Heeft mijn e39 volgens mij zelfsquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 19:44 schreef -Richard- het volgende:
En de einser heeft ook deur lampjes![]()
[ afbeelding ]
Geloof ik blindelings. Elke BMW eigenlijk, behalve de E - 1 seriesquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 19:51 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Heeft mijn e39 volgens mij zelfs
Een tijdje oliepijl goed in de gaten houden. Heb je snel genoeg in de gaten of er nog een olieverbruikprobleem is.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 18:14 schreef matigeuser het volgende:
Ik heb onlangs een e90 325i gekocht (bj 2005, 110.000 km).
....
Dank iedereen voor het meedenken.
Winters bestaan niet meer.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:32 schreef mitchelll0181 het volgende:
In de winter mogelijk tikkende kleppen met koude start...
Lekker dan.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 22:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
.... tarieven verdubbeld op zaterdag. ...
Gewoon proefrijden en zelf ervaren.. Kan niemand je vertellen..quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 22:43 schreef xaban06 het volgende:
Ik ben aan het overwegen om wat groters te rijden, namelijk een E60. Ik rij nu in een E46 Touring.
Ik kijk vooral naar 2007 en nieuwere modellen, volgens mij zijn dat dan (bijna) allemaal facelift modellen.
Liefst een automaat.
Iets waar ik moet opletten? Is de 520D krachtig genoeg of alleen naar 525D en groter kijken?
Eis is M-bumpers en lederen interieur. Liefst ook automaat. Lastig te vinden merk ik.
Ik kan voor een redelijk aantrekkelijk prijs een 520D handbak kopen.
Graag tips, suggesties, feedback
Thanks!
Ik heb hetzelfde probleem bij mijn E93 330 (125.000 km), ook een hoog olieverbruik en heb twee weken geleden de motor laten flushen en ze hebben er een klep seal conditioner bij de olie gevoegd. De dealer heeft trouwens bij mij dunnere olie toegevoegd BMW/Shell 0W30 LL04 Twin Power Turbo. (met een dikkere olie hou je jezelf alleen maar voor de gek hebben ze tegen mij gezegd)quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 18:14 schreef matigeuser het volgende:
Ik heb onlangs een e90 325i gekocht (bj 2005, 110.000 km).
Het viel na 1500 km op dat hij wel erg veel olie verbruikt. Het olielampje ging toen namelijk al aan
Gelukkig onder garantie kunnen laten oplossen, althans, dat hoop ik. Ze hebben de carterventilatie vervangen want die bleek nogal smerig. Hiermee is het hopelijk opgelost. Dat merk ik pas na een kilometer of 1000. Ook hebben ze het oliesysteem geflushed met een of ander sterk goedje.
Nou zei hij op het einde van het gesprek dat ze er nu 10w60 in hebben gegooid in plaats van het 'standaard' 5w30. Volgens de garage kan dat geen kwaad en is het zelfs beter.
Nou heb ik bij dat laatste mijn twijfels. Wat denken jullie? Ik heb wel een aardige sportieve rijstijl (altijd hoog in de toeren bij optrekken) maar het is geen 'performance auto' zoals een M3. Die mogen wel officieel 10w60 gebruiken.
Kan dit kwaad? Met andere woorden, moet die olie eruit en vervangen worden door 5w30? Of kan ik zo gewoon een paar duizend km blijven rijden?
Bonusvraag: Iemand zag pas toen ik weg reed een lading blauwe rook uit de uitlaat stomen. Dat was na de rit naar huis van de garage. Betekent dit dat het probleem waarschijnlijk nog niet is opgelost? Of kan hij dat nog hier en daar een keer doen omdat hij geflushed is en er nog wat rotzooi meekomt ofzo?
Dank iedereen voor het meedenken.
Aantal goede opties, maar dat zal geen goedkope offerte zijn geweestquote:Op zondag 7 augustus 2016 19:46 schreef Leipo666 het volgende:
in het kort: gisteren proefrit in de 320da ede touring gemaakt, bij terugkomst alle opties erbij gezocht die ik wilde hebben(oa: centennial high exec pakket, zwart leer, comfort pakket, sportstoelen met memory en lendesteun, M-sportstuur, stuurverwarming) en een leaseofferte laten maken![]()
fiscale waarde net boven de 54kquote:Op maandag 8 augustus 2016 09:25 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Aantal goede opties, maar dat zal geen goedkope offerte zijn geweest
Is zo'n 330e geen optie? Zakelijk voordelig te rijden toch?quote:Op maandag 8 augustus 2016 11:02 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
fiscale waarde net boven de 54k
ter vergelijk: ik rij de afgelopen maanden in een hyundai i10 van 10k
dus jij gaat er dan links naast staan? om er vervolgens weer achter in te voegen? waarom ga je er dan niet gewoon achter staan?quote:Op zondag 31 juli 2016 20:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het is toch ook gewoon een vrij oude auto? Beetje gedoe om niets dit, vind ik dan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |