Schijnbaar zag niemand dit aankomen, dat blijkt nu wel. Anders was er ook niet zo'n gedonderjaag. Niemand weet wat ze moeten doen, de EU niet Om een domino-effect tegen te gaan), en het VK niet.quote:Op maandag 27 juni 2016 09:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hoezo had je dat niet verwacht, het verloopt bijna precies volgens de voorspellingen. Iedereen kon toch zien dat men geen of een onrealistisch plan had bij een Brexit?
Waarom zou de Eu consessies doen, dat heeft Cameron ook niet gekregen.
52-48. In procenten lijkt dat verschil klein, in getallen ligt dat wat anders.quote:Op maandag 27 juni 2016 09:51 schreef Freak188 het volgende:
Overigens is het nog best knap dat het ongeveer 50-50 is geworden als je in ogenschouw neemt hoe partijdig de media in de UK is.
Hoe wil je doorbreken dat machtigen een betere onderhandelingspositie hebben dan onmachtigen?quote:Op maandag 27 juni 2016 09:39 schreef ErwinRommel het volgende:
Is het dan niet eens tijd om die spiraal te doorbreken?
Hoe? Dat weet ik ook niet.
Onderhuidse onvrede blijft zo dooretteren.
zelfs in getallen is dat verschil klein als je kijkt en vergelijkt met de totalen..quote:Op maandag 27 juni 2016 09:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
52-48. In procenten lijkt dat verschil klein, in getallen ligt dat wat anders.
Getallen die mensen vertegenwoordigen, toch wel 1.7 miljoen. dat is 10% van de Nederlandse bevolking, best veel hoor.quote:Op maandag 27 juni 2016 09:54 schreef mschol het volgende:
[..]
zelfs in getallen is dat verschil klein als je kijkt en vergelijkt met de totalen..
Wat ik eerder al meerdere keren zei. De EU moet eens luisteren naar de gevoelens en sentimenten van haar "ingezetenen".quote:Op maandag 27 juni 2016 09:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoe wil je doorbreken dat machtigen een betere onderhandelingspositie hebben dan onmachtigen?
nou ja, absoluut zal het we beter uitzien maar feitelijk gaat het maar om 2% van de bevolkingquote:Op maandag 27 juni 2016 09:55 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Getallen die mensen vertegenwoordigen, toch wel 1.7 miljoen. dat is 10% van de Nederlandse bevolking, best veel hoor.
Op individueel niveau, of wat bedoel je?quote:Op maandag 27 juni 2016 09:56 schreef ErwinRommel het volgende:
Wat ik eerder al meerdere keren zei. De EU moet eens luisteren naar de gevoelens en sentimenten van haar "ingezetenen".
zo werkt het dus niet, ondanks wat de Britten willen... de toekomst zal pas helder worden nadat Artikel 50 is geactiveerd en als Artikel 50 is geactiveerd is er (voorlopig) geen weg terug meer.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:00 schreef Barbusse het volgende:
Osborne: pas uit EU als onze toekomst helder is En wanneer is dat dan?
over 2 jaar toch?quote:Op maandag 27 juni 2016 10:00 schreef Barbusse het volgende:
Ze kunnen volgens mij wel zelf bepalen wanneer ze Artikel 50 inroepen.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:01 schreef Nielsch het volgende:
[..]
zo werkt het dus niet, ondanks wat de Britten willen... de toekomst zal pas helder worden nadat Artikel 50 is geactiveerd en als Artikel 50 is geactiveerd is er (voorlopig) geen weg terug meer.
Wat denk je zelf?quote:Op maandag 27 juni 2016 09:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Op individueel niveau, of wat bedoel je?
Nee, artikel 50 treedt pas in werking als de regering van GB dit officieel aangeeft bij de EU. Cameron doet dat niet, die laat het over aan zijn opvolger. Boris Johnson heeft al gezegd geen haast te willen maken met Artikel 50. Wel raar, heb je eindelijk je "vrijheid", heeft het weer geen haast.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:02 schreef mschol het volgende:
[..]
over 2 jaar toch?
artikel 50 is toch al in werking getreden en dus 2 jaar later vervallen de verdragen toch?
of is dat te hoopvol gedacht
hoeveel van die onvrede zal verdwijnen als er geen vluchtelingen meer zijn.... ik denk erg weinig meer.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?
Er is overal veel onvrede over de EU als instituut. Wie dat niet ziet zal zich toch eens moeten afvragen of hij/zij op het juiste continent zit.
Ja, vandaar dus mijn vraag. Volgens mij heeft de UK niet eens de mogelijkheid om te kunnen doen en laten wat ze willen in deze situatie.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:01 schreef Nielsch het volgende:
[..]
zo werkt het dus niet, ondanks wat de Britten willen... de toekomst zal pas helder worden nadat Artikel 50 is geactiveerd en als Artikel 50 is geactiveerd is er (voorlopig) geen weg terug meer.
pff, nep zegquote:Op maandag 27 juni 2016 10:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, artikel 50 treedt pas in werking als de regering van GB dit officieel aangeeft bij de EU. Cameron doet dat niet, die laat het over aan zijn opvolger. Boris Johnson heeft al gezegd geen haast te willen maken met Artikel 50. Wel raar, heb je eindelijk je "vrijheid", heeft het weer geen haast.
Ja, en dat is interessant. Stel nu dat er straks een strijd komt om de zetel van de PM en een van de kandidaten zegt: ik ga Artikel 50 niet inroepen. Kan nog best wel wat stemmen trekken.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:02 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ze kunnen volgens mij wel zelf bepalen wanneer ze Artikel 50 inroepen.
Nou nee, de vluchtelingenstroom was imho enkel die spreekwoordelijke druppel die de emmer deed overlopen.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:04 schreef Re het volgende:
[..]
hoeveel van die onvrede zal verdwijnen als er geen vluchtelingen meer zijn.... ik denk erg weinig meer.
ik denk de druppel en de emmerquote:Op maandag 27 juni 2016 10:05 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nou nee, de vluchtelingenstroom was imho enkel die spreekwoordelijke druppel op de gloeiende plaat.
Daarvoor was er ook al veel onvrede.
Ik denk dat geen politicus de uitslag van dit zwaarbevochten referendum zal durven negeren. Dat lijkt me politieke zelfmoord. Waarschijnlijk wachten ze tot het land een nieuwe premier heeft en de markten gekalmeerd zijn.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:05 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, en dat is interessant. Stel nu dat er straks een strijd komt om de zetel van de PM en een van de kandidaten zegt: ik ga Artikel 50 niet inroepen. Kan nog best wel wat stemmen trekken.
Uitslag van het referendum gebruiken als politiek wapen, nicequote:Op maandag 27 juni 2016 10:05 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, en dat is interessant. Stel nu dat er straks een strijd komt om de zetel van de PM en een van de kandidaten zegt: ik ga Artikel 50 niet inroepen. Kan nog best wel wat stemmen trekken.
LibDem heeft dat toch al geroepen?quote:Op maandag 27 juni 2016 10:05 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Mijn punt was dat het idee dat een land alleen maar een natiestaat kan zijn, geen wet van meden en perzen is.quote:Op maandag 27 juni 2016 09:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En 1 afvaardiging voor het IOC. Wat is je punt?
Tsja en het is ook maar de vraag of die onvrede gaat verdwijnen als ze straks uit de EU zijn. De lagere klasses zullen namelijk gewoon altijd geregeerd worden door de hogere klasses en daar zal altijd frictie ontstaan.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:05 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nou nee, de vluchtelingenstroom was imho enkel die spreekwoordelijke druppel die de emmer deed overlopen.
Daarvoor was er ook al veel onvrede.
Het is een do-or-die actie, dat is zeker waar. Als je op basis van dat standpunt alsnog PM wordt, heb je natuurlijk ook wel een behoorlijk mandaat.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:07 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik denk dat geen politicus de uitslag van dit zwaarbevochten referendum zal durven negeren. Dat lijkt me politieke zelfmoord. Waarschijnlijk wachten ze tot het land een nieuwe premier heeft en de markten gekalmeerd zijn.
maar dat is eigenlijk gewoon evolutionair bepaald, dat nivelleren van de maatschappij is toch niet zo succesvol geblekenquote:Op maandag 27 juni 2016 10:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tsja en het is ook maar de vraag of die onvrede gaat verdwijnen als ze straks uit de EU zijn. De lagere klasses zullen namelijk gewoon altijd geregeerd worden door de hogere klasses en daar zal altijd frictie ontstaan.
Dat is natuurlijk een feit, de problemen worden echt niet opgelost. Dat denken is ook een mooi voorbeeld van wensdenken.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tsja en het is ook maar de vraag of die onvrede gaat verdwijnen als ze straks uit de EU zijn. De lagere klasses zullen namelijk gewoon altijd geregeerd worden door de hogere klasses en daar zal altijd frictie ontstaan.
Volgens mij is het een interne strijd bij de Conservatieven voor wat betreft het leveren van de nieuwe PM. Van nieuwe verkiezingen is vooralsnog geen sprake. De Tories mogen de opvolger van Cameron bepalen. De LibDems kunnen roepen wat ze willen, maar die staan gewoon nog aan de zijlijn.quote:
Gaat nog niet eens zozeer over het verschil in klasses denk ik. (wat ik overigens een zeer slechte zaak vind)quote:Op maandag 27 juni 2016 10:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat is nog niet bekend. Er hoeven geen verkiezingen te worden gehouden om een opvolger van Cameron te bepalen. Dat is een interne Tory-strijd.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:08 schreef Re het volgende:
wanneer zijn er eigenlijk verkiezingen in de UK
en ik voorspel dat de UK eerder uit elkaar ligt dan de EU...
Als je de uitslag zou negeren heb je totaal geen onderhandelingspositie als je daarmee terug gaat naar Brussel. Dat zie ik zelfs de meest pro-EU partijen binnen het UK niet doen. Nog afgezien van de hommeles die het op zou leveren binnen het land zelf.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:09 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het is een do-or-die actie, dat is zeker waar. Als je op basis van dat standpunt alsnog PM wordt, heb je natuurlijk ook wel een behoorlijk mandaat.
Dit is wel een geniale manier om het probleem van de arbeidsimmigratie tegen te gaan. Banen die er niet meer zijn kunnen ook niet meer ingepikt worden.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:08 schreef Re het volgende:
Als je kijkt naar de verkiezingsuitslag zit die haat vooral bij de mensen die niet in de stedelijke gebieden wonen. Ik denk dat dat hier niet heel veel anders zal zijn. Dat is toch echt een klassenverschil, aangezien in de rurale gebieden nu eenmaal meer laagopgeleiden wonen.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Gaat nog niet eens zozeer over het verschil in klasses denk ik. (wat ik overigens een zeer slechte zaak vind)
Eerder het brevet van onvermogen om de EU geliefd te maken bij "het volk".
Er is genoeg voor gewaarschuwd.quote:Op maandag 27 juni 2016 09:51 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Schijnbaar zag niemand dit aankomen, dat blijkt nu wel. Anders was er ook niet zo'n gedonderjaag. Niemand weet wat ze moeten doen, de EU niet Om een domino-effect tegen te gaan), en het VK niet.
Ik weet niet wanneer er er weer verkiezingen zijn, maar voor die tijd zijn ze er vast nog niet uit. Dus lidmaatschap van de EU wordt gewoon thema nummer één bij de volgende verkiezingen.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat is nog niet bekend. Er hoeven geen verkiezingen te worden gehouden om een opvolger van Cameron te bepalen. Dat is een interne Tory-strijd.
Haha dat viel mij gisteren ook al op. Rond het middaguur wordt het pas vervelend.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:14 schreef Nielsch het volgende:
Als alle Wilders-adepten nog slapen is dit eigenlijk best een fijn topic om over Brexit te kunnen keuvelen
2020 normaal gesproken volgens mij. Geloof niet dat ze daar erg doen aan nieuwe verkiezingen omdat een kabinet valt.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:08 schreef Re het volgende:
Hehe maar al te waar.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dit is wel een geniale manier om het probleem van de arbeidsimmigratie tegen te gaan. Banen die er niet meer zijn kunnen ook niet meer ingepikt worden.
Maar is die onvrede wel terecht?quote:Op maandag 27 juni 2016 10:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?
Er is overal veel onvrede over de EU als instituut. Wie dat niet ziet zal zich toch eens moeten afvragen of hij/zij op het juiste continent zit.
quote:Op maandag 27 juni 2016 10:14 schreef Nielsch het volgende:
Als alle Wilders-adepten nog slapen is dit eigenlijk best een fijn topic om over Brexit te kunnen keuvelen
Dat hoor ik wel vaker maar ik denk echt niet dat door een Brexit de protestantse Noord-Ieren ineens voor vereniging van Ierland zijn. Wel gaat het issue over de grens een belangrijk thema worden; denk niet dat er een Ier is (Noorderling of Republikein) die op interne grenscontroles op het eiland zit te wachten.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:15 schreef Kaas- het volgende:
Mooi bij-effect trouwens dat de Ieren en Noord-Ieren weer richting vredige betrekkingen lijken te gaan en dat een reünie zelfs op tafel ligt.
De EU is daar zelf ook deels verantwoordelijk voor. Veel slechte PR, het bewust niet serieus nemen van kritiek omdat de burgers het toch niet snappen. Die mentaliteit zet veel kwaad bloed, en dat moeten ze zich erg aantrekken, vind ik.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar is die onvrede wel terecht?
Ondanks borrelpraat wordt het merendeel door nationale regeringen bepaald. Ook kunnen die regelgeving tegenhouden.
Men heeft de Eu te lang als zondebok gebruikt voor van alles en nog wat en dat betaalt zich nu uit.
Je weet dat wonen in de steden van Engeland peperduur is, en dat kunnen lageropgeleiden idd niet betalen, dus die verhuizen veelal naar buitengebieden of arme delen van de stad. Gevolg is dat relatief jonge mensen met geld naar de stad gaan waar eerst het armere deel woonde.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:13 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de verkiezingsuitslag zit die haat vooral bij de mensen die niet in de stedelijke gebieden wonen. Ik denk dat dat hier niet heel veel anders zal zijn. Dat is toch echt een klassenverschil, aangezien in de rurale gebieden nu eenmaal meer laagopgeleiden wonen.
Nooit, kan je het dus lekker uit blijven stellenquote:Op maandag 27 juni 2016 10:00 schreef Barbusse het volgende:
Volgens mij weet niemand wat men ermee aanmoetquote:Op maandag 27 juni 2016 10:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Er is genoeg voor gewaarschuwd.
De Eu weet donders goed wat ze moeten doen, die zie je dan ook handelen.
Dat allemaal omdat bijna iedereen zelfs de brexiteers uitgingen van een remain.
Kopje thee dan maar.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nooit, kan je het dus lekker uit blijven stellen
quote:Op maandag 27 juni 2016 10:18 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Volgens mij weet niemand wat men ermee aanmoet
Voor de EU valt het mee zo lijkt het. Vooral in GB heeft men geen benul.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:18 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat de huizenprijzen zo hoog liggen komt voornamelijk door Russische gasmagnaten en Saudi-Arabische olieprinsen die dagelijks vele miljoenen investeren in Londens vastgoed.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:18 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Je weet dat wonen in de steden van Engeland peperduur is, en dat kunnen lageropgeleiden idd niet betalen, dus die verhuizen veelal naar buitengebieden of arme delen van de stad. Gevolg is dat relatief jonge mensen met geld naar de stad gaan waar eerst het armere deel woonde.
En de onvrede is dus ook hoger onder de lageropgeleiden want die merken enkel de nadelen van de EU.
Mwoah, het is vooral het Britse kamp dat even geen idee heeft.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:18 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
quote:Parijs en Berlijn eens over procedure
Frankrijk en Duitsland zijn het helemaal eens over de procedure die Groot-Brittanniė moet volgen na de stem voor een vertrek uit de EU. Dat zegt de Franse minister van Financiėn Michel Sapin. Beide landen vinden dat de uittreding snel moet worden afgewikkeld, zei Sapin maandagmorgen bij tv-zender France 2. ‘We kunnen niet in een onzekere en onduidelijke toestand blijven.'
Daarmee betoogt Sapin min of meer het tegenovergestelde van wat de Britse minister van Financiėn eerder op de ochtend zei. George Osborne wil juist helderheid scheppen door de toekomstige verhouding tussen het Verenigd Koninkrijk en de EU vast te stellen voordat de uittredingsprocedure van start gaat.
Dat is momenteel overal in Europa gaande. Amsterdam heeft er zelf al vragen over gesteld. Maar geld regeert, dus veel zal er niet veranderen.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat de huizenprijzen zo hoog liggen komt voornamelijk door Russische gasmagnaten en Saudi-Arabische olieprinsen die dagelijks vele miljoenen investeren in Londens vastgoed.
Ik vraag wat jij bedoelt. Zou je dat gewoon duidelijk willen maken, of ben je opzettelijk vaag zodat je altijd achteraf kan roepen dat er niet naar jou is geluisterd?quote:Op maandag 27 juni 2016 10:02 schreef ErwinRommel het volgende:
Wat denk je zelf?
Had het iemand over vluchtelingen, of wil je jouw eigen onvrede uiten?quote:Op maandag 27 juni 2016 10:04 schreef Re het volgende:
[..]
hoeveel van die onvrede zal verdwijnen als er geen vluchtelingen meer zijn.... ik denk erg weinig meer.
True, maar nergens is het volgens mij zo extreem als in Londen. Daar ontstaan complete spookwijken omdat al die investeerders natuurlijk niet in hun vastgoed wonen. Uittreden uit de EU gaat dat niet stoppen helaas.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:22 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat is momenteel overal in Europa gaande. Amsterdam heeft er zelf al vragen over gesteld. Maar geld regeert, dus veel zal er niet veranderen.
wellicht verkeerd neergezet, ik denk dat er weinig van de onvrede overblijft wanneer de vluchtelingen niet meer komenquote:Op maandag 27 juni 2016 10:23 schreef john2406 het volgende:
[..]
Had het iemand over vluchtelingen, of wil je jouw eigen onvrede uiten?
Dat klopt. 850 pond om slechts een kamer te kunnen huren is geen uitzondering. Geen wonder dat de mensen met een lager inkomen ontevreden zijn. Dat soort prijzen zijn volslagen debiel. En die investeerders vinden die leegstand wel leuk eigenlijk, drijft de prijzen nog meer op.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:23 schreef Nielsch het volgende:
[..]
True, maar nergens is het volgens mij zo extreem als in Londen. Daar ontstaan complete spookwijken omdat al die investeerders natuurlijk niet in hun vastgoed wonen. Uittreden uit de EU gaat dat niet stoppen helaas.
https://www.theguardian.c(...)-desert-london-homes
Terwijl dit ontwikkelingen zijn waar je als Unie continentaal kan optreden.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:22 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat is momenteel overal in Europa gaande. Amsterdam heeft er zelf al vragen over gesteld. Maar geld regeert, dus veel zal er niet veranderen.
Vrij verkeer van mensen,goederen, en vooral kapitaal he. Kan je niet tegenhouden.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:30 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Terwijl dit ontwikkelingen zijn waar je als Unie continentaal kan optreden.
Het lijkt mij een zeer slechte ontwikkeling dat buitenlandse magnaten binnensteden op deze manier koloniseren en onbetaalbaar maken.
In die zin is een mogelijk positief effect van de huidige onzekerheid dat die investeerders eieren voor hun geld kiezen en vertrekken.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:26 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat klopt. 850 pond om slechts een kamer te kunnen huren is geen uitzondering. Geen wonder dat de mensen met een lager inkomen ontevreden zijn. Dat soort prijzen zijn volslagen debiel. En die investeerders vinden die leegstand wel leuk eigenlijk, drijft de prijzen nog meer op.
quote:Lord Heseltine, the Conservative former deputy prime minister, was interviewed on Sky News earlier. He said he thought the House of Commons would not pass legislation to leave the EU without either a general election, or a second referendum once the terms of withdrawal are clear.
Waarom, zouden Russen bijvoorbeeld hun centen niet liever buiten de EU parkeren? Dat zijn geen beleggingen, maar opslagplaatsen van zwart geld.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:40 schreef J.B. het volgende:
[..]
In die zin is een mogelijk positief effect van de huidige onzekerheid dat die investeerders eieren voor hun geld kiezen en vertrekken.
Kan hier op Malta ook. Van de gekke eigenlijk.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:35 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Vrij verkeer van mensen,goederen, en vooral kapitaal he. Kan je niet tegenhouden.
In Portugal kan je als rijke Chinees zelfs een EU paspoort kopen. Aardig wat rijke Chinezen die paspoorten sparen (o.a. Canada en Australie hebben/hadden ook zo'n regeling).
Neuh....ik denk eerder dat die investeerders kans zien om vastgoed goedkoper op te kunnen kopen....quote:Op maandag 27 juni 2016 10:40 schreef J.B. het volgende:
[..]
In die zin is een mogelijk positief effect van de huidige onzekerheid dat die investeerders eieren voor hun geld kiezen en vertrekken.
?? verkeerde been uit bed gestapt?quote:Op maandag 27 juni 2016 10:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik vraag wat jij bedoelt. Zou je dat gewoon duidelijk willen maken, of ben je opzettelijk vaag zodat je altijd achteraf kan roepen dat er niet naar jou is geluisterd?
(En dan heb je meteen een beetje door wat mijn kritiek is op mensen die roepen dat er niet naar hen geluisterd wordt)
ja, dacht ik al, maar wist het niet zeker.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:42 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Kan hier op Malta ook. Van de gekke eigenlijk.
Bijzonder mooi zakcentje zelfs. En niet alleen voor de overheid, want een van de eisen is ook dat men vastgoed van minimaal 500k koopt.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:43 schreef invalidusername het volgende:
[..]
ja, dacht ik al, maar wist het niet zeker.
Mooi zakcentje voor een overheid op zwart zaad toch?
Ook mensen die gewoon 2 of 3 keer modaal verdienen zijn terecht ontevreden over die prijzen, want daarmee ga je het ook niet redden.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:26 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat klopt. 850 pond om slechts een kamer te kunnen huren is geen uitzondering. Geen wonder dat de mensen met een lager inkomen ontevreden zijn. Dat soort prijzen zijn volslagen debiel. En die investeerders vinden die leegstand wel leuk eigenlijk, drijft de prijzen nog meer op.
Om de huizenprijzen in 10 jaar tijd gestegen zijn van 750K naar 3,5M pond...quote:Op maandag 27 juni 2016 10:41 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Waarom, zouden Russen bijvoorbeeld hun centen niet liever buiten de EU parkeren? Dat zijn geen beleggingen, maar opslagplaatsen van zwart geld.
neequote:Op maandag 27 juni 2016 10:42 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Kan hier op Malta ook. Van de gekke eigenlijk.
[..]
Neuh....ik denk eerder dat die investeerders kans zien om vastgoed goedkoper op te kunnen kopen....
Hoezo nee?quote:Op maandag 27 juni 2016 10:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)langer-te-koop.dhtml
Tweets en links op de nos site.quote:"Fucking buitenlander, ga terug naar je land."
"Wegwezen hier, we hebben 'leave' gestemd."
Sinds een meerderheid van de Britten donderdag voor een brexit stemde, wordt menig buitenlander in het openbaar opgeroepen om uit Groot-Brittanniė te vertrekken.
Op sociale media hopen de voorbeelden zich op. De verbale uitschieters lijken vooral Oost-Europese en Aziatische migranten te treffen. Zo deed een vrouw op Twitter melding van een incident rond een Poolse vrouw in een Engelse bus. De vrouw heeft haar Twitter-profiel na de tweet verwijderd.
Op een speciale Facebookpagina worden sinds gisteren voorbeelden verzameld van racistisch gedrag tegen buitenlanders door 'brexiteers', aanhangers van het vertrek van Groot-Brittanniė uit de EU. Uit heel Engeland worden incidenten gemeld. In een aantal gevallen is de politie een onderzoek begonnen.
De Conservatieve politica Sayeeda Warsi heeft haar afschuw uitgesproken over de uitingen, die volgens haar het gevolg zijn van een "verdelende en xenofobische" brexit-campagne. Warsi zegt dat niet alleen nieuwe migranten ermee te maken krijgen, maar ook mensen die al decennialang in Groot-Brittanniė zijn en een Brits paspoort hebben. "De sfeer op straat is niet goed", zegt Warsi.
Barones Sayeeda Warsi is lid van het House of Lords, de Britse Eerste Kamer. Ze was eerder onderminister van Buitenlandse Zaken en voorzitter van de Conservatieven, de partij van premier Cameron. Warsi was aanvankelijk voorstander van een brexit, maar keerde het Leave-kamp op het laatste moment de rug toe vanwege de "leugens en haat" die volgens haar door sommige brexit-aanhangers werden verspreid.
http://nos.nl/artikel/211(...)jgen-volle-laag.html
Vind ik een prachtig argument dezer dagen.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:50 schreef Nielsch het volgende:
Als de pond laag blijft zal een Brexit dit probleem eerder vergroten.
misschien moet je even de hele discussie volgen in plaats van inspelen op een heel klein stukje ervan.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:56 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Vind ik een prachtig argument dezer dagen.
Kwisje, niet spieken.
Was de Pond ten opzichte van de Euro sterker of zwakker vijf jaar geleden. Dus vijf jaar geleden vergeleken met vandaag na de ineenstorting van het Pond.
En met hoeveel., 1%, 5%, 10% of 20%.
Zulke mongolen heb je altijd.quote:
Hint, de UK moet nog twee keer extra uittreden voordat ze de devaluatie van de euro benaderd hebben.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
misschien moet je even de hele discussie volgen in plaats van inspelen op een heel klein stukje ervan.
de pond komt er wel bovenop, maar dat neemt niet weg dat de vastgoedinvesteringen uit Rusland en SA door een wat lagere pond nog wel eens wat sneller kunnen gaan, ten nadele van de gewoon Brit.
Vraag mij af of die pro brexit stemmers echt denken dat nu alle buitenlanders het land uit moeten?quote:Op maandag 27 juni 2016 11:01 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zulke mongolen heb je altijd.
Ik wacht trouwens ook nog steeds op het vertrek van 1,3 miljoen banen stelende illegale Britse immigranten die zich nu in de EU bevinden.
In elke groep heb je extremisten.quote:Op maandag 27 juni 2016 11:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Vraag mij af of die pro brexit stemmers echt denken dat nu alle buitenlanders het land uit moeten?
kerel, daar gaat het helemaal niet om. laat maar...quote:Op maandag 27 juni 2016 11:02 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Hint, de UK moet nog twee keer extra uittreden voordat ze de devaluatie van de euro benaderd hebben.
Ja dat weet ik maar of ze ook dachten dat dat nu moetquote:Op maandag 27 juni 2016 11:03 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
In elke groep heb je extremisten.
sommige vast wel, die gaan nog van een koude kermis thuiskomen.quote:Op maandag 27 juni 2016 11:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Vraag mij af of die pro brexit stemmers echt denken dat nu alle buitenlanders het land uit moeten?
Hehehehe.quote:Op maandag 27 juni 2016 11:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
sommige vast wel, die gaan nog van een koude kermis thuiskomen.
Dat is niet slim van ze en zal contraproductief werken voor andere brexit stemmers die het niet gaat om buitenlanders.quote:Op maandag 27 juni 2016 11:04 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dat weet ik maar of ze ook dachten dat dat nu moet
Dat Osborn dat zegt is niet zo gek. Het zou pas raar zijn als hij, voorstander van de Brexit, nu ging roepen dat de Britse economie een exit niet gaat trekken.quote:Op maandag 27 juni 2016 11:00 schreef ErwinRommel het volgende:
'Britse economie kan financiėle dip na Brexit aan'
Weer nieuw leesvoer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |