Van de 71000 vacatures bestaat 25 a 30% uit vrijwilligerswerk aka werk waar geen geld meer voor is.quote:Op zondag 17 juli 2016 12:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dan kunnen er sowieso al 71000 aan het werk. Of laten we er gewoon nog eens 600.000 extra werkzoekende bij gooien. Hoppa, 2 miljoen! Bekt wel lekkerder natuurlijk.
Ff ter interesse maar hoe kom je aan deze cijfers?quote:Op zondag 17 juli 2016 13:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Van de 71000 vacatures bestaat 25 a 30% uit vrijwilligerswerk aka werk waar geen geld meer voor is.
Een verdere 25% bestaat uit een paar uur per week werk waar je niet van kan rondkomen.
De rest zijn flexcontracten met name.
Excuses, excuses. Als je de gemiddelde winkelstraat door loopt zie je overal briefjes hangen. Zo dramatisch is het allemaal echt niet hoor.quote:Op zondag 17 juli 2016 13:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Van de 71000 vacatures bestaat 25 a 30% uit vrijwilligerswerk aka werk waar geen geld meer voor is.
Een verdere 25% bestaat uit een paar uur per week werk waar je niet van kan rondkomen.
De rest zijn flexcontracten met name.
Van het uwv.quote:Op zondag 17 juli 2016 13:34 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Ff ter interesse maar hoe kom je aan deze cijfers?
Ja jij hebt ze geteld?quote:Op zondag 17 juli 2016 13:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Excuses, excuses. Als je de gemiddelde winkelstraat door loopt zie je overal briefjes hangen. Zo dramatisch is het allemaal echt niet hoor.
Gaan we weer. Wat doen al die mensen van 25+ dan in de supermarkt? Ben je zelf ook een wajonger?quote:Op zondag 17 juli 2016 14:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja jij hebt ze geteld?
Dan nog zijn dat waarschijnlijk baantjes voor jongeren met name.
Tussen de 16 en 25.
Kom je niet echt in. (Wat niet erg is, maar je moet wel kijken naar doelgroepen)
Met 25+ werk je niet in een supermarkt, je bent immers ontslagen voor je 22ste.quote:Op zondag 17 juli 2016 14:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gaan we weer. Wat doen al die mensen van 25+ dan in de supermarkt? Ben je zelf ook een wajonger?
wat een onzinquote:Op zondag 17 juli 2016 14:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Met 25+ werk je niet in een supermarkt, je bent immers ontslagen voor je 22ste.
Er werd gesproken over winkelstraat, dan ga ik van kledingwinkels en zulk soort zaken uit.
Er werken zo veel mensen voor het minimumloon, wat is daar mis mee?quote:Op zondag 17 juli 2016 14:27 schreef 0906 het volgende:
Die wajong hadden ze zelf voor mij aangevraagd op school, dat was de standaardprocedure. Werk al een tijdje als zzp'er hoor alleen het inkomen wat ik daarmee binnenhaal is minder dan een volledige wajong.
Mocht je ergens in dienst gaan als reintegrate verdien je het minimumloon en gezien mijn achtergrond is de kans klein dat ik in dienst wordt genomen en hogerop klim. Best wel sneu voor al die wajongers die wel fulltime werken en hun hele leven lang in de onderklasse blijven hangen omdat ze niet meer krijgen dan slechts het minimumloon.
Zelf gaan die werkloze academici ook niet als stratenmaker of plukker aan de slag.Lekker makkelijk klagen vanaf de zijlijn met je bul.
Het minimumloon is een stuk meer dan alleen Wajong.quote:Op zondag 17 juli 2016 14:27 schreef 0906 het volgende:
Die wajong hadden ze zelf voor mij aangevraagd op school, dat was de standaardprocedure. Werk al een tijdje als zzp'er hoor alleen het inkomen wat ik daarmee binnenhaal is minder dan een volledige wajong.
Mocht je ergens in dienst gaan als reintegrate verdien je het minimumloon en gezien mijn achtergrond is de kans klein dat ik in dienst wordt genomen en hogerop klim. Best wel sneu voor al die wajongers die wel fulltime werken en hun hele leven lang in de onderklasse blijven hangen omdat ze niet meer krijgen dan slechts het minimumloon.
Zelf gaan die werkloze academici ook niet als stratenmaker of plukker aan de slag.Lekker makkelijk klagen vanaf de zijlijn met je bul.
Heb tijdens mn studie de kutste baantjes gehad voor een dito salaris.quote:Op zondag 17 juli 2016 14:27 schreef 0906 het volgende:
Je moet echt werken aan je instelling.quote:Op zondag 17 juli 2016 14:27 schreef 0906 het volgende:
Nogmaals 71000 vacatures vs 660.000 werkzoekenden, kun jij rekenen?quote:Op maandag 18 juli 2016 11:10 schreef DerJan het volgende:
[..]
Je moet echt werken aan je instelling.
Er is geen tekort aan banen. Er is wel een tekort aan banen waarbij je met niks doen meteen heel veel verdient (duh). Maar daar hebben meer mensen last van.
Kun jij lezen? TS geeft toch aan dat het vinden van een baan niet het probleem is maar dat hij niet wil werken voor het minimumloon?quote:Op maandag 18 juli 2016 12:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nogmaals 71000 vacatures vs 660.000 werkzoekenden, kun jij rekenen?
Nog zo'n fabel, die komen hier omdat nederlanders te duur zijn in de ogen van werkgevers.quote:Op maandag 18 juli 2016 14:29 schreef DerJan het volgende:
[..]
Kun jij lezen? TS geeft toch aan dat het vinden van een baan niet het probleem is maar dat hij niet wil werken voor het minimumloon?
Nog afgezien van het feit dat een half miljoen Oost-Europeanen speciaal hiernaartoe komen om het werk te doen dat Nederlanders niet willen doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |