abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163456205
quote:
Bij een gijzeling in een restaurant in de Bengaalse hoofdstad Dhaka zijn volgens het leger twintig mensen gedood. De identiteit van de slachtoffers is nog niet vrijgegeven, maar het zouden allemaal buitenlanders zijn onder wie tien Italianen. Ze zijn vannacht om het leven gebracht, waarschijnlijk met steekwapens. IS heeft de verantwoordelijkheid voor de aanval opgeëist.

Commando's bestormden vanochtend vroeg het gebouw in de diplomatenwijk waar gewapende mannen sinds gisteravond tientallen mensen vasthielden. Bij die bestorming zijn zeker zes gijzelnemers door de commando's gedood. Dertien gegijzelden konden worden gered.

Premier Hasina zei eerder vanochtend in een tv-toespraak dat er "enkele" doden waren gevallen onder de gijzelnemers, maar gaf toen verder geen details. Volgens Hasina is één gijzelnemer levend gepakt.

Het Italiaanse TGLA7 meldt dat volgens het Italiaanse ministerie van Buitenlandse Zaken elf Italianen in het restaurant waren, slechts één wist te ontsnappen.
Restauranteigenaar

De Japanse regering zegt dat een Japanse gegijzelde is neergeschoten en wordt behandeld. Zijn verwondingen zijn niet levensbedreigend. Met zeven andere Japanse gegijzelden is geen contact te krijgen.

Dat probleem heeft ook een van de drie eigenaren van het restaurant. Hij heeft tegen persbureau AP gezegd dat hij nog geen enkele werknemer heeft kunnen bereiken. Volgens de eigenaar waren er ongeveer twintig mensen aan het werk in het restaurant, toen de terroristen het gebouw aanvielen.

Militanten met automatische wapens en granaten vielen het restaurant in de diplomatieke wijk van de stad gisteravond aan. Daarbij kwamen twee agenten om het leven. 26 mensen raakten gewond. Ziekenhuispersoneel heeft tegen AP gezegd dat tien gewonden in kritieke toestand verkeren.

De militanten gijzelden tientallen mensen. Een aantal werknemers en bezoekers ontsnapten via het dak, zei een keukenhulp tegen het persbureau.

De politie heeft de hele nacht geprobeerd om te onderhandelen, maar tevergeefs. Vanochtend bestormden commando's dus het restaurant.
IS

De politie gaat uit van zes tot tien aanvallers. Tijdens de bestorming werden zes gijzelnemers gedood, één gepakt, en een aantal wist te ontsnappen. Na de bestorming kamden commando's de omgeving uit.

Op sociale media verschenen vannacht foto's van lijken, volgens IS slachtoffers van de aanval in Dhaka. De authenticiteit van de foto's is vooralsnog niet bevestigd.
Buitenlandse Zaken

De regering van Bangladesh zegt dat IS niet actief is in het land met 160 miljoen inwoners, ook al claimt de terreurorganisatie de aanval. Hasani zegt dat religieuze mensen, niet betrokken zijn bij zo'n aanval. "Deze mensen hebben geen religie, hun enige religie is terrorisme."

Volgens het ministerie van Buitenlandse Zaken zijn er geen Nederlanders vermist in Bangladesh. Er zijn ook geen aanwijzingen dat Nederlanders betrokken waren bij de gijzeling.
http://nos.nl/artikel/211(...)lees-restaurant.html

Als er wel Nederlanders bij waren betrokken had het natuurlijk meer aandacht gehad. 9.gif

Maar verschrikkelijk dus. Anderzijds ga je bijna 'blij' zijn dat er 'maar' 20 mensen zijn omgekomen gezien de dodental van de andere aanslagen.
pi_163456325
:r
pi_163456326
Er gaan dagelijks veel meer mensen dood dan 20. Waar blijven je topics over al die andere doden?
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
  zaterdag 2 juli 2016 @ 13:11:40 #5
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_163456336
Gewoon een incident.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_163456359
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 13:11 schreef Vluchteling het volgende:
Er gaan dagelijks veel meer mensen dood dan 20. Waar blijven je topics over al die andere doden?
Ja jammer., moorden gepleegd door moslims boeit mij meer, is toch weer een bevestiging dat Wilders gelijk heeft.
pi_163456420
Liep allang een topic joh.
pi_163456438
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 13:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja jammer., moorden gepleegd door moslims boeit mij meer, is toch weer een bevestiging dat Wilders gelijk heeft.
Waarover heeft Wilders gelijk? Iedereen ziet toch dat er een probleem is in Islam, daar heeft hij geen patent op.
pi_163456463
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 13:16 schreef Vluchteling het volgende:

[..]

Waarover heeft Wilders gelijk? Iedereen ziet toch dat er een probleem is in Islam, daar heeft hij geen patent op.
Ja, zeg dat maar tegen al die vluchteling-knuffelende partijen die dat allemaal hier binnenhaalt.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 13:30:20 #10
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_163456772
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 13:11 schreef Vluchteling het volgende:
:')

Waar slaat dat nou weer op?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zaterdag 2 juli 2016 @ 13:50:38 #11
117098 Hathor
Effe niet
pi_163457200
Ik denk dat niemand echt wakker ligt van Bangladesh. Het is triest dat er 20 mensen zijn afgeslacht, maar ze liggen hier niet eens wakker van al die duizenden die daar bijna elk jaar verdrinken door al die overstromingen, laat staan over 20 man in een restaurant.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_163457239
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 13:16 schreef Vluchteling het volgende:

[..]

Wilders en gelijkgestemden worden al jaren voor die mening gedemoniseerd door de laffe zittende politieke elite. Diezelfde politieke elite die teruggekeerde moslimradicalen geen strobreed in de weg legt en ze een uitkering verschaft. Wegkijkt als SA via gesluisde gelden opnieuw een volgend haatpaleis in Nederland financiert.

Misschien heeft er daarom (nog) geen aanslag plaatsgevonden in Nederland. Een regering die oorlogsmisdadigers en radicalen zo pampert. Tja, daar denkt iedere terroristische organisatie twee keer over na om juist in dat land aanslagen te gaan plegen.
pi_163457274
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 13:52 schreef Elzies het volgende:
Misschien heeft er daarom (nog) geen aanslag plaatsgevonden in Nederland. Een regering die oorlogsmisdadigers en radicalen zo pampert. Tja, daar denkt iedere terroristische organisatie twee keer over na om juist in dat land aanslagen te gaan plegen.
Juist ja, omdat de terroristen hier gezellig mogen chillen, gaat IS compleet voorbij aan het feit dat Nederland haar bombardeert in Irak, "als onze Nederlandse broeder maar veilig zijn", makes sense.
pi_163457318
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 13:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Juist ja, omdat de terroristen hier gezellig mogen chillen, gaat IS compleet voorbij aan het feit dat Nederland haar bombardeert in Irak, "als onze Nederlandse broeder maar veilig zijn", makes sense.
Dan is het des te vreemd dat teruggekeerde Jihadisten die daar hebben gevochten en daar hun oorlogsvrienden hebben zien sneuvelen (door onze bombardementen) ongestoord kunnen terug keren naar Nederland.

Dat is alsof je een kind vraagt om met een brandende aansteker een vuurwerkfabriek in te lopen. Zoveel naïviteit. Het is niet meer in woorden te vatten.
pi_163457361
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 13:57 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dan is het des te vreemd dat teruggekeerde Jihadisten die daar hebben gevochten en daar hun oorlogsvrienden hebben zien sneuvelen (door onze bombardementen) ongestoord kunnen terug keren naar Nederland.
Ongestoord nog wel, hoeveel voorbeelden van ongestoord terugkerende Syriegangers kan je precies opnoemen?
pi_163457656
quote:
15s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 13:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja, zeg dat maar tegen al die vluchteling-knuffelende partijen die dat allemaal hier binnenhaalt.
Vluchteling != geradicaliseerde moslim.
pi_163457659
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 13:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ongestoord nog wel, hoeveel voorbeelden van ongestoord terugkerende Syriegangers kan je precies opnoemen?
De AIVD weet het intussen zelf niet meer, dus dat lijkt me een duidelijk antwoord op je vraag.
pi_163457740
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 14:13 schreef Elzies het volgende:

[..]

De AIVD weet het intussen zelf niet meer, dus dat lijkt me een duidelijk antwoord op je vraag.
Allesbehalve, zijn er namelijk voorbeelden waar ze/we het wel van weten en die gewoon ongestoord hun gang kunnen gaan? Er zijn ook tientallen fraudeurs, moordenaars en ander gespuis waar we niets vanaf weten, dat betekent niet dat er in NL een klimaat is waar de fraudeur en crimineel in Nederland 'ongestoord' mag terugkeren of zijn dagelijkse leven mag voortzetten, kom nou.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 14:27:55 #19
451005 Grems
Clown World
pi_163458026
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 14:13 schreef Vluchteling het volgende:

[..]

De moslim an sich is een ongewenst element in een vreedzame samenleving.
pi_163458039
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 14:13 schreef Vluchteling het volgende:

[..]

Dat zeg ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')