quote:Een homostel in Amsterdam Nieuw West wordt sinds een week of zes bedreigd en getreiterd door de buren. Daan en Willem hebben ten einde raad de publiciteit gezocht via Facebook, waar de mannen melding maken van wat hen overkomt.
De buurman zou Daan met de dood hebben bedreigd. ‘Alle homo’s moesten dood en ik zou de eerste zijn. Hij zou me pakken wanneer ik het niet verwacht. Ik ben vanaf 30 mei niet meer alleen naar buiten geweest’, laat hij weten.
‘Er worden stenen tegen de ramen gegooid, we worden tot diep in de nacht wakker gehouden en ga zo maar door.’
Ook schrijven ze dat de hond niet meer de tuin in kan ‘omdat ze allemaal scherpe voorwerpen in de tuin gooien’.
Geen aangifte
De politie raadde de mannen af om aangifte te doen, ‘omdat het dan nog gevaarlijker kon worden omdat we dan al de hangjongeren op ons dak zouden krijgen.’ Contact met het Roze in Blauw –team loste ook niets op. Het stel werd verwezen naar de wijkagent, die vervolgens niet terugbelde.
Verhuizen
De gemeente Amsterdam en de woningstichting Eigen Haard heeft volgens het stel geen passende oplossing. Daan en Willem willen graag verhuizen, maar niet naar het centrum van de stad, zoals de gemeente aanbiedt. Ze willen Amsterdam het liefst zo snel mogelijk verlaten.
https://rozegolf.net/2016(...)door-homofobe-buren/
Dat kleine groepje, dat het voor de overgrote, overgrote meerderheid verpest, is dus voor even in Amsterdam aangekomen. Hopelijk voor dat stel reizen ze snel verder.
quote:Met RTL Nieuws een heel goed gesprek gehad, maar ze mogen het van een bepaald persoon niet uitzenden.
Ik zal niet zeggen van wie anders krijg ik nog meer over me heen.
Echt niet te geloven.
Ik kreeg van een collega van ........ Te horen dat ik de media niet op had mogen zoeken. Ik vertelde dat ze ons benaderde.
Ik had het niet op Facebook mogen zetten kreeg ik op een boze toon te horen.
AT5 heb ik niets terug gehoord, dus ik denk dat die het vanavond wel uitzenden.
De burgemeester van Amsterdam heeft contact met ons opgenomen en wil een gesprek met ons op korte termijn.
Ik hoop dat hij iets voor ons kan betekenen. Dit is niet vol te houden, ik ben kapot.
quote:
Wat?quote:Met RTL Nieuws een heel goed gesprek gehad, maar ze mogen het van een bepaald persoon niet uitzenden.
Ik zal niet zeggen van wie anders krijg ik nog meer over me heen.
Echt niet te geloven.
Toegeven aan geweldquote:De politie raadde de mannen af om aangifte te doen, ‘omdat het dan nog gevaarlijker kon worden omdat we dan al de hangjongeren op ons dak zouden krijgen.’
ouders zijn het 'goede' voorbeeld, dat is altijd zo.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:
GoedVolk en co beweert altijd bij hoog en laag dat die Marokkaanse kansenparels van alles op straat uitvreten buiten het zicht van hun ouders om en dat die ouders zogenaamd van niets weten. Welnu blijkt dat die ouders net zulke onaangepaste tokkies als hun kinderen zijn. Die wandelende broedmachine ontkent dat er sprake is van homohaat en gooit het zelfs op Marokkanenhaat vanuit de kant van de slachtoffers.
Yep:quote:Op maandag 4 juli 2016 21:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:
GoedVolk en co beweert altijd bij hoog en laag dat die Marokkaanse kansenparels van alles op straat uitvreten buiten het zicht van hun ouders om en dat die ouders zogenaamd van niets weten. Welnu blijkt dat die ouders net zulke onaangepaste tokkies als hun kinderen zijn. Die wandelende broedmachine ontkent dat er sprake is van homohaat en gooit het zelfs op Marokkanenhaat vanuit de kant van de slachtoffers.
En Daan en Willem zijn niet het enige stel.quote:De stadsdeelvoorzitter heeft ook gesproken met de buren van het stel, het gaat om een gezin met twee zoons. 'Het is volgens hen begonnen met wederzijdse overlast. De moeder zegt zich ook bedreigd te voelen, Daan en Willem hebben volgens haar Marokkanen-haat. Homohaat van hun kant wordt ontkend.'
quote:Het homostel Daan en Willem is niet het enige stel in Nieuw-West dat het slachtoffer is van homohaat. Achmed Baâdoud, van stadsdeel Nieuw-West, laat weten dat er nog een stel is dat geïntimideerd wordt door jongeren uit de buurt.
Geen idee wie je met GoedVolk en co bedoelt, maar als je aangesproken wordt op je onbeschofte stijl van discussiëren en onvervalste generalisaties, dan is dat niet hetzelfde als waar je "GoedVolk en co" van beschuldigt.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Waar staat dat? Heb de laatste pagina's van het vorige topic ook bekeken maar ik kon het niet vinden.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Zie post #10.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:21 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Waar staat dat? Heb de laatste pagina's van het vorige topic ook bekeken maar ik kon het niet vinden.
http://www.at5.nl/artikelen/157877/'Homostel%20in%20Nieuw-West%20met%20de%20dood%20bedreigd%20door%20buurtbewoners'quote:De stadsdeelvoorzitter heeft ook gesproken met de buren van het stel, het gaat om een gezin met twee zoons. 'Het is volgens hen begonnen met wederzijdse overlast. De moeder zegt zich ook bedreigd te voelen, Daan en Willem hebben volgens haar Marokkanen-haat. Homohaat van hun kant wordt ontkend.'
Ja, erg vreemd dat je niet in het centrum van Amsterdam wil wonen, is zo lekker praktischquote:Op maandag 4 juli 2016 21:38 schreef Ceberut het volgende:
Waarom willen ze niet naar het centrum van Amsterdam verhuizen? Aan de ene kant zeggen ze dat de nood hoog is, maar de aangeboden oplossing halen ze hun neus voor op. Vreemd verhaal.
Ah, een Xa1ptje...quote:Op maandag 4 juli 2016 21:41 schreef Ceberut het volgende:
http://www.at5.nl/artikelen/157877/'Homostel%20in%20Nieuw-West%20met%20de%20dood%20bedreigd%20door%20buurtbewoners'
De mogelijkheid bestaat ook dat het gewoon een ordinaire burenruzie is.
Er is geen sprake van wederzijdse ruzie, hoe kom je erbij?quote:Op maandag 4 juli 2016 21:41 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Want als er twee ruzie hebben hebben de Marokkanen ongelijk?
Door dezelfde jongens?quote:Op maandag 4 juli 2016 21:44 schreef truthortruth het volgende:
Vandaar dat er nog een stel wordt getreiterd....
Dat is je inhoudelijke bijdrage, werkelijk?quote:
quote:Achmed Baâdoud, van stadsdeel Nieuw-West, laat weten dat er nog een stel is dat geïntimideerd wordt door jongeren uit de buurt.
Als je stelt dat het niet om een burenruzie gaat omdat er nog een ander stel wordt gepest dan neem ik aan dat je veronderstelt dat het om dezelfde jongens gaat. Die informatie heb ik nog niet voorbij zien komen.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:46 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat is je inhoudelijke bijdrage, werkelijk?
Als ik doodsbedreigingen zou krijgen zou ik me geen zorgen maken om praktische zaken. Bovendien schrijven ze ergens dat ze zelfs naar een vluchtelingencentrum zouden willen gaan, dat ze nergens terechtkunnen etc. Erg tegenstrijdige verhalen. Is de nood nou hoog of niet? Moeten ze perse een villa aan het strand krijgen als compensatie? Ik begrijp het niet.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:44 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ja, erg vreemd dat je niet in het centrum van Amsterdam wil wonen, is zo lekker praktisch
Oh dat geloof ik ook niet, maar als in de krant staat dat homo's door de Marokkaanse buren gepest worden en de Marokkaanse buren zeggen dat zij door de homo's gepest worden dan hebben de homo's volgens jou altijd gelijk en liegen de Marokkaanse buren. Wat er echt aan de hand is vind jij toch niet interessant.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:44 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Er is geen sprake van wederzijdse ruzie, hoe kom je erbij?
Je wil dus graag dat mensen die bedreigd worden een consequent verhaal vertellen, anders telt het niet, zoiets?quote:Op maandag 4 juli 2016 21:47 schreef Ceberut het volgende:
Als ik doodsbedreigingen zou krijgen zou ik me geen zorgen maken om praktische zaken. Bovendien schrijven ze ergens dat ze zelfs naar een vluchtelingencentrum zouden willen gaan, dat ze nergens terechtkunnen etc. Erg tegenstrijdige verhalen. Is de nood nou hoog of niet? Moeten ze perse een villa aan het strand krijgen als compensatie? Ik begrijp het niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |