Werkelijk waar, ik denk dat ze dit soort heerschappen maar eens een tijdje moet laten wonen in een instelling voor gehandicapten mensen. misschien, heel misschien snappen ze dan een beetje waarom dat geld zo hard nodig is.quote:Zorgbestuurder verdacht van verduisteren 1,5 miljoen | NOS
Een bestuurder van een zorginstelling in Zuid-Holland heeft vermoedelijk in vijf jaar tijd ruim 1,5 miljoen euro verduisterd. De man en zijn vriendin zijn aangehouden.
De recherche zorgfraude heeft vier anderen gearresteerd voor medeplichtigheid.
De naam van de zorginstelling in Zuid-Holland is niet bekendgemaakt. Het is een stichting die zorg en huisvesting biedt aan licht verstandelijk gehandicapten. Jaarlijks komen daar miljoenen aan zorggeld binnen voor het leveren van zorg in natura.
De bestuurder is aangehouden op verdenking van oplichting, valsheid in geschrifte, witwassen en het opmaken van valse jaarrekeningen. Zijn vriendin is aangehouden voor witwassen. Er is beslag gelegd op hun banksaldi.
Twee bestuurders van een projectontwikkelaar en twee leden van de raad van toezicht van de zorginstelling zijn aangehouden op verdenking van betrokkenheid. Nog twee mensen zijn verhoord.
Er zijn woningen en kantoren van de verdachten doorzocht. Vier luxe personenauto's, sieraden, horloges, administraties en computers zijn in beslag genomen.
Het jaarsalaris van de bestuurder lag volgens de jaarrekening onder de balkenendenorm, maar is volgens het Openbaar Ministerie vermoedelijk een veelvoud daarvan.
Eind vorig jaar begon het OM een onderzoek naar aanleiding van een melding van verdachte transacties door de FIU, de Financial Intelligence Unit.
Bron: nos.nl
Hij is verdacht. Nog niet veroordeeld. Onschuldig tot schuld is bewezen. Tot die tijd een heldquote:Op maandag 4 juli 2016 13:46 schreef Leandra het volgende:
Dat soort figuren zou je een taakstraf in zo'n tehuis moeten laten uitvoeren, tegen hetzelfde salaris als het personeel op de werkvloer, en net zolang tot het hele verduisterde bedrag verdiend is.
Dus als een verzorgende ¤ 25.000 bruto per jaar verdient dan is meneer 60 jaar bezig met z'n taakstraf.
quote:Op maandag 4 juli 2016 13:46 schreef Leandra het volgende:
Dat soort figuren zou je een taakstraf in zo'n tehuis moeten laten uitvoeren, tegen hetzelfde salaris als het personeel op de werkvloer, en net zolang tot het hele verduisterde bedrag verdiend is.
Dus als een verzorgende ¤ 25.000 bruto per jaar verdient dan is meneer 60 jaar bezig met z'n taakstraf.
Mocht die schuldig zijn vind ik dit een prima straf jaquote:Op maandag 4 juli 2016 13:46 schreef Leandra het volgende:
Hoezo een held?quote:Op maandag 4 juli 2016 13:49 schreef Dingflofbips het volgende:
Dat woord 'vriendin' ik gok een 20 jaar jonger hip dametje. Wat een held deze man.
[..]
Hij is verdacht. Nog niet veroordeeld. Onschuldig tot schuld is bewezen. Tot die tijd een held
Waarschijnlijk om de privacy van meneer nog even te beschermen, het zal wel vrij simpel zijn zijn naam te achterhalen als de naam van de instelling bekend is.quote:Op maandag 4 juli 2016 15:44 schreef LXIV het volgende:
Waarom wordt de naam van de zorginstelling niet bekend gemaakt?
Ik dacht dat het hele doel van die verrekte privatisering was dat de 'zorgconsument' (quote:Op maandag 4 juli 2016 16:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarschijnlijk om de privacy van meneer nog even te beschermen, het zal wel vrij simpel zijn zijn naam te achterhalen als de naam van de instelling bekend is.
Taakstraf? Dit soort ratten moeten gewoon voor meerdere jaren de cel in.quote:Op maandag 4 juli 2016 13:46 schreef Leandra het volgende:
Voor dit soort zelfverrijking lijkt me celstraf niet de juiste oplossing. Ruïneer deze persoon financieel, 1,5 miljoen verduisteren > dat terugbetalen + een boete van 15 miljoen?quote:Op maandag 4 juli 2016 17:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Taakstraf? Dit soort ratten moeten gewoon voor meerdere jaren de cel in.
Maar hey, doen we niet. Gewoon VVD blijven stemmen.
Punt is dat dit soort figuren hun vuist 9/10 diep in een old boys netwerk hebben zitten.quote:Op maandag 4 juli 2016 17:51 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Voor dit soort zelfverrijking lijkt me celstraf niet de juiste oplossing. Ruïneer deze persoon financieel, 1,5 miljoen verduisteren > dat terugbetalen + een boete van 15 miljoen?
Naast die boete en financieel ruïneren is dat prima uiteraard. Ik vind de doodstraf voor dit soort misdaden ook prima.quote:Op maandag 4 juli 2016 17:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Punt is dat dit soort figuren hun vuist 9/10 diep in een old boys netwerk hebben zitten.
Financieel ruïneren plus celstraf, zodat meneer een strafblad heeft en nooit meer met publiek geld mag werken, om maar wat te noemen.
Het schept een precedent (of dat is er eigenlijk al) dat dit soort zaken nauwelijks consequenties hebben. We hebben het godverdomme over gemeenschappelijk geld bedoelt voor zorg.
Snap ik. Helaas laat onze wet dat niet toe. Dit soort mensen zijn zo'n beetje het laagste van het laagste. Op hetzelfde niveau als kinderverkrachters en moordenaars.quote:Op maandag 4 juli 2016 17:53 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Naast die boete en financieel ruïneren is dat prima uiteraard. Ik vind de doodstraf voor dit soort misdaden ook prima.
Celstraf is zo duur dat ik er geen voorstander van ben.
quote:Op woensdag 6 juli 2016 09:22 schreef Ryon het volgende:
http://vorige.nrc.nl/binnenland/article1602828.ece
Samen met 5 anderen.... beetje dom, als je de boel voor zo'n bedrag gaat besodemieteren.quote:Op woensdag 6 juli 2016 10:45 schreef slashdotter3 het volgende:
1,5 miljoen... daar kan je heel wat maanden WoW van kopen!
Zo materialistisch...quote:Op woensdag 6 juli 2016 10:45 schreef Leandra het volgende:
Bij de bestuurder en zijn vriendin zijn onder meer twee Porsches, een Audi en een BMW in beslag genomen. Verder is er beslag gelegd op sieraden, veertien dure horloges, administratie en computers.
quote:Op woensdag 6 juli 2016 10:47 schreef Leandra het volgende:
En een heel interessant stuk uit 2004.
[..]
Zouden ze daar elke dag opnieuw verven?quote:De kozijnen van opvanghuis De Warande in de bossen bij Maarsbergen zitten strak in de gele lak. Het hele gebouw ruikt naar verf en is schoon. Daan (18) krabt verf van de vensterbank. Huismeester Frans geeft aanwijzingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |