abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163578195
OP van tomatenboer:

Van Joop.nl

quote:
Actiegroep wil einde aan racistische attracties in Efteling

Actiegroep Stop Oppressive Stereotypes wil dat pretpark De Efteling stopt met enkele racistische attracties die in het park te zien zijn. De Efteling zelf heeft nu laten weten graag met de actiegroep in gesprek te gaan om te kijken of er een oplossing gevonden kan worden. Dat meldt Nu.nl.

Op Facebook schrijft de actiegroep:

“ Onderdrukkingen beginnen met stereotyperingen. Efteling zou dit soort zaken zelf kunnen weten wanneer ze hier geld aan uitgeven. Niet-witte kinderen zijn voor Efteling helaas niet belangrijk genoeg om geld aan uit te geven. Ze reduceren ze liever tot stereotyperingen want daar verdienen ze geld mee. ”

Het gaat dan vooral om de atracties Monsieur Cannibale en Carnaval Festival. De eerste is een grote kannibaal – een stereotypering van een zwarte man – omringd door kookpotten, de tweede is een collectie van 275 poppen, met daarin vijf donkere figuren: Afrikaanse bosjesmannen.

Tegenover Nu.nl zegt een woordvoerder van het pretpark in Kaatsheuvel dat de Efteling graag ‘een dagje uit wil zijn voor iedereen, ongeacht geslacht, ras, politieke of seksuele voorkeur’. Om die reden wil het park nu met de actiegroep in gesprek. ‘We horen graag wat de pijnpunten zijn, zoals we dat bij elke klacht doen.’

De woordvoerder laat ook weten dat het niet de eerste klachten zijn die De Efteling over dit onderwerp ontvangt. ‘Maar het zijn er nooit heel veel geweest’.

In februari dit jaar haalde Monsieur Cannibale de Amerikaanse krant Wall Street Journal. Daarin schreef journaliste Gisela Williams over haar ervaringen in het pretpark:

“ Bij de attractie Monsieur Cannibale was een enorme figuur met een koksmuts op zijn hoofd en een lepel door zijn neus. Een racistische stap terug naar de tijd van de VOC. ”

Bron: Joop.nl
Ik heb zelf een idee voor een karakter verzonnen. Hij heet Moshe Shecklestein:

Ik heb er ook een attractie omheen verzonnen. Je moet in een bak staan en dan moet je zoveel mogelijk geld graaien, voordat Moshe dat heeft gedaan.

Dit moet je allemaal binnen de tijd dat deze muziek loopt:

Ik heb het voorgelegd aan de Efteling, maar de medewerkers van de Efteling vinden het racistisch/antisemitisch, LOL, wat een onzin, want BLANKE VLA HOLLE BOLLE GIJS JA TOCH MENSEN!!!!?1
pi_163578243
Maar wie is die rare blanke?
pi_163578290
Wat een raar geschreeuw in de OP.
pi_163578340
Ik wist niet dat er bij de attractie een Surinaamse vlag hing en kleine wasjes/grote wasjes werd afgespeeld en uit slaapbedjes bestond? Vervelend trouwens om over dit soort stereotypen te spreken, ik vind het absoluut niet kloppen. Waarom jij wel TS ?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_163578362
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 12:54 schreef truthortruth het volgende:
Ik wist niet dat er bij de attractie een Surinaamse vlag hing en kleine wasjes/grote wasjes werd afgespeeld en uit slaapbedjes bestond? Vervelend trouwens om over dit soort stereotypen te spreken, ik vind het absoluut niet kloppen. Waarom jij wel TS ?
Omdat ik er iets mee probeer aan te tonen.
pi_163578437
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 12:55 schreef dingeman het volgende:

[..]

Omdat ik er iets mee probeer aan te tonen.
Zoals?
pi_163578536
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 09:41 schreef dingeman het volgende:

[..]

De blanke poppen in de Efteling zijn allemaal heel erg verschillend, dat maakt de poppen al veel menselijker. Sommige hebben zelfs een naam (Holle Bolle Gijs).

Die kannibaal is gewoon een enge aap-achtige pop die een zwarte man moet voorstellen.

Ik snap niet waarom mensen dit soort karikaturen willen verbieden. Je kunt mensen niet figuurlijk gezien inwikkelen in bubbeltjesplastic. Maar het is verder wel een racistische karikatuur natuurlijk, en ik snap wel dat sommige donkere mensen moeite hebben om hun kindje in één van die kookpotten te zetten.

Als er een pop stond met een grote neus en een keppeltje waar je geld in moet doen zodat hij gaat dansen op 'Hava Nagila', dan was die pop al vrij snel verdwenen.

Maar goed, als de Efteling zichzelf in de markt wil zetten als oubollig en racistisch moeten ze dat lekker zelf weten.
pi_163578609
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 13:02 schreef dingeman het volgende:
[..]
Er is racisme genoeg, en zeker hier op fok. Maar dit is toch echt 'in the eye of the beholder' . Er is werkelijk niet iets of iemand die ik kan koppelen aan dat karikatuur.
pi_163578644
quote:

[..]

Het is gewoon een karikatuur van iets. Zo werkt dat.
pi_163578656
Mensen die echte mensen koppelen aan een karikatuur zijn misdadigers.

Daar ga ik aangifte tegen doen.
pi_163578666
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 13:07 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het is gewoon een karikatuur van iets. Zo werkt dat.
Idd, net als die joodse karikatuur in de OP.
pi_163578694
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 13:07 schreef Danny86 het volgende:
Mensen die echte mensen koppelen aan een karikatuur zijn misdadigers.

Daar ga ik aangifte tegen doen.
Een karikatuur is heel vaak gekoppeld aan echte mensen ...
  donderdag 7 juli 2016 @ 13:10:13 #13
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_163578700
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 12:46 schreef dingeman het volgende:

Ik heb zelf een idee voor een karakter verzonnen. Hij heet Moshe Shecklestein:
[ afbeelding ]

Je chargeert nogal, maar het zou me niet verbazen als er een vergelijkbaar ogend karakter in Fata Morgana staat, eigenlijk.

Ik ben ooit in een 'cultureel dorp' in Zuid-Afrika geweest, waar traditionele dorpjes waren nagebouwd en acteurs in bijbehorende traditionele kledij rondliepen. Uiteraard vooral een toeristenattractie, maar ik vond de mensen die daar rondlopen best een beetje lijken op de 'Afrikanen' in Carnaval Festival. Net zoals de mensen die voor toeristen in Volendamse klederdracht rondlopen best wat weg hebben van de 'Nederlanders' daar.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_163578708
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 13:08 schreef dingeman het volgende:

[..]

Idd, net als die joodse karikatuur in de OP.
Het hangt er een beetje vanaf. De karikatuur van een Nederlander in Thailand is iemand in zijn trainingspak die 50 is en een meisje aan de hand heeft van 20
pi_163578725
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 13:10 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Je chargeert nogal, maar het zou me niet verbazen als er een vergelijkbaar ogend karakter in Fata Morgana staat, eigenlijk.

Ik ben ooit in een 'cultureel dorp' in Zuid-Afrika geweest, waar traditionele dorpjes waren nagebouwd en acteurs in bijbehorende traditionele kledij rondliepen. Uiteraard vooral een toeristenattractie, maar ik vond de mensen die daar rondlopen best een beetje lijken op de 'Afrikanen' in Carnaval Festival. Net zoals de mensen die voor toeristen in Volendamse klederdracht rondlopen best wat weg hebben van de 'Nederlanders' daar.
Ook een goed vb.
pi_163578827
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 13:09 schreef dingeman het volgende:

[..]

Klopt, het is een karikatuur. Daarom is het belangrijk dat je begrijpt dat die karikatuur niet op iedereen slaat. Als je echter een hele groep echte mensen gaat bestempelen als die karikatuur heb je een probleem.
pi_163578868
quote:

[..]

En blijft een karikatuur. Dat is de functie.
pi_163579119
quote:

[..]

Hoe zou jij een karikatuur van een kannibaal tekenen?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 7 juli 2016 @ 13:44:27 #19
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_163579394
quote:
Die kannibaal is gewoon een enge aap-achtige pop die een zwarte man moet voorstellen.
|:(

Nee. De kannibaal moet een kannibaal voorstellen.

Wat begrijp je daar niet aan?
pi_163579424
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 13:44 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

|:(

Nee. De kannibaal moet een kannibaal voorstellen.

Wat begrijp je daar niet aan?
Maar waarom is die dan niet blank, zoals alle andere figuren in de Efteling? (Behalve Carnaval Festival)
pi_163579456
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 13:46 schreef Physsic het volgende:

[..]

Maar waarom is die dan niet blank, zoals alle andere figuren in de Efteling? (Behalve Carnaval Festival)
Omdat kannibalisme voor kwam in Afrika en vooral Nieuw-Guinea.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 7 juli 2016 @ 13:47:58 #22
452947 frietenstamp
pi_163579460
quote:

[..]

Waarom is gras groen? 8)7
  donderdag 7 juli 2016 @ 13:48:24 #23
452947 frietenstamp
pi_163579470
OMG Hoeveel van deze achterlijkheid gaan we nog importeren?
pi_163579475
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 13:47 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Wat doet dat er toe? Ik dacht dat het een fictieve sprookjeswereld was.
pi_163579490
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 13:48 schreef frietenstamp het volgende:
OMG Hoeveel van deze achterlijkheid gaan we nog importeren?
je wil dat ik mijn bek hou he?
pi_163579504
quote:

[..]

Het is grappig omdat deze vragen en opmerkingen een stuk meer van racisme weg hebben dan een negerpop in de efteling.
Conscience do cost.
pi_163579516
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 13:50 schreef ems. het volgende:

[..]

Het is grappig omdat deze vragen en opmerkingen een stuk meer van racisme weg hebben dan een negerpop in de efteling.
hoezo?
pi_163579524
Ik zie het probleem ook niet zo met die pop....
pi_163579528
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 12:46 schreef dingeman het volgende:

Ik heb er ook een attractie omheen verzonnen. Je moet in een bak staan en dan moet je zoveel mogelijk geld graaien, voordat Moshe dat heeft gedaan.

In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  donderdag 7 juli 2016 @ 13:51:43 #30
452947 frietenstamp
pi_163579532
..

[ Bericht 99% gewijzigd door frietenstamp op 07-07-2016 13:53:20 ]
pi_163579553
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 13:51 schreef Eufonie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D
pi_163579572
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 13:47 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Dat is een zinnig antwoord. :)
pi_163579584
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 13:51 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Hallo Sylvana. JIJ legt de link tussen achterlijkheid en ras. Niet ik.
Je begrijpt me verkeerd ;) Ik ben van mening dat mensen die zich blindstaren op dat zo'n kannibaal toevallig zwart is de personen zijn die racistisch denken. Met de poppen an sich is natuurlijk niets mis voor de niet-racistische mens.
Conscience do cost.
  donderdag 7 juli 2016 @ 13:55:23 #34
452947 frietenstamp
pi_163579606
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 13:54 schreef ems. het volgende:

[..]

Je begrijpt me verkeerd ;) Ik ben van mening dat mensen die zich blindstaren op dat zo'n kannibaal toevallig zwart is de personen zijn die racistisch denken. Met de poppen an sich is natuurlijk niets mis voor de niet-racistische mens.
Ja zag ik later, had het al verwijderd. Pies.
pi_163579615
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 13:48 schreef dingeman het volgende:

[..]

Wat doet dat er toe? Ik dacht dat het een fictieve sprookjeswereld was.
Je had nog niet door dat die hele attractie is gebaseerd op stereotypes? Pijnlijk...

Kijk, als stereotypes bij wet verboden zouden zijn had je een goed punt gehad. Maar dit gebeurt overal. In Hollywood films, waar negers de stoere mannen uithangen. Zet een random videoclip aan van een Amerikaanse hiphop artiest en de ene na de andere stereotypering vliegt voorbij.

Ik hoop dat de actiegroep beseft dat door het afzetten tegen dit soort stereotyperingen in een pretpark er juist meer racisme wordt ontketent lijkt het. Het doet de integratie van allochten meer schade dan dat ze er baat bij hebben.
pi_163579650
quote:
Medisch kannibalisme[bewerken]
Kannibalisme kwam niet alleen voor in verre landen, maar ook in Europa en zelfs in de hoogste kringen. In zijn boek "Mummies, Cannibals and Vampires" (2011) laat Richard Sugg zien dat de praktijk van het eten van menselijke resten en drinken van bloed om medische redenen tot in de achttiende eeuw een wijdverbreid verschijnsel was, en onder de armen zelfs tot in de tijd van koningin Victoria. Onder de gebruikers waren mensen van koninklijk bloed, maar ook mensen uit de hoge kringen. Volgens Suggs gebruikte men het mos op schedels om neusbloedingen te lijf te gaan. In de hoogtijdagen van het medisch kannibalisme deed men er niet moeilijk over lijken op te graven, aldus Suggs, en een van de belangrijkste exportproducten van Ierland naar Engeland waren schedels. Ook schrijft hij dat men bij onthoofdingen er vaak als de kippen bij was om het bloed op te vangen of op te vegen, omdat men dacht dat het ziektes kon genezen, zoals epilepsie.[2]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kannibalisme
Het waren toch niet alleen maar die gekke negers. Ze hebben dus een punt, er moet een witte kannibaal bij.
pi_163579684
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juli 2016 13:57 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het waren toch niet alleen maar die gekke negers. Ze hebben dus een punt, er moet een witte kannibaal bij.
Klopt ja.
Er staan ook niet alleen in Nederland molens.
Ze eten ook niet alleen in Italië spaghetti.

Ik denk dat sommige mensen hier de opzet van de attractie niet echt beseffen. Of wat een stereotype uberhaupt inhoudt...
pi_163579706
quote:

[..]

En ook blanken waren slaven....
pi_163579714
Het is wel zeer fascinerend :Y

quote:
Krijgsgevangenen werden door de overwinnaars meegenomen en werden weken- of zelfs maandenlang vetgemest en zeer goed behandeld. Ze kregen zelfs een lokale vrouw toegewezen. Uiteindelijk werden ze tijdens grote feestelijkheden geslacht en opgegeten.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kannibalisme
Zoals mensen ook met kalkoenen doen.
  donderdag 7 juli 2016 @ 14:04:02 #40
452947 frietenstamp
pi_163579760
quote:

[..]

Dan gaan ze weer zeiken dat er voor iedereen gekke stereotiepen zijn gemaakt behalve voor zwarten. _O-
  donderdag 7 juli 2016 @ 14:04:05 #41
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_163579763
quote:

[..]

Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_163579791
quote:
3s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:04 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Oh er zit er 1 bij :o

Nou dan is het nu opgelost toch?

Of is dat de witte kolonialist?
  donderdag 7 juli 2016 @ 14:06:11 #43
452947 frietenstamp
pi_163579799
quote:
3s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:04 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Waardeloze kannibaal trouwens, met z'n homo ijsje. DAAR zou ik een klacht over indienen.
pi_163579807
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:06 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Waardeloze kannibaal trouwens, met z'n homo ijsje. DAAR zou ik een klacht over indienen.
Volgens mij las ik ergens dat dat ijsje er later bij is gezet omdat er al een keer klachten waren?
  donderdag 7 juli 2016 @ 14:07:15 #45
452947 frietenstamp
pi_163579815
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:05 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Oh er zit er 1 bij :o

Nou dan is het nu opgelost toch?

Of is dat de witte kolonialist?
Da's de saté voor de kannibaal. Schande. White lives matter.
pi_163579827
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:07 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Da's de saté voor de kannibaal. Schande. White lives matter.

Ik ben er nooit geweest maar is er ook zo;n grote pot met het 'eten' ?
pi_163579849
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:08 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik ben er nooit geweest maar is er ook zo;n grote pot met het 'eten' ?
Dat is de attractie juist. Ronddraaiende potten met gillende kinderen erin :P
pi_163579855
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 13:55 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Je had nog niet door dat die hele attractie is gebaseerd op stereotypes? Pijnlijk...

Kijk, als stereotypes bij wet verboden zouden zijn had je een goed punt gehad. Maar dit gebeurt overal. In Hollywood films, waar negers de stoere mannen uithangen. Zet een random videoclip aan van een Amerikaanse hiphop artiest en de ene na de andere stereotypering vliegt voorbij.

Ik hoop dat de actiegroep beseft dat door het afzetten tegen dit soort stereotyperingen in een pretpark er juist meer racisme wordt ontketent lijkt het. Het doet de integratie van allochten meer schade dan dat ze er baat bij hebben.

Ik zeg immers ook dat het van mij niet verboden hoeft te worden. Maar dat ik me wel goed kan voorstellen dat sommige mensen het als kwetsend ervaren.

En als de Efteling daar dan bewust voor wil kiezen ... tja ...
pi_163579859
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:10 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Dat is de attractie juist. Ronddraaiende potten met gillende kinderen erin :P
Gahahaha oke. Ja ben nooit in die attractie geweest.
pi_163579898
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:04 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Dan gaan ze weer zeiken dat er voor iedereen gekke stereotiepen zijn gemaakt behalve voor zwarten. _O-
Als dat zo is , is dat een goede reden om te zeiken.
pi_163579943
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Als dat zo is , is dat een goede reden om te zeiken.
Zo blijf je bezig.
pi_163579945
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:04 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Dat is voor een maatschappij nog veel schadelijker, als er bepaalde bevolkingsgroepen anders worden benaderd of zelfs worden uitgesloten ja.
pi_163579956
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 13:10 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Als we de lijn van de klacht doorzetten is heel Fata Morgana natuurlijk racisme.
pi_163579960
Misschien dat de Efteling wat blanke poppen kan maken die heksen op de brandstapel gooien?
pi_163579984
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:16 schreef Yasmin23 het volgende:
Misschien dat de Efteling wat blanke poppen kan maken die heksen op de brandstapel gooien?
Doen ze in Afrika nog steeds, dus ook een zwartje erbij dan ^O^
pi_163579999
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:18 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Doen ze in Afrika nog steeds, dus ook een zwartje erbij dan ^O^
Nja zij hebben al de kannibaal. :p
pi_163580026
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:19 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nja zij hebben al de kannibaal. :p
En wij de klompenmeisjes en de molens. Eigenlijk kun je het nooit goed doen.
pi_163580037
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:21 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

En wij de klompenmeisjes en de molens. Eigenlijk kun je het nooit goed doen.
Ja maar ik wil ook iets 'slechts' .
pi_163580075
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:22 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja maar ik wil ook iets 'slechts' .
Oh zo. Misschien iets met een VOC thema.
pi_163580099
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:24 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Nja dat zal ook niet in goede aarde vallen :p

Maar ik zie echt niets verkeerds in die kannibaal.
pi_163580184
Is dit trouwens de enige attractie die verwijst naar Afrika? Ik zie die Fata Morgana voorbij komen en die ene met klompen. Is het een soort reis door de wereld iets?
pi_163580365
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:32 schreef Yasmin23 het volgende:
Is dit trouwens de enige attractie die verwijst naar Afrika? Ik zie die Fata Morgana voorbij komen en die ene met klompen. Is het een soort reis door de wereld iets?
Fata morgana is meer een fantasiewereld.

Carnaval Festival is een reis langs allerlei culturen/werelden.
pi_163580392
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:32 schreef Yasmin23 het volgende:
Fata Morgana wordt in tekenfilms en dergelijke vaak afgespiegeld als een oase in een woestijn.
Het thema van het stuk daar is Het sprookje van 1001 nachten (sprookjes uit het Midden Oosten dus).

Die combinatie is dus vrij makkelijk uitlegbaar.
  donderdag 7 juli 2016 @ 14:44:51 #64
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_163580430
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:24 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

De vliegende hollander heeft best wel een VOC thema, inclusief een een knipoog naar het logo. En het Schommelschip ook wel trouwens.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_163580439
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:41 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Carnaval Festival is een reis langs allerlei culturen/werelden.
Net snel door dat filmpje heen gegaan :P

Dus de kannibaal is geen onderdeel van de Carnaval Festival attractie?
pi_163580446
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:45 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee, die staat buiten ergens.
pi_163580448
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:43 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Fata Morgana wordt in tekenfilms en dergelijke vaak afgespiegeld als een oase in een woestijn.
Het thema van het stuk daar is Het sprookje van 1001 nachten (sprookjes uit het Midden Oosten dus).

Die combinatie is dus vrij makkelijk uitlegbaar.
Ja maar ook die staat dus los van de Carnaval Attractie?
pi_163580452
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:44 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

De vliegende hollander heeft best wel een VOC thema, inclusief een een knipoog naar het logo. En het Schommelschip ook wel trouwens.
Hmm, nu je het zegt :P
pi_163580455
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:45 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Nee, die staat buiten ergens.
Oke. Anders zou je nog kunnen zeggen dat overal positieve voorbeelden worden gegeven en zodra ze bij Afrika komen ze een kannibaal te zien krijgen :p
  donderdag 7 juli 2016 @ 15:05:05 #70
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_163580808
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:01 schreef Yasmin23 het volgende:
Het is wel zeer fascinerend :Y

[..]

Zoals mensen ook met kalkoenen doen.
Die attractie is er al in de Efteling: Hans en Grietje.
Want lelijke oude blanke vrouwtjes zijn ook kannibalen.
  donderdag 7 juli 2016 @ 15:14:58 #71
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_163580987
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  donderdag 7 juli 2016 @ 15:17:46 #72
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_163581027
quote:

[..]

Wanneer was jij voor het laatst in de Efteling? Fata Morgana gemist, bijvoorbeeld?
pi_163581091
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 15:17 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Wanneer was jij voor het laatst in de Efteling? Fata Morgana gemist, bijvoorbeeld?
Haha, ik weet alleen van de kannibaal en de 5 bosjesmannen in Carnaval Festival. Simpelweg omdat alleen daar klachten over zijn.
Zelf heb ik daar nooit op die manier naar gekeken. Die kannibaal heb ik volgens mij uberhaupt nooit gezien.
pi_163581102
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 15:21 schreef Physsic het volgende:

[..]

Haha, ik weet alleen van de kannibaal en de 5 bosjesmannen in Carnaval Festival. Simpelweg omdat alleen daar klachten over zijn.
Zelf heb ik daar nooit op die manier naar gekeken. Die kannibaal heb ik volgens mij uberhaupt nooit gezien.
Schijnbaar is het dus een aparte attractie. Tenminste dat zeggen de users hierboven.
pi_163581157
quote:

[..]

Hahaha, heb je die hele video + blije muziek voor niks moeten aanzien/horen. :P

Nooit in de Efteling geweest?

Er is ook ergens in het park nog een man op een vliegend tapijt. Met een fluit.
pi_163581215
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 15:21 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Schijnbaar is het dus een aparte attractie. Tenminste dat zeggen de users hierboven.
Ja, klopt.
Het zijn draaiende keteltjes.

Die keteltjes draaien om hun eigen as, en volgens mij draait het hele gedoe ook om de kannibaal heen. (Denk ik)
Soort kermisattractie.

Edit:
Oooh, wacht! Volgens mij kan je die ketels zelf draaien door zo'n 'tafeltje' in het midden. Kan je de snelheid zelf bepalen.
pi_163581228
quote:

[..]

Ja maar ook die staat dus los van de Carnaval Attractie?
Ja heel ander gebied. Why??
pi_163581282
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 15:26 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, klopt.
Het zijn draaiende keteltjes.

[ afbeelding ]

Die keteltjes draaien om hun eigen as, en volgens mij draait het hele gedoe ook om de kannibaal heen. (Denk ik)
Soort kermisattractie.

Edit:
Oooh, wacht! Volgens mij kan je die ketels zelf draaien door zo'n 'tafeltje' in het midden. Kan je de snelheid zelf bepalen.
Ben er vroeger toen ik klein was een keer geweest. Enige wat ik mij herinner is de Python.

Ik vind het dus serieus een leuke attractie :p
pi_163581304
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 15:26 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ja heel ander gebied. Why??
Nou als het onderdeel was geweest van een reis langs verschillende culturen/volken zou je kunnen zeggen dat het raar is dat er dan bij het Afrikaanse continent iets negatiefs is afgebeeld maar dat is dus niet zo.
pi_163581354
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 15:28 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ben er vroeger toen ik klein was een keer geweest. Enige wat ik mij herinner is de Python.

Ik vind het dus serieus een leuke attractie :p
Als je in de baron op de eerste rij hebt gezeten wil je nooit meer in te python :Y
pi_163581372
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 15:32 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

Als je in de baron op de eerste rij hebt gezeten wil je nooit meer in te python :Y
Ja geloof niet dat die er toen al was :p
pi_163581425
De mensen in dit topic soms :')! "Maar waarom is hij dan niet blank zoals de rest van de efteling?"
Oke we maken alle figuren en personages in de efteling roomblank!
"Dat is racisme, hoezo zitten er geen zwarte personages in?"
pi_163581426
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 15:30 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nou als het onderdeel was geweest van een reis langs verschillende culturen/volken zou je kunnen zeggen dat het raar is dat er dan bij het Afrikaanse continent iets negatiefs is afgebeeld maar dat is dus niet zo.
Eens. :) Daarom begrijp ik ook niet wat het probleem is met die 5 zwarte mannetjes in carnaval festival. Of zijn er in Afrika geen stammen (meer) waar mensen een neusring hebben, omdat de neusring een zware negatieve betekenis heeft gekregen?
pi_163581445
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 15:34 schreef MadJackthePirate het volgende:
De mensen in dit topic soms :')! "Maar waarom is hij dan niet blank zoals de rest van de efteling?"
Dat was een simpele vraag. Geen verwijt. Ik probeerde te achterhalen waarom het nou precies racistisch zou zijn.
pi_163581449
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 15:34 schreef Physsic het volgende:

[..]

Eens. :) Daarom begrijp ik ook niet wat het probleem is met die 5 zwarte mannetjes in carnaval festival. Of zijn er in Afrika geen stammen (meer) waar mensen een neusring hebben, omdat de neusring een zware negatieve betekenis heeft gekregen?
Heb die zwarte mannetjes met neusringen dus gemist in het filmpje :P Maar dat zou gewoon moeten kunnen toch.

Maar het is niet de eerste keer dat er over de kannibaal wordt geklaagd dus probeer in te zien waarom. Maar ik zie het nog niet.
pi_163581498
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 15:36 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Heb die zwarte mannetjes met neusringen dus gemist in het filmpje :P Maar dat zou gewoon moeten kunnen toch.

Maar het is niet de eerste keer dat er over de kannibaal wordt geklaagd dus probeer in te zien waarom. Maar ik zie het nog niet.
Volgens mij gaat het om deze:

pi_163581534
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 15:37 schreef Physsic het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het om deze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een aap met een hoedje :p
pi_163581564
quote:
Laat ze lekker, hoe minder van dit soort achtelijk volk in de Efteling hoe minder lang je in de rij hoeft te staan :')
pi_163581592
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 15:39 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Een aap met een hoedje :p
Het gaat niet om de aap! Dat is wel een erg racistische manier van denken van jou.
Het gaat natuurlijk om de poppetjes.

:P
pi_163581606
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 15:42 schreef Physsic het volgende:

[..]

Het gaat niet om de aap! Dat is wel een erg racistische manier van denken van jou.
Het gaat natuurlijk om de poppetjes.

:P
Wat is dat grote ding dan achter die poppetjes? :P
  donderdag 7 juli 2016 @ 15:42:53 #91
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_163581607
in 2014 was dit ook al ter sprake

NWS / Efteling keihard racistisch
pi_163581746
quote:
Hier komt de dubbele agenda van huilnegers weer om de hoek kijken.

"Zoveel mogelijk gebied veroveren maar alleen als het voordelig uitkomt" is het thema. Kortom, zeiken als ergens niet genoeg negers zijn, en tegelijkertijd zeiken als ze er wel zijn maar die neger ze niet aanstaat/niet positief genoeg afgeschilderd wordt.

Kijk naar de bedreigingen aan het adres van the Walt Disney company toen ze "The princess and the frog" gingen maken. Medewerkers werden met de dood bereigd omdat Tiana in het eerste script een werkster was (net zoals assepoester en sneeuwwitje). Een zwarte hoofdpersoon mocht alleen als het een prinses was. Dubbele agenda. Walgelijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door Danny86 op 07-07-2016 19:54:09 ]
  donderdag 7 juli 2016 @ 15:51:38 #93
245636 Jazzpert
Stranger in a strange land
pi_163581836
Vertaling van het liedje dat bij Monsieur Cannibale afgespeeld wordt;

Vertaling van: Efteling - Monsieur Cannibale
Hij vertrok naar Afrika met zijn vrachtwagen om op vlinders te jagen in Afrika
De kannibalen behandelen hem als spion en houden hem zonder plichtplegingen aan
Hij probeert met ze te praten in het Engels, Spaans, Portugees, Chinees
Maar als hij ziet dat hun kaken zich openen, begint hij te krijsen van angst

Oh, meneer de kannibaal, ik wil niet sterven
Meneer de kannibaal laat me gaan

Hij laat ze zijn aansteker, zijn pen, zijn horloge en de foto's van zijn vrouw zien
Hij zingt voor hen een aria van Gounod, liedjes van Adamo
Hij laat ze kranten uit Parijs zien, niemand reageert ook maar
Wanhopig haalt hij tijdschriften vol naakte meiden tevoorschijn en zegt

Als de grote baas die tijdschriften in het oog krijgt en al die naakte meiden ziet lacht hij
Maar in zijn hoofd komt een absurd en bizar idee op
In een hut, die zij harem is, leidt hij zelf de vent binnen
Die, bij het zien van de vrouwen die zich met veel trek op hem storten, krijst

Acht dagen lang blijft hij opgesloten en moet zich tevergeefs verdelen
En hoewel hij niet erg dik was verloor hij 20 kilo op z'n minst
Als het moment aanbreekt, dat de grote baas met een gebaar hem te verstaan geeft: Vertrek
Neem je vrachtwagen en ga terug naar huis, schreeuwt de arme man: Nooit

Oh, meneer de kannibaal, ik wil niet vertrekken
Meneer de kannibaal ik zou veel liever sterven

Meneer de kannibaal ding ding ding ding dong
Ik wil niet meer vertrekken Ding dong dong dong dong dong
Ik wil niet meer vertrekken bomb bomb bomb bomb

Ik vind het discriminatie dat ze aannemen dat alle blanken altijd met porno boekjes op zak lopen.
pi_163582235
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 15:51 schreef Jazzpert het volgende:
Vertaling van het liedje dat bij Monsieur Cannibale afgespeeld wordt;

Hij vertrok naar Afrika met zijn vrachtwagen om op vlinders te jagen in Afrika
De kannibalen behandelen hem als spion en houden hem zonder plichtplegingen aan
Hij probeert met ze te praten in het Engels, Spaans, Portugees, Chinees
Maar als hij ziet dat hun kaken zich openen, begint hij te krijsen van angst

Hij laat ze zijn aansteker, zijn pen, zijn horloge en de foto's van zijn vrouw zien
Hij zingt voor hen een aria van Gounod, liedjes van Adamo
Hij laat ze kranten uit Parijs zien, niemand reageert ook maar
Wanhopig haalt hij tijdschriften vol naakte meiden tevoorschijn en zegt

Als de grote baas die tijdschriften in het oog krijgt en al die naakte meiden ziet lacht hij
Maar in zijn hoofd komt een absurd en bizar idee op
In een hut, die zij harem is, leidt hij zelf de vent binnen
Die, bij het zien van de vrouwen die zich met veel trek op hem storten, krijst

Acht dagen lang blijft hij opgesloten en moet zich tevergeefs verdelen
En hoewel hij niet erg dik was verloor hij 20 kilo op z'n minst
Als het moment aanbreekt, dat de grote baas met een gebaar hem te verstaan geeft: Vertrek
Neem je vrachtwagen en ga terug naar huis, schreeuwt de arme man: Nooit

Oh, meneer de kannibaal, ik wil niet vertrekken
Meneer de kannibaal ik zou veel liever sterven

Ik wil niet meer vertrekken Ding dong dong dong dong dong
Ik wil niet meer vertrekken bomb bomb bomb bomb

Ik vind het discriminatie dat ze aannemen dat alle blanken altijd met porno boekjes op zak lopen.
Welke taal is dat liedje normaal? :P
  donderdag 7 juli 2016 @ 16:12:36 #95
245636 Jazzpert
Stranger in a strange land
pi_163582436
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 16:06 schreef Physsic het volgende:

[..]

Welke taal is dat liedje normaal? :P
Frans
  donderdag 7 juli 2016 @ 16:27:48 #96
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_163582801
Waar mensen zich toch druk om kunnen maken...

pi_163582986
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:41 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Die kanibaal met z'n kookpot is toch ook fantasie...
  donderdag 7 juli 2016 @ 16:41:17 #98
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_163583018
Gaat de zwarte cross nog door of is dat ook racistisch?
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 16:38 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Mensen die het racistisch vinden leven in een fantasiewereld.
pi_163583115
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 16:38 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ja maar daar ging het niet over.
pi_163583158
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 15:48 schreef Danny86 het volgende:

[..]

Hier komt de dubbele agenda van huilnegers weer om de hoek kijken.

"Zoveel mogelijk gebied veroveren maar alleen als het voordelig uitkomt" is het thema. Kortom, zeiken als ergens niet genoeg negers zijn, en tegelijkertijd zeiken als ze er wel zijn maar die neger ze niet aanstaat.

Kijk naar de bedreigingen aan het adres van the Walt Disney company toen ze "The princess and the frog" gingen maken. Medewerkers werden met de dood bereigd omdat Tiana in het eerste script een werkster was (net zoals assepoester en sneeuwwitje). Een zwarte hoofdpersoon mocht alleen als het een prinses was. Dubbele agenda. Walgelijk.
De meeste gekleurden die ik ken, hebben er totaal geen moeite mee.
Denk dat dit weer om een kleine groep aandachttrekkers gaat hoor.
Heel irritant, zij moeten niet voor alle gekleurden spreken.
pi_163583283
quote:
3s.gif Op donderdag 7 juli 2016 16:50 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

De meeste gekleurden die ik ken, hebben er totaal geen moeite mee.
Denk dat dit weer om een kleine groep aandachttrekkers gaat hoor.
Heel irritant, zij moeten niet voor alle gekleurden spreken.
Zij denken wel dat ze voor alle gekleurden spreken.

Er is een donkere vrouw die zich op Twitter @prachtnegerin noemt. Zij heeft ook wel 'ns voor Zwarte Piet gespeeld en daar een trotse Tweet over geplaatst.

Je moest 'ns weten hoeveel bagger zij over zich heen krijgt vanwege haar naam en die tweet over ZP.

Prachtnegerin twitterde op woensdag 06-07-2016 om 17:32:10 @RobertHvanG Ik ben net mijn Afrikaantjes op het balkon water aan het geven;-) @IJzervreter010 reageer retweet
_O-
pi_163583346
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 16:57 schreef Physsic het volgende:

[..]

Zij denken wel dat ze voor alle gekleurden spreken.

Er is een donkere vrouw die zich op Twitter @prachtnegerin noemt. Zij heeft ook wel 'ns voor Zwarte Piet gespeeld en daar een trotse Tweet over geplaatst.

Je moest 'ns weten hoeveel bagger zij over zich heen krijgt vanwege haar naam en die tweet over ZP.

Prachtnegerin twitterde op woensdag 06-07-2016 om 17:32:10 @RobertHvanG Ik ben net mijn Afrikaantjes op het balkon water aan het geven;-) @IJzervreter010 reageer retweet
_O-
Dit soort shit is gewoon vreselijk.
  donderdag 7 juli 2016 @ 17:11:13 #103
452947 frietenstamp
pi_163583500
quote:
Op donderdag 7 juli 2016 15:51 schreef Jazzpert het volgende:
De blanke is het slachtoffer van de zwarte kannibaal en wederom claimt de neger de slachtofferrol. _O_
pi_163583514
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 17:01 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Dit soort shit is gewoon vreselijk.
Dat mensen haar aanvallen om die redenen, bedoel je? Vind ik ook.
Zelf is ze heel nuchter, zoals je in die Tweet ziet. Ik zag nog een andere Tweet waarin ze zegt dat ze zelf is afgestaan vanwege haar huidskleur.
pi_163588651
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 17:11 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat mensen haar aanvallen om die redenen, bedoel je? Vind ik ook.
Zelf is ze heel nuchter, zoals je in die Tweet ziet. Ik zag nog een andere Tweet waarin ze zegt dat ze zelf is afgestaan vanwege haar huidskleur.
Ja tuurlijk. Alsof zij en de meerderheid van de gekleurden geen eigen mening kunnen hebben.
Zulke groepen verpesten het werkelijk voor alle partijen. Lose - lose situatie.

Wij vinden het vooral irritant dat zij pretenderen dat alle gekleurden hetzelfde vinden.
Dat is gewoon bullshit.
pi_163588891
Monsieur Kannibaal vind ik best een terechte klacht. Dan kun je het wel proberen recht te breien, maar dat komt toch niet zo goed uit de verf.

Je kan het eerder zien als... een pretpark gelegen in een land waarin de meerderheid van de bevolking zwart is. Vervolgens is daar een attractie waar je in gaat zitten, waarbij constant een liedje 'Monsieur Slavernij' wordt gedraaid. In de attractie word je gevangen gezet in een soort kooi en verkocht op de slavenmarkt. Heel tof. En bovenaan is een blank mannetje afgebeeld met een schepnet. En hij kijkt heel boos.

Ok, het is best een crappy vergelijking. Maar hoe zou je je in die situatie voelen als je daar als bijna enige blanke rondloopt? In de meest waardeloze situatie wijzen er nog een paar donkere kinderen naar je die zeggen: 'Kijk mama, monsieur slavernij loopt daar'.

Zo'n attractie kan alleen maar bedacht worden door blanke mensen, en dan ook nog eens in een andere tijdsgeest. Dat die attractie nog maar 30 jaar oud is, vind ik eigenlijk best schokkend. Je zou denken dat ook toen al mensen enige schroom zouden hebben voor wat betreft raciale verwijzingen.

Ik zie ze al zitten, zo'n tafeltje vol blanke mannen van middelbare leeftijd.
"Wat zullen we bij de attractie stoppen om het wat op te leuken?"
"Een grote, angstaanjagende kannibalistische neger natuurlijk!"
"Hilarisch idee! En dan rammen we nog een lepel door z'n neus en geven we hem de meest debiele uitdrukking in z'n ogen die mogelijk is"
  Forum Admin donderdag 7 juli 2016 @ 21:39:42 #107
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_163589144
quote:
3s.gif Op donderdag 7 juli 2016 21:30 schreef Ill-Skillz het volgende:
Monsieur Kannibaal vind ik best een terechte klacht. Dan kun je het wel proberen recht te breien, maar dat komt toch niet zo goed uit de verf.

Je kan het eerder zien als... een pretpark gelegen in een land waarin de meerderheid van de bevolking zwart is. Vervolgens is daar een attractie waar je in gaat zitten, waarbij constant een liedje 'Monsieur Slavernij' wordt gedraaid. In de attractie word je gevangen gezet in een soort kooi en verkocht op de slavenmarkt. Heel tof. En bovenaan is een blank mannetje afgebeeld met een schepnet. En hij kijkt heel boos.

Ok, het is best een crappy vergelijking. Maar hoe zou je je in die situatie voelen als je daar als bijna enige blanke rondloopt? In de meest waardeloze situatie wijzen er nog een paar donkere kinderen naar je die zeggen: 'Kijk mama, monsieur slavernij loopt daar'.

Zo'n attractie kan alleen maar bedacht worden door blanke mensen, en dan ook nog eens in een andere tijdsgeest. Dat die attractie nog maar 30 jaar oud is, vind ik eigenlijk best schokkend. Je zou denken dat ook toen al mensen enige schroom zouden hebben voor wat betreft raciale verwijzingen.

"Hilarisch idee! En dan rammen we nog een lepel door z'n neus en geven we hem de meest debiele uitdrukking in z'n ogen die mogelijk is"
Grappig dat in die 30 jaar geen enkele "neger" er wat tegen gedaan heeft. Tot nu dan, nu we dit soort figuren een podium geven.

Heb zelf ook al aangifte gedaan trouwens. Vind de Nederlandse stereotypes ernstig kwetsend en racistisch van aard. Niemand loopt nog met klompen aan.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_163589176
Weer zo'n stukje nederlandse cultuur die ze kapot willen maken. ga gewoon weg als je het hier niet zint
pi_163589213
Negers zijn gewoon jaloers dat ze zelf nooit een pretpark hebben kunnen bouwen.
- Fernando Pessoa
pi_163589222
quote:
3s.gif Op donderdag 7 juli 2016 21:30 schreef Ill-Skillz het volgende:

Wat is de link tussen een kannibaal en een slaaf?
pi_163589259

De Korowai stam O+
- Fernando Pessoa
pi_163589297
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 21:43 schreef Eufonie het volgende:
[ afbeelding ]

De Korowai stam O+
Zijn dit ook kannibalen?
pi_163589339
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 21:44 schreef Yasmin23 het volgende:
Korowai stam
Ja, hoewel bronnen zich tegenspreken of dit heden ten dage nog plaatsvind. Kannibalisme is soms een sociaal-cultureel gebruik met een beperkte levensduur wat dat betreft. Echter, het heeft wel met absolute zekerheid plaatsgevonden.
- Fernando Pessoa
  Forum Admin donderdag 7 juli 2016 @ 21:46:43 #114
pi_163589365
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 21:46 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Ja, hoewel bronnen zich tegenspreken of dit heden ten dage nog plaatsvind.
Je hebt ook nog een stam waar een of andere vage prion ziekte voorkomt omdat ze de hersenen van overledenen eten.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_163589417
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 21:46 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Je hebt ook nog een stam waar een of andere vage prion ziekte voorkomt omdat ze de hersenen van overledenen eten.
Klopt, zelfde locatie: https://en.wikipedia.org/wiki/Kuru_(disease)
- Fernando Pessoa
pi_163589497
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 21:39 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Grappig dat in die 30 jaar geen enkele "neger" er wat tegen gedaan heeft. Tot nu dan, nu we dit soort figuren een podium geven.

Heb zelf ook al aangifte gedaan trouwens. Vind de Nederlandse stereotypes ernstig kwetsend en racistisch van aard. Niemand loopt nog met klompen aan.
Er is al wel eerder commentaar op geweest, met name vanuit het buitenland.
pi_163589514
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 21:43 schreef Eufonie het volgende:
[ afbeelding ]

De Korowai stam O+
Maar?

Als je die meneer in de Efteling zou zetten, is het dan nog racisme?

Of een feit?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_163589537
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 21:49 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Maar?

Als je die meneer in de Efteling zou zetten, is het dan nog racisme?

Of een feit?
Geen idee, het is een kortstondige culturele verrijking van dit topic O+
- Fernando Pessoa
pi_163589547
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 21:46 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Ja, hoewel bronnen zich tegenspreken of dit heden ten dage nog plaatsvind. Kannibalisme is soms een sociaal-cultureel gebruik met een beperkte levensduur wat dat betreft. Echter, het heeft wel met absolute zekerheid plaatsgevonden.
Leven ze nog steeds zo als stam?

Vind dat kannibalisme wel fascinerend :p
pi_163589559
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 21:50 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja, dat wel, hoewel sommige delen ervan dit bewust doen vanuit toeristisch oogpunt.
- Fernando Pessoa
pi_163589575
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 21:49 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Geen idee, het is een kortstondige culturele verrijking van dit topic O+
Het is echter opvallend dat dit een Aziatische stam is.
pi_163589584
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 21:50 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Ja, dat wel, hoewel sommige delen ervan dit bewust doen vanuit toeristisch oogpunt.
Dacht even dat je kannibalisme daarmee bedoelde :')
pi_163589594
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 21:51 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Misschien als je het lief vraagt? :*
- Fernando Pessoa
pi_163589599
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 21:50 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Kannibalisme komt overal voor. Door alle tijden en culturen.
pi_163589605
quote:
3s.gif Op donderdag 7 juli 2016 21:51 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Kannibalisme komt overal voor. Door alle tijden en culturen.
Ja maar niet zoals dat die stammen dat deden.
pi_163589610
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 21:51 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Deze al eens gezien? : )

- Fernando Pessoa
  Forum Admin donderdag 7 juli 2016 @ 21:52:49 #127
pi_163589624
quote:
3s.gif Op donderdag 7 juli 2016 21:48 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Er is al wel eerder commentaar op geweest, met name vanuit het buitenland.
Tja dit lijkt me nu juist echt een binnenlandse aangelegenheid. Als het zo ernstig was, waarom nu pas? Het is gewoon zeiken om het zeiken en haalt de aandacht van de echte problemen af.
  Forum Admin donderdag 7 juli 2016 @ 21:53:15 #128
pi_163589640
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 21:52 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Dat is die engnek die die Nederlandse studente heeft vermoord en opgegeten.
pi_163589651
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 21:52 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Ja :Y

Bizar maar zeer interessant.
pi_163589664
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 21:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Tja dit lijkt me nu juist echt een binnenlandse aangelegenheid. Als het zo ernstig was, waarom nu pas? Het is gewoon zeiken om het zeiken en haalt de aandacht van de echte problemen af.
Nja mensen van buiten af kunnen dus objectief naar iets kijken.
pi_163589692
En dan had je ook nog die Rus toch? Die toen hij gefilmd werd in een kooi zat.
pi_163589699
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 21:53 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Precies!
pi_163589755
quote:
3s.gif Op donderdag 7 juli 2016 21:55 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Precies!
Maar nog steeds zie ik het niet in het geval van deze attractie :p
  Forum Admin donderdag 7 juli 2016 @ 21:57:56 #134
pi_163589768
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 21:53 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, maar dat maakt het nog steeds geen buitenlandse aangelegenheid ;)

En in dit geval.. er zijn legio andere zaken waar wel daadwerkelijke racisme lonkt. Denk aan dat mailtje richting de stagiair. Dat het niks was want hij was donker / een neger ofzo
pi_163589793
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 21:57 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Nee maar je zou dan wel bij jezelf na kunnen gaan of die mensen niet misschien toch een punt hebben natuurlijk.
pi_163589824
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 21:57 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Maar nog steeds zie ik het niet in het geval van deze attractie :p
Ik kan me er wel iets bij voorstellen.
  Forum Admin donderdag 7 juli 2016 @ 21:59:38 #137
pi_163589828
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 21:58 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee maar je zou dan wel bij jezelf na kunnen gaan of die mensen niet misschien toch een punt hebben natuurlijk.
Ja, maar dat hebben ze dus niet. Zie mijn edit.
pi_163589847
quote:
3s.gif Op donderdag 7 juli 2016 21:59 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Ik kan me er wel iets bij voorstellen.
Ja probeer het echt vanuit hun oogpunt te zien maar het is gewoon een kannibaal. En die hebben toch echt bestaan en zijn er nog steeds.
pi_163589852
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 21:59 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ja, maar dat hebben ze dus niet. Zie mijn edit.
Ja in dit geval zie ik het ook niet.
pi_163589861
Ik vind het wel humor. Zit je in zijn pannetjes rond te draaien.
  Forum Admin donderdag 7 juli 2016 @ 22:01:04 #141
pi_163589873
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 22:00 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja probeer het echt vanuit hun oogpunt te zien maar het is gewoon een kannibaal. En die hebben toch echt bestaan en zijn er nog steeds.
Het zijn gewoon afbeelding van. Ook Mexicanen, Nederlanders en weet ik veel wat.
pi_163589890
quote:

[..]

En in dit geval.. er zijn legio andere zaken waar wel daadwerkelijke racisme lonkt. Denk aan dat mailtje richting de stagiair. Dat het niks was want hij was donker / een neger ofzo
Efteling is een pretpark wat de beeldvorming van jonge kinderen beïnvloedt. Als je racisme effectief wil aanpakken moet dat grassroots, dus zo'n park speelt daarbij een sleutelrol. Natuurlijk bereik je er nog niets mee als kinderen thuis geïndoctrineerd worden met sociaal-darwinisme, maar daarentegen is de publieke ruimte toch iets wat bij uitstek neutraal moet zijn.
pi_163589910
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 22:01 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Het zijn gewoon afbeelding van. Ook Mexicanen, Nederlanders en weet ik veel wat.
Jij hebt het over het Carnaval Festival.
Wij over Monsieur Cannibale.
pi_163589915
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 22:01 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ja maar deze kannibaal staat dus apart van die andere als ik het goed heb begrepen.

Zei het al eerder in het topic. Ik had het wel vreemd gevonden als je in een soort van reis door de wereld attractie allemaal leuke voorbeelden tegenkomt en bij het Afrikaanse continent ineens die kannibaal ziet.

Maar dat is dus niet het geval.
pi_163589934
quote:

[..]

Jup, die is mij ook nog altijd bijgebleven.
pi_163590125
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 21:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

LOL, dat slaat helemaal nergens op. Je mag alleen kritiek hebben wanneer iets nog maar kortgeleden gebeurd is?

Misschien omdat eerder het niemand durfde, is dat al in je opgekomen? Dat is ook niet zo gek als je die reacties van sommige mensen leest die kritiek op dit soort dingen niet kan hebben, ook als het om Zwarte Piet of negerzoenen gaat. Gelijk beginnen met schelden en "terug naar je eigen land" en dat soort onzin.
  donderdag 7 juli 2016 @ 22:29:59 #147
452947 frietenstamp
pi_163590659
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 22:00 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Maar je mag ze niet afbeelden. :')

Weet je wie je nog meer niet mag afbeelden? :')
pi_163590780
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 22:29 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Hmmm nee?
pi_163590860
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 22:29 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Je mag best een (vermeende) kannibaal afbeelden. In een tijdschrift, of boek, de krant, whatever...

Een raciale karikatuur ervan maken en die in een publiek toegankelijk pretpark plaatsen is wel echt een volgende stap. Dat snap je zelf toch ook wel?

Kinderachtige manier om die Islam erbij te slepen ook zeg...
pi_163590938
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 22:33 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Je mag best een (vermeende) kannibaal afbeelden. In een tijdschrift, of boek, de krant, whatever...

Een raciale karikatuur ervan maken en die in een publiek toegankelijk pretpark plaatsen is wel echt een volgende stap. Dat snap je zelf toch ook wel?

Hoezo is het een raciale karikatuur dan?

Ik zie het niet :'(
pi_163590981
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 22:36 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hoezo is het een raciale karikatuur dan?

Ik zie het niet :'(
Jij ziet niet dat monsieur Cannibale een raciale karikatuur is?
  donderdag 7 juli 2016 @ 22:41:05 #152
452947 frietenstamp
pi_163591136
quote:
3s.gif Op donderdag 7 juli 2016 22:01 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Efteling is een pretpark wat de beeldvorming van jonge kinderen beïnvloedt. Als je racisme effectief wil aanpakken moet dat grassroots, dus zo'n park speelt daarbij een sleutelrol. Natuurlijk bereik je er nog niets mee als kinderen thuis geïndoctrineerd worden met sociaal-darwinisme, maar daarentegen is de publieke ruimte toch iets wat bij uitstek neutraal moet zijn.
1. Een pretpark is geen publieke ruimte.
2. Pretparken zijn geen onderwijsinstellingen.
3. Er is geen sprake van racisme.

Een afbeelding van een kannibaal spreekt enorm tot de verbeelding en past goed in een spookhuis.
Wie zich aangesproken of beledigd voelt door een afbeelding in een spookhuis is een gevaar voor de samenleving en zichzelf en moet in therapie.
pi_163591151
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 22:37 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Jij ziet niet dat monsieur Cannibale een raciale karikatuur is?
Nee de stammen die dit deden waren toch ook donker?
  donderdag 7 juli 2016 @ 22:43:50 #154
452947 frietenstamp
pi_163591214
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 22:33 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Nee. Dit is geen racisme maar een cultuurkloof, ik hou het op intelligentiekloof.
pi_163591253
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 22:41 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

1. Een pretpark is geen publieke ruimte.
2. Pretparken zijn geen onderwijsinstellingen.
3. Er is geen sprake van racisme.

Een afbeelding van een kannibaal spreekt enorm tot de verbeelding en past goed in een spookhuis.
Wie zich aangesproken of beledigd voelt door een afbeelding in een spookhuis is een gevaar voor de samenleving en zichzelf en moet in therapie.
1. Jawel
2. Dat beweer ik nergens. Ze hebben echter wel een maatschappelijke verantwoordelijkheid.
3. Dat vind jij

Dat geluk over het spookhuis slast nergens op. Het is geen spookhuis. Er zijn geen geesten of vampiers. Het gaat over een neger die in Afrika een blanke gevangen neemt en wil opvreten. Zet je oogkleppen eens af man.
  donderdag 7 juli 2016 @ 22:46:09 #156
452947 frietenstamp
pi_163591291
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 22:44 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

1. Jawel
2. Dat beweer ik nergens. Ze hebben echter wel een maatschappelijke verantwoordelijkheid.
3. Dat vind jij

Dat geluk over het spookhuis slast nergens op. Het is geen spookhuis. Er zijn geen geesten of vampiers. Het gaat over een neger die in Afrika een blanke gevangen neemt en wil opvreten. Zet je oogkleppen eens af man.
|:( Doei, trol.
pi_163591328
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 22:44 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

1. Jawel
3. Dat vind jij

Wat eten kannibalen dan?
pi_163591384
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juli 2016 22:47 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wat eten kannibalen dan?
Een simpele ziel zou dus kunnen denken dat alle negers debiele kannibalen zijn, ergo racistische karikatuur.
pi_163591429
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 22:43 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Nee. Dit is geen racisme maar een cultuurkloof, ik hou het op intelligentiekloof.
Racisme heeft alles te maken met cultuur. Dus dat lijkt me uiterst correct. Jouw eigen aanname is echter puur suggestief en riekt eveneens naar racisme.
pi_163591476
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 22:48 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Een simpele ziel zou dus kunnen denken dat alle negers debiele kannibalen zijn, ergo racistische karikatuur.
Dat is toch geen racisme?

Bedoel het anders. Omdat er dus domme mensen zijn moeten we dus geen waarheden meer kunnen verkondigingen omdat zij het misschien anders begrijpen...
  donderdag 7 juli 2016 @ 22:51:55 #161
452947 frietenstamp
pi_163591508
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 22:48 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Een intelligent mens zou kunnen denken dat niet alle negers debiele kannibalen zijn, ergo geen racistische karikatuur. Snap je nu bij wie het probleem zit? (denk het niet)
pi_163591602
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 22:51 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dat is toch geen racisme?

Bedoel het anders. Omdat er dus domme mensen zijn moeten we dus geen waarheden meer kunnen verkondigingen omdat zij het misschien anders begrijpen...
Het is wel racisme. Want het beeld ontstaat dat alleen negers kannibalen zijn. Terwijl hierboven allang besproken is dat dit niet zo is. Het is een mondiaal verschijnsel, en met name hardnekkig in Azie. Daarnaast straalt de hele attractie neokolonialisme en kleinering en riduculisering van de Afrikaanse medemens uit.
  donderdag 7 juli 2016 @ 22:54:34 #163
452947 frietenstamp
pi_163591617
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 22:50 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Racisme heeft alles te maken met cultuur. Dus dat lijkt me uiterst correct. Jouw eigen aanname is echter puur suggestief en riekt eveneens naar racisme.
JIJ bent degene die ras aan intelligentie koppelt. JIJ bent de racist.
pi_163591639
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:16 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Dat is voor een maatschappij nog veel schadelijker, als er bepaalde bevolkingsgroepen anders worden benaderd of zelfs worden uitgesloten ja.
Je kunt altijd wel een reden verzinnen om je uitgesloten te voelen. Maar dat is iets anders dan uitgesloten worden.
pi_163591651
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 22:54 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Het is wel racisme. Want het beeld ontstaat dat alleen negers kannibalen zijn. Terwijl hierboven allang besproken is dat dit niet zo is. Het is een mondiaal verschijnsel, en met name hardnekkig in Azie. Daarnaast straalt de hele attractie neokolonialisme en kleinering en riduculisering van de Afrikaanse medemens uit.
Oke dus er moet een Aziaat bij.

We slaan een beetje door hoor.
pi_163591670
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 22:51 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Een intelligent mens zou kunnen denken dat niet alle negers debiele kannibalen zijn, ergo geen racistische karikatuur. Snap je nu bij wie het probleem zit? (denk het niet)
Als de PVV op 30 zetels staat, betekent dat dat 20 procent van de Nederlandse stemgerechtigden simpele zielen zijn.
pi_163591715
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 22:54 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

JIJ bent degene die ras aan intelligentie koppelt. JIJ bent de racist.
Jij bent degene die zegt dat de mensen die over deze attractie klagen niet intelligent zijn. Dan doe jij het toch juist, mallerd.
pi_163591723
Sorry verkeerde topic
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
pi_163591745
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 22:55 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Oke dus er moet een Aziaat bij.

We slaan een beetje door hoor.
Dat zou het beeld al enigszins nuanceren.
pi_163591766
quote:

[..]

En omdat ook andere kleurtjes mensen aten mag je zwarten niet als kannibaal afbeelden? Je gebruikt woorden waar je de betekenis absoluut niet van snapt.
  donderdag 7 juli 2016 @ 22:59:21 #171
452947 frietenstamp
pi_163591773
quote:

[..]

Dat beeld ontstaat niet. Dat beeld ontstaat bij jou. En je weet niet wat racisme is.
  donderdag 7 juli 2016 @ 23:00:18 #172
452947 frietenstamp
pi_163591797
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 22:57 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Jij bent degene die zegt dat de mensen die over deze attractie klagen niet intelligent zijn. Dan doe jij het toch juist, mallerd.
Wederom: dat maak JIJ ervan. Er gaat iets mis bij jouw interpretatie van de buitenwereld.
pi_163591816
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 22:58 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Buiten dat er ook andere kannibalen rond hebben gelopen of nog steeds doen waren er in bepaalde gebieden zoals Afrika en Zuid Amerika kannibalen. Deze mensen waren donker en hadden als onderdeel van hun stammen outfit een botje door hun neus.
Toch?

Moet men het dan maar niet meer uitbeelden omdat er nogal wat simpele zielen rondlopen? Maak ze slimmer, zet er wat info bij. Wie weet leren ze er nog wat van.
pi_163591840
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 22:58 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Het is een prepark vol clichés, geen wetenschappelijk essay.
pi_163591850
Let ook op hoe knap het jongetje is die naast de kannibaal zit en hoe monster-achtig de zwarte kannibaal er uit ziet:

Het zwarte personage lijkt wel een beest: laag voorhoofd, puntige tanden. Terwijl het blanke jongetje er uit ziet als een engeltje.

De 19e eeuw belde, ze willen hun attractie terug.
pi_163591869
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:02 schreef dingeman het volgende:
Let ook op hoe knap het jongetje is die bij de kannibaal op z'n schouder zit en hoe monster-achtig de zwarte kannibaal:
[ afbeelding ]

Het zwarte personage lijkt wel een beest: laag voorhoofd, puntige tanden. Terwijl het blanke jongetje er uit ziet als een engeltje.

Misschien moet dat witte mannetje weg en ook dat stomme ijsje.
  donderdag 7 juli 2016 @ 23:03:53 #177
452947 frietenstamp
pi_163591895
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:00 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Moet men het dan maar niet meer uitbeelden omdat er nogal wat simpele zielen rondlopen? Maak ze slimmer, zet er wat info bij. Wie weet leren ze er nog wat van.
Nee.
Dan hadden ze maar naar een museum moeten gaan.

Lach ze uit.
En stel ze ten toon.
pi_163591898
quote:
Let ook op hoe knap het jongetje is die naast de kannibaal zit en hoe monster-achtig de zwarte kannibaal er uit ziet:
[ afbeelding ]

Kijk hoe klein en ondergeschikt het blankje mannetje is ten opzichte van de grote sterke neger...
pi_163591909
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:04 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Kijk hoe klein en ondergeschikt het blankje mannetje is ten opzichte van de grote sterke neger...
Nja die neger ziet er nogal zwakzinnig uit moet ik wel zeggen.
  donderdag 7 juli 2016 @ 23:05:15 #180
452947 frietenstamp
pi_163591932
quote:
[ afbeelding ]

Die bolletjes ijs lijken wel tieten. Seksisme!
pi_163591942
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 22:59 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

En omdat ook andere kleurtjes mensen aten mag je zwarten niet als kannibaal afbeelden? Je gebruikt woorden waar je de betekenis absoluut niet van snapt.
Je weet helemaal niets van wat ik wel en niet snap.
pi_163591960
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:04 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nja die neger ziet er nogal zwakzinnig uit moet ik wel zeggen.
Dat wel :{
pi_163591975
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:05 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Je weet helemaal niets van wat ik wel en niet snap.
Dat weet ik wel. Ik hoef alleen je post maar te lezen.
pi_163591985
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:01 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Het is een prepark vol clichés, geen wetenschappelijk essay.
Dat is waar, maar neemt niet weg dat je niet zomaar alles kunt vertonen wat je wil zonder dat mensen daar aanstoot aannemen. Dat is in dit geval zo. Dus dan kun je twee dingen doen; het negeren of er wat aan doen. We zullen vanzelf zien wat de Efteling kiest.
pi_163591988
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:06 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Dat wel :{
Dus Dingeman heeft daar wel een punt ja.

Misschien zouden ze de attractie aangepast kunnen worden naar gewoon een kannibaal met een minder zwakzinnige look. En dat er dan nog steeds kinderen in pannetjes kunnen ronddraaien als een maaltijd voor deze kannibaal?
pi_163591992
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:04 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

inderdaad, zwarte mensen zijn iets om te vrezen blijkbaar
pi_163592011
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:06 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Dat weet ik wel. Ik hoef alleen je post maar te lezen.
Vertel me maar welk woord ik gebruik dat ik niet snap en onderbouw het inhoudelijk, in plaats je van ad hominem (zoek maar even op via google) blaaskakerij.
  donderdag 7 juli 2016 @ 23:08:58 #188
452947 frietenstamp
pi_163592027
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:07 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Dat is waar, maar neemt niet weg dat je niet zomaar alles kunt vertonen wat je wil zonder dat mensen daar aanstoot aannemen. Dat is in dit geval zo. Dus dan kun je twee dingen doen; het negeren of er wat aan doen. We zullen vanzelf zien wat de Efteling kiest.
Ergens aanstoot aan nemen doe je helemaal zelf.
pi_163592041
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:07 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Misschien zouden ze de attractie aangepast kunnen worden naar gewoon een kannibaal met een minder zwakzinnige look. En dat er dan nog steeds kinderen in pannetjes kunnen ronddraaien als een maaltijd voor deze kannibaal?
+ Kannibalen van verschillende etnische achtergronden
+ Aanpassing van de tekst van het liedje

En dan weer lekker op schoolreisje
  donderdag 7 juli 2016 @ 23:09:49 #190
452947 frietenstamp
pi_163592042
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:07 schreef dingeman het volgende:

[..]

Onzin. Er zijn ook gematigde kannibalen.
pi_163592050
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:07 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Tja, er bestaat nou eenmaal geen richtlijn voor het afbeelden van een karikatuur van een kannibaal. Dat is de vrijheid van de 'kunstenaar'.

Ik vroeg het al eens eerder in dit topic. Hoe zou je een karikatuur van een kannibaal tekenen?
pi_163592055
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:08 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ergens aanstoot aan nemen doe je helemaal zelf.
En je punt is...?
pi_163592077
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:10 schreef Montagui het volgende:

[..]

Tja, er bestaat nou eenmaal geen richtlijn voor het afbeelden van een karikatuur van een kannibaal. Dat is de vrijheid van de 'kunstenaar'.

Ik vroeg het al eens eerder in dit topic. Hoe zou je een karikatuur van een kannibaal tekenen?
Ja toch een donker persoon in een soort rieten rokje met wat versieringen op het lichaam. Rond om een grote pan.

Tenminste zo heb ik het altijd voorbij zien komen :p
pi_163592084
quote:

[..]

Hannibal Lecter
pi_163592091
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:09 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

+ Kannibalen van verschillende etnische achtergronden
+ Aanpassing van de tekst van het liedje

En dan weer lekker op schoolreisje
Ja vond die tekst sowieso zo raar vertaald dat ik er niet heel van kon maken.

Maar hoezo mag je niet gewoon alleen de Afrikaanse kannibaal uitlichten?
pi_163592098
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:11 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Hannibal Lecter
Jaaa maar dat is een hele andere :p
pi_163592110
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:07 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Er zijn altijd wel mensen te vinden die ergens aanstoot aan nemen. Als je overdrijving, hypberbolen, clichés, stereotypen en parodie wilt uitsluiten kun je theaters, pretparken, bioscopen, columnisten, moppenboeken, stripboeken, romans en spotprenten wel verbieden. Dan leef je de facto in Afghanistan of in het Isis-kalifaat. Daar heb ik weinig trek in en het merendeel van de Nederlanders ook niet. Laat de humorlozen maar vertrekken naar oorden waar mensen niet kunnen relativeren.
pi_163592113
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:12 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Jaaa maar dat is een hele andere :p
Die had ook geen pannetjes.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_163592131
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:12 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Die had ook geen pannetjes.
Nopes :P

Maar is een heel ander type kannibaal :p
pi_163592133
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:07 schreef dingeman het volgende:

[..]

Blanken zijn kleine onderkruipsels blijkbaar.
pi_163592143
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:11 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja toch een donker persoon in een soort rieten rokje met wat versieringen op het lichaam. Rond om een grote pan.

Tenminste zo heb ik het altijd voorbij zien komen :p
Dat is zo wie zo het meest aansprekend. Iedereen weet dan dat je daarmee een kannibaal bedoeld.
pi_163592161
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:11 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Hannibal Lecter
Interessante keuze. Lijkt me alleen nou niet het prototype van een karikatuur van een kannibaal.
pi_163592164
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:13 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dat is zo wie zo het meest aansprekend. Iedereen weet dan dat je daarmee een kannibaal bedoeld.
Maar dat is dan blijkbaar niet leuk genoeg voor de Efteling of te eng?
pi_163592169
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:12 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Er zijn altijd wel mensen te vinden die ergens aanstoot aan nemen. Als je overdrijving, hypberbolen, clichés, stereotypen en parodie wilt uitsluiten kun je theaters, pretparken, bioscopen, columnisten, moppenboeken, stripboeken, romans en spotprenten wel verbieden. Dan leef je de facto in Afghanistan of in het Isis-kalifaat. Daar heb ik weinig trek in en het merendeel van de Nederlanders ook niet. Laat de humorlozen maar vertrekken naar oorden waar mensen niet kunnen relativeren.
Kijk, nu maak je discussie inhoudelijk in plaats van alleen maar te roepen dat ik dingen niet snap, omdat ik ze anders zie dan jij.
pi_163592170
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:08 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Vertel me maar welk woord ik gebruik dat ik niet snap en onderbouw het inhoudelijk, in plaats je van ad hominem (zoek maar even op via google) blaaskakerij.
Blaaskakerij? Gaan we op de man spelen? _O-
pi_163592187
quote:

[..]

Meer richten op zijn kannibaal-zijn en minder op ras. En dingen die gevoelig liggen in de geschiedenis (dat zwarte mensen vroeger werden gezien als halve beesten) proberen te mijden. Zo min mogelijk op een aapje laten lijken dus.
pi_163592211
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:15 schreef dingeman het volgende:

[..]

Meer richten op zijn kannibaal-zijn en minder op ras. En dingen die gevoelig liggen in de geschiedenis (dat zwarte mensen vroeger werden gezien als halve beesten) proberen te mijden. Zo min mogelijk op een aapje laten lijken dus.
Dus die dikke lippen wat minder en geen zwakzinnige uitstraling?
pi_163592214
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:14 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

:W
Snapte je nu maar wat
Had je nu maar op google opgezocht wat ad hominem betekende...
pi_163592221
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:13 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Blanken zijn kleine onderkruipsels blijkbaar.
Het blanke jongetje op die attractie ziet er niet echt uit als een 'onderkruipsel'. Meer, zoals ik al zei, als een engeltje.
pi_163592222
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:14 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Maar dat is dan blijkbaar niet leuk genoeg voor de Efteling of te eng?
Voor de Efteling en de bezoekers wel, voor degene die 'een beetje de weg kwijt zijn' is het racisme, omdat er een donker personage uitgebeeld wordt. Dat schijnt de laatste tijd niet meer te mogen. Beetje overgewaaid uit vanuit de VS die hype, alsof de je die maatschappij 1 op 1 kunt vergelijken met de onze. Tja...
pi_163592236
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:14 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Daarnaast vertel je nog je nog steeds niet welk woord jij zo goed snapt en ik volgens jou niet (wat dus eerder op de man spelen is...)
pi_163592240
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:16 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

ja. en liever ook gewoon een normaal gebit.
pi_163592254
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:18 schreef dingeman het volgende:

[..]

Ja nja ik bedoel minder zwakzinnig dan het hele pakket :p
pi_163592255
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:17 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

:W
Snapte je nu maar wat
Had je nu maar op google opgezocht wat ad hominem betekende...
Je hebt dus echt geen gevoel voor humor. Jammer hoor. :P
  donderdag 7 juli 2016 @ 23:19:06 #215
452947 frietenstamp
pi_163592262
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:16 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Als de kannibaal niet zwakzinnig mag zijn, dan vallen wel alle negers af. _O-
pi_163592285
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:17 schreef Montagui het volgende:

[..]

Voor de Efteling en de bezoekers wel, voor degene die 'een beetje de weg kwijt zijn' is het racisme, omdat er een donker personage uitgebeeld wordt. Dat schijnt de laatste tijd niet meer te mogen. Beetje overgewaaid uit vanuit de VS die hype, alsof de je die maatschappij 1 op 1 kunt vergelijken met de onze. Tja...
Denk niet dat de Efteling het gaat aanpassen eigenlijk.
pi_163592286
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:18 schreef dingeman het volgende:

[..]

Het lijkt de Zwarte Piet discussie wel. Hier en daar wat aanpassingen en dan......is het nóg niet goed.
pi_163592302
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:19 schreef Montagui het volgende:

[..]

Het lijkt de Zwarte Piet discussie wel. Hier en daar wat aanpassingen en dan......is het nóg niet goed.
Nja je kan toch proberen om een oplossing te vinden?
pi_163592305
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:18 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Je hebt dus echt geen gevoel voor humor. Jammer hoor. :P
Alweer.... :{
pi_163592307
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:19 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Denk niet dat de Efteling het gaat aanpassen eigenlijk.
En terecht.
pi_163592340
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:19 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Dit kan je toch niet menen man, wat een figuur ben jij.... :')
pi_163592363
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:20 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ten eerste is het nooit goed en ten tweede is het proberen oplossingen te verzinnen waarbij IEDEREEN zich goed voelt...en dat kan dus never nooit niet. Er is altijd wel iemand die om de een of andere reden er aanstoot aan neemt.
pi_163592372
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:19 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

"maar verder ben ik niet racistisch hoor"
pi_163592417
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:22 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ten eerste is het nooit goed en ten tweede is het proberen oplossingen te verzinnen waarbij IEDEREEN zich goed voelt...en dat kan dus never nooit niet. Er is altijd wel iemand die om de een of andere reden er aanstoot aan neemt.
Ja klopt. Geloof dat het nu wel een kleine groep is.

Maar ik zelf vind niet vreemd om te kijken bij dit soort dingen of er tot een oplossing gekomen kan worden. Sowieso is het niet slecht als je bij dit soort geluiden van buiten af na gaat of er misschien toch wel een kern van waarheid in zit.
pi_163592426
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:20 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

De beste oplossing is dan ook dat iedereen voor zichzelf bepaalt wat ze doen 8-)

Zo ook met de efteling. Als je het racistisch vindt dan zou je bijvoorbeeld keihard dat park kunnen boycotten. Of als ZP meer je fetish is dan ga je keihard je pieten wit verven :P
Conscience do cost.
pi_163592451
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:24 schreef ems. het volgende:

[..]

De beste oplossing is dan ook dat iedereen voor zichzelf bepaalt wat ze doen 8-)

Zo ook met de efteling. Als je het racistisch vindt dan zou je bijvoorbeeld keihard dat park kunnen boycotten. Of als ZP meer je fetish is dan ga je keihard je pieten wit verven :P
Ja maar dan krijg je straks een samenleving waar iedereen maar in het rond kwetst omdat ze schijt hebben aan anderen?
pi_163592491
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:24 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja maar dan krijg je straks een samenleving waar iedereen maar in het rond kwetst omdat ze schijt hebben aan anderen?
Of we krijgen een wereld waarin kinderen leren niet de hele tijd op zoek te gaan naar dingen waar ze zich gekwetst over kunnen voelen.
Conscience do cost.
pi_163592508
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:26 schreef ems. het volgende:

[..]

Of we krijgen een wereld waarin kinderen leren niet de hele tijd op zoek te gaan naar dingen waar ze zich gekwetst over kunnen voelen.
Hmm ja das ook weer een nadeel. Laten we voor de middenweg gaan :P
  donderdag 7 juli 2016 @ 23:28:59 #229
452947 frietenstamp
pi_163592560
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:27 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee. Niet zwichten voor psychopathie.
pi_163592566
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:23 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja klopt. Geloof dat het nu wel een kleine groep is.

Maar ik zelf vind niet vreemd om te kijken bij dit soort dingen of er tot een oplossing gekomen kan worden. Sowieso is het niet slecht als je bij dit soort geluiden van buiten af na gaat of er misschien toch wel een kern van waarheid in zit.
Oh ja, ik luister altijd en probeer me in hen te verplaatsten. Het opmerkelijke is vrij vaak dat de andere partij geen enkele poging doet om terug te luisteren of zich te verplaatsen. Het is racisme, punt. Zie je nu ook weer. Deze actiegroep wil alleen maar praten vanuit het uitgangspunt dat het racisme IS. Kansloos.
pi_163592567
quote:

[..]

Er is geen middenweg. Dit is godverdomme Nederland, laat dat volk zich lekker aanpassen aan onze cultuur. Dan zal ik niet klagen over die van hun als ik een keer op vakantie ben in die ellende waar ze vandaan komen. Echt helemaal klaar met dat politiek correcte gedoe.
pi_163592587
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:29 schreef Montagui het volgende:

[..]

Oh ja, ik luister altijd en probeer me in hen te verplaatsten. Het opmerkelijke is vrij vaak dat de andere partij geen enkele poging doet om terug te luisteren of zich te verplaatsen. Het is racisme, punt. Zie je nu ook weer. Deze actiegroep wil alleen maar praten vanuit het uitgangspunt dat het racisme IS. Kansloos.
Ja dat is jammer. De mensen die er nu over zijn begonnen zijn ook geloof ik van die extreme toch?
pi_163592593
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:29 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Er is geen middenweg. Dit is godverdomme Nederland, laat dat volk zich lekker aanpassen aan onze cultuur. Dan zal ik niet klagen over die van hun als ik een keer op vakantie ben in die ellende waar ze vandaan komen. Echt helemaal klaar met dat politiek correcte gedoe.
w/
pi_163592601
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:20 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Alweer.... :{
Ik hoef mij niet aan jouw spelregels te houden. Ik vind, ad hominem, dat je een humorloos figuur bent met een gebrek aan relativeringsvermogen. Ik heb mijn inhoudelijke mening overigens al gegeven.
pi_163592616
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:30 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja dat is jammer. De mensen die er nu over zijn begonnen zijn ook geloof ik van die extreme toch?
Wie er achter zitten is nog niet bekend, maar hun opstelling is extreem ja.
pi_163592638
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:31 schreef Montagui het volgende:

[..]

Wie er achter zitten is nog niet bekend, maar hun opstelling is extreem ja.
Nja zou zo denken die saidy smeets ofzo :p

Of sidi? Geen idee hoe die gozer heet.
pi_163592654
quote:

[..]

Dat lijkt me juist hartstikke nice!

Wat sommige mensen bijvoorbeeld hebben met zwarte piet heb ik met korfbal. Na lang overwegen heb ik een geniale oplossing bedacht voor dat euvel: Ik ga zelf niet korfballen. Zo af en toe moet ik alsnog langs het nabijgelegen veld lopen en ondanks dat dat een flinke emotionele impact heeft heb ik tot noch toe weten te vermijden dat ik naar binnen loop en vraag of zich niet schamen en misschien een echte sport kunnen gaan doen.

Dat beetje tolerantie doet een mens goed 8-)
Conscience do cost.
pi_163592657
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:29 schreef Montagui het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Dit soort extremistische groeperingen moeten simpelweg verboden worden.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163592664
Je mag van alles afbeelden. Als het maar geen kleur heeft in elk geval. Wie kent er meer neutraal gekleurde dieren en karikaturen?
pi_163592665
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:32 schreef ems. het volgende:

[..]

Wat sommige mensen bijvoorbeeld hebben met zwarte piet heb ik met korfbal. Na lang overwegen heb ik een geniale oplossing bedacht voor dat euvel: Ik ga zelf niet korfballen. Zo af en toe moet ik alsnog langs het nabijgelegen veld lopen en ondanks dat dat een flinke emotionele impact heeft heb ik tot noch toe weten te vermijden dat ik naar binnen loop en vraag of zich niet schamen en misschien een echte sport kunnen gaan doen.

Ja goede dit ja.
  donderdag 7 juli 2016 @ 23:36:38 #241
452947 frietenstamp
pi_163592738
quote:

[..]

Geen speld tussen te krijgen.
pi_163592741
quote:

[..]

:)
pi_163592752
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:32 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nja zou zo denken die saidy smeets ofzo :p

Of sidi? Geen idee hoe die gozer heet.
Kan, of een Frank van der Linde, Michael van Zeijl, Christa Soeters (die van dat 4 mei gedoe), Saidy Smeek (inderdaad) of wie weet Joke Kuijt.

Ivm de anonimiteit sluit ik ook niet uit dat het een 1 of andere mediastunt kan zijn, maar het kan ook geinitieerd zijn door het stuk in NRC in april 2016 waarin de betreffende journalist als het ware 'de activisten' uitnodigt actie te ondernemen.

http://www.nrc.nl/next/20(...)-kaatsheuvel-1606182
  donderdag 7 juli 2016 @ 23:37:45 #244
452947 frietenstamp
pi_163592761
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:33 schreef Jaroon het volgende:
Je mag van alles afbeelden. Als het maar geen kleur heeft in elk geval. Wie kent er meer neutraal gekleurde dieren en karikaturen?
Alle attracties doorzichtig maken is de oplossing. Dacht eerst aan spiegels maar dat kunnen de licht-gekwetsten niet handlen vrees ik.
pi_163592783
quote:

[..]

Punt is alleen dat alleen al door te zeggen "korfbal is stom" kun je al een doodsbedreiging verwachten.
pi_163592820
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:37 schreef Montagui het volgende:

[..]

Kan, of een Frank van der Linde, Michael van Zeijl, Christa Soeters (die van dat 4 mei gedoe), Saidy Smeek (inderdaad) of wie weet Joke Kuijt.

Ivm de anonimiteit sluit ik ook niet uit dat het een 1 of andere mediastunt kan zijn, maar het kan ook geinitieerd zijn door het stuk in NRC in april 2016 waarin de betreffende journalist als het ware 'de activisten' uitnodigt actie te ondernemen.

http://www.nrc.nl/next/20(...)-kaatsheuvel-1606182
Die Christa was tijd terug bij dat programma Hollandse Zaken ofzo. Waar ze dan samen in discussie gaan. Jezus kwam niks zinnigs uit. Was zo triest.
pi_163592822
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:29 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

"Dat volk" zijn ook gewoon Nederlanders.
pi_163592832
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:39 schreef dingeman het volgende:

[..]

Punt is alleen dat alleen al door te zeggen "korfbal is stom" kun je al een doodsbedreiging verwachten.
De vergelijking slaat helemaal nergens op.
pi_163592833
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:40 schreef dingeman het volgende:

[..]

"Dat volk" zijn ook gewoon Nederlanders.
Ja, prima, gedraag je dan ook zo.
pi_163592845
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:41 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

So much for vrijheid van meningsuiting.
pi_163592891
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:40 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

De vergelijking slaat helemaal nergens op.
Oh nee?

http://www.dutchnews.nl/n(...)apers_and_commentat/
pi_163592896
Dat je wakker wordt. Dat je dan ziet dat je zwart ben en dan denkt wel gvd! Er zal toch geen karikatuur bij de Efteling zijn van mij?
  donderdag 7 juli 2016 @ 23:43:49 #253
452947 frietenstamp
pi_163592900
Aanstootvrij attractiepark voor dingeman en Ill-Skillz:

pi_163592911
quote:
quote:
Tussen zwarte piet en sport natuurlijk.
pi_163592920
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:43 schreef frietenstamp het volgende:

[ afbeelding ]
Te wit en blank.
pi_163592926
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:43 schreef frietenstamp het volgende:

[ afbeelding ]
Wel veel wit zand hoor. We moeten meer zwart zand strooien voor die arme negertjes.

Oh kut, zwart is racistisch...flikker op :'(
pi_163592942
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:44 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

[..]

Hoezo slaat het dan nergens op? Zelfs als je kritiek hebt op racistische stereotypes zonder het te willen verbieden worden mensen al hysterisch.
pi_163592947
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:41 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Hoe bedoel je ? Klagen? Das toch gewoon oerhollands ?
pi_163592958
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hoe bedoel je ? Klagen? Das toch gewoon oerhollands ?
Klagen ombeter te worden als Nederland ja, niet om onze cultuur te wissen voor 3 negers
pi_163592960
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:45 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Wel veel wit zand hoor. We moeten meer zwart zand strooien voor die arme negertjes.

Oh kut, zwart is racistisch...flikker op :'(
Ja, blanke vla en zo bla bla. :O
pi_163592968
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:39 schreef dingeman het volgende:

[..]

Hoogstens van korfballers. En daar lach ik om. Snuivend.
Conscience do cost.
pi_163592978
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:46 schreef dingeman het volgende:

[..]

Ja, blanke vla en zo bla bla. :O
No zoiets, zwarte vla had ze doen springen, blange vla en niemand geeft een neuk.
pi_163592988
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:47 schreef ems. het volgende:

[..]

Hoogstens van korfballers. En daar lach ik om. Snuivend.
Terwijl het echt een normale sport is. Maar ik vind het ook wat raar.
pi_163593020
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:46 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Klagen ombeter te worden als Nederland ja, niet om onze cultuur te wissen voor 3 negers
Het zijn Nederlanders die klagen Jij bent gefixeerd op iemands ras en zij van die ras in dit voorbeeld wil je niet erkennen als Nederlander en ook van onze cultuur
Er zijn veel meer mensen die de genoemde beelden niet leuk vinden.
Ik vind ze niet leuk....ze mogen weg van mij.
pi_163593106
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het zijn Nederlanders die klagen Jij bent gefixeerd op iemands ras en zij van die ras in dit voorbeeld wil je niet erkennen als Nederlander en ook van onze cultuur
Gelukkig is smaak persoonlijk. Als iedereen hetzelfde leuk zou vind is ook maar saai.
  donderdag 7 juli 2016 @ 23:59:19 #266
452947 frietenstamp
pi_163593186
quote:

[..]

De hele Efteling mag weg van mij. Alle pretparken mogen weg van mij.

And now we wait.....
pi_163593308
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:59 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

De hele Efteling mag weg van mij. Alle pretparken mogen weg van mij.

And now we wait.....
Het zou een oplossing zijn. Behalve Hellendoorn dan.
pi_163593332
quote:

[..]

Van mij hoeft het niet weg. Ik ben geen racist en zie het ook niet zo.
pi_163593365
Hier nog een stuk over het ontstaan van de attractie. Al vanaf het begin controversieel:

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)controversieel.dhtml

Wel apart dat wederom 'een' interpretatie (de racistische) voor vaststaande waarheid wordt aangenomen. Terwijl uit het verhaal al blijkt dat de huidige attractie al flink aangepast is n.a.v. 'klachten'.

Zoals ik al eerder zei...geen enkele aanpassing is genoeg. Je kan het nooit iedereen naar de zin maken.
pi_163593497
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 00:09 schreef Montagui het volgende:
Hier nog een stuk over het ontstaan van de attractie. Al vanaf het begin controversieel:

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)controversieel.dhtml

Wel apart dat wederom 'een' interpretatie (de racistische) voor vaststaande waarheid wordt aangenomen. Terwijl uit het verhaal al blijkt dat de huidige attractie al flink aangepast is n.a.v. 'klachten'.

Zoals ik al eerder zei...geen enkele aanpassing is genoeg. Je kan het nooit iedereen naar de zin maken.
Onzin. Kannibalen bestonden echt en zijn niet blank. Ten tweede is het duidelijk grappig bedoeld met het ijsje en de lepel. Tijd om de multiculturele samenleving af te schaffen. Ik wil de negerzoen ook terug in de schappen, een feeststol moet weer kerststol heten en de redactie van het Sinterklaasjournaal moet gestraft worden.
pi_163593614
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 00:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Onzin. Kannibalen bestonden echt en zijn niet blank. Ten tweede is het duidelijk grappig bedoeld met het ijsje en de lepel. Tijd om de multiculturele samenleving af te schaffen. Ik wil de negerzoen ook terug in de schappen, een feeststol moet weer kerststol heten en de redactie van het Sinterklaasjournaal moet gestraft worden.
Zelfs de stol mocht niet meer.
pi_163593627
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 00:23 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Zelfs de stol mocht niet meer.
Het woord 'stol'?
Waarom?
Ik weet wel dat omwille van de aanhangers van de religie van de vrede de kerststol en de paasstol definitief zijn vervangen door 'feeststol' :r
pi_163593640
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 00:23 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het woord 'stol'?
Waarom?
Ik weet wel dat omwille van de aanhangers van de religie van de vrede de kerststol en de paasstol definitief zijn vervangen door 'feeststol' :r
Dat zie ik ook als debiel.
pi_163593755
Ben benieuwd of die "pijnpunten" openbaar worden gemaakt. Tot nu toe heb ik nog niet één redelijk tegenargument gehoord.
pi_163593794
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 00:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:

.Tijd om de multiculturele samenleving af te schaffen.
Je kunt Nederland niet afschaffen ... Ken eg nie.
pi_163593813
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:44 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

[..]

Mee eens.
Als je kinderen hebt zijn zwarte Pieten sowieso overal wel een beetje, hetzij op school/ tv/ buren/ in winkelcentra, te zien.

Als de Efteling je niet aanstaat ga je naar Sprookjeswonderland, Duinrell of Slagharen toch?
Bovendien zijn er allerlei karikaturen in het park. Dan kan je ook zeggen dat iedere Hollander een dikke, luie matroos is die van afval houdt. :')

En het belachelijke is, dat een kleine en extreme groep dit vreselijk aan het uitvergroten is.
pi_163593827
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 00:23 schreef JanKorteachternaam het volgende:

Ik weet wel dat omwille van de aanhangers van de religie van de vrede de kerststol en de paasstol definitief zijn vervangen door 'feeststol' :
Hoezo definitief ?
Is er een wet aangenomen door de Tweede Kamer ofzo?
  vrijdag 8 juli 2016 @ 00:37:41 #278
452947 frietenstamp
pi_163593841
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 00:32 schreef RobbieRonald het volgende:
Ben benieuwd of die "pijnpunten" openbaar worden gemaakt. Tot nu toe heb ik nog niet één redelijk tegenargument gehoord.
Het beste argument hier is dat laagbegaafden zouden kunnen denken dat het om een afbeelding van hen zelf gaat.
pi_163593855
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 00:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hoezo definitief ?
Is er een wet aangenomen door de Tweede Kamer ofzo?
Zo heet het nu.......
pi_163593863
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 00:37 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Het beste argument hier is dat laagbegaafden zouden kunnen denken dat het om een afbeelding van hen zelf gaat.
Dat is dan een belediging van zwarte mensen.
pi_163593870
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 00:40 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is dan een belediging van zwarte mensen.
Zo is het ook bedoeld door den spreker
pi_163593874
Hoe zou het gaan met de Jodenkoek?
pi_163593909
Wij aten thuis soms matses. Zal ook wel niet meer mogen.
pi_163593966
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 00:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je kunt Nederland niet afschaffen ... Ken eg nie.
Nederland is al afgeschaft. In de jaren '70 al.
pi_163594004
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 00:49 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nederland is al afgeschaft. In de jaren '70 al.
Wakker worden... Je zit weer in je eigen nachtmerrie.
Nederland kan niet afgeschaft worden. Ik was er net nog.
pi_163594013
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 00:44 schreef Jaroon het volgende:
Wij aten thuis soms matses. Zal ook wel niet meer mogen.
erg he? die regering verbiedt van alles ..
het gerucht gaat dat ze ook Nederland hebben afgeschaft....
pi_163594020
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 00:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

erg he? die regering verbiedt van alles ..
het gerucht gaat dat ze ook Nederland hebben afgeschaft....
Je kan ze gewoon nog kopen ;)
pi_163594089
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 00:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zo is het ook bedoeld door den spreker
Aangezien we niet weten wie er achter deze actiegroep zitten kunnen de 'laagbegaafden' ook blanken zijn.
pi_163594103
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 00:53 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wakker worden... Je zit weer in je eigen nachtmerrie.
Nederland kan niet afgeschaft worden. Ik was er net nog.
Nederland bestaat niet meer. Er is geen cultuur meer. En de laatste restjes - kerstbomen, zwarte piet - zijn inmiddels ook opgeruimd.
pi_163594109
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 01:02 schreef Montagui het volgende:

[..]

Aangezien we niet weten wie er achter deze actiegroep zitten kunnen de 'laagbegaafden' ook blanken zijn.
Die bestaan.
pi_163594114
quote:
Pretpark de Efteling in Kaatsheuvel, gaat binnenkort alle prullenbakken en andere beelden van Holle Bolle Gijs vervangen door een magerder exemplaar. “Er zijn veel klachten binnen gekomen van mensen die lijden aan obesitas”, aldus Jeroen van der Veer van de Efteling, “Zij vinden Holle Bolle Gijs een belediging en een teken van gebrek aan respect. Daar hadden wij nooit eerder over nagedacht, maar na de klachten over mogelijk racisme in de atracties Monsieur Cannibale en Carnaval Festival, regende het uiteindelijk klachten over Holle Bolle Gijs.”

De Efteling heeft aangegeven binnenkort gesprekken te hebben met de actiegroep Liliputters (die de kabouters bij Sneeuwwitje een belediging vinden), de Dierenbescherming (die de stigmatisering van de boze wolf en de zeven geitjes niet vinden kunnen), Waterschap Midden-Brabant (wegens overmatig watergebruik bij de Indische Waterlelies en de Piranha) en Centraal Overleg Asielzoekers (die vinden dat de Laven best hun zolder ter beschikking kunnen stellen voor tijdelijke opvangplekken).
bron
pi_163594122
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 01:05 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

;)
pi_163594126
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 01:06 schreef Jaroon het volgende:

[..]

;)
Was die al langs geweest?
pi_163594129
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 01:08 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Was die al langs geweest?
Niet zover ik heb gezien.
pi_163594148
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 01:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nederland bestaat niet meer. Er is geen cultuur meer. En de laatste restjes - kerstbomen, zwarte piet - zijn inmiddels ook opgeruimd.
Johhhh..... open je ogen. Kijk eens om je heen....Je bent nog steeds in je eigen nachtmerrie .
pi_163594151
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 01:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Johhhh..... open je ogen. Kijk eens om je heen....Je bent nog steeds in je eigen nachtmerrie .
Kap eens met het ontkennen van de multiculturele ellende. Of liggen de negerzoenen en kerststollen nog wel in de schappen?
pi_163594157
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 01:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wees wel eerlijk. Zie dan ook dat er gezeken wordt over niets.
pi_163594166
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 01:08 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Niet zover ik heb gezien.
quote:
Dit verhaaltje staat sinds dinsdag op de site 'Presszine' en doet het bijzonder goed op social media. Al meer dan 1500 keer gedeeld en meer dan 7000 likes of boze gezichtjes. Maar klopt het ook? Nee, natuurlijk niet. De kop doet het goed en lijkt overtuigend, maar wie verder leest, ziet al snel dat het om een satirisch bericht gaat. Er bestaat geen 'Jeroen van der Veer' bij de Efteling (wel voorheen bij Shell) en de Dierenbescherming is de laatste die moeilijk doet over stigmatisering van de boze wolf.
bron
pi_163594167
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 01:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Kap eens met het ontkennen van de multiculturele ellende. Of liggen de negerzoenen en kerststollen nog wel in de schappen?
Ik ontken je nachtmerrie .. dat jij denkt dat Nederland afgeschaft is.
En als Nederland al is afgeschaft ., dan kan het geen tweede keer afgeschaft worden zoals je wilt..
Je denkt dus irrationeel. Normaal voor wie een nachtmerrie maakt, dat wel.
pi_163594174
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 01:12 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wees wel eerlijk. Zie dan ook dat er gezeken wordt over niets.
Jan met die achternaam zeikt ook over niets. Dat bedoelde ik toch
pi_163594179
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 01:13 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

[..]

Ik ken het niet. Het lijkt mij grappig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')