abonnement Unibet Coolblue
pi_164345383
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 19:11 schreef Kniertje22 het volgende:
Over drie weken zit ik op Bali! *O* *O*
Voor de eerste 2 nachten heb ik een hotel in Candidasa en de bedoeling is om daarna eerst naar de Gili eilanden te gaan.

Heeft iemand nog tips voor leuke/goede hotels op de Gili eilanden, voor (uiteraard) een redelijke prijs? :P (Tot ¤ 50 p.n., voor een heel bijzonder hotel wil ik wel een uitzondering maken.)
Me too!

Wanneer ga je?
Wij gaan 29 augustus naar Bali, dan naar Lombok en eindigen op Gili :)
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 08:58:04 #102
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_164355641
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 21:37 schreef HiZ het volgende:

[..]

Doe hetzelven is goedkoper, en regelmatig ook beter qua accomodatie en reisvoorzieningen. Zorg dat je een tablet bij je hebt en koop meteen een simcard en internet. Wij hebben 2 jaar terug alleen de vlucht en de eerste dagen daar in een hotel geboekt. Verder via websites geboekt en gereisd.
Ook zonder tablet en/of simkaart is het goed te doen hoor. Met de booking.com app op je telefoon en wifi hier en daar heb je al voldoende (zorg wel voor creditcard), of je neemt gewoon de Lonely Planet op papier mee en zoekt daarin iets uit en loopt daar gewoon naar binnen ;)
Don't let my username fool you...
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 09:02:40 #103
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_164355693
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 19:11 schreef Kniertje22 het volgende:
Over drie weken zit ik op Bali! *O* *O*
Voor de eerste 2 nachten heb ik een hotel in Candidasa en de bedoeling is om daarna eerst naar de Gili eilanden te gaan.

Heeft iemand nog tips voor leuke/goede hotels op de Gili eilanden, voor (uiteraard) een redelijke prijs? :P (Tot ¤ 50 p.n., voor een heel bijzonder hotel wil ik wel een uitzondering maken.)
Wij zaten toen in deze op Gili Air:
http://www.booking.com/hotel/id/one-world-bungalow.html

Er was niemand te zien toen we aankwamen, maar de sleutel stond op de deur en mijn naam op een bordje, dus toen maar doe het zelf inchecken :P Ligt niet aan het strand, maar er zijn wel gratis fietsen beschikbaar, ik vond het best prima eigenlijk.
Don't let my username fool you...
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 13:24:27 #104
1234 HiZ
Istanbullu
pi_164361445
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 08:58 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ook zonder tablet en/of simkaart is het goed te doen hoor. Met de booking.com app op je telefoon en wifi hier en daar heb je al voldoende (zorg wel voor creditcard), of je neemt gewoon de Lonely Planet op papier mee en zoekt daarin iets uit en loopt daar gewoon naar binnen ;)
Credit card is een absolute life saver :) Ik snap niet hoe mensen zonder zo'n ding op reis durven te gaan :)
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 13:25:37 #105
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_164361458
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:24 schreef HiZ het volgende:

[..]

Credit card is een absolute life saver :) Ik snap niet hoe mensen zonder zo'n ding op reis durven te gaan :)
Ja dit dus, maar ik ken mensen die me echt heel verbaasd vragen "Heb jij een creditcard? Wanneer gebruik je die dan?". Nou, zo ongeveer voor alles in het verre buitenland :P
Don't let my username fool you...
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 13:28:09 #106
1234 HiZ
Istanbullu
pi_164361501
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:25 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ja dit dus, maar ik ken mensen die me echt heel verbaasd vragen "Heb jij een creditcard? Wanneer gebruik je die dan?". Nou, zo ongeveer voor alles in het verre buitenland :P
Als ik ergens heenga zorg ik wel dat ik de locale munt bij me heb, zo'n ¤100 lijkt me altijd wel een goede noodvoorraad, maar voor de rest betaal ik daar alleen maar mee als ik ergens niet met mijn kaart kan betalen.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 13:57:09 #107
62913 Blik
The one and Only!
pi_164362216
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:24 schreef HiZ het volgende:

[..]

Credit card is een absolute life saver :) Ik snap niet hoe mensen zonder zo'n ding op reis durven te gaan :)
Vind het sowieso heel erg fijn om niet met lokale valuta rond te lopen ter waarde van honderden euro's als je iets duurs moet afrekenen (bijvoorbeeld een hotel, of een duikexcursie). Als het kan betaal ik op vakantie zoveel mogelijk met creditcard.
pi_164362812
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:57 schreef Blik het volgende:

[..]

Vind het sowieso heel erg fijn om niet met lokale valuta rond te lopen ter waarde van honderden euro's als je iets duurs moet afrekenen (bijvoorbeeld een hotel, of een duikexcursie). Als het kan betaal ik op vakantie zoveel mogelijk met creditcard.
Maar met een creditcard is het toch zo dat je extra moet betalen over elke transactie die je pint? Uiteraard ook met je gewone pinpas. Ik zelf haal altijd liever geld uit de muur met mijn pinpas (waar je uiteraard ook wat extra voor betaald) dan dat ik overal extra voor moet betalen. Klopt dat?

Ligt waarschijnlijk ook aan de type reiziger. Een budgetreiziger kan met veel minder geld op zak een paar dagen rondkomen dan iemand die luxe reist. Ik kan me dan ook wel voorstellen dat je niet al te veel geld op zak wilt hebben.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:21:59 #109
62913 Blik
The one and Only!
pi_164362881
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:19 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Maar met een creditcard is het toch zo dat je extra moet betalen over elke transactie die je pint? Uiteraard ook met je gewone pinpas. Ik zelf haal altijd liever geld uit de muur met mijn pinpas (waar je uiteraard ook wat extra voor betaald) dan dat ik overal extra voor moet betalen. Klopt dat?

Ligt waarschijnlijk ook aan de type reiziger. Een budgetreiziger kan met veel minder geld op zak een paar dagen rondkomen dan iemand die luxe reist. Ik kan me dan ook wel voorstellen dat je niet al te veel geld op zak wilt hebben.
Het is volgens mij om het even, bij beide transacties (pinnen/creditcard) wordt er gebruik gemaakt van een wisselkoers. Die wisselkoers is volgens mij gewoon dezelfde wisselkoers als die met pinnen.

En toen ik backpackte deed ik ook alles cash hoor, maar dat zorgde soms ook nog wel voor wat gedoe (bijvoorbeeld in Vietnam waar je toendertijd maximaal 90 euro uit de muur kon trekken per dag) maar nu ik met het gezin op reis ga boek ik eigenlijk bijna alles vooraf en betaal met creditcard.
pi_164363648
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 22:04 schreef jdel het volgende:

[..]

Me too!

Wanneer ga je?
Wij gaan 29 augustus naar Bali, dan naar Lombok en eindigen op Gili :)
Ik vlieg 28 augustus! :D
En dan dus eerst 2 nachtjes Bali (acclimatiseren en volgende onderkomen uitzoeken), dan sowieso Gili's en eventueel nog Lombok/Nusa Lembongan/Nusa Penida. Ik moet in ieder geval 12 september weer op Bali zijn want dan komen vrienden van me en zit ik in hetzelfde hotel als waar zij zitten. :)
pi_164363889
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 09:02 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Wij zaten toen in deze op Gili Air:
http://www.booking.com/hotel/id/one-world-bungalow.html

Er was niemand te zien toen we aankwamen, maar de sleutel stond op de deur en mijn naam op een bordje, dus toen maar doe het zelf inchecken :P Ligt niet aan het strand, maar er zijn wel gratis fietsen beschikbaar, ik vond het best prima eigenlijk.
Die ziet er leuk uit zeg! :D Ook mooi binnen het budget en ik zag bij de recensies dat je daar geen last hebt van 'het moskeeconcert', dat vind ik ook wel prettig. :Y

Bedankt voor de tip! ^O^

Op Airbnb staan trouwens ook wel leuke onderkomens voor niet teveel geld, zag ik vandaag. Voor de Gili's was er niet veel (niks? denk ik, maar heb vluchtig gekeken dus kan zijn dat er toch iets tussen staat), maar op Bali kun je luxe kamers of soms zelfs hele villa's huren voor een paar tientjes per nacht! :D

Edit: ik kijk nu op de gewone website van Airbnb ipv in de app en er zijn heeel veel kamers/huizen te huur op de Gili's!

[ Bericht 3% gewijzigd door Kniertje22 op 09-08-2016 15:00:52 ]
  Moderator dinsdag 9 augustus 2016 @ 15:19:15 #112
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_164364675
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:21 schreef Blik het volgende:

[..]

Het is volgens mij om het even, bij beide transacties (pinnen/creditcard) wordt er gebruik gemaakt van een wisselkoers. Die wisselkoers is volgens mij gewoon dezelfde wisselkoers als die met pinnen.

En toen ik backpackte deed ik ook alles cash hoor, maar dat zorgde soms ook nog wel voor wat gedoe (bijvoorbeeld in Vietnam waar je toendertijd maximaal 90 euro uit de muur kon trekken per dag) maar nu ik met het gezin op reis ga boek ik eigenlijk bijna alles vooraf en betaal met creditcard.
Met je cc betaal je vaak op het aankoopbedrag nog paar procent extra voor de transactie. Los van de wisselkoers. Als je geld pint met je cc betaal je vaak ook een vast bedrag extra. Net als in Nederland.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 15:22:45 #113
62913 Blik
The one and Only!
pi_164364763
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 15:19 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Met je cc betaal je vaak op het aankoopbedrag nog paar procent extra voor de transactie. Los van de wisselkoers. Als je geld pint met je cc betaal je vaak ook een vast bedrag extra. Net als in Nederland.
Klopt, bij ING 1,5%. Pinnen komt er nog ¤4,50 bij.

Voor pinnen is dat ¤2,25. Afhankelijk van hoeveel je maximaal kunt opnemen bij de pinautomaat is dus het ene voordeliger dan het andere. Maar over een hele vakantie heb je het nooit over heel veel geld.
pi_164389777
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:46 schreef Kniertje22 het volgende:

[..]

Ik vlieg 28 augustus! :D
En dan dus eerst 2 nachtjes Bali (acclimatiseren en volgende onderkomen uitzoeken), dan sowieso Gili's en eventueel nog Lombok/Nusa Lembongan/Nusa Penida. Ik moet in ieder geval 12 september weer op Bali zijn want dan komen vrienden van me en zit ik in hetzelfde hotel als waar zij zitten. :)
:D

Wij blijven denk ik een dag of 4 op bali om daar de omgeving te zien.

Nog geen idee waar ergens...

Daarna naar Lombok voor Mount Rinjani waarschijnlijk.
pi_164619244
Aantal vragen aan de kenners ;)

- Is het handig om nog vooraf te pinnen voordat je aankomt op Ngurah Rai? Ik las dat je een bedrag moet betalen voor je toeristenvisum?
- Wat is een goede prijs om van Denpasar naar Ubud te gaan? Ons hotel wil ons komen ophalen voor 350.000 Rp. Is dat een acceptabele prijs?
En zijn qua taxi's Blue Bird Taxi's de enige betrouwbare?
- Klopt het dat op de Gili's alleen zout water is in zwembaden en uit douches?
- Hoe ver van tevoren moet je je ticket kopen om van Bali naar Gili Trawangan te gaan?
- En hoe ver van te voren moet je je terugticket kopen om van Gili Trawangan naar Bali te gaan?
- Mijn reisschema zal ongeveer zijn Ubud>Kuta>Nusa Lembongan>Gili Trawangan. Vanaf waar kan ik het beste naar Gili gaan (voor ook de beste/snelste bootvlucht)? Serangan of Padang Bai?
- Kun je pinnen op Gili's?
- Wat is meer aan te raden, Nusa Lembongan of Nusa Penida?
- Als je vanaf Ngurah Rai terug gaat vliegen, dien je dan nog een airport tax te betalen?
- Smeren jullie flink met DEET (zoals de GGD adviseert)? Hoe serieus moet ik al hun voorzorgsmaatregelen nemen (malaria, dengue, hondsdolheid etc.)? Is het echt oppassen met eten daar?

Dank alvast!
pi_164619956
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 14:12 schreef Nashje het volgende:
Aantal vragen aan de kenners ;)

- Is het handig om nog vooraf te pinnen voordat je aankomt op Ngurah Rai? Ik las dat je een bedrag moet betalen voor je toeristenvisum?
Is vorig jaar afgeschaft. Het kan overigens geen kwaad om 100 USD op zak te hebben. Je zal net zien wanneer je geen cash op zak hebt, de pinautomaten niet werken en de chauffeur nergens te bekennen is..
quote:
En zijn qua taxi's Blue Bird Taxi's de enige betrouwbare?
Vriendje/oom/buurman/mannetje van de hoteleigenaar is doorgaans ook te vertrouwen.
quote:
...
- Als je vanaf Ngurah Rai terug gaat vliegen, dien je dan nog een airport tax te betalen?
Is ook afgeschaft. Als het goed is. Maar ze kunnen het weer zo invoeren natuurlijk..
quote:
- Smeren jullie flink met DEET (zoals de GGD adviseert)? Hoe serieus moet ik al hun voorzorgsmaatregelen nemen (malaria, dengue, hondsdolheid etc.)? Is het echt oppassen met eten daar?
Serieus nemen, ja. Malaria en dengue wil je gewoon niet hebben. Hondsdolheid ook niet trouwens, maar zolang je geen ruzie gaat maken met apen, honden en vleermuizen is de kans dat je dat krijgt niet zo heel groot. Maar maak een afspraak met de GGD of reisdokter en bespreek het.
Eten is gewoon voorzichtig zijn en na blijven denken. "Boil it, Cook it, Peel it or Forget it". Geen gewassen sla nemen, geen ijsklontjes (want beide met kraanwater). Maar ook weer niet al te spastisch gaan doen, meestal gaat het goed :P
  woensdag 17 augustus 2016 @ 14:45:33 #117
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_164620070
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 14:12 schreef Nashje het volgende:
Aantal vragen aan de kenners ;)

- Is het handig om nog vooraf te pinnen voordat je aankomt op Ngurah Rai? Ik las dat je een bedrag moet betalen voor je toeristenvisum?
30 dagen toeristenvisum is tegenwoordig gratis voor inwoners van Nederland.

quote:
- Wat is een goede prijs om van Denpasar naar Ubud te gaan? Ons hotel wil ons komen ophalen voor 350.000 Rp. Is dat een acceptabele prijs?
Dat lijkt me wel een redelijke prijs, naar Sanur kost het al 200.000 ongeveer, en dat ligt een stukje dichterbij.

quote:
En zijn qua taxi's Blue Bird Taxi's de enige betrouwbare?
Wat versta je onder betrouwbaar? Andere "taxi's" zorgen ook wel dat je er komt, soms nog wel goedkoper in rustige periodes. We hebben ze destijds allebei gehad, maar qua prijs zat er niet veel verschil in.

quote:
- Klopt het dat op de Gili's alleen zout water is in zwembaden en uit douches?
Zwembaden weet ik niet, maar douches inderdaad. Ik heb alleen evraring met Gili Air, maar daar kwam inderdaad zout water uit de douche.

quote:
- Hoe ver van tevoren moet je je ticket kopen om van Bali naar Gili Trawangan te gaan?
- En hoe ver van te voren moet je je terugticket kopen om van Gili Trawangan naar Bali te gaan?
Volgens mij kun je dit wel ter plekke doen, maar pin me er niet op vast, ik ben vanuit Lombok gegaan, maar daar hebben we gewoon aan zo'n ticketoffice in de haven voor een paar cent een ticket gekocht voor de boot die een half uurtje later vertrok.

quote:
- Mijn reisschema zal ongeveer zijn Ubud>Kuta>Nusa Lembongan>Gili Trawangan. Vanaf waar kan ik het beste naar Gili gaan (voor ook de beste/snelste bootvlucht)? Serangan of Padang Bai?
Hier moet je een andere Fok!ker lief voor aankijken, daar weet ik het antwoord niet op ;)

quote:
- Kun je pinnen op Gili's?
Ja, en als je het te koud vindt in het pinhokje kun je zelf de airco regelen :P

quote:
- Wat is meer aan te raden, Nusa Lembongan of Nusa Penida?
- Als je vanaf Ngurah Rai terug gaat vliegen, dien je dan nog een airport tax te betalen?
Geen idee en van die airport tax weet ik even niet meer helemaal. De eerste keer Indonesië moest ik het in elk geval wel, maar de laatste keer weet ik het even niet meer.

quote:
- Smeren jullie flink met DEET (zoals de GGD adviseert)? Hoe serieus moet ik al hun voorzorgsmaatregelen nemen (malaria, dengue, hondsdolheid etc.)? Is het echt oppassen met eten daar?

Dank alvast!
Niet te bang zijn ;) Zeker in de plaatsen waar jij naartoe gaat loop je echt (vrijwel) geen gevaar. Het wordt pas wat gevaarlijker als je wat dieper Flores in gaat, maar zelfs daar waren we zo ongeveer de enige aan de malariatabletten. Eten: gewoon gezond verstand gebruiken, als het voor je neus goed wordt klaargemaakt of als de omloopsnelheid goed is (dus een druk restaurant) kan je eigenlijk weinig gebeuren. Het ergste wat je kan gebeuren is dat je een keer dunne schijt hebt, maar dat gaat meestal weer over. En anders: er zijn ook daar overal medische faciliteiten mocht je onverhoopt toch een keer antibiotica nodig hebben.
Don't let my username fool you...
  woensdag 17 augustus 2016 @ 14:49:13 #118
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_164620150
quote:
14s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 14:41 schreef DonJames het volgende:

[..]

Is vorig jaar afgeschaft. Het kan overigens geen kwaad om 100 USD op zak te hebben. Je zal net zien wanneer je geen cash op zak hebt, de pinautomaten niet werken en de chauffeur nergens te bekennen is..
Euro's nemen ze ook aan hoor ;)
quote:
[..]

Serieus nemen, ja. Malaria en dengue wil je gewoon niet hebben. Hondsdolheid ook niet trouwens, maar zolang je geen ruzie gaat maken met apen, honden en vleermuizen is de kans dat je dat krijgt niet zo heel groot. Maar maak een afspraak met de GGD of reisdokter en bespreek het.
Eten is gewoon voorzichtig zijn en na blijven denken. "Boil it, Cook it, Peel it or Forget it". Geen gewassen sla nemen, geen ijsklontjes (want beide met kraanwater). Maar ook weer niet al te spastisch gaan doen, meestal gaat het goed :P
Ach, mijn vriendin heeft zo vaak sla gegeten in Indonesië, maar als je dat alleen een beetje in een goed uitziend restaurant doet, is er meestal niets aan de hand. Dat spastische gedoe met die ijsklontjes is ook nergens voor nodig, ben er nog nooit ziek van geworden. Zeker Bali is heel erg Westers en er is eigenlijk vrij weinig aan de hand. Ook Malaria komt er bij mijn weten niet voor.
Don't let my username fool you...
pi_164620189
Ja pinnen op Gili kan normaal gesproken wel. in ieder geval op Gili Air en Trawangan. Zorg wel dat je voldoende geld meeneemt wat toen wij er waren deden alle automaten het niet. Ik had gelukkig genoeg geld mee maar anders worden er hele hoge percentages fee voor de mastercard gevraagd.

Voor taxi kun je ook Uber gebruiken. Vond ik ideaal in ini eder geval Jakarta.

Wij moesten met zn tweeen trouwens 100.000IDR betalen voor Kuta->airport met Blue Bird lijkt mij haast te veel dus weet niet of Blue Bird altijd betrouwbaar is. Heb de meter toen trouwens niet gecheckt :')

Gili hebben wij vanaf Ubud gedaan, we werden daar ogpepikt met een shuttlebusje naar de haven (Padang Bay) en aan het eind weer teruggebracht. Retourtje hadden we 1 dag van te voren geregeld.

Airport tax zit tegenwoordig al bij je ticket inbegrepen als het goed is. Althans bij ons wel (Etihad)
  woensdag 17 augustus 2016 @ 14:53:03 #120
62913 Blik
The one and Only!
pi_164620246
Als je geen ijsklontjes zou mogen wordt het lastig cocktails drinken... Op de meeste toeristenplekken worden ijsklontjes gewoon van bronwater gemaakt, kan absoluut geen kwaad.

Sommige mensen zien overal gevaar in, zo was ik in Indonesië een ijsje aan het eten (verpakt OLA ijsje), en toen kwam er een Nederlandse vrouw naar mij toe om me op de gevaren te wijzen van het eten van ijs in Indonesië :')
pi_164620252
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 14:49 schreef Metalfreak het volgende:
Ach, mijn vriendin heeft zo vaak sla gegeten in Indonesië, maar als je dat alleen een beetje in een goed uitziend restaurant doet, is er meestal niets aan de hand. Dat spastische gedoe met die ijsklontjes is ook nergens voor nodig, ben er nog nooit ziek van geworden. Zeker Bali is heel erg Westers en er is eigenlijk vrij weinig aan de hand.
Dat zeg ik, niet te spastisch. Maar dat het behoorlijk Westers is zegt niet alles, het kraanwater is gewoon niet drinkbaar daar. Beter een beetje oppassen dan een halve vakantie boven een plee hangen, niet?
quote:
Ook Malaria komt er bij mijn weten niet voor.
Malaria zou hij aan de arts moeten vragen. Dengue komt in elk geval wel voor. Dit jaar nogal veel, ook.
  Moderator woensdag 17 augustus 2016 @ 14:57:21 #122
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_164620358
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 14:12 schreef Nashje het volgende:
Aantal vragen aan de kenners ;)

- Is het handig om nog vooraf te pinnen voordat je aankomt op Ngurah Rai? Ik las dat je een bedrag moet betalen voor je toeristenvisum? Kan op het vliegveld.
- Wat is een goede prijs om van Denpasar naar Ubud te gaan? Ons hotel wil ons komen ophalen voor 350.000 Rp. Is dat een acceptabele prijs? Wij betaalden 200.000 - 250.000
En zijn qua taxi's Blue Bird Taxi's de enige betrouwbare? Nee. Gewone mannetjes langs de weg zijn ook ok.
- Klopt het dat op de Gili's alleen zout water is in zwembaden en uit douches? Nee, ligt aan hotel / appartement. Meeste wel zout overigens. Vers water moet van Lombok ingevaren worden.
- Hoe ver van tevoren moet je je ticket kopen om van Bali naar Gili Trawangan te gaan? Kan bij de boot, maar in Ubud regel je de gehele transfer een dag vooraf.
- En hoe ver van te voren moet je je terugticket kopen om van Gili Trawangan naar Bali te gaan? Dag ervoor.
- Mijn reisschema zal ongeveer zijn Ubud>Kuta>Nusa Lembongan>Gili Trawangan. Vanaf waar kan ik het beste naar Gili gaan (voor ook de beste/snelste bootvlucht)? Serangan of Padang Bai? Geen idee, wij gingen van Ubud via Padang Bai (meen ik) en terug naar Amed.
- Kun je pinnen op Gili's? Ja.
- Wat is meer aan te raden, Nusa Lembongan of Nusa Penida? Geen idee.
- Als je vanaf Ngurah Rai terug gaat vliegen, dien je dan nog een airport tax te betalen? Weet ik niet meer.
- Smeren jullie flink met DEET (zoals de GGD adviseert)? Hoe serieus moet ik al hun voorzorgsmaatregelen nemen (malaria, dengue, hondsdolheid etc.)? Is het echt oppassen met eten daar? Nee, Bali en Gili's zijn geen malariagebied. Niks gemerkt ook van al die andere zaken. Eten is dagvers, drukke tenten zijn altijd beter, maar wij hebben overal wel heerlijk gegeten. O ja, lokale spul tegen muggen gebruiken.
Soffell kochten wij altijd. Kost een euro per tube, Werkt perfect.
Dank alvast!
Zie antwoorden achter je vragen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 17 augustus 2016 @ 14:58:55 #123
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_164620403
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 14:53 schreef Blik het volgende:
Als je geen ijsklontjes zou mogen wordt het lastig cocktails drinken... Op de meeste toeristenplekken worden ijsklontjes gewoon van bronwater gemaakt, kan absoluut geen kwaad.

Sommige mensen zien overal gevaar in, zo was ik in Indonesië een ijsje aan het eten (verpakt OLA ijsje), en toen kwam er een Nederlandse vrouw naar mij toe om me op de gevaren te wijzen van het eten van ijs in Indonesië :')
Ja precies, ik heb er toch ook heel wat ijsklontjesleveranciers zien rondrijden, ik denk dat dat gewoon gefilterd drinkwater is. Gewoon een beetje gezond verstand gebruiken, dan is er niets aan de hand.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 14:53 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat zeg ik, niet te spastisch. Maar dat het behoorlijk Westers is zegt niet alles, het kraanwater is gewoon niet drinkbaar daar. Beter een beetje oppassen dan een halve vakantie boven een plee hangen, niet?
Ik heb nog nooit problemen daarmee gehad en ik weiger echt niet altijd de ijsklontjes. Maar zoals ik al zei: die worden vaak gewoon geleverd door bedrijven, die zijn gewoon gemaakt van drinkwater.

quote:
[..]

Malaria zou hij aan de arts moeten vragen. Dengue komt in elk geval wel voor. Dit jaar nogal veel, ook.
Maar tegen dengue bestaat geen vaccinatie, dus meer dan wat DEET sprayen en lange mouwen/broeken dragen kun je niet echt doen. Moet je echt voor alle shit naar zo'n reisarts terwijl je die dingen gewoon op internet kan vinden? Die arts haalt het ook gewoon van een website.
Don't let my username fool you...
  woensdag 17 augustus 2016 @ 15:01:11 #124
62913 Blik
The one and Only!
pi_164620456
Voor malaria. De GGD of tropenarts zal je geen ander advies geven dan het volgende advies:

http://www.vaccinatiesopreis.nl/malaria-indonesie/

Bespaar je de moeite dus maar
pi_164620920
Super antwoorden! Dank jullie allemaal. Kan ik iets mee :).

Malaria komt idd niet voor op Bali, schijnbaar wel op Lombok. Aangezien Gili's Lombok is werd ik wel aangeraden malariatabletten te slikken de dagen dat we daar zijn (+7 dagen erna).

Houden jullie ook echt rekening met lange mouwen/broeken dragen? Of vertrouw je op DEET oid.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')