abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163333385
http://www.telegraaf.nl/b(...)tm_campaign=facebook

quote:
Paus vindt dat homo's excuses verdienen
Gisteren, 23:16
ROME - Paus Franciscus vindt dat christenen en de Rooms-Katholieke Kerk de homoseksuelen om vergiffenis zouden moeten vragen voor de manier waarop zij zijn behandeld. Hetzelfde geldt volgens de paus voor vrouwen, voor kinderarbeid en voor het zegenen van allerlei wapens door geestelijken in het verleden.

De kerkvorst sprak zondagavond aan boord van een vliegtuig traditiegetrouw met verslaggevers na een van zijn reizen. Hij keerde terug uit Armenië, waar hij drie dagen op bezoek was.

De opmerking van Franciscus over de vergiffenis aan homoseksuelen, volgde op een vraag over een Duitse kardinaal die onlangs hetzelfde had gezegd. De paus was het er helemaal mee eens. Hij keek bedroefd toen het gesprek ging over de recente aanslag op de gayclub in het Amerikaanse Orlando. Daar vonden 49 mensen de dood. Discriminatie van homo's is volgens de paus uit den boze. ,,Ze verdienen respect", zei hij.

De kerk leert formeel dat homoseksuele neigingen best mogen, maar dat seksueel contact tussen homo's niet kunnen. Franciscus zei tegen de journalisten echter: ,,De vraag is, wie zijn wij om wie zo is, wie van goede wil is en wie naar God zoekt, te beoordelen?" Direct na zijn verkiezing tot paus zei hij over homoseksualiteit al ,,wie ben ik om te oordelen?".

[ Bericht 4% gewijzigd door Twentsche_Ros op 27-06-2016 09:23:01 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_163333676
quote:
De opmerking van Franciscus over de vergiffenis aan homoseksuelen,
Vergiffenis van wat dan?
pi_163333916
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:32 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Vergiffenis van wat dan?
Nou ja, de RK kerk heeft toch vaak de homo's gediscrimineerd.
Wat begrijp je niet?
pi_163333946
_O_

Historisch moment.
pi_163333994
misschien dat dat instituut nog eens een keer veranderd en meegaat met de tijd...
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_163334043
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:53 schreef mschol het volgende:
misschien dat dat instituut nog eens een keer veranderd en meegaat met de tijd...
Verandert.
pi_163334076
quote:
Volgens mij word je nu toch op je wenken bediend....
Moet je kijken met welk hoge percentages oerkatholieke landen als Spanje en Ierland het homo-huwelijk hebben goedgekeurd.
Let wel, het homohuwelijk: Tussen de tegenstemmers zitten veel mensen op zich samenleven van homo's prima vinden, maar een huwelijk nét te ver vinden gaan, omdat het ook administratief-bestuurlijke consequenties heeft. Whatever: er is echt wel een verandering gaande.
Ik zie alleen een enorme achterstand bij de Islam en de oosters Orthodoxe kerken.

[ Bericht 16% gewijzigd door Twentsche_Ros op 27-06-2016 10:04:04 ]
pi_163334092
quote:
Paus Franciscus is daar al een hele tijd mee bezig anders. :)
Uitvinder van de biersmiley.
pi_163334099
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:58 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Volgens mij word je nu toch op je wenken bedient....
ik heb er voor de rest niks mee hoor, en het kan mij ook niet echt boeien wat ze doen, maar neemt niet weg dat ik het wel goed vind dat er nu iemand zit die ze mogelijk uit de middeleeuwen haalt
pi_163334106
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:59 schreef dimmak het volgende:

[..]

Paus Franciscus is daar al een hele tijd mee bezig anders. :)
zie post hierboven, het is niet dat ik heel actief op ze let ofzo :P
pi_163334108
Nu de ayatollahs nog.
pi_163334147
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:58 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Volgens mij word je nu toch op je wenken bedient....
Het dringt bij velen maar heel langzaam door dat dit echt een ander soort paus is dan zijn voorgangers. Misschien is hij qua impact nog wel het best te vergelijken met Johannes XXIII.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_163334912
Linksom of rechtsom, geloof blijft kut (zie bijvoorbeeld www.dinodino.nl :') :') :') ).

Echter is dit echt een sprong van decennia vooruit voor de RK. Misschien wordt het ooit nog wel wat beter :Y
pi_163335005
quote:
99s.gif Op maandag 27 juni 2016 10:53 schreef Prof_Hoax het volgende:
Linksom of rechtsom, geloof blijft kut (zie bijvoorbeeld www.dinodino.nl :') :') :') ).

Echter is dit echt een sprong van decennia vooruit voor de RK. Misschien wordt het ooit nog wel wat beter :Y
Die "dinodino"-site is niet katholiek
Het ging nu om de paus.
In het protestante spectrum heb je hele brede ideëen. Van uiterst liberaal tot conservatief.
  maandag 27 juni 2016 @ 11:27:01 #16
3542 Gia
User under construction
pi_163335633
quote:
99s.gif Op maandag 27 juni 2016 10:53 schreef Prof_Hoax het volgende:

Er zijn al veel langer RK pastoors die kerkelijke vieringen toestonden van homohuwelijken. Echter zonder de zegen. Dat gold overigens ook voor 2de huwelijken. Mijn zus is 2 keer voor de kerk getrouwd, alleen de 2de keer zonder zegening.
Overigens is ze ook al 2 keer gescheiden, maar dat terzijde.

De RK kerk is al jaren niet meer zo star. Wij hebben een pastoor die met carnaval nog net geen tonpraoter is, als hij de preek houdt. Toen mijn jongste het vormsel deed was er een bisschop die de preek deed adhv borden met sms taal. Heel modern.

Ik ben blij dat de Paus er zo over denkt. Waarom zouden alleen overheden excuses moeten maken voor fouten uit een ver verleden. Uitstekend als de kerk dit ook doet. Echter hoeven er wat mij betreft nergens schadevergoedingen voor worden uitgekeerd. Zeker niet voor wat 5 generaties geleden speelde.
pi_163335747
Wat een onzin. Volgens mij is de Paus zelf homo. Het christendom is gewoon heel erg duidelijk wat homoseksualiteit betreft. Nu wachten totdat hij ook buitenhuwelijkse seks goedkeurt.
pi_163337254
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 11:32 schreef maastricht12345 het volgende:
Wat een onzin. Volgens mij is de Paus zelf homo. Het christendom is gewoon heel erg duidelijk wat homoseksualiteit betreft. Nu wachten totdat hij ook buitenhuwelijkse seks goedkeurt.
Het christendom kan ook in positieve zin veranderen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_163337448
quote:
Wat een onzin. Volgens mij is de Paus zelf homo. Het christendom is gewoon heel erg duidelijk wat homoseksualiteit betreft.
En wat zou daar mis mee zijn dan?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2016 12:44:49 ]
  maandag 27 juni 2016 @ 14:14:08 #20
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_163339358
Een goede stap in de juiste richting.
pi_163340108
quote:
Waarom moeten we daarop wachten?
Wellicht zou het mooi zijn als van andere godsdiensten ook een gebaar zou kunnen komen richting homo's.
Ik heb al een flimpje gevonden wat daar misschien uitsluitsel over kan geven.
Ik stal voor dat we er samen even naar gaan kijken:
Ik ben benieuwd, jij ook, nou dan klik ik nú op de start knop:
pi_163340193
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 14:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Waarom moeten we daarop wachten?
Wellicht zou het mooi zijn als van andere godsdiensten ook een gebaar zou kunnen komen richting homo's.
Ik heb al een flimpje gevonden wat daar misschien uitsluitsel over kan geven.
Ik stal voor dat we er samen even naar gaan kijken:
Ik ben benieuwd, jij ook, nou dan klik ik nú op de start knop:
Raar om mezelf te quoten.
Maar goed. Ik heb het filmpje nu gezien. Jij ook?
Wat vond je er van.
Ik vond het een beetje teleurstellend.
Hè jammer, ik had echt gehoopt dat een reikende hand richting homo's ook van de moslimkant had kunnen komen. Jammer.
  maandag 27 juni 2016 @ 15:48:14 #23
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_163341282
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2016 12:36 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Het christendom kan ook in positieve zin veranderen.
Ik vond het Christendom altijd al positief, ik ben overigens niet religieus maar ik zie wel wat in de Katholieke levenswijze.

Het zijn de cultuurbarabaren die enkel en alleen vanwege de financiële voorspoed de luxe positie hebben om alle fundamenten waarop onze beschaving de afgelopen duizenden jaren is gebouwd, kapot te maken of te willen 'vernieuwen'.

Hieronder wordt precies uitgelegd wat er in mijn optiek mis is met het Westen.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  maandag 27 juni 2016 @ 16:18:24 #24
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_163341963
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 15:48 schreef Eiwitshake het volgende:
Hieronder wordt precies uitgelegd wat er in mijn optiek mis is met het Westen.
Vrouwen zijn hoeren en alle moslims terrorist. :D Mooi wereldbeeld. Jij komt er wel.

Ontopic: Mooie opmerkingen van de Paus.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 27 juni 2016 @ 16:24:06 #25
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163342081
:O. De lijst met excuses is nog kilometers lang.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')