abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 juli 2016 @ 21:20:33 #51
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_163652272
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2016 15:49 schreef erodome het volgende:

[..]

Gelukkig is er voor vlees geen groenvoer nodig en er ook niet voldoende gehooid kon worden heeft ook vast geen invloed...
klopt een koe eet komkommers, je hebt gelijk
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_163653195
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 12:41 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Juist de aardappeloogst heeft naar verwachting toch ook te leiden onder het natte weer?
De frikandellenoogst schijnt er geen last van te hebben.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_163653429
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 21:20 schreef Thezappa het volgende:

[..]

LOL!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_163653936
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 20:36 schreef CafeRoker het volgende:
Blijven appels echt ruim een half jaar goed in een koeling :?

Nu weet ik dat je een thuiskoelkast niet met een professionele opslag kunt vergelijken.. maar toch. Dat had ik niet verwacht.
De zuurstof wordt uit de lucht gehaald in een appelkoelcel en daarmee vertraagt het verouderingsproces. Volgens mij is er iemand wel eens overleden door een val in zo'n koelcel.
pi_163664165
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 20:09 schreef z80 het volgende:

[..]

Limburg? Deze omgeving is gelukkig gespaard gebleven dit jaar.
Jep in Limburg
pi_163664622
quote:

Nu weet ik dat je een thuiskoelkast niet met een professionele opslag kunt vergelijken.. maar toch. Dat had ik niet verwacht.
Tot een jaar zelfs. Het sorteren ging het hele jaar door.
Mits er netjes geplukt was (en de appels dus geen vingers erin hebben staan) waren ze gewoon nog goed. Ze worden stilgezet zeg maar.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163664642
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2016 20:43 schreef thekolere het volgende:

[..]

De granny smith kwam toch oorspronkelijk uit Chili?
Weet ik niet om eerlijk te zijn. Weet alleen dat ze hier geteeld worden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163665006
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 21:20 schreef Thezappa het volgende:

[..]

Graan, mais, gras, stro (oa koolzaadstro), soja, bieten (ook voor melasse), appels (soms dan), luzerne, aardappel, bierbostel (restproduct bierbrouwerij, dus oa hop) en nog wel het een en ander.

Al die zaken moet ook geteeld worden en als er een tekort is voor menselijke consumptie dan is er ook een tekort voor dierlijke consumptie. Die dieren eten nu eenmaal een stuk meer dan wij doen.

Nu zullen eventuele tekorten in die hoek vooral plaatsvinden in het ruw- en bijvoer, het krachtvoer is voorraad van. Dat geld dus niet voor de snijmais, kuilgras, hooi, stro, bietenpulp en dat soort zaken.
  maandag 11 juli 2016 @ 14:43:33 #59
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_163666561
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2016 20:43 schreef thekolere het volgende:

[..]

De granny smith kwam toch oorspronkelijk uit Chili?
Nee, is een soort die in Australie geteeld worden is

Granny Smith is een populair appelras, afkomstig uit Australië. Dit ras werd rond 1865 door Marie Ana (Granny) Smith gekweekt. Er wordt verondersteld dat het een kruising is van de Malus sylvestris, de wilde appel, met een inheemse appelsoort.

Spoedig werd de Granny Smith populair in Nieuw-Zeeland. Rond 1935 werd de soort in Engeland geïntroduceerd en in de jaren 70 in de Verenigde Staten.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Granny_smith

Waarbij opgemerkt moet worden dat er in Australie geen wilde appels voorkomen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_163669932
quote:

Al het hardfruit sowieso. Meeste kan het dan wel een jaar volhouden. Zacht fruit is meestal voor een kortere periode voor zover ik ervaren heb. Het is ook niet zozeer alleen maar koelen net boven 0 maar ook in een zuurstof arme omgeving.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')