Je praat al weer over de banken. Dat mensen met veel geld profiteren van geldcreatie lijkt mij juist vreemd want het zorgt voor inflatie.quote:Op zondag 10 juli 2016 12:27 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Lees het verhaal nog maar een keer door. Dom is het zeker niet. En ik heb ook nooit gezegd dat je niet zou kunnen profiteren van de handel in aandelen van banken. Het probleem is alleen dat banken en mensen met heel veel geld er enorm van profiteren. Wat en zorgt voor enorme scheefgroei en zorgt voor macht op plekken waar je het niet wilt hebben. En er zijn nog veel meer problemen met de geldcreatie door banken maar dit zijn twee belangrijke.
Vreemde uitspraak. Je zegt net zelf dat mensen met aandelen profiteren van geldcreatie?quote:Op zondag 10 juli 2016 13:29 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je praat al weer over de banken. Dat mensen met veel geld profiteren van geldcreatie lijkt mij juist vreemd want het zorgt voor inflatie.
Nee ik schreef niet dat mensen met aandelen profiteren van geldcreatie, ik schreef dat jouw aanname dat banken enorme winsten maken bi de aandeelhouders terecht komt. Overigens wel grappig dat terwijl we deze discussie voeren de banken miljarden nodig hebben om overeind te blijven. Je zou toch denken dat dat geen probleem moet zijn as ze zoveel geld kunnen creëren.quote:Op maandag 11 juli 2016 10:05 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Vreemde uitspraak. Je zegt net zelf dat mensen met aandelen profiteren van geldcreatie?
Mensen met veel geld hebben heel veel aandelen. Zouden deze dan niet heel veel profiteren van geldcreatie?
In de huidige situatie is het zo dat vooral de banken een enorm voordeel hebben van geldcreatie. Lees hier anders even wat voor problemen de huidige situatie met zich meebrengt.
http://onsgeld.nu/gevolgen/
Verder is de huidige situatie te vergelijken met een piramidespel. En wie hebben daar het meeste baat bij?......Juist...
Vooral na 1995 hebben Nederlandse banken op deze manier te veel geld gecreëerd. Dat heeft de spiraal van inflatie, lagere rente en hogere lonen, hypotheken en huizenprijzen in een piramidespel veranderd.
Zucht...Tja als de wereld zo zwart wit zou zijn he? Moet je nagaan wat voor enorm potje de banken (in dit geval gaat het nu om de italiaanse banken trouwens) ervan gemaakt hebben dat ze ondanks de enorme voordelen die ze hebben mbt geldcreatie ze nu toch weer miljarden steun nodig hebben.quote:Op maandag 11 juli 2016 10:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee ik schreef niet dat mensen met aandelen profiteren van geldcreatie, ik schreef dat jouw aanname dat banken enorme winsten maken bi de aandeelhouders terecht komt. Overigens wel grappig dat terwijl we deze discussie voeren de banken miljarden nodig hebben om overeind te blijven. Je zou toch denken dat dat geen probleem moet zijn as ze zoveel geld kunnen creëren.
De wereld is redelijk zwart wit op dit punt, die geldcreatie die jij zo erg vind is gewoon aan strakke regels gebonden en bestaat dus niet zoals jij denkt. Vandaar dat banken in de problemen komen want hun vermogen bepaalt hun mogelijkheid om uit te lenen en dus geld te creëren. Verder komt een deel van de winst van de banken inderdaad bij aandeelhouders alleen zijn dat dus niet de enorme bedragen waar jij het over hebt en daar gaat jouw verhaal dus mank. Als jouw verhaal waar is zou natuurlijk iedereen met vermogen een bank beginnen en slapend rijk worden door hun eigen geld te maken.quote:Op maandag 11 juli 2016 10:27 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Zucht...Tja als de wereld zo zwart wit zou zijn he? Moet je nagaan wat voor enorm potje de banken (in dit geval gaat het nu om de italiaanse banken trouwens) ervan gemaakt hebben dat ze ondanks de enorme voordelen die ze hebben mbt geldcreatie ze nu toch weer miljarden steun nodig hebben.
Maar you know what? Dit is totaal geen probleem voor de banken zelf want die weten dat wij (de belastingbetaler) ze wel weer komt redden aangezien ze "too big too fail" zijn. Dus gaan ze lekker op dezelfde voet door.
Het was volgens mij jouw aanname dat de winsten van banken bij aandeelhouders terecht kwam?
Wat moet ik doen of je laten zien zodat je gelooft dat dit niet zo is? Geldcreatie van private banken is in de loop der tijd zo gegroeid en is zeker niet aan strakke regels gebonden. Zal ik je quotes geven van centrale banken en economen waar dit uit blijkt?quote:Op maandag 11 juli 2016 10:35 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De wereld is redelijk zwart wit op dit punt, die geldcreatie die jij zo erg vind is gewoon aan strakke regels gebonden en bestaat dus niet zoals jij denkt. Vandaar dat banken in de problemen komen want hun vermogen bepaalt hun mogelijkheid om uit te lenen en dus geld te creëren. Verder komt een deel van de winst van de banken inderdaad bij aandeelhouders alleen zijn dat dus niet de enorme bedragen waar jij het over hebt en daar gaat jouw verhaal dus mank. Als jouw verhaal waar is zou natuurlijk iedereen met vermogen een bank beginnen en slapend rijk worden door hun eigen geld te maken.
Nee ik heb vaak genoeg van die idiote verhalen van je gelezen. De Basel verordeningen en jaarverslagen van de banken ken je blijkbaar niet. Dat het slecht gaat met banken vind je normaal ook al maken ze "woekerwinsten". Als jij niet op zoek gaat naar de keerzijde van jouw verhaal zul je nooit overtuigd worden van de werkelijkheid, in plaats van bevestiging te zoeken van mensen die die onzin ook vertellen moet je op zoek gaan naar de informatie die het ontkracht.quote:Op maandag 11 juli 2016 10:53 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat moet ik doen of je laten zien zodat je gelooft dat dit niet zo is? Geldcreatie van private banken is in de loop der tijd zo gegroeid en is zeker niet aan strakke regels gebonden. Zal ik je quotes geven van centrale banken en economen waar dit uit blijkt?
Blijf eens ontopic en maak je claims over corruptie en omkoping eens hardquote:Op maandag 11 juli 2016 10:53 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat moet ik doen of je laten zien zodat je gelooft dat dit niet zo is? Geldcreatie van private banken is in de loop der tijd zo gegroeid en is zeker niet aan strakke regels gebonden. Zal ik je quotes geven van centrale banken en economen waar dit uit blijkt?
Dat is het niet. Maar ik krijg bij Hans van Baalen hetzelfde gevoel als bij Mart Smeets.quote:Op zondag 10 juli 2016 12:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Snap niet zo goed waarom dat zo kwalijk is en bv CDA minister van Landbouw Cees Veerman die boer was en voorzitter raad van bestuur van de landbouw uni Wageningen niet?
Jij mag het idiote verhalen vinden omdat je het niet WILT geloven. Er is de laatste jaren genoeg bekend geworden en ik heb er ook genoeg dingen over gepost. Wat eerst af werd gedaan door users als jij als complottheorieen of wat dan ook is de laatste jaren gewoon mainstream geworden. Dat jij het zelfs nu nog steeds niet wilt geloven is je eigen probleem. Het boek van Joris Luijendijk is het meest verkochte boek van 2015. Dat zegt al wel iets. Maar blijf lekker in je eigen wereldje zou ik zeggen. Lekker veilig.quote:Op maandag 11 juli 2016 10:57 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee ik heb vaak genoeg van die idiote verhalen van je gelezen. De Basel verordeningen en jaarverslagen van de banken ken je blijkbaar niet. Dat het slecht gaat met banken vind je normaal ook al maken ze "woekerwinsten". Als jij niet op zoek gaat naar de keerzijde van jouw verhaal zul je nooit overtuigd worden van de werkelijkheid, in plaats van bevestiging te zoeken van mensen die die onzin ook vertellen moet je op zoek gaan naar de informatie die het ontkracht.
Heb ik al lang gedaan Pietje. Zoek maar eens even terug.quote:Op maandag 11 juli 2016 10:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Blijf eens ontopic en maak je claims over corruptie en omkoping eens hard
Wederom roep je maar wat, die hersenscheten van jou zijn geen hard makenquote:Op maandag 11 juli 2016 14:37 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Heb ik al lang gedaan Pietje. Zoek maar eens even terug.
Nee dat zegt dus niets. Dit zegt wel wat:quote:Op maandag 11 juli 2016 14:36 schreef Japie77 het volgende:
Het boek van Joris Luijendijk is het meest verkochte boek van 2015. Dat zegt al wel iets.
Wel opvallend dat hij niet voor Greenpeace of zo is gaan werken, die lobbyen immers ook in Brussel.quote:Kritiek na toetreding oud-EU-chef Barroso tot bestuur Goldman Sachs
De toetreding van José Manuel Barroso, voormalig voorzitter van de Europese Commissie, tot het bestuur van de Amerikaanse zakenbank Goldman Sachs, heeft een storm van kritiek veroorzaakt. De bank maakte vorige week bekend dat Barroso niet-uitvoerend voorzitter wordt van de internationale tak van het bedrijf.
Daarmee krijgt Barroso een functie die vergelijkbaar is met die van president-commissaris in het Nederlandse stelsel. Barroso was tien jaar lang voorzitter van de Europese Commissie, tot 2014, en daarvoor was hij premier van Portugal.
Vooral de Franse en Portugese pers zijn niet mals met hun kritiek. De Franse krant Libération noemt de carrièrestap van Barroso 'een verwoestend symbool voor de Europese Unie en een meevaller voor de eurofoben'. Een van die eurofoben, Marine Le Pen van het extreem-rechtse Front National, liet zich dat meevallertje niet ontglippen. Zij schreef niet verrast te zijn, want 'de EU dient immers niet de volkeren maar het grote geld.'
Achttien maanden
Regels heeft Barroso met het accepteren van zijn nieuwe baan niet overschreden. Hij heeft de periode van achttien maanden tussen zijn aftreden en het aannemen van een nieuwe baan keurig in acht genomen.
Barroso is niet de eerste die van de Europese Commissie naar Goldman Sachs vertrekt en ook de personeelsuitwisseling van Goldman Sachs met de Europese Centrale Bank is opvallend. Mario Draghi, de huidige bestuursvoorzitter van de Europese Centrale Bank (ECB) werkte tussen 2002 en 2005 als vicepresident Europa van Goldman Sachs. Kort daarna werd hij president van de centrale bank van Italië. Mario Monti, voormalig Europees Commissaris voor de mededinging en ex-premier van Italië, was jarenlang adviseur van Goldman Sachs, net als Otmar Issing, ex-bestuurder van de ECB, en Karel van Miert, eind vorige eeuw vooraanstaand Europees Commissaris, idem.
Goldman Sachs is een buitencategorie onder de banken. Het bedrijf staat symbool voor het financiële kapitalisme. Gedurende de kredietcrisis speelde de bank een paar omstreden rollen. Zo hielp de bank de Griekse regering met valutaswaps die het land enorm veel geld kostten en mede in de crisis stortten.De bank speelde ook een rol bij de zogenoemde 'herverpakte' hypotheken in de VS, een van de belangrijkste oorzaken van de crisis die in 2008 losbarstte.
Door: Redactie 10 juli 2016, 21:28
de Volkskrant
Je kunt je afvragen wie eerlijker zijn, greenpeace of goldman sachs.quote:Op maandag 11 juli 2016 15:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wel opvallend dat hij niet voor Greenpeace of zo is gaan werken, die lobbyen immers ook in Brussel.
Nee dat zegt dus geen ene fluit. Dat zijn alleen maar druppels op een gloeiende plaat. Waarom denk je anders dat het de laatste jaren maar door is gegaan met de steunmaatregelen voor de banken? Nu weer de italiaanse banken waar enorme bedragen in gepompt moeten worden. En dat staat dan nog los van de enorme bedragen die er door Centrale banken elke maand in gepompt worden.quote:Op maandag 11 juli 2016 15:10 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee dat zegt dus niets. Dit zegt wel wat:
http://www.bis.org/publ/bcbs189.pdf
Nee dat hoef je je niet af te vragen. Waarmee ik niet zeg dat Greenpeace alles goed doet maar de verschillen zijn wel heel goed duidelijk.quote:Op maandag 11 juli 2016 16:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen wie eerlijker zijn, greenpeace of goldman sachs.
De een is milieu-terrorist, de ander economisch-terrorist. Verder hebben beiden belangen die zowel openbaar als geheim zijn. Dus ik snap de vergelijking wel.quote:Op maandag 11 juli 2016 16:56 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee dat hoef je je niet af te vragen. Waarmee ik niet zeg dat Greenpeace alles goed doet maar de verschillen zijn wel heel goed duidelijk.
Die zitten uiteraard in het complot, dus dat is desinfo.quote:Op maandag 11 juli 2016 15:10 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee dat zegt dus niets. Dit zegt wel wat:
http://www.bis.org/publ/bcbs189.pdf
Greenpeace is milieu terrorist? Dat mag je even uitleggen.quote:Op maandag 11 juli 2016 16:57 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
De een is milieu-terrorist, de ander economisch-terrorist. Verder hebben beiden belangen die zowel openbaar als geheim zijn. Dus ik snap de vergelijking wel.
Lees mijn reactie even voor je weer van dit soort onzin uit gaat kramen.quote:Op maandag 11 juli 2016 16:59 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Die zitten uiteraard in het complot, dus dat is desinfo.
Dat het, ondanks "geldcreatie" en "woekerwinsten" zeer slecht gaat met banken ziet men maar graag over het hoofd blijkbaar.
Omdat banken niet zomaar bijna ongelimiteerd geld kunnen creëren, anders was dat logischer wijs niet nodig.quote:Op maandag 11 juli 2016 16:55 schreef Japie77 het volgende:
Waarom denk je anders dat het de laatste jaren maar door is gegaan met de steunmaatregelen voor de banken?
Heb je het debat in de tweede kamer gevolgd een paar maanden terug? Daar werden al die "idiote" verhalen van mij besproken.quote:Op maandag 11 juli 2016 18:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Omdat banken niet zomaar bijna ongelimiteerd geld kunnen creëren, anders was dat logischer wijs niet nodig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |