http://www.nu.nl/economie(...)europese-banken.htmlquote:Volgens topman David Folkerts-Landau van Deutsche Bak moet Europa "extreem snel in actie komen" om te voorkomen dat de EU wegzakt in chronisch lage groei.
De banken hebben dringend een kapitaalinjectie van 150 miljard euro nodig om een crisis af te wenden, zegt Folkerts-Landau in een interview met Welt am Sonntag. "Europa is ernstig ziek."
Tegen de Duitse krant zegt de hoofdeconoom van Deutsche Bank dat het "hoog tijd is" dat de Europese Unie met een Europees reddingsplan komt.
In de Verenigde Staten zorgden zulke maatregelen in 2009 mede voor een verrassend snel post-crisisherstel van de Amerikaanse economie.
Italië
Folkerts-Landau onderschrijft dat Italië op dit moment het grootste probleem is. Onlangs werd bekend dat grote Italiaanse banken in nood zijn en hulp nodig hebben uit Brussel. De voorzitter van de Franse Bank Société Générale waarschuwde begin deze week al voor een ernstige financiele crisis als gevolg daarvan.
Hoeft niet, de banken en de pensioenfondsen hebben het al voor je geregeldquote:
Dat is idd peanuts, maar straks gaat het over bedragen in de orde van 1000den miljardenquote:Op zondag 10 juli 2016 13:44 schreef Dingflofbips het volgende:
150 miljardpeanuts die drukken we zo eventjes bij
Ja, iedereen wist natuurlijk wel dat er een ongelofelijke hoeveelheid rotzooi op de balans stond van veel banken en dat dat in feite een tikkende tijdbom was. Grappige is dat de EU het nu verbiedt dat landen hun eigen banken een bail-out geven, dus dan is de vraag hoe ze dit gaan oplossen.quote:Op zondag 10 juli 2016 13:38 schreef BarryOSeven het volgende:
Het feest gaat beginnen, de referenda zijn achter de rug.
[..]
http://www.nu.nl/economie(...)europese-banken.html
Nou is het geen geheim dat eigenlijk de Italiaanse banken al minimaal 300 miljard nodig hebben, en dat de Deutsche eigenlijk al niet meer te redden is omdat er gewoon niet genoeg geld in Europa is om de DB te dekken.
Nog even rekken en u plukken voordat de stekker er uit gaat. Trap er niet in!
Al met al kunt u messen slijpen want u bent verraden, deze pakken we voor de Buhne waarschijnlijk even op de staatschuld maar u weet zelf wel wie voor deze kosten mag gaan opdraaien.
Bedank dan meteen uw "volksvertegenwoordiger" maar even voor het feit dat Duitsland niet mee doet met de EU pensioenregelgeving en wij voor 60% van al het EU pensioen meedoen.
Werken zult u, tot u dood valt!
#Nexit
Dan gaat de EU de bailout zelf regelen...en wordt het zo gesponnen dat de EU de grote redder in nood is. Dat zonder de EU het licht was uitgegaan etc..etc..quote:Op zondag 10 juli 2016 14:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, iedereen wist natuurlijk wel dat er een ongelofelijke hoeveelheid rotzooi op de balans stond van veel banken en dat dat in feite een tikkende tijdbom was. Grappige is dat de EU het nu verbiedt dat landen hun eigen banken een bail-out geven, dus dan is de vraag hoe ze dit gaan oplossen.
Euro-bonds, inschrijven start maandag om 9.00u.quote:Op zondag 10 juli 2016 14:34 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dan gaat de EU de bailout zelf regelen...en wordt het zo gesponnen dat de EU de grote redder in nood is. Dat zonder de EU het licht was uitgegaan etc..etc..
Gezellig toch? Lekker pionieren, weer back to basicquote:Op zondag 10 juli 2016 14:41 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Eurocraten, waar kan ik mijn spaargeld, koophuis, inboedel en auto naar overmaken om deze droom te redden van een vrije val? Ik ga wel wonen in een tent en gras eten en slootwater drinken.
Ja, dat is ook zo iets idd, NLse banken kwamen daar wel doorheen, dacht ik. Maar de rest niet dus?quote:Op zondag 10 juli 2016 14:45 schreef ErwinRommel het volgende:
Heeft die "stress-test" die banken moesten ondergaan hier geen rekening mee gehouden?
Zou toch bijzonder ernstig zijn indien ze dat niet hebben meegenomen.quote:Op zondag 10 juli 2016 14:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat is ook zo iets idd, NLse banken kwamen daar wel doorheen, dacht ik. Maar de rest niet dus?.
Geen zorgen, volgens du_ke en Koos gaan die miljarden heus niet verdampen of afgepakt worden.quote:Op zondag 10 juli 2016 14:46 schreef LXIV het volgende:
Het ergste is dat dit vooral de Nederlander zal treffen. Die hebben immers gespaard voor hun pensioen en zien dat nu verdampen door extreme geldcreatie en een rente onder de nul.
quote:Op zondag 10 juli 2016 14:46 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zou toch bijzonder ernstig zijn indien ze dat niet hebben meegenomen.
Het zijn vooral Italiaanse banken. Daarvan was het bekend dat ze honderden miljarden aan foute credieten op hun balans hadden. Vanuit het oogpunt van die banken gezien trouwens een slimme zaak. Gaat het goed, dan is het maximaal cashen. Gaat het fout, dan worden ze gered met Noord-Europees spaar-en pensioengeld.quote:Op zondag 10 juli 2016 14:46 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Moet wel, dat is allemaal rotzooi van voor de crisis die op de balansen stonden. Ewald van Engelen had het daar nog over in een docu paar jaar geleden. Maar ja "demense" luisteren niet naar Van Engelen omdat hij consequent kritisch is over de EU.quote:Op zondag 10 juli 2016 14:46 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Die optie gaan ze over een paar maanden bespreken.quote:Op zondag 10 juli 2016 14:45 schreef MisterCe het volgende:
Kunnen we onze pensioenpot hier niet voor gebruiken? We hebben zoveel aan de EU te danken.
Klopt dit artikeltje is aangedikt populisme waar nazistische laagopgeleiden intrappen.quote:Op zondag 10 juli 2016 14:48 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Geen zorgen, volgens du_ke en Koos gaan die miljarden heus niet verdampen of afgepakt worden.
Duitse banken ook, Lodewijk.quote:Op zondag 10 juli 2016 14:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
[..]
Het zijn vooral Italiaanse banken. Daarvan was het bekend dat ze honderden miljarden aan foute credieten op hun balans hadden. Vanuit het oogpunt van die banken gezien trouwens een slimme zaak. Gaat het goed, dan is het maximaal cashen. Gaat het fout, dan worden ze gered met Noord-Europees spaar-en pensioengeld.
Er wordt ook niks afgepakt! Dat is juist het vervelende. Er wordt alleen totaal geen rendement meer gemaakt op pensioenvermogen, terwijl de geldhoeveelheid tot op bizarre hoogte verruimd wordt.quote:Op zondag 10 juli 2016 14:48 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Geen zorgen, volgens du_ke en Koos gaan die miljarden heus niet verdampen of afgepakt worden.
DB? Dat valt denk ik nog best wel mee. Moet nog zien dat die steun krijgen/nodig hebben.quote:
quote:Op zondag 10 juli 2016 14:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
DB? Dat valt denk ik nog best wel mee. Moet nog zien dat die steun krijgen/nodig hebben.
Italiaanse banken zijn peanuts. Als DB omvalt is de wereldeconomie kapot.twitter:KarelMercx twitterde op vrijdag 08-07-2016 om 09:10:06Het risico dat de grootste systeembank, Deutsche Bank, failliet gaat is nu groter dan na Lehman in 2008: https://t.co/cLK9IhSBq9 reageer retweet
Wat een tijdenquote:Op zondag 10 juli 2016 14:57 schreef Ryan3 het volgende:
Goh toch nog sneller crisis dan ik had verwacht eigenlijk.
Die stresstesten slaan nergens op. Een aantal jaar geleden vielen diverse banken om weken nadat ze met succes voor een stresstest geslaagd waren.quote:Op zondag 10 juli 2016 14:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat is ook zo iets idd, NLse banken kwamen daar wel doorheen, dacht ik. Maar de rest niet dus?.
Die quote had ik ook al gezien (op Das Kapital), maar de default rate van DB was na de val van Lehmann juist relatief laag beschouwd. Dus het juiste antwoord is dat de kans dat DB nu insolvabel wordt, wordt net zo hoog ingeschat als dat DB dat na de val van Lehmann was.quote:Op zondag 10 juli 2016 14:55 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]Italiaanse banken zijn peanuts. Als DB omvalt is de wereldeconomie kapot.twitter:KarelMercx twitterde op vrijdag 08-07-2016 om 09:10:06Het risico dat de grootste systeembank, Deutsche Bank, failliet gaat is nu groter dan na Lehman in 2008: https://t.co/cLK9IhSBq9 reageer retweet
En onze grote vriend George Soros heeft na zijn 100 miljoen inlog op een crash van twee weken geleden miljarden bijgelegd.
Het wordt nu erg spannend. Je kunt al ons pensioengeld in de Deutsche pompen, nog zijn ze niet te redden.
Maar goed Duitsland (Leider van de EU) moet nog even buiten de schijnwerpers worden gehouden.
Het is al 8 jaar crisis.quote:Op zondag 10 juli 2016 14:57 schreef Ryan3 het volgende:
Goh toch nog sneller crisis dan ik had verwacht eigenlijk.
Brood en spelen. Als we die flatscreen nog maar kunnen betalen als die het niet meer doet. Zometeen is de Euro even veel waard als de vuiligheid tussen mijn teennagels.quote:
Wees er maar op voorbereid danquote:Op zondag 10 juli 2016 15:00 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Brood en spelen. Als we die flatscreen nog maar kunnen betalen als die het niet meer doet. Zometeen is de Euro even veel waard als de vuiligheid tussen mijn teennagels.
Ze zullen dit inderdaad nog even op die manier rekken, maar een val is onvermijdelijk op deze manier. Dan gebeurt het wanneer de spaartegoeden van de rest op zijn.quote:Op zondag 10 juli 2016 14:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die quote had ik ook al gezien (op Das Kapital), maar de default rate van DB was na de val van Lehmann juist relatief laag beschouwd. Dus het juiste antwoord is dat de kans dat DB nu insolvabel wordt, wordt net zo hoog ingeschat als dat DB dat na de val van Lehmann was.
Overige obligaties zijn nog steeds superduur, dus de markt in ieder geval vreest die systeemcrisis niet.
Mochten er echt problemen met DB ontstaan, zullen onze pensioenen niet rechtstreeks naar DB worden overgemaakt, dat zou opstand betekenen. Er wordt gewoon 400 miljard bij geploeft en dat heeft op termijn een negatieve invloed op de waarde van ons pensioen. Veel mensen begrijpen niet waarom het welhaast onbeperkt bijdrukken van geld dat de ECB doet kwaad zou kunnen (geen gezeik, iedereen rijk), maar op termijn zorgt dit ervoor dat geld steeds minder waard wordt.
Al een tijdje ja, maar we kijken nu eerst even hardnekkig weg naar Italie als je het niet erg vindtquote:
Er wordt niet gevallen. Er wordt net zolang bijgedrukt totdat schulden en bezittingen weer tegen elkaar weggestreept zijn.quote:Op zondag 10 juli 2016 15:03 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ze zullen dit inderdaad nog even op die manier rekken, maar een val is onvermijdelijk op deze manier. Dan gebeurt het wanneer de spaartegoeden van de rest op zijn.
En dat gaat sneller dan dat ze de pensioenen kunnen indexeren.
Op een gegeven moment houdt dat ook op. Dat kun je binnen de EU wellicht doen, maar daarbuiten hebben ze toch echt andere verwachtingen.quote:Op zondag 10 juli 2016 15:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er wordt niet gevallen. Er wordt net zolang bijgedrukt totdat schulden en bezittingen weer tegen elkaar weggestreept zijn.
Dan zou ik maar vast beginnen met het opsparen van die vuiligheid dan.quote:Op zondag 10 juli 2016 15:00 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Brood en spelen. Als we die flatscreen nog maar kunnen betalen als die het niet meer doet. Zometeen is de Euro even veel waard als de vuiligheid tussen mijn teennagels.
De tactiek die een bepaald bewind dan meestal gebruikt in dit soort situaties is: oorlog voeren hè. Dat leidt de boel lekker af en daarna kun je economisch gezien overnieuw beginnen...quote:Op zondag 10 juli 2016 15:07 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Al een tijdje ja, maar we kijken nu eerst even hardnekkig weg naar Italie als je het niet erg vindtDe Deutsche zou namelijk een val van de wereldeconomie betekenen en als je maar hard genoeg wegkijkt gebeurt dat niet.
Grootste schuldverplichtingen zijn natuurlijk binnen de eurozone. Het probleem is echter dat je geen welvaart kunt creeeren door het printen van geld, al denkt de EU dat wel.quote:Op zondag 10 juli 2016 15:08 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Op een gegeven moment houdt dat ook op. Dat kun je binnen de EU wellicht doen, maar daarbuiten hebben ze toch echt andere verwachtingen.
Yup, alleen heb ik daar niet zoveel zin in. Verder is het natuurlijk vechten tegen de bierkaai. Een paar miljoen gefrustreerde millennials tegen een leger met hart van Rusland. Om dan maar even van het nucleaire deel weg te kijken omdat het te eng is om waarheid te laten zijn.quote:Op zondag 10 juli 2016 15:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De tactiek die een bepaald bewind dan meestal gebruikt in dit soort situaties is: oorlog voeren hè. Dat leidt de boel lekker af en daarna kun je economisch gezien overnieuw beginnen....
ECB is daar toch al meer dan een jaar mee bezig oid, die kocht toch al die slechte leningen al op (door het op de lat bij te schrijven)? Ik snap ergens het probleem dus ook niet.quote:Op zondag 10 juli 2016 15:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Grootste schuldverplichtingen zijn natuurlijk binnen de eurozone. Het probleem is echter dat je geen welvaart kunt creeeren door het printen van geld, al denkt de EU dat wel.
Welvaart is ook niet het motief, het is nivellering zonder gezeik. Geld drukken voelt niet als roof. Direct geld opeisen wel.quote:Op zondag 10 juli 2016 15:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Grootste schuldverplichtingen zijn natuurlijk binnen de eurozone. Het probleem is echter dat je geen welvaart kunt creeeren door het printen van geld, al denkt de EU dat wel.
Ik acht het ook niet echt reëel, maar het vuurtje lekker opstoken door het bureau van de NAVO-chef tegen de grens van Rusland te zetten, leidt ook af hè.quote:Op zondag 10 juli 2016 15:12 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Yup, alleen heb ik daar niet zoveel zin in. Verder is het natuurlijk vechten tegen de bierkaai. Een paar miljoen gefrustreerde millennials tegen een leger met hart van Rusland. Om dan maar even van het nucleaire deel weg te kijken omdat het te eng is om waarheid te laten zijn.
Dienstplicht-weigering kan ons redden, alleen moeten we daar nu al wel vol op inzetten.
Klopt. Het voelt niet zo, maar is natuurlijk wel zo.quote:Op zondag 10 juli 2016 15:13 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Welvaart is ook niet het motief, het is nivellering zonder gezeik. Geld drukken voelt niet als roof. Direct geld opeisen wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |