Tjacka | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:19 |
Etappe 8: Pau - Bagnères-de-Luchon, 184 km De eerste van drie lastige ritten baarde voor de strijd om het algemeen klassement een muis. Dat is een minpunt, maar het viel wel te verwachten. Op papier was het de makkelijkste rit van de drie en met twee zware ritten in aantocht lag het niet voor de hand dat de renners voor het algemeen klassement zich al zouden inspannen. Toch werd het nog wel een leuke rit, vooral omdat het enorm lang duurde voor er een kopgroep ontstond. De koers was al zowat een uur bezig toen de uitzending begon, maar alsnog was er geen kopgroep ontstaan. Zodoende kregen we die strijd toch nog mee. Na een tijd reden 29 jongens weg, waaronder Greg van Avermaet. Best een toffe actie van Greg, een gele trui die in de aanval gaat zien we niet zo vaak. Hij is zich echt aan het ontwikkelen en wordt met de koers een leukere renner. Over leuke renners gesproken, de winnaar van de rit. Stephen Cummings is een renner waar ik ontzettend veel respect voor heb. Hij is misschien wel de coureur met het meeste koersinzicht van het hele peloton. Als hij in de aanval gaat wint hij eigenlijk altijd, zo ook nu. Hij heeft dit jaar vier meerdaage WT-wedstrijden gereden en in iedere WT-koers wist hij een rit te winnen, altijd door in de aanval te gaan. Ook vorig jaar pakte hij al een mooie overwinning in de Tour. Hij kan verschrikkelijk hard fietsen en is ook nog eens ontzettend slim, niets dan lof. Voor Dimension Data een geweldige Tour, ze pakken nu al hun vierde overwinning, terwijl er pas zeven ritten zijn geweest. Achter Cummings bleek dat Nibali erg onverstandig is geweest door hier aan de start te verschijnen. Hij had zich beter op de Vuelta kunnen richten. Andere jongens die een slechte dag hadden waren Warren Barguil en Thibaut Pinot. Daar hoeven we geen rekening meer mee te houden. Contador daarentegen leek dan weer aan de beterende hand. Tot slot was er nog de boog van de laatste kilometer, die instortte terwijl Adam Yates net was weggesprongen uit de groep der favorieten. Een incident dat niet echt in de Tour thuishoort, het is meer iets voor de Ronde van Zwitserland. Het is te hopen dat Yates er niet teveel schade aan overhoudt, want hij had klaarblijkelijk behoorlijk goede benen. Geen topjaar voor de Yatesjes, broer Simon moet nog even een korte schorsing uitzitten. Na de eerste van drie zware ritten zitten we nu weer even buiten de Pyreneeën, in een bijzonder onoriginele plaats. We duiken wel weer snel de Pyreneeën in en krijgen met vier zware cols te maken. Een zware rit, de zwaarste tot nu toe. ![]() ![]() Zoals ieder jaar zijn we ook nu weer in het onvermijdelijke Pau. De hoofdstad van het departement Pyrénées-Atlantiques, regio Aquitanië, maakt voor de 68e keer deel uit van de Tour de France. De afgelopen jaren had Pau 81.000 inwoners, maar tegenwoordig zijn dat er blijkbaar nog maar 77.500. Ik ben overduidelijk niet de enige die wel klaar is met dat hele Pau. Afgelopen jaar vertrok de elfde rit in Pau en die rit zou eindigen op Cauterets. In die rit zat ook de Tourmalet, hoewel we er toen wel op een andere manier naar toereden. Ook het jaar daarvoor zat Pau uiteraard in de Tour en ook in die rit kwam de Tourmalet voor. Daarnaast ook de Hautacam, waar Nibali overtuigend won. De laatste keer dat er een rit aankwam in Pau is wel weer wat langer geleden, dat was namelijk in 2012.Pierrick Fedrigo, de zinksnijder, won toen maar weer eens een etappe. 2016 is een jaar van renovatie voor de stad, zo wordt bijvoorbeeld het historische deel van de stad opgelapt. Pau is overigens de geboortestad van een renner die altijd z'n best doet om zich zo goed mogelijk te verstoppen, Matthieu Ladagnous. De start van de etappe zal plaatsvinden voor het lokale station. Daarna fietsen de renners over het Boulevard des Pyrénées, vanwaar je een mooi uitzicht hebt. ![]() We zitten weer een beetje buiten de Pyreneeën, daarom is het eerste deel van de rit vlak. Het duurt een kilometer of 60 voor we echt gaan klimmen, net als tijdens de vorige rit weer een lange vlakke aanloop, waardoor het wel een tijd kan duren voor er weer een kopgroep is ontstaan. Over een brede weg gaat het praktisch rechtdoor richting het zuiden, op weg naar de bergen die in Pau al te zien zijn. Tot Coarraze, na 15 kilometer koers, gaat het rechtdoor. Daarna buigen we langzaam een beetje af naar het oosten. Via dorpjes als Lestelle-Bétharram en Saint-Pé-de-Bigorre komen we na 35 kilometer door een ander bijna jaarlijks terugkerend fenomeen. Ik heb het natuurlijk over het welbekende bedevaartsoord Lourdes. Voor de gelovige renners natuurlijk altijd een leuk detail. In Lourdes slaan de renners rechtsaf en gaan ze weer richting het zuiden fietsen. Het is nog steeds behoorlijk vlak en dit blijft zo tot Ayros-Arbouix, waar de renners na 50 kilometer passeren. We rijden over wat minder luxe wegen recht de Pyreneeën in. In Ayros zie je ze al liggen. Het is dus niet verwonderlijk dat het in de kilometers daarna goed op begint te lopen. We gaan bijna beginnen aan de beklimming van de Tourmalet. Het is maar goed ook dat het klimmen gaat beginnen, want de eerste 50 kilometer is er op Lourdes na niet zo gek veel te zien. ![]() Officieel begint de beklimming van de Tourmalet na 67 kilometer, maar in de 17 kilometer tussen Ayros-Arbouix en Esquièze-Sère loopt het ook al licht op. Dat is grotendeels vals plat, maar toch zijn het weer een paar extra hoogtemeters erbij. In Esquièze-Sère begint de Tourmalet niet alleen echt, er ligt ook de streep van de tussensprint van de dag. Richting de tussensprint loopt het al redelijk omhoog, dus de sprinters zullen wel weer ontevreden zijn. De kant van de Tourmalet die we nu gaan beklimmen hebben we al een aantal jaar niet meer beklommen. De afgelopen jaren beklommen we 'm steevast van de andere kant. Het is een prachtige col, maar wel verschrikkelijk saai omdat de beklimming werkelijk ieder jaar in de Tour zit. Ik heb wel eens geruchten gehoord dat er in de Pyreneeën meer beklimmingen zijn, maar als ik de Tourorganisatie mag geloven zijn deze geruchten niet geheel op waarheid gebaseerd. De Tourmalet is ondertussen al meer dan 80 keer voorgekomen in de Tour. Praktisch ieder jaar dus. In sommige edities van de Tour zelfs twee keer. Een klim kan nog zo mooi zijn, maar je haalt wel alle charme weg door er ieder jaar weer over te fietsen. Zeker in een rit als deze, aangezien we hierna nog drie lastige colletjes krijgen. Hier gaat niks gebeuren, er gaat een kopgroepje definitief wegrijden en dat is het dan weer voor dit jaar. ASO, verzin iets anders. ![]() Ik heb zo'n vermoeden dat ze niet naar me gaan luisteren, maar dat geheel terzijde. Het is wel een goede klim, want de weg is breed en goed. Dit in tegenstelling tot veel andere wegen in de Pyreneeën. De Tourmalet is van deze kant 19 kilometer lang en 7,4% gemiddeld. De eerste beklimming van buitencategorie deze Tour. Bovendien ligt op de top van de klim de Souvenir Jacques Goddet voor het grijpen. Een prijs ter ere van een van de oude bazen van de Tour de France. Het is wel de moeite waard om je hiervoor in te spannen, want je krijgt er 5000 euro voor. Vorig jaar ging de prijs naar Rafal Majka, die als eerste boven kwam op de Tourmalet in een rit die hij later ook zou winnen. Dezelfde eer ging naar Blel Kadri in 2014. Ik zou ook nog alle andere winnaars kunnen opnoemen, maar dan loopt deze voorbeschouwing helemaal uit de hand. Daarom alleen nog maar kort wat informatie over de klim zelf. Zoals veel beklimmingen in deze bergketen is het allemaal behoorlijk onregelmatig. Geen kilometer is hetzelfde, hoewel er ook weer geen enorme uitschieters zijn. De zwaarste kilometer van de klim zit aan het eind, twee kilometer voor de top is er een kilometer aan 11%. De kilometer richting de top is met 10% ook niet misselijk. Verder schommelt het de rest van de tijd een beetje tussen 6 en 8%, op één makkelijke kilometer aan 4% na. Het is best een zware en mooie klim, maar overdaad schaadt. ![]() Na 86 kilometer komen de renners boven op de Tourmalet, het is dan nog een kleine 100 kilometer tot de finish. We gaan eerst eens even 17 kilometer afdalen, richting Sainte-Marie-de-Campan. 17 kilometer aan 7,3% naar beneden, best een stevige afdaling. De weg die hier ligt is alleen wel vrij breed en goed, waardoor het niet de moeilijkste afdaling ooit is. De afdaling van de Tourmalet is vrij overzichtelijk, je hebt altijd goed zicht op de situatie. Het tweede deel van de afdaling wordt er wel gedaald door een bos, maar zodra er een lastige bocht komt verdwenen de bomen weer als sneeuw voor de zon. Dit moet iedereen toch wel heelhuids kunnen overleven. Beneden in Sainte-Marie-de-Campan slaan de renners rechtsaf en gaan ze op weg naar bekend terrein. We gaan namelijk op weg naar de finishplaats van gisteren, Lac de Payolle. Direct na Sainte-Marie-de-Campan begint het al omhoog te lopen, we zijn nu eigenlijk bezig met de andere kant van de Col d'Aspin. De eerste kilometers van deze kant van de Aspin zijn behoorlijk makkelijk. Het gaat een kilometer of zes redelijk licht omhoog, een paar kilometer aan 4%, een wat lastigere kilometer aan 6% en nog wat kilometers die praktisch vlak zijn. In het gehuchtje Payolle slaan de renners rechtsaf over het inmiddels welbekende bruggetje en fietsen ze richting de finish van de vorige plaats. Kunnen ze meteen controleren of de boog er nog steeds ligt. Als de renners het Lac de Payolle passeren begint de volgende klim van de dag officieel. De Hourquette d'Ancizan is een beklimming van de tweede categorie, 8,2 kilometer lang en 5% gemiddeld. Een behoorlijk onregelmatige klim, met richting de top ook nog een korte afdaling, waardoor het gemiddelde een vertekend beeld geeft. Een beklimming die al eerder is voorgekomen in de Tour, in 2011 bijvoorbeeld, toen Laurent Mangel als eerste boven kwam. In 2013 was die eer weggelegd voor Dan Martin. De klim heeft een relatief smal weggetje en kent nog enkele steile stroken aan 10%, hoewel het over het algemeen geen ontzettend zware klim is. ![]() ![]() De renners gaan nu 10 kilometer afdalen, richting Guchen. Deze kant van de beklimming is een stuk lastiger. Er zitten enkele kilometers bij aan 10%, dus het gaat flink naar beneden. Het grootste gedeelte van de afdaling rijden we door een bos, waardoor sommige bochten vrij onoverzichtelijk zijn. De weg is voor Tourbegrippen ook behoorlijk smal, waardoor dit al met al een pittige afdaling is. Heel bochtig ook, met niet eens zo veel haarspeldbochten, maar wel veel kleine bochtjes, kort achter elkaar. Beneden in Guchen hebben de renners 130 kilometer afgelegd en begint de volgende klim alweer bijna. Langzaam begint de weg alweer op te lopen, maar pas na het passeren van Saint-Lary-Soulan begint de derde klim van de dag echt. De beklimming naar het skistation van Val Louron is bijna 11 kilometer lang en 6,8% gemiddeld. Een toch wel pittige klim dus. Het is een beklimming van de eerste categorie derhalve. Het begint nog vrij makkelijk, met een kilometer aan 5% gevolgd door een kilometer aan 2,5%, maar daarna wordt het bijna negen kilometer lang niet meer makkelijk. Het makkelijkste stuk in de komende kilometer is toch ook al aan 6,2%. Verder schommelt het tussen de zeven en negen procent, een zware klim. Best een prestigieuze klim, als je bekijkt wie hier allemaal ooit als eerste boven zijn gekomen. Marco Pantani, Fernando Escartin, Laurant Jalabert, Joaquim Rodriguez, dat is allemaal zo slecht nog niet. Rodriguez was de laatste die hier als eerste bovenkwam, dat was in 2014. We zoeken dus een opvolger voor hem. ![]() ![]() De afdaling van de Col de Val Louron-Azet is kort maar krachtig. We gaan een kilometer of zeven afdalen richting Génos en in die zeven kilometer krijgen we met liefst twaalf haarspeldbochten te maken. Door de vele haarspeldbochten is het wel een lastige afdaling, maar niet te lastig. De weg is breed en de meeste bochten zijn goed in te schatten. We zitten wel bijna aan het eind van de rit, dus hier gaan wel de nodige risico's genomen worden om opgelopen achterstand in te halen, maar in principe is het geen verschrikkelijk lastige afdaling. Hoewel de snelheid wel heel hoog zal worden, het gaat af en toe aan meer dan 10% naar beneden. Na 155 kilometer komen de renners beneden in Génos en is het nog 30 kilometer tot de streep. De drie kilometer na Génos is het even vlak, als we richting Loudenvielle fietsen. Na Loudenvielle is er nog even een kilometer afdaling en daarna begint de slotklim van vandaag, de Col de Peyresourde. Een bekende klim in de Tour, al ontzettend vaak voorgekomen in de Ronde van Frankrijk. Bijna alle legendarische wielrenners zijn hier al eens als eerste bovengekomen. Fausto Coppi, Charly Gaul, Federico Bahamontes, Lucien Van Impe, Bernard Hinault, Claudio Chiappucchi, Laurent Jalabert, Gilberto Simoni, Vinokourov en Sebastian Lang, niet te vergeten. Kortom, hier wil je als eerste bovenkomen. Voor het laatst kwam de klim voor in 2014, toen kwam de stoïcijnse Wit-Rus en de slechtste wereldkampioen tijdrijden ooit, Vasil Kiryienka, als eerste boven. Ook in 2012 kwam de klim voor in de Tour, hoewel die rit zou eindigen in het skidorpje een stuk verderop, Peyragudes. Valverde deed daar iets wat hij vaker zou moeten doen, soleren. Glansrijk won hij, na een prachtige solo. ![]() De Col de Peyresourde is een beklimming van zeven kilometer aan 7,8%, hoewel er wel langer geklommen wordt dan die zeven kilometer. Voor de klim echt begint loopt het al even licht omhoog. Als de klim echt begint gaat het ook meteen flink omhoog, met een kilometer aan acht procent. Daarna een iets makkelijkere kilometer, maar 7,5% mag er nog steeds zijn. De kilometer daarna is dan weer 8,5%, behoorlijk pittig. Het zwakt even af naar een procentje of zes, maar daarna wordt het weer behoorlijk zwaar. Nog even twee kilometer aan acht procent om het af te sluiten, dit is een lastige klim. Vooral lastig omdat er al drie zware beklimmingen zijn geweest. Zelfs als er tijdens deze rit rustig wordt gereden gaan er nog renners sneuvelen. Met zo'n lastige rit moeten er wel gaten ontstaan. De top van deze beklimming van de eerste categorie bereiken we na 168 kilometer, op een kilometer of 16 van de streep. We hebben het klimwerk gehad, het gaat nu in dalende lijn verder richting Bagnères-de-Luchon. ![]() De afdaling van de Col de Peyresourde is prima te doen. In het begin van de afdaling zijn er nog een aantal haarspeldbochten, maar die zijn door de brede weg prima te nemen. De afdaling is behoorlijk steil, maar er is weinig begroeiing langs de kant van de weg, waardoor het een overzichtelijke afdaling is. Na het eerste deel van de afdaling wordt het ineens ook een stuk minder bochtig. Dit is daardoor toch vooral een bijtrapafdaling en niet direct een afdaling voor de waaghalzen van het peloton. We passeren nog een aantal dorpjes, maar ook daar zijn niet echt veel obstakels te ontdekken. Een etappe met een afdaling kort voor het eind klinkt altijd wel leuk, maar dan moet het ook wel een lastige afdaling zijn. Dit is een afdaling waar ik zelf nog wel aan zou durven te beginnen. In het tweede deel van de afdaling zijn er praktisch geen bochten meer en de weg is zo breed dat er drie vrachtwagens naast elkaar kunnen rijden. Als de renners het gehucht Saint-Aventin na 176 kilometer passeren is het nog acht kilometer tot de streep. Na dit dorp zijn er nog een paar haarspeldbochten, maar de weg is nog steeds enorm breed. Zelfs als je ergens een fout maakt heb je nog genoeg tijd en ruimte om die te corrigeren. Het blijft dalen, tot in Bagnères-de-Luchon. In de finishplaats zelf wordt het nog even bochtig. Op een kilometer of twee van de finish is er een lange terugdraaiende bocht, waarna de renners door het centrum gaan fietsen. Het gaat even een kilometer rechtdoor, tot de slotkilometer. In die slotkilometer zitten nog vier bochten, waarvan de laatste op een meter of 300 van de finish is. Het zijn allemaal geen lastige bochten en de groepjes die hier aankomen zullen niet groot zijn, dus dat kan allemaal prima. Na 184 kilometer mag er dan eindelijk iemand z'n handjes in de lucht steken in een mooi straatje met veel groen, langs een parkje. ![]() Bagnères-de-Luchon is een klein dorpje, met amper 3000 inwoners. We zitten een paar kilometer van de grens met Spanje, daar waar de volgende rit zal vertrekken. Het dorpje is bekend geworden vanwegede warmwaterbronnen in de buurt, daardoor is het al sinds de tijd van de Romeinen een kuuroordje. Kuuroorden zijn vaak populaire plaatsen in grote rondes, daarom is het inmiddels al de 58e keer dat Bagnères-de-Luchon voorkomt in de Tour. Alleen in Pau, Bordeau en Parijs kwam de Tour vaker. Best wonderbaarlijk, aangezien het dus maar een klein dorpje van niks is. Hoewel ik wel moet oppassen met wat ik zeg, want Bagnères-de-Luchon schijnt het Cannes van de televisie te zijn! Jaarlijks wordt er in Luchon een filmfestival georganiseerd, waar jaarlijks 1000 professionels naartoe komen. Vorig jaar waren er zelfs 15.000 bezoekers aanwezig. Bagnères-de-Luchon is met name het dorp van Thomas Voeckler. Titi, de geweldige coureur, waar sommige mensen zich om onbegrijpelijke redenen aan storen. Hij won al twee keer in dit dorpje. De laatste keer dat we hier waren, in 2014, lukte dat helaas niet helemaal. De walgelijke Michael Rogers, ook wel bekend als Teflon Mick, ging toen met de overwinning aan de haal. Gelukkig zijn we er nu weer en is Titi er ook weer bij. Ik verwacht dat hij nu alsnog voor z'n hattrick gaat. Mocht dat niet lukken kan hij altijd nog naar een badhuis gaan, of naar het casino. Het is een klein dorpje, maar je kan er je er prima vermaken. Toen Voeckler voor de tweede keer in dit dorp won, in 2012, was het parcours nogal gelijk aan dat van deze rit. Ook een start in Pau, een passage over de Tourmalet en de Peyresourde. Ook nog wel de Aubisque en de Aspin, maar dat mag de pret niet drukken. Er hangt iets moois in de lucht. Het zal warm worden in de Pyreneeën. Boven de 30 graden waarschijnlijk. Voor enkele renners is dat wel lastig, die kunnen daar niet zo goed mee omgaan. De luchtvochtigheidsgraad is ook heel hoog, het is dus ook nog eens heel benauwd. De kans op neerslag is wel minder, maar ik weet niet zo goed wat dat tegenwoordig nog zegt. Tijdens de vorige rit was de kans op neerslag een procentje of 80 rond het middaguur en het bleef volledig droog. Nu is de kans op neerslag nog maar 30%. Zal je zien dat het nu wel gaat regenen. De rit zal om 12:00 starten en na 20 minuten rondrijden door Pau begint het feest dan echt. Het mag ondertussen geen verrassing meer zijn, maar de uitzending zal weer om 14:10 beginnen. De finish wordt verwacht tussen 17:06 en 17:49, niet echt een precieze schatting. Hangt natuurlijk ook van de renners af. Kan best zo zijn dat ze rustig aan gaan doen, met de gedachte in het achterhoofd dat er nog een stevige bergrit gaat volgen. ![]() In Bagnères-de-Luchon wint bijna altijd een vluchter. Dat schijnt bij dit dorp te horen. Het is bijna de logica zelve. Hoe zwaar de rit ook is, door de afdalingen die je nodig hebt om in dit dorp te komen spannen de klassementsrenners zich bijna nooit in. In de voorgaande jaren ging de overwinning dus een paar keer naar Voeckler en ook Rogers pakte een overwinning mee. Het zal ook nu weer voor de vluchters zijn, schat ik zo in. Het is niet direct een etappe voor Sky, omdat Froome niet zo'n enorme fan is van afdalingen. Die heeft liever een aankomst bergop. Dan zet hij het computertje aan en sprint hij hersenloos naar boven. Met een afdaling erbij moet je zelf nadenken en dat is niet zo evident. Ook voor Movistar zal het niet direct de beste etappe zijn, omdat er in de afdalingen niet heel veel winst te boeken zal zijn. Het is te makkelijk, eigenlijk. Bovendien komt er de volgende dag nog een rit aan die ook lastig is. Daar is wel een aankomst bergop en daar zal de echte showdown zijn, schat ik zo in. Tijdens deze rit fietsen ze met een slakkengangetje over de Tourmalet en daarna zijn de vogels voorin al gevlogen. Dus noem ik nu vijf willekeurige vogels. Dat valt niet mee, aangezien er enorm veel renners in de aanval willen gaan. Op hoop van zegen dan maar. 1. Voeckler. Heeft hier al twee keer gewonnen en ik hoopte twee jaar geleden dat hij weer zou winnen. Dat werd geen groot succes, dus dan moet het nu maar gebeuren. De sleet zit er wel een beetje op bij Titi, hij is niet meer zo heel sterk. Toch hoop ik op nog een huzarenstukje. Speciaal voor de haters. 2. Costa. Ik blijf Rui gewoon iedere dag noemen. Hij zou aan gaan vallen, dat was ooit het plan. Tijd verliezen, zodat hij geen gevaar meer is voor het klassement, gaat hem goed af. Nu het tweede deel van het plan nog. Dit is wel weer een etappe voor hem, omdat hij ook wel aardig bergop kan en voor een afdaling meer of minder draait hij zijn handen niet om. Uitstekende gelegenheid voor een nieuwe aanval. 3. Sepulveda. Heeft al wat minuten verloren in het klassement en zou daarom in principe al best wel eens in de aanval kunnen gaan. Deze Argentijnse klimmer kan beter dan hij tot nu toe heeft laten zien. Ik wil hem graag eens in de aanval zien. Als hij slechte benen heeft kan hij altijd nog een stukje mee in de auto, maar dat moet hij dan wel wat minder opzichtig doen dan vorig jaar. 4. De Gendt. Heeft al aangekondigd dat hij tijdens deze rit aan gaat vallen, om zijn bollentrui te verdedigen. Zijn koersinzicht is ook wel heel behoorlijk, dus hij zal ongetwijfeld op het juiste moment in de aanval trekken. Zekerheidje. 5. Teklehaimanot. Ik verwacht dit niet, maar ik hoop het wel. #teameritrea heeft tot nu toe vooral moeten werken voor Mark Cavendish, maar nu is het tijd om aan te vallen. Cummings gaf het goede voorbeeld, nu mogen mijn grote vrienden uit Eritrea dat voorbeeld wel volgen. Dani deed niet veel moeite tijdens de vorige rit, dus de beentjes zouden wel weer in orde moeten zijn. Zou mooi zijn als hij weer een poging waagt om in de bollentrui te belanden. 6. Cavendish. Jawadde. | |
Max23 | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:19 |
Wat had jij dan? | |
Tagliano | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:20 |
Neuh, maar ik had er wel iets meer van verwacht ![]() | |
RemcoW23 | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:20 |
Mollema 5e | |
Frozen-assassin | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:20 |
Floptour tot zover | |
Van_Poppel | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:20 |
9 aanvallers ![]() | |
franklop | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:20 |
RANK RIDER RIDER NO. TEAM TIMES GAP 1. GBRFROOME Christopher 1 TEAM SKY 04h 57' 33'' 2. IRLMARTIN Daniel 184 ETIXX-QUICK STEP 04h 57' 46'' + 00' 13'' 3. ESPRODRIGUEZ OLIVER Joaquin 141 TEAM KATUSHA 04h 57' 46'' + 00' 13'' 4. FRABARDET Romain 41 AG2R LA MONDIALE 04h 57' 46'' + 00' 13'' 5. NEDMOLLEMA Bauke 61 TREK - SEGAFREDO 04h 57' 46'' + 00' 13'' 6. AUSPORTE Richie 91 BMC RACING TEAM 04h 57' 46'' + 00' 13'' 7. USAVAN GARDEREN Tejay 99 BMC RACING TEAM 04h 57' 46'' + 00' 13'' 8. RSAMEINTJES Louis 157 LAMPRE - MERIDA 04h 57' 46'' + 00' 13'' 9. COLHENAO Sergio Luis 2 TEAM SKY 04h 58' 20'' + 00' 47 Valverde nog gelost? Of missen ze wat renners | |
THEFXR | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:21 |
lekker toch! | |
Koffieplanter | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:21 |
All that voor dertien seconden. Extra reden voor Nairo om er morgen al aan te beginnen. | |
Max23 | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:21 |
Missen renners. Mollema was echt geen 5e, eerder 9e of zo | |
#ANONIEM | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:21 |
Flinke faal van Quintana. Als je bovenop in het wiel zit, mag je Froome niet zo weg laten rijden. | |
freaky40 | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:21 |
De doping van Sky zal ook dit jaar weer winnen..jammer maar helaas.. | |
RemcoW23 | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:21 |
Ja ik mis Yates daar ook nog. | |
Rellende_Rotscholier | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:21 |
Denk dat ze wat renners missen. | |
Mani89 | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:21 |
Hoezo al. | |
Mexicanobakker | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:22 |
23 met boni's. | |
TargaFlorio | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:22 |
Finale was leuk verder matig, erg matig. | |
Eppie_NL | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:22 |
En Aru. | |
poiuytr | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:22 |
Mollema kwam als 6e of 7e aan in dat groepje | |
Ereinion | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:22 |
omdat hij normaal tot de laatste berg van de ronde wacht. | |
Marcoss | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:23 |
En Henao werd sowieso geen 9de | |
Mexicanobakker | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:23 |
SUNFIELD | |
Pino112 | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:23 |
Thijs ![]() | |
Mexicanobakker | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:24 |
Die bidon laat m winnen. | |
freaky40 | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:24 |
Ik moest wel lachen om Thijs Zonneveld gisterenavond tijdens de Avondetappe. 'Ja er mag nog niet veel gebeuren want het EK is er nog', na het EK gaat het los....Tuurlijk.. ![]() | |
Marcoss | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:24 |
Zoiets.. | |
wimderon | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:24 |
![]() Drinkbusgenot Afdalinggenot | |
gijsman | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:24 |
Goed de nummer 1 in Parijs is dus al zeker | |
Zelva | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:24 |
Vind je? Froome valt aan, en niemand, helemaal niemand die hem een strobreed in de weg legt, of ook maar één trap extra doet om Froome weer bij te halen. Alleen maar ergerlijk dit. | |
freaky40 | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:24 |
Helaas wel ja. Het is gedaan! | |
Marcoss | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:25 |
Het is natuurlijk wel zo dat de Tour op dit moment nog 0,0 leeft in Frankrijk. | |
#ANONIEM | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:25 |
http://www.cyclingmaster.nl/teamprofiel.php?tid=1560 bambambam | |
freaky40 | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:25 |
Kansloos ja. | |
Columbiafan | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:25 |
Hebben de Britten nu alle truien? | |
TheArt | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:25 |
Compleet andere top-10 ![]() | |
opgebaarde | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:25 |
Was het al | |
freaky40 | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:25 |
Ja maar dat betekend niet dat ze rekening gaan houden met een EK. Nog nooit zo iets doms gehoord. | |
Tagliano | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:26 |
Ooit wel eens van het begrip satire gehoord? | |
Mexicanobakker | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:26 |
Wie de FUCK gooide die drinkbus nu? | |
franklop | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:26 |
VOlgens mij quintana | |
Ambrosius | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:26 |
Nee. | |
RemcoW23 | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:26 |
Quintana | |
Van_Poppel | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:27 |
Dat zou het pas zijn als hij een minuut in de klim zou pakken. Denk eigenlijk dat Nairo morgen z'n slag gaat slaan. | |
freaky40 | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:27 |
Nou hij zij het met een stelligheid dat hij het nog meende ook...zoals wel zo vaak. Thijs 'open deur' Zonneveld... | |
Mexicanobakker | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:27 |
Wat een knuppel. Dat gaat m straks de tour kosten ![]() | |
Marcoss | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:27 |
Zonneveld is juist niet echt van de open deur.. | |
freaky40 | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:28 |
Hij zegt niet zoveel. Ik vind het geneuzel. | |
Max23 | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:28 |
Henao krijgt dezelfde tijd als het groepje, door de lekke band in de laatste 3 km | |
freaky40 | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:28 |
...met je 'Parijs is nog ver' t-shirt....droeftoeter... | |
Urb | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:28 |
Froome "Just a little fun" ![]() ![]() | |
Van_Poppel | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:29 |
Froome vraagt zich al af of hij hier niet te veel energie heeft verspild. | |
#ANONIEM | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:29 |
Gekke jongen die Chris | |
gijsman | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:29 |
Denk het niet de rest kijkt alleen maar naar elkaar ipv Froome echt aan te vallen. | |
Felagund | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:29 |
Die geldt toch niet voor bergetappes? Of is dat alleen het geval als er een aankomst bergop is? | |
Mexicanobakker | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:29 |
Hopelijk moet hij dit morgen bekopen, maar we zullen zien. | |
opgebaarde | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:29 |
Huh wat wanneer, waarheen? | |
Godshand | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:29 |
Juist niet.. De klassementsrenners komen bijna niet van elkaar weg... Lijkt of ze het spul van Team Sky hebben ontdekt... Froome kwam op de bergen dus ook niet weg. Dus hij besloot dan maar zo voor de winst te gaan. Zei hij net zelf in het interview.. | |
Felagund | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:30 |
Zoveel energie kostte dit toch niet? | |
freaky40 | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:30 |
Geen geplande actie van Froome.... ![]() | |
Mexicanobakker | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:30 |
Quintana moest zwaar uitwijken omdat hij zijn drinkbus als een gek weggooide. Daardoor verloor ie van Froome. | |
Max23 | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:30 |
Alleen bij bergop finish telt dat niet inderdaad | |
Evertjan | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:30 |
Mollema 9e ![]() | |
Zelva | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:31 |
,,Het zal ons nog lang heugen deze etappe" Herbert ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:31 |
Op die manier dalen kost wel degelijk energie. Hij reed volle bak. Quintana zat daarentegen freewheelend in de groep. | |
TargaFlorio | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:31 |
ha ha ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:31 |
Zal ook wel eindstand zijn. | |
Columbiafan | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:31 |
Zakarin en Konrad binnen? | |
TargaFlorio | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:31 |
Nabeschouwing op NOS is wel leuk, jammer van Dione. | |
Evertjan | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:31 |
hoop de volgende keer dat Froome zo daalt hij met 90km per uur op het asfalt flikkert trouwens | |
Marcoss | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:32 |
Die regel geldt enkel niet voor de aankomsten bergop en tijdritten dit jaar, volgens mij is dat nieuw dit jaar. | |
Koffieplanter | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:32 |
.... | |
Lavenderr | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:33 |
Nou nou, dat gun je niemand ![]() | |
timmmmm | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:33 |
Zullen we anderen ernstige verwondingen of de dood toewensen in het vervolg even laten? Dit hoeft allemaal niet zo in TdF | |
Koffieplanter | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:34 |
Wat zou het toch fijn zijn als er hier heren mods waren die eens wat uitvoerden, maar dat is teveel gevraagd. | |
timmmmm | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:34 |
Beetje laat harry | |
Felagund | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:35 |
Op een groot gedeelte kon je maar half meetrappen, ik denk dat het niet heel veel meer energie kostte. | |
#ANONIEM | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:35 |
Bauke ![]() | |
Evertjan | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:35 |
kom op mensen het is maar satire wat ik post hier | |
Wespensteek | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:36 |
Was dit nou een teken van kracht van Froome of juist van onmacht? Het is toch vrij vreemd om zoveel risico te nemen voor zo weinig tijd winst als je redelijk zeker bent in andere etappes bergop de winst ook wel te pakken | |
timmmmm | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:36 |
Gewoon niet doen. Ik ben net Erdogan als het om zulke 'hilarische' satire gaat | |
freaky40 | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:36 |
Wat zijn ze hier nu weer zielig aan het cencureren ! | |
#ANONIEM | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:36 |
Valt tegen. En ik weet het uit ervaring. In een groepje kun je relaxt dalen. Als je in je eentje op kop zit, kost je veel meer energie. En dit was nog een afdaling waar je relatief veel moest bijtrappen. In die positie kost dat ook extra energie en stress in je lichaam. | |
Evertjan | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:36 |
Bauke ik blijf toch een zwak voor hem hebben. | |
#ANONIEM | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:37 |
Zie het, zijn debiele opmerking staat er nog gewoon. | |
Zorro | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:37 |
Is Cav al buiten de tijd? | |
timmmmm | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:37 |
Ik geloof er in ieder geval niks van dat dit een impulsieve actie was | |
Felagund | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:38 |
We zullen morgen zien. Ik verwacht een aanval van Quintana, de slotklim van morgen is waarschijnlijk daarvoor meer geschikt dan die van vandaag. | |
#ANONIEM | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:38 |
Ik ook niet. Volgens mij kende hij de afdaling op zijn duimpje. | |
timmmmm | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:38 |
Commentaar op de moderatie mag, zoals altijd, in FB | |
Evertjan | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:38 |
dit is gewoon bedacht in de skyfabriek door de skycomputers in de skywindtunnels met skyrobots | |
#ANONIEM | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:38 |
Dat het meer energie kost, hoeft nog niet automatisch te betekenen dat hij morgen minder is dan Quintana. | |
Godshand | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:39 |
Aru is trouwens waardeloos tegen de rest van de klassementsrenners. Zo sterk als in de Vuelta rijdt hij niet... | |
#ANONIEM | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:39 |
Na 21 minuten nog maar iets meer dan 40 man binnen ![]() Er is dus wel stevig doorgereden. | |
showtimer | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:39 |
Aru heeft rustdagen nodig | |
Van_Poppel | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:40 |
Ik denk het tweede. Het is absoluut niet des Froomes om zoveel energie te verspelen en risico te nemen voor een paar seconden winst. Nairo is wat mij betreft nu de topfavoriet. | |
Felagund | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:40 |
Nee klopt, maar ergens hoop ik dat Quintana sowieso sterker is bergop. Dan wordt het een leuke tweestrijd. | |
#ANONIEM | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:40 |
Wel matig dat er nog geen stand is op de site van de Tour. | |
timmmmm | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:41 |
Quintana zag er vandaag beter uit dan Froome | |
Rellende_Rotscholier | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:41 |
Brilliant bike rider. *klik* weg | |
Marcoss | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:41 |
Aru komt nog wel, maar lijkt me niet eerlijk om het te vergelijken met de Vuelta vorig jaar.. | |
poiuytr | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:41 |
Nairo zag er iig goed uit op de klimmetjes, benieuwd naar morgen ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:41 |
Sowieso wordt het pas in de Alpen echt beslist. Tenzij er na de Pyreneën en de Ventoux iemand met 5 minuten voorsprong staat, maar dat zie ik eigenlijk niet gebeuren. | |
Dale__Cooper | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:42 |
ik word misselijk van al die Britten die echt alles beheersen momenteel. | |
#ANONIEM | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:42 |
Eens. Ik vond Froome niet echt overtuigend. Het is wel de vraag of ze echt hun best gedaan hebben op de Peyresourde. | |
poiuytr | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:42 |
Beste leuke 1e echte bergetappe, klassementsmannen lijken aan elkaar gewaagd te zijn. | |
Zorro | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:42 |
EK voetbal niet gekeken? | |
Evertjan | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:42 |
gelukkig falen ze nog altijd in het voetbal | |
Columbiafan | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:42 |
Froome heeft dus geleerd van Lollerkowski. | |
Tagliano | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:42 |
Roy Hodgson disagrees | |
Godshand | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:42 |
Hij mag misschien ook wel niet gaan van Nibali. Een etappe misschien, maar niet voor de koers. | |
VASND | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:43 |
Olympische spelen komen er weer aan. Ff alles testen. | |
Van_Poppel | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:43 |
Wales halve finale ![]() | |
timmmmm | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:43 |
Aru os toch de kooman deze tour? ![]() | |
Zorro | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:44 |
eeeh? | |
Tagliano | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:44 |
Que? | |
ZakaRosa | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:44 |
Waarom zou hij niet mogen gaan van Nibali? | |
Felagund | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:44 |
Vorig jaar had Quintana halverwege al 3 minuten achterstand, dat zie ik dit jaar niet snel gebeuren. | |
Marcoss | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:45 |
Denk dat Nibali vanuit de bus zijn orders mag geven ja | |
VASND | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:45 |
Dit is gewoon het niveau van [TDF]. | |
Godshand | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:45 |
Nibali is toch de kopman? | |
franklop | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:45 |
Krek heeft het net niet gered ![]() | |
Tagliano | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:45 |
Sja | |
Belgosome | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:46 |
Waarom rijdt die de Tour niet eigenlijk? | |
VASND | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:46 |
Geen vorm. | |
#ANONIEM | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:46 |
Nibali staat al op 20 minuten of zo. Dus nee. | |
poiuytr | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:46 |
Waarom zou hij niet mogen van Nibali? Nibali heeft de Giro gereden. | |
Maver24 | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:46 |
Aru is kopman. Nibali heeft een rugnummer die met 2 eindigd | |
Syntix | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:47 |
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA FUCK JULLIE FOK HATERS ![]() ![]() ![]() ![]() FroomeGOD ![]() ![]() ![]() ![]() In de afdaling ![]() ![]() ![]() | |
Tagliano | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:47 |
Nummer 1 is niet per definitie kopman, al is het vaak wel zo | |
Evertjan | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:47 |
hoeveelste staat Valverde nu in het AK?? | |
#ANONIEM | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:48 |
5 | |
Evertjan | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:48 |
dit gaat nog zo leuk worden bij Movistar | |
VASND | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:49 |
Triest. | |
Columbiafan | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:49 |
Cavendish gewoon in de bus? @irishsportshour there are 40 riders in it with Sagan and Cavendish. They never gona take this group out... | |
Rellende_Rotscholier | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:50 |
Die heeft even een stukje in de auto gezeten dan. | |
Marcoss | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:50 |
Die is alweer een tijdje volledig uit vorm.. Mag kopman spelen in Polen volgende week | |
#ANONIEM | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:51 |
Froome had een 54 buitenblad. Dit was dus gepland, want normaal rijd je daarmee niet in een etappe in lijn. | |
Godshand | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:51 |
Froome wint wel weer op de Ventoux en dan is de Tour beslist... | |
timmmmm | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:53 |
Van mij mogen ze best wel eens wat strenger de tijdslimiet aanhouden. Geen uitzonderingen omdat het er zoveel zijn. Als je de bergen niet goed genoeg overkomt, hoor je gewoon niet in de Tour thuis. Ook als sprinter. dan ben je niet compleet genoeg | |
Mexicanobakker | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:53 |
Mee eens. Maar als je met 50 man te laat binnen komt.. | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:54 |
Ruimt het wel lekker op. ![]() | |
Zorro | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:54 |
Zijn al die pooltjes die profiteren van die sprinters ook eens de lul. | |
#ANONIEM | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:55 |
Doen ze ook een beetje met opzet. Van die 50 man, kunnen waarschijnlijk wel een stuk of 30 wel op tijd binnen komen. Overigens is voor dit soort snelle bergetappes de tijdslimiet best streng. | |
Evertjan | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:56 |
Geniet van het leven want het duurt toch maar even -Rene Schuurmans 2016 - | |
Zelva | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:56 |
Dan gaat ze het wel punten kosten in ieder geval. | |
Syntix | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:56 |
Mensen die denken dat het niveau van de klassementrenners dichter bij elkaar ligt ![]() 1. Froome/Quintana gingen lang niet voluit met die speldenprikjes 2. De klim was niet lastig genoeg. | |
Zorro | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:56 |
Precies, dus als ze die limiet gewoon aanhouden wordt daar tenminste serieus gereden ipv zoals nu de groep lekker groot laten worden om er onderuit te komen. | |
timmmmm | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:56 |
50 man eruit tyfen. Die 50 man komen juist samen te laat binnen omdat ze wéten dat ze ze er dan niet uitgooien. meer dan driekwart van die 50 man zou best als ze aanzetten op tijd kunnen komen. Als je die hele groep er één tour gewoon uitmikt, omdat de tijdslimiet nou eenmaal de grens is, durf ik te wedden dat je de komende 10 jaar geen grote bus meer hebt die te laat binnenkomt. Als je niet compleet genoeg bent om binnen de vastgestelde tijd te finishen, heb je gewoon verloren. Van mij mogen ze het zo hard stellen. | |
BlaZ | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:56 |
Het lijkt me een teken dat de top aan het afvlakken is; een aardige groep renners die min of meer even sterk is. Het lijkt erop alsof er geen enkele topper bij zit die berg op nog een minuut weg kan rijden van de andere toppers. Froome noch Quintana kon wegkomen op de klim, steeds kon er een man of 6/7 volgen en een aantal man meer aansluiten. De rest verliest anderhalve minuut en is voor een podiumplaats al gezien denk ik. | |
Mexicanobakker | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:57 |
Alleen Dan Martin kan mee met Froome/Quintana | |
Zorro | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:57 |
Eensch ![]() | |
Syntix | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:57 |
Die ziet er idd goed uit. Zag er in de Dauphine (?) al erg afgetraind uit. | |
timmmmm | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:58 |
Het is gewoon koersvervalsing. Lekker allemaal op standje toeristenfietsen de bergen over en je komt allemaal samen veel te laat binnen dus men doet er toch niks aan. Al die renners die het wel kunnen, hebben daar toch geen zin in. Kunnen ze over een paar dagen nog een etappe meepakken, in plaats van iemand die wél gewoon de hele tour op tijd binnenkomt | |
baggerbaas | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:58 |
Cav is nog niet binnen Edit: blijkbaar nu toch binnen in de grupetto en binnen de tijdslimiet. | |
meneerfiets | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:59 |
Fout, als je denkt dat men in de bus niet afziet, ben je verkeerd. | |
meneerfiets | zaterdag 9 juli 2016 @ 18:00 |
Ze zijn allemaal binnen. | |
franklop | zaterdag 9 juli 2016 @ 18:01 |
En ook op tijd | |
timmmmm | zaterdag 9 juli 2016 @ 18:01 |
Ik denk dat ze minder afzien dan wanneer ze alles op alles moeten zetten om binnen de tijd binnenkomen | |
timmmmm | zaterdag 9 juli 2016 @ 18:02 |
Maar wellicht chargeerde ik wat met het gevakantietempo, dat geef ik toe | |
Zorro | zaterdag 9 juli 2016 @ 18:02 |
Dan morgen maar Cav naar huis ![]() | |
meneerfiets | zaterdag 9 juli 2016 @ 18:03 |
Van Avermaet op 25 minuten.. ![]() | |
franklop | zaterdag 9 juli 2016 @ 18:03 |
Het is echt niet zo dat ze daar met zijn allen in de bus denken 'zolang we hier zitten worden we niet uit koers genomen'. Komt echt zelden voor dat een grote groep buiten tijd binnen komt. | |
Maver24 | zaterdag 9 juli 2016 @ 18:04 |
Contador nu helemaal uitgespeeld of heeft hij nog een truc speciaal? | |
Zelva | zaterdag 9 juli 2016 @ 18:05 |
Je punt is? | |
#ANONIEM | zaterdag 9 juli 2016 @ 18:06 |
Het klassement kan 'ie wel schudden. Maar ik zie hem in de Alpen nog wel in de aanval gaan. | |
franklop | zaterdag 9 juli 2016 @ 18:06 |
| |
ZakaRosa | zaterdag 9 juli 2016 @ 18:08 |
Uiteindelijk toch maar goed geweest dat Kreuziger lekker eigenwijs de stalorders negeerde, al kan ik me voorstellen dat de ploegleiding nog steeds pissig op hem is. | |
#ANONIEM | zaterdag 9 juli 2016 @ 18:09 |
Zeiden ze dat vorig jaar niet ook en vloog Kreuziger toen de dag erna achteruit? | |
Maver24 | zaterdag 9 juli 2016 @ 18:09 |
Logisch ook. Kreuziger is ook op dit moment beter, dat zag je wel vandaag. Denk alleen als Contador in de Alpen gaat aanvallen dat ondanks zijn achterstand niet veel ruimte zal krijgen. Gewoon omdat het Contador is | |
wimderon | zaterdag 9 juli 2016 @ 18:14 |
Als Van Garderen nu ook nog tegen gaat vallen de komende dagen dan is iedereen die top 10 reed in Zwitserland (Izagirre, Barguil, Pantano, Costa, Van Garderen, Kelderman) en hier meedoet matig bezig. | |
franklop | zaterdag 9 juli 2016 @ 18:14 |
| |
BlaZ | zaterdag 9 juli 2016 @ 18:16 |
Dat is ook wel weer zo, vooral op de etappes met de laatste klim Joux Plane (20), Barrage Emosson (17) en Signal de Bisanne (19) is de aankomst een stuk zwaarder. Met name de klim naar Bisanne is op de laatste 2km erg steil. | |
showtimer | zaterdag 9 juli 2016 @ 18:16 |
amai ![]() | |
Godshand | zaterdag 9 juli 2016 @ 18:19 |
a #1? Is dat kotsen of schijten? | |
ZakaRosa | zaterdag 9 juli 2016 @ 18:20 |
Schijten. Kotsen kan wel in de berm. | |
Syntix | zaterdag 9 juli 2016 @ 18:21 |
Schijten. | |
Godshand | zaterdag 9 juli 2016 @ 18:22 |
Kan met schijten ook wel ![]() | |
Urb | zaterdag 9 juli 2016 @ 18:24 |
Heeft Oleg ook meteen zn zin qua peletongrootte. ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 9 juli 2016 @ 18:24 |
Da's toch #2? | |
Syntix | zaterdag 9 juli 2016 @ 18:25 |
Idd. Blijkbaar haalt Tom #1 en #2 door elkaar. Iig dat maak ik op uit zijn tweets. | |
wimderon | zaterdag 9 juli 2016 @ 18:26 |
#1 is een plasje doen en #2 is Sylvana buiten de selectie zetten. | |
Syntix | zaterdag 9 juli 2016 @ 18:28 |
Tom bedoelde zeker #2. | |
Columbiafan | zaterdag 9 juli 2016 @ 18:33 |
What a day! A hard but great stage in Pyrenees! #TDF2016 #TeamKATUSHA Photo: @TDWsport Tweet Zakarin, hoezo spreekt deze man plots Engels? Bleek totaal niet uit de ploegvoorstelling iig. | |
Rellende_Rotscholier | zaterdag 9 juli 2016 @ 18:38 |
Dat doet iemand van de ploeg voor hem. Duh. | |
Columbiafan | zaterdag 9 juli 2016 @ 18:41 |
Dumoulin tweet toch zelf mag ik hopen dan... | |
franklop | zaterdag 9 juli 2016 @ 18:42 |
Maar zijn Engels is nog wel ok. Dat hij een #1 en #2 niet uit elkaar kan houden, tsja. | |
Rellende_Rotscholier | zaterdag 9 juli 2016 @ 18:43 |
Ja, Dumoulin tweet zelf. Er zijn alleen ook veel renners die niet zelf tweeten, maar een pr-mannetje hebben die dat voor hun doet. Zakarin is er zo een. Want zoals je zelf al zegt, hij spreekt geen Engels. | |
Mani89 | zaterdag 9 juli 2016 @ 18:56 |
Weten we dat ook weer. | |
Columbiafan | zaterdag 9 juli 2016 @ 19:18 |
Barguil was trouwens niet echt gediend met het koersgedrag van Kelderman in de laatste kilometers. "Hij is 'un attentiste' die nooit rijdt en dat irriteert mij." | |
showtimer | zaterdag 9 juli 2016 @ 19:38 |
http://nos.nl/tour/video/(...)t-is-superbalen.html Die jongen zit met een zwaar complex. ![]() | |
Rellende_Rotscholier | zaterdag 9 juli 2016 @ 19:41 |
Mentaal zwak. | |
Ajacied422 | zaterdag 9 juli 2016 @ 19:42 |
Jij kent geen genade. | |
Rellende_Rotscholier | zaterdag 9 juli 2016 @ 19:47 |
Wilco moet lekker naar Team Roompot gaan en het nog eens in de Ronde van Luxemburg gaan proberen. Dit heeft voor niemand zin. | |
marcodej | zaterdag 9 juli 2016 @ 19:48 |
Agossie Wilco. | |
RobertVDN | zaterdag 9 juli 2016 @ 19:51 |
Die Wilco is echt een doetje. Beetje het onzekere verlegen brave jongetje. Daar ga je het niet mee redden in het wielerwereldje. | |
showtimer | zaterdag 9 juli 2016 @ 19:57 |
Dat maakt hem wellicht nooit een echte topper of veelwinnaar, maar de hoofdvoorwaarde om op je fiets te blijven zitten lijkt dit jaar al problematisch genoeg. | |
Ajacied422 | zaterdag 9 juli 2016 @ 20:02 |
Fuck Kelderman, ik rouw om Contador. Dit verdient onze Spaanse vriend allemaal niet na een prima voorjaar. | |
kibo | zaterdag 9 juli 2016 @ 20:03 |
Past naadloos in het historische rijtje Rabo, Menchov, Breukink, Kruiswijk en ga zo maar door. Zouteloze ideale schoonzonen zonder charisma en geen reclame voor de weilersport in Nederland. Doe ajb een beetje meer branie, No guts nog glory! | |
Frozen-assassin | zaterdag 9 juli 2016 @ 20:08 |
Niks mis met Kruijswijk, Gees is een twijfelgeval, Keldermerckx moet eens langs mental coach en vragen om betere fiets bij Bianchi | |
franklop | zaterdag 9 juli 2016 @ 20:09 |
Gees valt dan wel regelmatig, maar blijft altijd nog aanvallen als hij wel fit is. | |
Rellende_Rotscholier | zaterdag 9 juli 2016 @ 20:13 |
Kelderman moet eerst eens leren fietsen. Deze winter het veld in trappen lijkt me een goed idee. Samen met Teunissen wat crossjes af gaan werken, niks mis mee. | |
showtimer | zaterdag 9 juli 2016 @ 20:15 |
Lars Boom terughalen voor een fietscursus. | |
Frozen-assassin | zaterdag 9 juli 2016 @ 20:16 |
Mag hij lekker Woutje dwarszitten, oh oh ik kijk al uit naar reacties op HLN.be | |
TLC | zaterdag 9 juli 2016 @ 20:20 |
Dan heeft Tom nog flink doorgefietst als hij ook nog aan de schijterij was want hij kwam niet bepaald als een van de laatste binnen ![]() ![]() | |
Rellende_Rotscholier | zaterdag 9 juli 2016 @ 20:22 |
Maar we weten allemaal dat dit niet gaat gebeuren. Als je in ieder koers op je plaat gaat is het toch wel vrij evident dat je een cursusje fietsen kan gebruiken, maar bij Lotto Djumbo gaat niemand op dit lumineuze idee komen. | |
franklop | zaterdag 9 juli 2016 @ 20:22 |
Mja was niet echt door ziekte veroorzaakt, leek eerder teveel gegeten heeft. | |
Frozen-assassin | zaterdag 9 juli 2016 @ 20:23 |
Die besteden al hun geld aan goede tijdrithouding voor Djos | |
Rellende_Rotscholier | zaterdag 9 juli 2016 @ 20:56 |
Ook niet onbelangrijk. | |
Slobeend | zaterdag 9 juli 2016 @ 20:57 |
Gaan jullie maar eens met een fiets door een bocht heen in de afdaling waar je tube van af flikkert, om het alleen af te doen met mentaal zwak vind ik simpel. Maar het is wel jammer dat Wielco daarna z'n hoofd zo snel laat hangen. | |
hhh38 | zaterdag 9 juli 2016 @ 21:01 |
Kan het niet gewoon zijn dat ie er fysiek last van had? Ik vond het al knap dat ie nog aansloot er bijna tot bovenop de Peyresourde aan bleef hangen. | |
Slobeend | zaterdag 9 juli 2016 @ 21:02 |
Zou kunnen, maar ook na afloop bedoel ik. Hij kan slecht met tegenslag om gaan heb ik het idee. Nou begrijp ik dat enigszins als je ziet hoe vaak hij tegenslag heeft, maar dat geheel terzijde. | |
Mani89 | zaterdag 9 juli 2016 @ 21:23 |
Kelderman een veldrit laten rijden lijkt me een tikkeltje onverantwoord. | |
napoleonfour | zaterdag 9 juli 2016 @ 21:23 |
Een goede fiets bij Bianchi? haha | |
Belgosome | zaterdag 9 juli 2016 @ 21:28 |
Hoe komt dat Valverde zo sterk is na net de Giro gereden te hebben? | |
TargaFlorio | zaterdag 9 juli 2016 @ 21:30 |
Die is 365 dagen per jaar sterk. | |
napoleonfour | zaterdag 9 juli 2016 @ 21:30 |
Ja marginale gains he. Schijnt dat ze bij movistar tegenwoordig ook gebruik maken van andere kleur bidondoppen. Ojah en ze luisteren muziek voor de etape en hebben een superbus.. | |
franklop | zaterdag 9 juli 2016 @ 21:41 |
supercompensatie. Werkt voor hem vanaf Parijs - Nice tot de Ronde van Lombardije | |
hhh38 | zaterdag 9 juli 2016 @ 21:47 |
Oh dat kan wel, heb het interview na afloop niet gezien | |
Jedi_Pimp | zaterdag 9 juli 2016 @ 22:05 |
En oefenen in een windtunnel en wetenschappelijke benadering van eten natuurlijk. | |
Ericr | zaterdag 9 juli 2016 @ 22:28 |
Ach Kelderman had al veel eerder moeten uitbollen. Nu gaat hij weer eens op zijn bek omdat hij zo nodig mee moet met een groep die hij toch wel moeten laten gaan in verdere bergritten. Dat aanklampen kan misschien goed zijn voor een plek 12 maar grote kans dat Kelderman nu helemaal niks meer presteert en ook zijn kansje op dagsucces via een ontsnapping heeft vergooid. Zijn zelfvertrouwen is in ieder geval voorlopig wel naar nul. | |
_-_ratjetoe_-_ | zaterdag 9 juli 2016 @ 22:39 |
Chris Froome ![]() Nairo "de lafbek" Quintana ![]() | |
wimderon | zondag 10 juli 2016 @ 00:06 |
Als of je zomaar een bocht kunt nemen, fout! | |
Idisrom | zondag 10 juli 2016 @ 10:28 |
Helemaal mee eens. En met 50 man eruit kun je een heel andere koersverloop krijgen na de Pyreneeën. | |
Bugno | zondag 10 juli 2016 @ 10:57 |
Ik heb het idee dat hij ook doorcompenseert in de winter. Bala lacht om "pieken op het juiste moment", "koersdagen nauwkeurig kiezen" en "een lang seizoen" | |
Pino112 | zondag 10 juli 2016 @ 11:58 |
NOS is los | |
Pino112 | zondag 10 juli 2016 @ 11:58 |
Owh verkeerde topic![]() |