Dit.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 18:00 schreef bonke het volgende:
een beetje schilder weet wanneer hij een klus uit moet stellen
Verf goed uitlaten drogen dan kun je het er met een stanleymesje redelijk mooi uitsnijden.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 17:46 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Of kun je onzichtbaar met een metsje de rommel eruit krijgen?
Valt dit niet onder beroepsaansprakelijkheid? Weinig schilders zullen daarvoor verzekerd zijn.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 18:14 schreef Renesite het volgende:
Hij heeft toch zeker wel een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering?
Denk dat de schilder in kwestie 't werk snel wilde afronden zodat'ie op tijd klaar was om met een rood-wit geverfd gezicht naar Polen - Portugal te kijken.quote:
quote:Op vrijdag 8 juli 2016 18:23 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Denk dat de schilder in kwestie 't werk snel wilde afronden zodat'ie op tijd klaar was om met een rood-wit geverfd gezicht naar Polen - Portugal te kijken.
Bedoel ikquote:Op vrijdag 8 juli 2016 18:18 schreef Barrah het volgende:
[..]
Valt dit niet onder beroepsaansprakelijkheid? Weinig schilders zullen daarvoor verzekerd zijn.
Vanwege het hoge risico voor de verzekeraar is de premie vaak niet op te brengen. Ondernemers die standaard goede kwaliteit leveren en hun vak verstaan sluiten de verzekering zelden af.quote:
Afgezien van hoe het er uitziet, schilderwerk is meer dan optisch, het is een bescherming van de kozijnen tegen weersinvloeden, blaadjes daar in zijn geen goede afdichtingquote:Op vrijdag 8 juli 2016 18:28 schreef Hallmark het volgende:
Hmm is het wel echt zo erg? Als je er twee meter van af staat, zie je het dan nog steeds?
Dat is echt heel duur voor deze schilder.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 18:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat hij moet doen is het laten drogen, het gladschuren en nog een keer lakken
Die schilder had dan moeten zeggen: ' Meneer, ik kan helaas met dit weer geen fatsoenlijk werk afleveren. We doen het morgen. Of gewoon een doek moeten ophangen en het schilderwerk afschermen, zodat de wind er geen vat op zou hebben.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 17:46 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Hallo, ik heb kozijnen laten schilderen, alleen door de wind is er allemaal rommel in de natte verf gewaaid. De schilder zegt dat dit overmacht is en dat hij hier niets aan kan doen. Hoe zit dit, heb ik gewoon pech en moet ik maar leven met allemaal stof en blaadjes in de verf, of kan ik reclameren? Wat is jullie advies? Hij zegt gewoon dat hij niet verantwoordelijk is voor rommel die inde natte verf waait. Ik baal hier wel van, want ik had het dan net zogoed niet kunnen laten verven.. Of kun je onzichtbaar met een metsje de rommel eruit krijgen? Wat zijn de richtlijnen waar een schilder zich aan moet houden?
Pech voor hem. Een kok kan ook geen aangebrand gerecht serveren en een drukker geen drukwerk met waterschade.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 19:18 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Dat is echt heel duur voor deze schilder.
Ze hebben de slechtste zomer gehad die je je kunt voorstellen, vanwege het record natte weer.
Waarschijnlijk heeft hij het nu ook nog eens ontzettend druk omdat al die klanten moesten wachten op een klein aantal droge dagen.
Waar lees jij dat de schilder in eerste instantie geen goed werk heeft opgeleverd?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 19:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Pech voor hem. Een kok kan ook geen aangebrand gerecht serveren en een drukker geen drukwerk met waterschade.
In de OPquote:Op vrijdag 8 juli 2016 19:34 schreef hottentot het volgende:
[..]
Waar lees jij dat de schilder in eerste instantie geen goed werk heeft opgeleverd?
Kun je die regel even duiden dan. Ik zie hem namelijk niet.quote:
Bekendeweg 16quote:Op vrijdag 8 juli 2016 19:37 schreef hottentot het volgende:
[..]
Kun je die regel even duiden dan. Ik zie hem namelijk niet.
Tuurlijk jongen.quote:
Zet eens een paar foto's hier neer. en hoeveel kozijnen hebben we het over? Eentje? Acht? En is het in het zicht, of aan de achterkant, op de eerste verdieping?quote:
Kan ook zijn dat teveel OP's te weinig info bevatten.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 02:10 schreef r_one het volgende:
[..]
Heb jij die zinsnede standaard onder je ctr-v zitten ofzo?
Welke info mis jij dan? De kleur van het zand? De windrichting?quote:Op zaterdag 9 juli 2016 02:51 schreef hottentot het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat teveel OP's te weinig info bevatten.
"Hoi, er is zand in de verf gewaaid, wiens schuld is dit?"
Ik ga niet je pohi afstruinen maar ik zie je dit toch regelmatig posten in jouw fipo. Of woorden van die strekking.quote:Maar ctr-v, dan heb jij vast nog een topic waar ik exact hetzelfde schrijf
Had je de post even verder moeten lezenquote:Op zaterdag 9 juli 2016 02:54 schreef r_one het volgende:
[..]
Welke info mis jij dan? De kleur van het zand? De windrichting?
quote:[..]
Ik ga niet je pohi afstruinen maar ik zie je dit toch regelmatig posten in jouw fipo. Of woorden van die strekking.
quote:Op zaterdag 9 juli 2016 02:51 schreef hottentot het volgende:
Kan ook zijn dat teveel OP's te weinig info bevatten.
quote:Op zaterdag 9 juli 2016 03:04 schreef hottentot het volgende:
[..]
Had je de post even verder moeten lezen
En dat is relevant omdat?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 19:28 schreef hottentot het volgende:
Gebeurde het al tijdens het verven, gebeurde het nadat hij al weg was, was er veel wind voorspelt, kwam de wind onverwachts opzetten etc.etc.
Dat vind jíj.quote:[..]
[..]
En waarom is het niet het probleem van de schilder als het zand er tijdens de droogtijd in is gekomen? Sinds wanneer wordt de vakman van zijn verplichtingen ontslagen wanneer hij de werklocatie verlaat?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 19:28 schreef hottentot het volgende:
Te weinig info om een oordeel te geven.
Gebeurde het al tijdens het verven, gebeurde het nadat hij al weg was, was er veel wind voorspelt, kwam de wind onverwachts opzetten etc.etc.
Kan met de huidige info net zo goed overmacht als onkunde zijn. Mensen die nu al weten dat dit voor rekening van de schilder komt, graag zou ik daar een gedegen onderbouwing van willen zien.
Als het al waaide tijdens het schilderen kan de schilder zich niet beroepen op dat hij niet kon weten dat het hard zou gaan waaien.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 03:06 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
En dat is relevant omdat?
[..]
Dat vind jíj.
Dit is het beste. Alternatief is als de verf doorgehard is (kan weken duren), nat met een pannensponsje afnemen. Misschien dat je dan het optisch weer egaal krijgt. Ik heb nl. recent de boeiboorden geverfd (aan de kust) en kon later toch pluisjes en muggen eraf vegen met bovengenoemde methode.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 18:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat hij moet doen is het laten drogen, het gladschuren en nog een keer lakken, is goedkoper voor hem dan zijn geld niet krijgen of een rechtszaak voeren
En als het niet waaide tijdens het schilderen, kan de schilder zich er óók niet op beroepen dat het daarna hard is gaan waaien.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 07:48 schreef Barrah het volgende:
[..]
Als het al waaide tijdens het schilderen kan de schilder zich niet beroepen op dat hij niet kon weten dat het hard zou gaan waaien.
Had je die schilder nou al betaalt?quote:Op zondag 10 juli 2016 10:54 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Ik wacht even af tot de verf droog is, ik hoop dat ik het ergste eraf krijg.een aantal vliegen kreeg ik er wel af.
neequote:Op zondag 10 juli 2016 11:08 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Had je die schilder nou al betaalt?
goedzo.quote:
Samen tot concessies komen? TS hoeft helemaal geen concessie te doen m.i.quote:Op maandag 11 juli 2016 11:26 schreef Vaith het volgende:
Overmacht is onzin, wettelijk kan hij zich hier ook niet beroepen. Dit is onder zeer bijzondere omstandigheden. In deze casus valt wind hier zeker niet onder.
Vaak als dit soort zaken juridisch wordt gekeken wordt er gekeken naar de redelijkheid / billijkheid.
Als de schade ''ernstig'' wordt geacht spreekt men doorgaans van wanprestatie. Gezien jij geld hebt betaald voor de verleende dienst maar de schilder deze niet naar behoren heeft geleverd.
Wat heb je nu aan het bovenstaande stuk wat ik schrijf? Eigenlijk helemaal niks, want je moet dus bewijzen dat de schilder wanprestatie heeft geleverd. Maak foto's en leg dit eventueel voor een consumentrechten organisatie. Geadviseerd wordt wel om over het conflict met je schilder te praten en samen tot concessies te komen. Dit is veelal de beste oplossing.
Met die houding komt schilder in kwestie ook niet over de brug met een oplossing. Dan heb je kans dat de relatie vijandig wordt en je alsnog in de juridische molen komt. Kost tijd, energie en vaak met twee verliezers.quote:Op maandag 11 juli 2016 12:45 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Samen tot concessies komen? TS hoeft helemaal geen concessie te doen m.i.
Die schilder moet gewoon netjes werk afleveren.
Mee eens hoor. Is meer bepalend voor hoe je je argumentatie insteekt.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 16:25 schreef r_one het volgende:
[..]
En als het niet waaide tijdens het schilderen, kan de schilder zich er óók niet op beroepen dat het daarna hard is gaan waaien.
wellicht maar jij gaat eet bij voorbaat vanuit dat ts concessies moet doen. ts heeft niets fout gedaan, dus elke concessie van zijn kant zou niet nodig moeten zijnquote:Op maandag 11 juli 2016 12:55 schreef Vaith het volgende:
[..]
Met die houding komt schilder in kwestie ook niet over de brug met een oplossing. Dan heb je kans dat de relatie vijandig wordt en je alsnog in de juridische molen komt. Kost tijd, energie en vaak met twee verliezers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |