abonnement Unibet Coolblue
  Knikkerking dinsdag 19 juli 2016 @ 18:57:26 #151
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_163861387
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 18:49 schreef usernaamvergeten het volgende:

Vast wel, al is de andere kant mm ook wel handig als je 45 graden gaat aftekeken. Anders moet je telkens 300 - demaatdiejenodighebt uitrekenen.
Ahzo, jaja I see.
Tja, als het echt gaat storen dan koop ik er misschien ooit nog die langere liniaal bij (en dan idd. meteen 2x metrisch).

quote:
Ik zou nog maar even goed nadenken of je die opstaande rand in het blad wel wil. Anders kan je nooit panelen en brede delen erop leggen / bewerken.
Ik zou zeggen check 't filmpje maar eens ;)
  dinsdag 19 juli 2016 @ 22:39:09 #152
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_163867949
Maar het is geen Kanefusa geworden dus? -O- :P .
Al is de kans groot dat die verkoper wel gelijk heeft. Al snap ik niet dat ie een 40tands aan raadt om massief hout te schulpen. Heb zondag even snel een stuk eiken van 3cm dik geschulpt met een 32tands blad en dat vond mijn CS70 niet echt grappig.
  Knikkerking dinsdag 19 juli 2016 @ 23:06:49 #153
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_163868937
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:39 schreef bleiblei het volgende:
Maar het is geen Kanefusa geworden dus? -O- :P .
Haha, jij leest ook overal mee he ;) Maar inderdaad, dit keer toch maar geen Kanefusa. Als zelfs de verkoper het af raad...
En ik denk dat Stehle ook een zeer goed merk is ^O^

Maar: ik zal het merk niet vergeten, ooit zal er een mooi Kanefusa blad komen. De verkoper was er namelijk zeer positief over. Vooral hoe stil die was (en dus hoe soepel die draaide zonder te wiebelen). Aardige gozers daar bij jou in 040 :) En met verstand van zaken, erg fijn!

Erna belde ik naar een leverancier in Maastricht, en die raadde me dus een 30 of 40 tands aan. Maar wel nadat ik zei dat ik er ook mee ga afkorten.

quote:
Al is de kans groot dat die verkoper wel gelijk heeft. Al snap ik niet dat ie een 40tands aan raadt om massief hout te schulpen. Heb zondag even snel een stuk eiken van 3cm dik geschulpt met een 32tands blad en dat vond mijn CS70 niet echt grappig.
Is een met 24 tanden beter denk je? Ook om af en toe af te korten?
  woensdag 20 juli 2016 @ 14:58:15 #154
240593 StupidDutch
Is Nederlander
pi_163880643
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 18:49 schreef usernaamvergeten het volgende:

Ik zou nog maar even goed nadenken of je die opstaande rand in het blad wel wil. Anders kan je nooit panelen en brede delen erop leggen / bewerken.
Als het goed is kan je de opstaande rand bij dat soort type werkbank omdraaien. Dit zit er in als een los blok. Je kan dus een geheel gladde werkbank krijgen of een opstaande rand in het midden voor als je moet schaven bijvoorbeeld.

Deze werkbank is geïnspereerd door een roubo en laat zien hoe het werkt:
  woensdag 20 juli 2016 @ 15:32:15 #155
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_163881574
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 23:06 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Haha, jij leest ook overal mee he ;) Maar inderdaad, dit keer toch maar geen Kanefusa. Als zelfs de verkoper het af raad...
En ik denk dat Stehle ook een zeer goed merk is ^O^

Maar: ik zal het merk niet vergeten, ooit zal er een mooi Kanefusa blad komen. De verkoper was er namelijk zeer positief over. Vooral hoe stil die was (en dus hoe soepel die draaide zonder te wiebelen). Aardige gozers daar bij jou in 040 :) En met verstand van zaken, erg fijn!

Erna belde ik naar een leverancier in Maastricht, en die raadde me dus een 30 of 40 tands aan. Maar wel nadat ik zei dat ik er ook mee ga afkorten.

[..]

Is een met 24 tanden beter denk je? Ook om af en toe af te korten?
Ik zou voor ongeveer 30 gaan.
24 krijg je waarschijnlijk een gesplinterde rand bij afkorten.
meer dan 32 verbrande randen op de zaagsnede als je schulpt.

Beste zou zijn 24 voor schulpen en je huidige blad slijpen en gebruiken bij afkorten.

Die werkbanken zijn idd. wel enorm mooi en erg handig. Moet je alleen wel de ruimte voor hebben :P .
pi_163882328
Omdat ik het toch wel sneu begon te vinden voor Atmoz dat hij dit topic alleen draaiende moest houden heb ik ook maar weer een aankoop gedaan.



Festool ETS EC 150/3 EQ-Plus-GQ

Met een extra harde steunzool omdat de standaard minder geschikt is voor rechte vlakken.

  woensdag 20 juli 2016 @ 16:03:57 #157
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_163882511
Waarom zit die slang erbij? Wat apart dat Festool dat zo levert...
Wel een erg mooi machientje :Y . Wat is de reden dat je voor deze gekozen hebt?
pi_163882820
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 16:03 schreef bleiblei het volgende:
Waarom zit die slang erbij? Wat apart dat Festool dat zo levert...
De slang zit er helaas standaard niet bij, die moet je erbij kopen (in het plus pakket zit hij dan wel inbegrepen). De standaard slang die ik gebruik is geribbeld en blijft nog wel eens aan randen haken als ik er langs ga. Vrij irritant..

Verder zit er op deze slang een speciale aansluit mof. De schuurmachine herkent of de stofzuiger is aangesloten en gaat niet aan als dit niet het geval is. Je kan dit wel uitschakelen maar om het te laten werken heb je wel een speciale mof nodig.

quote:
Wel een erg mooi machientje :Y . Wat is de reden dat je voor deze gekozen hebt?
Ik wou graag een finish schuurmachine hebben. De nieuwe ec versie is krachtiger dan zijn voorganger wat hem iets meer mogelijkheden geeft (400watt tegenover 310 watt). Verder is hij koolborstelloos en is hij geremd bij het uitzetten.

Iets als een rotex zou te grof zijn geweest voor de zaken waar ik hem voor wil gebruiken.
  woensdag 20 juli 2016 @ 20:18:05 #159
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_163888723
Doe ik ook even mee :P .
Zijn maar kleine aankopen omdat de spaareuro's even in materiaal ipv. gereedschap gaat -O- .
Maar om de 10cm PIR platen op maat te snijden een breekmes omdat deze dieper kunnen snijden dan mijn stanleymessen:

Een setje gipsplaatschroefbits:

Een bitsetje met lange bits. Heb toch nog af en toe dat ik met de hand moet schroeven omdat bit+bithouder niet smal&lang genoeg zijn
pi_163891355
Ik had nog een setje geisoleerde schroevendraaiers meebesteld met m'n nieuwe groepenkast. :)

Makkelijk voor alle (jung) stopcontacten die ik nog moet gaan plaatsen, deze past perfect.
pi_163898324
Huh, hendig!

Wordt hier altijd maar hebberig :9
Laat die handjes wapperen!
  Knikkerking donderdag 21 juli 2016 @ 08:18:11 #162
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_163898735
quote:
6s.gif Op woensdag 20 juli 2016 14:58 schreef StupidDutch het volgende:

Als het goed is kan je de opstaande rand bij dat soort type werkbank omdraaien. Dit zit er in als een los blok. Je kan dus een geheel gladde werkbank krijgen of een opstaande rand in het midden voor als je moet schaven bijvoorbeeld.

Deze werkbank is geïnspereerd door een roubo en laat zien hoe het werkt:
^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 15:32 schreef bleiblei het volgende:

Ik zou voor ongeveer 30 gaan.
24 krijg je waarschijnlijk een gesplinterde rand bij afkorten.
meer dan 32 verbrande randen op de zaagsnede als je schulpt.

Beste zou zijn 24 voor schulpen en je huidige blad slijpen en gebruiken bij afkorten.

Ok, helder. Thanks. Dan maar eens na gaan denken over 2 bladen. Uiteindelijk dan 3 na het laten slijpen (kan niet met die Tormek denk ik he?! ;)) van het huidige blad.

quote:
Die werkbanken zijn idd. wel enorm mooi en erg handig. Moet je alleen wel de ruimte voor hebben :P .
Ruimte heb ik er tegenwoordig wel voor :Y Zeker voor zo'n mooie werkbank, daar máák je toch ruimte voor?! :7

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 15:58 schreef jasperve het volgende:
Omdat ik het toch wel sneu begon te vinden voor Atmoz dat hij dit topic alleen draaiende moest houden heb ik ook maar weer een aankoop gedaan.
Lol :P

quote:
[ afbeelding ]

Festool ETS EC 150/3 EQ-Plus-GQ

Met een extra harde steunzool omdat de standaard minder geschikt is voor rechte vlakken.

[ afbeelding ]
Heel gaaf 8-)
Have fun d'r mee!!!

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 20:18 schreef bleiblei het volgende:
Doe ik ook even mee :P .
Zijn maar kleine aankopen omdat de spaareuro's even in materiaal ipv. gereedschap gaat -O- .
Maar om de 10cm PIR platen op maat te snijden een breekmes omdat deze dieper kunnen snijden dan mijn stanleymessen:
[ afbeelding ]
Een setje gipsplaatschroefbits:
[ afbeelding ]
Een bitsetje met lange bits. Heb toch nog af en toe dat ik met de hand moet schroeven omdat bit+bithouder niet smal&lang genoeg zijn
[ afbeelding ]
^O^ :7

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 21:43 schreef Tom_ het volgende:
Ik had nog een setje geisoleerde schroevendraaiers meebesteld met m'n nieuwe groepenkast. :)
[ afbeelding ]
Makkelijk voor alle (jung) stopcontacten die ik nog moet gaan plaatsen, deze past perfect.
[ afbeelding ]
Hele mooie schroevendraaiers _O_
Zou ze bijna zelf ook wel willen O-) Maar ga ik stiekem toch niet doen omdat ik ook al redelijk mooie van Facom heb. Maar eerlijk = eerlijk, volgens mij zijn deze Wiha's wel een stukje beter of niet? Ze zien d'r in ieder geval ZEER kwalitatief uit!!!

quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 06:49 schreef Gieliovd het volgende:
Huh, hendig!

Wordt hier altijd maar hebberig :9
Haha :D
  donderdag 21 juli 2016 @ 10:00:50 #163
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_163899939
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 08:18 schreef Atmoz het volgende:

[..]

^O^

[..]

Ok, helder. Thanks. Dan maar eens na gaan denken over 2 bladen. Uiteindelijk dan 3 na het laten slijpen (kan niet met die Tormek denk ik he?! ;)) van het huidige blad.
Ik heb het nog niet geprobeerd op de Tormek ;) .
En na de sighseeing bij KWME is er ook geen haar op mijn hoofd die het wil proberen op de Tormek. Ze hadden daar lasergestuurde slijpdingen staan die in mijn woonkamer niet passen.
Was voor mij een gevalletje "okee, daar komt wat meer bij kijken dan een beiteltje slijpen".

Maar hoe bevalt ie? Is alles scherp?
Enne waar was je geweest in 040?
  donderdag 21 juli 2016 @ 10:08:10 #164
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_163900058
Een momentsleutel van 2 tot 20nm. Voor m'n fiets.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  donderdag 21 juli 2016 @ 11:52:29 #165
439910 NotToBe
Shakespeare
pi_163902102
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 10:08 schreef Pikkebaas het volgende:
Een momentsleutel van 2 tot 20nm. Voor m'n fiets.
Wat zet jij met een momentsleutel vast op jou fiets dan? Nog nooit nodig gehad bij alles wat ik heb gedaan
  donderdag 21 juli 2016 @ 12:23:57 #166
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_163902874
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 11:52 schreef NotToBe het volgende:

[..]

Wat zet jij met een momentsleutel vast op jou fiets dan? Nog nooit nodig gehad bij alles wat ik heb gedaan
Bladboutjes, zadelpennen, bouten van de remklauwen. stuurpennen. alles eigenlijk. Zeker met een carbon frame moet je toch de zaken niet te vast zetten omdat het dan kapot gaat.
Dus overal montagepasta tussen en netjes op moment.
voor de cassette en centerlocks heb ik een grotere, die moeten op 40nm.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_163915164
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 08:18 schreef Atmoz het volgende:
Hele mooie schroevendraaiers _O_
Zou ze bijna zelf ook wel willen O-) Maar ga ik stiekem toch niet doen omdat ik ook al redelijk mooie van Facom heb. Maar eerlijk = eerlijk, volgens mij zijn deze Wiha's wel een stukje beter of niet? Ze zien d'r in ieder geval ZEER kwalitatief uit!!!
Wiha softfinish, ligt wel lekker in de hand ook. Heb er ook al een setje torxschroevendraaiers van die wel fijn schroeven dus dacht deze ook maar mee te bestellen. :)

Vind eigenlijk de schroevendraaiers van Wera het fijnst, maar die hebben die 'modulair' (sleuf en kruis combinatie) geloof ik niet. Facom spul is ook helemaal niks mis mee trouwens, heb er nog zo'n setje van. ^O^
pi_163927790
Schatjes, dat bitje wat kruising is tussen pz en sleuf noem je "xeno", en gaat in maat 0,1,2 . word o.a in bits gemaakt , maar ook in schroevendraaiers (wiha, wera. Heb nu tweede set omdat eerste set van wiha dankzij een overijverig hondje van mijn maat aan vellen ging , nee een schroevendraaier is geen bot .... Finny ..... :P )

pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  Moderator vrijdag 22 juli 2016 @ 14:15:10 #169
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163927972
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 11:52 schreef NotToBe het volgende:

[..]

Wat zet jij met een momentsleutel vast op jou fiets dan? Nog nooit nodig gehad bij alles wat ik heb gedaan
Als je een Carbon frame hebt (racefiets) zou ik toch wel een momentsleutel adviseren :7
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 22 juli 2016 @ 16:51:49 #170
439910 NotToBe
Shakespeare
pi_163931709
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 14:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als je een Carbon frame hebt (racefiets) zou ik toch wel een momentsleutel adviseren :7
Was me duidelijk nu ja :P Mja nooit zo dure fiets gehad. Die degelijke fietsen van mij konden wel wat hebben
  vrijdag 22 juli 2016 @ 22:04:33 #171
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_163941002
Waarom zou je een speciale schroevendraaier kopen voor dat soort schroefjes?
Ik kom ze alleen tegen in stopcontacten, en die kan ik ook gewoon met een platte monteren :) .

Vandaag heb ik trouwens van de aannemer deze set gekregen vanwege de waterschade die we hebben gehad bij het vervangen van het dak :P (buiten een schadevergoeding voor de geleden schade):


Ik snap niet dat ik al die tijd met van die bussen purmeuk met zo een rietje heb lopen klooien :N .
Met zo een spuit kan je zo ontzettend fijn doseren en blijf de bus pur gewoon bruikbaar. Echt super :Y .
pi_163943319
Na dat ik vandaag aan t kutten was om met de rolmaat de afstand vd ene kant naar de andere kant van een systeem plafond op te meten voor de lengte vd liggers besloten dat t tijd werd voor een laser afstandsmeter. Net deze besteld!



Volgens mij wel mooi ding, bv de functie om de hoogte van een muur op teeten vanaf de grond.
  Lieve Belg vrijdag 22 juli 2016 @ 23:17:51 #173
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_163943443
Ik heb daar ergens de voorloper van liggen (even gekeken en het is de DLE70). Ideaal als je beetje de functies kent, kan je snel volumes van ruimtes gaan meten en zo. Na een jaar of vier snapt mijn pa de helft van de knopjes nog niet :')

ooh, altijd opletten met die knop links onder, je wilt niet opeens je meetpunt verzetten zonder dat je het weet!

[ Bericht 3% gewijzigd door Jump op 22-07-2016 23:24:10 ]
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  vrijdag 22 juli 2016 @ 23:32:30 #174
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_163943995
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 23:14 schreef Makrolon het volgende:
Na dat ik vandaag aan t kutten was om met de rolmaat de afstand vd ene kant naar de andere kant van een systeem plafond op te meten voor de lengte vd liggers besloten dat t tijd werd voor een laser afstandsmeter. Net deze besteld!

[ afbeelding ]

Volgens mij wel mooi ding, bv de functie om de hoogte van een muur op teeten vanaf de grond.
Ik weet niet wat je betaald hebt, maar ken je deze aanbieding?http://www.toolstation.nl/shop/p57065
Krijg je er ook een leidingscanner bij (vind die dingen niet heel betrouwbaar, heb een voorganger van die, maar wellicht is het wel een super fijn apparaat :) ).

Wel gaaf ding trouwens. Zit al een tijdje te twijfelen of zoiets niet handig is voor mij :P .
Laat maat weten of ie bevalt!

Edit: Oh, zie nu dat je het fancier model hebt :P .
Dan is die aanbieding niet interessant.
  Knikkerking zaterdag 23 juli 2016 @ 08:13:31 #175
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_163947611
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 22:04 schreef bleiblei het volgende:

Vandaag heb ik trouwens van de aannemer deze set gekregen vanwege de waterschade die we hebben gehad bij het vervangen van het dak :P (buiten een schadevergoeding voor de geleden schade):
[ afbeelding ]

Ik snap niet dat ik al die tijd met van die bussen purmeuk met zo een rietje heb lopen klooien :N .
Met zo een spuit kan je zo ontzettend fijn doseren en blijf de bus pur gewoon bruikbaar. Echt super :Y .
Ah cool, hoe werkt dat dan precies?
Ik zie een bus met "zuiverings-spul", moet je die dan steeds even erbij nemen om het pistool schoon te maken?

En hoe sluit je de bussen pur dan af?
Of is dat sowieso speciaal spul waarvoor het langer houdbaar blijft?
Ikzelf gebruik niet zo super vaak pur, maar als het meerdere maanden houdbaar is kan het misschien toch interessant zijn :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 23:14 schreef Makrolon het volgende:
Na dat ik vandaag aan t kutten was om met de rolmaat de afstand vd ene kant naar de andere kant van een systeem plafond op te meten voor de lengte vd liggers besloten dat t tijd werd voor een laser afstandsmeter. Net deze besteld!

[ afbeelding ]

Volgens mij wel mooi ding, bv de functie om de hoogte van een muur op teeten vanaf de grond.
Nice!
Ook gelijk met hoekmeter erop. Cool 8-)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')