Deze Rus heeft in zijn ogen niks te verliezen. Zijn lichaam is verlamd. Als het lukt dan heeft hij een nieuw gezonder lichaam en anders merkt hij toch niks van. Helaas is wetenschap soms luguber. De nazi's wisten daar alles van.quote:
Hehequote:Op maandag 27 juni 2016 02:18 schreef Braindead2000 het volgende:
Hij kan beter zijn lichaam houden en een ander hoofd nemen.
Ik ben een medische leek maar het zou uitkomst bieden aan mensen wiens lichaam is verwoest door een spierziekte of ernstige vorm van kanker. Het moeilijkste schijnt de verbinding te zijn tussen ruggenmerg en het hoofd. Het grootste probleem is met name ethiek. Wie wil proefkonijn zijn? Hoe reageren maatschappijen op een proefoperatie met zoveel risico's? Gaat men akkoord met een paar dode proefkonijnen? Als het een mogelijkheid zou worden, dan gaat het een duur geintje worden als verzekeraars het gaan verzekeren: zo'n transplantatie kost miljoenen euro's.quote:Op maandag 27 juni 2016 02:24 schreef Braindead2000 het volgende:
Gaat nooit gebeuren. Ja, misschien ergens in een bananenrepubliek. Het gaat iig nooit slagen. Bij dieren is het ook nog nooit gelukt.
Klopt. Ik zie het nu pas. Hier heb je meer recente bronnen. Het gaat om de discussie. Deze arts is niet alleen intelligent maar ook 'controversieel'. Hij wil zelfs verder gaan dan hoofdtransplantatie namelijk onsterfelijkheid.quote:Op maandag 27 juni 2016 02:28 schreef deadprez het volgende:
10 april 2015 om 19:25 door Astrid Ottens
Oud nieuws dus
Ik ben ook een medische leek maar als het niet met dieren lukt dan lukt het zeker niet met mensen. Bij dieren zou het nog veel makkelijker zijn want dan hoef je met een heleboel dingen geen rekening te houden maar zelfs dat lukt niet.quote:Op maandag 27 juni 2016 02:29 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Ik ben een medische leek maar het zou uitkomst bieden aan mensen wiens lichaam is verwoest door een spierziekte of ernstige vorm van kanker. Het moeilijkste schijnt de verbinding te leggen tussen de ruggenmerg en het hoofd. Het grootste probleem is met name ethiek. Als het een mogelijkheid zou worden, dan gaat het een duur geintje worden als verzekeraars het gaan verzekeren: zo'n transplantatie kost miljoenen euro's.
Die Sergio schijnt te beweren dat het bij een aap wel is gelukt. Het is heel apart dat we daar niks over hebben vernomen in het nieuws. Die zouden grootschalig moeten uitpakken.quote:Op maandag 27 juni 2016 02:36 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik ben ook een medische leek maar als het niet met dieren lukt dan lukt het zeker niet met mensen. Bij dieren zou het nog veel makkelijker zijn want dan hoef je met een heleboel dingen geen rekening te houden maar zelfs dat lukt niet.
Klinkt als een broodje aap.quote:Op maandag 27 juni 2016 02:37 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Die Sergio schijnt te beweren dat het bij een aap wel is gelukt. Het is heel apart dat we daar niks over hebben vernomen in het nieuws. Die zouden grootschalig moeten uitpakken.
Ik denk dat het ooit mogelijk gaat worden. De gekste dingen zijn gebeurd. Een kleine 1000 jaar werd dat ook gezegd over vliegen.quote:
Dit dus, ze kunnen mensen met een dwarslaesie al niet eens genezen, en dan zou deze Rus even een complete hersenstam over gaan zetten.quote:
Ooit wel, als de mens niet inmiddels krankzinnig geworden is. Ik vraag me wel eens af hoe mensen in de verre toekomst realiteit en illusie kunnen onderscheiden. Ik heb nu al regelmatig als ik een filmpje zie over bijvoorbeeld een zwevende skateboard of iemand met een wingsuit dat ik me afvraag of het echt is. Over 100 of 1000 jaar hebben mensen de beschikking over echte 3d-tv, tv/een film die heel je huiskamer vult en waar je doorheen kan lopen of een klein apparaatje waarmee je op straat een hologram kan projecteren wat niet van echt onderscheidbaar is. Dan weet je toch helemaal niet meer wat echt en nep is.quote:Op maandag 27 juni 2016 02:44 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Ik denk dat het ooit mogelijk gaat worden. De gekste dingen zijn gebeurd. Een kleine 1000 jaar werd dat ook gezegd over vliegen.
Als de wetenschap op handen wordt gedragen door komende tientallen generaties en de mens langer dan 1000 jaar blijft voortbestaan dan ligt een hoofdtransplantatie wel binnen de mogelijkheden. We hebben waarschijnlijk geen idee hoe ver we van dat waanzinnige kennisniveau zijn verwijderd. We weten bizar weinig van het menselijk lichaam. We staan nog maar aan het begin. Het is een perfecte motor. Ik las laatst dat de Universiteit van Washington heeft uitgedokterd dat ze in een kleine hoeveelheid DNA-moleculen ter grootte van een reageerbuis al 10.000 gigabyte aan gegevens kunnen opslaan. Het is waanzinnig en om gek van te worden. Dan dachten we dat een paar jaar geleden USB-sticks met een opslagcapaciteit van 250mb nog vooruitstrevend waren als we het hebben over opslagsystemen. Ons DNA is natuur: het heeft een opslagsysteem ontwikkeld waar we ons niks bij kunnen voorstellen!quote:Op maandag 27 juni 2016 02:55 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ooit wel, als de mens niet inmiddels krankzinnig geworden is. Ik vraag me wel eens af hoe mensen in de verre toekomst realiteit en illusie kunnen scheiden. Ik heb nu al regelmatig als ik een filmpje zie over bijvoorbeeld een zwevende skateboard of iemand met een wingsuit dat ik me afvraag of het echt is. Over 100 of 1000 jaar hebben mensen de beschikking over echte 3d-tv, tv/een film die heel je huiskamer vult en waar je doorheen kan lopen of een klein apparaatje waarmee je op straat een hologram kan projecteren wat niet van echt onderscheidbaar is. Dan weet je toch helemaal niet meer wat echt en nep is.
Deze man is een genie en 'eng/controversieel' gelijk. Hij durft zelfs het woord onsterfelijkheid in zijn mond te nemen. Gewoon even een paar tredes hoger dan een hoofdtransplantatie. Verder een sterk punt. Momenteel staat de medische wereld al met haar mond vol tanden bij een dwarslaesie. Ik denk dat onsterfelijkheid pas mogelijk is als de mens 90/100% begrip heeft van het DNA-systeem.quote:Op maandag 27 juni 2016 02:52 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dit dus, ze kunnen mensen met een dwarslaesie al niet eens genezen, en dan zou deze Rus even een complete hersenstam over gaan zetten.
En die Rus beschikt naar eigen zeggen wel over de kennis en technologie om een hoofdtransplantatie op een aap uit te voeren maar een simpele smartphone om daar wat beelden van te schieten is onmogelijk voor hem.quote:Op maandag 27 juni 2016 02:52 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dit dus, ze kunnen mensen met een dwarslaesie al niet eens genezen, en dan zou deze Rus even een complete hersenstam over gaan zetten.
Ik dacht al; volgens mij was er een jaar geleden bij Pauw al een item over, met wat artsen aan tafel die hun mening gaven.quote:Op maandag 27 juni 2016 02:28 schreef deadprez het volgende:
10 april 2015 om 19:25 door Astrid Ottens
Oud nieuws dus
Ik volg Pauw niet. Veel te links naar mijn smaak.quote:Op maandag 27 juni 2016 03:16 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik dacht al; volgens mij was er een jaar geleden bij Pauw al een item over, met wat artsen aan tafel die hun mening gaven.
Dit bedoel ik met ethiek. Als ik leider was geweest dan was het op een zeer afgelegen plek diep onder de grond gebeurd. Dan kreeg het de stempel 'extreem geheim'. Een aap is al controversieel onder met name Groenlinks-hippies. Het grotere goed is ze niks waard als ze maar hun ijle droom kunnen leven. Een paar mensenlevens is het voor mij ook waard. We hebben toch ruim 7 miljard van die insecten op aarde rond lopen. De meeste daarvan zijn nutteloos. Een paar minder zal weinig kunnen boeien.quote:Op maandag 27 juni 2016 03:19 schreef Physsic het volgende:
Overleed die aap ook niet vrijwel meteen na die operatie?
Misschien staat het hierquote:Op maandag 27 juni 2016 03:21 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Dit bedoel ik met ethiek. Als ik leider was geweest dan was het op een zeer afgelegen plek diep onder de grond gebeurd. Dan kreeg het de stempel 'extreem geheim'. Een aap is al controversieel onder met name Groenlinks-hippies. Het grotere goed is ze niks waard als ze maar hun ijle droom kunnen leven. Een paar mensenlevens is het voor mij ook waard. We hebben toch ruim 7 miljard van die insecten op aarde rond lopen. De meeste daarvan zijn nutteloos. Een paar minder zal weinig kunnen boeien.
quote:Silver kan het weten, want hij werkte in 1970 mee aan de transplantatie van het hoofd van een aap naar het lichaam van een andere aap. "Ik weet nog hoe het hoofd wakker werd en verschrikkelijke pijn, verwarring en angst af te lezen viel aan het gezicht van het dier. Het hoofd zal in leven blijven, maar niet erg lang." Toen ze het hoofd probeerden te voeren, viel het eten op de grond. "Het was gewoon verschrikkelijk. Ik vind dat dit nooit meer zou mogen gebeuren." De aap bleven negen dagen leven, totdat het immuunsysteem van het lichaam het hoofd afstootte.
Als we zouden luisteren naar elk mens die iets niet wilde, dan stond de wereld stil. Verder mooi stuk maar blijf van mening dat men gewoon door moet gaan. Dan maar 'controversieel'. Het grotere goed weegt veel zwaarder dan de risico's en krankzinnigheid die het zou kunnen opleveren bij de mislukte proeven. Columbus zou vroeger waarschijnlijk ook wel voor krankzinnig zijn uitgemaakt toen hij van zijn geloof doordrongen was dat hij onbekende oceanen moest bevaren om te kijken wat hij zou ontdekken.quote:
Er is wel een film over het wisselen van lichamen. Als middel van transport. Dus als je opeens in New York moet zijn kan je daar een lichaam bestellen, vervolgens wordt je bewustzijn in dat lichaam geplaatst. Volgens mij was het addertje dat je binnen 24 uur weer terug moet wisselen.quote:Op maandag 27 juni 2016 06:02 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Klinkt als een mooi plot voor een horrorfilm.
Ik had dat item ook gezien, in m'n herinnering zeiden ze dat die aap wel nog eerst heel even leefdequote:Op maandag 27 juni 2016 03:19 schreef Physsic het volgende:
Overleed die aap ook niet vrijwel meteen na die operatie?
Zekers. Dit zou de geneeskunde de komende decennia volledig op zijn kop kunnen zetten. Maar ik moet het eerst nog maar eens zien. Want de claim is al vaker neergelegd.quote:Op maandag 27 juni 2016 02:12 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Rus biedt zich aan voor eerste hoofdtransplantatie
Als dit gaat slagen dan zou het enorm nieuws zijn. Een medische revolutie.
1000 jaar ja?quote:Op maandag 27 juni 2016 02:44 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Ik denk dat het ooit mogelijk gaat worden. De gekste dingen zijn gebeurd. Een kleine 1000 jaar werd dat ook gezegd over vliegen.
Meld je dan aan! We hebben de Rus en je nu. Precies een paar. Of bedoel je andere mensenlevens?quote:Op maandag 27 juni 2016 03:21 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Dit bedoel ik met ethiek. Als ik leider was geweest dan was het op een zeer afgelegen plek diep onder de grond gebeurd. Dan kreeg het de stempel 'extreem geheim'. Een aap is al controversieel onder met name Groenlinks-hippies. Het grotere goed is ze niks waard als ze maar hun ijle droom kunnen leven. Een paar mensenlevens is het voor mij ook waard. We hebben toch ruim 7 miljard van die insecten op aarde rond lopen. De meeste daarvan zijn nutteloos. Een paar minder zal weinig kunnen boeien.
Ja bang dat je iets leert natuurlijk.quote:Op maandag 27 juni 2016 03:18 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Ik volg Pauw niet. Veel te links naar mijn smaak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |