abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163949271
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 09:08 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Volgens mij, betekent het eerder dat wij geen goed begrip hebben van de natuurwetten. Het schendt niet, alleen vanuit onze kijk, die klaarblijkelijk te beperkt is op dit gebied.
Natuur'wet' is een tijdsafhankelijk begrip.
pi_163949316
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 09:13 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Dat kan wel zo zijn, maar het ontstaan van leven heeft niets met kansen te maken. Een kans duidt op meerdere mogelijkheden.
Dat ligt eraan wat je onder "kans" verstaat. Je hebt een frequentistische opvatting van kansen en een Bayesiaanse. Jij hebt het hier over die eerste opvatting, terwijl je later in je post eerder een Bayesiaanse opvatting lijkt te nemen. Oftewel: je haalt ze door elkaar :)

Een kans kan duiden op meerdere mogelijke uitkomsten, of op de waarschijnlijkheid van een scenario bij gebrek aan kennis.
pi_163953930
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:49 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dat ligt eraan wat je onder "kans" verstaat. Je hebt een frequentistische opvatting van kansen en een Bayesiaanse. Jij hebt het hier over die eerste opvatting, terwijl je later in je post eerder een Bayesiaanse opvatting lijkt te nemen. Oftewel: je haalt ze door elkaar :)

Een kans kan duiden op meerdere mogelijke uitkomsten, of op de waarschijnlijkheid van een scenario bij gebrek aan kennis.
Van dat laatste wordt gretig gebruik gemaakt door creatinoisten. Die berekenen hoe groot de kans is dat alle aminozuren in elkaar schieten en een complete cel bouwen inclusief DNA. :')
pi_163971989
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:45 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Natuur'wet' is een tijdsafhankelijk begrip.
De menselijke conceptie van natuurwetten, ja.
pi_163975647
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 12:52 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

De menselijke conceptie van natuurwetten, ja.
Volgens Smolin gaat het een stuk verder:

https://en.wikipedia.org/wiki/Time_Reborn
:P
pi_163976506
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 15:36 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Volgens Smolin gaat het een stuk verder:

https://en.wikipedia.org/wiki/Time_Reborn
:P
Smolin heeft wel een heel andere kijk op dingen. Misschien moet ik een van z'n boeken eens lezen. :)
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_164027684
Zolang de mens een God zoekt is hij een waardeloze creatie .
Zodra we op eigen benen kunnen staan en in ons zelf geloven zullen we flinke stappen vooruit gaan zette.
pi_164027842
Het gaat er niet om of hij bestaat, maar om wie hij is.
Moet je blind achter hem aanwandelen omdat hij de schepper is en almachtig?

Als je niet van hem houd zal hij je voor eeuwig helse pijn laten lijden bij de door hem geschapen Satan, zoveel houd hij dus van ons!
En als het hem niet bevalt moord hij honderden miljoenen mensen gewoon uit omdat hij boos is.(zie Noach, Mozes etc..)
Hitler en Napoleon mogen niet eens in zijn schaduw staan wat dit betreft.
Hij is gewoon een super dictator die je geen keuze laat.
Of voor eeuwig branden in de hel of hem voor 100000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000jaar aanbidden in de hemel.
Het ergste vind ik nog dat hij al voor het schapen van de Aarde al wist wat voor een grote mislukking de mensheid zou worden en vele van zijn kinderen helse pijn zouden gaan lijden.

Ik laat mij niet leiden (lijden) door angst.

Maar ik zal wel weer beledigend zijn, maar als ik uitspreek dat ik in buitenaards bezoek geloof lachen de christenen mij in mijn gezicht uit en laten ze mij niet in mijn waarde.
Dat is vaak voorgekomen.
En ik mag niet echt kritisch zijn over hun sprookjesboek, want dan beledig ik ze!
pi_164028605
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 19:23 schreef bert888 het volgende:
Zolang de mens een God zoekt is hij een waardeloze creatie .
Zodra we op eigen benen kunnen staan en in ons zelf geloven zullen we flinke stappen vooruit gaan zette.
^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')