abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163674337
Hoe kan je oprecht in paranormale dingen geloven? Ben je dan een keer hard op je hoofd gevallen of heb je echt een gave?

Zoals geesten in huis of monsters onder je bed? Hoe kan je zoiets geloven?

Ik slaap altijd met 1 blote enkel naast m'n bed, terwijl het donker is en ik alleen thuis was. Word helaas nooit gegrepen, er gebeurt ook nooit iets spannends in m'n leven ;( Altijd al een keer ruzie willen hebben met een spook. Dan moet je toch wat te vertellen hebben _O_

wel gek dat met al die smartphones tegenwoordig je nooit leuke filmpjes hebt van geesten die ruzie zoeken
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
  maandag 11 juli 2016 @ 21:31:52 #2
243112 Roland_Deschain
The last surviving gunslinger
pi_163675319
Niet in paranormale dingen geloven. :')
"Childe Roland to the Dark Tower Came"
"The world moved on"
pi_163675423
Kan nog steeds oprecht schrikken als ik wakker word en er een been/arm naast het bed hangt. Toch geloof ik niet dat er monsters onder mijn bed zitten, niet meer sinds ik een kleuter was iig.
Denk dat het een instinctieve angst is voor enge beestjes in donkere hoekjes.

Maar entiteiten (geen geesten van dode mensen) geloof ik wel in, door ervaringen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 00:26:50 #4
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_163680336
Tsja, mensen wíllen nou eenmaal graag in de grootst mogelijke onzin geloven.

Neem, voorbeeldje, de glimlach van Mark Rutte. Of dat Feyenoord ooit Europees kampioen wordt. Of dat Jezus spoedig komt (dat bord op die kerk hebben ze intussen al drie keer vervangen, iedere keer weer met SPOEDIG er op). Of dat V&D te redden was geweest. Of dat Apple de best mogelijke apparaten uitbrengt (ze doen iedere keer een paar dingetjes anders, de iPhone 24 ligt al lang klaar qua ontwerp).Of het haar van Geert Wilders.

Ah, ja, de iPhone 15 is in deze relevant; die heeft een nieuw soort camera die infrarood kan opnemen. Totdat die eindelijk uitkomt zijn er maar weinig mensen met infrarood opname apparatuur, waarmee het gebrek aan YouTube filmpjes van spoken voor minstens de helft verklaard is.

Ook een microfoon die opnamen van buiten ons normale gehoorbereik aankan (en natuurlijk frequentieverschoven weergave ervan met een app) is bij de spokenjacht zinvol. Mijn speciaal afgerichtte chihuahua is een spokenzoekertje, want die kan veel hogere tonen horen dan wij.
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 09:25:39 #5
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_163683314
Paranormale zaken werken net als UFO's (unidentified tot ze identified zijn):zolang niet bekend is wat de normale verklaring is, blijft het paranormaal.
Paranormale zaken horen thuis in de parapsychologie, een zusje van de psychologie. Paranormale zaken bestaan gewoon, de taak van de parapsycholoog is om uit te vinden hoe het normaal verklaard kan worden, omdat ook heel gewone mensen paranormale ervaringen kunnen hebben ligt het voor de hand dat het menselijk brein soms rare spelletjes speelt - en dan kun je maar beter weten wat de spelregels zijn.
Ovigens zijn lang niet alle paranormale zaken terug te voeren op psychologie. Nog afgezien van de hoaxes.

En wat doe je in TRU als je hier niks te zoeken hebt (zie netiquette van TRU)?

[ Bericht 0% gewijzigd door Lunatiek op 12-07-2016 09:40:55 ]
pi_163683368
Zelfde verhaaltje met godsdiensten, men wil altijd een verklaring ook voor hetgeen ze niet begrijpen. Ook al is het niet logisch.
pi_163686368
Bestudeer de wetenschap erachter
pi_163697505
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 09:25 schreef Lunatiek het volgende:
Paranormale zaken werken net als UFO's (unidentified tot ze identified zijn):zolang niet bekend is wat de normale verklaring is, blijft het paranormaal.

Het is juist het probleem dat de meer voor de hand liggende verklaring afgewezen wordt en dat men er iets compleet fantastisch voor verzint en dat dan als dé ab-so-lu-te waarheid beschouwt.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 13 juli 2016 @ 00:20:35 #9
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_163704376
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 20:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het is juist het probleem dat de meer voor de hand liggende verklaring afgewezen wordt en dat men er iets compleet fantastisch voor verzint en dat dan als dé ab-so-lu-te waarheid beschouwt.
Zomaar brullen dat wie het gelooft niet goed snik is, is niet "de meest voor de hand liggende verklaring". Dat zou het zijn als er dieper werd ingegaan op de achterliggende psychische processen, maar dat gebeurt niet (want daarvoor moet je meer dan de hier gangbare algemene ontwikkeling hebben). Ook "het is een hoax" roepen is geen verklaring als daarvoor nog geen enkel bewijs is: bestudeer de zaak in alle aspecten, dan kan de conclusie zijn dat het een hoax is - maar in het verleden is dat lang niet altijd het geval geweest en zijn er boeiende ontdekkingen gedaan.
pi_163717582
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 00:20 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Zomaar brullen dat wie het gelooft niet goed snik is, is niet "de meest voor de hand liggende verklaring". Dat zou het zijn als er dieper werd ingegaan op de achterliggende psychische processen, maar dat gebeurt niet (want daarvoor moet je meer dan de hier gangbare algemene ontwikkeling hebben).
Dat gebeurt natuurlijk plenty (zelfs hier op fok!). Alleen is het standaard antwoord meestal iets in de trend van "Ik weet toch wel wat ik zelf voel/ervaar!".

quote:
Ook "het is een hoax" roepen is geen verklaring als daarvoor nog geen enkel bewijs is: bestudeer de zaak in alle aspecten, dan kan de conclusie zijn dat het een hoax is - maar in het verleden is dat lang niet altijd het geval geweest en zijn er boeiende ontdekkingen gedaan.
Tja, als iets dmv goocheltrucs (in de breedste zin van het woord) gedaan kan worden dan ben ik inderdaad geneigd om te denken dat het een truc is ipv dat het 'medium' gedachten kan lezen, met overledenen kan praten, lepels buigt met geesteskracht etc etc etc.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 13 juli 2016 @ 19:16:07 #11
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163717946
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 21:34 schreef erodome het volgende:

Maar entiteiten (geen geesten van dode mensen) geloof ik wel in, door ervaringen.
Wat zijn het volgens jou?
pi_163717997
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 19:16 schreef Manke het volgende:

[..]

Wat zijn het volgens jou?
Is niet echt een eenduidig antwoord op te geven aangezien er vele verschillende entiteiten zijn.
Wezens uit de "andere" wereld iig, sommige zijn poeslief, anderen zijn gevaarlijk. Zie het als dieren, niet in weze kwaadaardig, maar soms wel gevaarlijk, net zoals een leeuw of beer gevaarlijk kunnen zijn maar niet kwaadaardig zijn.
Sommige zijn slim of zelfs intelligent, sommigen zijn vooral instinctief.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 18:00:32 #13
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_164025748
Ik vind het wel typisch dat nuchter in het leven staande mensen nooit een geest zien of voelen.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_164026525
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 00:26 schreef BaardaapAd het volgende:
Tsja, mensen wíllen nou eenmaal graag in de grootst mogelijke onzin geloven.

Neem, voorbeeldje, de glimlach van Mark Rutte. Of dat Feyenoord ooit Europees kampioen wordt. Of dat Jezus spoedig komt (dat bord op die kerk hebben ze intussen al drie keer vervangen, iedere keer weer met SPOEDIG er op). Of dat V&D te redden was geweest. Of dat Apple de best mogelijke apparaten uitbrengt (ze doen iedere keer een paar dingetjes anders, de iPhone 24 ligt al lang klaar qua ontwerp).Of het haar van Geert Wilders.

Ah, ja, de iPhone 15 is in deze relevant; die heeft een nieuw soort camera die infrarood kan opnemen. Totdat die eindelijk uitkomt zijn er maar weinig mensen met infrarood opname apparatuur, waarmee het gebrek aan YouTube filmpjes van spoken voor minstens de helft verklaard is.

Ook een microfoon die opnamen van buiten ons normale gehoorbereik aankan (en natuurlijk frequentieverschoven weergave ervan met een app) is bij de spokenjacht zinvol. Mijn speciaal afgerichtte chihuahua is een spokenzoekertje, want die kan veel hogere tonen horen dan wij.
:O
  woensdag 27 juli 2016 @ 11:30:20 #15
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_164041222
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 18:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
het 'medium' gedachten kan lezen, met overledenen kan praten,
Daar heb je twee begrippen voor; COLD READINGS en HOT READINGS. In een cold reading let het medium heel goed op (wat zegt en doet de klant, wat voor stijl kleding, accent) en probeert de klant te vertellen wat die wil horen. In een hot reading heeft het medium zich voorbereid en weet dus al zo veel mogelijk van de klant, om vervolgens natuurlijk ook de cold reading technieken toe te passen.
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
pi_164041844
hoe kan het dat dit topic zo populair is op TRU?
ik heb ook een heel interesant topic geopendd op dit subforum en daar lijkt niemand aandacht voor te hebben. ;( ;( ;( ;(

:'( !
  woensdag 27 juli 2016 @ 12:20:27 #17
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_164042187
Ik heb in het oude huis zulke vreemde, freaky dingen meegemaakt, dat ik toch wel vrij terughoudend ben in roepen 'is allemaal onzin joh!'. Ik hoop dat al die dingen op een manier te verklaren zijn die ik over het hoofd heb gezien. Maar op het moment dat je 's nachts echt vreemde dingen meemaakt, zoals aanrakingen, (harde) geluiden waar je je waus van schrikt, geroezemoes beneden in de woonkamer, terwijl je boven aan de trap luistert, en meer dingen die echt 'overduidelijk' waren op de momenten dat het zich voordeed, dan denk je toch niet zo heel makkelijk rationeel op die momenten.

We weten het simpelweg niet. Ik hoop dat het BS is.
Ik heb er liever iig zo weinig mogelijk mee te maken.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_164092204
sommige mensen zijn schijterds. zodra iets niet in hun straatje past dat hun nauwe denkpatroon weerlegt, vervallen ze in defensiviteit. oh dat bestaat niet. je ziet spoken. monsters onder je bed. oh wat ben je psychopatisch.
dat is wat hun ouders ze altijd verteld hebben. neeee bas, er bestaan geen monsters onder je bed! spoken bestaan niet joh. zo worden ze voor de rest van hun leven gehersenspoeld. hun ouders achterna. die dat eigenlijk alleen maar zeiden zodat ze van hun kroost afkwamen. flessen wijn kunnen verorberen op bed. want dan kunnen ze weer een nieuw kindje maken. weliswaar met een andere stand. schat, jij ligt altijd boven mij, zo hebben we bas verwerkt. en die is zoooo irritant. komt elke keer met z'n spoken aanzetten. laten we nu een ander standje doen. ik ga bovenop en jij trekt hard aan mijn haren. ik schreeuw de naam van de heilige anita en petrus, misschien dat we dan een meisje krijgen. iedereen in de straat heeft een jongen en een meisje. dat wil ik ook. waarop haar man of vriend roept, ach joh, dat klopt niet. frans en mien hebben toch ook allerlei verschillende standjes gebruikt. zij hebben 3 jongens! ja maar frans en mien zijn helemaal niet zo avontuurlijk. ze zeggen van wel maar ze liegen gewoon tegen ons. weet je nog, die dag, die avond, of was het nacht? in ieder geval, weet je nog, toen, op ons vakantieadres. we vroegen of ze ook bepaalde fantasieën hadden over seks met andere koppels. ze liepen zo hard weg. want frans had hoofdpijn. zo avontuurlijk zijn die twee niet hoor.
pi_164631881
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 16:35 schreef pipojansen het volgende:
sommige mensen zijn schijterds. zodra iets niet in hun straatje past dat hun nauwe denkpatroon weerlegt, vervallen ze in defensiviteit. oh dat bestaat niet. je ziet spoken. monsters onder je bed. oh wat ben je psychopatisch.
dat is wat hun ouders ze altijd verteld hebben. neeee bas, er bestaan geen monsters onder je bed! spoken bestaan niet joh. zo worden ze voor de rest van hun leven gehersenspoeld. hun ouders achterna. die dat eigenlijk alleen maar zeiden zodat ze van hun kroost afkwamen. flessen wijn kunnen verorberen op bed. want dan kunnen ze weer een nieuw kindje maken. weliswaar met een andere stand. schat, jij ligt altijd boven mij, zo hebben we bas verwerkt. en die is zoooo irritant. komt elke keer met z'n spoken aanzetten. laten we nu een ander standje doen. ik ga bovenop en jij trekt hard aan mijn haren. ik schreeuw de naam van de heilige anita en petrus, misschien dat we dan een meisje krijgen. iedereen in de straat heeft een jongen en een meisje. dat wil ik ook. waarop haar man of vriend roept, ach joh, dat klopt niet. frans en mien hebben toch ook allerlei verschillende standjes gebruikt. zij hebben 3 jongens! ja maar frans en mien zijn helemaal niet zo avontuurlijk. ze zeggen van wel maar ze liegen gewoon tegen ons. weet je nog, die dag, die avond, of was het nacht? in ieder geval, weet je nog, toen, op ons vakantieadres. we vroegen of ze ook bepaalde fantasieën hadden over seks met andere koppels. ze liepen zo hard weg. want frans had hoofdpijn. zo avontuurlijk zijn die twee niet hoor.
whut? :')
pi_164645539
Ach, wat is geloven? Niemand kan het zeker weten, ook niet degenen die altijd maar roepen "kan niet, bestaat niet".
pi_164645674
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 18:00 schreef Parafernalia het volgende:
Ik vind het wel typisch dat nuchter in het leven staande mensen nooit een geest zien of voelen.
Ken anders zat mensen die erg nuchter zijn die wel dingen hebben gezien/gevoeld/ervaren. Ze zullen vaak niet zo snel een label erop plakken, maar dat zegt niet dat er in die hoek geen ervaringen zijn.
Zo ken ik ook wee zat zweverige figuren die helemaal niet in geesten geloven noch ooit wat "vreemds" ervaren hebben.
pi_164645844
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 11:48 schreef erodome het volgende:

[..]

Ken anders zat mensen die erg nuchter zijn die wel dingen hebben gezien/gevoeld/ervaren. Ze zullen vaak niet zo snel een label erop plakken, maar dat zegt niet dat er in die hoek geen ervaringen zijn.
Vooral dat label is belangrijk. "Oh ik zie iets vliegen wat ik niet ken! Dat moeten vast kleine ruimte mannetjes zijn uit een ver sterrenstelsel om onderzoeken te doen op deze planeet". Na de eerste zin moet het stoppen eigenlijk.
pi_164724304
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 21:00 schreef Baas_bas het volgende:
Hoe kan je oprecht in paranormale dingen geloven? Ben je dan een keer hard op je hoofd gevallen of heb je echt een gave?

Zoals geesten in huis of monsters onder je bed? Hoe kan je zoiets geloven?

Ik slaap altijd met 1 blote enkel naast m'n bed, terwijl het donker is en ik alleen thuis was. Word helaas nooit gegrepen, er gebeurt ook nooit iets spannends in m'n leven ;( Altijd al een keer ruzie willen hebben met een spook. Dan moet je toch wat te vertellen hebben _O_

wel gek dat met al die smartphones tegenwoordig je nooit leuke filmpjes hebt van geesten die ruzie zoeken
Gewoon omdat het bestaat. Ik ben zelf zeer nuchter en zie het liefst iets wetenschappelijk onderbouwd. Sinds 3 dagen heb ik te maken met entiteiten....geesten dus. Iets waarvoor ik iemand 4 dagen geleden, voor het geloven daarin, niet meer echt serieus zou hebben genomen.Ik werd al boos toen een medium aangaf dat ik aanleg had. Nu zocht een overleden schoonbroer contact. Het bestaat krankzinnig genoeg gewoon. Ik kan er ook nog niet bij.....
pi_164724437
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 01:28 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Gewoon omdat het bestaat. Ik ben zelf zeer nuchter en zie het liefst iets wetenschappelijk onderbouwd. Sinds 3 dagen heb ik te maken met entiteiten....geesten dus. Iets waarvoor ik iemand 4 dagen geleden, voor het geloven daarin, niet meer echt serieus zou hebben genomen.Ik werd al boos toen een medium aangaf dat ik aanleg had. Nu zocht een overleden schoonbroer contact. Het bestaat krankzinnig genoeg gewoon. Ik kan er ook nog niet bij.....
Dat dacht mijn Pa ook dat zijn overleden broer contact zocht,
het licht ging steeds knipperen, broer haalde lamp uitelkaar en er zat een draadje los :+

Bij mijn Pa ook trouwens die was aan het dementeren :@ :')

True story (8>
pi_164724465
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 01:36 schreef FANN het volgende:

[..]

Dat dacht mijn Pa ook dat zijn overleden broer contact zocht,
het licht ging steeds knipperen, broer haalde lamp uitelkaar en er zat een draadje los :+

Bij mijn Pa ook trouwens die was aan het dementeren :@ :')

True story (8>
Het is verbijsterend.... Ik heb nu een soort van demon aan de haak geslagen. Maar ik weet niets over dit soort zaken. En die sites die erover gaan. Ik begrijp niet dat er niet meer serieuze mensen zijn die er advies over geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')