abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163655285
Zo, die crisis komt sneller dan verwacht (als we überhaupt ooit uit de crisis zijn geweest).

Geen econoom of politicus van de zogenaamde 'constructieve' partijen (lees; de zelfbenoemde 'verstandige' Eu-gezinde middenpartijen, ik denk op FOK! aan figuren als Kaas, KoosVogels en 99.999) die dit zagen aankomen of afdoende maatregelen hiervoor hebben bepleit?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 10 juli 2016 @ 22:45:39 #202
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163655296
quote:
15s.gif Op zondag 10 juli 2016 22:41 schreef Tem het volgende:
Zitten jullie al in de schuilkelders, jongens? Al die dreiging...
_O-
Je kunt het je dan maar beter comfortabel maken, of niet? _O-
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163655337
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2016 22:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik snap dat je dringend behoefte hebt aan een discussie, maar ik heb geen antwoord op je vragen. Heb ook nergens aangegeven de wijsheid in pacht te hebben. Gelukkig voor jou zitten er zat profeten in dit topic.

Ik ga me weer concentreren op de EK-finale.
Haha Koos :D wat ben je toch ook een figuur _O-
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163655354
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 22:45 schreef Tomatenboer het volgende:
Zo, die crisis komt sneller dan verwacht (als we überhaupt ooit uit de crisis zijn geweest).

Geen econoom of politicus van de zogenaamde 'constructieve' partijen (lees; de zelfbenoemde 'verstandige' Eu-gezinde middenpartijen, ik denk op FOK! aan figuren als Kaas, KoosVogels en 99.999) die dit zagen aankomen of afdoende maatregelen hiervoor hebben bepleit?
Jawel, meer EU. Meer EU is altijd de oplossing.
  zondag 10 juli 2016 @ 22:48:10 #205
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163655387
quote:
15s.gif Op zondag 10 juli 2016 22:41 schreef Tem het volgende:
Zitten jullie al in de schuilkelders, jongens? Al die dreiging...
Schop dit topic eens naar ONZ :')
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  zondag 10 juli 2016 @ 22:49:48 #206
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163655459
quote:
10s.gif Op zondag 10 juli 2016 22:48 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Waarom ONZ?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163655473
quote:
10s.gif Op zondag 10 juli 2016 22:48 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Oh jee, Relmof staat dit topic niet aan.
pi_163655509
Heeft Braindead2000 dit nou nog niet opgelost, hij als groot economisch licht.
  zondag 10 juli 2016 @ 22:53:23 #209
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163655630
quote:
5s.gif Op zondag 10 juli 2016 22:49 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Waarom ONZ?
Omdat dit topic gewoon ongefundeerde paniekzaaierij is.
pi_163655644
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 22:50 schreef Nielsch het volgende:
Heeft Braindead2000 dit nou nog niet opgelost, hij als groot economisch licht.
Zijn ster verschijnt doorgaans 's nachts aan de hemel.
pi_163655703
quote:
7s.gif Op zondag 10 juli 2016 22:53 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Goeie invalshoek. ^O^ .
I´m back.
  zondag 10 juli 2016 @ 22:57:25 #212
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163655776
quote:
10s.gif Op zondag 10 juli 2016 22:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Goeie invalshoek. ^O^ .
Gewoon een nuchtere constatering.
pi_163655803
quote:
7s.gif Op zondag 10 juli 2016 22:53 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Dat werd ook gezegd over die enkelingen die vóór 2008 al waarschuwden voor de financiële en economische risico's van ons financiële systeem zoals dat tegenwoordig is ingericht (en is verweven met elkaar).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_163655827
quote:
7s.gif Op zondag 10 juli 2016 22:57 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Beste is idd om het helemaal te negeren en mensen die hierop reageren af te doen als ONZ-users idd.
I´m back.
pi_163655847
op = op
pi_163655938
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 22:59 schreef Atak het volgende:
op = op
Ja, joh.
I´m back.
  zondag 10 juli 2016 @ 23:07:09 #217
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_163656109
Ik zou het niet eens zo erg vinden als de Deutsche Bank valt. Dan krijgen we een volledige, globale reset van het financiële systeem. Iedereen is dan gelijk want iedereen heeft precies evenveel, helemaal niets. Nou is dat voor iemand zoals mij met mijn praktische vaardigheden niet eens zo'n groot probleem, ik overleef en gedij dan ook wel. Maar voor een kantoorpikkie die nog nooit een hamer heeft vastgehouden ligt de zaak anders.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_163656325
Het verhaal met Deutsche is heel simpel.

In 2008/2009 ten tijde van de bank bail-outs hadden zij goed door dat als ze een bail-out zouden accepteren en krijgen dat ze zich dan aan strenge regels moesten gaan houden voor de staatssteun. Kortom. The music would stop playing. Amerikaanse banken wisten dat van reguleren in de VS niets terecht zou komen en dat ze overheid hoe dan ook konden dwingen om bail-outs te krijgen. In Europa zou dat niet lukken.

Deutsche Bank kreeg gelijk, want andere Europese banken werden aan banden gelegd of genationaliseerd na het krijgen van een bail-out. De bank besloot toen om een verlies van 12 miljard weg te werken in de boekhouding. De bank had geen verlies en dus geen steun nodig en kon blijven functioneren, zoals gewoonlijk. The music kept playing.

Andere banken hebben sinds 2008 van alles gedaan om de kapitaalpositie te verbeteren en slechte leningen af te schrijven. In de VS hebben ze de 'pijn' toen gepakt. Deutsche Bank heeft nooit na 2008 schoon schip gemaakt. In 2015 maakte ze ineens bekend dat ze een verlies hadden van 6 miljard. En dat de winst van 2008 eigenlijk een verlies van 12 miljard was.

Nu is de bank onder de loep genomen en vallen er steeds meer skeletten uit de kast. Net zolang totdat het aandeel Deutsche Bank op 0.00 euro staat. Het is sowieso een lachtertje. Een Libor boete van een paar miljard, die ze straks gestort krijgen in vorm van een bail-out.
pi_163656342
Zo'n worst case scenario financiële crisis, hoe moet ik me dat voorstellen trouwens?

Mensen die plotseling al hun geld op hun rekening kwijt zijn? Geen geld meer uit de pinautomaten? Geen levering meer van voedsel aan supermarkten? Geen levering meer van medische hulpmiddelen? Mensen die uit hun woning worden gezet? Sociale onrust en revolutie?

Dat idee?

Want tot nu toe hebben we de crisis aardig weten op te vangen / verdoezelen, maar een harde crash zal er vroeg of laat echt komen vrees ik.

Ik kan dan wellicht zeggen 'I told you so' maar veel kopen we er op zo'n moment ook niet voor natuurlijk. Niemand is gebaat bij dergelijke (Griekse) toestanden.
  zondag 10 juli 2016 @ 23:14:14 #220
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163656349
quote:
14s.gif Op zondag 10 juli 2016 22:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Beste is idd om het helemaal te negeren en mensen die hierop reageren af te doen als ONZ-users idd.
Ja, van paniekzaaiers is altijd alleen maar ellende gekomen.
  zondag 10 juli 2016 @ 23:15:56 #221
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_163656406
quote:
7s.gif Op zondag 10 juli 2016 22:57 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Om het eens met Gutmensch eens te zijn, er is geen systeemcrash te verwachten. Mocht een bank als de DB serieus in de problemen komen, dan wordt die bank gewoon genationaliseerd, de schulden geherstructureerd en het geheel gekapitaliseerd.
Effectief zijn beleggers dan hun aandelen kwijt (0-waarde), een deel van de obligaties zal op een lagere waarde worden afgeboekt en dit zal waarschijnlijk betaald gaan worden met geprint geld. Dat is nadelig voor mensen die pensioen gespaard hebben, maar dat is pas op hele lange termijn merkbaar. Als de bank niet met geprint geld gered wordt, dan zijn de gevolgen meteen merkbaar.

Maar ook over een jaar kun je gewoon naar Duitsland rijden, daar tanken en iets eten. Investeren in soepblikken is echt onzin.
The End Times are wild
pi_163656407
Ondanks al die top wiskundigen die bij DB voor een dik salaris allemaal financieel wiskundige modellen maken werken die modellen niet goed genoeg en staat DB nu op omvallen ?
pi_163656545
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 23:13 schreef Tomatenboer het volgende:
Zo'n worst case scenario financiële crisis, hoe moet ik me dat voorstellen trouwens?

Mensen die plotseling al hun geld op hun rekening kwijt zijn? Geen geld meer uit de pinautomaten? Geen levering meer van voedsel aan supermarkten? Geen levering meer van medische hulpmiddelen? Mensen die uit hun woning worden gezet? Sociale onrust en revolutie?

Dat idee?

Want tot nu toe hebben we de crisis aardig weten op te vangen / verdoezelen, maar een harde crash zal er vroeg of laat echt komen vrees ik.

Ik kan dan wellicht zeggen 'I told you so' maar veel kopen we er op zo'n moment ook niet voor natuurlijk. Niemand is gebaat bij dergelijke (Griekse) toestanden.
Er zijn drie mogelijkheden eigenlijk.

- Duitsland en Nederland geven het protest tegen bank bail-outs op. De banken krijgen 150 miljard om te herkapitaliseren. De markten zien het als een signaal dat de EU er alles aan doet om de banken te helpen en het aandeel stijgt weer.

- Duitsland en Nederland houden voet bij stuk, geen bail-outs. Deutsche valt om, zoals Lehman, maar dan x 3 en neemt banken als ING en Credit Suisse mee.

- De ECB zet de geldprinter aan om alle uitstaande leningen en deviraten en andere zooi van Deutsche te dekken (6/7 x het BNP van heel de EU rolt in 1 nacht uit de printer). Het systeem is gered, maar je kunt met een kruiwagen vol euro's nog 1 brood kopen.
pi_163656679
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2016 23:15 schreef GewoneBurger het volgende:
Ondanks al die top wiskundigen die bij DB voor een dik salaris allemaal financieel wiskundige modellen maken werken die modellen niet goed genoeg en staat DB nu op omvallen ?
Het onderschrijft mijn stelling dat de afgelopen decennia keer op keer blijkt dat 90% van de economen zwaar overgewaardeerd worden. :P
  zondag 10 juli 2016 @ 23:20:29 #225
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_163656685
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 23:18 schreef Nintex het volgende:

[..]

Er zijn drie mogelijkheden eigenlijk.

- Duitsland en Nederland geven het protest tegen bank bail-outs op. De banken krijgen 150 miljard om te herkapitaliseren. De markten zien het als een signaal dat de EU er alles aan doet om de banken te helpen en het aandeel stijgt weer.

- Duitsland en Nederland houden voet bij stuk, geen bail-outs. Deutsche valt om, zoals Lehman, maar dan x 3 en neemt banken als ING en Credit Suisse mee.

- De ECB zet de geldprinter aan om alle uitstaande leningen en deviraten en andere zooi van Deutsche te dekken (6/7 x het BNP van heel de EU rolt in 1 nacht uit de printer). Het systeem is gered, maar je kunt met een kruiwagen vol euro's nog 1 brood kopen.
Optie 2 is natuurlijk geen optie.

Optie 3 is wel een optie, maar dat geld uit die derivaten verdampt net zo goed en het zal echt niet zo zijn dat je dan een hyper-inflatie a-la Zimbabwe zult krijgen. Dat proces is wel in gang gezet, maar pas merkbaar over 30 jaar of zo. Dit is dan een slok op de borrel erbij.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')