(en @Vonkenboer)quote:Op woensdag 21 september 2016 20:11 schreef FranticDJ het volgende:
Ben je nu niet bang in een wisselend debiet per ruimte, door het toepassen van 1 diameter?

Met een balansventilatie loop je meer risico dat je een lage luchtvochtigheid hebt (wat waarschijnlijk jouw benauwde gevoel is), dat is een logisch gevolg van de manier waarop deze werken. Je zou eens de luchtvochtigheid moeten meten om zeker te zijn dat het dat is.quote:Op donderdag 22 september 2016 13:15 schreef PeuRac het volgende:
Wat ik me dan wel afvraag, in huizen/gebouwen met een systeem als dit ervaar ik zelf vaak/meestal een vorm van benauwdheid, vaak ook een gevoel van een laag zuurstof gehalte.
Zo ook bij mijn vriendin, zelfs na het ruim afstellen van de installatie in haar huis (maximale lucht verversing), vinden we het beide een niet prettig werken en zetten we nog steeds ramen en deuren zoveel mogelijk open. Mijn eigen (oude) huis, zonder ventilatie systeem maar lekker ouderwets raampjes op een kiertje, ervaren we beide als veel prettiger.
Hou je daar rekening mee, of heb je iets bedacht om dat tegen te gaan? Of ervaren jullie dat nooit?
Het heeft mij er namelijk van weerhouden om zo'n systeem in te bouwen, ondanks dat er riante subsidies voor zijn. Terwijl ik toch veel heb geïnvesteerd in isolatie in het algemeen.

), maar die nu gekend zijn. Als je dan duurzaam wil bouwen kan je die kennis moeilijk naast je neerleggen.
 ), maar die nu gekend zijn. Als je dan duurzaam wil bouwen kan je die kennis moeilijk naast je neerleggen.Idem, alleen gebruiken wij de bevochtigers wel, maar monitoren legionella op zeer regelmatige basis. Gewoon het friswater goed behandelen met bv een dosing unit met Hadex oid, en dan is de waterkwaliteit goed controleerbaarquote:Op donderdag 22 september 2016 14:37 schreef FranticDJ het volgende:
Aan boord ook altijd last van met die HVAC systemen.. Droge lucht tot en met in de winter..
Zit vaak wel een bevochtiger in, maar om legionella redenen worden die dan weer niet gebruikt.

Maar ik zal eens een hygrometer kopen, (ook handig om de kruipruimte e.d. in de gaten te houden) en een luchtbevochtiger overwegen.
 Maar ik zal eens een hygrometer kopen, (ook handig om de kruipruimte e.d. in de gaten te houden) en een luchtbevochtiger overwegen. 

Hoe zit het eigenlijk met de brandveiligheid met al die houten platen?
  Hoe zit het eigenlijk met de brandveiligheid met al die houten platen?

Dank je wel, de foto's zijn er nog wel maar waren elders gehost waardoor ze niet meer online beschikbaar zijn. Heb de meest zinvolle weer geupload in vorige delen, dus echt veel mis je niet -denk ik-.quote:Op zondag 25 september 2016 12:38 schreef poiuytr het volgende:
Gisteren en vandaag redelijk wat topics terug gelezen. Was nog niet bekend met dit project. Jammer dat tot deel 8 geen enkele foto meer online staat. Had graag alle delen nogmaals gelezen (vooral afwerking van het woonhuis en vervaardigen van de meubels) aan de hand van foto's. Wat belachelijk mooi project is dit zeg, chapeau!

Editquote:Op zondag 25 september 2016 17:07 schreef knoblaucha6 het volgende:
Ben ik nou de enige die bij elke update ook hoopt op een foto waar iig de kleine meid een beetje op staat? En ik heb niet eens iets met babies maar de combi BBach en kleine hummel vind ik gewoon tof als je ziet waar toen MMach ooit hier op FOK! ooit vandaan gekomen is en waar hij nu als BBach staat
Het is gewoon een prachtig verloop en uiteindelijk een onwijs mooi succesverhaal

Maar die dat zeggen hebben wel gelijk
  Maar die dat zeggen hebben wel gelijk   

Het gaat ook vlotter dan ik dacht met een minimum aan materiaalverlies. * BBach is dus best tevreden
 Het gaat ook vlotter dan ik dacht met een minimum aan materiaalverlies. * BBach is dus best tevreden   

Ze liggen er nu allemaal al. In de zolderberging heb ik de leidingen geisoleerd. Deze moeten niet dampdicht worden geisoleerd omdat het hier warme buizen in een onverwarmde ruimte zijn, maar zo beperk je het warmteverlies wel een beetje natuurlijk. In de rest van de knieschotten worden de buizen niet gesioleerd omdat ze daar al in de verwarmde schil zitten en ze ook geen lawaai maken.
 Ze liggen er nu allemaal al. In de zolderberging heb ik de leidingen geisoleerd. Deze moeten niet dampdicht worden geisoleerd omdat het hier warme buizen in een onverwarmde ruimte zijn, maar zo beperk je het warmteverlies wel een beetje natuurlijk. In de rest van de knieschotten worden de buizen niet gesioleerd omdat ze daar al in de verwarmde schil zitten en ze ook geen lawaai maken. 

Je zou er een OSB omkasting kunnen rond maken om de buis ietwat te beschermen, al ben ik het niet van plan, gezien dit een berging is waar bijna nooit iemand komt. Een beetje stapelen met beleid, of een rekje op termijn en dit is opgelost.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 14:32 schreef mjh487 het volgende:
Ga je die buis in de hoek nog wegwerken? Zo ja, met een voorzetwand of bekisting oid?

Waarom niet? Zo kon de rook worden afgezogen van die paar vrienden die roken en het was er gezellig hoor. En zo bleef het huis ook stil voor onze dochterquote:Op maandag 10 oktober 2016 10:37 schreef Geckoo het volgende:
maar waarom ga je dan in het nieuwbouw gedeelte zitten terwijl je een schitterende kamer /woonkeuken hebt?
oh en hoe waren de recenscie op het evaluatieformulier bij het geserveerde ontbijt
 Iedereen die op bezoek komt wil ook iedere keer opnieuw een rondleiding wbt de veranderingen, dus nu konden ze zelf gewoon rondlopen.
 Iedereen die op bezoek komt wil ook iedere keer opnieuw een rondleiding wbt de veranderingen, dus nu konden ze zelf gewoon rondlopen. De ouderslaapkamer viel wel in de smaak door de zonsopgang over de velden.
 De ouderslaapkamer viel wel in de smaak door de zonsopgang over de velden.

Gewoon, bij het beginquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 11:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Wat een enorm project. Ik zou niet weten waar te beginnen. Veel succes er mee!
 Bedankt
 Bedankt   
 Ja, nadat ik de trap zelf zal plaatsen voorzie ik een simpele borstwering met wat balkjes.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 21:23 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dat luik komt daar nog enigszins een rand omheen met een hekje voor de veiligheid ?

Dat luik komt daar nog enigszins een rand omheen met een hekje voor de veiligheid ?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 18:59 schreef BBach het volgende:
[..]
Gewoon, bij het beginBedankt

De knieschotten aan de andere kant van de berging zijn geisoleerd en dicht. Ook hier ga ik het ventilatiekanaal niet echt omkasten.
[ afbeelding ]

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |