Nee, er is sprake van binnendringen in het lichaam (penetratie) en dus verkrachting.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:55 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Volgens Britse wetgeving. Niet volgens NL'se. In NL is het ontucht met een minderjarige.
Hoe noem je seks tussen 2 minderjarige personen eigenlijk? Dubbele verkrachting? En sta je er net zo in als de jongen 14 is en het meisje 17? Of als de jongen 17 is en het meisje 15?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:43 schreef Tjongejongezeg het volgende:
[..]
Nee. Gewoon nee. Er is sprake van seks tussen een meerderjarige en een minderjarige, volgens het Britse rechtssysteem is dat gewoon rape = verkrachting.
Overigens, aangezien er hier sprake is van penetratie, is dit óók volgens het NL rechtssysteem verkrachting.
Een minderjarige is juridisch niet in staat tot het geven van instemming, punt uit. Dus al stond het meisje poedelnaakt en smekend voor z'n neus, dan NOG is het verkrachting. Snappie nou?
Het Britse 'statutory rape' staat gelijk aan het Nederlandse 'feitelijke aanranding van een minderjarige' en in beide gevallen is het binnendringen van het lichaam inbegrepen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 12:57 schreef Tjongejongezeg het volgende:
[..]
Een 13-jarige is (godzijdank) niet in staat tot "instemming", omdat hij/zij als minderjarige niet handelingsbekwaam wordt geacht. Dat maakt dat er hoe dan ook sprake is van verkrachting. Vanwege het feit dat er ook nog eens sprake is geweest van binnendringen in het lichaam (penetratie), is een extra bevestiging van een verkrachting (hoewel dit binnen het Britse rechtsysteem geen voorwaarde is. Aldaar is het simpele feit dat het slachtoffer minderjarig was genoeg).
Samenvattend:
Er is helemaal geen sprake van een "feitelijke" aanranding. Er is helemaal geen sprake van een aanranding. Er is sprake van een verkrachting (rape).
Dat jij het leeftijdsverschil tussen een 18-jarige en een 13-jarige als "klein" betiteld, benadrukt opnieuw hoe slecht jouw morele kompas staat afgesteld. Minderjarigen zijn kwetsbaar, omdat ze makkelijk beïnvloedbaar zijn. Het verschil in (mentale) ontwikkeling tussen een 18-jarige en een 13-jarige is enorm.
Zo ook het verschil in spierkracht tussen een volwassen man (wat die 18-jarige natuurlijk is) en een 13-jarig meisje. Ik snap dan ook niet hoe jij uit kunt gaan van "verzachtende omstandigheden", alsof dat meisje net zo stevig in haar schoenen kan staan als een volwassen vrouw.
Feit is, dat wij niet weten of er sprake is geweest van dwang. Dat kunnen we namelijk uit het bericht niet opmaken. Feit is wel, dat andere slachtoffers van verkrachting aangeven dat zij hun daders lieten begaan, omdat ze te bang waren om te weigeren, bevroren of simpelweg niet het gevoel hadden dat ze een keuze hádden.
Jouw poging tot downplayen is natuurlijk walgelijk en gebaseerd op slap gelul. Erg kwaadaardig ook. Blaming the victim big time. Ik mag hopen dat jij geen kinderen hebt....
Volgens de NL'se wetgeving is sprake van ontucht wanneer het vrijwillig is en verkrachting wanneer met (fysieke?) dwang:quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:56 schreef Tjongejongezeg het volgende:
[..]
Nee, er is sprake van binnendringen in het lichaam (penetratie) en dus verkrachting.
Er is volgens het Britse strafrecht recht gesproken, maar je bent het niet eens met mijn standpunt?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 06:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zullen we hier gewoon het Britse strafrecht aanhouden en geen rutger05 strafrecht?
Dat lijkt me duidelijk.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 18:36 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Er is volgens het Britse strafrecht recht gesproken, maar je bent het niet eens met mijn standpunt?
Dan vraag ik mij af waarom niet?quote:
nee hij mag eerst weer 10 jaar de cel inquote:Op vrijdag 29 juli 2016 14:35 schreef Boris_Karloff het volgende:
Zit hij al op het vliegtuig of laten ze hem gewoon weer los op nietsvermoedende Engelsen?
Op welke manier is de wetgeving verouderd of ontoereikend? Wat is jouw wetsvoorstel dan?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:24 schreef Alektorophobia. het volgende:
[..]
Verouderde en ontoereikende wetgeving opgesteld door politiek correcte zwakkelingen die niets aanscherpen omdat het in die kringen een taboe onderwerp is. Als de heersende klasse ons niet tegen dit soort idioten, die ze zelf binnen halen, kan beschermen wordt het misschien tijd dat we burgerwachten en volksrechtbanken oprichten en onszelf gaan beschermen. Het loopt uit de klauwen in Europa en het wordt steeds duidelijker dat de Europese politiek de massa-immigratie en onze veiligheid niet meer onder controle hebben. Ik durf mijn dochter niet eens meer alleen naar het zwembad te laten gaan. Het wordt echt tijd dat we hier iets aan gaan doen want als we de traditionele politiek haar gang laten gaan dan maken ze Europa helemaal kapot.
In de OP staat:quote:Op vrijdag 29 juli 2016 15:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ik mis een beetje waarom hij in eerste instantie niet is uitgezet? Gewoon niet uitgevoerd, hebben ze die straf geschrapt of is hij van de radar verdwenen voordat ze hem eruit konden gooien?
Ik maak daaruit op dat ze hem niet konden uitzetten naar Somalië (omdat het volgens de rechter bijv. daar nog te gevaarlijk voor hem was), maar enkel zijn verblijfsvergunning konden intrekken. Het is dan meestal zo dat die mensen een inreisverbod krijgen en het grondgebied van de EU zo snel mogelijk dienen te verlaten. Op eigen initiatief dus. Zo werkt dat in Nederland ook, volgens mij is dat Europese wetgeving.quote:Volgens The Daily Mail werd de immigrant in 2005 tot 10 jaar cel veroordeeld en had hij na zijn detentie als bijkomende straf de Britse eilanden moeten verlaten. Na de gevangenisstraf verkrachtte hij in Groot-Brittannië een vrouw die sliep op straat en eentje die wiet van hem dacht te gaan kopen.
Tegenwoordig is een gedeelte van Somalië toch veilig gebied? Er schijnen zelfs vliegtuigen te landen. Waarom dan geen deportatie van dit soort kutvolk?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 15:47 schreef Physsic het volgende:
[..]
In de OP staat:
[..]
Ik maak daaruit op dat ze hem niet konden uitzetten naar Somalië (omdat het volgens de rechter bijv. daar nog te gevaarlijk voor hem was), maar enkel zijn verblijfsvergunning konden intrekken. Het is dan meestal zo dat die mensen een inreisverbod krijgen en het grondgebied van de EU zo snel mogelijk dienen te verlaten. Op eigen initiatief dus. Zo werkt dat in Nederland ook, volgens mij is dat Europese wetgeving.
Dat is relevant voor de schuldvraag. Bij de straf wordt rekening gehouden met zaken als schaamte-cultuur. Een rechter die dat in de mond durft te nemen is rijp voor de (spreekwoordelijke) slacht.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 16:29 schreef EdvandeBerg het volgende:
In NL geldt dat iedereen aanwezig in NL wordt geacht de wet te kennen. Dat is een disclaimer in onze wetboeken die ervoor zorgt dat verdachten zich niet van de domme kunnen houden.
Ik ga er vanuit dat dit in de UK ook zo werkt?
Kennelijk is het dat niet. Of toch niet veilig genoeg om iemand naartoe te sturen zonder dat er een redelijke kans bestaat dat hij snel komt te overlijden.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 16:33 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Tegenwoordig is een gedeelte van Somalië toch veilig gebied? Er schijnen zelfs vliegtuigen te landen. Waarom dan geen deportatie van dit soort kutvolk?
Ja, momenteel is het volgens mij lastig om als Somaliër een vv te krijgen, maar de Somaliër in deze zaak is in 2005 veroordeeld voor 10 jaar. Ik weet niet of er in de UK ook een soort 2/3-regeling geldt, waardoor hij al een aantal jaar geleden de gevangenis kon verlaten en het op dat moment nog wel oorlog was. Is een suggestie.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 16:33 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Tegenwoordig is een gedeelte van Somalië toch veilig gebied? Er schijnen zelfs vliegtuigen te landen. Waarom dan geen deportatie van dit soort kutvolk?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |