handbagage wegen?? Echt nog nooit meegenaakt.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 17:52 schreef Roger_ het volgende:
dat is natuurlijk ook een beetje het verdienmodel van de lowbudget airlines.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik tot op heden best goed ben in het oprekken van de bagage regeltjes, en daar nooit op terug gefloten ben. Je moet ze gewoon niet de kans geven er over te mijmeren.
Met dat ik een bijzondere maat heb, is er bij mij altijd de panische angst dat mijn koffer kwijt raakt, en dat ik op de plaats van bestemming geen nieuwe kleren kan kopen. Dus heb ik altijd een rugzakje bij me met een beetje kleding. Terwijl ik ook mijn foto apparatuur wil mee nemen. Als ze carry-on willen wegen, dan geef ik altijd netjes de foto koffer af, en de rugzak, blijft gewoon op de rug.
Dat is zonder meer mijn hele instelling als ik een vliegveld binnen loop, dan ga ik in retard mode. Dat maakt de procedures een stuk begrijpelijker.
Probeer het via een online travel agent zoals skyscanner, edreams, travelocity, momondo, hipmunk etc.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:41 schreef Buddy_Vedder het volgende:
Ik ben bezig om een vlucht te boeken, de eerste etappe vlieg ik met singapore airlines en de tweede etappe vlieg ik met malaysia airlines, helaas moest ik twee aparte boekingen maken(1 bij singepore en 1 bij malaysia airlines) kan ik op een of andere manier deze aan elkaar kopplen zodat de bagage wordt doorgestuurd?
Ik ook niet. Nog nóóit. Over het gehele spectrum van een long haul vlucht tot een goedkope wizz air vlucht niet.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 20:13 schreef Yreal het volgende:
[..]
handbagage wegen?? Echt nog nooit meegenaakt.
Ik wel, keken ze op mijn boarding pas en zagen ze platinum status. Geen probleem meneer, alle andere mensen over de zeik. Waarom mag hij wel zoveel? Ervaren grondstewardessen vertelde niet eens de reden, maar dat ik daarvoor betaalde.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:44 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik ook niet. Nog nóóit. Over het gehele spectrum van een long haul vlucht tot een goedkope wizz air vlucht niet.
Al geprobeerd die kunnen de vlucht niet aanbieden.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:42 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Probeer het via een online travel agent zoals skyscanner, edreams, travelocity, momondo, hipmunk etc.
Hoe ben je op deze vluchten utigekomen eigenlijk? Kun je geen andere nemen?
Kun je niet via een andere route vliegen?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:48 schreef Buddy_Vedder het volgende:
[..]
Al geprobeerd die kunnen de vlucht niet aanbieden.
Het gekke is amsterdam-singapoer-ipoh kan niemand aanbieden maar als ik hem splits dan is het geen probleem maar zit ik met twee boekingen.
O fijn! Ik vlieg over een paar weken met KLM, had er nog niet op gelet.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:55 schreef Dennisweb het volgende:
[..]
Bij KLM is dat in ieder geval anders: daar mag je één handbagage meenemen, en één accessoire gratis. (Bijvoorbeeld: laptoptas, jas...)
Nee alleen vanuit singapore vliegen er dagelijks vluchten naar ipoh(sultan huppeldepup airport), ik wil ze dus eigenlijk NIET apart boeken, om te voorkomen dat ik met bagage moet slepen.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:49 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Kun je niet via een andere route vliegen?
Blijkbaar weet je al helemaal precies wat je wil, dus eh, boek ze maar lekker apart en veel succes ermee.
Wegen niet, maar wel dat hij in zo'n rekje moest passen. M'n huidige koffertje past er net niet in maar hij mag toch mee, tenzij de boel te vol is, dan zou hij kosteloos alsnog ingecheckt worden. Is nog niet nodig geweest.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 20:13 schreef Yreal het volgende:
[..]
handbagage wegen?? Echt nog nooit meegenaakt.
Als je ze apart boekt zijn de gevolgen van het missen van de tweede vlucht door vertraging van de eerste toch ook voor jouw rekening lijkt me? Dat zou voor mij zwaarder wegen dan het ongemak met de bagage.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:51 schreef Buddy_Vedder het volgende:
[..]
Nee alleen vanuit singapore vliegen er dagelijks vluchten naar ipoh(sultan huppeldepup airport), ik wil ze dus eigenlijk NIET apart boeken, om te voorkomen dat ik met bagage moet slepen.
Ik heb geen keuzen, de vlucht naar ipoh wordt verzorgd door twee partijen, firefly/malaysia airlines en tigerairlines, beiden kunnen een vlucht aanbieden vanaf singapore, maar een vlucht van amsterdam/london/frankfurt via singapore naar ipoh is dan weer niet mogelijk.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:08 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als je ze apart boekt zijn de gevolgen van het missen van de tweede vlucht door vertraging van de eerste toch ook voor jouw rekening lijkt me? Dat zou voor mij zwaarder wegen dan het ongemak met de bagage.
Wat ik vind, is dat er alleen kleine maatschappijen daaarheen vliegen (ik vind niet eens malaysia airlines die daarheen zou vliegen).quote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:11 schreef Buddy_Vedder het volgende:
[..]
Ik heb geen keuzen, de vlucht naar ipoh wordt verzorgd door twee partijen, firefly/malaysia airlines en tigerairlines, beiden kunnen een vlucht aanbieden vanaf singapore, maar een vlucht van amsterdam/london/frankfurtert via singapore naar ipoh is dan weer niet mogelijk.
Raar toch?
Firefly vliegt erop, onderdeel van ma.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 23:54 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Wat ik vind, is dat er alleen kleine maatschappijen daaarheen vliegen (ik vind niet eens malaysia airlines die daarheen zou vliegen).
Echter is Ipoh maar 2 uur (Rijden, niet vliegen !) verwijderd van Kuala Lumpur. Waarom vlieg je niet gewoon op KL en pak je dan een binnenlandse trein/bus? Veel voor de hand liggender. DAn heb je geen overstap op je vlucht, zo'n overstap zou ook minstens 2 u zijn en in die tijd kun je er dan al zijn.
Dat gaat je dus niet lukken. Van en naar Ipoh vliegen alleen LCC's naar mijn weten. Dus zul je in SIN door de immigration moeten, je bagage van de belt halen en dan weer aan de desks van Tiger, Malindo of Firefly moeten inchecken. En het is in ieder geval geen Malaysian flight.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:51 schreef Buddy_Vedder het volgende:
[..]
Nee alleen vanuit singapore vliegen er dagelijks vluchten naar ipoh(sultan huppeldepup airport), ik wil ze dus eigenlijk NIET apart boeken, om te voorkomen dat ik met bagage moet slepen.
Naar KUL geen fatsoenlijke maatschappij? Wanneer je daar zo van overtuigd bent, hoef je hier vast ook geen verder advies! Prima hoor!quote:Op zondag 24 juli 2016 01:28 schreef Buddy_Vedder het volgende:
[..]
Firefly vliegt erop, onderdeel van ma.
Auto is gern optie, duurt veel te lang,onconfortabel en je hebt een privechauffeur nodig(=onnodig duur), ik ga er niet heen voor mijn plezier.
Even los van het feit dat er geen fatsoenlijke maatschappij naar kl vliegt.
Firefly is gewoon een 100% onderdeel van m.aquote:Op zondag 24 juli 2016 10:35 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat gaat je dus niet lukken. Van en naar Ipoh vliegen alleen LCC's naar mijn weten. Dus zul je in SIN door de immigration moeten, je bagage van de belt halen en dan weer aan de desks van Tiger, Malindo of Firefly moeten inchecken. En het is in ieder geval geen Malaysian flight.
Zie het maar als met KLM in AMS aankomen en met Easyjet naar UK willen doorvliegen.
De enige maatschappij die nog ams-kul vliegt is klm, en daar ben ik niet van inder de indruk.quote:Op zondag 24 juli 2016 10:44 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Naar KUL geen fatsoenlijke maatschappij? Wanneer je daar zo van overtuigd bent, hoef je hier vast ook geen verder advies! Prima hoor!
Comfortabeler dan met KLM direct naar KUL en dan een taxi naar Ipoh ga je het echt niet krijgen op die trip. Overstappen op SIN naar een LCC is gewoon een crime, nog afgezien van de overstaptijd die je in acht zult moeten nemen.quote:Op zondag 24 juli 2016 10:49 schreef Buddy_Vedder het volgende:
[..]
De enige maatschappij die nog ams-kul vliegt is klm, en daar ben ik niet van inder de indruk.
Ik denk dat jouw standaard lager ligt dan die van mij, klm is poldervliegen ten top, de crew doet wat ze moeten doen maar niks meer, af en toe kan er een glimlach vanaf en die stoelen daar zullen we het maar niet over hebben.quote:Op zondag 24 juli 2016 10:59 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Comfortabeler dan met KLM direct naar KUL en dan een taxi naar Ipoh ga je het echt niet krijgen op die trip. Overstappen op SIN naar een LCC is gewoon een crime, nog afgezien van de overstaptijd die je in acht zult moeten nemen.
Als ik zo even snel op google maps keek was er zelfs een trein daarheen, en er is sowieso vast wel een langeafstandsbus heen.quote:Op zondag 24 juli 2016 01:28 schreef Buddy_Vedder het volgende:
[..]
Firefly vliegt erop, onderdeel van ma.
Auto is gern optie, duurt veel te lang,onconfortabel en je hebt een privechauffeur nodig(=onnodig duur), ik ga er niet heen voor mijn plezier.
Even los van het feit dat er geen fatsoenlijke maatschappij naar kl vliegt.
Dan zoek je het toch helemaal lekker zelf uit, als KLM al niet eens goed genoeg is voor meneertje (terwijl een budget carrier voor het korte stukje peens geen probleem is??)quote:Op zondag 24 juli 2016 11:09 schreef Buddy_Vedder het volgende:
[..]
Ik denk dat jouw standaard lager ligt dan die van mij, klm is poldervliegen ten top, de crew doet wat ze moeten doen maar niks meer, af en toe kan er een glimlach vanaf en die stoelen daar zullen we het maar niet over hebben.
Bekijk mijn orginele vraag eens?quote:Op zondag 24 juli 2016 11:12 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Als ik zo even snel op google maps keek was er zelfs een trein daarheen, en er is sowieso vast wel een langeafstandsbus heen.
Vind je 2 uur te lang duren , terwilj je voor een overstap ook minstens 2 uur moet rekenen en je dus uiteindelijk even veel tijd kwijt bent?
Maar weet je, je bent blijkbaar een zakelijke vlieger die er zo veel vanaf weet, dus waarom vraag je het hier uberhaupt. Zoek het dan lekker zelf uit.
Je wil naar ipoh gaan.quote:Op zondag 24 juli 2016 11:14 schreef Buddy_Vedder het volgende:
[..]
Bekijk mijn orginele vraag eens?
kennelijk vinden veel fokkers het lastig om gewoon de vraag te beantwoorden en zich niet te bemoeien met zaken die al beslist zijn.
Firefly heeft op dat kleine rotstukje meer kwaliteit dan klm europa ooit zal hebben, ontzettend vriendelijk personeel, constante glimlach, personeel die hun werk duidelijk met plezier doen, stewardessen die de reiziger dienen, drankje+nootjes gratis op elke vlucht, comfortabele stoelen.quote:Op zondag 24 juli 2016 11:14 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dan zoek je het toch helemaal lekker zelf uit, als KLM al niet eens goed genoeg is voor meneertje (terwijl een budget carrier voor het korte stukje peens geen probleem is??)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |