Ik analyseer graag mensen en hun gedrag.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 17:03 schreef Opsonisatie het volgende:
Wat analyseren jullie sociale situaties veelik doe dat dus totaal niet.
ook niet achteraf of vooraf?quote:Op zaterdag 2 juli 2016 17:03 schreef Opsonisatie het volgende:
Dat is juist leukquote:Op zaterdag 2 juli 2016 17:03 schreef Opsonisatie het volgende:
Het zit ook gewoon in de natuur om je in grote mate te passen in de groep.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 17:04 schreef JR-Style-93 het volgende:
Sociaal wenselijk gedrag is vaak ook maar raar, en toch al die mensen die er aan willen voldoen (ik zelf ook hoor)
Mensen zijn sociologisch gezien interessante wezensquote:Op zaterdag 2 juli 2016 17:03 schreef Opsonisatie het volgende:
Dus jij zit tijdens het uitgaan mensen te observeren?quote:Op zaterdag 2 juli 2016 17:04 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat is juist leuk
Sociaal wenselijk gedrag is vaak ook maar raar, en toch al die mensen die er aan willen voldoen (ik zelf ook hoor)
oooh zo!quote:Op zaterdag 2 juli 2016 16:58 schreef JanCees het volgende:
[..]
stage krijg je minder cijfers
dus dit was mn eerste onvoldoende van het jaar
maar dus minder cijfers vergeleken met 2 semesters vakken
Wat is daar mis mee.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 17:05 schreef Fokker101 het volgende:
[..]
Dus jij zit tijdens het uitgaan mensen te observeren?
quote:Op zaterdag 2 juli 2016 16:57 schreef Opsonisatie het volgende:
[..]
Ja
Net als "er heen gaan". Het hoort "ernaartoe gaan"
Heengaan=doodgaan
ja continuquote:Op zaterdag 2 juli 2016 17:05 schreef Fokker101 het volgende:
[..]
Dus jij zit tijdens het uitgaan mensen te observeren?
Klopt, al heb ik daar soms ook wel moeite mee als ik vind dat sommige sociale regels gewoon raar zijn.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 17:05 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Het zit ook gewoon in de natuur om je in grote mate te passen in de groep.
Zoals?quote:Op zaterdag 2 juli 2016 17:07 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Klopt, al heb ik daar soms ook wel moeite mee als ik vind dat sommige sociale regels gewoon raar zijn.
oke gefeliciteerd nogquote:Op zaterdag 2 juli 2016 17:00 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
omdat ik klaar ben met studie
dus had stufi al opgezegd en nu moet ik voor donderdag naar zo'n ov punt om studentenov van mijn kaart te halen
je kan toch gewoon zeggen: erheen gaanquote:Op zaterdag 2 juli 2016 16:57 schreef Opsonisatie het volgende:
[..]
Ja
Heengaan=doodgaan
En wat is de lol aan "los gaan" volgens jou.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 17:08 schreef Fokker101 het volgende:
[..]
Niks aan toch? Geen eens zin in op dat moment je moet los gaan toch.
Mensen gelukkig nieuwjaar wensen.quote:
of mensen die zeggen 'dat heb ik nooit op' ipv 'dat heb ik nooit gegeten/gehad'quote:Op zaterdag 2 juli 2016 16:57 schreef Opsonisatie het volgende:
[..]
Ja
Heengaan=doodgaan
Dat is echt tenenkrommend ja.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 17:09 schreef JanCees het volgende:
[..]
of mensen die zeggen 'dat heb ik nooit op' ipv 'dat heb ik nooit gegeten/gehad'
walgelijk
Samen met vrienden beetje dansen etc. Is toch veel leuker als aan de zijkant zitten en mensen te bekijken?quote:Op zaterdag 2 juli 2016 17:09 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
En wat is de lol aan "los gaan" volgens jou.
ja dankjequote:
Maar dat is meer een cultureel puntje dan een sociaal puntje denk ikquote:Op zaterdag 2 juli 2016 17:09 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Mensen gelukkig nieuwjaar wensen.
Om dat te doen omdat er een nieuwe tijdseenheid is begonnen vind ik vaak maar onzinnig.
haha ja dat doe ik ook wel. maar wat jr zei doe ik ook wel, situaties observeren. maar komt meer omdat ik semi auti ben en dus maar ergens op afstand van het collectief staquote:Op zaterdag 2 juli 2016 17:08 schreef Opsonisatie het volgende:
[..]
Achteraf wel, om te kijken of zo'n persoontje wel goed invloed op mij heeft
Hoezo moet je vanaf de zijkant observeren.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 17:09 schreef Fokker101 het volgende:
[..]
Samen met vrienden beetje dansen etc. Is toch veel leuker als aan de zijkant zitten en mensen te bekijken?
Dat kan niet tegelijk?quote:Op zaterdag 2 juli 2016 17:09 schreef Fokker101 het volgende:
[..]
Samen met vrienden beetje dansen etc. Is toch veel leuker als aan de zijkant zitten en mensen te bekijken?
Je bedoelt als een idioot gaan dansen en je bezatten?quote:Op zaterdag 2 juli 2016 17:08 schreef Fokker101 het volgende:
[..]
Niks aan toch? Geen eens zin in op dat moment je moet los gaan toch.
of mensen die zeggen "ik kon hem niet"quote:Op zaterdag 2 juli 2016 17:09 schreef JanCees het volgende:
[..]
of mensen die zeggen 'dat heb ik nooit op' ipv 'dat heb ik nooit gegeten/gehad'
walgelijk
Ja maar mensen schikken zich natuurlijk snel aan culturele normen en waarden als dat de norm van een groep is.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 17:09 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar dat is meer een cultureel puntje dan een sociaal puntje denk ik
Zekers dat is altijd leuk dat doen zoveel mensen. Maar tijdens het uitgaan nee..quote:Op zaterdag 2 juli 2016 17:10 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Hoezo moet je vanaf de zijkant observeren.
Mensen kijken is echt een van de leukste dingen die er is.
Lekker uren op een terras beetje mensen bekijken
Dit zeg ikquote:Op zaterdag 2 juli 2016 17:11 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
of mensen die zeggen "ik kon hem niet"
Ja wat kon je dan niet
die gozerquote:Op zaterdag 2 juli 2016 17:11 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
of mensen die zeggen "ik kon hem niet"
Ja wat kon je dan niet
ik heb ook wel moeite met smalltalk verderquote:Op zaterdag 2 juli 2016 17:09 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar dat is meer een cultureel puntje dan een sociaal puntje denk ik
Huwelijk is ook gewoon buiten de laatste 30 jaar een vorm van veiligheid. Dat begrijp ik wel.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 17:11 schreef Fok-it het volgende:
Ik vind het ook interessant om te zzien als je uit eten bent of op een terras zit hoeveel stellen er samen zijn die de hele avond geen woord met elkaar praten. En toch stug doorzetten in hun huwelijk
Of de hele tijd op de mobiel zitten.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 17:11 schreef Fok-it het volgende:
Ik vind het ook interessant om te zzien als je uit eten bent of op een terras zit hoeveel stellen er samen zijn die de hele avond geen woord met elkaar praten. En toch stug doorzetten in hun huwelijk
veel mensen hoorquote:
Ik geloof wel heel erg west-nederlands hoor.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 17:12 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
veel mensen hoor
maar dat is een van de puntjes waar ik mij dan aan erger. En anderen ergeren zich aan mij als ik "als/dan" door elkaar haal
Als je jonge kinderen hebt kan ik het nog enigszins begrijpen maar anders, hou er lekker mee op joh. Word je niet gelukkig vanquote:Op zaterdag 2 juli 2016 17:12 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Huwelijk is ook gewoon buiten de laatste 30 jaar een vorm van veiligheid. Dat begrijp ik wel.
Fascinerend fenomeen is dat ook jaquote:Op zaterdag 2 juli 2016 17:11 schreef Fok-it het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |