Gewonnen ook echt, WTF!quote:Op zaterdag 2 juli 2016 22:31 schreef admiraal_anaal het volgende:
Even advies gevraagd. 12 jaar geleden ben ik eens 4 dagen op bali geweest maar nu heb ik een 17 daagse bali reis gewonnen.
4 nachten Kuta
5 nachten Ubud
6 nachten Sanur
Datum mag ik zelf kiezen maar gezien mijn werk wil ik kiezen tussen oktober of februari
Wat moet ik gezien/gedaan hebben en wat kan ik echt linkse laten.
Nog meer tips over plekken die je beter over kunt slaan? Hoe zijn Lovina en Singaraja bijvoorbeeld?quote:Op zondag 3 juli 2016 07:44 schreef UIO_AMS het volgende:
Zes dagen Sanur kun je niet wijzigen? Toen wij er waren was daar geen klap te beleven. En als het niet te wijzigen valt, zou ik mijn eigen plan trekken en wat langer in Ubud blijven en wat nachten op de Gili's zelf boeken.
Singaraja zijn wij alleen maar doorheen gereden op weg naar Lovina. In Lovina werden we gek van de mannetjes die van alles voor je willen regelen. Dat gebeurt elders ook, maar nergens zo irritant als in Lovina. Het enige dat er te doen is, is de dolfijnen-excursie. Wij vonden dat leuk, maar ik lees er ook veel negatieve verhalen over.quote:Op zondag 3 juli 2016 09:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Nog meer tips over plekken die je beter over kunt slaan? Hoe zijn Lovina en Singaraja bijvoorbeeld?
Gitgit watervallen is wel een belevenisquote:Op zondag 3 juli 2016 09:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nog meer tips over plekken die je beter over kunt slaan? Hoe zijn Lovina en Singaraja bijvoorbeeld?
Die van jou ook al?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:15 schreef Lov1 het volgende:
Argh, vandaag mail van Egyptair dat onze vlucht Cairo - Jakarta (heen en terug) is gecancelled dus we moeten ineens extra overstappen op Bangkok en reizen op andere dagen.. Grr
Verdere vraag, we willen eigenlijk op zondag van Jakarta naar Bandung met de trein, eind juli. Is het voldoende om op zaterdagavond tickets te boeken? Of kan dat via internet? Iemand ervaring hiermee?![]()
Ja wij doen hetzelfde op 29 juli (ipv 30). En dan 2 dagen eerder terug, dat is jammer maar ja. Nu nog een ander ticket boeken wordt me te duur (en de overstap wordt er vaak niet beter op).quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:48 schreef rakotto het volgende:
[..]
Die van jou ook al?
Ik kan gelukkig wel gewoon op 3 Augustus doorvliegen naar Bangkok en dan via daar met Thair Air.
De accommodaties liggen helaas vast, neemt niet weg dat we zelf vanuit Sanur 2 nachten Gilli Meno gaan boeken. Ook vanuit Sanur een volledige dag catamaran varen.quote:Op zondag 3 juli 2016 07:44 schreef UIO_AMS het volgende:
Zes dagen Sanur kun je niet wijzigen? Toen wij er waren was daar geen klap te beleven. En als het niet te wijzigen valt, zou ik mijn eigen plan trekken en wat langer in Ubud blijven en wat nachten op de Gili's zelf boeken.
Volgens mij mag je daar met een rijbewijs toch gewoon op rijden? Hebben we op Koh Chang in Thailand ook geen problemen mee gehad.quote:Op woensdag 6 juli 2016 12:33 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
De accommodaties liggen helaas vast, neemt niet weg dat we zelf vanuit Sanur 2 nachten Gilli Meno gaan boeken. Ook vanuit Sanur een volledige dag catamaran varen.
Vanuit Ubud gaan we inderdaad de omgeving opzoeken richting noorden en westen. Zou graag scooter willen huren maar zit met het risico indien er iets gebeurt gezien ik geen motorrijbewijs nog heb
Nope, ja van verhuurders mag het meestal. Alleen van de verzekering niet, ook niet de extra verzekering die je ter plaatse kan kopen. Je zorgverzekering vergoedt uiteraard wel alles maar schade aan voertuig en andere komen voor eigen rekening als je op een scooter (met meer dan 50cc rijdt - daar begint het pas bij 80cc) rijdt zonder geldig rijbewijs. Tot 50cc mag je met autorijbewijs, daarboven motorrijbewijs nodigquote:Op woensdag 6 juli 2016 12:57 schreef KDZ het volgende:
[..]
Volgens mij mag je daar met een rijbewijs toch gewoon op rijden? Hebben we op Koh Chang in Thailand ook geen problemen mee gehad.
Geen ervaring? Heb je wel een cursus gedaan in NL? Zonder cursus kun je niet duiken, of je moet een cursus op Bali gaan doenquote:Op donderdag 7 juli 2016 20:49 schreef admiraal_anaal het volgende:
Iemand ervaring met duiken? Ik heb geen ervaring en wil 1 dag gaan duiken (3 duiken) op Nusa Penida. Waar moet ik opletten? Tips voor een duikschool?
Geen ervaring en geen cursus nee maar wil de introductieduik doen van 1 dag, dan maak je 2 duiken op 1 dag (en evt een 3e bij te boeken die dag)quote:Op donderdag 7 juli 2016 21:41 schreef Blik het volgende:
[..]
Geen ervaring? Heb je wel een cursus gedaan in NL? Zonder cursus kun je niet duiken, of je moet een cursus op Bali gaan doen
Dat is geen duiken, kun je beter investeren in een cursus. Je bent namelijk de hele tijd bezig met de 'basics' en nauwelijks tijd om echt te duiken en mooie dingen te zien. Je zit de hele tijd in ondiep water en eigenlijk kun je net zo goed gewoon gaan snorkelen.quote:Op donderdag 7 juli 2016 21:47 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Geen ervaring en geen cursus nee maar wil de introductieduik doen van 1 dag, dan maak je 2 duiken op 1 dag (en evt een 3e bij te boeken die dag)
http://www.joesgonediving.nl/probeer-duiken-uit-in-bali.html
Half oktober, dan heb je nog 3 maanden. Denk verder niet dat je het begrijpt. Je zit die 2 duiken voornamelijk op een ondergrond van zand dingetjes te oefenen zoals masker op en af, bcd uit/aan, wennen aan de regulator en dat soort zaken. Je gaat echt minder zien en een hoop meer betalen dan voor een snorkeltrip. Daarnaast, als je nog een duik extra doet heb je al meer dan de helft van de duiken gehad die je moet doen voor je open water brevet. Meestal zijn 4 a 5 duiken nodig en een theorie-examen voor het brevetquote:Op donderdag 7 juli 2016 22:54 schreef admiraal_anaal het volgende:
Nouja dan wil ik snorkelen maar met een duikfles op, ooit wil ik PADI doen maar niet nu voor half oktober.
Die hadden een PADI license?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 11:03 schreef Yvonnetje het volgende:
Ik heb vorige maand een introductieduik gedaan met een duikschool op Gili Air.
'S Ochtends oefenen in het zwembad, 's middags naar Meno Wall voor een duik op 12 meter diepte. Was echt wel supermooi, heel veel mooie vissen en zeeschildpad gezien. In de middag waren het echt geen oefeningen meer. Ik vond het iig geweldig! Kostte ongeveer ¤85
Heb ik ook gedaan, een paar weken terug op Gili Trawangan. Erg indrukwekkend. Die van mij was wel iets goedkoper, ongeveer 60 euro (860.000 Idr).quote:Op vrijdag 8 juli 2016 11:03 schreef Yvonnetje het volgende:
'S Ochtends oefenen in het zwembad, 's middags naar Meno Wall voor een duik op 12 meter diepte. Was echt wel supermooi, heel veel mooie vissen en zeeschildpad gezien. In de middag waren het echt geen oefeningen meer. Ik vond het iig geweldig! Kostte ongeveer ¤85
quote:Op vrijdag 8 juli 2016 11:03 schreef Yvonnetje het volgende:
Het is ook supergaaf, ik zeg alleen dat je veel meer waar voor je geld krijgt als je een cursus doet, ook met het oog op de toekomst. En TS betaald 145 dollar (130 euro), dus een flinke klap meer.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 11:15 schreef Felagund het volgende:
[..]
Heb ik ook gedaan, een paar weken terug op Gili Trawangan. Erg indrukwekkend. Die van mij was wel iets goedkoper, ongeveer 60 euro (860.000 Idr).
Gili Meno is wel heel stil. Wij zaten op Gili Air. Heel relaxed.quote:Op woensdag 6 juli 2016 12:33 schreef admiraal_anaal het volgende:
De accommodaties liggen helaas vast, neemt niet weg dat we zelf vanuit Sanur 2 nachten Gilli Meno gaan boeken. Ook vanuit Sanur een volledige dag catamaran varen.
Vanuit Ubud gaan we inderdaad de omgeving opzoeken richting noorden en westen. Zou graag scooter willen huren maar zit met het risico indien er iets gebeurt gezien ik geen motorrijbewijs nog heb
Als je niet als een bezatte idioot gaat rondrijden dan is er niks aan de hand. En zorg altijd dat je beurs niet meer inhoud heeft dan een tientje. Groot geld elders verstoppen. Chauffeurs inhuren is voor bejaarden of opgebrande 30ers.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 12:06 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Gili Meno is wel heel stil. Wij zaten op Gili Air. Heel relaxed.
Scooter zou ik niet huren. Politie houdt heel veel toeristen aan, waarbij er 'iets' mis is met de papieren (lees: cash geld meenemen) en ik heb ook een aantal ongevallen gezien waardoor vakanties afgebroken moesten worden. Maar ieder zijn ding. Ik huur liever een auto met chauffeur. Afdaling op de fiets van de vulkaan richting Ubud wel gedaan. Was tof.
Ik weet niet eens of ik überhaupt nog eens gaan duiken, dan is een paar honderd euro veel geld (ik moest voor een complete cursus geloof ik 5.000.000 Idr betalen). Ik vond het een mooie manier om ervaring op te doen.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 11:28 schreef Blik het volgende:
[..]
[..]
Het is ook supergaaf, ik zeg alleen dat je veel meer waar voor je geld krijgt als je een cursus doet, ook met het oog op de toekomst. En TS betaald 145 dollar (130 euro), dus een flinke klap meer.
En TS kan de cursus doen, en dan ook nog een paar dagen naar de Gili's gaan en daar nog wat duiken doen. Veel gaver dan een dergelijke introductieduik
Voor 60 euro kan ik het begrijpen, TS betaald echter 130 euro.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 12:13 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik weet niet eens of ik überhaupt nog eens gaan duiken, dan is een paar honderd euro veel geld (ik moest voor een complete cursus geloof ik 5.000.000 Idr betalen). Ik vond het een mooie manier om ervaring op te doen.
Onzin. Ik heb ook een aantal van die Intro duikjes gedaan en nog nooit echt oefeningen hoeven doen. Meestal gewoon met een divemaster mee het water in en visjes kijken tot een diepte van 1 meter. Prima een aantal keer te doen, maar als je het leuk vind is het inderdaad verstandiger gewoon je Open Water te halen.quote:
Ik was gewoon verbaasd omdat Blik de hele lesprocedure opsomde terwijl het leek alsof Yvonnetje zo het diepe kon opzoeken.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 12:42 schreef KDZ het volgende:
[..]
Onzin. Ik heb ook een aantal van die Intro duikjes gedaan en nog nooit echt oefeningen hoeven doen. Meestal gewoon met een divemaster mee het water in en visjes kijken tot een diepte van 1 meter. Prima een aantal keer te doen, maar als je het leuk vind is het inderdaad verstandiger gewoon je Open Water te halen.
tot 1 meter kan ik begrijpen ja, maar admiraal_anaal heeft het ook over duiken tot 12 meter. Dan moet je echt wel de basics doorlopen van je masker klaren, wat te doen als je je regulator verliest of kapot gaat, etc.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 12:42 schreef KDZ het volgende:
[..]
Onzin. Ik heb ook een aantal van die Intro duikjes gedaan en nog nooit echt oefeningen hoeven doen. Meestal gewoon met een divemaster mee het water in en visjes kijken tot een diepte van 1 meter. Prima een aantal keer te doen, maar als je het leuk vind is het inderdaad verstandiger gewoon je Open Water te halen.
Idd, wij deden in de ochtend wat van die oefeningen in het zwembad. Maar bij de duik in zee was het 'gewoon duiken' (al kreeg ik water in mijn bril en verloor ik mijn mondstuk, dus het oefenen kwam goed van pas)quote:Op vrijdag 8 juli 2016 13:33 schreef Blik het volgende:
[..]
tot 1 meter kan ik begrijpen ja, maar admiraal_anaal heeft het ook over duiken tot 12 meter. Dan moet je echt wel de basics doorlopen van je masker klaren, wat te doen als je je regulator verliest of kapot gaat, etc.
Gewoon de trein naar Malang nemen. Of Probolingo als dat mogelijk is. Daar is alleen niet veel te doen en staat niet bekend als het meest veilig.quote:Op maandag 11 juli 2016 21:51 schreef KDZ het volgende:
Ik zit nog even te puzzelen met een stuk van onze reis. We willen vanaf Yogya richting Bromo gaan.Ik had zo bedacht om te vliegen van Yogya richting Surabaya, en vanaf daar richting probolingo en door naar Cemoro Lawang. Vanaf daar willen we dan de Bromo vulkaan gaan bezoeken. Vanaf Cemoro Lawang willen we dan eigenlijk door naar Mnt Ijen.
Is dit een beetje een logische route of raden jullie iets anders aan?
Ik zou gaan duiken op Amed, Bali. Wij hebben op Nusa Lembongan gedoken met Dive Concepts. De goedkoopste school, alleen het zijn Fransen. En ook echt typische Fransen. Wij bestonden niet voor hun. Manta point was wel geweldig, 14 mantas om ons heen. Andere sites waren minder, veel stroming ook.quote:Op donderdag 7 juli 2016 20:49 schreef admiraal_anaal het volgende:
Iemand ervaring met duiken? Ik heb geen ervaring en wil 1 dag gaan duiken (3 duiken) op Nusa Penida. Waar moet ik opletten? Tips voor een duikschool?
Ik ben wel benieuwd of jij dat misschien weet. Hoe kan het dat bijna alle auto's zo schoon zijn en vaak ook mooiere auto's rijden dan dat er in Nederland rond rijdt? Dit had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Bijna alle auto's lijken wel nieuw.quote:Op woensdag 13 juli 2016 11:19 schreef .kelinci. het volgende:
Leuke topic.
Ik woon hier. Altijd bereid vragen te beantwoorden die te maken hebben met lokale cultuur e.d.
Het beste kun je in oktober gaan (doe ik normaal ook), januari en februari zijn de natste maanden want het regenseizoen loopt van ca eind november-februari. dus van april tm oktober zit je droog alhoewel er best een stevige bui kan vallen, maar je hebt minder kans op neerslag en het is wat minder klam. qua temperatuur maakt het niets uit, in hun 'winter' is het ongeveer 1 -2 graden koeler 29 graden tegen 31 in de zomerquote:Op zaterdag 2 juli 2016 22:31 schreef admiraal_anaal het volgende:
Even advies gevraagd. 12 jaar geleden ben ik eens 4 dagen op bali geweest maar nu heb ik een 17 daagse bali reis gewonnen.
4 nachten Kuta
5 nachten Ubud
6 nachten Sanur
Datum mag ik zelf kiezen maar gezien mijn werk wil ik kiezen tussen oktober of februari
Wat moet ik gezien/gedaan hebben en wat kan ik echt linkse laten.
Mensen wassen de auto's daar vaker vanwege stof/zand etcquote:Op woensdag 13 juli 2016 17:27 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd of jij dat misschien weet. Hoe kan het dat bijna alle auto's zo schoon zijn en vaak ook mooiere auto's rijden dan dat er in Nederland rond rijdt? Dit had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Bijna alle auto's lijken wel nieuw.
Uber is trouwens een topapp hier!
Ja of november is ook goed te doenquote:Op woensdag 13 juli 2016 17:41 schreef El_Maestro het volgende:
[..]
Het beste kun je in oktober gaan (doe ik normaal ook), januari en februari zijn de natste maanden want het regenseizoen loopt van ca eind november-februari. dus van april tm oktober zit je droog alhoewel er best een stevige bui kan vallen, maar je hebt minder kans op neerslag en het is wat minder klam. qua temperatuur maakt het niets uit, in hun 'winter' is het ongeveer 1 -2 graden koeler 29 graden tegen 31 in de zomer
Wat het minste qua tijd scheelt zou ik doenquote:Op woensdag 13 juli 2016 17:21 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik zit nu ook in yogyakarta, wat is beter, de trein naar Malang pakken voor Mount Bromo of een 3d/2n tour vanaf hier boeken met kaeah ijen en dan door naar Bali?
- Dat kun je allemaal wel 1 dag van te voren regelen in Yogja. Daar zitten vele toeristenbureautjes.quote:Op woensdag 13 juli 2016 22:23 schreef SV-tje het volgende:
Wij willen op huwelijksreis naar Java en Bali, nu ben ik op zoek naar de volgende dingen:
- auto met chauffeur/gids voor een aantal dagen op java (yogyakarta, borobodur, prambanan, bromo)
- excursie naar de reuzenschilpadden Sukamade (+ overnachting)
- treinreis van yogyakarta naar Oost Java
- Oversteek Java naar Bali
- auto met chaffeur/gids op Bali
Tips voor wie of wat te benaderen? We hebben gekeken voor een reis georganiseerd vanuit Nederland, maar dat werd echt wel te duur.
Weet niet wat wij betaalden, maar idd erg mooi. Wij deden de 4 dagen trekking met een extra nacht aan het meer. Aanradertje hoorquote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:00 schreef EDMAN- het volgende:
Rinjani trek valt best mee hoor, wij betaalden 100 euro voor 3 dagen volgens mij, via Lenk Rinjani. Heel mooie ervaring.
Een auto is in Indonesië nog veel meer een echt luxe-product en ook een product om status mee uit te stralen. Dus als je een auto kan betalen koop je:quote:Op woensdag 13 juli 2016 17:27 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd of jij dat misschien weet. Hoe kan het dat bijna alle auto's zo schoon zijn en vaak ook mooiere auto's rijden dan dat er in Nederland rond rijdt? Dit had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Bijna alle auto's lijken wel nieuw.
Uber is trouwens een topapp hier!
Bedankt voor je antwoord. We hebben inmiddels meer duidelijkheid. Morgen doen we toch een 3d/2n tour Bromo/Kawah Ijen. Volgens het reisbureautje was het dan alleen niet mogelijk om binnen een bepaalde cirkel van de caldera te staan. Maar de zonsopkomst zien vanaf die andere berg is dus wel mogelijk.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:00 schreef EDMAN- het volgende:
Rinjani trek valt best mee hoor, wij betaalden 100 euro voor 3 dagen volgens mij, via Lenk Rinjani. Heel mooie ervaring.
Mooiste snorkellocatie is in mijn ogen Menjangan. Damn die muur daar is indrukwekkend.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 00:13 schreef EDMAN- het volgende:
Waar heb je gesnorkeld in Kuta? Leek me vooral een surfersplaats. Ik weet even niet meer hoe het heet, maar een half uur scooteren naar het oosten en je hebt een geweldig strand liggen, tevens ook een leuke route.
En good for you dat je hete kip hebt gevonden. Ik kreeg het niet voor elkaar spicy eten te vinden, ook al vroeg ik om extra spicy
Prambanan valt ook een stuk meer te zien, zijn ze inmiddels weer een stukje verder met restaureren? Na de heftige uitbarstingen van de Merapi lag er een boel overhoop, dat was echt een verschil met 15 jaar geleden.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:06 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoord. We hebben inmiddels meer duidelijkheid. Morgen doen we toch een 3d/2n tour Bromo/Kawah Ijen. Volgens het reisbureautje was het dan alleen niet mogelijk om binnen een bepaalde cirkel van de caldera te staan. Maar de zonsopkomst zien vanaf die andere berg is dus wel mogelijk.
Gisteren zijn we bij de Prambanan geweest met sunset en vanochtend met sunrise op de heuvel bij de Borobodur en later er ook nog naartoe geweest. Ik moet zeggen dat ik de Prambanan het mooist vind.
[ afbeelding ]
Wat me opviel was dat het erg druk was bij de voorksnt van de tempel en dat stuk bij de tempel zelf en dat als je eromheen loopt wat minstens (bijna) zo mooi is, dat daar echt bijna niemand is. Ideaal voor leuke plaatjes
Bij Kuta? Helaas gemist. Vriendin kreeg ook dengue, dus dat had even prioriteitquote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:07 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Mooiste snorkellocatie is in mijn ogen Menjangan. Damn die muur daar is indrukwekkend.
Ik weet niet hoe het 15 jaar geleden wasquote:Op vrijdag 15 juli 2016 12:04 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Prambanan valt ook een stuk meer te zien, zijn ze inmiddels weer een stukje verder met restaureren? Na de heftige uitbarstingen van de Merapi lag er een boel overhoop, dat was echt een verschil met 15 jaar geleden.
Al blijft de Borobudur ook nog steeds zeer indrukwekkend, vooral als je een prive chauffeur regelt die je voor zonsopgang bij het complex afzet, voordat de toeristenbussen arriveren. Toen wij er voor het laatst waren was rond zonsopgang de boel nog mistig, doodstil, en was er geen hond te bekennen, we waren echt praktisch de enigen daar. Naarmate de tijd vorderde zag je het complex langzaam opdoemen uit de verdwijnende mist, wat een magische sfeer was dat!
6 Jaar terug stond dat beeld er nog ? Heb hier ergens nog een foto van die stier, of misschien was dat een andere.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:59 schreef Ener-G het volgende:
Het viel ons vooral op omdat we 15 jaar geleden wel in alle (grote) tempels konden, waar allemaal beelden in stonden. Een van de grote was er een waar een enorm beeld van een stier in stond, die was de tweede keer dat we er waren dus weg, omdat de tempel is ingestort tijdens de Merapi uitbarstingen
Ik ben er vanochtend geweest, je kunt tot helemaal op de krater komen zodat je het rook van binnenuit ziet komen. Ook zag je soms wat troep door de rook omhoog komen. Er was niet een verbod binnen een straal van zoveel km ofzo. Hij rommelde wel en er kwam best veel rook uit maar was tof om te zien.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 10:59 schreef KDZ het volgende:
Hmm, de Bromo vulkaan schijnt erg actief te zijn de laatste tijd dus is er een verbod om binnen een km van het ding te komen.
Hem skippen lijkt steeds meer een optie. Als alternatief zou ik dan naar Sukamade willen gaan. Iemand een tip hoe ik daar vanuit Yogya het beste en snelste naartoe kan gaan?
Dat klinkt in als de standaard situatie; de Bromo rookt permanent en sist en rommelt.quote:Op zondag 17 juli 2016 04:15 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik ben er vanochtend geweest, je kunt tot helemaal op de krater komen zodat je het rook van binnenuit ziet komen. Ook zag je soms wat troep door de rook omhoog komen. Er was niet een verbod binnen een straal van zoveel km ofzo. Hij rommelde wel en er kwam best veel rook uit maar was tof om te zien.
Aantal sites voor trein/vliegtuig.quote:Op woensdag 13 juli 2016 22:23 schreef SV-tje het volgende:
Wij willen op huwelijksreis naar Java en Bali, nu ben ik op zoek naar de volgende dingen:
- auto met chauffeur/gids voor een aantal dagen op java (yogyakarta, borobodur, prambanan, bromo)
Tips voor wie of wat te benaderen? We hebben gekeken voor een reis georganiseerd vanuit Nederland, maar dat werd echt wel te duur.
Ik krijg de foto's niet zonder linkje nu, maar zo was die 2 dagen geleden. Vooral grijs inderdaadquote:Op zondag 17 juli 2016 10:21 schreef elcastel het volgende:
[..]
Dat klinkt in als de standaard situatie; de Bromo rookt permanent en sist en rommelt.
Zag ik op de meest recente foto's dat er weer wat groen in het maanlandschap zit ? Of is het nogsteeds een donkergrijze zandmassa ?
[ afbeelding ]
Gave platen, leuk om te zien hoe anders het nu is.quote:Op maandag 18 juli 2016 16:29 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik krijg de foto's niet zonder linkje nu, maar zo was die 2 dagen geleden. Vooral grijs inderdaad
https://imgur.com/bSdEwhe
https://imgur.com/SMlxL7g
Ai das kut, die pech kan je hebben. Zal wel opklaren de komende dagen toch?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 06:20 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/293147]j95[/urrl] het volgende:
De afgelopen paar dagen alleen maar regen en bewolking hier op Bali
Had ik eind Juni ook, ze zeiden dat ze dit jaar relatief veel regen hadden en een lang regenseizoen.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 11:45 schreef EDMAN- het volgende:
[..]
Ai das kut, die pech kan je hebben. Zal wel opklaren de komende dagen toch?
Gili Nanggu, zuidwesten van Lombok. Werden daarheen vervoerd door zo'n shady toerist information center. Ze proberen je qua prijs altijd er bij te nakken, maar zodra er een prijs is afgesproken wordt alles tot in de puntjes geregeld.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 00:13 schreef EDMAN- het volgende:
Waar heb je gesnorkeld in Kuta? Leek me vooral een surfersplaats. Ik weet even niet meer hoe het heet, maar een half uur scooteren naar het oosten en je hebt een geweldig strand liggen, tevens ook een leuke route.
En good for you dat je hete kip hebt gevonden. Ik kreeg het niet voor elkaar spicy eten te vinden, ook al vroeg ik om extra spicy
Trekking viel ons behoorlijk tegen. Tweemaal compleet natgeregend, alles dat we meenamen was compleet doorweekt. Slapen was ook onmogelijk. Nee had wat betere omstandigheden verwacht, want het klimmen zelf was zo lastig niet.quote:Op donderdag 21 juli 2016 11:40 schreef EDMAN- het volgende:
Rinjani! Zo'n vette ervaring. Prima om daarna naar gili te gaan, wij deden eerst gili. Verlangden er zwaar naar terug na die trekking
Tja, weer heb je niet in de hand natuurlijk, en als dat 3 dagen zwaar kut is dan heeft dat ook zijn uitwerking op de totale beleving. Wij hadden 4 dagen stralend weer en fantastisch uitzicht, en hebben een toptijd gehadquote:Op donderdag 21 juli 2016 16:15 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Trekking viel ons behoorlijk tegen. Tweemaal compleet natgeregend, alles dat we meenamen was compleet doorweekt. Slapen was ook onmogelijk. Nee had wat betere omstandigheden verwacht, want het klimmen zelf was zo lastig niet.
Ik heb nog geen idee wat het gewicht van onze bagage gaat zijn. Enig idee of het heel duur gaat zijn als het meer dan de standaard 15 kilo blijkt te zijn? Kan nu wel gokken, maar als het qua prijs niet uitmaakt zie ik het daar wel...quote:Op zondag 17 juli 2016 10:34 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Aantal sites voor trein/vliegtuig.
http://ticketindonesia.info/nl/index.php
https://www.tiket2.com/en
http://en.tiket.com/
Gewoon de airline sites kan ook airasia garuda lionair en wat MCH zegt seat61
Ik ken nog wel een hele goeie chauffeur op bali, DM voor interesse
Paar dagen terug gedaan. Kosten Bali-Gili Air air waren 500.000idr voor een retour of 300.000 voor een enkeltje. De boot duurde zo'n 2 uurtjes. Voor de prijs maakte het trouwens niet uit of je naar Lombok gaat of een andere Gili.quote:Op woensdag 27 juli 2016 22:56 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wat zal een boottochtje kosten Bali- Nusa Penida of Bali- Gill Air?
En hoelang ben je onderweg?
Ik kan mij niet meer herinneren hoeveel het kostte om extra kg te betalen bij de bali, sowieso wel meer dan via internet.quote:Op woensdag 27 juli 2016 22:41 schreef KDZ het volgende:
[..]
Ik heb nog geen idee wat het gewicht van onze bagage gaat zijn. Enig idee of het heel duur gaat zijn als het meer dan de standaard 15 kilo blijkt te zijn? Kan nu wel gokken, maar als het qua prijs niet uitmaakt zie ik het daar wel...
Public boat doet er 4 uur over, en brengt je aan de zuidkant van het eiland, vanaf daar moet je dan nog richting Senggigi. Is inderdaad wel mega-goedkoop (denk iets in de trant van 50k IDR enkele reis ofzo), maar het verlengt je reistijd wel enorm.quote:Op woensdag 27 juli 2016 23:19 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Paar dagen terug gedaan. Kosten Bali-Gili Air air waren 500.000idr voor een retour of 300.000 voor een enkeltje. De boot duurde zo'n 2 uurtjes. Voor de prijs maakte het trouwens niet uit of je naar Lombok gaat of een andere Gili.
Dat is dan met de fastboat. Je kan ook de public boat nemen, die is ongetwijfeld goedkoper maar je bent ook veel langer onderweg. Alhoewel wij zoveel vertraging hadden.. Wij gingen met Semaya One, als je een andere maatschappij kan vinden zou ik zeggen: doen!
Thanks voor de tipquote:Op woensdag 27 juli 2016 23:19 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Paar dagen terug gedaan. Kosten Bali-Gili Air air waren 500.000idr voor een retour of 300.000 voor een enkeltje. De boot duurde zo'n 2 uurtjes. Voor de prijs maakte het trouwens niet uit of je naar Lombok gaat of een andere Gili.
Dat is dan met de fastboat. Je kan ook de public boat nemen, die is ongetwijfeld goedkoper maar je bent ook veel langer onderweg. Alhoewel wij zoveel vertraging hadden.. Wij gingen met Semaya One, als je een andere maatschappij kan vinden zou ik zeggen: doen!
Ik vond zelf Gili (Air) een beetje tegenvallen qua hoe mooi het is. Maar een volle dag heb je wel nodig anders ben je langer aan het reizen dan dat je daar bent. Wij waren er 3 nachten en dat was meer dan genoeg.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 23:58 schreef admiraal_anaal het volgende:
Is het te doen om 1 dag een Gilli eiland te bezoeken? Of is dat echt tijdverspilling? Doel is alleen genieten van strand, snorkelen en relaxen op een bounty strand
Paar dagen terug op Gili Trawangan geweest. We wilden 1 nacht blijven maar dat werden er al snel twee. Dus heen en weer op een dag zou ik niet doen. Het is toch al gauw vier uur reizen vanuit zuid-bali. Na 2 dagen heb je het verder ook wel gezien trouwens.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 23:58 schreef admiraal_anaal het volgende:
Is het te doen om 1 dag een Gilli eiland te bezoeken? Of is dat echt tijdverspilling? Doel is alleen genieten van strand, snorkelen en relaxen op een bounty strand
Nee, Menjangan is een eilandje ten noordwesten van Bali, niet echt in de buurt van Kuta Lombok dus :-)quote:Op vrijdag 15 juli 2016 13:42 schreef EDMAN- het volgende:
[..]
Bij Kuta? Helaas gemist. Vriendin kreeg ook dengue, dus dat had even prioriteit
Dit kan ik bevestigenquote:Op maandag 1 augustus 2016 13:26 schreef Lov1 het volgende:
Even een trein-update: het ging perfect! Tickets Jakarta - Yogyakarta geboekt via tiket.com (NLse creditcard gewoon geaccepteerd). Op Gambir station kun je bij zo'n automaat je boekingsnummer invoeren en vanaf 12 uur van tevoren je tickets printen (wij waren er 35 minuten van tevoren). Daarna door controle (hou je paspoort gereed) en zo in de trein met airco
Groetjes vanuit Yogyakarta!
Mooi!quote:Op maandag 1 augustus 2016 18:00 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Dit kan ik bevestigenHet ging inderdaad erg makkelijk. Veel plezier in Yogya. Ik ben zelf vanochtend weer thuis gekomen. Heb ook al een filmpje van de reis in elkaar geknutseld, ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Doe hetzelven is goedkoper, en regelmatig ook beter qua accomodatie en reisvoorzieningen. Zorg dat je een tablet bij je hebt en koop meteen een simcard en internet. Wij hebben 2 jaar terug alleen de vlucht en de eerste dagen daar in een hotel geboekt. Verder via websites geboekt en gereisd.quote:Op woensdag 13 juli 2016 22:23 schreef SV-tje het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |