abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 juli 2023 @ 11:51:45 #201
208890 June.
Seriously?
pi_210043533
Ik vermoed dat mijn dreumes een ei allergie heeft, anderen met kids die dit ook hebben?

Het lijkt niet ernstig: ik zie alleen een reactie als hij grove stukken ei krijgt (gebakken, gekookt) of pannenkoeken waar m'n vriend 3 eieren doorheen heeft gemixt. Voornamelijk roodheid rondom de mond en dunne ontlasting in 1-2 dagen erna. Hij lijkt er weinig tot geen last van te hebben.

Op dit moment vermijd ik dus niks, behalve dan pannenkoeken (waarin ei is gemixt) en dus gebakken of gekookt ei.
Ik denk dat het geen kwaad kan om hem af en toe kleine stukjes te blijven geven als soort van provocatie? Of moet ik dat juist niet doen? Iemand ervaringen?
Shine bright like a diamond.
pi_213302395
Grote up, zie ik.
@June. Ik hoop dat je inmiddels wijzer bent over het ei.

Ik las dat ivm de nieuwe belastingregels een aantal fruitsap fabrikanten melk toevoegen aan hun sap omdat ze dan in een lager belastingtarief vallen. Oa Appelsientje en Coolbest. Let daar dus op als je kind niet tegen melk kan!

Hier bleek dat melk nog steeds niet verdragen wordt :N De vakantie begon en J wilde zó graag een bepaalde hagelslag een keer eten. Dat hebben we geweten :') Hij weet nu zelf ook weer waarom hij geen melk moet binnenkrijgen, dat dan weer wel.
  dinsdag 23 april 2024 @ 14:49:32 #203
35189 Troel
scherp en bot
pi_213302600
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 14:28 schreef Hupje het volgende:
Grote up, zie ik.
@:June. Ik hoop dat je inmiddels wijzer bent over het ei.

Ik las dat ivm de nieuwe belastingregels een aantal fruitsap fabrikanten melk toevoegen aan hun sap omdat ze dan in een lager belastingtarief vallen. Oa Appelsientje en Coolbest. Let daar dus op als je kind niet tegen melk kan!

Hier bleek dat melk nog steeds niet verdragen wordt :N De vakantie begon en J wilde zó graag een bepaalde hagelslag een keer eten. Dat hebben we geweten :') Hij weet nu zelf ook weer waarom hij geen melk moet binnenkrijgen, dat dan weer wel.
Ja, alles voor de omzet/winst. Wat ontzettend balen :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213302751
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 april 2024 14:49 schreef Troel het volgende:

[..]
Ja, alles voor de omzet/winst. Wat ontzettend balen :(
Onder het mom van 'betaalbaar houden voor iedereen'... :{
  dinsdag 23 april 2024 @ 15:08:06 #205
208890 June.
Seriously?
pi_213302779
quote:
Grote up, zie ik.

Oh wat balen zeg.. In pure hagelslag zit trouwens soms geen melkpoeder in verwerkt, of kan hij ook niet tegen producten die 'sporen van..' bevatten?

Bij ons heeft het ei probleem zich vanzelf opgelost. Inmiddels is hij 2 en zegt tegen elk ei nee ;) Als we zelf ergens een ei aan toevoegen merk ik nauwelijks nog reactie rondom z'n mond, gelukkig.
Shine bright like a diamond.
pi_213302871
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 15:08 schreef June. het volgende:

[..]
Oh wat balen zeg.. In pure hagelslag zit trouwens soms geen melkpoeder in verwerkt, of kan hij ook niet tegen producten die 'sporen van..' bevatten?
Sporen van gaat een enkele keer prima. Eet hij het vaker achter elkaar, dan gaat het toch mis (tenzij de sporen er niet in zitten, er zijn een aantal producten die altijd goed gaan).
Dit was een special edition hagelslag met figuurtjes erin, dus ik snap wel dat het interessant was ;) Hij is nu ook in de leeftijd dat hij (soms) zelf de keuze kan/mag maken of hij het er voor over heeft om iets een keer te eten. Weer een wijze les (expres in de schoolvakantie gedaan).
pi_213353117
quote:
Grote up, zie ik.

Ja balen is dat idd. En zo zie je maar dat je altijd moet blijven lezen op de verpakking.
Als de grondstofprijs voor tarwe weer lager is dan die voor mais zijn er voor mijn dochter altijd producten die ineens niet meer glutenvrij zijn.
Ik heb haar wel aangeleerd dat ze altijd zelf goed die ingrediëntenlijst moet lezen om die reden, ook als het voorheen altijd kon maar goed.

(En soms leest ze ook wel eens niet. En dan zie ik haar een zak zure matten naar binnen hengelen :') lekker bezig )
:)
pi_213892895
Ennnn wij mogen weer. A (6 maanden) blijkt allergisch te zijn voor pinda, hazelnoot, ei en kat. ;( U. was 3 jaar lang allergisch voor koemelkeiwit en is daar overheen gegroeid.

Ik ga dus weer (met alle liefde) op dieet. Moet wel zeggen dat ik pinda en hazelnoot lastiger vind dan koemelk. Toen at ik buiten de deur gewoon vegan en was ik ‘safe’. Nu is dat niet zo.
Protège moi de mes désirs.
pi_213894198
Ai, lastig hoor, @arvensis
Hoe zijn voor die allergieën de eroverheen-groei-mogelijkheden? Zijn die er?
  donderdag 13 juni 2024 @ 20:38:42 #210
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_213896194
Oh wat lastig! Sterkte met je dieet en wennen en uitzoeken. Hopelijk zie je snel resultaat bij je baby, dat motiveert wat.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_213896827
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 17:41 schreef Hupje het volgende:
Ai, lastig hoor, @:arvensis
Ik heb eigenlijk nog geen idee! Weet het sinds dinsdag en heb ook nog geen tijd gehad om mij er echt in te verdiepen. We hebben wel al een verwijzing naar een KA en diëtist. Moet mij er echt nog in verdiepen.
Protège moi de mes désirs.
pi_213899966
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 17:41 schreef Hupje het volgende:
Ai, lastig hoor, @:arvensis
Mijn dreumes heeft koemelkeiwitallergie en een allergie voor cashew en pistache. Onze kinderarts zegt dat de kans om over koemelk heen te groeien heel groot is (92% bij 2 jaar en 98% bij 4 jaar oid), maar de kans bij notenallergie kleiner. Het ligt er ook aan of het IgE-gemedieerd (bulten, vlekken, jeuk) of niet-IgE-gemedieerd (diarree, krampen, hoofdpijn) is, die laatste heeft meer kans om minder te worden of weg te gaan. Desondanks vindt de kinderarts het hier (met bulten en jeuk bij de eerste stap cashew) wel de moeite waard om cashew bij 4 jaar nog eens te testen.
pi_213902170
Hopelijk groeien ze er overheen Merel en arvensis. 🤞🏻

Onze dochter is inmiddels 11 en die heeft hele heftige pinda- en notenallergie en pijnboompitten (anafylaxie).
Zij gaat naar de middelbare en ik vind het best eng. Terwijl ik het op de basisschool ook spannend vond. Ik denk omdat je als ouders in de basisschoolleeftijd alles wat meer onder controle kan hebben ofzo.
Dus mocht iemand nog tips hebben…
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  dinsdag 18 juni 2024 @ 16:45:35 #214
35189 Troel
scherp en bot
pi_213961155
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 15:27 schreef arvensis het volgende:
Ennnn wij mogen weer. A (6 maanden) blijkt allergisch te zijn voor pinda, hazelnoot, ei en kat. ;( U. was 3 jaar lang allergisch voor koemelkeiwit en is daar overheen gegroeid.

Ik ga dus weer (met alle liefde) op dieet. Moet wel zeggen dat ik pinda en hazelnoot lastiger vind dan koemelk. Toen at ik buiten de deur gewoon vegan en was ik ‘safe’. Nu is dat niet zo.
Oei. Dat is wel lastig. Combinatie van pinda's en noten (of is het echt alleen hazelnoot?) is best wel een dingetje.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 18 juni 2024 @ 16:47:35 #215
35189 Troel
scherp en bot
pi_213961182
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 12:02 schreef LeNeHe het volgende:
Hopelijk groeien ze er overheen Merel en arvensis. 🤞🏻

Onze dochter is inmiddels 11 en die heeft hele heftige pinda- en notenallergie en pijnboompitten (anafylaxie).
Zij gaat naar de middelbare en ik vind het best eng. Terwijl ik het op de basisschool ook spannend vond. Ik denk omdat je als ouders in de basisschoolleeftijd alles wat meer onder controle kan hebben ofzo.
Dus mocht iemand nog tips hebben…
Leer haar hoe ze om moet gaan met haar epi-pen en dat ze die altijd bij zich moet hebben. Mijn oudste is nu klaar met de middelbare en gaat straks HBO doen. Er lag standaard de eerste jaren ook een epi-pen bij de concierge, maar de laatste jaren heeft hij alles zelf geregeld. Wel heeft hij ook standaard hooikoortstabletten mee, daar begint hij mee als hij merkt dat het mis gaat (gelukkig heeft hij die kans).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 18 juni 2024 @ 16:48:22 #216
35189 Troel
scherp en bot
pi_213961189
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 08:51 schreef Merel1808 het volgende:

[..]
Mijn dreumes heeft koemelkeiwitallergie en een allergie voor cashew en pistache. Onze kinderarts zegt dat de kans om over koemelk heen te groeien heel groot is (92% bij 2 jaar en 98% bij 4 jaar oid), maar de kans bij notenallergie kleiner. Het ligt er ook aan of het IgE-gemedieerd (bulten, vlekken, jeuk) of niet-IgE-gemedieerd (diarree, krampen, hoofdpijn) is, die laatste heeft meer kans om minder te worden of weg te gaan. Desondanks vindt de kinderarts het hier (met bulten en jeuk bij de eerste stap cashew) wel de moeite waard om cashew bij 4 jaar nog eens te testen.
Hier is ook diverse malen getest op noten en het bleek vooral erger geworden te zijn in plaats van minder. Maar inderdaad wel bulten, vlekken, jeuk (en ademnood enzo :P ).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214029512
Mijn 13 jarige zoon heeft sinds kort een fruit allergie.
https://www.dcklinieken.n(...)t-noten-en-groenten/
Begon een paar maanden geleden plots na het eten van een appel. Laatst last met nectarines en vandaag waren het de kersen.
Tandvlees, tong en keel gaan prikken en hij werd licht benauwd.

Zelf heb ik al 30+ jaar een allergie voor, geen idee, en gebruik al even zolang dagelijks antihistamine. Die heb ik hem daarstraks dan ook gegeven.

Gelukkig houdt hij het meest van druiven, meloen en bananen en daar nog geen last mee gehad.

Moet nog wel laten testen bij de HA maar het lijkt me duidelijk genoeg. En het vermijden van deze fruitsoorten is niet zo heel moeilijk. Maar toch, handig is het níet.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  maandag 24 juni 2024 @ 07:40:11 #218
35189 Troel
scherp en bot
pi_214030164
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 23:25 schreef Mushanga71 het volgende:
Begon een paar maanden geleden plots na het eten van een appel. Laatst last met nectarines en vandaag waren het de kersen.

Zelf heb ik al 30+ jaar een allergie voor, geen idee, en gebruik al even zolang dagelijks antihistamine. Die heb ik hem daarstraks dan ook gegeven.

Gelukkig houdt hij het meest van druiven, meloen en bananen en daar nog geen last mee gehad.

Moet nog wel laten testen bij de HA maar het lijkt me duidelijk genoeg. En het vermijden van deze fruitsoorten is niet zo heel moeilijk. Maar toch, handig is het níet.
Inderdaad richting huisarts. Dan mogelijk doorverwijzing allergoloog. Dan leer je namelijk ook welke andere soorten je moet ontwijken of voorzichtig mee zijn.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214030553
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 23:25 schreef Mushanga71 het volgende:

Het zou ook kunnen dat het nu in combinatie met hooikoorts sterker is geworden. Mijn man kan in deze maanden ook geen noten eten en fruit gaat ook minder goed. Dat wordt zo in de zomervakantie weer beter.

Maar even laten testen is wel handig, weet je in ieder geval wat je moet ontwijken.
pi_214030596
quote:
2s.gif Op maandag 24 juni 2024 07:40 schreef Troel het volgende:

[..]
Inderdaad richting huisarts. Dan mogelijk doorverwijzing allergoloog. Dan leer je namelijk ook welke andere soorten je moet ontwijken of voorzichtig mee zijn.
Moet even kijken hoe en wat. Hij kan getest worden op pollen want hooikoorts had hij wel maar nu amper nog last en deze voedselallergie blijkt daarvandaan te komen.
Hij vertelde wel dat hij een tijdje terug een ongebrande amandel had gegeten en daar best last van had. Hazelnoten in chocolade gaat dan weer wél goed.
Maar een lijstje maken waar hij op reageert en die soorten schrappen.

Ik vond het best weird, zo ineens een allergie. Tot ik me realiseerde dat mij hetzelfde gebeurde. Tests wezen niks uit maar krijg wel galbulten zodra ik mijn dagelijkse pilletje vergeet :')
If they say
pi_214030639
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 09:01 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Het zou ook kunnen dat het nu in combinatie met hooikoorts sterker is geworden. Mijn man kan in deze maanden ook geen noten eten en fruit gaat ook minder goed. Dat wordt zo in de zomervakantie weer beter.

Maar even laten testen is wel handig, weet je in ieder geval wat je moet ontwijken.
Ah, dat is goed om te weten. Kijken of het bij zoon ook zo werkt.
Heb zelf het idee dat het echt van bomen komt want we hebben gras in de tuin en met maaien waarbij hij helpt, heeft ie nooit last gehad.
Het is ook pas sinds een aantal maanden dat ie het heeft.
En ik was blij dat ie van zn hooikoorts af was.
If they say
  maandag 24 juni 2024 @ 09:13:33 #222
35189 Troel
scherp en bot
pi_214030650
Amandelen vallen onder de pitten en zaden, hazelnoten onder de noten ;) Het kan dus heel goed zijn dat dat goed gaat.
Mijn notenallergie-meneer reageerde in eerste instantie :') ook niet op alle noten. Hij kon de macadamia zonder enig probleem aan. Inmiddels is dat ook anders.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 24 juni 2024 @ 09:14:19 #223
35189 Troel
scherp en bot
pi_214030655
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 09:12 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ah, dat is goed om te weten. Kijken of het bij zoon ook zo werkt.
Heb zelf het idee dat het echt van bomen komt want we hebben gras in de tuin en met maaien waarbij hij helpt, heeft ie nooit last gehad.
Het is ook pas sinds een aantal maanden dat ie het heeft.
En ik was blij dat ie van zn hooikoorts af was.
Het kan gewoon een specifieke boom zijn waar hij last van heeft en die hij bijvoorbeeld tegen komt op weg naar school. Zo fietste ik nooit de kortste weg, want daar stonden een heleboel hazelaars :')
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214030964
quote:
2s.gif Op maandag 24 juni 2024 09:13 schreef Troel het volgende:
Amandelen vallen onder de pitten en zaden, hazelnoten onder de noten ;) Het kan dus heel goed zijn dat dat goed gaat.
Mijn notenallergie-meneer reageerde in eerste instantie :') ook niet op alle noten. Hij kon de macadamia zonder enig probleem aan. Inmiddels is dat ook anders.
Boh, het kan gaandeweg dus nog erger worden ;(
Heeft jouw zoon ook last bij kleine beetjes noten e.d.? Las net op die site dat het bij de allergie van zoon wel kan meevallen. Sowieso eng, een notenallergie.

quote:
2s.gif Op maandag 24 juni 2024 09:14 schreef Troel het volgende:

[..]
Het kan gewoon een specifieke boom zijn waar hij last van heeft en die hij bijvoorbeeld tegen komt op weg naar school. Zo fietste ik nooit de kortste weg, want daar stonden een heleboel hazelaars :')
Nee, dan is het uitkijken :D wel handig idd om te weten van welke bomen de allergie komt. We fietsen vaak door de parken en zoon had toen idd wel meer last van hooikoorts. Dát is gelukkig wel weg. Maar nu dus de naweeën ervan.
Hij vroeg me daarstraks of het levenslang is? Jup. En daar schrok hij best wel van :{
If they say
  maandag 24 juni 2024 @ 12:03:45 #225
35189 Troel
scherp en bot
pi_214031814
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 09:55 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Boh, het kan gaandeweg dus nog erger worden ;(
Heeft jouw zoon ook last bij kleine beetjes noten e.d.? Las net op die site dat het bij de allergie van zoon wel kan meevallen. Sowieso eng, een notenallergie.
[..]
Nee, dan is het uitkijken :D wel handig idd om te weten van welke bomen de allergie komt. We fietsen vaak door de parken en zoon had toen idd wel meer last van hooikoorts. Dát is gelukkig wel weg. Maar nu dus de naweeën ervan.
Hij vroeg me daarstraks of het levenslang is? Jup. En daar schrok hij best wel van :{
Mijn zoon krijgt al ademnoot (ja, met opzet :P) als hij de rozijntjes van de studentenhaver eet zeg maar ;)
Toen we in Berlijn waren had hij een broodje waar blijkbaar pesto op zat (stond niet op de kaart, anders hadden we die niet gekozen) en uiteraard vrat hij het hele broodje op voordat hij meldde dat hij voelde dat het mis was. Gelukkig was het op te lossen met antihistamine en hadden we de epipen niet nodig.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')