Hij heeft nog een lening bij GvE lopen waar hij nog nog ongeveer een jaar op moet aflossenquote:Op woensdag 29 juni 2016 11:39 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op GvE: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=14939
Daksanering Agrarisch
Project: 14939 Zakelijk
Classificatie: 5
G-PD percentage: 0,88
Creditsafe score: 54
Kredietbedrag: ¤ 100.000
Product: Groeilening
Rente per jaar: 8,3%
Looptijd: 36 maanden
Aflosvrij periode 12 maanden
Halfjaartje. Wel lening bij bank die nog een jaar loopt. Vandaar 12 maanden aflossingsvrijquote:Op woensdag 29 juni 2016 11:45 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Hij heeft nog een lening bij GvE lopen waar hij nog nog ongeveer een jaar op moet aflossen
GvE lening 50K 42 maanden tot stand rond 01-10-2013 loopt dus af mei-2017. Afgelost eind 2016, is niet goed in Pitch als ik het goed uitreken.quote:Op woensdag 29 juni 2016 11:46 schreef djh77 het volgende:
[..]
Halfjaartje. Wel lening bij bank die nog een jaar loopt. Vandaar 12 maanden aflossingsvrij
Moraal van het verhaal: hoe minder projecten bij FNC hoe beterquote:Op woensdag 29 juni 2016 11:36 schreef Speekselklier het volgende:
Ik snap er bij FNC niets van. Ik hoor jullie kuchen en kreunen. Ik heb er drie projecten lopen en het geld komt al maanden rond afsproken dagen binnen.
en vol. Dat was een vluggertjequote:Op woensdag 29 juni 2016 11:50 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
GvE lening 50K 42 maanden tot stand rond 01-10-2013 loopt dus af mei-2017. Afgelost eind 2016, is niet goed in Pitch als ik het goed uitreken.
scherp, ik ging blind uit van 36 maandenquote:Op woensdag 29 juni 2016 11:50 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
GvE lening 50K 42 maanden tot stand rond 01-10-2013 loopt dus af mei-2017. Afgelost eind 2016, is niet goed in Pitch als ik het goed uitreken.
hoezoquote:Op woensdag 29 juni 2016 11:59 schreef ITrade het volgende:
Heb hem maar meegepakt. Het ziet er wel aardig uit. Alleen jammer van de rente per kwartaal voor het eerste jaar
ik kan me wel voorstellen dat de rente in het aflossingsvrije deel per kwartaal betaald wordt. Per maand worden bedragen wel erg klein bij kleine investeringen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 11:59 schreef ITrade het volgende:
Heb hem maar meegepakt. Het ziet er wel aardig uit. Alleen jammer van de rente per kwartaal voor het eerste jaar
Denk dat je dat goed ziet. Bij de 50k pitch van 2013 die ik nagelezen heb was er ook een liquiditeitsprobleem. Afijn als het mis gaat lijkt het met terugbetalen door de overwaarde in het OG wel snor te zitten.quote:Op woensdag 29 juni 2016 12:12 schreef Justme7005 het volgende:
Daksanering Agrarisch klinkt als ernstig liquiditeitsprobleem. Onlangs op verzoek van de bank nog taxatie geweest. Nu geld nodig om belasting en crediteuren te kunnen betalen. Niet kunnen wachten tot bestaande lening van GvE is afgelost....... Opvallend hoe direct met de overwaarde wordt geschermd. Je gaat niet failliet door een tekort aan vermogen, wel door een tekort aan liquiditeit
Wat zullen de stallen bij een executieverkoop in verhuude staat opbrengen ? En naast de hypothecaire vordering van de bank is er dan zeer waarschijnlijk ook een preferente vordering van de belastingdienst. Als er dan nog iets rest moet dat met alle andere concurrente schuldeisers worden gedeeld. Ik denk dat er voor de GvE-investeerder in dat geval weinig tot niets overblijftquote:[..]
Denk dat je dat goed ziet. Bij de 50k pitch van 2013 die ik nagelezen heb was er ook een liquiditeitsprobleem. Afijn als het mis gaat lijkt het met terugbetalen door de overwaarde in het OG wel snor te zitten.
Hartelijk dank voor uw mail. Wij hadden dit inmiddels ook geconstateerd. De laatste termijn is april 2017. Wij hebben dit aangepast in de publicatie, vermeld in de Noot en zullen naar alle investeerders in dit project een mail hierover sturen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 11:50 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Nou nee, ik ben net bij FNC begonnen, zou er graag meer willen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 11:55 schreef obligataire het volgende:
[..]
Moraal van het verhaal: hoe minder projecten bij FNC hoe beter
Ja aan de ene kan wel maar dan worden de bedragen wel weer heel klein zoals NRDZ aangeeft.quote:
Eigenlijk heb je wel gelijk... Ik vond de "overwaarde" juist wel interessant in dit project. Maar dat kan inderdaad wel eens tegen vallen.. Ik twijfel nu een beetje!quote:Op woensdag 29 juni 2016 12:12 schreef Justme7005 het volgende:
Daksanering Agrarisch klinkt als ernstig liquiditeitsprobleem. Onlangs op verzoek van de bank nog taxatie geweest. Nu geld nodig om belasting en crediteuren te kunnen betalen. Niet kunnen wachten tot bestaande lening van GvE is afgelost....... Opvallend hoe direct met de overwaarde wordt geschermd. Je gaat niet failliet door een tekort aan vermogen, wel door een tekort aan liquiditeit
ik sla over. Sympathiek maar erg risicovolle starterquote:Op woensdag 29 juni 2016 14:51 schreef Justme7005 het volgende:
Nwe op Kommer & Kwel
https://www.kapitaalopmaat.nl/Recreator
Hoewel ik het de beste man van harte gun is dit voor mij een absolute no-go. Starter met beperkte ervaring en 0,0 zekerheden.quote:Op woensdag 29 juni 2016 14:51 schreef Justme7005 het volgende:
Nwe op Kommer & Kwel
https://www.kapitaalopmaat.nl/Recreator
Het zou mij niets verbazen als dit huis al gewoon onder water staat.quote:Het onderpand is:
1) Hoofdelijke aansprakelijkheid; ondernemer beschikt over een Eigen Woning, waar obv WOZ 2014 geen overwaarde op zit.
Volgens mij is hij daarnaast ook nog installateur. Dus dit komt boven op zijn normale inkomsten.quote:Op woensdag 29 juni 2016 16:03 schreef Benger het volgende:
Probleem wat ik zie is vooral de afloscapaciteit. Hij verwacht het eerste jaar ¤ 13.000 winst, the tweede jaar ¤ 24.000. Met een eenmanszaak, dus daar moet hij van leven.
quote:Op woensdag 29 juni 2016 16:12 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Volgens mij is hij daarnaast ook nog installateur. Dus dit komt boven op zijn normale inkomsten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee, hij wil stoppen met zijn werk als monteur en zich vol op zijn droom focussen.
Maar geen stapelfinancieringquote:Op woensdag 29 juni 2016 16:03 schreef Benger het volgende:
Op zich vind ik het een realistisch ondernemingsplan. Probleem wat ik zie is vooral de afloscapaciteit. Hij verwacht het eerste jaar ¤ 13.000 winst, the tweede jaar ¤ 24.000. Met een eenmanszaak, dus daar moet hij van leven. En dan moet er ook nog worden afgelost.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 19% gewijzigd door najra1990 op 29-06-2016 17:42:07 ]
de beste man is toch al 8200 euro op wegquote:Op woensdag 29 juni 2016 17:46 schreef impact9 het volgende:
Nieuwe project op KoM is mag ik hopen een verlate 1 april grap..
Je gaat toch niet menen de beste man 100.000 euro te geven?
"1) Hoofdelijke aansprakelijkheid; ondernemer beschikt over een Eigen Woning, waar obv WOZ 2014 geen overwaarde op zit."quote:Op woensdag 29 juni 2016 17:46 schreef impact9 het volgende:
Nieuwe project op KoM is mag ik hopen een verlate 1 april grap..
Je gaat toch niet menen de beste man 100.000 euro te geven?
quote:Op woensdag 29 juni 2016 16:56 schreef najra1990 het volgende:
weten jullie hoe het met dit project zit??:Is dit een nieuwe? Ik heb wel een keer genoteerd in mijn lijstjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. of heb ik twee cijfers omgedraaid? Ik hoor het graag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |