Ja, alles voor de omzet/winst. Wat ontzettend balenquote:Op dinsdag 23 april 2024 14:28 schreef Hupje het volgende:
Grote up, zie ik.
@:June. Ik hoop dat je inmiddels wijzer bent over het ei.
Ik las dat ivm de nieuwe belastingregels een aantal fruitsap fabrikanten melk toevoegen aan hun sap omdat ze dan in een lager belastingtarief vallen. Oa Appelsientje en Coolbest. Let daar dus op als je kind niet tegen melk kan!
Hier bleek dat melk nog steeds niet verdragen wordtDe vakantie begon en J wilde zó graag een bepaalde hagelslag een keer eten. Dat hebben we geweten
Hij weet nu zelf ook weer waarom hij geen melk moet binnenkrijgen, dat dan weer wel.
Onder het mom van 'betaalbaar houden voor iedereen'...quote:Op dinsdag 23 april 2024 14:49 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, alles voor de omzet/winst. Wat ontzettend balen
Oh wat balen zeg.. In pure hagelslag zit trouwens soms geen melkpoeder in verwerkt, of kan hij ook niet tegen producten die 'sporen van..' bevatten?quote:Op dinsdag 23 april 2024 14:28 schreef Hupje het volgende:
Grote up, zie ik.
Ik las dat ivm de nieuwe belastingregels een aantal fruitsap fabrikanten melk toevoegen aan hun sap omdat ze dan in een lager belastingtarief vallen. Oa Appelsientje en Coolbest. Let daar dus op als je kind niet tegen melk kan!
Hier bleek dat melk nog steeds niet verdragen wordtDe vakantie begon en J wilde zó graag een bepaalde hagelslag een keer eten. Dat hebben we geweten
Hij weet nu zelf ook weer waarom hij geen melk moet binnenkrijgen, dat dan weer wel.
Sporen van gaat een enkele keer prima. Eet hij het vaker achter elkaar, dan gaat het toch mis (tenzij de sporen er niet in zitten, er zijn een aantal producten die altijd goed gaan).quote:Op dinsdag 23 april 2024 15:08 schreef June. het volgende:
[..]
Oh wat balen zeg.. In pure hagelslag zit trouwens soms geen melkpoeder in verwerkt, of kan hij ook niet tegen producten die 'sporen van..' bevatten?
Ja balen is dat idd. En zo zie je maar dat je altijd moet blijven lezen op de verpakking.quote:Op dinsdag 23 april 2024 14:28 schreef Hupje het volgende:
Grote up, zie ik.
Ik heb eigenlijk nog geen idee! Weet het sinds dinsdag en heb ook nog geen tijd gehad om mij er echt in te verdiepen. We hebben wel al een verwijzing naar een KA en diëtist. Moet mij er echt nog in verdiepen.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:41 schreef Hupje het volgende:
Ai, lastig hoor, @:arvensis
Hoe zijn voor die allergieën de eroverheen-groei-mogelijkheden? Zijn die er?
Mijn dreumes heeft koemelkeiwitallergie en een allergie voor cashew en pistache. Onze kinderarts zegt dat de kans om over koemelk heen te groeien heel groot is (92% bij 2 jaar en 98% bij 4 jaar oid), maar de kans bij notenallergie kleiner. Het ligt er ook aan of het IgE-gemedieerd (bulten, vlekken, jeuk) of niet-IgE-gemedieerd (diarree, krampen, hoofdpijn) is, die laatste heeft meer kans om minder te worden of weg te gaan. Desondanks vindt de kinderarts het hier (met bulten en jeuk bij de eerste stap cashew) wel de moeite waard om cashew bij 4 jaar nog eens te testen.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:41 schreef Hupje het volgende:
Ai, lastig hoor, @:arvensis
Hoe zijn voor die allergieën de eroverheen-groei-mogelijkheden? Zijn die er?
Oei. Dat is wel lastig. Combinatie van pinda's en noten (of is het echt alleen hazelnoot?) is best wel een dingetje.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:27 schreef arvensis het volgende:
Ennnn wij mogen weer. A (6 maanden) blijkt allergisch te zijn voor pinda, hazelnoot, ei en kat.U. was 3 jaar lang allergisch voor koemelkeiwit en is daar overheen gegroeid.
Ik ga dus weer (met alle liefde) op dieet. Moet wel zeggen dat ik pinda en hazelnoot lastiger vind dan koemelk. Toen at ik buiten de deur gewoon vegan en was ik ‘safe’. Nu is dat niet zo.
Leer haar hoe ze om moet gaan met haar epi-pen en dat ze die altijd bij zich moet hebben. Mijn oudste is nu klaar met de middelbare en gaat straks HBO doen. Er lag standaard de eerste jaren ook een epi-pen bij de concierge, maar de laatste jaren heeft hij alles zelf geregeld. Wel heeft hij ook standaard hooikoortstabletten mee, daar begint hij mee als hij merkt dat het mis gaat (gelukkig heeft hij die kans).quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:02 schreef LeNeHe het volgende:
Hopelijk groeien ze er overheen Merel en arvensis. 🤞🏻
Onze dochter is inmiddels 11 en die heeft hele heftige pinda- en notenallergie en pijnboompitten (anafylaxie).
Zij gaat naar de middelbare en ik vind het best eng. Terwijl ik het op de basisschool ook spannend vond. Ik denk omdat je als ouders in de basisschoolleeftijd alles wat meer onder controle kan hebben ofzo.
Dus mocht iemand nog tips hebben…
Hier is ook diverse malen getest op noten en het bleek vooral erger geworden te zijn in plaats van minder. Maar inderdaad wel bulten, vlekken, jeuk (en ademnood enzoquote:Op vrijdag 14 juni 2024 08:51 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Mijn dreumes heeft koemelkeiwitallergie en een allergie voor cashew en pistache. Onze kinderarts zegt dat de kans om over koemelk heen te groeien heel groot is (92% bij 2 jaar en 98% bij 4 jaar oid), maar de kans bij notenallergie kleiner. Het ligt er ook aan of het IgE-gemedieerd (bulten, vlekken, jeuk) of niet-IgE-gemedieerd (diarree, krampen, hoofdpijn) is, die laatste heeft meer kans om minder te worden of weg te gaan. Desondanks vindt de kinderarts het hier (met bulten en jeuk bij de eerste stap cashew) wel de moeite waard om cashew bij 4 jaar nog eens te testen.
Inderdaad richting huisarts. Dan mogelijk doorverwijzing allergoloog. Dan leer je namelijk ook welke andere soorten je moet ontwijken of voorzichtig mee zijn.quote:Op zondag 23 juni 2024 23:25 schreef Mushanga71 het volgende:
Mijn 13 jarige zoon heeft sinds kort een fruit allergie.
https://www.dcklinieken.n(...)t-noten-en-groenten/
Begon een paar maanden geleden plots na het eten van een appel. Laatst last met nectarines en vandaag waren het de kersen.
Tandvlees, tong en keel gaan prikken en hij werd licht benauwd.
Zelf heb ik al 30+ jaar een allergie voor, geen idee, en gebruik al even zolang dagelijks antihistamine. Die heb ik hem daarstraks dan ook gegeven.
Gelukkig houdt hij het meest van druiven, meloen en bananen en daar nog geen last mee gehad.
Moet nog wel laten testen bij de HA maar het lijkt me duidelijk genoeg. En het vermijden van deze fruitsoorten is niet zo heel moeilijk. Maar toch, handig is het níet.
Het zou ook kunnen dat het nu in combinatie met hooikoorts sterker is geworden. Mijn man kan in deze maanden ook geen noten eten en fruit gaat ook minder goed. Dat wordt zo in de zomervakantie weer beter.quote:Op zondag 23 juni 2024 23:25 schreef Mushanga71 het volgende:
Mijn 13 jarige zoon heeft sinds kort een fruit allergie.
https://www.dcklinieken.n(...)t-noten-en-groenten/
Begon een paar maanden geleden plots na het eten van een appel. Laatst last met nectarines en vandaag waren het de kersen.
Tandvlees, tong en keel gaan prikken en hij werd licht benauwd.
Zelf heb ik al 30+ jaar een allergie voor, geen idee, en gebruik al even zolang dagelijks antihistamine. Die heb ik hem daarstraks dan ook gegeven.
Gelukkig houdt hij het meest van druiven, meloen en bananen en daar nog geen last mee gehad.
Moet nog wel laten testen bij de HA maar het lijkt me duidelijk genoeg. En het vermijden van deze fruitsoorten is niet zo heel moeilijk. Maar toch, handig is het níet.
Moet even kijken hoe en wat. Hij kan getest worden op pollen want hooikoorts had hij wel maar nu amper nog last en deze voedselallergie blijkt daarvandaan te komen.quote:Op maandag 24 juni 2024 07:40 schreef Troel het volgende:
[..]
Inderdaad richting huisarts. Dan mogelijk doorverwijzing allergoloog. Dan leer je namelijk ook welke andere soorten je moet ontwijken of voorzichtig mee zijn.
Ah, dat is goed om te weten. Kijken of het bij zoon ook zo werkt.quote:Op maandag 24 juni 2024 09:01 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Het zou ook kunnen dat het nu in combinatie met hooikoorts sterker is geworden. Mijn man kan in deze maanden ook geen noten eten en fruit gaat ook minder goed. Dat wordt zo in de zomervakantie weer beter.
Maar even laten testen is wel handig, weet je in ieder geval wat je moet ontwijken.
Het kan gewoon een specifieke boom zijn waar hij last van heeft en die hij bijvoorbeeld tegen komt op weg naar school. Zo fietste ik nooit de kortste weg, want daar stonden een heleboel hazelaarsquote:Op maandag 24 juni 2024 09:12 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ah, dat is goed om te weten. Kijken of het bij zoon ook zo werkt.
Heb zelf het idee dat het echt van bomen komt want we hebben gras in de tuin en met maaien waarbij hij helpt, heeft ie nooit last gehad.
Het is ook pas sinds een aantal maanden dat ie het heeft.
En ik was blij dat ie van zn hooikoorts af was.
Boh, het kan gaandeweg dus nog erger wordenquote:Op maandag 24 juni 2024 09:13 schreef Troel het volgende:
Amandelen vallen onder de pitten en zaden, hazelnoten onder de notenHet kan dus heel goed zijn dat dat goed gaat.
Mijn notenallergie-meneer reageerde in eerste instantieook niet op alle noten. Hij kon de macadamia zonder enig probleem aan. Inmiddels is dat ook anders.
Nee, dan is het uitkijkenquote:Op maandag 24 juni 2024 09:14 schreef Troel het volgende:
[..]
Het kan gewoon een specifieke boom zijn waar hij last van heeft en die hij bijvoorbeeld tegen komt op weg naar school. Zo fietste ik nooit de kortste weg, want daar stonden een heleboel hazelaars
Mijn zoon krijgt al ademnoot (ja, met opzetquote:Op maandag 24 juni 2024 09:55 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Boh, het kan gaandeweg dus nog erger worden![]()
Heeft jouw zoon ook last bij kleine beetjes noten e.d.? Las net op die site dat het bij de allergie van zoon wel kan meevallen. Sowieso eng, een notenallergie.
[..]
Nee, dan is het uitkijkenwel handig idd om te weten van welke bomen de allergie komt. We fietsen vaak door de parken en zoon had toen idd wel meer last van hooikoorts. Dát is gelukkig wel weg. Maar nu dus de naweeën ervan.
Hij vroeg me daarstraks of het levenslang is? Jup. En daar schrok hij best wel van
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |