quote:Paus vindt dat homo's excuses verdienen
Gisteren, 23:16
ROME - Paus Franciscus vindt dat christenen en de Rooms-Katholieke Kerk de homoseksuelen om vergiffenis zouden moeten vragen voor de manier waarop zij zijn behandeld. Hetzelfde geldt volgens de paus voor vrouwen, voor kinderarbeid en voor het zegenen van allerlei wapens door geestelijken in het verleden.
De kerkvorst sprak zondagavond aan boord van een vliegtuig traditiegetrouw met verslaggevers na een van zijn reizen. Hij keerde terug uit Armenië, waar hij drie dagen op bezoek was.
De opmerking van Franciscus over de vergiffenis aan homoseksuelen, volgde op een vraag over een Duitse kardinaal die onlangs hetzelfde had gezegd. De paus was het er helemaal mee eens. Hij keek bedroefd toen het gesprek ging over de recente aanslag op de gayclub in het Amerikaanse Orlando. Daar vonden 49 mensen de dood. Discriminatie van homo's is volgens de paus uit den boze. ,,Ze verdienen respect", zei hij.
De kerk leert formeel dat homoseksuele neigingen best mogen, maar dat seksueel contact tussen homo's niet kunnen. Franciscus zei tegen de journalisten echter: ,,De vraag is, wie zijn wij om wie zo is, wie van goede wil is en wie naar God zoekt, te beoordelen?" Direct na zijn verkiezing tot paus zei hij over homoseksualiteit al ,,wie ben ik om te oordelen?".
Nou ja, de RK kerk heeft toch vaak de homo's gediscrimineerd.quote:
Verandert.quote:Op maandag 27 juni 2016 09:53 schreef mschol het volgende:
misschien dat dat instituut nog eens een keer veranderd en meegaat met de tijd...
Volgens mij word je nu toch op je wenken bediend....quote:Op maandag 27 juni 2016 09:53 schreef mschol het volgende:
misschien dat dat instituut nog eens een keer veranderd en meegaat met de tijd...
Paus Franciscus is daar al een hele tijd mee bezig anders.quote:Op maandag 27 juni 2016 09:53 schreef mschol het volgende:
ik heb er voor de rest niks mee hoor, en het kan mij ook niet echt boeien wat ze doen, maar neemt niet weg dat ik het wel goed vind dat er nu iemand zit die ze mogelijk uit de middeleeuwen haaltquote:Op maandag 27 juni 2016 09:58 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Volgens mij word je nu toch op je wenken bedient....
zie post hierboven, het is niet dat ik heel actief op ze let ofzoquote:Op maandag 27 juni 2016 09:59 schreef dimmak het volgende:
[..]
Paus Franciscus is daar al een hele tijd mee bezig anders.
Het dringt bij velen maar heel langzaam door dat dit echt een ander soort paus is dan zijn voorgangers. Misschien is hij qua impact nog wel het best te vergelijken met Johannes XXIII.quote:Op maandag 27 juni 2016 09:58 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Volgens mij word je nu toch op je wenken bedient....
Die "dinodino"-site is niet katholiekquote:Op maandag 27 juni 2016 10:53 schreef Prof_Hoax het volgende:
Linksom of rechtsom, geloof blijft kut (zie bijvoorbeeld www.dinodino.nl![]()
![]()
).
Echter is dit echt een sprong van decennia vooruit voor de RK. Misschien wordt het ooit nog wel wat beter
Er zijn al veel langer RK pastoors die kerkelijke vieringen toestonden van homohuwelijken. Echter zonder de zegen. Dat gold overigens ook voor 2de huwelijken. Mijn zus is 2 keer voor de kerk getrouwd, alleen de 2de keer zonder zegening.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:53 schreef Prof_Hoax het volgende:
Linksom of rechtsom, geloof blijft kut (zie bijvoorbeeld www.dinodino.nl![]()
![]()
).
Echter is dit echt een sprong van decennia vooruit voor de RK. Misschien wordt het ooit nog wel wat beter
Het christendom kan ook in positieve zin veranderen.quote:Op maandag 27 juni 2016 11:32 schreef maastricht12345 het volgende:
Wat een onzin. Volgens mij is de Paus zelf homo. Het christendom is gewoon heel erg duidelijk wat homoseksualiteit betreft. Nu wachten totdat hij ook buitenhuwelijkse seks goedkeurt.
En wat zou daar mis mee zijn dan?quote:Op maandag 27 juni 2016 11:32 schreef maastricht12345 het volgende:
Wat een onzin. Volgens mij is de Paus zelf homo. Het christendom is gewoon heel erg duidelijk wat homoseksualiteit betreft.
Waarom moeten we daarop wachten?quote:Op maandag 27 juni 2016 11:32 schreef maastricht12345 het volgende:
Wat een onzin. Volgens mij is de Paus zelf homo. Het christendom is gewoon heel erg duidelijk wat homoseksualiteit betreft. Nu wachten totdat hij ook buitenhuwelijkse seks goedkeurt.
Raar om mezelf te quoten.quote:Op maandag 27 juni 2016 14:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Waarom moeten we daarop wachten?
Wellicht zou het mooi zijn als van andere godsdiensten ook een gebaar zou kunnen komen richting homo's.
Ik heb al een flimpje gevonden wat daar misschien uitsluitsel over kan geven.
Ik stal voor dat we er samen even naar gaan kijken:
Ik ben benieuwd, jij ook, nou dan klik ik nú op de start knop:
Ik vond het Christendom altijd al positief, ik ben overigens niet religieus maar ik zie wel wat in de Katholieke levenswijze.quote:Op maandag 27 juni 2016 12:36 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Het christendom kan ook in positieve zin veranderen.
Vrouwen zijn hoeren en alle moslims terrorist.quote:Op maandag 27 juni 2016 15:48 schreef Eiwitshake het volgende:
Hieronder wordt precies uitgelegd wat er in mijn optiek mis is met het Westen.
Dat wordt niet gezegd, dat is het enige wat jij er kennelijk uit weet te halenquote:Op maandag 27 juni 2016 16:18 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Vrouwen zijn hoeren en alle moslims terrorist.Mooi wereldbeeld. Jij komt er wel.
Ontopic: Mooie opmerkingen van de Paus.
Hij weet het mooier in te pakken inderdaad, maar dat is wel de essentie van zijn verhaal!quote:Op maandag 27 juni 2016 16:29 schreef Eiwitshake het volgende:
Dat wordt niet gezegd, dat is het enige wat jij er kennelijk uit weet te halen
Hij zegt ook dat dat in essentie niet per se slechte veranderingen zijn, in tegendeel.quote:Op maandag 27 juni 2016 16:33 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Hij weet het mooier in te pakken inderdaad, maar dat is wel de essentie van zijn verhaal!Maargoed.
Pauw. Homo's. Tof!
Verklaar u nader.quote:Op maandag 27 juni 2016 16:24 schreef Fir3fly het volgende:
. De lijst met excuses is nog kilometers lang.
Luister en huiver.quote:
De Paus vertegenwoordigt slechts een deel van de Christenen.quote:Op maandag 27 juni 2016 11:32 schreef maastricht12345 het volgende:
Het christendom is gewoon heel erg duidelijk wat homoseksualiteit betreft. Nu wachten totdat hij ook buitenhuwelijkse seks goedkeurt.
Waarom christendom veranderen als christus de mens kan veranderen, deze boodschap hoort hij te verkondigen, maar hij zegt de naam van Jezus nooit. Volgens de bijbel neemt God het namelijk weg. Anderen hoeven er iig niks over te oordelen, het is tussen God en de persoon. Over de andere zonden die in dit lijstje voorkomen volgens zijn boek hoor je hem nooit,, terwijl de gevolgen het zelfde zouden zijnquote:Op maandag 27 juni 2016 12:36 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Het christendom kan ook in positieve zin veranderen.
Alle bestuurders uit alle eeuwen zijn zodoende verantwoordelijk.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |