Ik heb zelf een idee voor een karakter verzonnen. Hij heet Moshe Shecklestein:quote:Actiegroep wil einde aan racistische attracties in Efteling
Actiegroep Stop Oppressive Stereotypes wil dat pretpark De Efteling stopt met enkele racistische attracties die in het park te zien zijn. De Efteling zelf heeft nu laten weten graag met de actiegroep in gesprek te gaan om te kijken of er een oplossing gevonden kan worden. Dat meldt Nu.nl.
Op Facebook schrijft de actiegroep:
“ Onderdrukkingen beginnen met stereotyperingen. Efteling zou dit soort zaken zelf kunnen weten wanneer ze hier geld aan uitgeven. Niet-witte kinderen zijn voor Efteling helaas niet belangrijk genoeg om geld aan uit te geven. Ze reduceren ze liever tot stereotyperingen want daar verdienen ze geld mee. ”
Het gaat dan vooral om de atracties Monsieur Cannibale en Carnaval Festival. De eerste is een grote kannibaal – een stereotypering van een zwarte man – omringd door kookpotten, de tweede is een collectie van 275 poppen, met daarin vijf donkere figuren: Afrikaanse bosjesmannen.
Tegenover Nu.nl zegt een woordvoerder van het pretpark in Kaatsheuvel dat de Efteling graag ‘een dagje uit wil zijn voor iedereen, ongeacht geslacht, ras, politieke of seksuele voorkeur’. Om die reden wil het park nu met de actiegroep in gesprek. ‘We horen graag wat de pijnpunten zijn, zoals we dat bij elke klacht doen.’
De woordvoerder laat ook weten dat het niet de eerste klachten zijn die De Efteling over dit onderwerp ontvangt. ‘Maar het zijn er nooit heel veel geweest’.
In februari dit jaar haalde Monsieur Cannibale de Amerikaanse krant Wall Street Journal. Daarin schreef journaliste Gisela Williams over haar ervaringen in het pretpark:
“ Bij de attractie Monsieur Cannibale was een enorme figuur met een koksmuts op zijn hoofd en een lepel door zijn neus. Een racistische stap terug naar de tijd van de VOC. ”
Bron: Joop.nl
Omdat ik er iets mee probeer aan te tonen.quote:Op donderdag 7 juli 2016 12:54 schreef truthortruth het volgende:
Ik wist niet dat er bij de attractie een Surinaamse vlag hing en kleine wasjes/grote wasjes werd afgespeeld en uit slaapbedjes bestond? Vervelend trouwens om over dit soort stereotypen te spreken, ik vind het absoluut niet kloppen. Waarom jij wel TS ?
Zoals?quote:Op donderdag 7 juli 2016 12:55 schreef dingeman het volgende:
[..]
Omdat ik er iets mee probeer aan te tonen.
quote:Op donderdag 7 juli 2016 09:41 schreef dingeman het volgende:
[..]
De blanke poppen in de Efteling zijn allemaal heel erg verschillend, dat maakt de poppen al veel menselijker. Sommige hebben zelfs een naam (Holle Bolle Gijs).
Die kannibaal is gewoon een enge aap-achtige pop die een zwarte man moet voorstellen.
Ik snap niet waarom mensen dit soort karikaturen willen verbieden. Je kunt mensen niet figuurlijk gezien inwikkelen in bubbeltjesplastic. Maar het is verder wel een racistische karikatuur natuurlijk, en ik snap wel dat sommige donkere mensen moeite hebben om hun kindje in één van die kookpotten te zetten.
Als er een pop stond met een grote neus en een keppeltje waar je geld in moet doen zodat hij gaat dansen op 'Hava Nagila', dan was die pop al vrij snel verdwenen.
Maar goed, als de Efteling zichzelf in de markt wil zetten als oubollig en racistisch moeten ze dat lekker zelf weten.
Er is racisme genoeg, en zeker hier op fok. Maar dit is toch echt 'in the eye of the beholder' . Er is werkelijk niet iets of iemand die ik kan koppelen aan dat karikatuur.quote:
Idd, net als die joodse karikatuur in de OP.quote:Op donderdag 7 juli 2016 13:07 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het is gewoon een karikatuur van iets. Zo werkt dat.
Een karikatuur is heel vaak gekoppeld aan echte mensen ...quote:Op donderdag 7 juli 2016 13:07 schreef Danny86 het volgende:
Mensen die echte mensen koppelen aan een karikatuur zijn misdadigers.
Daar ga ik aangifte tegen doen.
Je chargeert nogal, maar het zou me niet verbazen als er een vergelijkbaar ogend karakter in Fata Morgana staat, eigenlijk.quote:Op donderdag 7 juli 2016 12:46 schreef dingeman het volgende:
Ik heb zelf een idee voor een karakter verzonnen. Hij heet Moshe Shecklestein:
[ afbeelding ]
Het hangt er een beetje vanaf. De karikatuur van een Nederlander in Thailand is iemand in zijn trainingspak die 50 is en een meisje aan de hand heeft van 20quote:Op donderdag 7 juli 2016 13:08 schreef dingeman het volgende:
[..]
Idd, net als die joodse karikatuur in de OP.
Ook een goed vb.quote:Op donderdag 7 juli 2016 13:10 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Je chargeert nogal, maar het zou me niet verbazen als er een vergelijkbaar ogend karakter in Fata Morgana staat, eigenlijk.
Ik ben ooit in een 'cultureel dorp' in Zuid-Afrika geweest, waar traditionele dorpjes waren nagebouwd en acteurs in bijbehorende traditionele kledij rondliepen. Uiteraard vooral een toeristenattractie, maar ik vond de mensen die daar rondlopen best een beetje lijken op de 'Afrikanen' in Carnaval Festival. Net zoals de mensen die voor toeristen in Volendamse klederdracht rondlopen best wat weg hebben van de 'Nederlanders' daar.
Klopt, het is een karikatuur. Daarom is het belangrijk dat je begrijpt dat die karikatuur niet op iedereen slaat. Als je echter een hele groep echte mensen gaat bestempelen als die karikatuur heb je een probleem.quote:Op donderdag 7 juli 2016 13:09 schreef dingeman het volgende:
[..]
Een karikatuur is heel vaak gekoppeld aan echte mensen ...
En blijft een karikatuur. Dat is de functie.quote:Op donderdag 7 juli 2016 13:09 schreef dingeman het volgende:
[..]
Hoe zou jij een karikatuur van een kannibaal tekenen?quote:Op donderdag 7 juli 2016 13:09 schreef dingeman het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 7 juli 2016 13:02 schreef dingeman het volgende:
Die kannibaal is gewoon een enge aap-achtige pop die een zwarte man moet voorstellen.
Maar waarom is die dan niet blank, zoals alle andere figuren in de Efteling? (Behalve Carnaval Festival)quote:Op donderdag 7 juli 2016 13:44 schreef frietenstamp het volgende:
[..]![]()
Nee. De kannibaal moet een kannibaal voorstellen.
Wat begrijp je daar niet aan?
Omdat kannibalisme voor kwam in Afrika en vooral Nieuw-Guinea.quote:Op donderdag 7 juli 2016 13:46 schreef Physsic het volgende:
[..]
Maar waarom is die dan niet blank, zoals alle andere figuren in de Efteling? (Behalve Carnaval Festival)
Waarom is gras groen?quote:Op donderdag 7 juli 2016 13:46 schreef Physsic het volgende:
[..]
Maar waarom is die dan niet blank, zoals alle andere figuren in de Efteling? (Behalve Carnaval Festival)
Wat doet dat er toe? Ik dacht dat het een fictieve sprookjeswereld was.quote:Op donderdag 7 juli 2016 13:47 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Omdat kannibalisme voor kwam in Afrika en vooral Nieuw-Guinea.
je wil dat ik mijn bek hou he?quote:Op donderdag 7 juli 2016 13:48 schreef frietenstamp het volgende:
OMG Hoeveel van deze achterlijkheid gaan we nog importeren?
Het is grappig omdat deze vragen en opmerkingen een stuk meer van racisme weg hebben dan een negerpop in de efteling.quote:Op donderdag 7 juli 2016 13:46 schreef Physsic het volgende:
[..]
hoezo?quote:Op donderdag 7 juli 2016 13:50 schreef ems. het volgende:
[..]
Het is grappig omdat deze vragen en opmerkingen een stuk meer van racisme weg hebben dan een negerpop in de efteling.
quote:Op donderdag 7 juli 2016 12:46 schreef dingeman het volgende:
Ik heb er ook een attractie omheen verzonnen. Je moet in een bak staan en dan moet je zoveel mogelijk geld graaien, voordat Moshe dat heeft gedaan.
Dat is een zinnig antwoord.quote:Op donderdag 7 juli 2016 13:47 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Omdat kannibalisme voor kwam in Afrika en vooral Nieuw-Guinea.
Je begrijpt me verkeerdquote:Op donderdag 7 juli 2016 13:51 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Hallo Sylvana. JIJ legt de link tussen achterlijkheid en ras. Niet ik.
Ja zag ik later, had het al verwijderd. Pies.quote:Op donderdag 7 juli 2016 13:54 schreef ems. het volgende:
[..]
Je begrijpt me verkeerdIk ben van mening dat mensen die zich blindstaren op dat zo'n kannibaal toevallig zwart is de personen zijn die racistisch denken. Met de poppen an sich is natuurlijk niets mis voor de niet-racistische mens.
Je had nog niet door dat die hele attractie is gebaseerd op stereotypes? Pijnlijk...quote:Op donderdag 7 juli 2016 13:48 schreef dingeman het volgende:
[..]
Wat doet dat er toe? Ik dacht dat het een fictieve sprookjeswereld was.
Het waren toch niet alleen maar die gekke negers. Ze hebben dus een punt, er moet een witte kannibaal bij.quote:Medisch kannibalisme[bewerken]
Kannibalisme kwam niet alleen voor in verre landen, maar ook in Europa en zelfs in de hoogste kringen. In zijn boek "Mummies, Cannibals and Vampires" (2011) laat Richard Sugg zien dat de praktijk van het eten van menselijke resten en drinken van bloed om medische redenen tot in de achttiende eeuw een wijdverbreid verschijnsel was, en onder de armen zelfs tot in de tijd van koningin Victoria. Onder de gebruikers waren mensen van koninklijk bloed, maar ook mensen uit de hoge kringen. Volgens Suggs gebruikte men het mos op schedels om neusbloedingen te lijf te gaan. In de hoogtijdagen van het medisch kannibalisme deed men er niet moeilijk over lijken op te graven, aldus Suggs, en een van de belangrijkste exportproducten van Ierland naar Engeland waren schedels. Ook schrijft hij dat men bij onthoofdingen er vaak als de kippen bij was om het bloed op te vangen of op te vegen, omdat men dacht dat het ziektes kon genezen, zoals epilepsie.[2]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kannibalisme
Klopt ja.quote:Op donderdag 7 juli 2016 13:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het waren toch niet alleen maar die gekke negers. Ze hebben dus een punt, er moet een witte kannibaal bij.
En ook blanken waren slaven....quote:Op donderdag 7 juli 2016 13:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het waren toch niet alleen maar die gekke negers. Ze hebben dus een punt, er moet een witte kannibaal bij.
Zoals mensen ook met kalkoenen doen.quote:Krijgsgevangenen werden door de overwinnaars meegenomen en werden weken- of zelfs maandenlang vetgemest en zeer goed behandeld. Ze kregen zelfs een lokale vrouw toegewezen. Uiteindelijk werden ze tijdens grote feestelijkheden geslacht en opgegeten.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kannibalisme
Dan gaan ze weer zeiken dat er voor iedereen gekke stereotiepen zijn gemaakt behalve voor zwarten.quote:Op donderdag 7 juli 2016 13:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 7 juli 2016 13:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Volgens mij las ik ergens dat dat ijsje er later bij is gezet omdat er al een keer klachten waren?quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:06 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Waardeloze kannibaal trouwens, met z'n homo ijsje. DAAR zou ik een klacht over indienen.
Da's de saté voor de kannibaal. Schande. White lives matter.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:05 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oh er zit er 1 bij![]()
Nou dan is het nu opgelost toch?
Of is dat de witte kolonialist?
quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:07 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Da's de saté voor de kannibaal. Schande. White lives matter.
Dat is de attractie juist. Ronddraaiende potten met gillende kinderen erinquote:Op donderdag 7 juli 2016 14:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]![]()
Ik ben er nooit geweest maar is er ook zo;n grote pot met het 'eten' ?
Ik zeg immers ook dat het van mij niet verboden hoeft te worden. Maar dat ik me wel goed kan voorstellen dat sommige mensen het als kwetsend ervaren.quote:Op donderdag 7 juli 2016 13:55 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Je had nog niet door dat die hele attractie is gebaseerd op stereotypes? Pijnlijk...
Kijk, als stereotypes bij wet verboden zouden zijn had je een goed punt gehad. Maar dit gebeurt overal. In Hollywood films, waar negers de stoere mannen uithangen. Zet een random videoclip aan van een Amerikaanse hiphop artiest en de ene na de andere stereotypering vliegt voorbij.
Ik hoop dat de actiegroep beseft dat door het afzetten tegen dit soort stereotyperingen in een pretpark er juist meer racisme wordt ontketent lijkt het. Het doet de integratie van allochten meer schade dan dat ze er baat bij hebben.
Gahahaha oke. Ja ben nooit in die attractie geweest.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:10 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Dat is de attractie juist. Ronddraaiende potten met gillende kinderen erin
Als dat zo is , is dat een goede reden om te zeiken.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:04 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Dan gaan ze weer zeiken dat er voor iedereen gekke stereotiepen zijn gemaakt behalve voor zwarten.
Zo blijf je bezig.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Als dat zo is , is dat een goede reden om te zeiken.
Dat is voor een maatschappij nog veel schadelijker, als er bepaalde bevolkingsgroepen anders worden benaderd of zelfs worden uitgesloten ja.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:04 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Dan gaan ze weer zeiken dat er voor iedereen gekke stereotiepen zijn gemaakt behalve voor zwarten.
Als we de lijn van de klacht doorzetten is heel Fata Morgana natuurlijk racisme.quote:Op donderdag 7 juli 2016 13:10 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Je chargeert nogal, maar het zou me niet verbazen als er een vergelijkbaar ogend karakter in Fata Morgana staat, eigenlijk.
Doen ze in Afrika nog steeds, dus ook een zwartje erbij danquote:Op donderdag 7 juli 2016 14:16 schreef Yasmin23 het volgende:
Misschien dat de Efteling wat blanke poppen kan maken die heksen op de brandstapel gooien?
Nja zij hebben al de kannibaal. :pquote:Op donderdag 7 juli 2016 14:18 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Doen ze in Afrika nog steeds, dus ook een zwartje erbij dan
Ja maar ik wil ook iets 'slechts' .quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:21 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
En wij de klompenmeisjes en de molens. Eigenlijk kun je het nooit goed doen.
Oh zo. Misschien iets met een VOC thema.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:22 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar ik wil ook iets 'slechts' .
Nja dat zal ook niet in goede aarde vallen :pquote:Op donderdag 7 juli 2016 14:24 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Oh zo. Misschien iets met een VOC thema.
Fata morgana is meer een fantasiewereld.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:32 schreef Yasmin23 het volgende:
Is dit trouwens de enige attractie die verwijst naar Afrika? Ik zie die Fata Morgana voorbij komen en die ene met klompen. Is het een soort reis door de wereld iets?
Fata Morgana wordt in tekenfilms en dergelijke vaak afgespiegeld als een oase in een woestijn.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:32 schreef Yasmin23 het volgende:
Is dit trouwens de enige attractie die verwijst naar Afrika? Ik zie die Fata Morgana voorbij komen en die ene met klompen. Is het een soort reis door de wereld iets?
De vliegende hollander heeft best wel een VOC thema, inclusief een een knipoog naar het logo. En het Schommelschip ook wel trouwens.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:24 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Oh zo. Misschien iets met een VOC thema.
Net snel door dat filmpje heen gegaanquote:Op donderdag 7 juli 2016 14:41 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Fata morgana is meer een fantasiewereld.
Carnaval Festival is een reis langs allerlei culturen/werelden.
Nee, die staat buiten ergens.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:45 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Net snel door dat filmpje heen gegaan
Dus de kannibaal is geen onderdeel van de Carnaval Festival attractie?
Ja maar ook die staat dus los van de Carnaval Attractie?quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:43 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Fata Morgana wordt in tekenfilms en dergelijke vaak afgespiegeld als een oase in een woestijn.
Het thema van het stuk daar is Het sprookje van 1001 nachten (sprookjes uit het Midden Oosten dus).
Die combinatie is dus vrij makkelijk uitlegbaar.
Hmm, nu je het zegtquote:Op donderdag 7 juli 2016 14:44 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
De vliegende hollander heeft best wel een VOC thema, inclusief een een knipoog naar het logo. En het Schommelschip ook wel trouwens.
Oke. Anders zou je nog kunnen zeggen dat overal positieve voorbeelden worden gegeven en zodra ze bij Afrika komen ze een kannibaal te zien krijgen :pquote:
Die attractie is er al in de Efteling: Hans en Grietje.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:01 schreef Yasmin23 het volgende:
Het is wel zeer fascinerend
[..]
Zoals mensen ook met kalkoenen doen.
Wanneer was jij voor het laatst in de Efteling? Fata Morgana gemist, bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 7 juli 2016 13:46 schreef Physsic het volgende:
[..]
Haha, ik weet alleen van de kannibaal en de 5 bosjesmannen in Carnaval Festival. Simpelweg omdat alleen daar klachten over zijn.quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:17 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Wanneer was jij voor het laatst in de Efteling? Fata Morgana gemist, bijvoorbeeld?
Schijnbaar is het dus een aparte attractie. Tenminste dat zeggen de users hierboven.quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:21 schreef Physsic het volgende:
[..]
Haha, ik weet alleen van de kannibaal en de 5 bosjesmannen in Carnaval Festival. Simpelweg omdat alleen daar klachten over zijn.
Zelf heb ik daar nooit op die manier naar gekeken. Die kannibaal heb ik volgens mij uberhaupt nooit gezien.
Hahaha, heb je die hele video + blije muziek voor niks moeten aanzien/horen.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:45 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Net snel door dat filmpje heen gegaan
Dus de kannibaal is geen onderdeel van de Carnaval Festival attractie?
Ja, klopt.quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:21 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Schijnbaar is het dus een aparte attractie. Tenminste dat zeggen de users hierboven.
Ja heel ander gebied. Why??quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:45 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar ook die staat dus los van de Carnaval Attractie?
Ben er vroeger toen ik klein was een keer geweest. Enige wat ik mij herinner is de Python.quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:26 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, klopt.
Het zijn draaiende keteltjes.
[ afbeelding ]
Die keteltjes draaien om hun eigen as, en volgens mij draait het hele gedoe ook om de kannibaal heen. (Denk ik)
Soort kermisattractie.
Edit:
Oooh, wacht! Volgens mij kan je die ketels zelf draaien door zo'n 'tafeltje' in het midden. Kan je de snelheid zelf bepalen.
Nou als het onderdeel was geweest van een reis langs verschillende culturen/volken zou je kunnen zeggen dat het raar is dat er dan bij het Afrikaanse continent iets negatiefs is afgebeeld maar dat is dus niet zo.quote:
Als je in de baron op de eerste rij hebt gezeten wil je nooit meer in te pythonquote:Op donderdag 7 juli 2016 15:28 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ben er vroeger toen ik klein was een keer geweest. Enige wat ik mij herinner is de Python.
Ik vind het dus serieus een leuke attractie :p
Ja geloof niet dat die er toen al was :pquote:Op donderdag 7 juli 2016 15:32 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Als je in de baron op de eerste rij hebt gezeten wil je nooit meer in te python
Eens.quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:30 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou als het onderdeel was geweest van een reis langs verschillende culturen/volken zou je kunnen zeggen dat het raar is dat er dan bij het Afrikaanse continent iets negatiefs is afgebeeld maar dat is dus niet zo.
Dat was een simpele vraag. Geen verwijt. Ik probeerde te achterhalen waarom het nou precies racistisch zou zijn.quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:34 schreef MadJackthePirate het volgende:
De mensen in dit topic soms! "Maar waarom is hij dan niet blank zoals de rest van de efteling?"
Oke we maken alle figuren en personages in de efteling roomblank!
"Dat is racisme, hoezo zitten er geen zwarte personages in?"
Heb die zwarte mannetjes met neusringen dus gemist in het filmpjequote:Op donderdag 7 juli 2016 15:34 schreef Physsic het volgende:
[..]
Eens.Daarom begrijp ik ook niet wat het probleem is met die 5 zwarte mannetjes in carnaval festival. Of zijn er in Afrika geen stammen (meer) waar mensen een neusring hebben, omdat de neusring een zware negatieve betekenis heeft gekregen?
Volgens mij gaat het om deze:quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:36 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Heb die zwarte mannetjes met neusringen dus gemist in het filmpjeMaar dat zou gewoon moeten kunnen toch.
Maar het is niet de eerste keer dat er over de kannibaal wordt geklaagd dus probeer in te zien waarom. Maar ik zie het nog niet.
Een aap met een hoedje :pquote:Op donderdag 7 juli 2016 15:37 schreef Physsic het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het om deze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Laat ze lekker, hoe minder van dit soort achtelijk volk in de Efteling hoe minder lang je in de rij hoeft te staanquote:Op donderdag 7 juli 2016 15:34 schreef MadJackthePirate het volgende:
De mensen in dit topic soms! "Maar waarom is hij dan niet blank zoals de rest van de efteling?"
Het gaat niet om de aap! Dat is wel een erg racistische manier van denken van jou.quote:
Wat is dat grote ding dan achter die poppetjes?quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:42 schreef Physsic het volgende:
[..]
Het gaat niet om de aap! Dat is wel een erg racistische manier van denken van jou.
Het gaat natuurlijk om de poppetjes.
Hier komt de dubbele agenda van huilnegers weer om de hoek kijken.quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:34 schreef MadJackthePirate het volgende:
Welke taal is dat liedje normaal?quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:51 schreef Jazzpert het volgende:
Vertaling van het liedje dat bij Monsieur Cannibale afgespeeld wordt;
Vertaling van: Efteling - Monsieur Cannibale
Hij vertrok naar Afrika met zijn vrachtwagen om op vlinders te jagen in Afrika
De kannibalen behandelen hem als spion en houden hem zonder plichtplegingen aan
Hij probeert met ze te praten in het Engels, Spaans, Portugees, Chinees
Maar als hij ziet dat hun kaken zich openen, begint hij te krijsen van angst
Oh, meneer de kannibaal, ik wil niet sterven
Meneer de kannibaal laat me gaan
Hij laat ze zijn aansteker, zijn pen, zijn horloge en de foto's van zijn vrouw zien
Hij zingt voor hen een aria van Gounod, liedjes van Adamo
Hij laat ze kranten uit Parijs zien, niemand reageert ook maar
Wanhopig haalt hij tijdschriften vol naakte meiden tevoorschijn en zegt
Als de grote baas die tijdschriften in het oog krijgt en al die naakte meiden ziet lacht hij
Maar in zijn hoofd komt een absurd en bizar idee op
In een hut, die zij harem is, leidt hij zelf de vent binnen
Die, bij het zien van de vrouwen die zich met veel trek op hem storten, krijst
Acht dagen lang blijft hij opgesloten en moet zich tevergeefs verdelen
En hoewel hij niet erg dik was verloor hij 20 kilo op z'n minst
Als het moment aanbreekt, dat de grote baas met een gebaar hem te verstaan geeft: Vertrek
Neem je vrachtwagen en ga terug naar huis, schreeuwt de arme man: Nooit
Oh, meneer de kannibaal, ik wil niet vertrekken
Meneer de kannibaal ik zou veel liever sterven
Meneer de kannibaal ding ding ding ding dong
Ik wil niet meer vertrekken Ding dong dong dong dong dong
Meneer de kannibaal ding ding ding ding dong
Ik wil niet meer vertrekken bomb bomb bomb bomb
Ik vind het discriminatie dat ze aannemen dat alle blanken altijd met porno boekjes op zak lopen.
Die kanibaal met z'n kookpot is toch ook fantasie...quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:41 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Fata morgana is meer een fantasiewereld.
Mensen die het racistisch vinden leven in een fantasiewereld.quote:Op donderdag 7 juli 2016 16:38 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Die kanibaal met z'n kookpot is toch ook fantasie...
Ja maar daar ging het niet over.quote:Op donderdag 7 juli 2016 16:38 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Die kanibaal met z'n kookpot is toch ook fantasie...
De meeste gekleurden die ik ken, hebben er totaal geen moeite mee.quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:48 schreef Danny86 het volgende:
[..]
Hier komt de dubbele agenda van huilnegers weer om de hoek kijken.
"Zoveel mogelijk gebied veroveren maar alleen als het voordelig uitkomt" is het thema. Kortom, zeiken als ergens niet genoeg negers zijn, en tegelijkertijd zeiken als ze er wel zijn maar die neger ze niet aanstaat.
Kijk naar de bedreigingen aan het adres van the Walt Disney company toen ze "The princess and the frog" gingen maken. Medewerkers werden met de dood bereigd omdat Tiana in het eerste script een werkster was (net zoals assepoester en sneeuwwitje). Een zwarte hoofdpersoon mocht alleen als het een prinses was. Dubbele agenda. Walgelijk.
Zij denken wel dat ze voor alle gekleurden spreken.quote:Op donderdag 7 juli 2016 16:50 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
De meeste gekleurden die ik ken, hebben er totaal geen moeite mee.
Denk dat dit weer om een kleine groep aandachttrekkers gaat hoor.
Heel irritant, zij moeten niet voor alle gekleurden spreken.
twitter:Prachtnegerin twitterde op woensdag 06-07-2016 om 17:32:10@RobertHvanG Ik ben net mijn Afrikaantjes op het balkon water aan het geven;-) @IJzervreter010 reageer retweet
Dit soort shit is gewoon vreselijk.quote:Op donderdag 7 juli 2016 16:57 schreef Physsic het volgende:
[..]
Zij denken wel dat ze voor alle gekleurden spreken.
Er is een donkere vrouw die zich op Twitter @prachtnegerin noemt. Zij heeft ook wel 'ns voor Zwarte Piet gespeeld en daar een trotse Tweet over geplaatst.
Je moest 'ns weten hoeveel bagger zij over zich heen krijgt vanwege haar naam en die tweet over ZP.twitter:Prachtnegerin twitterde op woensdag 06-07-2016 om 17:32:10@RobertHvanG Ik ben net mijn Afrikaantjes op het balkon water aan het geven;-) @IJzervreter010 reageer retweet
![]()
De blanke is het slachtoffer van de zwarte kannibaal en wederom claimt de neger de slachtofferrol.quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:51 schreef Jazzpert het volgende:
Vertaling van: Efteling - Monsieur Cannibale
Dat mensen haar aanvallen om die redenen, bedoel je? Vind ik ook.quote:Op donderdag 7 juli 2016 17:01 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Dit soort shit is gewoon vreselijk.
Ja tuurlijk. Alsof zij en de meerderheid van de gekleurden geen eigen mening kunnen hebben.quote:Op donderdag 7 juli 2016 17:11 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dat mensen haar aanvallen om die redenen, bedoel je? Vind ik ook.
Zelf is ze heel nuchter, zoals je in die Tweet ziet. Ik zag nog een andere Tweet waarin ze zegt dat ze zelf is afgestaan vanwege haar huidskleur.
Grappig dat in die 30 jaar geen enkele "neger" er wat tegen gedaan heeft. Tot nu dan, nu we dit soort figuren een podium geven.quote:Op donderdag 7 juli 2016 21:30 schreef Ill-Skillz het volgende:
Monsieur Kannibaal vind ik best een terechte klacht. Dan kun je het wel proberen recht te breien, maar dat komt toch niet zo goed uit de verf.
Je kan het eerder zien als... een pretpark gelegen in een land waarin de meerderheid van de bevolking zwart is. Vervolgens is daar een attractie waar je in gaat zitten, waarbij constant een liedje 'Monsieur Slavernij' wordt gedraaid. In de attractie word je gevangen gezet in een soort kooi en verkocht op de slavenmarkt. Heel tof. En bovenaan is een blank mannetje afgebeeld met een schepnet. En hij kijkt heel boos.
Ok, het is best een crappy vergelijking. Maar hoe zou je je in die situatie voelen als je daar als bijna enige blanke rondloopt? In de meest waardeloze situatie wijzen er nog een paar donkere kinderen naar je die zeggen: 'Kijk mama, monsieur slavernij loopt daar'.
Zo'n attractie kan alleen maar bedacht worden door blanke mensen, en dan ook nog eens in een andere tijdsgeest. Dat die attractie nog maar 30 jaar oud is, vind ik eigenlijk best schokkend. Je zou denken dat ook toen al mensen enige schroom zouden hebben voor wat betreft raciale verwijzingen.
Ik zie ze al zitten, zo'n tafeltje vol blanke mannen van middelbare leeftijd.
"Wat zullen we bij de attractie stoppen om het wat op te leuken?"
"Een grote, angstaanjagende kannibalistische neger natuurlijk!"
"Hilarisch idee! En dan rammen we nog een lepel door z'n neus en geven we hem de meest debiele uitdrukking in z'n ogen die mogelijk is"
Wat is de link tussen een kannibaal en een slaaf?quote:Op donderdag 7 juli 2016 21:30 schreef Ill-Skillz het volgende:
Monsieur Kannibaal vind ik best een terechte klacht. Dan kun je het wel proberen recht te breien, maar dat komt toch niet zo goed uit de verf.
Je kan het eerder zien als... een pretpark gelegen in een land waarin de meerderheid van de bevolking zwart is. Vervolgens is daar een attractie waar je in gaat zitten, waarbij constant een liedje 'Monsieur Slavernij' wordt gedraaid. In de attractie word je gevangen gezet in een soort kooi en verkocht op de slavenmarkt. Heel tof. En bovenaan is een blank mannetje afgebeeld met een schepnet. En hij kijkt heel boos.
Ok, het is best een crappy vergelijking. Maar hoe zou je je in die situatie voelen als je daar als bijna enige blanke rondloopt? In de meest waardeloze situatie wijzen er nog een paar donkere kinderen naar je die zeggen: 'Kijk mama, monsieur slavernij loopt daar'.
Zo'n attractie kan alleen maar bedacht worden door blanke mensen, en dan ook nog eens in een andere tijdsgeest. Dat die attractie nog maar 30 jaar oud is, vind ik eigenlijk best schokkend. Je zou denken dat ook toen al mensen enige schroom zouden hebben voor wat betreft raciale verwijzingen.
Ik zie ze al zitten, zo'n tafeltje vol blanke mannen van middelbare leeftijd.
"Wat zullen we bij de attractie stoppen om het wat op te leuken?"
"Een grote, angstaanjagende kannibalistische neger natuurlijk!"
"Hilarisch idee! En dan rammen we nog een lepel door z'n neus en geven we hem de meest debiele uitdrukking in z'n ogen die mogelijk is"
Ja, hoewel bronnen zich tegenspreken of dit heden ten dage nog plaatsvind. Kannibalisme is soms een sociaal-cultureel gebruik met een beperkte levensduur wat dat betreft. Echter, het heeft wel met absolute zekerheid plaatsgevonden.quote:
Je hebt ook nog een stam waar een of andere vage prion ziekte voorkomt omdat ze de hersenen van overledenen eten.quote:Op donderdag 7 juli 2016 21:46 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Ja, hoewel bronnen zich tegenspreken of dit heden ten dage nog plaatsvind.
Klopt, zelfde locatie: https://en.wikipedia.org/wiki/Kuru_(disease)quote:Op donderdag 7 juli 2016 21:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je hebt ook nog een stam waar een of andere vage prion ziekte voorkomt omdat ze de hersenen van overledenen eten.
Er is al wel eerder commentaar op geweest, met name vanuit het buitenland.quote:Op donderdag 7 juli 2016 21:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Grappig dat in die 30 jaar geen enkele "neger" er wat tegen gedaan heeft. Tot nu dan, nu we dit soort figuren een podium geven.
Heb zelf ook al aangifte gedaan trouwens. Vind de Nederlandse stereotypes ernstig kwetsend en racistisch van aard. Niemand loopt nog met klompen aan.
Maar?quote:
Geen idee, het is een kortstondige culturele verrijking van dit topicquote:Op donderdag 7 juli 2016 21:49 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Maar?
Als je die meneer in de Efteling zou zetten, is het dan nog racisme?
Of een feit?
Leven ze nog steeds zo als stam?quote:Op donderdag 7 juli 2016 21:46 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Ja, hoewel bronnen zich tegenspreken of dit heden ten dage nog plaatsvind. Kannibalisme is soms een sociaal-cultureel gebruik met een beperkte levensduur wat dat betreft. Echter, het heeft wel met absolute zekerheid plaatsgevonden.
Ja, dat wel, hoewel sommige delen ervan dit bewust doen vanuit toeristisch oogpunt.quote:Op donderdag 7 juli 2016 21:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Leven ze nog steeds zo als stam?
Vind dat kannibalisme wel fascinerend :p
Het is echter opvallend dat dit een Aziatische stam is.quote:Op donderdag 7 juli 2016 21:49 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Geen idee, het is een kortstondige culturele verrijking van dit topic
Dacht even dat je kannibalisme daarmee bedoeldequote:Op donderdag 7 juli 2016 21:50 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Ja, dat wel, hoewel sommige delen ervan dit bewust doen vanuit toeristisch oogpunt.
Misschien als je het lief vraagt?quote:Op donderdag 7 juli 2016 21:51 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dacht even dat je kannibalisme daarmee bedoelde
Kannibalisme komt overal voor. Door alle tijden en culturen.quote:Op donderdag 7 juli 2016 21:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Leven ze nog steeds zo als stam?
Vind dat kannibalisme wel fascinerend :p
Ja maar niet zoals dat die stammen dat deden.quote:Op donderdag 7 juli 2016 21:51 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Kannibalisme komt overal voor. Door alle tijden en culturen.
Deze al eens gezien? : )quote:Op donderdag 7 juli 2016 21:51 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dacht even dat je kannibalisme daarmee bedoelde
Tja dit lijkt me nu juist echt een binnenlandse aangelegenheid. Als het zo ernstig was, waarom nu pas? Het is gewoon zeiken om het zeiken en haalt de aandacht van de echte problemen af.quote:Op donderdag 7 juli 2016 21:48 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Er is al wel eerder commentaar op geweest, met name vanuit het buitenland.
Dat is die engnek die die Nederlandse studente heeft vermoord en opgegeten.quote:
Jaquote:
Nja mensen van buiten af kunnen dus objectief naar iets kijken.quote:Op donderdag 7 juli 2016 21:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Tja dit lijkt me nu juist echt een binnenlandse aangelegenheid. Als het zo ernstig was, waarom nu pas? Het is gewoon zeiken om het zeiken en haalt de aandacht van de echte problemen af.
Precies!quote:Op donderdag 7 juli 2016 21:53 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja mensen van buiten af kunnen dus objectief naar iets kijken.
Ongetwijfeld, maar dat maakt het nog steeds geen buitenlandse aangelegenheidquote:Op donderdag 7 juli 2016 21:53 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja mensen van buiten af kunnen dus objectief naar iets kijken.
Nee maar je zou dan wel bij jezelf na kunnen gaan of die mensen niet misschien toch een punt hebben natuurlijk.quote:Op donderdag 7 juli 2016 21:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar dat maakt het nog steeds geen buitenlandse aangelegenheid
Ik kan me er wel iets bij voorstellen.quote:Op donderdag 7 juli 2016 21:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar nog steeds zie ik het niet in het geval van deze attractie :p
Ja, maar dat hebben ze dus niet. Zie mijn edit.quote:Op donderdag 7 juli 2016 21:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee maar je zou dan wel bij jezelf na kunnen gaan of die mensen niet misschien toch een punt hebben natuurlijk.
Ja probeer het echt vanuit hun oogpunt te zien maar het is gewoon een kannibaal. En die hebben toch echt bestaan en zijn er nog steeds.quote:Op donderdag 7 juli 2016 21:59 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Ik kan me er wel iets bij voorstellen.
Ja in dit geval zie ik het ook niet.quote:Op donderdag 7 juli 2016 21:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja, maar dat hebben ze dus niet. Zie mijn edit.
Het zijn gewoon afbeelding van. Ook Mexicanen, Nederlanders en weet ik veel wat.quote:Op donderdag 7 juli 2016 22:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja probeer het echt vanuit hun oogpunt te zien maar het is gewoon een kannibaal. En die hebben toch echt bestaan en zijn er nog steeds.
Efteling is een pretpark wat de beeldvorming van jonge kinderen beïnvloedt. Als je racisme effectief wil aanpakken moet dat grassroots, dus zo'n park speelt daarbij een sleutelrol. Natuurlijk bereik je er nog niets mee als kinderen thuis geïndoctrineerd worden met sociaal-darwinisme, maar daarentegen is de publieke ruimte toch iets wat bij uitstek neutraal moet zijn.quote:Op donderdag 7 juli 2016 21:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En in dit geval.. er zijn legio andere zaken waar wel daadwerkelijke racisme lonkt. Denk aan dat mailtje richting de stagiair. Dat het niks was want hij was donker / een neger ofzo
Jij hebt het over het Carnaval Festival.quote:Op donderdag 7 juli 2016 22:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het zijn gewoon afbeelding van. Ook Mexicanen, Nederlanders en weet ik veel wat.
Ja maar deze kannibaal staat dus apart van die andere als ik het goed heb begrepen.quote:Op donderdag 7 juli 2016 22:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het zijn gewoon afbeelding van. Ook Mexicanen, Nederlanders en weet ik veel wat.
Jup, die is mij ook nog altijd bijgebleven.quote:Op donderdag 7 juli 2016 21:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En in dit geval.. er zijn legio andere zaken waar wel daadwerkelijke racisme lonkt. Denk aan dat mailtje richting de stagiair. Dat het niks was want hij was donker / een neger ofzo
LOL, dat slaat helemaal nergens op. Je mag alleen kritiek hebben wanneer iets nog maar kortgeleden gebeurd is?quote:Op donderdag 7 juli 2016 21:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Tja dit lijkt me nu juist echt een binnenlandse aangelegenheid. Als het zo ernstig was, waarom nu pas? Het is gewoon zeiken om het zeiken en haalt de aandacht van de echte problemen af.
Maar je mag ze niet afbeelden.quote:Op donderdag 7 juli 2016 22:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja probeer het echt vanuit hun oogpunt te zien maar het is gewoon een kannibaal. En die hebben toch echt bestaan en zijn er nog steeds.
Hmmm nee?quote:Op donderdag 7 juli 2016 22:29 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Maar je mag ze niet afbeelden.![]()
Weet je wie je nog meer niet mag afbeelden?
Je mag best een (vermeende) kannibaal afbeelden. In een tijdschrift, of boek, de krant, whatever...quote:Op donderdag 7 juli 2016 22:29 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Maar je mag ze niet afbeelden.![]()
Weet je wie je nog meer niet mag afbeelden?
Hoezo is het een raciale karikatuur dan?quote:Op donderdag 7 juli 2016 22:33 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Je mag best een (vermeende) kannibaal afbeelden. In een tijdschrift, of boek, de krant, whatever...
Een raciale karikatuur ervan maken en die in een publiek toegankelijk pretpark plaatsen is wel echt een volgende stap. Dat snap je zelf toch ook wel?
Kinderachtige manier om die Islam erbij te slepen ook zeg...
Jij ziet niet dat monsieur Cannibale een raciale karikatuur is?quote:Op donderdag 7 juli 2016 22:36 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoezo is het een raciale karikatuur dan?
Ik zie het niet
1. Een pretpark is geen publieke ruimte.quote:Op donderdag 7 juli 2016 22:01 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Efteling is een pretpark wat de beeldvorming van jonge kinderen beïnvloedt. Als je racisme effectief wil aanpakken moet dat grassroots, dus zo'n park speelt daarbij een sleutelrol. Natuurlijk bereik je er nog niets mee als kinderen thuis geïndoctrineerd worden met sociaal-darwinisme, maar daarentegen is de publieke ruimte toch iets wat bij uitstek neutraal moet zijn.
Nee de stammen die dit deden waren toch ook donker?quote:Op donderdag 7 juli 2016 22:37 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Jij ziet niet dat monsieur Cannibale een raciale karikatuur is?
Nee. Dit is geen racisme maar een cultuurkloof, ik hou het op intelligentiekloof.quote:Op donderdag 7 juli 2016 22:33 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Je mag best een (vermeende) kannibaal afbeelden. In een tijdschrift, of boek, de krant, whatever...
Een raciale karikatuur ervan maken en die in een publiek toegankelijk pretpark plaatsen is wel echt een volgende stap. Dat snap je zelf toch ook wel?
Kinderachtige manier om die Islam erbij te slepen ook zeg...
1. Jawelquote:Op donderdag 7 juli 2016 22:41 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
1. Een pretpark is geen publieke ruimte.
2. Pretparken zijn geen onderwijsinstellingen.
3. Er is geen sprake van racisme.
Een afbeelding van een kannibaal spreekt enorm tot de verbeelding en past goed in een spookhuis.
Wie zich aangesproken of beledigd voelt door een afbeelding in een spookhuis is een gevaar voor de samenleving en zichzelf en moet in therapie.
quote:Op donderdag 7 juli 2016 22:44 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
1. Jawel
2. Dat beweer ik nergens. Ze hebben echter wel een maatschappelijke verantwoordelijkheid.
3. Dat vind jij
Dat geluk over het spookhuis slast nergens op. Het is geen spookhuis. Er zijn geen geesten of vampiers. Het gaat over een neger die in Afrika een blanke gevangen neemt en wil opvreten. Zet je oogkleppen eens af man.
Wat eten kannibalen dan?quote:Op donderdag 7 juli 2016 22:44 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
1. Jawel
2. Dat beweer ik nergens. Ze hebben echter wel een maatschappelijke verantwoordelijkheid.
3. Dat vind jij
Dat geluk over het spookhuis slast nergens op. Het is geen spookhuis. Er zijn geen geesten of vampiers. Het gaat over een neger die in Afrika een blanke gevangen neemt en wil opvreten. Zet je oogkleppen eens af man.
Een simpele ziel zou dus kunnen denken dat alle negers debiele kannibalen zijn, ergo racistische karikatuur.quote:
Racisme heeft alles te maken met cultuur. Dus dat lijkt me uiterst correct. Jouw eigen aanname is echter puur suggestief en riekt eveneens naar racisme.quote:Op donderdag 7 juli 2016 22:43 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Nee. Dit is geen racisme maar een cultuurkloof, ik hou het op intelligentiekloof.
Dat is toch geen racisme?quote:Op donderdag 7 juli 2016 22:48 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Een simpele ziel zou dus kunnen denken dat alle negers debiele kannibalen zijn, ergo racistische karikatuur.
Een intelligent mens zou kunnen denken dat niet alle negers debiele kannibalen zijn, ergo geen racistische karikatuur. Snap je nu bij wie het probleem zit? (denk het niet)quote:Op donderdag 7 juli 2016 22:48 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Een simpele ziel zou dus kunnen denken dat alle negers debiele kannibalen zijn, ergo racistische karikatuur.
Het is wel racisme. Want het beeld ontstaat dat alleen negers kannibalen zijn. Terwijl hierboven allang besproken is dat dit niet zo is. Het is een mondiaal verschijnsel, en met name hardnekkig in Azie. Daarnaast straalt de hele attractie neokolonialisme en kleinering en riduculisering van de Afrikaanse medemens uit.quote:Op donderdag 7 juli 2016 22:51 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat is toch geen racisme?
Bedoel het anders. Omdat er dus domme mensen zijn moeten we dus geen waarheden meer kunnen verkondigingen omdat zij het misschien anders begrijpen...
JIJ bent degene die ras aan intelligentie koppelt. JIJ bent de racist.quote:Op donderdag 7 juli 2016 22:50 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Racisme heeft alles te maken met cultuur. Dus dat lijkt me uiterst correct. Jouw eigen aanname is echter puur suggestief en riekt eveneens naar racisme.
Je kunt altijd wel een reden verzinnen om je uitgesloten te voelen. Maar dat is iets anders dan uitgesloten worden.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:16 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dat is voor een maatschappij nog veel schadelijker, als er bepaalde bevolkingsgroepen anders worden benaderd of zelfs worden uitgesloten ja.
Oke dus er moet een Aziaat bij.quote:Op donderdag 7 juli 2016 22:54 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Het is wel racisme. Want het beeld ontstaat dat alleen negers kannibalen zijn. Terwijl hierboven allang besproken is dat dit niet zo is. Het is een mondiaal verschijnsel, en met name hardnekkig in Azie. Daarnaast straalt de hele attractie neokolonialisme en kleinering en riduculisering van de Afrikaanse medemens uit.
Als de PVV op 30 zetels staat, betekent dat dat 20 procent van de Nederlandse stemgerechtigden simpele zielen zijn.quote:Op donderdag 7 juli 2016 22:51 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Een intelligent mens zou kunnen denken dat niet alle negers debiele kannibalen zijn, ergo geen racistische karikatuur. Snap je nu bij wie het probleem zit? (denk het niet)
Jij bent degene die zegt dat de mensen die over deze attractie klagen niet intelligent zijn. Dan doe jij het toch juist, mallerd.quote:Op donderdag 7 juli 2016 22:54 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
JIJ bent degene die ras aan intelligentie koppelt. JIJ bent de racist.
Dat zou het beeld al enigszins nuanceren.quote:Op donderdag 7 juli 2016 22:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oke dus er moet een Aziaat bij.
We slaan een beetje door hoor.
En omdat ook andere kleurtjes mensen aten mag je zwarten niet als kannibaal afbeelden? Je gebruikt woorden waar je de betekenis absoluut niet van snapt.quote:Op donderdag 7 juli 2016 22:54 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Het is wel racisme. Want het beeld ontstaat dat alleen negers kannibalen zijn. Terwijl hierboven allang besproken is dat dit niet zo is. Het is een mondiaal verschijnsel, en met name hardnekkig in Azie. Daarnaast straalt de hele attractie neokolonialisme en kleinering en riduculisering van de Afrikaanse medemens uit.
Dat beeld ontstaat niet. Dat beeld ontstaat bij jou. En je weet niet wat racisme is.quote:Op donderdag 7 juli 2016 22:54 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Wederom: dat maak JIJ ervan. Er gaat iets mis bij jouw interpretatie van de buitenwereld.quote:Op donderdag 7 juli 2016 22:57 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Jij bent degene die zegt dat de mensen die over deze attractie klagen niet intelligent zijn. Dan doe jij het toch juist, mallerd.
Buiten dat er ook andere kannibalen rond hebben gelopen of nog steeds doen waren er in bepaalde gebieden zoals Afrika en Zuid Amerika kannibalen. Deze mensen waren donker en hadden als onderdeel van hun stammen outfit een botje door hun neus.quote:Op donderdag 7 juli 2016 22:58 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Dat zou het beeld al enigszins nuanceren.
Het is een prepark vol clichés, geen wetenschappelijk essay.quote:Op donderdag 7 juli 2016 22:58 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Dat zou het beeld al enigszins nuanceren.
quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:02 schreef dingeman het volgende:
Let ook op hoe knap het jongetje is die bij de kannibaal op z'n schouder zit en hoe monster-achtig de zwarte kannibaal:
[ afbeelding ]
Het zwarte personage lijkt wel een beest: laag voorhoofd, puntige tanden. Terwijl het blanke jongetje er uit ziet als een engeltje.
De 19e eeuw belde, ze willen hun attractie terug.
Nee.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Moet men het dan maar niet meer uitbeelden omdat er nogal wat simpele zielen rondlopen? Maak ze slimmer, zet er wat info bij. Wie weet leren ze er nog wat van.
Kijk hoe klein en ondergeschikt het blankje mannetje is ten opzichte van de grote sterke neger...quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:02 schreef dingeman het volgende:
Let ook op hoe knap het jongetje is die naast de kannibaal zit en hoe monster-achtig de zwarte kannibaal er uit ziet:
[ afbeelding ]
Het zwarte personage lijkt wel een beest: laag voorhoofd, puntige tanden. Terwijl het blanke jongetje er uit ziet als een engeltje.
Nja die neger ziet er nogal zwakzinnig uit moet ik wel zeggen.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:04 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Kijk hoe klein en ondergeschikt het blankje mannetje is ten opzichte van de grote sterke neger...
Die bolletjes ijs lijken wel tieten. Seksisme!quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:02 schreef dingeman het volgende:
Let ook op hoe knap het jongetje is die naast de kannibaal zit en hoe monster-achtig de zwarte kannibaal er uit ziet:
[ afbeelding ]
Je weet helemaal niets van wat ik wel en niet snap.quote:Op donderdag 7 juli 2016 22:59 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
En omdat ook andere kleurtjes mensen aten mag je zwarten niet als kannibaal afbeelden? Je gebruikt woorden waar je de betekenis absoluut niet van snapt.
Dat welquote:Op donderdag 7 juli 2016 23:04 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja die neger ziet er nogal zwakzinnig uit moet ik wel zeggen.
Dat weet ik wel. Ik hoef alleen je post maar te lezen.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:05 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Je weet helemaal niets van wat ik wel en niet snap.
Dat is waar, maar neemt niet weg dat je niet zomaar alles kunt vertonen wat je wil zonder dat mensen daar aanstoot aannemen. Dat is in dit geval zo. Dus dan kun je twee dingen doen; het negeren of er wat aan doen. We zullen vanzelf zien wat de Efteling kiest.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:01 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Het is een prepark vol clichés, geen wetenschappelijk essay.
Dus Dingeman heeft daar wel een punt ja.quote:
inderdaad, zwarte mensen zijn iets om te vrezen blijkbaarquote:Op donderdag 7 juli 2016 23:04 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Kijk hoe klein en ondergeschikt het blankje mannetje is ten opzichte van de grote sterke neger...
Vertel me maar welk woord ik gebruik dat ik niet snap en onderbouw het inhoudelijk, in plaats je van ad hominem (zoek maar even op via google) blaaskakerij.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:06 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dat weet ik wel. Ik hoef alleen je post maar te lezen.
Ergens aanstoot aan nemen doe je helemaal zelf.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:07 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Dat is waar, maar neemt niet weg dat je niet zomaar alles kunt vertonen wat je wil zonder dat mensen daar aanstoot aannemen. Dat is in dit geval zo. Dus dan kun je twee dingen doen; het negeren of er wat aan doen. We zullen vanzelf zien wat de Efteling kiest.
+ Kannibalen van verschillende etnische achtergrondenquote:Op donderdag 7 juli 2016 23:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dus Dingeman heeft daar wel een punt ja.
Misschien zouden ze de attractie aangepast kunnen worden naar gewoon een kannibaal met een minder zwakzinnige look. En dat er dan nog steeds kinderen in pannetjes kunnen ronddraaien als een maaltijd voor deze kannibaal?
Onzin. Er zijn ook gematigde kannibalen.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:07 schreef dingeman het volgende:
[..]
inderdaad, zwarte mensen zijn iets om te vrezen blijkbaar
Tja, er bestaat nou eenmaal geen richtlijn voor het afbeelden van een karikatuur van een kannibaal. Dat is de vrijheid van de 'kunstenaar'.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dus Dingeman heeft daar wel een punt ja.
Misschien zouden ze de attractie aangepast kunnen worden naar gewoon een kannibaal met een minder zwakzinnige look. En dat er dan nog steeds kinderen in pannetjes kunnen ronddraaien als een maaltijd voor deze kannibaal?
En je punt is...?quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:08 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Ergens aanstoot aan nemen doe je helemaal zelf.
Ja toch een donker persoon in een soort rieten rokje met wat versieringen op het lichaam. Rond om een grote pan.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:10 schreef Montagui het volgende:
[..]
Tja, er bestaat nou eenmaal geen richtlijn voor het afbeelden van een karikatuur van een kannibaal. Dat is de vrijheid van de 'kunstenaar'.
Ik vroeg het al eens eerder in dit topic. Hoe zou je een karikatuur van een kannibaal tekenen?
Hannibal Lecterquote:Op donderdag 7 juli 2016 23:10 schreef Montagui het volgende:
[..]
Tja, er bestaat nou eenmaal geen richtlijn voor het afbeelden van een karikatuur van een kannibaal. Dat is de vrijheid van de 'kunstenaar'.
Ik vroeg het al eens eerder in dit topic. Hoe zou je een karikatuur van een kannibaal tekenen?
Ja vond die tekst sowieso zo raar vertaald dat ik er niet heel van kon maken.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:09 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
+ Kannibalen van verschillende etnische achtergronden
+ Aanpassing van de tekst van het liedje
En dan weer lekker op schoolreisje
Er zijn altijd wel mensen te vinden die ergens aanstoot aan nemen. Als je overdrijving, hypberbolen, clichés, stereotypen en parodie wilt uitsluiten kun je theaters, pretparken, bioscopen, columnisten, moppenboeken, stripboeken, romans en spotprenten wel verbieden. Dan leef je de facto in Afghanistan of in het Isis-kalifaat. Daar heb ik weinig trek in en het merendeel van de Nederlanders ook niet. Laat de humorlozen maar vertrekken naar oorden waar mensen niet kunnen relativeren.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:07 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Dat is waar, maar neemt niet weg dat je niet zomaar alles kunt vertonen wat je wil zonder dat mensen daar aanstoot aannemen. Dat is in dit geval zo. Dus dan kun je twee dingen doen; het negeren of er wat aan doen. We zullen vanzelf zien wat de Efteling kiest.
Die had ook geen pannetjes.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:12 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Jaaa maar dat is een hele andere :p
Blanken zijn kleine onderkruipsels blijkbaar.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:07 schreef dingeman het volgende:
[..]
inderdaad, zwarte mensen zijn iets om te vrezen blijkbaar
Dat is zo wie zo het meest aansprekend. Iedereen weet dan dat je daarmee een kannibaal bedoeld.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja toch een donker persoon in een soort rieten rokje met wat versieringen op het lichaam. Rond om een grote pan.
Tenminste zo heb ik het altijd voorbij zien komen :p
Interessante keuze. Lijkt me alleen nou niet het prototype van een karikatuur van een kannibaal.quote:
Maar dat is dan blijkbaar niet leuk genoeg voor de Efteling of te eng?quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:13 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dat is zo wie zo het meest aansprekend. Iedereen weet dan dat je daarmee een kannibaal bedoeld.
Kijk, nu maak je discussie inhoudelijk in plaats van alleen maar te roepen dat ik dingen niet snap, omdat ik ze anders zie dan jij.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:12 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Er zijn altijd wel mensen te vinden die ergens aanstoot aan nemen. Als je overdrijving, hypberbolen, clichés, stereotypen en parodie wilt uitsluiten kun je theaters, pretparken, bioscopen, columnisten, moppenboeken, stripboeken, romans en spotprenten wel verbieden. Dan leef je de facto in Afghanistan of in het Isis-kalifaat. Daar heb ik weinig trek in en het merendeel van de Nederlanders ook niet. Laat de humorlozen maar vertrekken naar oorden waar mensen niet kunnen relativeren.
Blaaskakerij? Gaan we op de man spelen?quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:08 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Vertel me maar welk woord ik gebruik dat ik niet snap en onderbouw het inhoudelijk, in plaats je van ad hominem (zoek maar even op via google) blaaskakerij.
Meer richten op zijn kannibaal-zijn en minder op ras. En dingen die gevoelig liggen in de geschiedenis (dat zwarte mensen vroeger werden gezien als halve beesten) proberen te mijden. Zo min mogelijk op een aapje laten lijken dus.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:10 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dus die dikke lippen wat minder en geen zwakzinnige uitstraling?quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:15 schreef dingeman het volgende:
[..]
Meer richten op zijn kannibaal-zijn en minder op ras. En dingen die gevoelig liggen in de geschiedenis (dat zwarte mensen vroeger werden gezien als halve beesten) proberen te mijden. Zo min mogelijk op een aapje laten lijken dus.
quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:14 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Blaaskakerij? Gaan we op de man spelen?
Het blanke jongetje op die attractie ziet er niet echt uit als een 'onderkruipsel'. Meer, zoals ik al zei, als een engeltje.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:13 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Blanken zijn kleine onderkruipsels blijkbaar.
Voor de Efteling en de bezoekers wel, voor degene die 'een beetje de weg kwijt zijn' is het racisme, omdat er een donker personage uitgebeeld wordt. Dat schijnt de laatste tijd niet meer te mogen. Beetje overgewaaid uit vanuit de VS die hype, alsof de je die maatschappij 1 op 1 kunt vergelijken met de onze. Tja...quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar dat is dan blijkbaar niet leuk genoeg voor de Efteling of te eng?
Daarnaast vertel je nog je nog steeds niet welk woord jij zo goed snapt en ik volgens jou niet (wat dus eerder op de man spelen is...)quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:14 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Blaaskakerij? Gaan we op de man spelen?
ja. en liever ook gewoon een normaal gebit.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:16 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dus die dikke lippen wat minder en geen zwakzinnige uitstraling?
Ja nja ik bedoel minder zwakzinnig dan het hele pakket :pquote:Op donderdag 7 juli 2016 23:18 schreef dingeman het volgende:
[..]
ja. en liever ook gewoon een normaal gebit.
Je hebt dus echt geen gevoel voor humor. Jammer hoor.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:17 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]![]()
Snapte je nu maar wat
Had je nu maar op google opgezocht wat ad hominem betekende...
Als de kannibaal niet zwakzinnig mag zijn, dan vallen wel alle negers af.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:16 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dus die dikke lippen wat minder en geen zwakzinnige uitstraling?
Denk niet dat de Efteling het gaat aanpassen eigenlijk.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:17 schreef Montagui het volgende:
[..]
Voor de Efteling en de bezoekers wel, voor degene die 'een beetje de weg kwijt zijn' is het racisme, omdat er een donker personage uitgebeeld wordt. Dat schijnt de laatste tijd niet meer te mogen. Beetje overgewaaid uit vanuit de VS die hype, alsof de je die maatschappij 1 op 1 kunt vergelijken met de onze. Tja...
Het lijkt de Zwarte Piet discussie wel. Hier en daar wat aanpassingen en dan......is het nóg niet goed.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:18 schreef dingeman het volgende:
[..]
ja. en liever ook gewoon een normaal gebit.
Nja je kan toch proberen om een oplossing te vinden?quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:19 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het lijkt de Zwarte Piet discussie wel. Hier en daar wat aanpassingen en dan......is het nóg niet goed.
Alweer....quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:18 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Je hebt dus echt geen gevoel voor humor. Jammer hoor.
En terecht.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:19 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Denk niet dat de Efteling het gaat aanpassen eigenlijk.
Dit kan je toch niet menen man, wat een figuur ben jij....quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:19 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Als de kannibaal niet zwakzinnig mag zijn, dan vallen wel alle negers af.
Ten eerste is het nooit goed en ten tweede is het proberen oplossingen te verzinnen waarbij IEDEREEN zich goed voelt...en dat kan dus never nooit niet. Er is altijd wel iemand die om de een of andere reden er aanstoot aan neemt.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja je kan toch proberen om een oplossing te vinden?
"maar verder ben ik niet racistisch hoor"quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:19 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Als de kannibaal niet zwakzinnig mag zijn, dan vallen wel alle negers af.
Ja klopt. Geloof dat het nu wel een kleine groep is.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:22 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ten eerste is het nooit goed en ten tweede is het proberen oplossingen te verzinnen waarbij IEDEREEN zich goed voelt...en dat kan dus never nooit niet. Er is altijd wel iemand die om de een of andere reden er aanstoot aan neemt.
De beste oplossing is dan ook dat iedereen voor zichzelf bepaalt wat ze doenquote:Op donderdag 7 juli 2016 23:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja je kan toch proberen om een oplossing te vinden?
Ja maar dan krijg je straks een samenleving waar iedereen maar in het rond kwetst omdat ze schijt hebben aan anderen?quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:24 schreef ems. het volgende:
[..]
De beste oplossing is dan ook dat iedereen voor zichzelf bepaalt wat ze doen
Zo ook met de efteling. Als je het racistisch vindt dan zou je bijvoorbeeld keihard dat park kunnen boycotten. Of als ZP meer je fetish is dan ga je keihard je pieten wit verven
Of we krijgen een wereld waarin kinderen leren niet de hele tijd op zoek te gaan naar dingen waar ze zich gekwetst over kunnen voelen.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar dan krijg je straks een samenleving waar iedereen maar in het rond kwetst omdat ze schijt hebben aan anderen?
Hmm ja das ook weer een nadeel. Laten we voor de middenweg gaanquote:Op donderdag 7 juli 2016 23:26 schreef ems. het volgende:
[..]
Of we krijgen een wereld waarin kinderen leren niet de hele tijd op zoek te gaan naar dingen waar ze zich gekwetst over kunnen voelen.
Nee. Niet zwichten voor psychopathie.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hmm ja das ook weer een nadeel. Laten we voor de middenweg gaan
Oh ja, ik luister altijd en probeer me in hen te verplaatsten. Het opmerkelijke is vrij vaak dat de andere partij geen enkele poging doet om terug te luisteren of zich te verplaatsen. Het is racisme, punt. Zie je nu ook weer. Deze actiegroep wil alleen maar praten vanuit het uitgangspunt dat het racisme IS. Kansloos.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:23 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja klopt. Geloof dat het nu wel een kleine groep is.
Maar ik zelf vind niet vreemd om te kijken bij dit soort dingen of er tot een oplossing gekomen kan worden. Sowieso is het niet slecht als je bij dit soort geluiden van buiten af na gaat of er misschien toch wel een kern van waarheid in zit.
Er is geen middenweg. Dit is godverdomme Nederland, laat dat volk zich lekker aanpassen aan onze cultuur. Dan zal ik niet klagen over die van hun als ik een keer op vakantie ben in die ellende waar ze vandaan komen. Echt helemaal klaar met dat politiek correcte gedoe.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dat is jammer. De mensen die er nu over zijn begonnen zijn ook geloof ik van die extreme toch?quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:29 schreef Montagui het volgende:
[..]
Oh ja, ik luister altijd en probeer me in hen te verplaatsten. Het opmerkelijke is vrij vaak dat de andere partij geen enkele poging doet om terug te luisteren of zich te verplaatsen. Het is racisme, punt. Zie je nu ook weer. Deze actiegroep wil alleen maar praten vanuit het uitgangspunt dat het racisme IS. Kansloos.
quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:29 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Er is geen middenweg. Dit is godverdomme Nederland, laat dat volk zich lekker aanpassen aan onze cultuur. Dan zal ik niet klagen over die van hun als ik een keer op vakantie ben in die ellende waar ze vandaan komen. Echt helemaal klaar met dat politiek correcte gedoe.
Ik hoef mij niet aan jouw spelregels te houden. Ik vind, ad hominem, dat je een humorloos figuur bent met een gebrek aan relativeringsvermogen. Ik heb mijn inhoudelijke mening overigens al gegeven.quote:
Wie er achter zitten is nog niet bekend, maar hun opstelling is extreem ja.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:30 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dat is jammer. De mensen die er nu over zijn begonnen zijn ook geloof ik van die extreme toch?
Nja zou zo denken die saidy smeets ofzo :pquote:Op donderdag 7 juli 2016 23:31 schreef Montagui het volgende:
[..]
Wie er achter zitten is nog niet bekend, maar hun opstelling is extreem ja.
Dat lijkt me juist hartstikke nice!quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Dit soort extremistische groeperingen moeten simpelweg verboden worden.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:29 schreef Montagui het volgende:
[..]
Oh ja, ik luister altijd en probeer me in hen te verplaatsten. Het opmerkelijke is vrij vaak dat de andere partij geen enkele poging doet om terug te luisteren of zich te verplaatsen. Het is racisme, punt. Zie je nu ook weer. Deze actiegroep wil alleen maar praten vanuit het uitgangspunt dat het racisme IS. Kansloos.
Ja goede dit ja.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:32 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat lijkt me juist hartstikke nice!
Wat sommige mensen bijvoorbeeld hebben met zwarte piet heb ik met korfbal. Na lang overwegen heb ik een geniale oplossing bedacht voor dat euvel: Ik ga zelf niet korfballen. Zo af en toe moet ik alsnog langs het nabijgelegen veld lopen en ondanks dat dat een flinke emotionele impact heeft heb ik tot noch toe weten te vermijden dat ik naar binnen loop en vraag of zich niet schamen en misschien een echte sport kunnen gaan doen.
Dat beetje tolerantie doet een mens goed
Geen speld tussen te krijgen.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:32 schreef ems. het volgende:
[..]
Wat sommige mensen bijvoorbeeld hebben met zwarte piet heb ik met korfbal. Na lang overwegen heb ik een geniale oplossing bedacht voor dat euvel: Ik ga zelf niet korfballen. Zo af en toe moet ik alsnog langs het nabijgelegen veld lopen en ondanks dat dat een flinke emotionele impact heeft heb ik tot noch toe weten te vermijden dat ik naar binnen loop en vraag of zich niet schamen en misschien een echte sport kunnen gaan doen.
quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:32 schreef ems. het volgende:
[..]
Kan, of een Frank van der Linde, Michael van Zeijl, Christa Soeters (die van dat 4 mei gedoe), Saidy Smeek (inderdaad) of wie weet Joke Kuijt.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:32 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja zou zo denken die saidy smeets ofzo :p
Of sidi? Geen idee hoe die gozer heet.
Alle attracties doorzichtig maken is de oplossing. Dacht eerst aan spiegels maar dat kunnen de licht-gekwetsten niet handlen vrees ik.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:33 schreef Jaroon het volgende:
Je mag van alles afbeelden. Als het maar geen kleur heeft in elk geval. Wie kent er meer neutraal gekleurde dieren en karikaturen?
Punt is alleen dat alleen al door te zeggen "korfbal is stom" kun je al een doodsbedreiging verwachten.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:32 schreef ems. het volgende:
[..]
Die Christa was tijd terug bij dat programma Hollandse Zaken ofzo. Waar ze dan samen in discussie gaan. Jezus kwam niks zinnigs uit. Was zo triest.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:37 schreef Montagui het volgende:
[..]
Kan, of een Frank van der Linde, Michael van Zeijl, Christa Soeters (die van dat 4 mei gedoe), Saidy Smeek (inderdaad) of wie weet Joke Kuijt.
Ivm de anonimiteit sluit ik ook niet uit dat het een 1 of andere mediastunt kan zijn, maar het kan ook geinitieerd zijn door het stuk in NRC in april 2016 waarin de betreffende journalist als het ware 'de activisten' uitnodigt actie te ondernemen.
http://www.nrc.nl/next/20(...)-kaatsheuvel-1606182
"Dat volk" zijn ook gewoon Nederlanders.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:29 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Er is geen middenweg. Dit is godverdomme Nederland, laat dat volk zich lekker aanpassen aan onze cultuur. Dan zal ik niet klagen over die van hun als ik een keer op vakantie ben in die ellende waar ze vandaan komen. Echt helemaal klaar met dat politiek correcte gedoe.
De vergelijking slaat helemaal nergens op.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:39 schreef dingeman het volgende:
[..]
Punt is alleen dat alleen al door te zeggen "korfbal is stom" kun je al een doodsbedreiging verwachten.
Ja, prima, gedraag je dan ook zo.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:40 schreef dingeman het volgende:
[..]
"Dat volk" zijn ook gewoon Nederlanders.
So much for vrijheid van meningsuiting.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:41 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ja, prima, gedraag je dan ook zo.
Oh nee?quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:40 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
De vergelijking slaat helemaal nergens op.
quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:43 schreef dingeman het volgende:
[..]
Oh nee?
http://www.dutchnews.nl/n(...)apers_and_commentat/
Tussen zwarte piet en sport natuurlijk.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:43 schreef dingeman het volgende:
[..]
Oh nee?
http://www.dutchnews.nl/n(...)apers_and_commentat/
Te wit en blank.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:43 schreef frietenstamp het volgende:
Aanstootvrij attractiepark voor dingeman en Ill-Skillz:
[ afbeelding ]
Wel veel wit zand hoor. We moeten meer zwart zand strooien voor die arme negertjes.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:43 schreef frietenstamp het volgende:
Aanstootvrij attractiepark voor dingeman en Ill-Skillz:
[ afbeelding ]
Hoezo slaat het dan nergens op? Zelfs als je kritiek hebt op racistische stereotypes zonder het te willen verbieden worden mensen al hysterisch.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
[..]
Tussen zwarte piet en sport natuurlijk.
Hoe bedoel je ? Klagen? Das toch gewoon oerhollands ?quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:41 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ja, prima, gedraag je dan ook zo.
Klagen ombeter te worden als Nederland ja, niet om onze cultuur te wissen voor 3 negersquote:Op donderdag 7 juli 2016 23:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hoe bedoel je ? Klagen? Das toch gewoon oerhollands ?
Ja, blanke vla en zo bla bla.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:45 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Wel veel wit zand hoor. We moeten meer zwart zand strooien voor die arme negertjes.
Oh kut, zwart is racistisch...flikker op
Hoogstens van korfballers. En daar lach ik om. Snuivend.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:39 schreef dingeman het volgende:
[..]
Punt is alleen dat alleen al door te zeggen "korfbal is stom" kun je al een doodsbedreiging verwachten.
Terwijl het echt een normale sport is. Maar ik vind het ook wat raar.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:47 schreef ems. het volgende:
[..]
Hoogstens van korfballers. En daar lach ik om. Snuivend.
Het zijn Nederlanders die klagen Jij bent gefixeerd op iemands ras en zij van die ras in dit voorbeeld wil je niet erkennen als Nederlander en ook van onze cultuurquote:Op donderdag 7 juli 2016 23:46 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Klagen ombeter te worden als Nederland ja, niet om onze cultuur te wissen voor 3 negers
Gelukkig is smaak persoonlijk. Als iedereen hetzelfde leuk zou vind is ook maar saai.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:50 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het zijn Nederlanders die klagen Jij bent gefixeerd op iemands ras en zij van die ras in dit voorbeeld wil je niet erkennen als Nederlander en ook van onze cultuur
Er zijn veel meer mensen die de genoemde beelden niet leuk vinden.
Ik vind ze niet leuk....ze mogen weg van mij.
De hele Efteling mag weg van mij. Alle pretparken mogen weg van mij.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:50 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het zijn Nederlanders die klagen Jij bent gefixeerd op iemands ras en zij van die ras in dit voorbeeld wil je niet erkennen als Nederlander en ook van onze cultuur
Het zou een oplossing zijn. Behalve Hellendoorn dan.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:59 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
De hele Efteling mag weg van mij. Alle pretparken mogen weg van mij.
And now we wait.....
Van mij hoeft het niet weg. Ik ben geen racist en zie het ook niet zo.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:50 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Onzin. Kannibalen bestonden echt en zijn niet blank. Ten tweede is het duidelijk grappig bedoeld met het ijsje en de lepel. Tijd om de multiculturele samenleving af te schaffen. Ik wil de negerzoen ook terug in de schappen, een feeststol moet weer kerststol heten en de redactie van het Sinterklaasjournaal moet gestraft worden.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 00:09 schreef Montagui het volgende:
Hier nog een stuk over het ontstaan van de attractie. Al vanaf het begin controversieel:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)controversieel.dhtml
Wel apart dat wederom 'een' interpretatie (de racistische) voor vaststaande waarheid wordt aangenomen. Terwijl uit het verhaal al blijkt dat de huidige attractie al flink aangepast is n.a.v. 'klachten'.
Zoals ik al eerder zei...geen enkele aanpassing is genoeg. Je kan het nooit iedereen naar de zin maken.
Zelfs de stol mocht niet meer.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 00:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Onzin. Kannibalen bestonden echt en zijn niet blank. Ten tweede is het duidelijk grappig bedoeld met het ijsje en de lepel. Tijd om de multiculturele samenleving af te schaffen. Ik wil de negerzoen ook terug in de schappen, een feeststol moet weer kerststol heten en de redactie van het Sinterklaasjournaal moet gestraft worden.
Het woord 'stol'?quote:
Dat zie ik ook als debiel.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 00:23 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het woord 'stol'?
Waarom?
Ik weet wel dat omwille van de aanhangers van de religie van de vrede de kerststol en de paasstol definitief zijn vervangen door 'feeststol'
Je kunt Nederland niet afschaffen ... Ken eg nie.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 00:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:
.Tijd om de multiculturele samenleving af te schaffen.
Mee eens.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
[..]
Tussen zwarte piet en sport natuurlijk.
Hoezo definitief ?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 00:23 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ik weet wel dat omwille van de aanhangers van de religie van de vrede de kerststol en de paasstol definitief zijn vervangen door 'feeststol' :
Het beste argument hier is dat laagbegaafden zouden kunnen denken dat het om een afbeelding van hen zelf gaat.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 00:32 schreef RobbieRonald het volgende:
Ben benieuwd of die "pijnpunten" openbaar worden gemaakt. Tot nu toe heb ik nog niet één redelijk tegenargument gehoord.
Zo heet het nu.......quote:Op vrijdag 8 juli 2016 00:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hoezo definitief ?
Is er een wet aangenomen door de Tweede Kamer ofzo?
Dat is dan een belediging van zwarte mensen.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 00:37 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Het beste argument hier is dat laagbegaafden zouden kunnen denken dat het om een afbeelding van hen zelf gaat.
Zo is het ook bedoeld door den sprekerquote:Op vrijdag 8 juli 2016 00:40 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat is dan een belediging van zwarte mensen.
Nederland is al afgeschaft. In de jaren '70 al.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 00:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je kunt Nederland niet afschaffen ... Ken eg nie.
Wakker worden... Je zit weer in je eigen nachtmerrie.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 00:49 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nederland is al afgeschaft. In de jaren '70 al.
erg he? die regering verbiedt van alles ..quote:Op vrijdag 8 juli 2016 00:44 schreef Jaroon het volgende:
Wij aten thuis soms matses. Zal ook wel niet meer mogen.
Je kan ze gewoon nog kopenquote:Op vrijdag 8 juli 2016 00:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
erg he? die regering verbiedt van alles ..
het gerucht gaat dat ze ook Nederland hebben afgeschaft....
Aangezien we niet weten wie er achter deze actiegroep zitten kunnen de 'laagbegaafden' ook blanken zijn.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 00:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zo is het ook bedoeld door den spreker
Nederland bestaat niet meer. Er is geen cultuur meer. En de laatste restjes - kerstbomen, zwarte piet - zijn inmiddels ook opgeruimd.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 00:53 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wakker worden... Je zit weer in je eigen nachtmerrie.
Nederland kan niet afgeschaft worden. Ik was er net nog.
Die bestaan.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 01:02 schreef Montagui het volgende:
[..]
Aangezien we niet weten wie er achter deze actiegroep zitten kunnen de 'laagbegaafden' ook blanken zijn.
quote:Pretpark de Efteling in Kaatsheuvel, gaat binnenkort alle prullenbakken en andere beelden van Holle Bolle Gijs vervangen door een magerder exemplaar. “Er zijn veel klachten binnen gekomen van mensen die lijden aan obesitas”, aldus Jeroen van der Veer van de Efteling, “Zij vinden Holle Bolle Gijs een belediging en een teken van gebrek aan respect. Daar hadden wij nooit eerder over nagedacht, maar na de klachten over mogelijk racisme in de atracties Monsieur Cannibale en Carnaval Festival, regende het uiteindelijk klachten over Holle Bolle Gijs.”
De Efteling heeft aangegeven binnenkort gesprekken te hebben met de actiegroep Liliputters (die de kabouters bij Sneeuwwitje een belediging vinden), de Dierenbescherming (die de stigmatisering van de boze wolf en de zeven geitjes niet vinden kunnen), Waterschap Midden-Brabant (wegens overmatig watergebruik bij de Indische Waterlelies en de Piranha) en Centraal Overleg Asielzoekers (die vinden dat de Laven best hun zolder ter beschikking kunnen stellen voor tijdelijke opvangplekken).
bron
Johhhh..... open je ogen. Kijk eens om je heen....Je bent nog steeds in je eigen nachtmerrie .quote:Op vrijdag 8 juli 2016 01:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nederland bestaat niet meer. Er is geen cultuur meer. En de laatste restjes - kerstbomen, zwarte piet - zijn inmiddels ook opgeruimd.
Kap eens met het ontkennen van de multiculturele ellende. Of liggen de negerzoenen en kerststollen nog wel in de schappen?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 01:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Johhhh..... open je ogen. Kijk eens om je heen....Je bent nog steeds in je eigen nachtmerrie .
Wees wel eerlijk. Zie dan ook dat er gezeken wordt over niets.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 01:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Johhhh..... open je ogen. Kijk eens om je heen....Je bent nog steeds in je eigen nachtmerrie .
quote:
quote:Dit verhaaltje staat sinds dinsdag op de site 'Presszine' en doet het bijzonder goed op social media. Al meer dan 1500 keer gedeeld en meer dan 7000 likes of boze gezichtjes. Maar klopt het ook? Nee, natuurlijk niet. De kop doet het goed en lijkt overtuigend, maar wie verder leest, ziet al snel dat het om een satirisch bericht gaat. Er bestaat geen 'Jeroen van der Veer' bij de Efteling (wel voorheen bij Shell) en de Dierenbescherming is de laatste die moeilijk doet over stigmatisering van de boze wolf.
bron
Ik ontken je nachtmerrie .. dat jij denkt dat Nederland afgeschaft is.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 01:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Kap eens met het ontkennen van de multiculturele ellende. Of liggen de negerzoenen en kerststollen nog wel in de schappen?
Jan met die achternaam zeikt ook over niets. Dat bedoelde ik tochquote:Op vrijdag 8 juli 2016 01:12 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wees wel eerlijk. Zie dan ook dat er gezeken wordt over niets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |