Ik ben wel benieuwd wat jij dan zo belangrijk aan die cijferlijst vindt?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 21:09 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik doe dat wel; hangt van de positie af.
Een onvoldoende op Engels is lastig (lees: reden voor uitsluiting) in een TNC waar de hoofdtaal/voertaal Engels is.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 11:31 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat jij dan zo belangrijk aan die cijferlijst vindt?
Geldt dat ook voor jou 6,8 of 10 jaar later? Als de persoon in de tussentijd zijn engels wel heeft opgekrikt is dat cijfer misschien helemaal niet representatief meer.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:30 schreef laforest het volgende:
[..]
Een onvoldoende op Engels is lastig (lees: reden voor uitsluiting) in een TNC waar de hoofdtaal/voertaal Engels is.
De wondere wereld der arbeid: Totaal niet. Nul komma nul. 0% Hier moet je werken. Afhankelijk van de baan nog een beetje studeren per jaar. Je cijfers interesseert niemand iets. Als je maar je doelstellingen haalt.quote:Op zondag 10 juli 2016 16:33 schreef KetchupFTW het volgende:
Nou nou, het is toch een aardige lijst, dik bovengemiddeld? Ik weet dat bepaalde zaken veel belangrijker zijn, maar ik vroeg me gewoon af hoe belangrijk zo'n onvoldoende werd gevonden.
Bewijs het maar via een IELTS test.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:43 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Geldt dat ook voor jou 6,8 of 10 jaar later? Als de persoon in de tussentijd zijn engels wel heeft opgekrikt is dat cijfer misschien helemaal niet representatief meer.
Als je eerst ergens anders werkt en dan een opstapje maakt naar zo'n bedrijf, denk ik niet dat ze veel met je middelbareschoolcijfers doen.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 17:39 schreef KhaNguyen het volgende:
Aan diegenen die zeggen dat bedrijven niet naar je middelbare schoolcijfers kijken: you got it wrong.
Alombekende bedrijven zoals McKinsey kijken daar wel degelijk naar.
Niet veel bedrijven doen dat natuurlijk, maar toch.
Die dingen zijn inderdaad vooral om de stijgende lijn aan te tonen van school naar studie. Verder boeit het niemand. Kan alleen maar beter worden als je nu onvoldoendes hebt.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 18:36 schreef IDkaart het volgende:
[..]
Als je eerst ergens anders werkt en dan een opstapje maakt naar zo'n bedrijf, denk ik niet dat ze veel met je middelbareschoolcijfers doen.
Inderdaad, je kan alleen maar beter worden.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:34 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Die dingen zijn inderdaad vooral om de stijgende lijn aan te tonen van school naar studie. Verder boeit het niemand. Kan alleen maar beter worden als je nu onvoldoendes hebt.
Jawel, en experienced hires zijn er nauwelijks. Cijfers voor de middelbare zijn vaak minstens zo belangrijk, als niet belangrijker, dan uni cijfers. Er wordt in principe vooral naar de analytische vakken, dus wiskunde B en economie voor een E&M profiel, mits het gemiddelde cijfer acceptabel is (>7.5). Zou het in ieder geval niet opgeven. Als je goed presteert op je vervolgopleiding (i.e. hoge cijfers, interessante ECs zoals bv topsport, je ontwikkelen tot leuk persoon) is er nog altijd een kans, in tegenstelling tot wat Ryon zegt.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 18:36 schreef IDkaart het volgende:
[..]
Als je eerst ergens anders werkt en dan een opstapje maakt naar zo'n bedrijf, denk ik niet dat ze veel met je middelbareschoolcijfers doen.
Ik denk dat werkgevers inmiddels ook weten dat SE cijfers verschillen tussen scholen en dat de gemiddeldes van het CE elk jaar sterk afwijken.quote:Op zondag 7 augustus 2016 18:05 schreef Maramba het volgende:
[..]
Jawel, en experienced hires zijn er nauwelijks. Cijfers voor de middelbare zijn vaak minstens zo belangrijk, als niet belangrijker, dan uni cijfers. Er wordt in principe vooral naar de analytische vakken, dus wiskunde B en economie voor een E&M profiel, mits het gemiddelde cijfer acceptabel is (>7.5). Zou het in ieder geval niet opgeven. Als je goed presteert op je vervolgopleiding (i.e. hoge cijfers, interessante ECs zoals bv topsport, je ontwikkelen tot leuk persoon) is er nog altijd een kans, in tegenstelling tot wat Ryon zegt.
SE cijfers moeten binnen 1 punt van het CE liggen over de breedte van de school. Ook is een 7.5 echt wel te halen, ook met zware SEs. Het werkt gewoon niet zoals je denktquote:Op zondag 7 augustus 2016 18:44 schreef IDkaart het volgende:
[..]
Ik denk dat werkgevers inmiddels ook weten dat SE cijfers verschillen tussen scholen en dat de gemiddeldes van het CE elk jaar sterk afwijken.
Netto dan.quote:Op zondag 3 juli 2016 13:46 schreef Hyaenidae het volgende:
Gaat straks hooguit 150 euro schelen op je maandsalaris.
Dat is onzin. Ze meten het gemiddelde over drie jaar, dus een keer een afwijking mag.quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:41 schreef Maramba het volgende:
[..]
SE cijfers moeten binnen 1 punt van het CE liggen over de breedte van de school. Ook is een 7.5 echt wel te halen, ook met zware SEs. Het werkt gewoon niet zoals je denkt
Ja tuurlijk is het een meerjarig traject, dat is statistiek.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:00 schreef IDkaart het volgende:
[..]
Dat is onzin. Ze meten het gemiddelde over drie jaar, dus een keer een afwijking mag.
En er is hier een school waar het SE gemiddeld een 6 is voor bepaalde vakken en het CE een 7,5.En dat is de beste school van Nederland... (Dat komt ook omdat ze in 2009 een leegloop hadden omdat de school zo slecht was. Ik ken iemand die er zat en die zegt dat het niet eerlijk ging want de toetsen werden moeilijker maar de lessen niet beter.)
Ik dus nog nooit! Zal heel erg verschillen per branchequote:Op maandag 29 augustus 2016 16:39 schreef Sokz het volgende:
Heb altijd nog middelbare school cijfers op moeten sturen. Of ze er veel naar kijken of er waarde aan hechten is een tweede.
Ik moest het pasgeleden nog opsturen voor een inhousedag waarvoor kantoren de mensen selecteren die ze willen spreken. Gelukkig is er wel een stijgende lijn te zien bij de studie.quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:39 schreef Sokz het volgende:
Heb altijd nog middelbare school cijfers op moeten sturen. Of ze er veel naar kijken of er waarde aan hechten is een tweede.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |