abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163669803
quote:
10s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:17 schreef ExTec het volgende:

[..]

Want een politieagent van z'n motor afsleuren is natuurlijk heel wat anders dan "Iemand ergens vanaf proberen te sleuren" :') :D

Zo snel jezelf al volledig vast geluld, joh? :)
Een agent tijdens dienst belagen wordt wel wat zwaarder gewaardeerd dan iemand van zijn of haar pony af proberen te trekken. En terecht.
pi_163669836
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:20 schreef ExTec het volgende:

[..]

Je moet met je klauwen van andere mensen afblijven.
Dat klopt, maar er zitten nogal wat meters tussen probéren iemand van een pony af te trekken en iemand daadwerkelijk slaan met letsel tot gevolg. Dat laatste wordt bestraft, dat eerste logischerwijs zelden tot nooit.
pi_163669890
quote:
7s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Een agent tijdens dienst belagen wordt wel wat zwaarder gewaardeerd dan iemand van zijn of haar pony af proberen te trekken. En terecht.
Ja, dat klopt, want je krijgt de bonus bedreigen ambtenaar in functie.

Maar de issue was niet of het 'erger is' om een agent fysiek te bedreigen.

De issue was dat volgens onze "een dag moslim wantoestanden niet goedgepraat is een dag niet geleefd - xa1pt" iemand met fysiek geweld bejegenen gewoon helemaal geen probleem was: :')

quote:
7s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Een pony vastpakken is niet echt een strafbaar feit. Iemand ergens vanaf proberen te sleuren eveneens niet.
En dat is dik gelul. :)

Maar probeer het nog eens.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_163669914
quote:
7s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat klopt, maar er zitten nogal wat meters tussen probéren iemand van een pony af te trekken en iemand daadwerkelijk slaan met letsel tot gevolg. Dat laatste wordt bestraft, dat eerste logischerwijs zelden tot nooit.
Als je met je klauwen aan iemand zit hebben we het over een misdaad.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  maandag 11 juli 2016 @ 17:27:52 #245
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_163669937
Het begint al bij vrijheidsberoving.
pi_163669947
quote:
10s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:25 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ja, dat klopt, want je krijgt de bonus bedreigen ambtenaar in functie.
Juist, dan wegen gedragingen een stuk zwaarder.

quote:
En dat is dik gelul. :)

Maar probeer het nog eens.
Het door jou aangehaalde wetsartikel is in de praktijk zelden tot nooit gebruikt om tot strafrechtelijke vervolging over te gaan.
pi_163669973
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:26 schreef ExTec het volgende:

[..]

Als je met je klauwen aan iemand zit hebben we het over een misdaad.
Ah, dan ben ik vandaag toch al flink wat misdaden begaan. Dat wordt vannacht in een cel slapen dus. Godver.
pi_163670013
quote:
7s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:28 schreef Xa1pt het volgende:

Het door jou aangehaalde wetsartikel is in de praktijk zelden tot nooit gebruikt om tot strafrechtelijke vervolging over te gaan.
quote:
In zijn algemeen kan worden gezegd dat mishandeling het toebrengen van fysieke schade, verwondingen of pijn bij een ander is.

Voor verschillende vormen van het misdrijf mishandeling en voor het misdrijf zware mishandeling kunnen verschillende maximumstraffen worden gegeven.

Eenvoudige mishandeling: 3 jaren;
Maar daar kan je dus gewoon 3 jaar voor krijgen :)

Maar volgens jou was het geen strafbaar feit.
pi_163670036
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:32 schreef ExTec het volgende:

[..]

[..]

Maar daar kan je dus gewoon 3 jaar voor krijgen :)

Maar volgens jou was het geen strafbaar feit.
Dat kan inderdaad, alleen dan onder 'optimale omstandigheden'.
pi_163670065
quote:
7s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad, alleen dan onder 'optimale omstandigheden'.
Het is dus wel een strafbaar feit.

Jammer joh.

Al wat nieuws bedacht om het kromme recht te lullen? :)
  maandag 11 juli 2016 @ 17:37:11 #251
452947 frietenstamp
pi_163670107
quote:
7s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ah, dan ben ik vandaag toch al flink wat misdaden begaan. Dat wordt vannacht in een cel slapen dus. Godver.
Alsof je met 6 medegriezels dmv een fucking hinderlaag in het bos vrouwen hebt geprobeerd te vangen.
pi_163670194
quote:
7s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Goeie vergelijking man.
Nou, iemand van een fiets afsleuren dan. Dat mag volgens jou?
pi_163670289
quote:
10s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:35 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat is dus de vraag. Strikt gezien misschien, maar in de praktijk leidt het niet tot een veroordeling. Ik weet niet in hoeverre je dan nog kunt spreken van een strafbaar feit.
pi_163670381
quote:
7s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is dus de vraag. Strikt gezien misschien, maar in de praktijk leidt het niet tot een veroordeling. Ik weet niet in hoeverre je dan nog kunt spreken van een strafbaar feit.
:')

Het leid in de praktijk niet tot een veroordeling omdat onze justitie blijkbaar geen zin heeft om er achteraan te zitten.

Maar je hebt moeite met: het kunnen bewijzen van dat een misdaad gepleegd is en de straf die er op een misdaad staat uit elkaar houden begrijp ik?

Zo van: als de misdaad niet bewezen is staat er ineens geen straf op die misdaad ofzo?
  maandag 11 juli 2016 @ 17:51:37 #255
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163670398
quote:
7s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Alleen als het meisje een verwonding heeft opgelopen, kan er vervolging volgen, maar in dit geval is er feitelijk niks gebeurd, behalve dat ze flink geschrokken is. Maar goed, eerst maar eens afwachten of dit verhaal klopt.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 11 juli 2016 @ 19:22:49 #256
37769 erodome
Zweefteef
pi_163671950
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 16:59 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Dikke onzin. De TT is ook niet aangepast vanwege een hiaat in het handhavingssysteem maar vanuit dezelfde kramp.
Dit is geen dikke onzin....

http://www.metronieuws.nl(...)o-makkelijk-nog-niet

http://www.ad.nl/binnenla(...)rkrachting~a9c3be53/

Vind het best wel schandalig dat dit handhavingsprobleem afgedaan wordt als onzin en alsof het alleen om "buitenlandertjes beschermen" gaat.
Als jij dit als autochtoon doet, met groep of alleen, dan komt er precies hetzelfde uit. Al met jaar en dag wordt er gepoogd dit probleem op de kaart te zetten. Met jaar en dag wordt het weggewuift, maar nu het buitenlanders zijn doen we ineens net alsof we het gruwelijke misdaden vinden waarop we een antwoord hebben, maar dat niet doen omdat we buitenlandertjes willen beschermen.

Vind het een grof schandaal dat er zo mee omgegaan wordt. Heel even, na de ernstige zaken in bv Keulen, dacht ik dat dit serieus op de kaart zou komen, een maatschappelijk debat zou worden. Maar helaas, het wordt niet echt serieus opgepakt en daar hebben alle slachtoffers last van, of de dader nu een buitenlander was of niet.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 11 juli 2016 @ 19:28:55 #257
37769 erodome
Zweefteef
pi_163672085
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:03 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar ze kunnen nu dan toch gaan zoeken naar een irakees in de nabij gelegen opvang die een blauwe plek heeft?

Ze kunnen toch de dame in kwestie mee nemen naar die opvang locatie en kijken of ze misschien een van die mensen kan identificeren?

Wel leuk hoe je hier je best doet om te stellen "dat er heus niks aan te doen is", maar ik denk eerder dat er gewoon geen wil is om er iets aan te doen.

En er zijn anno nu toch al zat voorbeelden geweest van wantoestanden die echt bewust onder de pet gehouden worden?

Maar we moeten maar van je aannemen dat 'dit nu heus niet zo het geval is' ofzo?
En dan? Dat is namelijk het probleem in deze. Ja, ze kan de daders misschien aanwijzen, maar welke straf is er dan voor de daders? Zelfs al worden ze ervoor veroordeeld?
Mensen die iemand hebben verkracht krijgen potjandorie effectief 2 maanden ofzo, dan is wel adres en naam van het slachtoffer bekend bij ze en moet het slachtoffer door een mallemolen van heb ik jou daar, want de gewoonte is nog steeds het slachtoffer extreem aan de tand voelen of het geen valse aangifte was.

Ik zeg niet dat er heus niets aan te doen is, ik zeg hoe het werkt in de praktijk mbt dit soort misdaden. Daar ben ik het in het geheel niet mee eens, zou dat dolgraag zien veranderen, maar dan moeten we eens beginnen met erkennen dat dit een handhavingsprobleem in zijn algemeenheid is ipv een buitenlandertjes beschermen is.

Wantoestanden worden soms "onder de pet" gehouden, maar ook dat geld voor andere daders. Dat op festivals, bij wedstrijden en ga zo maar door er al jaren vele slachtoffers van aanranding zijn werd ook "onder de pet" gehouden omdat men die feestjes niet wilde besmeuren met zulk naar nieuws.
Ben "blij" dat het nu wel naar buiten komt, wel goed belicht wordt, maar ben echt boos dat er zo mee weggelopen wordt om maar naar buitenlanders te kunnen wijzen terwijl dit gaat om een probleem in onze handhaving en hoe we kijken naar slachtoffers van aanranding.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 11 juli 2016 @ 19:35:51 #258
37769 erodome
Zweefteef
pi_163672205
quote:
10s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:35 schreef ExTec het volgende:

[..]

Jammer joh.

Al wat nieuws bedacht om het kromme recht te lullen? :)
Het is idd een strafbaar feit, maar in de praktijk komt er geen straf uitrollen. DAT is het grote probleem.
Als je naar de max straffen kijkt dan kan je denken dat er een redelijke straf aan vast zit, maar die worden in de praktijk amper tot niet gegeven en alleen gegeven als er vergaande gevolgen zijn en zelfs dan meestal nog niet.

De praktijk is dat zulke daders dezelfde dag nog vrij rondlopen, dat bij aangifte naam en adres van het slachtoffer bekend worden bij de dader(s) en dat het slachtoffer er meer last van gaat hebben dan de daders(s).
Dit is waarom de politie vaak een sterk advies geeft om geen aangifte te doen, zelfs niet van verkrachting, laat staan poging tot aanranding. Dat doen ze niet omdat ze vanalles onder de pet willen houden, maar omdat ze weten dat het vooral erg veel ellende en extra risico voor het slachtoffer op gaat leveren en de kans op een bestraffing van de daders verdomd dichtbij de 0 ligt.
  maandag 11 juli 2016 @ 19:37:06 #259
452947 frietenstamp
pi_163672226
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 19:35 schreef erodome het volgende:

[..]

Het is idd een strafbaar feit, maar in de praktijk komt er geen straf uitrollen. DAT is het grote probleem.
Dat is ook een probleem maar niet dit probleem. In Keulen en bij andere voorvallen is al lang toegegeven dat er instructies zijn om negatieve nieuwsfeiten over asielzoekers onder de pet te houden om politieke redenen. Dat het door de burgemeester en COA verstrekte daderprofiel van dit "incident" hier op FOK! weggemodereerd wordt terwijl msm er al open over zijn geeft wel aan hoe ernstig de kramp is.

[ Bericht 12% gewijzigd door frietenstamp op 11-07-2016 19:42:12 ]
  maandag 11 juli 2016 @ 19:43:14 #260
37769 erodome
Zweefteef
pi_163672331
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 19:37 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Dat is ook een probleem maar niet dit probleem. In Keulen en bij andere voorvallen is al lang toegegeven dat er instructies zijn om negatieve nieuwsfeiten over asielzoekers onder de pet te houden om politieke redenen.
Dat is ook dit probleem, we hebben een probleem met hoe we naar aanranding kijken, zelfs naar verkrachting kijken.

Dat al vele en vele jaren aanranding een groot probleem is in het uitgaansleven, op festivals, bij wedstrijden en zelfs op de verdomde werkvloer is ook "onder de pet" gehouden. Want he, je kan de naam van een festival toch niet gaan besmeuren omdat een vrouw of 25/50 geklaagd hebben over aanranding?

Het is PRECIES hetzelfde probleem dat al vele jaren speelt, dat zit in onze maatschappij, in ons handhavingssysteem.
Let op, daarmee zeg ik dus NIET dat dit onder de pet houden niet erg is omdat het anders ook gebeurd, ik zeg juist dat het heel ernstig is en dat het probleem breder is dan "buitenlandertjes".
  maandag 11 juli 2016 @ 19:45:27 #261
452947 frietenstamp
pi_163672377
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 19:43 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is ook dit probleem, we hebben een probleem met hoe we naar aanranding kijken, zelfs naar verkrachting kijken.

Dat al vele en vele jaren aanranding een groot probleem is in het uitgaansleven, op festivals, bij wedstrijden en zelfs op de verdomde werkvloer is ook "onder de pet" gehouden. Want he, je kan de naam van een festival toch niet gaan besmeuren omdat een vrouw of 25/50 geklaagd hebben over aanranding?

Het is PRECIES hetzelfde probleem dat al vele jaren speelt, dat zit in onze maatschappij, in ons handhavingssysteem.
Wen er maar aan, het gaat alleen maar erger worden.
  maandag 11 juli 2016 @ 19:49:13 #262
37769 erodome
Zweefteef
pi_163672455
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 19:45 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Wen er maar aan, het gaat alleen maar erger worden.

Je kan helpen dat te voorkomen, door je aan te sluiten bij de strijd om aanranding in onze maatschappij op de kaart te zetten en serieuzer te gaan nemen.
Maar dan moet je wel je fixatie op buitenlanders als daders loslaten, anders schiet je het doel voorbij.
pi_163672460
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:50 schreef ExTec het volgende:

[..]

Het leid in de praktijk niet tot een veroordeling omdat onze justitie blijkbaar geen zin heeft om er achteraan te zitten.
Heb je vergelijkbare zaken waarin het wel tot een veroordeling is gekomen dan?
pi_163672469
quote:
2s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:51 schreef Falco het volgende:

[..]

Alleen als het meisje een verwonding heeft opgelopen, kan er vervolging volgen, maar in dit geval is er feitelijk niks gebeurd, behalve dat ze flink geschrokken is. Maar goed, eerst maar eens afwachten of dit verhaal klopt.
Precies.
pi_163672491
quote:
7s.gif Op maandag 11 juli 2016 19:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Heb je vergelijkbare zaken waarin het wel tot een veroordeling is gekomen dan?
Voor mishandeling? Ik heb zo'n vermoeden dat daar wel met enige regelmaat iemand voor veroordeeld word.
pi_163672494
Misschien wilde ze wel gewoon alleen de pony hebben.
*)
  Forum Admin maandag 11 juli 2016 @ 19:51:50 #267
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_163672525
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 19:49 schreef erodome het volgende:

[..]

Je kan helpen dat te voorkomen, door je aan te sluiten bij de strijd om aanranding in onze maatschappij op de kaart te zetten en serieuzer te gaan nemen.
Maar dan moet je wel je fixatie op buitenlanders als daders loslaten, anders schiet je het doel voorbij.
Ik snap je punt maar je moet ook erkennen dat met een bepaalde groep buitenlanders deze problematiek nog veel meer speelt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 11 juli 2016 @ 19:52:48 #268
452947 frietenstamp
pi_163672540
quote:

[..]

Ik stem PVV. Dat is mijn bijdrage.
pi_163672571
quote:

[..]

'Normale' gevallen, alsin waar de daders blank zijn, zijn in ieder geval op dit forum weinig nieuwswaardig.

En dat blijf jij maar verwarren met dat de goegemeente het blijkbaar niet erg vind, als de dader blank is.
pi_163672605
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 19:43 schreef erodome het volgende:
Let op, daarmee zeg ik dus NIET dat dit onder de pet houden niet erg is omdat het anders ook gebeurd, ik zeg juist dat het heel ernstig is en dat het probleem breder is dan "buitenlandertjes".
Want de cijfers wijzen echt niet in die richting, echt niet hoor....
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_163672609
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 19:50 schreef ExTec het volgende:

[..]

Voor mishandeling? Ik heb zo'n vermoeden dat daar wel met enige regelmaat iemand voor veroordeeld word.
Voor mishandeling wel inderdaad, maar als een OVJ een dader voor dit zou dagvaarden in het kader van mishandeling gok ik dat het op niks uitloopt. Maar als je vergelijkbare zaken hebt waarin straffen werden uitgedeeld hou ik me aanbevolen.
pi_163672641
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 19:54 schreef ExTec het volgende:

[..]

'Normale' gevallen, alsin waar de daders blank zijn, zijn in ieder geval op dit forum weinig nieuwswaardig.
En dat is op z'n minst opmerkelijk, je zou zeggen dat dat dan juist nieuwswaardig moet zijn.
pi_163672657
quote:
7s.gif Op maandag 11 juli 2016 19:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En dat is op z'n minst opmerkelijk, je zou zeggen dat dat dan juist nieuwswaardig moet zijn.
Ja, het is een complot. Om de zich doorgaans voorbeeldige gedragende aanhangers van de islam een slechte naam te geven :)
pi_163672676
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 19:55 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Als je zo marchandeert met het slachtofferschap lijkt de focus op daders met een andere etnische achtergrond me niet heel relaxt voor vrouwen die slachtoffer worden van een roomblanke dader.
pi_163672693
quote:
10s.gif Op maandag 11 juli 2016 19:57 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ja, het is een complot. Om de zich doorgaans voorbeeldige gedragende aanhangers van de islam een slechte naam te geven :)
Geen idee waar je dat uit afleidt, maar als dat de norm is zouden afwijkingen van de norm juist nieuwswaardig moeten zijn. Dat zijn ze echter niet blijkbaar.
  maandag 11 juli 2016 @ 19:59:47 #276
452947 frietenstamp
pi_163672711
quote:
7s.gif Op maandag 11 juli 2016 19:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Voor mishandeling wel inderdaad, maar als een OVJ een dader voor dit zou dagvaarden in het kader van mishandeling gok ik dat het op niks uitloopt. Maar als je vergelijkbare zaken hebt waarin straffen werden uitgedeeld hou ik me aanbevolen.
Een hinderlaag van 7 buitenlanders in Nederland die een meisje proberen te kidnappen waarbij de pony erger heeft voorkomen, is een ongekend ernstig feit in Nederland. Dat er geen klopjacht gaande is met live tv vanuit helicopters is gewoon te bizar voor woorden.
  maandag 11 juli 2016 @ 20:00:19 #277
37769 erodome
Zweefteef
pi_163672726
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 19:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik snap je punt maar je moet ook erkennen dat met een bepaalde groep buitenlanders deze problematiek nog veel meer speelt.
Dat weet ik nog zo net niet om eerlijk te zijn. Heb iets teveel te maken gehad met aanranding in mijn leven om daar een groep voor aan te kunnen wijzen.
Zaken zoals kont en tieten knijpen in het uitgaansleven zijn echt veel voorkomend, ook met groepjes waarbij er 1 dat doet en de rest er met zo'n domme grijns bij staat en de dader een schouderklopje geeft.

Keulen vond ik wel van een andere orde dan "normaal", dat zag ik echt als een gerichte aanval. Maar ook toen zei ik al dat het bar weinig gevolg zou gaan hebben aangezien we hier geen antwoord op hebben. Het wordt gewoon niet gezien als het extreem dreigende karakter wat eraan vast zat, wat verder ging dan ongepaste en strafbare aanrakingen in het voorbij gaan.

Dit is echt een hiaat in onze handhaving en het is zaak dit zo snel mogelijk te dichten. Dat dus een geval als deze, waarbij 7 man pogen een meisje van haar paard af te trekken, gezien wordt als de dreiging die het is. Ipv dat men zegt, er is (nog) niets gebeurd, dus het is niet strafbaar.
Want als dit verhaal waar is (en daar ga ik voor het gemak nu maar even vanuit) weten we allemaal dat dit uitgelopen was in ernstige aanranding of zelfs verkrachting met evt geweld als het ze wel gelukt was. De intentie van zo'n daad is duidelijk en zou bestraft moeten worden eigenlijk.
pi_163672739
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 19:59 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Een hinderlaag van 7 buitenlanders in Nederland die een meisje proberen te kidnappen waarbij de pony erger heeft voorkomen, is een ongekend ernstig feit in Nederland. Dat er geen klopjacht gaande is met live tv vanuit helicopters is gewoon te bizar voor woorden.
Not sure if serious...
  maandag 11 juli 2016 @ 20:00:45 #279
37769 erodome
Zweefteef
pi_163672742
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 19:52 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ik stem PVV. Dat is mijn bijdrage.
En wat wil de pvv dan doen aan dit algemene probleem? Want buitenlandertjes weren gaat dit niet oplossen.
pi_163672749
quote:
7s.gif Op maandag 11 juli 2016 19:58 schreef Xa1pt het volgende:
Als je zo marchandeert met het slachtofferschap lijkt de focus op daders met een andere etnische achtergrond me niet heel relaxt voor vrouwen die slachtoffer worden van een roomblanke dader.
Die veroordeel ik ook, maar ik bagatelliseer in ieder geval niet de oververtegenwoordiging van seksuele delicten bij bepaalde culturen die anders naar vrouwen kijken. Verkrachting en aanranding is daar slechts een klein gedeelte van het veel grotere probleem.
pi_163672758
quote:
7s.gif Op maandag 11 juli 2016 19:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Geen idee waar je dat uit afleidt, maar als dat de norm is zouden afwijkingen van de norm juist nieuwswaardig moeten zijn. Dat zijn ze echter niet blijkbaar.
Nope. Je kan er niet meer naast zitten.

Maar: als iemand hier wel een topic opent waar een blanke dader zich vergrijpt aan iemand,

Dan komen er niet mensen zoals xa1pt om wat krom is recht te praten. :) Dus dat levert vanzelf topics op waar niemand reageert ;)
  maandag 11 juli 2016 @ 20:01:58 #282
37769 erodome
Zweefteef
pi_163672780
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 19:54 schreef ExTec het volgende:

[..]

En dat blijf jij maar verwarren met dat de goegemeente het blijkbaar niet erg vind, als de dader blank is.
Niet alleen op dit forum, gewoon in zijn algemeenheid niet nieuwswaardig. Dat wil zeggen als het om aanranding gaat.

En ja, dat komt neer op de goedgemeente vindt het niet zo spannend, want als iets dan wel het nieuws haalt duikelen de heren over elkaar heen om te zeggen dat die wijven zich aanstellen/liegen.
  maandag 11 juli 2016 @ 20:02:09 #283
452947 frietenstamp
pi_163672786
quote:
10s.gif Op maandag 11 juli 2016 20:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Not sure if serious...
In jouw favoriete cultuur wellicht de normaalste zaak van de wereld maar hier is zoiets ongekend.
pi_163672801
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 20:01 schreef erodome het volgende:

[..]

Niet alleen op dit forum, gewoon in zijn algemeenheid niet nieuwswaardig. Dat wil zeggen als het om aanranding gaat.

En ja, dat komt neer op de goedgemeente vindt het niet zo spannend, want als iets dan wel het nieuws haalt duikelen de heren over elkaar heen om te zeggen dat die wijven zich aanstellen/liegen.
En wie zijn dan 'de heren'?
  maandag 11 juli 2016 @ 20:03:16 #285
37769 erodome
Zweefteef
pi_163672812
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 19:55 schreef truthortruth het volgende:

[..]

De cijfers wijzen alle richtingen op, ook naar autochtone daders. De cijfers zijn trouwens een extreme onderrapportage. Want tot nu toe kon je amper een vrouw vinden die naar de politie stapte omdat iemand haar bij haar tieten greep in het openbaar. Simpelweg omdat het geen enkele zin heeft om naar de politie te gaan daarvoor.
  maandag 11 juli 2016 @ 20:04:23 #286
452947 frietenstamp
pi_163672835
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 20:00 schreef erodome het volgende:

[..]

En wat wil de pvv dan doen aan dit algemene probleem? Want buitenlandertjes weren gaat dit niet oplossen.
Je staat welkom te zingen voor de bruutste verkrachters ter wereld maar maakt je meer druk over een dronken clubgenootje die verkeerd naar je kijkt. Ik kan dit echt niet serieus nemen.
pi_163672858
quote:
10s.gif Op maandag 11 juli 2016 20:01 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nope. Je kan er niet meer naast zitten.
Klopt, ik zie net dat in 2016 er verhoudingsgewijs net zoveel topics op FOK! zijn geopend en er net zoveel nieuwsberichten zijn verschenen. Oh wacht...
pi_163672859
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 20:04 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Je staat welkom te zingen voor de bruutste verkrachters ter wereld maar maakt je meer druk over een dronken clubgenootje die verkeerd naar je kijkt. Ik kan dit echt niet serieus nemen.
Daar zit helaas een kern van waarheid in.
pi_163672877
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 20:02 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

In jouw favoriete cultuur wellicht de normaalste zaak van de wereld maar hier is zoiets ongekend.
Nou inderdaad. Gelukkig zijn de arrestatieteams al in aantocht.
  maandag 11 juli 2016 @ 20:06:27 #290
37769 erodome
Zweefteef
pi_163672879
quote:
10s.gif Op maandag 11 juli 2016 19:57 schreef ExTec het volgende:

[..]

Waarom is het wel een complot als het lijkt alsof de daden van buitenlanders amper aandacht krijgen en geen complot, zelfs hartstikke normaal als datzelfde gebeurd met autochtone daders?

Daders zijn daders wat mij betreft, helemaal nergens stel ik dat buitenlandse daders niet bestaan of het minder erg is. Ik wijs enkel en alleen op het feit dat we al met jaar en dag zo omgaan met dit soort misdaden (aanranding en zelfs verkrachting tot in bepaalde mate), dat dit dus niet gaat om een complot om buitenlandertjes te beschermen, maar gaat over hoe we tegen dit soort misdaden aankijken.
pi_163672896
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 20:06 schreef erodome het volgende:

[..]

Waarom is het wel een complot
Ik meende dat niet serieus.
pi_163672902
quote:

[..]

Hoe weet je wat ze van plan waren? Het meest ernstige lijkt nog de trap van de pony te zijn.
  maandag 11 juli 2016 @ 20:07:43 #293
452947 frietenstamp
pi_163672904
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 20:06 schreef erodome het volgende:

[..]

Waarom is het wel een complot als het lijkt alsof de daden van buitenlanders amper aandacht krijgen en geen complot, zelfs hartstikke normaal als datzelfde gebeurd met autochtone daders?

Daders zijn daders wat mij betreft, helemaal nergens stel ik dat buitenlandse daders niet bestaan of het minder erg is. Ik wijs enkel en alleen op het feit dat we al met jaar en dag zo omgaan met dit soort misdaden (aanranding en zelfs verkrachting tot in bepaalde mate), dat dit dus niet gaat om een complot om buitenlandertjes te beschermen, maar gaat over hoe we tegen dit soort misdaden aankijken.
Groepsverkrachtingen vanuit hinderlagen op je werk, je maakt het dagelijks mee jij he?
  maandag 11 juli 2016 @ 20:08:38 #294
452947 frietenstamp
pi_163672922
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 20:07 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hoe weet je wat ze van plan waren? Het meest ernstige lijkt nog de trap van de pony te zijn.
Ze wilden de weg naar Irak vragen, for sure.
pi_163672927
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 20:07 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ze wilde de dame in kwestie er vanaf trekken, voor.... een goed gesprek :)
  maandag 11 juli 2016 @ 20:08:49 #296
37769 erodome
Zweefteef
pi_163672928
quote:

[..]

Zou echt niet anders zijn met autochtone daders. Nu komt het in het daglicht en dat is op zichzelf een goed iets, als we nu maar niet in de val vallen dit als buitenlander-ding te zien.

Heb echt best wel serieuze dingen gezien en meegemaakt, geen haan die ernaar kraaide. Dat is echt al heel erg lang "normaal" hier.
Dat moet echt veranderen, want het maakt dat we geen antwoord hebben op zulke ernstige zaken en daardoor slachtoffers in de kou laten staan.
pi_163672956
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 20:07 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Groepsverkrachtingen vanuit hinderlagen op je werk, je maakt het dagelijks mee jij he?
Stomme buitenlanders ook altijd.

http://vorige.nrc.nl/krant/article1533773.ece
  maandag 11 juli 2016 @ 20:11:21 #298
37769 erodome
Zweefteef
pi_163672984
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 20:01 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Die veroordeel ik ook, maar ik bagatelliseer in ieder geval niet de oververtegenwoordiging van seksuele delicten bij bepaalde culturen die anders naar vrouwen kijken. Verkrachting en aanranding is daar slechts een klein gedeelte van het veel grotere probleem.
Nee, jij bagataliseert alleen maar als het om autochtone daders gaat. Downplayed dat maar al te graag om de problemen met buitenlanders te onderstrepen.
pi_163672996
quote:
8s.gif Op maandag 11 juli 2016 20:09 schreef Xa1pt het volgende:

HULLIE DOEN HET OOK!!!!

Dankjewel voor je waardevolle contributie ;)
pi_163673004
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 20:03 schreef erodome het volgende:
De cijfers wijzen alle richtingen op, ook naar autochtone daders. De cijfers zijn trouwens een extreme onderrapportage. Want tot nu toe kon je amper een vrouw vinden die naar de politie stapte omdat iemand haar bij haar tieten greep in het openbaar. Simpelweg omdat het geen enkele zin heeft om naar de politie te gaan daarvoor.
Die cijfers wijzen op een oververtegenwoordiging van seksuele delicten door andere culturen dan de Nederlandse. Wereldwijd zie je die problematiek ook in de cijfers. Blijf van mijn lijf huizen, 60% allochtone afkomst. Maar nee, we gaan wijzen naar de autochtone mannen. En dan nam ik het nog wel voor vrouwen op in de kroeg tot hoogoplopende ruzies aan toe, ik hoop echt dat ik dat nooit voor zo'n type als jij gedaan heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')