abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163805619
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:57 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dan kunnen er sowieso al 71000 aan het werk. Of laten we er gewoon nog eens 600.000 extra werkzoekende bij gooien. Hoppa, 2 miljoen! Bekt wel lekkerder natuurlijk.
Van de 71000 vacatures bestaat 25 a 30% uit vrijwilligerswerk aka werk waar geen geld meer voor is.
Een verdere 25% bestaat uit een paar uur per week werk waar je niet van kan rondkomen.

De rest zijn flexcontracten met name.
pi_163805723
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Van de 71000 vacatures bestaat 25 a 30% uit vrijwilligerswerk aka werk waar geen geld meer voor is.
Een verdere 25% bestaat uit een paar uur per week werk waar je niet van kan rondkomen.

Ff ter interesse maar hoe kom je aan deze cijfers?
  zondag 17 juli 2016 @ 13:38:41 #153
258802 Yreal
henk..!
pi_163805853
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Excuses, excuses. Als je de gemiddelde winkelstraat door loopt zie je overal briefjes hangen. Zo dramatisch is het allemaal echt niet hoor.
pi_163806728
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:34 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Ff ter interesse maar hoe kom je aan deze cijfers?
Van het uwv.

Zijn gewoon de officiële cijfers. (van juni dat dan weer wel)
pi_163806763
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:38 schreef Yreal het volgende:

[..]

Excuses, excuses. Als je de gemiddelde winkelstraat door loopt zie je overal briefjes hangen. Zo dramatisch is het allemaal echt niet hoor.
Ja jij hebt ze geteld?

Dan nog zijn dat waarschijnlijk baantjes voor jongeren met name.
Tussen de 16 en 25.

Kom je niet echt in. (Wat niet erg is, maar je moet wel kijken naar doelgroepen)
  zondag 17 juli 2016 @ 14:16:45 #156
258802 Yreal
henk..!
pi_163806792
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 14:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja jij hebt ze geteld?

Dan nog zijn dat waarschijnlijk baantjes voor jongeren met name.
Tussen de 16 en 25.

Kom je niet echt in. (Wat niet erg is, maar je moet wel kijken naar doelgroepen)
Gaan we weer. Wat doen al die mensen van 25+ dan in de supermarkt? Ben je zelf ook een wajonger?
pi_163806966
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2016 14:16 schreef Yreal het volgende:

[..]

Gaan we weer. Wat doen al die mensen van 25+ dan in de supermarkt? Ben je zelf ook een wajonger?
Met 25+ werk je niet in een supermarkt, je bent immers ontslagen voor je 22ste.
Er werd gesproken over winkelstraat, dan ga ik van kledingwinkels en zulk soort zaken uit.
  zondag 17 juli 2016 @ 14:27:32 #158
433930 0906
Jurist
pi_163807019
Die wajong hadden ze zelf voor mij aangevraagd op school, dat was de standaardprocedure. Werk al een tijdje als zzp'er hoor alleen het inkomen wat ik daarmee binnenhaal is minder dan een volledige wajong.

Mocht je ergens in dienst gaan als reintegrate verdien je het minimumloon en gezien mijn achtergrond is de kans klein dat ik in dienst wordt genomen en hogerop klim. Best wel sneu voor al die wajongers die wel fulltime werken en hun hele leven lang in de onderklasse blijven hangen omdat ze niet meer krijgen dan slechts het minimumloon.

Zelf gaan die werkloze academici ook niet als stratenmaker of plukker aan de slag. :') Lekker makkelijk klagen vanaf de zijlijn met je bul.
pi_163807054
Ik denk dat het voor jou moeilijk wordt om met een echte baan significant meer te gaan verdienen. Misschien gewoon je wajong behouden -knip: niet doen-

[ Bericht 15% gewijzigd door Leandra op 17-07-2016 14:37:37 ]
  zondag 17 juli 2016 @ 14:37:55 #160
258802 Yreal
henk..!
pi_163807229
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 14:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Met 25+ werk je niet in een supermarkt, je bent immers ontslagen voor je 22ste.
Er werd gesproken over winkelstraat, dan ga ik van kledingwinkels en zulk soort zaken uit.
wat een onzin
pi_163809864
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 14:27 schreef 0906 het volgende:
Die wajong hadden ze zelf voor mij aangevraagd op school, dat was de standaardprocedure. Werk al een tijdje als zzp'er hoor alleen het inkomen wat ik daarmee binnenhaal is minder dan een volledige wajong.

Mocht je ergens in dienst gaan als reintegrate verdien je het minimumloon en gezien mijn achtergrond is de kans klein dat ik in dienst wordt genomen en hogerop klim. Best wel sneu voor al die wajongers die wel fulltime werken en hun hele leven lang in de onderklasse blijven hangen omdat ze niet meer krijgen dan slechts het minimumloon.

Zelf gaan die werkloze academici ook niet als stratenmaker of plukker aan de slag. :') Lekker makkelijk klagen vanaf de zijlijn met je bul.
Er werken zo veel mensen voor het minimumloon, wat is daar mis mee?
  zondag 17 juli 2016 @ 17:04:41 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163810356
quote:

Het minimumloon is een stuk meer dan alleen Wajong.
Maar goed, je kunt natuurlijk ook gaan studeren, dan kun je gewoon lekker verheven roepen dat andere academici ook niet voor minimumloon aan het werk gaan.

Het punt lijkt niet zozeer te zijn dat je niet kunt werken (je claimt zelfs als ZZP'er aan de slag te zijn), maar dat je niet bereid bent meer te werken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_163811088
quote:

Heb tijdens mn studie de kutste baantjes gehad voor een dito salaris.

Parasieten als jij mogen ze flink korten wat mij betreft.
pi_163824868
quote:

Je moet echt werken aan je instelling.

Er is geen tekort aan banen. Er is wel een tekort aan banen waarbij je met niks doen meteen heel veel verdient (duh). Maar daar hebben meer mensen last van.
pi_163826023
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:10 schreef DerJan het volgende:

[..]

Je moet echt werken aan je instelling.

Er is geen tekort aan banen. Er is wel een tekort aan banen waarbij je met niks doen meteen heel veel verdient (duh). Maar daar hebben meer mensen last van.
Nogmaals 71000 vacatures vs 660.000 werkzoekenden, kun jij rekenen?
pi_163829197
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 12:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nogmaals 71000 vacatures vs 660.000 werkzoekenden, kun jij rekenen?
Kun jij lezen? TS geeft toch aan dat het vinden van een baan niet het probleem is maar dat hij niet wil werken voor het minimumloon?

Nog afgezien van het feit dat een half miljoen Oost-Europeanen speciaal hiernaartoe komen om het werk te doen dat Nederlanders niet willen doen.

[ Bericht 3% gewijzigd door DerJan op 18-07-2016 14:52:11 ]
pi_163842723
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:29 schreef DerJan het volgende:

[..]

Kun jij lezen? TS geeft toch aan dat het vinden van een baan niet het probleem is maar dat hij niet wil werken voor het minimumloon?

Nog afgezien van het feit dat een half miljoen Oost-Europeanen speciaal hiernaartoe komen om het werk te doen dat Nederlanders niet willen doen.
Nog zo'n fabel, die komen hier omdat nederlanders te duur zijn in de ogen van werkgevers.
Die oost-europeanen werken hier voor het salaris van daar via malafide uitzendbureau constructies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')