga benoemen. :-p Het is gewoon troep die je alleen bij hoge uitzondering in je hoofd moet stoppen eigenlijk. (Best moeilijk soms.)quote:Op donderdag 20 oktober 2016 22:13 schreef Peejtur het volgende:
Bij mij vorige week erg last van stress op werk gehad. Kon dat heel erg merken.
Normaal eet ik ook veel snoep. Nu al paar dagen niks van gehad en alles lijkt nu ook stabiel te zijn. Lijkt alsof snoep toch iets bij mij doet.
Oh my ik ben dol op snoep en de tandarts is dol op mijquote:Op donderdag 20 oktober 2016 22:46 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Niet gek toch? Voedingsbodem voor gist en bacteriën en zo, gasvorming. Als ik veel snoep eet, stinkt mijn zweet ook meer, ik krijg gistinfecties op mijn huid en op donkere plekken die ik hier maar niet ga benoemen. :-p Het is gewoon troep die je alleen bij hoge uitzondering in je hoofd moet stoppen eigenlijk. (Best moeilijk soms.)
Dit spul heb ik ook. Gelukkig gaat het nu met mijn PDS zowaar een stuk beter, de zakjes heb ik eigenlijk amper meer nodig.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 21:57 schreef PrisTheShiz het volgende:
Nu macrogol en elekrolyten, zonodig 3x PD.
Ik ook ampe, maar soms ben ik blij dat ik ze heb!quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 15:17 schreef Voszje het volgende:
[..]
Dit spul heb ik ook. Gelukkig gaat het nu met mijn PDS zowaar een stuk beter, de zakjes heb ik eigenlijk amper meer nodig.
Chocolade.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 09:20 schreef PrisTheShiz het volgende:
[..]
Oh my ik ben dol op snoep en de tandarts is dol op mij
Je verhaal klinkt (voor zover dat te beoordelen is vanachter een computer) wel een beetje als PDS. PDS presenteert zich bij sommige mensen met diarree, maar bij anderen juist met constipatie. In de wetenschappelijke literatuur maken ze dan ook het onderscheid tussen IBS-D (PDS met voornamelijk diarree), IBS-C (PDS met voornamelijk constipatie) en IBS-M (PDS met afwisselend diarree en constipatie).quote:Op vrijdag 5 januari 2018 12:31 schreef KV7blue het volgende:
Dus ja, toen dacht ik aan PDS, maar de klachten die daarbij horen heb ik toch niet allemaal.
Buikpijn heb ik nooit, krampen alleen maar op hele slechte momenten (bij griep/verkoudheid), diarree heb ik ook zelden, heb juist altijd harde ontlasting. Me darmen werken voor mijn gevoel juist te langzaam ipv te snel zoals bij PDS.
Dus ik weet het ook niet meer, de dokters ook niet ...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |